abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67432695
vind het nu wel genoeg geweest in die dharma tijd eigenlijk. t kijkt nog steeds lekker weg maar echt spannender is t er niet op geworden.

Richard had toch tegen ben gezegd dat ie geduld moest hebben voordat ie bij the others zou kunnen? Dat zal hiermee wel bedoeld worden....
pi_67432977
blinde tvp, nog niet gekeken.
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
pi_67433159
Dat einde . Ik ben ook geen fan van een nieuwe tijdslijn, dus ga er wel vanuit dat Ben het overleeft.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
  donderdag 26 maart 2009 @ 16:08:52 #54
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_67433806
WTF was bijna vergeten dat het kwam
opgezegd@fok.nl
  donderdag 26 maart 2009 @ 16:14:29 #55
234450 Prism
English, Fitz or Kitty.
pi_67434017
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:08 schreef FoXje het volgende:
Zegt de fan met een Dharma avatar
"On the third, look out for Otis Wright. Until then keep your head up."
  donderdag 26 maart 2009 @ 16:17:00 #56
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_67434114
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:08 schreef FoXje het volgende:
ik ook bijna. Tot ik op teletekst zag dat het donderdag was, en toen gelijk naar m'n pc gerend
pi_67434414
Ben gaat niet dood, die overleeft dankzij de krachten van het eiland.
Ik had wel verwacht dat sayid het zou doen, die gast heeft zijn leven verwoest. Hij was waarschijnlijk degene waardoor hij in het vliegtuig zat en terug op het eiland is gekomen. Jammer dat ie niet eerst ff met bamboe in de weer was voordat hij hem neerschoot.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_67434551
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 13:26 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Maar whatever happened happened, hoe kan Ben dan dood gaan als jongen? Of overleeft hij het?

En er is wederom het probleem dat Ben uit het heden wel heel goed verborgen heeft dat hij de Losties allemaal al kende.
Met jouw naam zou je toch moeten weten dat je niet per se dood gaat als je op het eiland word neergeschoten;)
pi_67434655
Volgens mij is er dus gesuggereerd dat er maar één tijdlijn is, wat betekent dat ze altijd al naar het verleden zouden reizen.

Met Ben is dat nog wel overtuigend te maken. Stel hij overleeft de aanval van Sayid, dan is hij het enige karakter dat manipulerend en leugenachtig genoeg zou zijn om in de toekomst te doen alsof hij de 815 mensen niet kent. Maar dat kan ook werkelijk alleen met Ben.

Misschien is het tijdreis plot dan toch al vroeg bedacht, met Ben als enige Dharma overlevende na de Purge, ik hoop dat dat het geval is. Daar twijfelde ik even aan door de Rouseau en Jin connectie.
pi_67434754
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:29 schreef Jonad het volgende:

[..]

Met jouw naam zou je toch moeten weten dat je niet per se dood gaat als je op het eiland word neergeschoten;)
Dat is waar, ik weet ook wel vrij zeker dat hij het overleeft nu ik er even over nagedacht heb. Die eerste opmerking was dan ook vooral het gevolg van mijn WTF gevoel.

Ik merkte wel dat Sayid eraan dacht om jonge Ben te doden, maar ik verwachtte niet dat hij het echt zou proberen op dat moment. Ik dacht dat hij eerst met jonge Ben naar de Others zou gaan.
pi_67434982
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:34 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Dat is waar, ik weet ook wel vrij zeker dat hij het overleeft nu ik er even over nagedacht heb. Die eerste opmerking was dan ook vooral het gevolg van mijn WTF gevoel.

Ik merkte wel dat Sayid eraan dacht om jonge Ben te doden, maar ik verwachtte niet dat hij het echt zou proberen op dat moment. Ik dacht dat hij eerst met jonge Ben naar de Others zou gaan.
Ben blij voor je dat jij dat WTF-moment wel had, bij mij was er weinig sprake meer van. Je zag tijdens deze aflevering Sayid's haat tegen Ben groeien. Maar ook het besef bij Sayid dat hij een moordenaar is. Combineer deze twee, plus het feit dat hij zijn vrienden wil beschermen tegen Ben (Ben kan nu the Purge niet plegen) en ziedaar: Sayid vermoordt Ben.
Maar ik vond het niet erg verrassend. Zo zal Ben ook niet echt dood zijn, kan simpelweg niet voor continuiteit in de serie. Dus hij zal in de volgende aflevering wel of net niet dood zijn en net op tijd gevonden worden. Of hij zal zonder een schrammetje te hebben ineens weer leven; zoals Locke ooit deed
pi_67435532
Ik had ook wel een WTF-moment.

Achteraf is het idd wel te beredeneren waarom Sayid het deed. Vlak voor dat moment had ik echter totaal niet verwacht dat Sayid een kind zou doodschieten.

Niet in de laatste plaats omdat ik dacht dat executies van kinderen op netwerk-tv net zo taboe was als tepels.
pi_67435582
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:56 schreef Symer het volgende:
Niet in de laatste plaats omdat ik dacht dat executies van kinderen op netwerk-tv net zo taboe was als tepels.
Aan het begin van dit seizoen duurde het ff totdat Sawyer een shirt had gevonden. Dat tepel-taboe was dus al doorbroken.
pi_67435800
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:58 schreef Marc63 het volgende:

[..]

Aan het begin van dit seizoen duurde het ff totdat Sawyer een shirt had gevonden. Dat tepel-taboe was dus al doorbroken.
Oh ja! Ik vroeg me al af waar 'gratuitous sex' op zou kunnen slaan in de leeftijdsadvisering voor Lost. Sawyers tepels natuurlijk

"Show may include gratuitous sex, explicit dialogue, violent content, or obscene language, and is unsuitable for children."
pi_67436955
Ik denk dat "Ben isn't supposed to die" en dat het dan ook niet gebeurt, net zoals bij Michael gebeurde.
  Moderator donderdag 26 maart 2009 @ 17:40:37 #66
9859 crew  Karina
Woman
pi_67437042
Iedereen is verbaasd dat Sayid, Ben doodschoot, maar toen ik kleine Ben vorige week zag bij Sayid, dacht ik al meteen dat hij dat ging doen.

Ik hoop dat we volgende keer wat Locke te zien krijgen, die mis ik toch wel nu.

Als Ben dood is, dan kan het op een vreemde, verwrongen manier, natuurlijk kloppen dat Locke leeft, als Ben dood is, kan hij Locke nooit vermoord hebben. Maar ik denk te ver door waarschijnlijk.

En het kan trouwens niet bedenk ik me, want Ben was bij Locke na de crash.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_67437394
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 17:38 schreef Julien het volgende:
Ik denk dat "Ben isn't supposed to die" en dat het dan ook niet gebeurt, net zoals bij Michael gebeurde.
Dat dus, helaas..
  donderdag 26 maart 2009 @ 18:00:26 #68
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_67437587
tvp
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_67437789
Ga zo de nieuwste aflevering bekijken. Hoop dat het iets spannender wordt, want ondanks dat dit seizoen zeer vermakelijk is, vind ik het niet meer echt spannend.
  donderdag 26 maart 2009 @ 18:14:46 #70
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_67438004
Wauw, wauw. Die zag ik niet aankomen. Wat een cliffhanger. Wat een geniale serie is het toch.
William Sanderson was (zeker voor de kijkers van True Blood en Deadwood) een leuk verrassing als de psychopaat Oldham.
pi_67438222
Ik denk ook dat Ben niet dood is. Dat zou een te grote paradox creeëren. Sterker nog, ik kan me voorstellen dat dit verraad van Sayid ertoe leidt dat Ben een kwaadaardige manipulerende baas wordt. Dat geeft de actie van Sayid een extra dramatische lading, in plaats van de wereld te behoeden voor Ben creeërt hij hem juist.

Ik heb het idee dat de schrijvers wel van causale loops houden. De acties die onze helden in het verleden uitvoeren creeëren het heden dat ertoe leidt dat ze terug gaan naar het verleden. De enige vraag is of Desmond mogelijkerwijs een uitweg kan bieden ivm zijn speciale status....

Nu weer een week wachten. Grom.
  donderdag 26 maart 2009 @ 18:35:36 #72
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_67438593
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 18:14 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Wauw, wauw. Die zag ik niet aankomen. Wat een cliffhanger. Wat een geniale serie is het toch.
William Sanderson was (zeker voor de kijkers van True Blood en Deadwood) een leuk verrassing als de psychopaat Oldham.
Ohja, de sherrif uit True Blood was hij . Dacht hem al te herkennen uit True Blood, wist alleen niet precies wie ook alweer speelde.
2000 light years from home
pi_67438715
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 18:21 schreef Don_Gurgen het volgende:
Ik denk ook dat Ben niet dood is. Dat zou een te grote paradox creeëren. Sterker nog, ik kan me voorstellen dat dit verraad van Sayid ertoe leidt dat Ben een kwaadaardige manipulerende baas wordt. Dat geeft de actie van Sayid een extra dramatische lading, in plaats van de wereld te behoeden voor Ben creeërt hij hem juist.
Dat kan goed kloppen. Ben kwam namelijk over als een behoorlijk sympathiek ventje.

Ik vraag me trouwens wanneer ze back to the future gaan. Lijkt me duidelijk dat daar de meest opmerkelijke shit gaat gebeuren. Hetgeen wat nu gebeurt staat volgens mij namelijk gewoon al vast. Maw: ik denk dat Faraday gewoon gelijk heeft.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 26 maart 2009 @ 19:00:01 #74
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_67439299
Sowieso slaat die theorie nergens op dat je dood moet zijn om de Others te joinen. Jueliette ging niet dood
When all else fails, you always have delusion.
  donderdag 26 maart 2009 @ 19:20:55 #75
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_67440012
TVP.

Overigens goed gecast, de jonge Ben heeft minstens net zo'n kuthoofd als de oude.
Therapy has taught me that nothing is my fault.
pi_67440526
Ik denk wel dat Ben dood is, verschillende spoiler bronnen hebben aantal weken terug aangegeven dat een van de drie personages zou sterven in de komende afleveringen:

Sawyer
Ben
Daniel

Dus ik denk dat Ben dood is. Maarja, wat is dood in Lost? Ben zal vast wel terugkeren op een of andere manier.

http://spoilerslost.blogs(...)-die-updated_16.html
  donderdag 26 maart 2009 @ 19:42:52 #77
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_67440801
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 19:20 schreef Ladylicious het volgende:
TVP.

Overigens goed gecast, de jonge Ben heeft minstens net zo'n kuthoofd als de oude.
Idd hij heeft ech zo'n irritant emo hoofd met die lok voor zijn ogen. Vooral toen die ging huilen.
pi_67440805
Grote kans op oorlog tussen dharma en the others, aangezien ze allemaal denken dat Sayid een other was die kleine Ben vermoord (?) heeft.
pi_67440877
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 19:00 schreef Mirel het volgende:
Sowieso slaat die theorie nergens op dat je dood moet zijn om de Others te joinen. Jueliette ging niet dood
Is het niet zo dat je dood moet om de leider te worden?

Anders kan Julliet best dood gegaan zijn. Ze moest immers bewusteloos zijn in die onderzeeërreis naar het eiland, wie weet wat er toen gebeurd is.
  donderdag 26 maart 2009 @ 19:46:29 #80
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67440923
Wow! Schokkend einde zeg. Al snap ik er nu niets meer van. Of Ben moet nog leven, maar dat acht ik onwaarschijnlijk.
  donderdag 26 maart 2009 @ 19:49:52 #81
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67441035
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 14:16 schreef Bullet-tooth het volgende:
maar toch respect voor Sayid dat hij gewoon een kind neerschiet.
Nou, respect!
pi_67441256
Kon kleine Ben zijn adem niet even inhouden op het eind? Of het is een hint dat hij nog leeft .
pi_67441338
quote:
die herkende ik meteen, heb pas 3 afleveringen true blood gezien maar daar herkende ik 'm ook meteen als de grootste kneus uit heel Deadwood
pi_67441582
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 19:56 schreef tralalala het volgende:
Kon kleine Ben zijn adem niet even inhouden op het eind? Of het is een hint dat hij nog leeft .
Zo'n scène opnemen duurt waarschijnlijk een aantal uur met allerlei verschillende takes...

Ik kan me herinneren dat Ethan ook nog ademde bij zijn begrafenis nadat Charlie hem doodschoot, dus dat hoeft niet per se iets te betekenen.
pi_67441724
Ik heb het antwoord gevonden dat alles verklaard van lost en dat frakkin eiland!!

Kleine Ben gaf toch dat boek aan sayid?? Dat boek gaat volgens mij over nou ja paddo's en allerlei drugs gedoe om in hogere sferen te komen.

Wat als op dat eiland er een of ander hallucinerend middel in de lucht hangt? (van bloemen ofzo whatever) ..verklaard ook waarom zwangere vrouwen en zo'n beetje iedereen steeds dat spul zogenaamd in zich moesten spuiten! (denk terug aan Claire en haar zwangerschap en baby)

Dus al die episodes gaat in werkelijkheid erover dat al die lui gewoon zitten te trippen
En als er al iemand doodging was dat door domme fouten te maken.

Boone die denkt leuk te zijn en in een of ander vliegtuig stapt en dat ding dondert uiteraard naar beneden.
Shannon werd neergeknald omdat die ana lucia dacht allerlei fluisterende stemmen te horen en schoot haar in haar trip bui neer.
(die fluisterende stemmen komen wel vaker terug dus wellicht is het een soort massa hallucinatie)

Die 2 geliefden die door die spinnen verlamd raakten.

De lijst is eindeloos gevuld met dooie cast members die doodgingen door eigenlijk vrij bizarre omstandigheden!!

Edit : en daarboven op moet je ook nog al die paranoide momenten bedenken van de rest.
Locke die zich als een soort jesus waant.
Plus al die andere lijpe momenten van hem en andere.

Ban paddo's!!!!
pi_67441857
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:04 schreef Symer het volgende:

[..]

Zo'n scène opnemen duurt waarschijnlijk een aantal uur met allerlei verschillende takes...

Ik kan me herinneren dat Ethan ook nog ademde bij zijn begrafenis nadat Charlie hem doodschoot, dus dat hoeft niet per se iets te betekenen.
Het viel me gewoon op en ik lette er niet eens op.
  donderdag 26 maart 2009 @ 20:14:10 #87
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_67441897
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 19:58 schreef planethugo het volgende:

[..]

die herkende ik meteen, heb pas 3 afleveringen true blood gezien maar daar herkende ik 'm ook meteen als de grootste kneus uit heel Deadwood
ik hoorde Swearengen al meteen EB! roepen.
pi_67442153
Grote spoiler over een nieuw personage in de serie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_67442267
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:08 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Wat als op dat eiland er een of ander hallucinerend middel in de lucht hangt? (van bloemen ofzo whatever) ..verklaard ook waarom zwangere vrouwen en zo'n beetje iedereen steeds dat spul zogenaamd in zich moesten spuiten! (denk terug aan Claire en haar zwangerschap en baby)
Telkens als het rookmonster verscheen waren er vreemde rode bloemen in beeld. Dus er zou een kern van waarheid in die theorie kunnen zitten.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 26 maart 2009 @ 20:39:46 #90
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_67442757
quote:
Niet?
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_67442788
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 17:38 schreef Julien het volgende:
Misschien is Michael dan al eerder op het eiland geweest Ook al hoop ik niet dat hij terug komt WAAAAAAAAALLLTTT
pi_67443292
Sayid dacht ff te gaan neuken
  donderdag 26 maart 2009 @ 21:07:40 #93
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_67443744
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:39 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Niet?
Nee, niet. Ik weet dat hier mensen zijn die het geen verrassing vonden. En als ik terugkijk op de aflevering is het ook logisch wat er gaat gebeuren met de hele opbouw. Maar toch had ik echt niet zien aankomen dat Sayid op dat moment Ben zou vermoorden. Ook omdat ik niet had verwacht dat de maker dat zouden doen (of zelfs durfde in het Amerikaanse tv-landschap.)

[ Bericht 0% gewijzigd door Lonewolf2003 op 26-03-2009 21:23:17 ]
  donderdag 26 maart 2009 @ 21:12:47 #94
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_67443904
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 21:07 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Nee, niet. Ik weet dat hier mensen zijn die het geen verrassing vonden. En als ik terugkijk op de aflevering is het ook logisch wat er gaat gebeuren met de hele opbouw. Maar toch had ik echt niet zien aankomen dat Sayid op dat moment Ben zou vermoorden. Ook omdat ik niet had verwacht dat de maker dat zouden doen (of zelfs durfde uit in het Amerikaanse tv-landschap.)
Had ik ook.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 26 maart 2009 @ 21:26:31 #95
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_67444436
Onverwacht einde van deze aflevering... maar He'll be back!
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 26 maart 2009 @ 21:45:09 #96
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_67445067
Ik dacht aanvankelijk dat Sayid's gun zou blokkeren. Zeg maar wat er ook gebeurde bij Michael toen hij z'n eigen hersenen eruit probeerde te knallen.
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
pi_67445253
Ben kan niet dood in 1980, want hij leeft nu nog, in het heden. Toch?
  donderdag 26 maart 2009 @ 22:01:48 #98
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_67445734
Ik verwacht dat deze actie van Sayid Ben juist bij the Others brengt. Vandaar ook "this is why I am here/came back" oid.

Ik denk niet dat hij het verleden veranderd, maar dat dit 'de vorige keer' ook gebeurd is (denk aan Harry Potter)
Er zitten meerdere situaties in de serie, Richard die in een andere tijd Locke helpt (als ie het kompas geeft) en mogelijk ook Walt die Locke helpt als hij door Ben wordt neergeschoten.
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_67445752
mooi einde Zag m niet aankomen
pi_67446221
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:21 schreef Tim86 het volgende:
Grote spoiler over een nieuw personage in de serie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
namaste
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')