abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67423911

"Lost" is een serie die vier jaar geleden is begonnen in de Verenigde Staten en na een paar episodes op de Nederlandse tv is gekomen. Deze serie heeft onder andere de Emmy gewonnen voor "beste drama serie".

Het gaat over een 40-tal mensen die een vliegtuigramp/crash hebben overleefd en op een (zo lijkt het) onbewoond eiland terechtkomen. Dit klinkt misschien wat cliché maar dat is het totaal niet. Het verhaal is doorweven met verfijnde character-builds, plots, mysteries en meer vreemde dingen. Niets is wat het lijkt, en alles kan met elkaar te maken hebben.

Nu het bekend is dat er personages van het eiland afkomen, zien we nu hoe deze zich ontwikkelen in het leven na het eiland. Dit zien we door het gebruik van flash forwards. Hierdoor is Lost vanaf het vierde seizoen een andere serie geworden; wie komt er van het eiland af, en wie niet?

Jack Shephard
Jack is arts. Als de enige dokter op het eiland, helpt hij iedereen die ziek/zwak/gewond is, en wordt hierdoor is hij min of meer de leider van de groep geworden. Daarbij bezit hij enorm veel communicatieve vaardigheden waardoor hij met de meesten van de groep goed kan opschieten.

Kate Austen
Kate is een beeldschone vrouw, al heeft ze wel een verleden. Ze is namelijk voortvluchtig vanwege het vermoorden van haar stiefvader en reisde onder begeleiding van een US Marshall toen het vliegtuig crashte.

James "Sawyer" Ford
Sawyer is een temperamentvol persoon. Niet op zijn mondje gevallen, en nooit bang voor niets en niemand. Verzamelt spullen van slachtoffers van de crash, en verhandelt ze. Dit maakt hem niet populair onder de groep... Samen met Michael, Walt en Jin is hij op weg gegaan om de bewoonde wereld te bereiken, maar dat liep niet zo goed af. Sawyer heeft er nu voor gezorgd dat hij alle wapens in het kamp heeft door zijn 'con-skills' te gebruiken.

John Locke
Locke is een mysterieuze man, met een rare achtergrond. In het vliegtuig zat hij in een rolstoel, toen het gecrasht was kon hij op wonderbaarlijke wijze weer lopen. Dit heeft hij nog niet verteld, en zo zijn er wel meer dingen die hij achterhoudt voor de groep. Locke heeft veel kennis van survival-technieken, en komt heel berustend over, dit soms tot woede van Jack.

Hugo "Hurley" Reyes
Hurley is erg dik... bevriend met iedereen. Zeker niet te beroerd om te helpen, totdat hij bloed ziet. Daar kan hij namelijk niet tegen, en dat breekt hem soms wel eens op. Hurley heeft de loterij gewonnen met de nummers 4-8-15-16-23-42, maar sindsdien hebben die nummers hem alleen ongeluk gebracht. Nu ze op het eiland veelvuldig terugkomen is de situatie er niet veel duidelijker op geworden...

Sayid Jarrah
Sayid is een voormalig lid van de Irakese Republikeinse Garde. Hij heeft gevochten in de Golf Oorlog en heeft daar ook als communicatie-officier gewerkt. Daar heeft hij veel technische kennis aan overgehouden, die op het eiland nog wel eens van pas wil komen. Hij had een romance met Shannon, zij is onder ongelukkige omstandigheden echter gestorven door een kogel van Ana-Lucia.

Benjamin Linus
Benjamin Linus is de leider van the Others. Hij is niet, zoals hij eerst beweerde, op het eiland geboren, maar is ten tijde van Dharma op het eiland gekomen met zijn vader. Met "the purge" heeft Ben al het Dharma personeel (incl. zijn vader) vermoord om vervolgens leider te worden van de oorspronkelijke bewoners.

Juliet Burke
Dr. Juliet Burke was één van de Others, maar heeft haar plek nu gevonden bij de survivors. Aan haar tijd bij de Others lijkt ze een beginnende romance met Jack overgehouden te hebben.

Desmond David Hume
Desmond is tijdens een race om de wereld met zijn zeilboot terecht gekomen op het eiland. Hij heeft een tijd doorgebracht in het Swan-station totdat deze ontdekt werd door de overlevende van de vliegtuigcrash. Hij maakte van die gelegenheid gebruik om zich te laten aflossen en is naar zijn zeilboot gevlucht om te proberen de bewoonde wereld te bereiken. Dit bleek niet mogelijk en zo is hij weer terechtgekomen bij de overlevenden van de crash.

Miles Straume
Miles is spiritualist die net als Daniel en Charlotte van het vrachtschip afkomstig is. Hij lijkt er snel opgefokt en erg eigenwijs. Miles heeft als doel om Ben te vinden, en te chanteren voor 3,2 miljoen dollar. Of dit zijn enige doel is, is nog onbekend.

Daniel Faraday
Daniel is een fysicus die ook met een parachute op het eiland geland is, afkomstig van het vrachtschip. Hij doet allerlei proefjes op eiland waardoor hij oa er achter is gekomen dat het eiland een andere tijd weergeeft. Ook lijkt hij last te hebben van geheugenverlies.

Charlotte Lewis
Charlotte is een antropoloog die net als Daniel en Miles op het eiland gestrand is. Voordat ze op het eiland kwam heeft ze in Tunesië een ijsbeer met Dharma halsband gevonden. Wat haar precieze doelen op het eiland zijn is nog niet bekend.

Jin Kwon
Jin is een Koreaan, getrouwd met Sun. Na zich erg afzijdig te hebben gehouden vanwege de taalbarrière, heeft hij zich toch aangepast en gaat uiteindelijk zelfs met Michael, Walt en Sawyer mee op het vlot. Hij spreekt geen woord Engels en dat zorgt voor een hoop confrontaties, al wordt hij steeds beter opgenomen in de groep.

Sun Kwon
Sun is de vrouw van Jin, en staat veel meer open voor de groep. Dit werd echter niet zo gewaardeerd door Jin, die haar liever bij zich houdt. In tegenstelling tot Jin, spreekt Sun wel Engels.

Claire Littleton
Claire was onderweg naar Los Angeles om haar kind af te staan, maar kon het niet over haar hart krijgen. Op het eiland is ze bevallen, en daarna gebeurden er eigenaardige dingen met Claire en de baby...

Seizoen 5 (Bron)
5.11 - 01 april
5.12 - 08 april
5.13 - 15 april
5.14 - 29 april
5.15 - 06 mei
5.16 - 13 mei
5.17 - 20 mei

Officiële sites van ABC:
Lost op ABC
Oceanic Air 815
The Fuselage

Informatieve sites:
Lost op IMDb
Lost op TV.com

Overige sites:
http://www.lostpedia.com
http://darkufo.blogspot.com/
http://www.4815162342.com/forum/
http://losteastereggs.blogspot.com
http://spoilerslost.blogspot.com
http://www.lost-tv.com/
http://www.lostvideo.net
http://www.lost-media.com
http://www.livejournal.com/community/lost_tv/
http://lostfic.com/
http://lost.pagina.nl

Nieuwste promo na iedere ep
Latest Lost Trailers
YouTube

Vorige Topics
Seizoen 1||01|02|03|04|05|06|07|
Seizoen 2||08|09|10|11|12|13|14|15|16|17|18|19|20|21|22|23|24|25|26|27|28|29|30|31|32|33|34|
Seizoen 3||35|36|37|38|39|40|41|42|43|44|45|46|47|48|49|50|51|52|53|54|55|56|57|58|59|60|61|62|63|64|65|66|
Seizoen 4||67|68|69|70|71|72|73|74|75|76|77|78|79|80|81|82|83|84|85|86|87|
Seizoen 5||88|89|90|91|92|93|94|95|96|97|

***Deze openingspost is hier te vinden!***

Met dank aan InTre, Miguel, Symer en Haunter

[ Bericht 0% gewijzigd door Symer op 26-03-2009 11:57:31 ]
pi_67424039
En daar is Faraday's "" theorie. Shot to hell.

[ Bericht 76% gewijzigd door Malebolgia op 26-03-2009 11:57:08 ]
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
  donderdag 26 maart 2009 @ 11:44:14 #3
194233 Friday12
Originele kloon
pi_67424042
even tvp voor later wanneer ik de nieuwe ep ook gezien heb
  donderdag 26 maart 2009 @ 11:45:41 #4
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_67424100
Blinde tvp
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 26 maart 2009 @ 11:46:30 #5
67174 Dos37
Come on Twente
pi_67424127
Nou benieuwd wat deze episode voor gevolgen heeft voor de toekomst
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_67424152
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 10:44 schreef Jnk18 het volgende:

[..]

Who the fuck is llana?
De bounty hunter.
pi_67424227
Klopt ja..

tvp
pi_67424522
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 11:44 schreef Malebolgia het volgende:
En daar is Faraday's "what has been, has been" theorie. Shot to hell.
Dat vond ik dus ook ja na het zien van de laatste aflevering.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_67425112
Iemand nog het boek opgevallen dat kleine Ben aan Sayid gaf?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Latest releases: http://www.dekooker.nl
  donderdag 26 maart 2009 @ 12:27:00 #10
157525 Ionesco
A Long Way Down.
pi_67425505
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 11:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Blijkbaar kun je dus wel terug de tijd in .."iets" doen zoals.. oh bijv. iemand vermoorden maar blijkbaar had dat geen consequencies want voila ze zijn allemaal nog op dat eiland in 1977.
Wat onmogelijk had moeten zijn gezien wie er vermoord werd.

Hoewel dat tegelijkertijd wel weer verklaard dat Ben zoveel ouder was toen dat dharma kamp weggevaagd werd door de "others" aangezien het me sterk lijkt dat hij van klein jongetje opeens 30+ was in 10 jaar tijd. (als je de lost timeline volgt tenminste)..want nu betekend dat ik dit hele gedoe alleen kan verklaren door te stellen dat het 't lot is dat het allemaal zo loopt... wat dan weer mogelijk inhoud dat faraday's theorie wel klopt want whatever happend, happend.
Faradays theorie kan gewoon kloppen:

Hmm, blijkbaar blijft de jonge Ben dus wel leven, en kan Faradays theorie dus gewoon kloppen. Ben is dus gewoon in de jaren 70 neergeschoten door Sayid. En hij zegt dan ook:'You were right, I am a killer!'. En Ben zegt weer precies hetzelfde tegen Sayid in 2007. Hij herrinerde zich gewoon dat Sayid hem neerschoot. What happens happens. Dus dit hoorde te gebeuren.

Mijn eigen theorie dat ie nu gelijk The Others zou joinen klopt dus voor geen zak :p
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:15 schreef Mdk het volgende:
Iemand nog het boek opgevallen dat kleine Ben aan Sayid gaf?

'A separate reality'..
http://www.amazon.com/Sep(...)taneda/dp/0671732498
Wellicht een hint voor toekomstige afleveringen?
De boek van Castaneda gaat over shaman rituelen waarbij psychotropische planten worden gebruikt. Dus paddos/mescaline en dat soort hallucinogenen. Is denk ik een hint naar wat er aan Sayid werd gegeven zodat ie ging 'trippen' en dus de waarheid vertelde.
LSD werd vroeger op suikerklontjes gedruppeld, dus dat zou het ook kunnen zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ionesco op 26-03-2009 13:22:46 ]
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 26 maart 2009 @ 12:36:14 #11
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_67425860
Zo kijken!
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  donderdag 26 maart 2009 @ 12:37:15 #12
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_67425893
Waarom staat dat in spoilers?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_67426215
tvp, vanmiddag kijken
pi_67426218
Het slot van deze episode was echt verrassend!

Mijn mond viel gewoon open van verbazing...niet verwacht!
pi_67426265
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:46 schreef Pulu het volgende:
Het slot van deze episode was echt verrassend!
Mijn mond viel gewoon open van verbazing...niet verwacht!
Dat is toch apart, want je ziet in de hele episode tijdens de flashbacks Sayids afkeer voor Ben groeien.
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
  donderdag 26 maart 2009 @ 12:51:16 #16
234450 Prism
English, Fitz or Kitty.
pi_67426388
Blinde onverkapte TVP..
En nu ga ik kijken, spannend!
"On the third, look out for Otis Wright. Until then keep your head up."
pi_67426481
zooooooooo net gekeken

tvp
looooooooooooooooool lol
pi_67427641
What the fuck? Of ik snap het niet, of de schrijvers zijn hun eigen regels aan het breken.
pi_67427695
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:47 schreef Malebolgia het volgende:

[..]

Dat is toch apart, want je ziet in de hele episode tijdens de flashbacks Sayids afkeer voor Ben groeien.
Maar whatever happened happened, hoe kan Ben dan dood gaan als jongen? Of overleeft hij het?

En er is wederom het probleem dat Ben uit het heden wel heel goed verborgen heeft dat hij de Losties allemaal al kende.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 26 maart 2009 @ 13:34:17 #20
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_67427994
Nah weinig bijzonders weer, ik vind die Dharma tijd maar niets.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  donderdag 26 maart 2009 @ 13:50:28 #21
234450 Prism
English, Fitz or Kitty.
pi_67428606
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 11:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

SPOILER
Nou, als ik het goed herinner is Ben inderdaad dood als hij ouder is. 2/3 afleveringen terug toen Locke met die Arabische jongen aan het praten was liet hij een dode Ben zien aan Locke.
Daarna is er geen aflevering meer met Locke geweest, maar dit zou Ben's dood wel verklaren.
pi_67428949
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 13:50 schreef Prism het volgende:

[..]

Nou, als ik het goed herinner is Ben inderdaad dood als hij ouder is. 2/3 afleveringen terug toen Locke met die Arabische jongen aan het praten was liet hij een dode Ben zien aan Locke.
Daarna is er geen aflevering meer met Locke geweest, maar dit zou Ben's dood wel verklaren.
Bedoel je toen Cesar de gewonden aan Locke liet zien? Lijkt me niet dat Ben daar dood was. Waarschijnlijk alleen maar knock-out van de klap die Sun hem gaf, voordat ze met Lapides naar het grote eiland ging.

Ik denk dat Ben het schoot heeft overleefd. Hopelijk niet door zoiets lames als een ketting waar de kogel op afketste.
  donderdag 26 maart 2009 @ 14:01:04 #23
234450 Prism
English, Fitz or Kitty.
pi_67429043
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 13:58 schreef Marc63 het volgende:

[..]

Bedoel je toen Cesar de gewonden aan Locke liet zien? Lijkt me niet dat Ben daar dood was. Waarschijnlijk alleen maar knock-out van de klap die Sun hem gaf, voordat ze met Lapides naar het grote eiland ging.

Ik denk dat Ben het schoot heeft overleefd. Hopelijk niet door zoiets lames als een ketting waar de kogel op afketste.
Ja, dat bedoelde ik. Maar was het niet dat er een laken over Ben heen lag..?
Ik zal dadelijk even terug kijken, wil het weten ook nu!
pi_67429120
wat is de gozer die Sayid speelt toch een enorm middelmatige acteur zeg

vond het sowieso al het meest irritante character vanaf seizoen 1...dat accent en dat lieve fluitertoontje waarmee die altijd spreekt
pi_67429142
Tof einde, zag het zeker niet aankomen maar zo shocking was het nou ook weer niet. Ben benieuwd hoe ze dit erin gaan passen zonder de regels te verbreken
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')