abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67459378
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 12:34 schreef Oizno het volgende:

[..]

SBM Offshore heeft een Neutraal advies sinds 11 februari 2009. Met een daling van -0.14% werd donderdag een slotkoers van EUR 10.52 bereikt. In totaal is het aandeel de afgelopen 5 dagen met 2.18% gestegen.
Voorafgaand aan het huidige neutrale advies heerste een negatief koersbeeld. Echter, tekenen van bodemvorming dienen zich aan waardoor een nieuwe stijgende trend uiteindelijk het meest voor de hand ligt.
De koersbeweging van donderdag heeft niet geleid tot de doorbraak van een steun- of weerstand. Nieuwe vraag naar SBM Offshore is mogelijk bij een bezoek aan het steunniveau op EUR 9.73. Het weerstandniveau op EUR 10.82 zorgt aan de aanbodzijde voor verkoopdruk.
Blaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat, Vlug Davids en van Mourik, de meest waardeloze analyses hebben ze.
pi_67459401
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 12:33 schreef edikt het volgende:

[..]

Ja die intrinsieke waarde is dan ¤0,99, de verwachtingswaarde is wat lastiger te bepalen het hangt van de volatiliteit af op dat moment. Mogelijk is die dan nog steeds 1 euro de laatste weken echter zal de verwachtingswaarde pas erg gaan dalen.
Ok bedankt, ik weet weer even genoeg!
Life is too short not to have fun
  vrijdag 27 maart 2009 @ 12:37:59 #53
248081 Oizno
hoizo oizo
pi_67459414
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 12:36 schreef pberends het volgende:

[..]

Blaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat, Vlug Davids en van Mourik, de meest waardeloze analyses hebben ze.
Wie geven volgens jou de beste/meest zinnige technische analyses?
pi_67459444
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 12:37 schreef Oizno het volgende:

[..]

Doe je eigen analyse.

Vluggertje Davids loopt altijd achter de feiten aan. Zeker in deze handelsperiode op de beurs.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 12:41:07 #55
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67459507
wat een besluiteloze zooi vandaag. Zowel de AEX als de futures gaan gewoon weer richting de slotkoers van gisteren.

Ik hoop dat die cijfers uit Michigan heel duidelijk zijn en dat WS weer gewoon gaat knallen. Bij voorkeur naar beneden dan.
pi_67459737
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 12:37 schreef Oizno het volgende:

[..]

Het probleem van technische analyses is dat je wel een TA kunt lezen van iemand anders maar als je zelf niet begrijpt hoe het werkt heb je er niet zo veel aan. Ik lees zelf altijd de colums van Harry Geels en Michael Ahrens, en koersdoelen van Goldman Sachs heb ik het meeste vertrouwen in. Dit wil niet zeggen dat ik het er mee eens ben en ze volg. Ik lees ze door en bekijk of ik het er mee eens ben.

Puur afgaan op de mening van analisten heb je niet zoveel aan.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 12:55:24 #57
248081 Oizno
hoizo oizo
pi_67459881
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 12:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het probleem van technische analyses is dat je wel een TA kunt lezen van iemand anders maar als je zelf niet begrijpt hoe het werkt heb je er niet zo veel aan. Ik lees zelf altijd de colums van Harry Geels en Michael Ahrens, en koersdoelen van Goldman Sachs heb ik het meeste vertrouwen in. Dit wil niet zeggen dat ik het er mee eens ben en ze volg. Ik lees ze door en bekijk of ik het er mee eens ben.

Puur afgaan op de mening van analisten heb je niet zoveel aan.
Lol, daar zijn het toch analisten voor? Als ze hun werk goed zouden doen zou ik zo hun mening kunnen volgen.
pi_67460099
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 12:55 schreef Oizno het volgende:

[..]

Lol, daar zijn het toch analisten voor? Als ze hun werk goed zouden doen zou ik zo hun mening kunnen volgen.
Als ze hun werk perfect zouden doen zouden ze dat werk nu niet doen en ergens in de bahama's zitten een pina collada te drinken en de mensen die die analisten volgden zouden naast hem zitten.

Zie alleen al het grote verschil tussen analisten.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  Moderator vrijdag 27 maart 2009 @ 13:12:53 #59
236264 crew  capricia
pi_67460382
Air France KLM zakt nog even wat verder...6,58 nu.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67460725
hmm het gevoel had het toch weer goed gisteravond, de rek is er wel wat uit heb ik het idee. Ik heb nog maar een call MT 13.00 de rest verkocht.
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_67460764
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 13:03 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Als ze hun werk perfect zouden doen zouden ze dat werk nu niet doen en ergens in de bahama's zitten een pina collada te drinken en de mensen die die analisten volgden zouden naast hem zitten.

Zie alleen al het grote verschil tussen analisten.
Nou ik denk dat sommige van die analisten en zeker de bekendere ook wel het geld hebben om lekker op de bahama's te zitten.
pi_67460882
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 13:24 schreef edikt het volgende:

[..]

Nou ik denk dat sommige van die analisten en zeker de bekendere ook wel het geld hebben om lekker op de bahama's te zitten.
De vraag is meer of ze door jaren lang in de markt te zitten en continu in tijden van goede en slechte periode's winst hebben gemaakt of dat ze ten tijde van eind jaren 90' door een paar luttele trades miljonair zijn geworden, en nu rustig achter over leunen. Ik neig inderdaad naar het 2e Je kunt zien dat je met backtests rond die periode echt verschrikkelijk veel geld had kunnen verdienen en heb ook wel verhalen gelezen van mensen die toen écht veel centen bij konden schrijven.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 13:34:30 #63
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67461076
quote:
VS persoonlijk inkomen -0,2% in feb; verwachting was -0,2% 13:30:00
VS persoonlijke uitgaven +0,2% in feb; verwachting was +0,2% 13:30:00
VS persoonlijk inkomen jan gewijzigd naar +0,2% van +0,4% 13:30:00
VS persoonlijke uitgaven jan gewijzigd naar +1,0% van +0,6% 13:30:00
dalende inkomens en stijgende uitgaven?
pi_67461091
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 13:28 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

De vraag is meer of ze door jaren lang in de markt te zitten en continu in tijden van goede en slechte periode's winst hebben gemaakt of dat ze ten tijde van eind jaren 90' door een paar luttele trades miljonair zijn geworden, en nu rustig achter over leunen. Ik neig inderdaad naar het 2e Je kunt zien dat je met backtests rond die periode echt verschrikkelijk veel geld had kunnen verdienen en heb ook wel verhalen gelezen van mensen die toen écht veel centen bij konden schrijven.
Daar heb je wel een punt, eind jaren '90 bleef alles inderdaad maar ongebreideld stijgen. Maar aan de andere kant daalt het de laatste tijd natuurlijk ook ongebreideld en kan je daar ook behoorlijk van profiteren. Allicht zijn die mensen van toen nu minder succesvol .
  vrijdag 27 maart 2009 @ 13:38:52 #65
247892 NatteKrant
Lamme Goedzak
pi_67461208
De Baltic Dry Index loopt al sinds 11 maart terug. Het lijkt er op dat er dus nog wat narigheid aan zit te komen als we uit gaan van de BDI als voorloper op de economie en de beurzen. Hoe kijken jullie hier tegenaan?
De post hieronder? Useless!
pi_67461268
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 13:38 schreef NatteKrant het volgende:
De Baltic Dry Index loopt al sinds 11 maart terug. Het lijkt er op dat er dus nog wat narigheid aan zit te komen als we uit gaan van de BDI als voorloper op de economie en de beurzen. Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Wat is de Baltic Dry Index? Waar staat het voor?
pi_67461338
Ik vind het een lastig pakket. Ik wil eigenlijk met nog meer geld in gaan stappen voor de lange termijn, maar ik weet niet of dit het juiste moment is. Wat denken jullie?
pi_67461443
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 13:42 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik vind het een lastig pakket. Ik wil eigenlijk met nog meer geld in gaan stappen voor de lange termijn, maar ik weet niet of dit het juiste moment is. Wat denken jullie?
Nope, ik zou wachten tot het 'naar mijn mening' verwachte rebound naar beneden, dan ga ik zelf inkopen.
Al denk ik wel dat als je nu zou inkopen het nog niet heel verkeerd zou doen maar ik zou het zelf niet doen.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 13:49:06 #69
247892 NatteKrant
Lamme Goedzak
pi_67461550
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 13:40 schreef TheRoach het volgende:

[..]

Wat is de Baltic Dry Index? Waar staat het voor?
Baltic Dry Index:
quote:
The Baltic Dry Index (BDI) is a number issued daily by the London-based Baltic Exchange. The index provides "an assessment of the price of moving the major raw materials by sea. Taking in 26 shipping routes measured on a timecharter and voyage basis, the index covers Handymax, Panamax, and Capesize dry bulk carriers carrying a range of commodities including coal, iron ore and grain."
quote:
Because it provides "an assessment of the price of moving the major raw materials by sea," according to The Baltic, "... it provides both a rare window into the highly opaque and diffuse shipping market and an accurate barometer of the volume of global trade -- devoid of political and other agenda concerns."[2]

Other leading economic indicators — which serve as the foundation of important political and economic decisions - are often massaged to serve narrow interests, and subjected to adjustments or revisions. Payroll or employment numbers are often estimates; consumer confidence appears to measure nothing more than sentiment, often with no link to actual consumer behavior; gross national product figures are consistently revised, and so forth. Unlike stock and bond markets, the BDI "is totally devoid of speculative content," says Howard Simons, an economist and columnist at TheStreet.com. "People don't book freighters unless they have cargo to move."[2]
Bron: Wikipedia
  vrijdag 27 maart 2009 @ 13:51:03 #70
248081 Oizno
hoizo oizo
pi_67461615
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 13:45 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Nope, ik zou wachten tot het 'naar mijn mening' verwachte rebound naar beneden, dan ga ik zelf inkopen.
Al denk ik wel dat als je nu zou inkopen het nog niet heel verkeerd zou doen maar ik zou het zelf niet doen.
Vergeet je niet een seintje te geven anders missen we de boot
  vrijdag 27 maart 2009 @ 13:53:01 #71
247892 NatteKrant
Lamme Goedzak
pi_67461682
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 13:42 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Dat vind ik ook lastig, maar uiteindelijk heb je nooit 100% zekerheid. Als je voor de lange termijn in wilt stappen zit je volgens mij wel goed. Wil zelf al een tijdje instappen, maar merk dat ik het voor mezelf steeds uitstel. Ik moet gewoon een keer die eerste stap zetten en volgens mij zitten we nu wel in een redelijke periode om dat gewoon eens te doen.
pi_67461730
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 13:51 schreef Oizno het volgende:

[..]

Vergeet je niet een seintje te geven anders missen we de boot
Há, ik zou toch echt niet op mijn advies gaan, iedereen zit wel eens fout. Ik zeg puur wat ik denk te gaan doen. Ik stap nu niet in omdat ik denk dat het lager kan, straks gaat het alleen nog maar omhoog, tough luck maar kan daar niet mee zitten. In die zin is het veel interessanter wanneer bijvoorbeeld SeLang het seintje geeft dat hij aandelen gaat kopen.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 13:55:34 #73
248081 Oizno
hoizo oizo
pi_67461761
Misschien is het verstandig om een aparte lange termijn topic aan te maken waarin interessante fondsen en de eventuele bodem wordt besproken?
  vrijdag 27 maart 2009 @ 13:57:08 #74
247892 NatteKrant
Lamme Goedzak
pi_67461802
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 13:54 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Há, ik zou toch echt niet op mijn advies gaan, iedereen zit wel eens fout. Ik zeg puur wat ik denk te gaan doen. Ik stap nu niet in omdat ik denk dat het lager kan, straks gaat het alleen nog maar omhoog, tough luck maar kan daar niet mee zitten. In die zin is het veel interessanter wanneer bijvoorbeeld SeLang het seintje geeft dat hij aandelen gaat kopen.
Zou er niet een topic moeten komen met track-records van de 'Fok-analisten'
  vrijdag 27 maart 2009 @ 14:03:32 #75
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67461968
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 13:53 schreef NatteKrant het volgende:

[..]

Dat vind ik ook lastig, maar uiteindelijk heb je nooit 100% zekerheid. Als je voor de lange termijn in wilt stappen zit je volgens mij wel goed. Wil zelf al een tijdje instappen, maar merk dat ik het voor mezelf steeds uitstel. Ik moet gewoon een keer die eerste stap zetten en volgens mij zitten we nu wel in een redelijke periode om dat gewoon eens te doen.
Alleen al het feit dat het heel recentelijk lager heeft gestaan, belemmerd het massaal instappen.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 14:06:18 #76
248081 Oizno
hoizo oizo
pi_67462045
Voor de mensen die een lange termijn visie hebben / op zoek zijn naar lange termijn visies en de absolute bodem, Lange termijn beleggen / Wanneer / Welke aandelen
pi_67462069
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 12:39 schreef pberends het volgende:

[..]

Doe je eigen analyse.

Vluggertje Davids loopt altijd achter de feiten aan. Zeker in deze handelsperiode op de beurs.
Dat op Binck.nl is allemaal geautomatiseerd
x
  vrijdag 27 maart 2009 @ 14:08:30 #78
247892 NatteKrant
Lamme Goedzak
pi_67462107
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:03 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Alleen al het feit dat het heel recentelijk lager heeft gestaan, belemmerd het massaal instappen.
Ja dat is natuurlijk ook logisch en is ook iets wat meespeelt bij mijn uitstellen. Maar dit soort dingen houd je altijd en dan wordt het lastig instappen. Daarom vind ik dat ik zelf ook gewoon moet instappen binnenkort.
Het is trouwens niet het enige wat meespeelt, ben laatste tijd druk met studie etc., maar het speelt zeker een rol.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 14:11:03 #79
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67462191
Toch vrij onverwachts dat shorten op de AEX meer opgeleverd zou hebben, dan shorten op de DJ en de S&P 500.

Ze gaan steeds meer uit de pas lopen.
pi_67462385
Begint aardig af te zakken nu
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_67462490
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:11 schreef Lemans24 het volgende:
Toch vrij onverwachts dat shorten op de AEX meer opgeleverd zou hebben, dan shorten op de DJ en de S&P 500.

Ze gaan steeds meer uit de pas lopen.
Ik zei toch, AEX is manisch depressief.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 14:21:42 #82
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67462519
wat is er gebeurd bij Philips? Binnen een kwartier gezakt van 12,65 naar 12,20!

k heb er voor de zekerheid wat gekocht, heb ik in ieder geval dividend op maandag. Weet alleen niet hoeveel...
  vrijdag 27 maart 2009 @ 14:27:43 #83
247892 NatteKrant
Lamme Goedzak
pi_67462698
quote:
Excuses voor het quoten van mijn eigen bericht...

Ben namelijk benieuwd hoe jullie er tegen aan kijken. Als je kijkt naar de BDI en de S&P dan blijkt daaruit dat er toch wel weer een correctie aan zit te komen. Hoe laag kunnen we dan nog gaan en hoe kijken jullie hier tegen aan?
pi_67462820
quote:
Baltic Dry Index loopt inderdaad alweer sterk terug. Wederom een teken dat de wereldeconomie nog steeds aan't afkoelen is. Als belegger moet je vooral deze index in de gaten houden om de wereldhandel bij te houden.

Ik heb zelf een kleine short positie op Aegon genomen, voor je het weet begint de daling alweer.

Maar deze rally kan best sterker uitpakken dan menigeen denkt. Alleen in Amsterdam lijkt men te weten dat er nog een enorme val aan zit te komen.
pi_67462878
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:21 schreef Lemans24 het volgende:

k heb er voor de zekerheid wat gekocht, heb ik in ieder geval dividend op maandag. Weet alleen niet hoeveel...
70 cent volgens de info van Binck
  vrijdag 27 maart 2009 @ 14:35:18 #86
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67462940
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:21 schreef Lemans24 het volgende:

Ik heb er voor de zekerheid wat gekocht, heb ik in ieder geval dividend op maandag. Weet alleen niet hoeveel...
En voorlopig maar niet meer naar kijken, geloof ik. Daalt gewoon nog verder

Maandag zal het dan wel helemaal feest worden, als ze ex-dividend gaan.
Maar, het is voor minimaal een paar weken.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 14:37:08 #87
247892 NatteKrant
Lamme Goedzak
pi_67462983
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:31 schreef pberends het volgende:

[..]

Baltic Dry Index loopt inderdaad alweer sterk terug. Wederom een teken dat de wereldeconomie nog steeds aan't afkoelen is. Als belegger moet je vooral deze index in de gaten houden om de wereldhandel bij te houden.

Ik heb zelf een kleine short positie op Aegon genomen, voor je het weet begint de daling alweer.

Maar deze rally kan best sterker uitpakken dan menigeen denkt. Alleen in Amsterdam lijkt men te weten dat er nog een enorme val aan zit te komen.
Slimme jongens, die Hollanders

Het is wel interessant die BDI, zeker nu hij dus al ruim twee weken de weg naar beneden heeft ingeslagen...
  Moderator vrijdag 27 maart 2009 @ 14:38:14 #88
236264 crew  capricia
pi_67463016
quote:
Philips ziet markt verder verslechteren

AMSTERDAM (AFN) - Elektronicaconcern Philips heeft de markt in het eerste kwartaal verder zien verslechteren ten opzichte van het vierde kwartaal in 2008. Dat zei topman Gerard Kleisterlee vrijdag tijdens de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering.Philips 27-03-2009 (14:20)12,20 EUR -2,98% -0,38Naar Philips detailpagina
Hij zei dat de verzwakking “niet in de laatste plaats” bij de divisie Healthcare plaatsvond. “Ik zou u graag melden dat we het dieptepunt van de recessie inmiddels gepasseerd zijn, maar de feiten spreken andere taal”, aldus Kleisterlee.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67463023
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:37 schreef NatteKrant het volgende:

[..]

Slimme jongens, die Hollanders

Het is wel interessant die BDI, zeker nu hij dus al ruim twee weken de weg naar beneden heeft ingeslagen...
meestal loopt de beurs een maand achter op de BDI, het is een leuke indicator. Terwijl iedereen zat te wachten op slechte macro-cijfers, kon je aan de BDI allang zien dat het superslecht ging. Je kon een gedeelte van de beurscrash zelfs voorspellen met de BDI.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 14:39:36 #90
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67463059
Beetje vreemd om nu tegelijkertijd short op een index en long op een aandeel te zitten. Moet ik nu blij zijn met rood of groen

Ook apart dat juist één dag voordat Philips ex-dividend gaat, er zo'n plotselinge daling plaatsvindt. Als ze het maar niet in hun hoofd halen het dividend te schrappen of te halveren...
pi_67463103
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:39 schreef Lemans24 het volgende:
Beetje vreemd om nu tegelijkertijd short op een index en long op een aandeel te zitten. Moet ik nu blij zijn met rood of groen
Over wie heb je het?
  vrijdag 27 maart 2009 @ 14:42:32 #92
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67463139
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:41 schreef pberends het volgende:

[..]

Over wie heb je het?
mezelf
pi_67463151
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:42 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

mezelf
Das idd vreemd, ik heb zelf al m'n long posities verkocht.
pi_67463178
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:39 schreef Lemans24 het volgende:
Je bent weer goed bezig , hehe, nah het is altijd handig vooraf te kijken hoe het zit qua dividend. Hoe veel je krijgt en hoe je het krijgt. Daarbij is het de vraag of het verstandig is een aandeel te kopen puur voor het dividend, dividend zal nu niet uiterst hoog zijn en met die dividend expiratie zal het zo maar zijn dat je dividend winst wegvalt tegen het dalen van het aandeel.

Overigens heb ik zelf ook wel eens long & short gezeten op de aex, puur qua eigen indekken. Commisie kosten zijn er immers niet en je betaald alleen de spread in die zin.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 14:54:57 #95
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67463561
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:43 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je bent weer goed bezig , hehe, nah het is altijd handig vooraf te kijken hoe het zit qua dividend. Hoe veel je krijgt en hoe je het krijgt. Daarbij is het de vraag of het verstandig is een aandeel te kopen puur voor het dividend, dividend zal nu niet uiterst hoog zijn en met die dividend expiratie zal het zo maar zijn dat je dividend winst wegvalt tegen het dalen van het aandeel.

Overigens heb ik zelf ook wel eens long & short gezeten op de aex, puur qua eigen indekken. Commisie kosten zijn er immers niet en je betaald alleen de spread in die zin.
Ach, Philips wil ik al lang hebben (heb hem zelfs in het de FOK-aandelen competitie) en bij stabilisatie van de koers en een paar tientjes winst door dividend, ben ik al tevreden. Stijgt inmiddels alweer een beetje boven mijn aankoopniveau.
Dat het dividend 70 cent is, wist is trouwens wel, maar was niet zeker of dat ook al definitief is!
pi_67463638
Philips nu weer 12,30
  vrijdag 27 maart 2009 @ 15:11:50 #97
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67464120
quote:
27-03-2009 14:59:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--Het Amerikaanse consumentenvertrouwen is in maart licht aangetrokken. De verbetering was iets sterker dan verwacht. Dit blijkt uit definitieve cijfers van de Universiteit van Michigan, die het sentiment onder de Amerikaanse consument op geregelde basis meet.

De vertrouwensindex kwam over de gehele maand uit op 57,3, tegen 56,3 in februari. Vooraf geraadpleegde economen hielden rekening met een minder grote verbetering tot 57 punten.

Het consumentenvertrouwen geldt als een belangrijke barometer voor de consumentenbestedingen.
pi_67464134
quote:
Bears Are Wary as Bull Returns
Dow Up 21% in 13 Days in Quickest Rally Since 1938, but Doubts of Strength Persist

Stocks continued their rally Thursday, pushing the Dow Jones Industrial Average up 21% from its recent bottom -- a new bull market by a common Wall Street definition.

To many skeptical investors, it seems to be a Cinderella bull market, however: one that will turn out to be an illusion when the clock strikes midnight.

For the moment, the rally looks powerful, a great relief to those investors who are hoping the worst pain is over.

The Dow finished up 174.75 points, or 2.25%, at 7924.56. This marked its first gain of 20% or more since the bear market began in October 2007. The advance required a mere 13 trading days from March 9's 12-year low, making it the fastest 20% rebound from a bear-market low since 1938, according to Birinyi Associates in Westport, Conn. Broader indexes, including the Standard & Poor's 500-stock index, have had similar gains. In midday trading Friday in Tokyo, stocks were up 1%.

Still, the Dow remains down 44% from the high of 14164.53 it reached in 2007.

Some economic data have inspired cautious optimism, especially for the housing market. The 30-year mortgage averaged 4.85% in the week ended March 26, the lowest point since Freddie Mac's weekly survey began in 1971.

Many money managers and analysts worry this could turn out to be a temporary rally in a longer-running bear market. They see signs the gains are fueled largely by short-term investors who want to ride the rally but are poised to jump out at the first sign of trouble.

Richard Steinberg, who oversees about $380 million at Steinberg Global Asset Management in Boca Raton, Fla., began buying stocks in late February and early March, figuring the market was near a temporary bottom. He was right. But this week, with stocks on a rampage, Mr. Steinberg put on some bets against the market in a belief that the rally had come too far, too fast, and was running its course.

The Dow closed near 8000 on Thursday, a level it hasn't seen in some time, Dave Kansas says. Tech stocks and a successful Treasury debt auction contributed to investor confidence.

Mr. Steinberg says he doesn't normally make such short-term bets, called market timing. It is a risky way to invest because it's so easy to be whipsawed by unexpected lurches. Research shows it is difficult even for professionals to time the market's swings.

But at a time when he figures the beleaguered economy and profit outlook leave little room for lasting gains, he feels obliged to make such bets to try to provide some return for clients. "We don't want to be short-term in our thought process, but right now we don't feel we have a choice. We have to just manage our clients' risk," he says.

Many money managers appear to be trying to time the market these days, which marks a big shift from the "buy and hold" strategy popular in the 1990s, when stocks steadily rose. That makes the market more volatile, and stock investing even riskier than in the past. "Anecdotally, many hedge funds have become more like day traders," says Mary Ann Bartels, chief U.S. market analyst at Banc of America Securities-Merrill Lynch.

Global markets have joined in the euphoria. Both Japan's Nikkei Stock Average of 225 companies and India's Sensex are up over 20% from their early-March lows. Brazil's Bovespa is up 45% since its nadir in late October. One laggard: the U.K.'s FTSE 100, which has gained just 12% from its low touched on March 3.
[markets]

Many investors think the current U.S. rally could last longer than previous ones because buying demand has been so strong and stocks were beaten down so far. Truly bullish investors -- and there are a growing number -- think the bear market is ending. In a contrarian way, they believe that all the skepticism could actually be a good thing. The bulls think the doubters gradually will be won over and move money out of their cash reserves and into stocks.

Even if it isn't long-term, the rally could last several weeks, says Phil Roth, chief technical market analyst at New York brokerage firm Miller Tabak + Co. "I don't think you can have a new bull market without longer-term investors, but you can have a heck of a rally," he says.

Investors commonly believe a 20% rise in the Dow or S&P 500 signals a new bull market, and a 20% decline marks a bear market. There have been exceptions: one such rally during the bear market of 2000-02 and several during the long bear market of 1929-32. The latter included a surge of 48% from November 1929 through April 1930, which simply led to more declines.

Many investors hoped the bear market was over late last year as the S&P 500 surged 24% from Nov. 20 through Jan. 6 and the Dow rose 19.6% from Nov. 20 through Jan. 2. But both indexes then fell to new 12-year lows, with the Dow at its worst down 54% from its record and the S&P off 57%. Just as investors feared massive additional declines, stocks turned up on March 10, with banks such as Citigroup and Bank of America doubling.

With lending markets hobbled and the corporate-profit outlook miserable, many experienced investors believe the thrills and chills aren't over. Henry Herrmann, chief executive officer at money-management firm Waddell & Reed Financial, in Overland Park, Kan., doesn't have a lot of faith in the current rally. He thinks the stock market is going through a series of sharp ups and downs, with lasting progress hard to record.

Because his firm oversees about $45 billion of investments, most of his portfolio managers can't easily jump in and out of the market. And he's skeptical of trying to time it. But his flagship fund, the $15 billion Asset Strategy Fund, does try to benefit from market swings and, despite an overall defensive position toward stocks, is using options and exchange-traded mutual funds, or ETFs, to get some short-term pop from this rally.

"Our defensive position is largely intact," he says. When the fund's managers think this rally is running out of steam, they will shift to more bearish option and ETF bets. But for now, the fund is supporting the rally.

One indication that short-term traders are driving this rally: Many investors have been cutting back on defensive options called puts, which give them the right to sell at a pre-agreed price. Options markets report weakening put demand, an indicator of bullishness by short-term traders.

"At this juncture, you would have to say it is mostly short-term traders causing the rally," says Mr. Roth of Miller Tabak.

Doug Cliggott, chief investment officer at Dover Investment Management in Greenwich, Conn., bought ETFs in an effort to profit from the upturn. But he, too, has begun selling those short-term investments, worried the rally could be peaking. In the longer term, he fears stocks could have farther to fall.

He tries to predict future market moves by looking at things that have been advance indicators of past bull markets, such as growth in corporate profit margins and in available credit. "Even though we believe in the viability of a little rally here, we believe we are still firmly entrenched in a bear market because profit margins are in free fall," Mr. Cliggott says.
http://online.wsj.com/art(...)l?mod=googlenews_wsj
pi_67464166
lekker hoor s&p -2% atm
  vrijdag 27 maart 2009 @ 15:16:50 #100
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67464251
M.b.t Philips: er heeft blijkbaar iemand zitten SMS'en vanaf de aandeelhoudersvergadering:
quote:
27-03-2009 15:08:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--Koninklijke Philips Electronics nv heeft de marktomstandigheden in het eerste kwartaal van 2009 verder zien verslechteren. Dat zei bestuursvoorzitter Gerard Kleisterlee van het concern vrijdag tijdens de algemene aandeelhoudersvergadering.

"In alle drie de divisies liet de markt in het eerste kwartaal van 2009 een verdere verslechtering zien in vergelijking met het laatste kwartaal van 2008, niet in de laatste plaats in Healthcare", aldus Kleisterlee.

Tijdens de eerstekwartaalcijfers waarschuwde Philips al voor zwakkere resultaten in het eerste kwartaal van 2009.
Inmiddels is de koers alweer voor een deel hersteld gelukkig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')