Gister nabeurs... maandag herstel.quote:Air France-KLM ziet operationeel verlies EUR200 mln in 08-09
26-3-2009 19:12:00
Air France-KLM
AMSTERDAM (Dow Jones)--Air France-KLM heeft donderdag een winstwaarschuwing afgegeven voor het fiscale jaar dat eindigt op 31 maart. De luchtvaartmaatschappij verwacht een operationeel verlies van EUR200 miljoen in 2008-09, vanwege een neergang van het personen- en vrachtvervoer en een impact door brandstofhedging.
Een maand geleden voorspelde de Frans-Nederlandse luchtvaarder nog een positief operationeel resultaat, waarbij wel werd opgemerkt dat de hoogte daarvan afhankelijk zou zijn van de economische ontwikkelingen.
Het bedrijf verwacht een omzetdaling van 6% bij gelijke wisselkoersen in het fiscale jaar 2008-09. De brandstofkosten in dollars zullen wel 20% lager zijn dan in het voorgaande jaar.
Futs zakken weg?quote:
als je op de TA af moet gaan, is het niet best gesteld met AirFrance-KLM (van Binck = Vlug, Davids & van Mourik):quote:Op vrijdag 27 maart 2009 12:01 schreef Oizno het volgende:
Raadplegen jullie ook technische analyses om het instapmoment te bepalen?
Ik kijk meestal op www.beleggersbelangen.nl, is opzich wel handig. Of heeft iemand uitgebreidere/betere?
Ik was bijvoorbeeld op zoek naar de technische analyse van air france klm, maar die staat er niet tussen. http://www.beleggersbelan(...)X-fondsen-27-mrt.htm
quote:Update: 27-3-2009
Het advies van AIR FRANCE -KLM is Negatief (rend: 1.5%) sinds 2 februari 2009. Het aandeel is donderdag gedaald met -0.99% tot EUR 7.14. De daling van de afgelopen 5 dagen bedraagt in totaal -0.07%.
Het huidige herstel biedt kansen om op hogere niveaus afscheid te nemen van AIR FRANCE -KLM. Echter, boven EUR 8.21 wordt het negatieve trendbeeld beschadigd. Een scenario dat per saldo voorziet in een voortzetting van de heersende dalende trend is het meest voor de hand liggend.
De koersbeweging van donderdag heeft niet geleid tot de doorbraak van een steun- of weerstand. Een eventuele opleving van de koers is mogelijk nabij het steunniveau op EUR 6.22. Verkoopdruk is mogelijk nabij het weerstandsniveau op EUR 7.58.
marginaal.quote:
De waarde van een putoptie bestaat uit verwachtingswaarde en intrinsieke waarde als de koers onder jouw strike price van ¤7,99 daalt begint hij intrinsieke waarde te krijgen en wel: strike price - koers. De rest is verwachtingswaarde en die slinkt steeds meer naarmate de expiratiedatum nadert. De putoptie waar jij het nu over hebt van ¤1,00 bestaat alleen uit verwachtingswaarde.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 11:27 schreef vaagsel het volgende:
Vraagje aan de AEX guru's hier..
Ik heb een beetje geld over en hiermee wil ik wat beleggen. Nou ben ik best een pessimist, en ik heb dan ook het vermoeden dat een aantal bedrijven die nog niet echt geraakt zijn door de crisis binnen nu en 6 maanden redelijke dalingen zullen laten zien. Ik heb het dan over bv. Ahold, maar ook een Phillips etc.
Stel ik wil hier dus op speculeren, wat kan ik dan het beste doen, put opties kopen toch?
Een put optie voor 18/12/09 voor Ahold op ¤7,99 kost nu ¤ 1,00. Zodra de koers van Ahold onder de 7,99 komt stijgt de optie in waarde? Met hoeveel precies? Hoeveel is hij bv. waard als Ahold op 01/11 op ¤6,00 staat? Stel dat Ahold dan ineens op ¤‘9,00 staat, hoeveel is het dan nog waard?
Verder nog tips of dingen om voor uit te kijken? Het geld is geld wat gemist kan worden.
klopt, alleen volgt de aex de yanks nog niet echt met de weg omhoog...quote:Op vrijdag 27 maart 2009 12:07 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
marginaal.
De Amerikanen schijnen echt te geloven dat het herstel komt. Of zelfs al is begonnen. 'Shoots of green' noemden ze het op CNN.
Maar Nederland loopt dan ook anderhalf jaar achter in de crisis tov Amerika.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 12:14 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
klopt, alleen volgt de aex de yanks nog niet echt met de weg omhoog...
Uiteraard 'proberen' we gebruik te maken van technische analyse. Het probleem is alleen om het zo efficient mogelijk te gebruiken anders heb je er niet zoveel aan en kijken naar verscheidene dingen, zoals short gaan als RSI boven de 70 is en long gaan als RSI rond de 30 is heeft statistisch niet veel zin, het geeft alleen wél een indicatie aan dat er straks een grote statistische kans is dat de boel weer inkakt. Het herstel wat we tot nu toe hebben gehad lijkt me puur een technisch herstel door de flinke dalingen die we zagen.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 12:01 schreef Oizno het volgende:
Raadplegen jullie ook technische analyses om het instapmoment te bepalen?
Ik kijk meestal op www.beleggersbelangen.nl, is opzich wel handig. Of heeft iemand uitgebreidere/betere?
Ik was bijvoorbeeld op zoek naar de technische analyse van air france klm, maar die staat er niet tussen. http://www.beleggersbelan(...)X-fondsen-27-mrt.htm
heeft ie het dan over:quote:27-03-2009 12:14:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX loopt in de loop van vrijdag terug nu er winst wordt genomen "en de markt het tot de publicatie van de macro-data uit de VS voorlopig even aankijkt", aldus handelaar Peter Jurgens van Keijser Capital. "Ik denk dat de index voor het consumentenvertrouwen nog wel eens zou kunnen meevallen en dat de markt dan weer aantrekt. Wall Street ligt er technisch sterk bij", aldus de handelaar. Hij geeft aan dat de AEX duidelijk moeite heeft om de weerstand van 227 te passeren. "Voorlopig is het een markt die bepaald wordt door daghandelaren. De animo is erg laag." Hetzelfde geldt voor de omzetten. De AEX noteert vrijdag rond 12.10 uur 0,9% lager op 222,83 punten. (ANS)
Dank je voor de uitleg maar ik snap het nog niet helemaal. Dus stel dat halverwege de looptijd van de optie de koers gezakt is naar ¤7,00, dan is intrinsieke waarde ¤7,99 - ¤7,00 = 1, en de verwachtingswaarde 1,00 :2 = 0,50 dus de optie is dan ruwweg ¤1,50 waard?quote:Op vrijdag 27 maart 2009 12:08 schreef edikt het volgende:
[..]
De waarde van een putoptie bestaat uit verwachtingswaarde en intrinsieke waarde als de koers onder jouw strike price van ¤7,99 daalt begint hij intrinsieke waarde te krijgen en wel: strike price - koers. De rest is verwachtingswaarde en die slinkt steeds meer naarmate de expiratiedatum nadert. De putoptie waar jij het nu over hebt van ¤1,00 bestaat alleen uit verwachtingswaarde.
De verwachtingswaarde komt tot stand door de volatiliteit (beweeglijkheid) van de onderliggende waarde, een zijwaartse koers zal tot een lagere verwachtingswaarde leiden dan een opwaartse/neerwaartse/wisselende koers.
Ik denk dat hij eerder bedoelt dat Wall Street er technisch gezien goed voor staat wat betreft ruimte voor verdere herstel naar nog hogere toppen. Ik betwijfel dat een beetje though.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 12:22 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
heeft ie het dan over:
The University of Michigan - Michigan sentiment index herzien - 15:00
?
En "Wall Street licht er technisch sterk bij", is wel een hele nutteloze opmerking. Wall Street is bijna 25% gestegen, dat is 'best sterk' en daar heb je geen TA voor nodig.
Goede zaak, ik heb ze te vroeg verkocht, al denk ik wel dat het hoger kan dan 16 euro.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 12:28 schreef TheRoach het volgende:
Zo heb me mittal aandeeltjes verkocht voor 16 e, had ze gekocht op 12,90
Dat heb je goed gedaan! Had je er veel?quote:Op vrijdag 27 maart 2009 12:28 schreef TheRoach het volgende:
Zo heb me mittal aandeeltjes verkocht voor 16 e, had ze gekocht op 12,90
Ja die intrinsieke waarde is dan ¤0,99, de verwachtingswaarde is wat lastiger te bepalen het hangt van de volatiliteit af op dat moment. Mogelijk is die dan nog steeds 1 euro de laatste weken echter zal de verwachtingswaarde pas erg gaan dalen.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 12:25 schreef vaagsel het volgende:
[..]
Dank je voor de uitleg maar ik snap het nog niet helemaal. Dus stel dat halverwege de looptijd van de optie de koers gezakt is naar ¤7,00, dan is intrinsieke waarde ¤7,99 - ¤7,00 = 1, en de verwachtingswaarde 1,00 :2 = 0,50 dus de optie is dan ruwweg ¤1,50 waard?
SBM Offshore heeft een Neutraal advies sinds 11 februari 2009. Met een daling van -0.14% werd donderdag een slotkoers van EUR 10.52 bereikt. In totaal is het aandeel de afgelopen 5 dagen met 2.18% gestegen.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 12:32 schreef UncleSam het volgende:
Wat gaan SBM doen denken jullie, hij staat nu best laag, kan een bargain zijn..
[ afbeelding ]
Ik had er 50. Mja toch winstje van 150 euro. Altijd mooi meegenomen. En al is hij mssn niet op zijn hoogste punt, ik hoor zoveel dat mensen verwachten dat de beurs gaat dalen dan neem ik liever wat zekerheid en stap later weer inquote:Op vrijdag 27 maart 2009 12:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat heb je goed gedaan! Had je er veel?
Koop het nooit boven de 10, maar het kan idd makkelijk naar 15. Of naar 6.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 12:32 schreef UncleSam het volgende:
Wat gaan SBM doen denken jullie, hij staat nu best laag, kan een bargain zijn..
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |