abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67432695
vind het nu wel genoeg geweest in die dharma tijd eigenlijk. t kijkt nog steeds lekker weg maar echt spannender is t er niet op geworden.

Richard had toch tegen ben gezegd dat ie geduld moest hebben voordat ie bij the others zou kunnen? Dat zal hiermee wel bedoeld worden....
pi_67432977
blinde tvp, nog niet gekeken.
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
pi_67433159
Dat einde . Ik ben ook geen fan van een nieuwe tijdslijn, dus ga er wel vanuit dat Ben het overleeft.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
  donderdag 26 maart 2009 @ 16:08:52 #54
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_67433806
WTF was bijna vergeten dat het kwam
opgezegd@fok.nl
  donderdag 26 maart 2009 @ 16:14:29 #55
234450 Prism
English, Fitz or Kitty.
pi_67434017
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:08 schreef FoXje het volgende:
Zegt de fan met een Dharma avatar
"On the third, look out for Otis Wright. Until then keep your head up."
  donderdag 26 maart 2009 @ 16:17:00 #56
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_67434114
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:08 schreef FoXje het volgende:
ik ook bijna. Tot ik op teletekst zag dat het donderdag was, en toen gelijk naar m'n pc gerend
pi_67434414
Ben gaat niet dood, die overleeft dankzij de krachten van het eiland.
Ik had wel verwacht dat sayid het zou doen, die gast heeft zijn leven verwoest. Hij was waarschijnlijk degene waardoor hij in het vliegtuig zat en terug op het eiland is gekomen. Jammer dat ie niet eerst ff met bamboe in de weer was voordat hij hem neerschoot.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_67434551
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 13:26 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Maar whatever happened happened, hoe kan Ben dan dood gaan als jongen? Of overleeft hij het?

En er is wederom het probleem dat Ben uit het heden wel heel goed verborgen heeft dat hij de Losties allemaal al kende.
Met jouw naam zou je toch moeten weten dat je niet per se dood gaat als je op het eiland word neergeschoten;)
pi_67434655
Volgens mij is er dus gesuggereerd dat er maar één tijdlijn is, wat betekent dat ze altijd al naar het verleden zouden reizen.

Met Ben is dat nog wel overtuigend te maken. Stel hij overleeft de aanval van Sayid, dan is hij het enige karakter dat manipulerend en leugenachtig genoeg zou zijn om in de toekomst te doen alsof hij de 815 mensen niet kent. Maar dat kan ook werkelijk alleen met Ben.

Misschien is het tijdreis plot dan toch al vroeg bedacht, met Ben als enige Dharma overlevende na de Purge, ik hoop dat dat het geval is. Daar twijfelde ik even aan door de Rouseau en Jin connectie.
pi_67434754
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:29 schreef Jonad het volgende:

[..]

Met jouw naam zou je toch moeten weten dat je niet per se dood gaat als je op het eiland word neergeschoten;)
Dat is waar, ik weet ook wel vrij zeker dat hij het overleeft nu ik er even over nagedacht heb. Die eerste opmerking was dan ook vooral het gevolg van mijn WTF gevoel.

Ik merkte wel dat Sayid eraan dacht om jonge Ben te doden, maar ik verwachtte niet dat hij het echt zou proberen op dat moment. Ik dacht dat hij eerst met jonge Ben naar de Others zou gaan.
pi_67434982
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:34 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Dat is waar, ik weet ook wel vrij zeker dat hij het overleeft nu ik er even over nagedacht heb. Die eerste opmerking was dan ook vooral het gevolg van mijn WTF gevoel.

Ik merkte wel dat Sayid eraan dacht om jonge Ben te doden, maar ik verwachtte niet dat hij het echt zou proberen op dat moment. Ik dacht dat hij eerst met jonge Ben naar de Others zou gaan.
Ben blij voor je dat jij dat WTF-moment wel had, bij mij was er weinig sprake meer van. Je zag tijdens deze aflevering Sayid's haat tegen Ben groeien. Maar ook het besef bij Sayid dat hij een moordenaar is. Combineer deze twee, plus het feit dat hij zijn vrienden wil beschermen tegen Ben (Ben kan nu the Purge niet plegen) en ziedaar: Sayid vermoordt Ben.
Maar ik vond het niet erg verrassend. Zo zal Ben ook niet echt dood zijn, kan simpelweg niet voor continuiteit in de serie. Dus hij zal in de volgende aflevering wel of net niet dood zijn en net op tijd gevonden worden. Of hij zal zonder een schrammetje te hebben ineens weer leven; zoals Locke ooit deed
pi_67435532
Ik had ook wel een WTF-moment.

Achteraf is het idd wel te beredeneren waarom Sayid het deed. Vlak voor dat moment had ik echter totaal niet verwacht dat Sayid een kind zou doodschieten.

Niet in de laatste plaats omdat ik dacht dat executies van kinderen op netwerk-tv net zo taboe was als tepels.
pi_67435582
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:56 schreef Symer het volgende:
Niet in de laatste plaats omdat ik dacht dat executies van kinderen op netwerk-tv net zo taboe was als tepels.
Aan het begin van dit seizoen duurde het ff totdat Sawyer een shirt had gevonden. Dat tepel-taboe was dus al doorbroken.
pi_67435800
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:58 schreef Marc63 het volgende:

[..]

Aan het begin van dit seizoen duurde het ff totdat Sawyer een shirt had gevonden. Dat tepel-taboe was dus al doorbroken.
Oh ja! Ik vroeg me al af waar 'gratuitous sex' op zou kunnen slaan in de leeftijdsadvisering voor Lost. Sawyers tepels natuurlijk

"Show may include gratuitous sex, explicit dialogue, violent content, or obscene language, and is unsuitable for children."
pi_67436955
Ik denk dat "Ben isn't supposed to die" en dat het dan ook niet gebeurt, net zoals bij Michael gebeurde.
  Moderator donderdag 26 maart 2009 @ 17:40:37 #66
9859 crew  Karina
Woman
pi_67437042
Iedereen is verbaasd dat Sayid, Ben doodschoot, maar toen ik kleine Ben vorige week zag bij Sayid, dacht ik al meteen dat hij dat ging doen.

Ik hoop dat we volgende keer wat Locke te zien krijgen, die mis ik toch wel nu.

Als Ben dood is, dan kan het op een vreemde, verwrongen manier, natuurlijk kloppen dat Locke leeft, als Ben dood is, kan hij Locke nooit vermoord hebben. Maar ik denk te ver door waarschijnlijk.

En het kan trouwens niet bedenk ik me, want Ben was bij Locke na de crash.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_67437394
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 17:38 schreef Julien het volgende:
Ik denk dat "Ben isn't supposed to die" en dat het dan ook niet gebeurt, net zoals bij Michael gebeurde.
Dat dus, helaas..
  donderdag 26 maart 2009 @ 18:00:26 #68
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_67437587
tvp
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_67437789
Ga zo de nieuwste aflevering bekijken. Hoop dat het iets spannender wordt, want ondanks dat dit seizoen zeer vermakelijk is, vind ik het niet meer echt spannend.
  donderdag 26 maart 2009 @ 18:14:46 #70
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_67438004
Wauw, wauw. Die zag ik niet aankomen. Wat een cliffhanger. Wat een geniale serie is het toch.
William Sanderson was (zeker voor de kijkers van True Blood en Deadwood) een leuk verrassing als de psychopaat Oldham.
pi_67438222
Ik denk ook dat Ben niet dood is. Dat zou een te grote paradox creeëren. Sterker nog, ik kan me voorstellen dat dit verraad van Sayid ertoe leidt dat Ben een kwaadaardige manipulerende baas wordt. Dat geeft de actie van Sayid een extra dramatische lading, in plaats van de wereld te behoeden voor Ben creeërt hij hem juist.

Ik heb het idee dat de schrijvers wel van causale loops houden. De acties die onze helden in het verleden uitvoeren creeëren het heden dat ertoe leidt dat ze terug gaan naar het verleden. De enige vraag is of Desmond mogelijkerwijs een uitweg kan bieden ivm zijn speciale status....

Nu weer een week wachten. Grom.
  donderdag 26 maart 2009 @ 18:35:36 #72
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_67438593
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 18:14 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Wauw, wauw. Die zag ik niet aankomen. Wat een cliffhanger. Wat een geniale serie is het toch.
William Sanderson was (zeker voor de kijkers van True Blood en Deadwood) een leuk verrassing als de psychopaat Oldham.
Ohja, de sherrif uit True Blood was hij . Dacht hem al te herkennen uit True Blood, wist alleen niet precies wie ook alweer speelde.
2000 light years from home
pi_67438715
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 18:21 schreef Don_Gurgen het volgende:
Ik denk ook dat Ben niet dood is. Dat zou een te grote paradox creeëren. Sterker nog, ik kan me voorstellen dat dit verraad van Sayid ertoe leidt dat Ben een kwaadaardige manipulerende baas wordt. Dat geeft de actie van Sayid een extra dramatische lading, in plaats van de wereld te behoeden voor Ben creeërt hij hem juist.
Dat kan goed kloppen. Ben kwam namelijk over als een behoorlijk sympathiek ventje.

Ik vraag me trouwens wanneer ze back to the future gaan. Lijkt me duidelijk dat daar de meest opmerkelijke shit gaat gebeuren. Hetgeen wat nu gebeurt staat volgens mij namelijk gewoon al vast. Maw: ik denk dat Faraday gewoon gelijk heeft.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 26 maart 2009 @ 19:00:01 #74
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_67439299
Sowieso slaat die theorie nergens op dat je dood moet zijn om de Others te joinen. Jueliette ging niet dood
When all else fails, you always have delusion.
  donderdag 26 maart 2009 @ 19:20:55 #75
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_67440012
TVP.

Overigens goed gecast, de jonge Ben heeft minstens net zo'n kuthoofd als de oude.
Therapy has taught me that nothing is my fault.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')