abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 maart 2009 @ 01:49:41 #1
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_67451553

INFO

Battlestar Galactica is een populaire drama / science fiction georiënteerde televisieserie bedacht en geproduceerd door Ronald D. Moore. De huidige televisie serie is een voortboorduursel op de gelijknamige mini-serie uit 2003. De mini-serie en televisie serie staan los van de Battlestar Galactica serie uit de jaren 70, al wordt er in de huidige serie regelmatig verwezen naar de oude serie als wijze van hommage.

Het grootste verschil tussen de 'oude' en 'nieuwe' BSG is de setting; de oude serie staat bekend als een beetje cheesy en camp terwijl de nieuwe mini-serie en televisie serie gekenmerkt worden door hun donkere karakter, een duidelijke weerspiegeling van de Westerse psychologie na 11 september 2001: Overal kunnen verraders schuilgaan en achterdocht is het hoogste gebod. De nieuwe serie werd dan ook door een deel van de fans van de oude serie niet goed ontvangen. Helaas voor hen kon de mini-serie rekenen op lovende kritieken in de pers, aanmoedigende kijkcijfers en goede DVD verkopen. Het duurde dan ook niet lang voordat Universal brood zag in een televisie serie die verder gaat waar de mini-serie is gebleven.

De reïncarnatie van Battlestar Galactica werd in 2006 door vooraanstaande bladen als Time Magazine en Rolling Stone uitgeroepen tot beste televisie serie. Naast deze positieve kritieken slaagde Battlestar Galactica er in 2006 in een prestigieuze Peabody Award in de wacht te slepen voor 'excellence in television', ook won Battlestar Galactica een Hugo Award en Saturn Award. Het succes van de huidige serie kan worden verklaard door het grote aantal non-science fiction fans die Battlestar Galactica weten te waarderen, Battlestar Galactica is in eerste instantie dan ook karakter gedreven serie.

CAST

Laura Roslin
Mary McDonnell
The former Colonial Secretary of Education was 43rd in the line of succession when she assumed the presidency of the Twelve Colonies on the day of the Cylon attack. Projecting class and confidence, she possesses great innate intelligence and stoicism.

William Adama
Edward James Olmos
The Admiral of the fleet and commanding officer of the battlestar Galactica is an experienced, pragmatic leader who does not stand on ceremony, preferring a simple day uniform with a minimum of insignia. Is often affectionately called "the Old Man", though not to his face.

Lee "Apollo" Adama
Jamie Bamber
This former Viper pilot (callsign "Apollo") and only surviving son of Admiral Adama has been promoted to commanding officer of the battlestar Pegasus. Lee Adama's strained relationship with his father also causes him to become a strong supporter of Colonial President Laura Roslin.

Kara "Starbuck" Thrace
Katee Sackhoff
The fleet's most experienced, impulsive, and rebellious Viper pilot (callsign "Starbuck"). Starbuck has a natural talent for flying, and is considered Galactica's best pilot, although she is also known for being an avid card player and drinker.

Sharon "Boomer/Athena" Valerii
Grace Park
Sharon was a well-liked rookie Raptor pilot (callsign "Boomer") until her true identity was revealed � by her attempted public assassination of William Adama. One of her multiple copies surrendered to custody aboard the Galactica, and has since aided the humans against her own people.

Gaius Baltar
James Callis
This brilliant but unstable scientist recently defeated Laura Roslin to become President of the Twelve Colonies. Stylish, handsome, and idiosyncratic, he often displays the false humility of the truly arrogant and also is secretly plagued by unexplained visions of the beautiful Cylon Number Six.

Caprica Six
Tricia Helfer
She wields her drop-dead looks as a weapon, and her keenly intelligent eyes seem to look straight through Gaius Baltar's self-serving lies. Every move and gesture of this human-form Cylon is smooth and precise. She claims that God talks to her � and she, in turn, talks to Baltar.

Saul Tigh
Michael Hogan
The Galactica's executive officer is tightly wound, moody, and a highly functional alcoholic. He expresses contempt at civilians' unwillingness to forego such comforts as "a thimbleful of water a day" and seems genuinely shocked that they refuse to accept martial law.

Karl C. "Helo" Agathon
Tahmoh Penikett
Sharon Valerii's former ECO and fellow Raptor pilot (callsign "Helo") was stranded on Cylon-occupied Caprica after the initial attack. He eventually returned to Galactica and was recently promoted to executive officer of the ship.

Anastasia "Dee" Dualla
Kandyse McClure
A native of Sagittaron. Anastasia "Dee" Dualla served in the Galactica's Combat Information Center (CIC) before transferring to the Battlestar Pegasus. She was no-nonsense, tough and pragmatic.

Galen "Chief" Tyrol
Aaron Douglas
The Galactica's deck chief has spent a lifetime caring for big machines and the people who fix them. In the process, he has become the kind of man for whom his crew would do anything. Always looking out for the little guy.

Felix Gaeta
Alessandro Juliani
The current senior officer of the watch in Galactica's CIC. He's a multitalented man who once hoped to use the military as a decorous path to a prestigious career, only to see his ambitions crushed by the Cylon attack. Can always be found in close proximity to the fleet's power brokers.

SCHEPEN

Battlestar Galactica aka "The Bucket"

One of the first twelve Battlestars built, the Galactica represents the Colonial planet Caprica.
During her service, the Galactica formed a part of Battlestar Group 75 (BSG 75), a Colonial force described by series creator Ronald D. Moore as a mixed-force of vessels somewhat similar to a US Navy carrier battle group. Like any of her sister ships, which may have survived the original Cylon War, the Galactica underwent refits and upgrades. However, her computer systems were neither networked nor integrated by any of her commanding officers, up to and including her final commander, William Adama.

Due to this lack of network integration at the time of the Cylon attack, the Galactica was immune to the infiltration program used by the Cylons to disable Colonial vessels and defence systems, using the Command Navigation Program (CNP), developed by Dr. Gaius Baltar.

At the time of the Cylon Attack, Galactica was 50 years old and she was undergoing formal decommissioning from the Colonial fleet following her retirement as an operational vessel. She had been due to become a museum ship; a combined living museum commemorating the Cylon War and educational centre. Due to its age, the ship is unofficially known as "The Bucket". Another nickname used by the crew is "The Big G".

Battlestar Pegasus aka "The Beast"

Substantially newer, larger and more powerful than the Galactica, The Battlestar Pegasus is a Mercury Class Battlestar, assigned to Battlestar Group 62 of the Colonial Fleet, and commanded by Admiral Helena Cain at the time of the Cylon attack on the Twelve Colonies. Thought to have been destroyed during the attack on the colonies, Pegasus escapes, and encounters the Battlestar Galactica.

Before the fall of the Twelve Colonies, the Pegasus had just docked at the Scorpion Fleet Shipyards where it was due for a three-month overhaul. Many of the ships systems were offline, including the Command Navigation Program that the Cylons used to disable Colonial defences during their attack. The Cylons' opening wave hit the shipyard with several nuclear warheads, destroying five ships, including two Battlestars. The Pegasus lost 700 crew members. As a result of the Cylons' devastating attack on the Twelve Colonies, Admiral Cain became increasingly iron-fisted.

TOPICS

- Battlestar Galactica Miniserie
- De nieuwe Battlestar Galactica Miniserie - Deel 2
- Battlestar Galactica - Deel 3
- Battlestar Galactica - Deel 4
- Battlestar Galactica (USA)- Deel 5 - So say we all!
- Battlestar Galactica (USA) - Deel 6 - New Caprica
- Battlestar Galactica (USA) - Deel 7 - Frak me!
- Battlestar Galactica (USA) - Deel 8 - In Search Of Earth....
- Battlestar Galactica (USA) - Deel 9 - Will work for food
- Battlestar Galactica (USA) - Deel 10 - O is for Odama
- Battlestar Galactica (USA) - Deel 11 - Get on with the story
- Battlestar Galactica (USA) - #12 - "A storm is coming..."
- Battlestar Galactica (USA) - #13 - All Along The Watchtower
- Battlestar Galactica (USA) #14 13th tribe here we come!
- Battlestar Galactica (USA) #15 - Razor
- Battlestar Galactica (USA) #16 - One will be revealed
- Battlestar Galactica (USA) #17 - Mutiny for Earth.
- Battlestar Galactica #18: The final five are ..................Inside
- Battlestar Galactica #19: No dradis contact till 2009
- Battlestar Galactica #20: The Face of the Enemy
- Battlestar Galactica #21: Who's the final vleeskip
- Battlestar Galactica #22: There is no party like a Skinjob party
- Battlestar Galactica #23: The Final Six (episodes)
- Battlestar Galactica #24: It will happen again
- Battlestar Galactica #25: End Of The Battlestar
- Battlestar Galactica #26: We have completed our journey

USEFULL / INTERESTING

- Battlestar Wiki
- SciFi Channel - Battlestar Galactica
- IMDB.com
- TV.com
- Galactica-Science.com

UPCOMING EPS

- 20/03/09 Daybreak: Part Two (two hour series finale)
- ??/??/?? The Plan (special episode)

THE JUNKS

Vraag s.v.p. niet of je in het lijstje mag, maar zet jezelf er bij als je dat wilt.
Gewoon op de wiki link klikken en dan jouw plaatje tussen img tags neerzetten

Topic openen? Iets Wijzigen? Zie Wiki
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 01:51:50 #2
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_67451577
Het was: "You know 'it' doesn't like that name"
  vrijdag 27 maart 2009 @ 01:52:46 #3
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_67451590
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 01:51 schreef KirkLazarus het volgende:
Het was: "You know 'it' doesn't like that name"
whhops. Ik doe wel een topic report!
  vrijdag 27 maart 2009 @ 01:58:37 #4
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_67451664
~edit: laat maar

[ Bericht 12% gewijzigd door KirkLazarus op 27-03-2009 02:03:42 ]
  vrijdag 27 maart 2009 @ 02:13:01 #5
152047 Yurithemaster
Winter is coming
  vrijdag 27 maart 2009 @ 02:18:27 #6
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_67451863
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 02:13 schreef Yurithemaster het volgende:
wanneer komt the plan eigenlijk uit
November.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 02:20:51 #7
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_67451886
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 02:18 schreef CrazyDutchPunk het volgende:

[..]

November.
duurt nog even

maar genoeg tijd om alles nog een keer te zien
  vrijdag 27 maart 2009 @ 02:21:58 #8
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_67451902
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 02:20 schreef Yurithemaster het volgende:

[..]

duurt nog even

28 juli komt The Complete Series volgens geruchten op Blu-Ray en DVD uit.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 02:27:50 #9
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_67451953
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 02:20 schreef Yurithemaster het volgende:

[..]

duurt nog even

Maar volgens Olmos moet je de hele serie juist opnieuw kijken nadat je The Plan had gezien

21 april komt de pilot van Caprica uit op DVD...
  vrijdag 27 maart 2009 @ 02:30:16 #10
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_67451976
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 02:27 schreef KirkLazarus het volgende:

[..]

Maar volgens Olmos moet je de hele serie juist opnieuw kijken nadat je The Plan had gezien

21 april komt de pilot van Caprica uit op DVD...
moeten dan maar een andere serie vinden in de tussentijd. hoop wel dat caprica echt wat word en niet een slap aftreksel van BSG
  vrijdag 27 maart 2009 @ 02:34:11 #11
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_67452017
Als ze de BSG-fans willen paaien verzinnen ze een of ander intern Colonial conflict en laten ze af en toe een space battletje zien met wat Viper Mark I's
  vrijdag 27 maart 2009 @ 02:42:39 #12
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_67452090
van de trailers die ik gezien heb krijg ik vooral een hoog soap gehalte vooral omdat het om 2 families draait.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 03:08:10 #13
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_67452209
Dit gaat het topic worden dat over 6 jaar ofzo omhoog wordt gekicked omdat iemand het op tv heeft gezien
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 05:34:24 #14
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_67452713
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 03:08 schreef kingmob het volgende:
Dit gaat het topic worden dat over 6 jaar ofzo omhoog wordt gekicked omdat iemand het op tv heeft gezien
oh nog ergers als het over 10 jaar in de budgetbak ligt
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 maart 2009 @ 07:10:55 #15
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_67452941
quote:
Jup, ik denk het ook
Hoewel, we krijgen een kleine opleving in november dus met The Plan
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_67453054
Toch maar een tvp.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 27 maart 2009 @ 08:57:19 #17
19529 Fendy
True Spirit
pi_67454081
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 07:28 schreef Jarno het volgende:
Toch maar een tvp.
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 09:18:02 #18
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_67454471
Eerst maar caprica dan een keer proberen.
Ben beniuwd wat wij te zien krijgen.
Zal wel voornamelijk groundbased zijn, maar toch...
De colonies zijn toch pas verenigd tijdens de eerste Cylon War?
Krijgen we dan nog stukjes van onderlinge strijd tussen colonies te zien?
(en dus schepen, vloten?)
Burnt to the core but not broken
  vrijdag 27 maart 2009 @ 09:20:30 #19
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_67454521
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 09:18 schreef PPL het volgende:
Eerst maar caprica dan een keer proberen.
Ben beniuwd wat wij te zien krijgen.
Zal wel voornamelijk groundbased zijn, maar toch...
De colonies zijn toch pas verenigd tijdens de eerste Cylon War?
Krijgen we dan nog stukjes van onderlinge strijd tussen colonies te zien?
(en dus schepen, vloten?)
Uit de trailer lijkt het met name te gaan om twee families en niet zozeer 'the big picture'.
Wellicht dat één van de familie leden een Colonial uniform draagt. Dat zou de weg openen naar wat herkenbare situaties uit BSG.
quote:
The Plan moet nog komen hè, dat is weer goed voor een topic-je of twee à drie.

Verder goed nieuws dat BSG helemaal op blu-ray verschijnt in juli!
  vrijdag 27 maart 2009 @ 09:23:14 #20
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_67454582
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 05:34 schreef Yurithemaster het volgende:

[..]

oh nog ergers als het over 10 jaar in de budgetbak ligt
Of over 30 jaar bij de volgende remake.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 09:30:50 #21
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_67454771
Wat moet ik nou kijken dan?
opgezegd@fok.nl
  vrijdag 27 maart 2009 @ 09:32:06 #22
184465 Migue
Sensuele man
pi_67454800
Nou, misschien over een korte tijd alweer omdat Glen A. Larson bezig is met een remake film van de originele series.

Wat The Plan betreft... De hele serie nog een keer kijken doet Edward Olmos zelf maar, ik hou het wel bij Six Degrees Of Separation, want die episode is sowieso van belang voor de film
  vrijdag 27 maart 2009 @ 09:32:43 #23
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_67454814
Wat blijft voor jullie eigenlijk het hoogtepunt van de serie? Voor mij moet dat toch echt de redding van New Caprica zijn. De Galactica die de atmosfeer in en uit jumped, de Vipers die dan gelaunched worden en natuurlijk het heroische einde van de Pegasus (erg jammer trouwens, die had ik graag nog langer gezien).

Op een goede twee staat wel een episode uit S4: het einde van de muiterij... Oh, en natuurlijk de hele miniserie eigenlijk
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_67454909
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 09:32 schreef Cheiron het volgende:
Wat blijft voor jullie eigenlijk het hoogtepunt van de serie? Voor mij moet dat toch echt de redding van New Caprica zijn. De Galactica die de atmosfeer in en uit jumped, de Vipers die dan gelaunched worden en natuurlijk het heroische einde van de Pegasus (erg jammer trouwens, die had ik graag nog langer gezien).

Op een goede twee staat wel een episode uit S4: het einde van de muiterij... Oh, en natuurlijk de hele miniserie eigenlijk
idd een van de beste en natuurlijk de mini serie
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_67455145
quote:

Niet het hoogtepunt maar wel één van de beste momenten. Vooral als de Galactica ingemaakt wordt, de camera uitzoomt en Pegasus ineens in beeld verschijnt
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  vrijdag 27 maart 2009 @ 09:48:26 #26
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_67455220
Poeh, dan moet ik veel gaan noemen en voor alle briljante momenten die ik noem vergeet ik er twee.

De miniseries was prima, maar het echte werk begon voor mij met '33'... eerste seizoen was zeer sterk.

Ik vond het opduiken van Pegasus mooi, die machtstrijd tussen Adama en Cain ("I am getting my men!") en dat net-niet-Viper-on-Viper-gevecht.

Exodus II was geweldig, die jump in de atmosfeer en Pegasus to the rescue

De belegering van die algenplaneet was spannend.

De rechtzaak tegen Baltar kon ik erg waarderen, Lampkin is misschien wel de meest schitterende advocaat die ik op tv gezien heb.

De cliffhanger voor seizoen 3 met op het einde Aarde in beeld

Seizoen 4 enorm genoten van Col. Tigh die werkelijk de show stal als getergde hondstrouwe Cylon.

Kon de scheur in het Cylon-kamp waarderen. Vond ook die scene waarin de Rebel basestar opdook in de vloot zo klerespannend

Einde van seizoen 4.5 met die vernietigde Aarde 1.0 was een mind frakker.

De mutiny was een hoogtepunt zo tegen het einde.

En de laatste ep was ook heel mooi
  vrijdag 27 maart 2009 @ 09:52:44 #27
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_67455338
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 09:45 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Niet het hoogtepunt maar wel één van de beste momenten. Vooral als de Galactica ingemaakt wordt, de camera uitzoomt en Pegasus ineens in beeld verschijnt
De muziek is ook a perfect match. Als je die scene al een tijdje niet gezien hebt, kijk 'm nog eens maar dan met het geluid uit en daarna met het volume op 11... Bear McCreary is een genie.

Ook die scene tijdens S2 als Adama van Tigh te horen krijgt dat Tyrol en Agathon geexecuteerd gaan worden... Briljante muziek... Prelude to War geloof ik.
pi_67455398
Eén van mijn favoriete stukken, de muziek past zo goed bij die scene. Dan zijn er nog maar een kleine 40.000 mensen over en staan ze ook nog op het punt om elkaar af te maken. Dan kun je je afvragen of het überhaupt verdienen te overleven.

*wil de soundtrack van seizoen 4*
  vrijdag 27 maart 2009 @ 09:59:02 #29
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_67455494
En als we het dan toch over de muziek hebben: Bear McCreary - The Shape Of Things To Come, met die prachtige scene van Baltar en Six op Kobol in The Opera House
  vrijdag 27 maart 2009 @ 10:05:35 #30
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_67455635
Morgenochtend is het weer zo leeg
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_67456313
De redding van New Caprica
En die ene aflevering waarbij Galactica en Pegasus tegen elkaar willen vechten, zie je de twee groepen Vipers tegen over elkaar

De miniserie ben ik eigenlijk allang al vergeten.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 11:06:55 #32
184465 Migue
Sensuele man
pi_67457023
Kobol's Last Gleaming vond ik ook een briljante episode, dat waren de twee beste afleveringen van de toch al briljante Kobol storyline, die wèl iets te lang duurde. Dat hadden ze voor New Caprica, Temple Of Five en Earth toch een stuk beter opgelost, al had New Caprica ook makkelijk net zo lang als Kobol kunnen duren.
Als we het over de beste gaan hebben denk ik dat 33 de beste kans heeft, aan die aflevering klopte alles.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 11:21:26 #33
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_67457356
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 09:20 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Uit de trailer lijkt het met name te gaan om twee families en niet zozeer 'the big picture'.
Wellicht dat één van de familie leden een Colonial uniform draagt. Dat zou de weg openen naar wat herkenbare situaties uit BSG.
Mij staat nog zoiets bij dat de vader van Adama (ol' man) er in voor komt...
Ik weet niet hoe oud die vader dan is maar misschien zien we Adama (zijn karakter) zelf wel als jong broekkie in de academy oid... Die vader was een advocaat en ik heb volgens mij zoiets gelezen dat de serie Caprica veel over de 'ethiek' ging over het maken van skinjobs enzo. Pa Adama was tegen de creatie geloof ik, ik weet het niet helemaal zeker meer maar het was zoiets geloof ik...
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
  vrijdag 27 maart 2009 @ 12:02:48 #34
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_67458505
Er zit sowieso een jonge Bill Adama in.

Die vraag in de laatste ep van BSG aan de leugendetector, of hij weleens geld had gestolen... Let maar op dat we dat in Caprica te zien krijgen.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 12:10:54 #35
22273 Dizer
Save the beard!
pi_67458724
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 09:30 schreef FoXje het volgende:
Wat moet ik nou kijken dan?
Ik weet het ook niet meer..

Is SG1 wat?
Friends don't let friends remain beardless...
  vrijdag 27 maart 2009 @ 12:11:39 #36
22273 Dizer
Save the beard!
pi_67458741
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 12:02 schreef KirkLazarus het volgende:
Er zit sowieso een jonge Bill Adama in.

Die vraag in de laatste ep van BSG aan de leugendetector, of hij weleens geld had gestolen... Let maar op dat we dat in Caprica te zien krijgen.
quote:
An astonishing breakthrough is taking shape on the planet Caprica. The rapidly evolving spheres of human and mechanical engineering have collided, along with the fates of two families. Joined by tragedy in an explosive instant of terror, two rival clans led by powerful patriarchs, Joseph Adama (Esai Morales, Jericho) and Daniel Greystone (Eric Stoltz, The Butterfly Effect) duel in an era of questionable ethics, corporate machinations and unbridled personal ambition as the final war for humanity looms.
Klinkt als een Politieke serie inde toekomst .
  vrijdag 27 maart 2009 @ 12:12:17 #37
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_67458759
SG1? Niet mijn ding...
  vrijdag 27 maart 2009 @ 12:20:28 #38
22273 Dizer
Save the beard!
pi_67458960
Ik moet mijn verdriet wegkijken... de beste SciFi serie ooit is afgelopen en ik moet een nieuwe hebben....

Heb seizoen 1 & 2 van Sarah Connor liggen... maar hou toch echt meer van de BSG type of series!
FireFly & Farscape ook al uitgekeken meerdere keren
pi_67458986
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 11:06 schreef Migue het volgende:
Dat hadden ze voor New Caprica, Temple Of Five en Earth toch een stuk beter opgelost, al had New Caprica ook makkelijk net zo lang als Kobol kunnen duren.
voor mij had new caprica wel een compleet seizoen mogen duren. Die 5 afleveringen vond ik misschien wel de beste van de hele serie. Geweldig sfeertje hing daar. De rest van S3 vond ik maar matig, iig het minste van de hele serie
pi_67459128
quote:
I saw this pilot episode at one of those "Market Research" locations in Las Vegas - you know the type "Have you got a few minutes to watch...?" type places. "A Few minutes" turned into 90 minutes of paperwork and watching the pilot of Caprica.

It is a big bag of suck. They had us watch this TV program and gave us two buttons, one green, one red. Press the green one when you like what you are seeing, press the red one when you don't. That red button got a workout. The young people were universally annoying, the actors were not up to the plot and I wanted them all to die horrible deaths.

After the pilot, we had to spend another half hour answering questions. I don't have a lot of hope that my responses will have much impact - it looked pretty finished other than the special effects not being cleanly composited and some of them being obvious stand-ins for better effects. But they won't be able to composite in better acting.

Sorry to come down on everybody's hopes, but it is "BSG 90210" - an attempt to extend the "franchise" to the "youth market".
Ik mag toch niet hopen dat het echt zo'n serie gaat worden gericht op een erg jong publiek...

"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_67459865
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 02:27 schreef KirkLazarus het volgende:

Hmm, ik wil de hele serie weer opnieuw kijken, maar kan ik nog wachten tot november
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 11:06 schreef Migue het volgende:
Kobol's Last Gleaming vond ik ook een briljante episode, dat waren de twee beste afleveringen van de toch al briljante Kobol storyline, die wèl iets te lang duurde. Dat hadden ze voor New Caprica, Temple Of Five en Earth toch een stuk beter opgelost, al had New Caprica ook makkelijk net zo lang als Kobol kunnen duren.
Als we het over de beste gaan hebben denk ik dat 33 de beste kans heeft, aan die aflevering klopte alles.
Ik vond 33 ook een van de beste. Ik mijn geheugen was het niet de allereerste van het seizoen vreemd genoeg. Maar de spanning en het feit dat ze er allemaal aan onderdoor leken te gaan, echt geweldig, gaf meteen goed aan wat een kansloze missie het leek te gaan worden.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 13:31:45 #42
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_67460979
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 12:27 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

Ik mag toch niet hopen dat het echt zo'n serie gaat worden gericht op een erg jong publiek...

Ik hoop idd ook niet nee...

Ik vond Wesley, Jake, die Ferengi en dat kind van Worf in Star Trek al erg
Wijsneus kinderen/jongeren in Sci-Fi en al helemaal als ze ook nog hun mond open trekken en er daadwerkelijk naar ze geluisterd wordt. Hera viel gelukkig mee maar dat was omdat ze veel jonger is en omdat ze haar mond hield...

Zodra je een SF serie op jong publiek richt dan kan je bij voorbaat al gedag zeggen tegen de diepgang van een verhaal...
MaxiTitan City
  vrijdag 27 maart 2009 @ 13:42:52 #43
184465 Migue
Sensuele man
pi_67461344
Esai Morales speelt Jo Adama, en er doen een zooi andere topacteurs mee van boven de 40, dus maak je maar geen zorgen dat het 90210 prut wordt, hooguit I, Robot prut
Ach, ik zie wel hoe Caprica wordt, ik verwacht iig geen BSG, meer richting I, Robot, Blade Runner, Animatrix, van dat soort gedoe. Met zo'n cast en crew heb ik er wel alle vertrouwen in dat dit wat kan worden, maar ik denk dat je de BSG-link alleen moet opvatten als in canon en absoluut niet meer dan dat.
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 12:11 schreef Dizer het volgende:

[..]

[..]

Klinkt als een Politieke serie inde toekomst .
Verleden
pi_67461639
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 12:27 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

Wat het acteren betreft.....meestal heeft zo'n nieuwe groep acteurs wel een aantal eps nodig om in hun rol te groeien en minder houterig over te komen.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 14:00:13 #45
22273 Dizer
Save the beard!
pi_67461887
Goed. Ik heb inmiddels de laatste 4 afleveringen gekeken gister. Moet toch even mijn mening kwijt:

Beste Sf serie ooit gemaakt. Ik was ontzettend blijk met het einde. Heb Balthar altijd als een soort Jezus figuur gezien, maar uiteindelijk ging hij de geschiendenis als een soort Adam en Eva. Maar aan de andere kant, Helo en Athena ook... best leuk om te zien.

Ontzettend prachtig om te zien dat Six ook een soort van een Engel had. Mooi!
Wat ik alleen mijn vraagtekens bij had, dat was Starbuck. Alsnog een soort van een Engel. Best leuk, zoas Balthar ook heeft gezegd, maar toch.. bijzonder.

En wie is nou God? Een computer?

Oooooooh, waarom is deze serie niet 10 seizoenen.. heb er geen genoeg van gekregen
  vrijdag 27 maart 2009 @ 14:11:10 #46
22273 Dizer
Save the beard!
pi_67462195
Oh en hier kan ik niet tegen... Roselin had in de flashbacks een (sex) date met iemand... deze gast die ik heb ik in andere series gezien.. maar kan niet op de naam komen .
  vrijdag 27 maart 2009 @ 14:14:57 #47
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_67462309
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:11 schreef Dizer het volgende:
Oh en hier kan ik niet tegen... Roselin had in de flashbacks een (sex) date met iemand... deze gast die ik heb ik in andere series gezien.. maar kan niet op de naam komen .
IMDB -> Battlestar Galactica -> Episodes Cast -> 4x20 "Daybreak" -> Klik op naam acteur

et voila!
  vrijdag 27 maart 2009 @ 14:22:38 #48
22273 Dizer
Save the beard!
pi_67462554
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:14 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

IMDB -> Battlestar Galactica -> Episodes Cast -> 4x20 "Daybreak" -> Klik op naam acteur

et voila!
Staat er niet tussen.. al geprobeerd Beide afleveringen

Kan hier niet tegen... als ik een acteur of actrice ken en niet op de naam kan komen.. .AAARGH
pi_67462586
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:22 schreef Dizer het volgende:

[..]

Staat er niet tussen.. al geprobeerd Beide afleveringen

Kan hier niet tegen... als ik een acteur of actrice ken en niet op de naam kan komen.. .AAARGH
weet je zijn screen-naam nog?
  vrijdag 27 maart 2009 @ 14:27:17 #50
22273 Dizer
Save the beard!
pi_67462688
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:23 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

weet je zijn screen-naam nog?
Sean nogiets...dat was dat studentje van haar. Volgens mij ken ik hem van Charmed... maar weet het niet meer. Die gast boeit me totaal niet, maar als je eenmaal een naam wil... verdorie
  vrijdag 27 maart 2009 @ 14:34:24 #51
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_67462905
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 09:45 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Prachtig was dat ja!
Godfather Bodybuilding topic reeks
  vrijdag 27 maart 2009 @ 14:35:08 #52
22273 Dizer
Save the beard!
pi_67462933
Sean Ellison
pi_67463925
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:27 schreef Dizer het volgende:

[..]

Sean nogiets...dat was dat studentje van haar. Volgens mij ken ik hem van Charmed... maar weet het niet meer. Die gast boeit me totaal niet, maar als je eenmaal een naam wil... verdorie
Ik ken het ja, ik kan dan niet meer concentreren tot ik weet waar ik hem/haar van ken

Hier hebben ze ruzie of het nou Ellison of Allison is
http://forums.scifi.com/index.php?showtopic=2319583&st=19580&start=19580
  vrijdag 27 maart 2009 @ 15:16:45 #54
22273 Dizer
Save the beard!
pi_67464250
http://www.imdb.com/name/nm1026161

Dankzij CrazyDutchPunk
  vrijdag 27 maart 2009 @ 15:32:59 #55
184465 Migue
Sensuele man
pi_67464766
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 15:05 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

Hier hebben ze ruzie of het nou Ellison of Allison is
http://forums.scifi.com/index.php?showtopic=2319583&st=19580&start=19580
Jij hebt ook op de naam gegoogled ja?
pi_67465244
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 15:32 schreef Migue het volgende:

[..]

Jij hebt ook op de naam gegoogled ja?
Ja, gezocht op "Sean Allisson" battlestar actor, maar vond nix

Ik zie alleen geen Battlestar staan in zijn credits
  vrijdag 27 maart 2009 @ 16:21:02 #57
184465 Migue
Sensuele man
pi_67466348

Kleine Bill samen met Felix GaetaAlessandro Juliani
  vrijdag 27 maart 2009 @ 16:31:21 #58
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_67466749
Ik moest Googlen, maar da's dus het acteurtje die Bill Adama gaat spelen En ze zaten samen in Stargate.
Toeval? I think not!!!

Gaeta is God!!!!!
  vrijdag 27 maart 2009 @ 21:30:47 #59
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_67477098
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:27 schreef Dizer het volgende:

[..]

Dan Payne

Het staat er niet bij op IMDB, maar het staat wel op TV.com

En hij heeft even in Nederland gewoond, dus misschien ken je hem wel
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  vrijdag 27 maart 2009 @ 21:32:23 #60
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_67477151
Oh. je had 'em al
pi_67477739
Ik zit nu die oude afleveringen op SciFi te bekijken, en de aflevering over Zak (die waar Flattop en 13 andere piloten doodgaan met dat ongelukje met die drone) En daar zit dus 2 keer in dat Kara neerstort met een viper. Het is niet duidelijk wat de verbinding is met de situatie die op dat moment speelt. Maar het lijkt er verdacht veel op dat dat is wat er gebeurt met Kara als ze neerstort en sterft. Een soort van flash forward dus.
pi_67480292
Als je wat oudere afleveringen ziet zie je af en toe goed dat ze van tevoren al over bepaalde dingen hadden nagedacht, dus het zou best kunnen.

Is het dan ook in deze aflevering dat Starbuck aan Adama vertelt dat Zak zijn basic flight training eigenlijk niet had gehaald maar ze hem toch had laten slagen?
En Adama dan zo van:"Get out while you still can." Of iets in die trant.

In het kader van de mooie momenten opsomming van vanmiddag vind ik dit een mooie kort maar krachtige.

Tevens TVP.
You can't have everything. Where would you put it?
- Steven Wright
  vrijdag 27 maart 2009 @ 23:17:49 #63
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_67481573
Volgens mij zegt 'ie iets van dat ze de kamer moet verlaten zolang ze nog kan lopen

Met tranen in zijn ogen.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 23:19:20 #64
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_67481635
Act of Contrition, aflevering 4 van het eerste seizoen als Starbuck nieuwe piloten moet opleiden na het ongeluk in de hangar
  vrijdag 27 maart 2009 @ 23:20:19 #65
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_67481674
Scifi-channel wilde niet dat de serie te donker zou worden dus vroegen ze of er niet een feestje ofzo in gestopt kon worden. Dat deed RDM, alleen sterven er tijdens dat feestje een mannetje of 10
pi_67481980
Terwijl ze nog kan lopen ja, dat was het.

Feestje liep niet erg goed af. Kan helaas geen goede grap met knalfuif verzinnen.
- Steven Wright
  zaterdag 28 maart 2009 @ 09:56:37 #67
28033 Pek
je moet wat
pi_67487713
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 22:48 schreef Salamander het volgende:

Tevens TVP.
Gast

Je tiept een heel verhaal, waar is die tvp dan nog voor nodig? Die is voor die falers, die nog niet eens een onliner kunnen uitpersen en te stom zijn om de bookmarkfunctie te vinden
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  zaterdag 28 maart 2009 @ 10:18:12 #68
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_67488003
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 09:56 schreef Pek het volgende:

[..]

Gast

Je tiept een heel verhaal, waar is die tvp dan nog voor nodig? Die is voor die falers, die nog niet eens een onliner kunnen uitpersen en te stom zijn om de bookmarkfunctie te vinden
Idd ja .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_67490318
Nou ik zo kijk was die tvp nergens voor nodig inderdaad. Geen idee waarom ik dat heb neergezet dus.
- Steven Wright
pi_67495568
Leuke aflevering weer vandaag
pi_67497388
Waarschijnlijk zijn ze vast al eens geplaatst hier maar ik had ze zelf nog niet gezien, radiozender 101KUFO heeft een aantal video's online staan van een Q&A met Katee Sackhoff. Is erg leuk om te zien.
quote:
March 13th, 2009. The Bagdad Theater. Battlestar Galactica, the final season with hosts Cort & Fatboy.

The line to get into the Bagdad formed early and by 9:00pm had grown 1,000 fans strong. Not only was this the second to last episode of BSG, but Starbuck was going to be in attendence. The anticipation was tremendous for the arrival of Katee Sackhoff, you could feel it in the air. With each preview of BSG that aired on the big screen, the cheering grew. 10 minutes before the show was to begin, in walked Katee Sackhoff followed by her family. She was ushered to her seat and along with her fans watched Battlestar Galactica.

Immediately following the the episode, Katee took to the stage with Cort & Fatboy and fielded questions from the audience for 45 minutes. Enjoy the videos below which cataloged the evening. It's one for books..

http://www.kufo.com/Katee-Sackhoff/3969310
Ze zag er goed uit trouwens...

zaterdag 28 maart 2009 @ 17:17:44 #72
19529 Fendy
True Spirit
pi_67497547
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 16:05 schreef Asgard het volgende:
Mee eens, gaf net dat kleine beetje extra info wat alles compleet maakte!
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
  zaterdag 28 maart 2009 @ 17:27:35 #73
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_67497823
quote:
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 17:17 schreef Fendy het volgende:

[..]

Mee eens, gaf net dat kleine beetje extra info wat alles compleet maakte!
Zijn jullie in de ontkenning of heb ik iets gemist
  zaterdag 28 maart 2009 @ 17:44:12 #74
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_67498215
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 17:27 schreef Yurithemaster het volgende:

[..]

[..]

Zijn jullie in de ontkenning of heb ik iets gemist
Dat vraag ik mij ook af...
MaxiTitan City
pi_67498301
quote:

Heb je die aflevering zelf gemaakt?
  zaterdag 28 maart 2009 @ 18:00:25 #76
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_67498582
Starbuck is nou echt zo'n vrouwke van: het ziet er allemaal wel leuk uit maar het is het net niet.

Trouwens ook een heel mooi stuk was wanneer Starbuck weer "back from the dead" kwam en je voor het eerst die prachtige versie van All Along The Watchtower hoorde. Dat moment was ook echt indrukwekkend.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_67498775
quote:
Whahaha, ja, die kop van Adama toen 'ie geen bouwvergunning kreeg voor z'n blokhut!

zaterdag 28 maart 2009 @ 19:08:39 #78
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_67500374
Ik ben vooral benieuwd of ze Lee op tijd vanuit Zuid-Afrika naar Doc Cottle in Canada krijgen voordat hij doodbloedt door die pijl die hij in z'n eigen voet schoot.
pi_67501472
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 18:08 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

Whahaha, ja, die kop van Adama toen 'ie geen bouwvergunning kreeg voor z'n blokhut!

zaterdag 28 maart 2009 @ 21:02:11 #80
184465 Migue
Sensuele man
pi_67503623
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 18:08 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

Op zich vind ik dat dan wel weer jammer, dat ze zo'n sneer naar de DDR moeten maken
  Moderator zaterdag 28 maart 2009 @ 21:17:29 #81
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_67504134
quote:
tvp dan maar
quote:

de dood van Starbuck voor mij btw!

[ Bericht 42% gewijzigd door sp3c op 28-03-2009 21:24:22 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 28 maart 2009 @ 21:18:19 #82
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_67504168
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 21:02 schreef Migue het volgende:

[..]

Op zich vind ik dat dan wel weer jammer, dat ze zo'n sneer naar de DDR moeten maken
Ik vond die scène met Baltar dan wel weer geniaal, hoe hij met zijn gladde religieus getinte praatjes en traan-oogjes dat paard probeerde te overtuigen om te doen wat hij zei. Want het land moest eerst omgeploegd worden.
Ben benieuwd of dat paard in zijn praatjes trapt volgende week.
MaxiTitan City
pi_67506130

Let's go get them

* DJKoster is net begonnen aan de serie
  zaterdag 28 maart 2009 @ 22:44:58 #84
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_67507106
Aha, met de miniseries bezig?

Blijf vooral kijken, seizoen 1 wordt pas echt genieten geblazen!
  zaterdag 28 maart 2009 @ 22:46:22 #85
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_67507155
Favoriete momenten.. Het zijn er zoveel, maar de twee die ik nu even kan bedenken zijn de aanval op een Tylium refinery geleid door Apollo na een leuk uitgevoerde afleidingstactiek met als hoogepunt Apollo's eigen "Trench-run" maar dan als klapper dat ie door de conveyor tunnel moet gaan vliegen. En natuurlijk de reddingsactie van de Galactica in Exodus pt. II met daarna nog een reddingsactie door Pegagus. De uitvoering ervan... Hoe verzin je het.
The Internets, I needs it..
  zaterdag 28 maart 2009 @ 23:38:40 #86
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_67508650
Even een grote reminisce post, de dingen die het me meest bijbleven.

Topmoment nr 1 was de ontdekking van de 4 van de final five. Die muziek, de scene daarna met die mooie nebula, en Anders in een Raptor. Als die raider hem scant, dan zie je in slow motion hoe die raider zich langzaam omdraait, en op dat moment vliegt er zo'n brokstuk voorbij. Ziet er allemaal zo gaaf uit. Vervolgens die rode oog.
En dan hoe Lee Kara tegenkomt, All Along The Watchtower luider en grootser wordt, en de uitzoom en inzoom naar Aarde.

Iedere moment met Leoben en Kara was gaaf. Maar vooral tijdens haar dood, en als ze haar dode lichaam vinden in de raptor. Lee's reactie in de raptor tijdens de explosie, die hele scene.

Toen een six een andere six een zoen gaf en de nek omdraaide. Dat was echt wtf en

Exodus reddingsactie van Galactica, hoe die raptor uit de launchtube komt tijdens de daling. De bijna-executie van een hele loop mensen. Vervolgens de reddingsactie van Pegagus en de ontploffing ervan.

Het hele verhaal rondom de verwaarlozing van Gina.

D'anna die de Final Five probeerde te zien, die aantal keren waar je korte flashes zag, en die enge tekening die ze maakte.

De mysterie en vernietiging van de Olympic Carrier.

Gaeta's executie. Heel tragisch, had echt medelijden met hem.

De landing op vernietigde Aarde. Die hele sfeer. En als je goed oplette zag je hoe Caprica-six naar Tigh liep en hem zachtjes streelde met haar hand.
En ik merkte ook gelijk bij het kijken op, tijdens Tyrol's flashback, dat je een poster op de muur zag, maar die poster had niet afgesneden hoeken zoals bij alle documenten in BSG. Toen wist ik al dat er iets anders was aan de planeet maar ik had niet verwacht dat het Cylons waren.

De laatste ep, alles. Maar vooral de mooie muziek en All Along the Watchtower scene. Gesprek tussen Baltar en Cavil, en hoe Cavil zelfmoord pleegde.
Adama die met een viper over kuddes beesten vloog.

Baltar en Head-six scenes.
Six en Head-baltar scenes.
Zo verschillend geacteerd allemaal. Ook de onderlinge identieke Cylon modellen.

Razor, scenes in het oude schip, met die heel eng lucide Hybrid.
En de flashback van Adama die in een Cylon skinjob lab was. En hoe de oorlog op dat moment afgelopen was, en het schip verdween, opstijgend naar de ruimte.

Boomer die Adama neerschoot.

Saul Tigh die hallucineerde dat hij Adama neerschoot. Dat was echt schrikken toen.

Hoe Adama en Athena naar elkaar toe groeiden, en hij haar cel liet inrichten met een bed enzo.
In de latere eps hadden de scenes met een cel altijd een bed. Daarvoor niet. Denk naar maar de scenes met Tyrol en Callie.

Callie die dood werd geschoten. Ze was zo poepsie.

De zelfmoord van Dee.
Vervolgens daarop hoe Adama door de gangen loopt, FRAK EARTH graffiti op de muren, en hij loopt gewoon stug door. Die 2 personen die met elkaar vechten waar hij tussendoor loopt. Geweldige scene. Sfeer was érg sterk.

Romo Lampkin scenes.

[ Bericht 16% gewijzigd door Mirel op 28-03-2009 23:49:32 ]
When all else fails, you always have delusion.
  zaterdag 28 maart 2009 @ 23:41:09 #87
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_67508708
Favoriete moment? Ik ga voor de miniseries.
Ik heb me jarenlang af laten schrikken door de titel van de serie (ik zou weleens een marketing onderzoekje willen uitvoeren om te achterhalen hoe nadelig de naam nou precies was voor de serie).

Uiteindelijk dan toch de miniseries gedow.. euh gekocht, wekenlang in een moet-ik-nog-eens-kijken map gepleurd en op een warme zomerdag een keer aangeslingerd.
Ik werd meteen de miniserie ingezogen. Wow.

Vond iig Mary McDonnel in onderstaande scènes ijzersterk:

Roslin: I honestly don't know why I have to keep telling you this, but the war is over.

Adama: It hasn't begun yet.

Roslin: That's insane.

Adama: You would rather that we run?

Roslin: Yes, absolutely. That is the only sane thing to do here, exactly that: run. We leave this solar system, and we don't look back.

Adama: And we go where?

Roslin: I don't know. Another star system, another planet, somewhere where the Cylons won't find us.

Adama: You can run if you like. This ship will stand, and it will fight.

Roslin: I'm gonna be straight with you here. The human race is about to be wiped out. We have fifty thousand people left, and that's it. Now, if we are even going to survive as a species, then we need to get the hell out of here and we need to start having babies.

Deze scène heb ik op het moment zelf 3 keer teruggespoeld. Beste uit 4 seizoenen.

Andere noemenswaardige punten:
-Pegasus arc.
-New Caprica
-33(!!!)

Mindere momenten
-Final Five vraagstuk (zware letdown...)
-Blackmarket
-Hera (mjah... mjah...)
-En het gevoel dat het verhaal niet voldoende uitgedacht was van te voren.
  zaterdag 28 maart 2009 @ 23:55:23 #88
87680 Mirel
pi_67509030
Lol @ nieuwe aflevering posts.

Ik vond het wel grappig hoe Tyrol niks te doen had in de UK omdatie in ze eentje zat. Beetje wanken hier en daar in de mistige bossen.
pi_67509135
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 23:41 schreef Kleffe_Dop het volgende:
-Blackmarket

Die podcast erbij was wel leuk
  zondag 29 maart 2009 @ 00:07:24 #90
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_67509289
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 23:41 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik heb me jarenlang af laten schrikken door de titel van de serie (ik zou weleens een marketing onderzoekje willen uitvoeren om te achterhalen hoe nadelig de naam nou precies was voor de serie).
Denk dat die naam ze meer kwaad dan goed heeft gedaan

Vandaag sprak ik iemand op MSN die had 'two riders were approaching' achter zijn naam staan.
Ik meteen: "Heu! Ben jij een Cylon?! ".
Ging 'ie me uitleggen dat dat uit 'n liedje van Bob Dylan kwam en in de film Watchmen zat.
Ik zeg: "Noh! Bob Dylan m'n reet. Sam Anders speelde dat dik 150.000 jaar geleden al "

Mja, hij vond het maar schandalig dat ze zo'n geniaal nummer voor een B-serie gebruikten. Niet dat hij ooit maar één minuut van BSG heeft gezien. Toen ik 'm laatst vertelde dat ik de series finale aan het kijken was vroeg hij of die serie niet al 30 jaar afgelopen was.
  zondag 29 maart 2009 @ 00:12:15 #91
87680 Mirel
pi_67509376
Haha blockbusters quoten
  zondag 29 maart 2009 @ 00:16:48 #92
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_67509453
Ik moet er nog even aan wennen dat er niks meer te downloaden is .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_67510094
quote:
Op zondag 29 maart 2009 00:16 schreef k_i_m het volgende:
Ik moet er nog even aan wennen dat er niks meer te downloaden is .
Gewoon opnieuw beginnen joh. Ik heb die mini-series 4-5 jaar geleden voor het laatst gezien. Tijd voor herhaling, maar nu in HD, met ondertiteling
  zondag 29 maart 2009 @ 08:50:21 #94
184465 Migue
Sensuele man
pi_67512705
quote:
Op zondag 29 maart 2009 00:12 schreef Mirel het volgende:
Haha blockbusters quoten
Niet zo'n grote mond over Watchmen
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 29 maart 2009 @ 09:29:51 #95
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_67512895
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 23:38 schreef Mirel het volgende:
Callie die dood werd geschoten. Ze was zo poepsie.
Callie schoot Boomer dood

Callie zelf vond haar einde in een airlock, door Tory
Ze werd niet doodgeschoten

Overigens vond ik de Kennedy-vergelijkingen erg mooi
Callie die Boomer doodschoot was een directe verwijzing naar Jack Ruby die Lee Harvey Oswald doodschoot

En Roslin die aan boord van Colonial One wordt ingezworen als president, een verwijzing naar Lyndon B. Johnson aan boord van Air Force One na de dood van Kennedy

In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  zondag 29 maart 2009 @ 10:46:54 #96
28033 Pek
je moet wat
pi_67513539
Je vergeet er een

The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_67514460
quote:
Op zondag 29 maart 2009 10:46 schreef Pek het volgende:
Je vergeet er een

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

zondag 29 maart 2009 @ 11:57:59 #98
87680 Mirel
pi_67514630
Oh ja dat van Callie was een foutje. Toen ik het typte dacht ik ook gewoon aan de airlock scene.

En mooie foto's hee Zijn er nog meer overeenkomsten?
  zondag 29 maart 2009 @ 18:31:39 #99
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_67524518
Favoriete scenes, off the top of my head:

"One year later...". Echt een geniale zet. Toen die woorden verschenen aan het eind van seizoen 2, riep ik hardop "WHAT THE FUCK!!!?!??!??". Ik vond het zo'n gewaagde move, om opeens een heel stuk verhaal over te slaan, een heel nieuwe situatie te introduceren en deze meteen up te fucken met een Cylon-invasie

Chief & Helo redden Athena van een verkrachting. Zo mooi hoe ze het ene moment ruzie maken en het andere moment samen die assholes ervan langs geven Echt nagels in de stoelleuning op dat moment. De hele Pegasus verhaallijn was prachtig, maar dat stukje vond ik het indrukwekkendst, omdat het eigenlijk iets kleins en persoonlijks (maar onwijs heftigs) was, maar tot een gigantische fallout tussen de twee Battlestar crews leidde.

Bevrijding van New-Caprica. Duh.

Six maakt een baby af. Dat was voor mij het moment waarop duidelijk werd dat dit absoluut geen doorsnee scifi show was.

Dinner-party in Tigh Me Up, Tigh Me Down. Daar werd ik meteen verliefd op Ellen, wat een heerlijk lomp, sletterig karakter. Ik moet nog steeds grinniken als ik aan die scene terugdenk. Zo heerlijk genant

Head-Six verdwijnt en "echte" Six verschijnt. Zowel hilarisch (als Gaius denkt dat ze head-Six is en niemand anders haar kan zien) als intrigerend, want was die "echte Six" nu écht echt?! (Na de finale ben ik geneigd te concluderen dat ze eenzelfde soort verschijning was als Starbuck, en daarom zomaar van Galactica kon verdwijnen)

Starbuck speelt All Along the Watchtower. Prachtige scene waarin de muzikale kwaliteiten van BSG (weer eens) op zijn best getoond werden Kippevel

"I'm coming for all of you!!!". De muiterij was heerlijke suspense, en pissed-off Roslin is altijd heerlijk om te zien.

Boomer schiet Adama neer. Zoals eigenlijk elke season finale, was ook dit weer een heerlijk WTF-moment Vooral zo perfect dat Boomer vrede met zichzelf lijkt te hebben gevonden en zich aan de zijde van de Colonials te hebben geschaard, om dan opeens door haar programmering gefrakked te worden

Damn, er is zoveel meer. Ben vooral heel veel van die "kleinere momenten" vergeten, waarin gewoon het acteerwerk verpletterend was. Weet zeker dat er heel veel van dat soort emotionele scenes in zaten die ik nu gewoon niet zo 1 2 3 kan oproepen

Maar wat een serie was het toch
  Moderator zondag 29 maart 2009 @ 18:46:27 #100
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_67524834
ja dat Boomer de Admiraal neerschoot!!

toen dacht ik echt bij mezelf 'wtf?'
die zag ik niet aankomen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')