- Naar wat ik lees zal er nog een daling aankomen en zal de maand mei denk ik een goede maand zijn om in te stappen.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:34 schreef capricia het volgende:
Oinzo, ik weet het nog niet. Ik wacht tot het weer wat lager staat...verwacht nog steeds dat het flink naar beneden kan gaan.
Wat ik koop? AEX en Midcap enzo.
Voor hoeveel geld? Ook dat weet ik nog niet. Wel meer dan een paar honderd euro, maar minder dan 5 duizend euro...ergens er tussenin.
En jij?
Exact, volledig mee eensquote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:07 schreef LXIV het volgende:
- Het juiste moment van instappen is onmogelijk te timen. Als je nu instapt was dat in ieder geval beter dan een jaar geleden. Zoveel staat vast
- Ik zou gaan voor aandelen met een hoog dividendrendement. Dan ben je niet enkel afhankelijk van de koers. Ga je voor koerswinst binnen 2 jaar, kies dan vroeg-cyclische bedrijven.
- Dat maakt mij minder uit. Ik beleg enkel met geld dat ik verder niet nodig heb. Mijn horizon is meestal zo'n 5 jaar.
Hoeveel eurootjes er mee gemoeid zijn is natuurlijk ieders eigen zaak.
En welke aandelen zijn dat in concreto?quote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:48 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Exact, volledig mee eensIk ga ongeveer het zelfde doen. Qua aandelen kies voor een aantal zekerheidjes naar mijn mening + een aantal hoog dividendrendement. Mijn periode zal rond de 2 - 5 jaar liggen.
Ik beleg eigenlijk met geld dat ik wel én niet nodig heb. Een mix van beide dus.
Ik ga overigens straks als de beurzen weer kelderen niet 100% in de aandelen, eventueel nog een ETFS op een commoditie. Ik houd denk ik minstens 20 tot 25% procent over voor 'dagelijkse spielerei'
Ik zal waarschijnlijk ook aandelen buiten de AEX kopen.
Ik zit zo weer achter de terminal, zal kijken of ikd aar een lijstje van kan fixen.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:54 schreef Oizno het volgende:
[..]
En welke aandelen zijn dat in concreto?
Ja ik weet het, daarom weet ik ook nog niet of het voor mij verstandig isquote:Op vrijdag 27 maart 2009 15:00 schreef capricia het volgende:
Sprinters gaan best wel hard hoor! Daar moet je wel bijblijven...
Volgens mij kan je met het vastzetten van een limiet voor je sprinter ook nog wel handelen erin.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 15:00 schreef capricia het volgende:
Sprinters gaan best wel hard hoor! Daar moet je wel bijblijven...
Hoezo royal dutch shell altijd goed? Als je ziet op de lange termijn dan merk je dat de koers erg wisselvallig is en vaak omhoog en naar beneden kukelt omdat het vrij gevoelig ligt voor olie - informatie. En zo heel fantastisch heeft het aandeel nou ook weer niet gepresteerd. En er zijn olie maatschappijen die beter presteren.quote:
het grootste en beste nederlandse fonds.. stabiel kwartaal dividend, groene energie op een zijspoor ( = goed) .. rd deed van 2003-2007 schommelen tussen 24 en 28 .. toen schoot het naar 31 en vervolgens naar 16... = -50% ... andere aandelen gingen tussen de 70 en 90% omlaag... dus...quote:Op vrijdag 27 maart 2009 18:57 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoezo royal dutch shell altijd goed? Als je ziet op de lange termijn dan merk je dat de koers erg wisselvallig is en vaak omhoog en naar beneden kukelt omdat het vrij gevoelig ligt voor olie - informatie. En zo heel fantastisch heeft het aandeel nou ook weer niet gepresteerd. En er zijn olie maatschappijen die beter presteren.
RDS is idd qua dividend vrij aardig, maar qua stijgingen liep hij volgens mij niet mee met andere aandelen. En je vergelijkt het aandeel nu met andere aandelen in andere sectoren hoe ze het gedaan hebben dat loopt natuurlijk wat scheef. Helemaal als je bedenkt dat RDS een belachelijk hoog percentage in de AEX heeft zitten. Het is misschien verstandiger om RDS te vergelijken met directe concurrenten.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 20:10 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
het grootste en beste nederlandse fonds.. stabiel kwartaal dividend, groene energie op een zijspoor ( = goed) .. rd deed van 2003-2007 schommelen tussen 24 en 28 .. toen schoot het naar 31 en vervolgens naar 16... = -50% ... andere aandelen gingen tussen de 70 en 90% omlaag... dus...
quote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:05 schreef Oizno het volgende:
Oke, even een topic over het beleggen op de lange termijn. Geen slowchat topic over lichte koerswisselingen maar een topic over de visie op de lange termijn.
- Wanneer stap jij in en waarom denk je dat juist die periode de beste is? (wanneer denk je dus dat de bodem bereikt is). 2010
- Wat zal de samenstelling zijn van jouw pakket? RDS
- Hoelang ben je van plan om te blijven zitten? VOOR ALTIJD
Geef eventueel ook aan met hoeveel eutjes je instapt. Altijd leuk om te weten. GEHEIM
Ik ben benieuwd!
ALS je denk dat we gaan dalen moet je verkopen of opties schrijvenquote:Op vrijdag 27 maart 2009 20:40 schreef Bassfly het volgende:
Ik ben in januari ingestapt met middellange termijnviisie (3-5 jr) bij de volgende aandelen :
- Fugro
- Shell
- BAM
- AMG
- TomTom
- Ishares AEX
Achteraf iets te vroeg ingestapt want portefeuille staat momenteel op -10% (met alleen 'buy-and-hold' tactiek .Alleen Fugro heeft het lekker gedaan met +20%.
Ik denk dat we binnenkort wel weer een keer onder de 200 gaan zakken met de AEX en dan wil ik behoorlijk wat gaan bijkopen van de Ishares AEX.
Zit er ook aan te denken om af en toe wat te gaan 'gokken' met sprinters, om een leuk klappertje te kunnen maken zoals de afgelopen week bijvoorbeeld met ING (zit wel in mijn schaduwportefeuille).
Met een lange termijnvisie en januari als instapmoment zul je denk ik vast wel winst maken op je portefeuille.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 20:40 schreef Bassfly het volgende:
Ik ben in januari ingestapt met middellange termijnviisie (3-5 jr) bij de volgende aandelen :
- Fugro
- Shell
- BAM
- AMG
- TomTom
- Ishares AEX
Achteraf iets te vroeg ingestapt want portefeuille staat momenteel op -10% (met alleen 'buy-and-hold' tactiek .Alleen Fugro heeft het lekker gedaan met +20%.
Ik denk dat we binnenkort wel weer een keer onder de 200 gaan zakken met de AEX en dan wil ik behoorlijk wat gaan bijkopen van de Ishares AEX.
Zit er ook aan te denken om af en toe wat te gaan 'gokken' met sprinters, om een leuk klappertje te kunnen maken zoals de afgelopen week bijvoorbeeld met ING (zit wel in mijn schaduwportefeuille).
Tja, maar wat wil je dan? Met 2,5% rente en een inflatie van 1,5% en 1,2% vermogensbelasting wordt je ook niet rijk. Onroerend goed is op dit moment nu ook helemaal niks.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 01:48 schreef Bankfurt het volgende:
Goede vraag, maar ..... ik zie geen enkele reden om ooit nog in te stappen. Helaas.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |