abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67418549
quote:
AMSTERDAM - De meeste mensen in Nederland voelen wel wat voor een rookverbod in de auto. Bijna 60 procent vindt dat roken in de auto verboden moet worden omdat het gevaarlijk en onverantwoord is.

Dat blijkt uit een onderzoek, in opdracht van de AutoRAI, onder ruim achthonderd mensen door onderzoeksbureau MSI-ACI Europe bv.

De grootste autobeurs van Nederland wordt dit jaar gehouden van 1 tot en met 11 april. Ook een deel van de rokers is het eens met die stelling, te weten 24 procent. Van de niet-rokers schaart 71 procent zich achter de stelling.

Alcoholslot

Over het alcoholslot heeft 64 procent goede hoop dat het voorkomt dat mensen nog langer met alcohol op achter het stuur gaan zitten. De steekproef toonde ook aan dat tanken bij een onbemand tankstation erg populair is.

Van alle ondervraagden geeft 35 procent de voorkeur aan een onbemand tankstation en 32 procent aan een fullservicestation in de buurt. Slechts 4 procent wil tanken langs de snelweg.

Hoge verwachtingen

Het publiek heeft hoge verwachtingen van de toekomstige brandstof. Uit het onderzoek blijkt dat mensen vooral geloven in elektriciteit, maar ook waterstof en biobrandstof. Benzine neemt een vierde plaats in. Maar 3 procent van de bevolking gelooft in kernenergie als toekomstige brandstof voor auto's.

De weg als vervoersader is volgens 66 procent van de mensen ook in de toekomst het belangrijkst. Desalniettemin denkt 34 procent dat dat de lucht zal zijn, 32 procent het spoor en 29 procent meent dat we onszelf in de toekomst vooral onder de grond zullen verplaatsen.
© ANP

http://www.nu.nl/algemeen(...)kverbod-in-auto.html

Het moet toch niet veel gekker worden in dit achterlijke land.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 26 maart 2009 @ 07:08:01 #2
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_67418555
Pfff...
  donderdag 26 maart 2009 @ 07:10:48 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_67418567
Auto's verbieden, probleem opgelost.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 26 maart 2009 @ 07:19:54 #4
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_67418605
Apart altijd dat de meerderheid op voorhand altijd voor is, zie het rookverbod in de horeca, maar als het dan ingevoerd is en er is wat weerstand dan zie je gelijk die percentages veranderen
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 26 maart 2009 @ 07:20:55 #5
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67418611
Omdat de meerderheid van de mensen in dit land nog te dom is om met goed fatsoen door het hoofd te schieten.
Intelligent, but fucked up.
pi_67418619
Onder het motto "ik zal er toch geen gebruik van maken, dus verbied het maar"

Ik zal binnenkort eens een enquete gaan houden onder de rokers, wie er voor zijn om het niet-roken in de auto te verbieden
  donderdag 26 maart 2009 @ 07:25:34 #7
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_67418635
dat worden weer flink wat boetes voor mij dan

ach, zat er aan te komen he. Alles moet in dit land toch gereguleerd worden om daarna te kunnen gaan gedogen?0

ik begrijp alleen niet wat er precies zo onverantwoord aan is om in de auto te roken
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_67418647
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 07:25 schreef teamlead het volgende:
dat worden weer flink wat boetes voor mij dan

ach, zat er aan te komen he. Alles moet in dit land toch gereguleerd worden om daarna te kunnen gaan gedogen?0

ik begrijp alleen niet wat er precies zo onverantwoord aan is om in de auto te roken

Nou, stel je voor dat er iemand achter je rijdt he... En als je dan nét uitblaast zou het wel eens kunnen dat de bestuurder achter je dat ruikt! Dan krijgt ie meteen kanker, aids en 100 andere chronische, ongeneeslijke en pijnlijke ziektes! Volkomen logisch toch?
  donderdag 26 maart 2009 @ 07:28:22 #9
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67418655
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 07:27 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]

Nou, stel je voor dat er iemand achter je rijdt he... En als je dan nét uitblaast zou het wel eens kunnen dat de bestuurder achter je dat ruikt! Dan krijgt ie meteen kanker, aids en 100 andere chronische, ongeneeslijke en pijnlijke ziektes! Volkomen logisch toch?
Er gebeuren met enige regelmaat ongelukken omdat mensen hun sigaret laten vallen

Echt waar.
Intelligent, but fucked up.
pi_67418665
Wat mensen in hun auto doen moeten ze zelf weten, maar in mijn auto wordt niet gerookt.
pi_67418671
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 07:28 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Er gebeuren met enige regelmaat ongelukken omdat mensen hun sigaret laten vallen

Echt waar.
Zullen we het dan ook maar verbieden dat mensen eten en drinken in de auto? Oja, praten met medepassagiers is overigens ook levensgevaarlijk. Net als richting aangeven of je ruitenwissers/radio bedienen. Tenslotte ben je dan ergens anders mee bezig en heb je niet meer beide handen in oorspronkelijke positie op het stuur.

Natuurlijk zit overal wel een beetje gevaar in. Maar als we nu álles moeten gaan vermijden omdat er ook maar enigszins risico aanzit kunnen we ons beter met z'n allen op laten nemen in een verzorgingstehuis waar je ook de straat niet op hoeft om je dagelijkse boodschappen te halen.
  donderdag 26 maart 2009 @ 07:34:25 #12
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_67418693
quote:

[..]

Echt waar.
ja, er zijn idioten die niet kunnen rijden. En er zijn mensen die te lomp zijn om te roken. Neem ze dan gewoon het rijbewijs af en laat de rest van ons met rust
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
  donderdag 26 maart 2009 @ 07:36:53 #13
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_67418712
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 07:31 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]
Maar als we nu álles moeten gaan vermijden omdat er ook maar enigszins risico aanzit kunnen we ons beter met z'n allen op laten nemen in een verzorgingstehuis waar je ook de straat niet op hoeft om je dagelijkse boodschappen te halen.
weet jij wel hoeveel mensen er iedere dag dood gaan in een verzorgingshuis?
  donderdag 26 maart 2009 @ 07:40:35 #14
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_67418736

Ik vind dit soort billboards veel gevaarlijker.
pi_67418752
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 07:36 schreef teamlead het volgende:

[..]

weet jij wel hoeveel mensen er iedere dag dood gaan in een verzorgingshuis?
Als je de factoren ziektes en ouderdom even in verhouding neemt met hoe dat buiten het verzorgingshuis is, zijn dat er niet zoveel meer
  donderdag 26 maart 2009 @ 07:52:04 #16
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_67418806

"Nou, ik heb wel eens gehoord van een buurman dat een man die in zijn auto aan het roken was, tegen een brug aan reed, waardoor er een Frans meisje vanaf viel, waarop een persoon van schrik zijn hond ging villen en een Engelse toerist zijn kamer ging verbouwen. Dus ik zeg: verbieden!"
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  donderdag 26 maart 2009 @ 07:53:43 #17
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_67418813
Ik ben eigenlijk ook wel voor een rookverbod in de auto.
Al is het alleen al voor het asosiaal weg schieten van je nog gloeiende peuk midden op de snelweg.
Heb al 2x gehad dat een of andere jostie voor me dat nodig vond, en dat door de turbulentie zijn gloeiende peuk onder mijn ruitenwisserblad blijft hangen.

Ik kan alleen maar weer zeggen, mensen die roken zijn asociaal...
  donderdag 26 maart 2009 @ 07:58:07 #18
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_67418842
in dat geval ben ik voor het verbieden van kinderen in een auto. Ik heb al 2x zo'n strontluier op de weg zien stuiteren. Mensen met kinderen zijn asociaal
  donderdag 26 maart 2009 @ 08:00:24 #19
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_67418854
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 07:31 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]

Zullen we het dan ook maar verbieden dat mensen eten en drinken in de auto? Oja, praten met medepassagiers is overigens ook levensgevaarlijk. Net als richting aangeven of je ruitenwissers/radio bedienen. Tenslotte ben je dan ergens anders mee bezig en heb je niet meer beide handen in oorspronkelijke positie op het stuur.

Natuurlijk zit overal wel een beetje gevaar in. Maar als we nu álles moeten gaan vermijden omdat er ook maar enigszins risico aanzit kunnen we ons beter met z'n allen op laten nemen in een verzorgingstehuis waar je ook de straat niet op hoeft om je dagelijkse boodschappen te halen.
Slaat helemaal nergens op. Je raakt niet in paniek als je je eten onder het rijden uit je klauwen laat vallen, bij een peuk is dit wel waardoor mensen niet meer op de weg letten. Bovendien kan er nog eens fik uitbreken waardoor mensen rare capriolen gaan maken achter het stuur met alle gevolgen van dien.
Ik ben ook voor dit verbod.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  donderdag 26 maart 2009 @ 08:01:48 #20
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_67418872
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 08:00 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Slaat helemaal nergens op. Je raakt niet in paniek als je je eten onder het rijden uit je klauwen laat vallen, bij een peuk is dit wel waardoor mensen niet meer op de weg letten. Bovendien kan er nog eens fik uitbreken waardoor mensen rare capriolen gaan maken achter het stuur met alle gevolgen van dien.
En hete koffie dan?
pi_67418925
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 07:53 schreef RaymondK het volgende:
Ik ben eigenlijk ook wel voor een rookverbod in de auto.
Al is het alleen al voor het asosiaal weg schieten van je nog gloeiende peuk midden op de snelweg.
Heb al 2x gehad dat een of andere jostie voor me dat nodig vond, en dat door de turbulentie zijn gloeiende peuk onder mijn ruitenwisserblad blijft hangen.

Ik kan alleen maar weer zeggen, mensen die roken zijn asociaal...
ik heb er wel 's een bijna in mijn helm gehad
Da's mooi kut hoor, een brandende peuk op je gezicht

Ach, ik heb zelf ook gerookt en ook in de auto (alleen in de file overigens) en verbieden, nah, kommop zeg, Nederland is al te betuttelend. Men moet eerder leren de rotzooi bij zich te houden enzo..

zelfde geldt voor ruitenwissservloeistof in mn ogen overigens
Ja doei.
pi_67418930
Ze hebben dit onderzoek zeker voor de deur van Stivoro gedaan? Alsof echt een meerderheid voor dit verbod is
  donderdag 26 maart 2009 @ 08:09:07 #23
189978 controlaltdelete
pi_67418940
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 08:01 schreef Yildiz het volgende:

[..]

En hete koffie dan?
Nou dat komt sporadisch voor, verder is hete koffie snel afgekoeld al zou je bakkie omkieperen, bovendien veroorzaakt het geen fik mocht het gebeuren. Een peuk blijft nog een hele tijd branden en kan veel meer schade veroorzaken. Verder: laat jij maar eens een peuk vallen op je kleren, gros van de kleren staat snel in de hens met al die synthetische stoffen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  donderdag 26 maart 2009 @ 08:09:36 #24
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_67418942
quote:

[..]

We gaan alle risico's in het leven uitsluiten..
Goed zo.
Dan het autorijden maar helemaal verbieden want, oh wee ..als er per toeval een wesp in de auto terechtkomt.
Grotere paniek dan dat is er niet...

Ze moeten eens ophouden met al die onzinnige verboden...
  donderdag 26 maart 2009 @ 08:09:58 #25
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_67418946
Nog even en je mag van geluk spreken dat je toch weer een keer een boetevrij autoritje hebt kunnen maken.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  donderdag 26 maart 2009 @ 08:10:19 #26
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_67418948
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 08:07 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik heb er wel 's een bijna in mijn helm gehad
Da's mooi kut hoor, een brandende peuk op je gezicht

Ach, ik heb zelf ook gerookt en ook in de auto (alleen in de file overigens) en verbieden, nah, kommop zeg, Nederland is al te betuttelend. Men moet eerder leren de rotzooi bij zich te houden enzo..

zelfde geldt voor ruitenwissservloeistof in mn ogen overigens
AUW
pi_67418955
quote:

[..]

De kans dat er een Spaceshuttle op je auto valt is groter...

Waarom al die verboden?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 26 maart 2009 @ 08:11:13 #28
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_67418958
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 07:58 schreef teamlead het volgende:
in dat geval ben ik voor het verbieden van kinderen in een auto. Ik heb al 2x zo'n strontluier op de weg zien stuiteren. Mensen met kinderen zijn asociaal
Nou daar sluit ik me volledig bij aan.
  donderdag 26 maart 2009 @ 08:12:32 #29
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_67418972
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 08:08 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ze hebben dit onderzoek zeker voor de deur van Stivoro gedaan? Alsof echt een meerderheid voor dit verbod is
'Wilt u dat er gerookt wordt in uw auto?' --> Nee --> Dan ben je voor een rookverbod in auto's.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 26 maart 2009 @ 08:13:03 #30
189978 controlaltdelete
pi_67418983
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 08:11 schreef bijdehand het volgende:

[..]

De kans dat er een Spaceshuttle op je auto valt is groter...

Waarom al die verboden?
Omdat het een ander zijn leven kan kosten?
  donderdag 26 maart 2009 @ 08:17:39 #31
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_67419031
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 08:09 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Nou dat komt sporadisch voor, verder is hete koffie snel afgekoeld al zou je bakkie omkieperen, bovendien veroorzaakt het geen fik mocht het gebeuren. Een peuk blijft nog een hele tijd branden en kan veel meer schade veroorzaken. Verder: laat jij maar eens een peuk vallen op je kleren, gros van de kleren staat snel in de hens met al die synthetische stoffen.
Koffie op je benen? Volgens mij gaan bestuurders dan wel anders reageren.

Verder hebben de meeste mensen wel een asbak ofzo .
pi_67419073
Dit is nu die 'eigen verantwoording' van het kabinet. Ze denken volgens mij echt dat we met z'n allen massaal een chromosoom te veel hebben ofzo. Valt me nog mee dat ze die chromosoom niet gaan belasten oid.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_67419094
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 07:20 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Omdat de meerderheid van de mensen in dit land nog te dom is om met goed fatsoen door het hoofd te schieten.
Idd. Als we zo doorgaan kan over 5 jaar niemand meer z'n reet afvegen zonder instructies van de overheid.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 26 maart 2009 @ 08:26:22 #34
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_67419146
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 08:13 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Omdat het een ander zijn leven kan kosten?
Autorijden in het algemeen ook. Verbieden dan maar?
  donderdag 26 maart 2009 @ 08:28:39 #35
189978 controlaltdelete
pi_67419175
blijkt maar weer hoe aso en kortzichtig rokers zijn. Alles gaat voor hun peuk, stelletje nicotinejunks
  donderdag 26 maart 2009 @ 08:30:31 #36
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_67419210
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 08:28 schreef controlaltdelete het volgende:
blijkt maar weer hoe aso en kortzichtig rokers zijn. Alles gaat voor hun peuk, stelletje nicotinejunks
Nee, jij bent een helder licht met inzicht...mafketel.
  donderdag 26 maart 2009 @ 08:31:44 #37
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_67419232
Grote stukken in Canada en Australië en een paar andere landen hebben het verboden als er kinderen onder een bepaalde leeftijd in zitten maar nergens zie ik het vanwege veiligheidsredenen.

Dat was wel iets waar men het in Duitsland begin 2007 over had maar wat daarvan terecht is gekomen weet ik niet.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  donderdag 26 maart 2009 @ 08:39:05 #38
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_67419371
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 08:28 schreef controlaltdelete het volgende:
Nee jij dan? Iets willen verbieden waar jij geen last van hebt alleen maar om een rokertje dwars te zitten
pi_67419432
quote:

[..]

Ben benieuwd naar jouw reactie als je thermoskan met kokend hete koffie op je schoot aan het leegstromen is. Ga je dan eerst op je dooie gemak de vluchtstrook op, vervolgens rustig remmen en met een glimlach op je gezicht de rotzooi opruimen?

Okee, jij dan misschien wel, maar naar alle waarschijnlijkheid heb ik meer haast om m'n koffie van m'n schoot te krijgen, als dat er een sigaret valt. Sowieso laat ik geen sigaretten vallen. In die paar jaar dat heb ik gerookt heb ik het nooit gepresteerd om een brandnde sigaret in m'n auto te laten vallen, en ik maakte dan behoorlijk wat kilometers waar ik behoorlijk veel bij rookte. Het wel of niet laten vallen van die sigaret ligt meer aan de persoon dan aan het roken.

Ben blij dat ik gestopt ben, maar ik weiger om meteen zo'n anti-rook-nazi te worden. Als iemand rookt is dat zijn of haar eigen keuze, en deze moet je niet vanuit het oogpunt van nationale gezondheid of zelfs 'veiligheid' verbieden om zijn/haar eigen keuzes te maken.
pi_67419443
Ik zou eigenlijk willen betogen dat dit verbod feitelijk al bestaat, aangezien je het gewoon onder het kapstokartikel van de Wegenverkeerswet (art. 5) kan scharen, waarin staat dat het een ieder verboden is zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.

En het is ook zo gek niet om mensen te verbieden om naast het autorijden andere zaken te doen. Niet alleen roken, maar ook bellen (incl. handsfree...), eten, drinken, krant lezen, jezelf opmaken, enz.

Autorijden in het huidige verkeer vraagt gewoon alle aandacht van de bestuurder. En als je even wil roken, zet de auto dan gewoon aan de kant. Of wacht een paar minuten en je staat weer in de file (dan kun je natuurlijk wel roken en/of eten/drinken/bellen/enz.).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 26 maart 2009 @ 08:45:15 #41
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_67419472
Ze zoeken gewoon een manier om nog meer bekeuringen uit te kunnen schrijven.
Straks gaat de politie je ook bekeuren voor te lage bandenspanning en voor vogelpoep op je voorruit.
pi_67419486
quote:

[..]

Echt waar.
Waneer komt er dan een verbod op autoradio`s? En bekeuringen voor mensen die hun tomtom te hoog aan hun raam hebben gehangen? Krijgen kinderen die achterin ruzie maken dan ook een boete, want dat kan de bestuurder afleiden.

Volkomen kansloos zo`n regel. Echt weer politiek, zoeken naar nieuwe regeltjes die totaal niet aansluiten bij de huidige wetgeving
  donderdag 26 maart 2009 @ 08:51:08 #43
181657 LordNemephis
computer says no
pi_67419573
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 07:19 schreef MikeyMo het volgende:
Apart altijd dat de meerderheid op voorhand altijd voor is, zie het rookverbod in de horeca, maar als het dan ingevoerd is en er is wat weerstand dan zie je gelijk die percentages veranderen
Juist, datte.

Ik ben onderhand een beetje verbods-moe...
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_67419574
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 08:45 schreef DrDarwin het volgende:

Straks gaat de politie je ook bekeuren voor te lage bandenspanning en voor vogelpoep op je voorruit.
Ehm, nog erger, dat kunnen onze helden al
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 08:46 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

En bekeuringen voor mensen die hun tomtom te hoog aan hun raam hebben gehangen?
Die zijn ook al gegeven hoor
  donderdag 26 maart 2009 @ 08:53:54 #45
189978 controlaltdelete
pi_67419622
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 08:39 schreef Keltie het volgende:

[..]

Nee jij dan? Iets willen verbieden waar jij geen last van hebt alleen maar om een rokertje dwars te zitten
Ik rook ook wel eens hoor maar ben gelukkig geen dwangmatige roker die onder alle omstandigheden door moeten blijven paffen. Ik heb er geen problemen mee als ik eens een poos niet kan roken of het nou de auto, vliegtuig of de kroeg is ik zit er niet mee.
  donderdag 26 maart 2009 @ 08:56:28 #46
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_67419669
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 08:53 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ik rook ook wel eens hoor maar ben gelukkig geen dwangmatige roker die onder alle omstandigheden door moeten blijven paffen. Ik heb er geen problemen mee als ik eens een poos niet kan roken of het nou de auto, vliegtuig of de kroeg is ik zit er niet mee.
Ik "zit" niet met het feit dat ik afentoe niet kan roken, ik "zit" er wel mee dat er de laatste tijd erg veel onnodige vrijheidbeperkende regels bijkomen.
pi_67419675
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 08:51 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]

Ehm, nog erger, dat kunnen onze helden al
[..]

Die zijn ook al gegeven hoor
ach, de meesten rijden nog rond met de tomtom te hoog in het raam. zolang er maar af en toe een bekeuring voor komt, zie ik het niet als een wet, maar als het halen van een quotum.
pi_67419725
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 08:56 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

ach, de meesten rijden nog rond met de tomtom te hoog in het raam. zolang er maar af en toe een bekeuring voor komt, zie ik het niet als een wet, maar als het halen van een quotum.
Mja, ook justitie moet met de tijd meegaan he. Als het volk weer wat nieuws heeft gevonden, in dit geval de tomtom, wordt er wel weer iets bij bedacht om er geld uit te halen.
Daarentegen verkeerd geplaatste binnenspiegels (welke vaak groter zijn dan een tomtom) blijken dan weer geen probleem te zijn. Als ik met m'n 2.03m in mijn auto zit kan zo'n binnenspiegel best hinderlijk zijn hoor
  donderdag 26 maart 2009 @ 08:59:07 #49
104871 remlof
Europees federalist
pi_67419726
Wat een bullshit weer. Ok als er kinderen bij je in de auto zitten moet je niet roken, da's asociaaal maaar verder rook ik altijd in m'n auto. Ik heb hier verder ook nog geen zinnig argument tegen gehoord.

Betutteling ten top
pi_67419763
Riskant: cd-tjes/radiozender wisselen, zakdoekje/snoepje/broodje/drinken etc pakken, mobileren (ook handsfree), TomTommetje in de gaten houden, bekvechten met je partner/kinderen/collega, te kort geslapen, medicijngebruik, kater, slechte of geen bril, haast, weersomstandigheden, stress, te hard/langzaam rijden, stoel/koplampen niet goed afgesteld, slechte banden en nog zo'n tig redenen.

Roken is in vele gevallen juist ontspannend, dit moet alleen niet als er kinderen meereizen en ook als anderen er last van hebben. Die antirookmaffia heeft weer een nieuwe target gevonden, zum kotzen.
  Moderator donderdag 26 maart 2009 @ 09:01:50 #51
8781 crew  Frutsel
pi_67419773
Als niet-roker sta ik niet achter dit verbod.. Moet toch niet veel gekker worden in dit land.
Volgende stap is dat je thuis ook niet meer mag roken

Moet wel zeggen dat ik niet snap dat mensen het 'lekker' vinden om in de stank te zitten van hun peuken in de auto. Laat staan als je mensen meeneemt.
pi_67419858
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 09:01 schreef Frutsel het volgende:
Als niet-roker sta ik niet achter dit verbod.. Moet toch niet veel gekker worden in dit land.

Moet wel zeggen dat ik niet snap dat mensen het 'lekker' vinden om in de stank te zitten van hun peuken in de auto. Laat staan als je mensen meeneemt.
Dat thuis roken zijn ze wel mee bezig, onze zuiderburen bv. Als er kinderen 'meeroken' is dat wel ernstig, maar hoe dat te controleren? http://www.dag.nl/buitenl(...)d-thuis-roken-243039
pi_67419906
quote:

[..]

Wel eens hete koffie op je klote gehad?
  Moderator donderdag 26 maart 2009 @ 09:09:01 #54
8781 crew  Frutsel
pi_67419911
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 09:06 schreef Suko het volgende:

[..]

Dat thuis roken zijn ze wel mee bezig, onze zuiderburen bv. Als er kinderen 'meeroken' is dat wel ernstig, maar hoe dat te controleren? http://www.dag.nl/buitenl(...)d-thuis-roken-243039
Langs de deur, met speciale rook(hond)brigades enzo
pi_67419926
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 09:01 schreef Suko het volgende:
TomTommetje in de gaten houden.
Minder onveilig dan de weg zoeken... Anders gezegd: een navigatiesysteem werkt juist veiligheidsverhogend. Zo lang je maar niet de route in geeft als je rijdt.
pi_67419946
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 09:09 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Langs de deur, met speciale rook(hond)brigades enzo
Ik pleur/schiet ze allemaal van 't erf af! (bij wijze van...)
pi_67419965
pi_67420022
quote:
Wat ik al schreef: alle handelingen naast het autorijden moeten in beginsel verboden zijn en zijn in beginsel al lang en breed verboden.
  donderdag 26 maart 2009 @ 09:27:22 #59
28033 Pek
je moet wat
pi_67420306
quote:
Dat blijkt uit een onderzoek, in opdracht van de AutoRAI, onder ruim achthonderd mensen door onderzoeksbureau MSI-ACI Europe bv
Representatief onderzoekje weer
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  donderdag 26 maart 2009 @ 09:42:03 #60
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_67420613
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 09:27 schreef Pek het volgende:

[..]

Representatief onderzoekje weer
mjah ik moet zeggen dat ik op hiermaghetwel heb gezien dat het aantal niet uitmaakt; als men 800 mensen ondervraagd en de uitkomst is niet in iemands straatje dan is het onderzoek niet representatief, als men 600 mensen interviewd en het onderzoek is wel in iemands straatje dan is dat natuurlijk wel een representatief aantal...
[..]
pi_67420712
VERBOTEN VERBOTEN VERBOTEN!!!!!

Wat is dat toch!? Kunnen we als volwassenen niet gewoon zelf keuzes maken!? Volgens zijn we allemaal oud en wijs genoeg om zelf bepaalde risico's af te wegen. Eigenverantwoordelijkheid enzo.

De Nederlandse bevolking begint steeds meer op een grote kleuterklas te lijken, als er ook maar iets gebeurt rennen we allemaal huilend naar de Juf (de overheid in deze)

pi_67420734
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 09:45 schreef Revolution-NL het volgende:
Kunnen we als volwassenen niet gewoon zelf keuzes maken!?
In het verkeer? Nee.
pi_67420774
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 08:43 schreef Sm0keZ het volgende:
Ben blij dat ik gestopt ben, maar ik weiger om meteen zo'n anti-rook-nazi te worden. Als iemand rookt is dat zijn of haar eigen keuze, en deze moet je niet vanuit het oogpunt van nationale gezondheid of zelfs 'veiligheid' verbieden om zijn/haar eigen keuzes te maken.
Dat dus.
Waar bemoeit de overheid zich mee...
Heeft iemand een linkje naar de onderzoeksresultaten waaruit blijkt dat roken in de auto gevaarlijk is?
pi_67420818
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 09:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

In het verkeer? Nee.
Volgens mij kon men 30 jaar geleden heel goed voorzichzelf zorgen en had men toen geen betuttelende overheid nodig.

Maar wacht... toen waren het aantal verkeersdoden veel hoger . Iets waar de Nederlandse bevolking zich totaal niet druk om maakte. In onze huidige samenleving moet ieder gevaar tot het minimum beperkt woren ten kosten van onze persoonlijke vrijheden. De Juf heeft kleuterklas in deze gaat naar haar hand weten te zetten . Een walgelijke ontwikkeling als je het mij vraagt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Revolution-NL op 26-03-2009 10:01:08 ]
pi_67420951
Ik kan je op een presenteerblaadje geven dat een dergelijk verbod niet voor minder verkeersdoden zorgt. Maar goed, het verbieden gaat de staat nu zo goed af, dus waarom niet die trend voortzetten. Ik begrijp overigens niet dat er hier mensen zijn die voor het verbod zijn. Ook al rook je zelf niet, het is toch weer een vrijheidbeperkende maatregel.

Nu: stiekem roken in de kroeg. Straks: stiekem roken in de auto. Zie het al voor, een agentje die zn hoofd door jouw raam steekt om effe te snuffelen, om zo te checken of er is gerookt in de auto.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 26 maart 2009 @ 09:55:33 #66
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_67420975
mjah je kunt je afvragen waarom je niet mag smsen in de auto terwijl je rijdt, maar kennelijk wele en shaggie mag rollen
[..]
pi_67421014
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 09:54 schreef KoosVogels het volgende:
Ik kan je op een presenteerblaadje geven dat een dergelijk verbod niet voor minder verkeersdoden zorgt. Maar goed, het verbieden gaat de staat nu zo goed af, dus waarom niet die trend voortzetten. Ik begrijp overigens niet dat er hier mensen zijn die voor het verbod zijn. Ook al rook je zelf niet, het is toch weer een vrijheidbeperkende maatregel.

Nu: stiekem roken in de kroeg. Straks: stiekem roken in de auto. Zie het al voor, een agentje die zn hoofd door jouw raam steekt om effe te snuffelen, om zo te checken of er is gerookt in de auto.
Blijkbaar voelt een grootdeel van de Nederlandse bevolking wel wat voor een politiestaat, want dat is wat er gaat gebeuren als we de trent doortrekken naar de toekomst.

Jammer dat er zoveel kortzichtige mensen in dit land wonen.
Over 20 jaar riept iedereen hypocriet tegen zijn (klein)kinderen ICH HABE NICHT GEWUST
  Redactie Frontpage donderdag 26 maart 2009 @ 10:16:05 #68
145738 superworm
is erbij
pi_67421522
HEIL KLINK!

Smerige klerenazi. Opknopen die vent. Tijd voor revolutie als je 't mij vraagt.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_67421560
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 09:55 schreef MikeyMo het volgende:
mjah je kunt je afvragen waarom je niet mag smsen in de auto terwijl je rijdt, maar kennelijk wele en shaggie mag rollen
Een shaggie rollen in de auto lijkt me ook niet zo'n strak plan. Een peuk uit het pakje halen en aansteken is toch wel iets anders dan een smsje schrijven. Dan is immers al je aandacht gericht op het smsje. Al doe ik dat ook zonder problemen tijdens het rijden
pi_67421568
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 09:55 schreef MikeyMo het volgende:
Je kunt je ook afvragen waarom we eigenlijk nog auto's hebben met zoveel knopjes, een autoradio, cd wisselaar, navigatiesystemen met schermen waarop mensen aan het kijken zijn enz..

Ik zeg iedereen verplicht in een tata gaan rijden, daar zit niets van luxe in wat alleen maar kan afleiden.

En ook kinderen in een geluidsdichtruimte achterin zetten.
  donderdag 26 maart 2009 @ 10:20:35 #71
pi_67421616
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 09:08 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wel eens hete koffie op je klote gehad?
Koffie verbieden!
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_67421662
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 09:01 schreef Frutsel het volgende:

Dat is ook waarom zo'n enquetetje dit soort uitslagen geeft. Jij haalt er ook een punt bij dat er niks mee te maken heeft, maar jij snapt nog dat het er niks mee te maken heeft. Je moet het gewoon even kwijt.

Het gros van Nederland wentelt zich echter schaamteloos in de eigen achterlijke zelfobsessie, ik hou niet van rook dús is het goed als het verboden wordt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 26 maart 2009 @ 10:22:15 #73
pi_67421664
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 09:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

In het verkeer? Nee.
Ik vind dat jij niet zelf mag kiezen voor een aso-bak met 500 pk
pi_67421720
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 10:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Precies, dat heb je heul niet nodig. Ik stem voor een verbod op auto's die meer dan 50pk leveren!
  donderdag 26 maart 2009 @ 10:25:37 #75
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_67421735
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 10:16 schreef superworm het volgende:
HEIL KLINK!

Smerige klerenazi. Opknopen die vent. Tijd voor revolutie als je 't mij vraagt.
dus wacht even... De RAI neemte en enquete af onder 800 mensen. De uitkomst is niet in je straatje en daarom richt je je betoog op Klink.

[..]
pi_67421848
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 10:25 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

dus wacht even... De RAI neemte en enquete af onder 800 mensen. De uitkomst is niet in je straatje en daarom richt je je betoog op Klink.

Ik ben wel heel benieuwd naar de vraagstelling door het marketingbureau.

70% van de nederlanders rookt niet, ik ben blij dat van die groep tenmninste nog 15% normaal kan nadenken, en niet alles wat men zelf niet doet wilt verbieden voor anderen.
  Redactie Frontpage donderdag 26 maart 2009 @ 10:36:31 #77
145738 superworm
is erbij
pi_67422012
quote:

[..]

Hmhm. Omdat Klink wel heeft bewezen als een aasgier dit soort dingen in de gaten te houden (de hele regering overigens) om maar zo spoedig mogelijk nóg meer te kunnen verbieden. Smerige moralistische fifties-betutteling, evenals je reinste vrijheidsbeperking.
op FOK!
op Facebook
op de website
  donderdag 26 maart 2009 @ 10:39:44 #78
3542 Gia
User under construction
pi_67422105
quote:

[..]

Dat is typische rokerslogica.

Ik ben niet specifiek voor een rookverbod in de auto, maar voor een algemeen verbod voor alles wat het autogebruiker in gevaar kan brengen. Daar kan dan wmb roken onder vallen, maar ook scheren tijdens het rijden, opmaken met gebruik van het spiegeltje in de zonneklep, iets pakken uit een dashboardkastje enz....
En tja, dan kun je zeggen dat hier pas tegen opgetreden hoeft te worden als de auto gaat slingeren, maar helaas rijdt er niet achter elke auto een politie-auto. Het slingeren, door het pakken van een nieuwe cd, bijvoorbeeld, kan een ongeluk tot gevolg hebben.
Wat is er op tegen om ongelukken te voorkomen?

Roken in huis vind ik persoonlijk ook geen goed idee. Een verbod hiertegen gaat me te ver, maar voorlichting is zeker zinnig.
  donderdag 26 maart 2009 @ 10:41:16 #79
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_67422134
Ik denk trouwens ook niet dat allerlei gestreste rokers die snaken naar een sigaret in hun auto de verkeersveiligheid ten goede komt..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 26 maart 2009 @ 10:42:47 #80
3542 Gia
User under construction
pi_67422179
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 10:41 schreef De_Hertog het volgende:
Ik denk trouwens ook niet dat allerlei gestreste rokers die snaken naar een sigaret in hun auto de verkeersveiligheid ten goede komt..
Dan vreten ze maar wat nicotine-kauwgoms tijdens het rijden.
pi_67422271
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 10:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Het uit de verpakking halen van zo'n ding is dan echter toch ook zo'n handeling waar jij een verbod op wilt?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Redactie Frontpage donderdag 26 maart 2009 @ 10:47:02 #82
145738 superworm
is erbij
pi_67422287
@ Gia, hoezo is 'roken in huis geen goed idee'? Er is zoveel geen goed idee. Je reet afvegen met Vrij Nederland is ook geen goed idee. De verwarming vol aan en de ramen open ook niet. Maar da's toch helemaal je eigen zaakje? Wat heeft de regering over je te zeggen in je eigen huis, je eigen auto? Op 't moment dat ze me 3 ton voro het huis en een halve extra voor de auto geven en ze dus aandeelhouder zijn, mogen ze wat zeggen.

Tot die tijd mag de regering z'n smoel dicht houden en zich vooral niet nóg meer bemoeien met de persoonlijke levenssfeer van de burger.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_67422359
quote:

[..]

Als ex-roker heb jij wel je mond vol over alles dat met roken heeft te maken. Het is echt heel zuur voor jou dat jij het een en ander hebt over gehouden aan je verslaving. Dat betekent echter niet dat de gehele wereld plots rookvrij moet worden.
  donderdag 26 maart 2009 @ 10:53:08 #84
3542 Gia
User under construction
pi_67422476
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 10:47 schreef superworm het volgende:
@ Gia, hoezo is 'roken in huis geen goed idee'?
In België gaat het daarover en dan vooral met kinderen in huis. Ik ben wat dat betreft dan ook niet voor een verbod, maar voor voorlichting. Hier in huis mag niet gerookt worden, bij mijn ouders wordt heel veel gerookt. Als je daar een foto-lijstje van de muur haalt, of iets wits naast de vitrage houdt, dan zie je wel hoe goor dat is. En dat spul komt allemaal aan je longen te zitten. En dus, als je rookt waar kinderen bij zijn, in de longetjes van die kinderen. Onderzoek of geen onderzoek, dat kan niet gezond zijn en daar mag wmb best aandacht voor zijn.
quote:
Er is zoveel geen goed idee. Je reet afvegen met Vrij Nederland is ook geen goed idee. De verwarming vol aan en de ramen open ook niet. Maar da's toch helemaal je eigen zaakje?
Hoeveel campagnes zijn er niet over omgaan met energie? Ik heb het wat betreft roken in huis dus over een vergelijkbare campagne.
quote:
Wat heeft de regering over je te zeggen in je eigen huis, je eigen auto? Op 't moment dat ze me 3 ton voro het huis en een halve extra voor de auto geven en ze dus aandeelhouder zijn, mogen ze wat zeggen.

Tot die tijd mag de regering z'n smoel dicht houden en zich vooral niet nóg meer bemoeien met de persoonlijke levenssfeer van de burger.
Niemand wil toch iets verbieden in je huis. Campagnes zijn er genoeg. Of mag dat ook al niet meer?
pi_67422500
quote:

[..]

Leg me nou serieus eens uit waarom jij vind dat de overheid zich zo actief met het prive leven van een burger moet bemoeien?

Ben je nog steeds voorstander van dit soort overheidsingrijpen al je er zelf door getroffen wordt?

Waarom kunnen we mensen niet aanspreken op hun eigenverantwoordelijkheid!? Vertel me aub WAAROM!?
  donderdag 26 maart 2009 @ 10:54:25 #86
3542 Gia
User under construction
pi_67422511
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 10:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als ex-roker heb jij wel je mond vol over alles dat met roken heeft te maken. Het is echt heel zuur voor jou dat jij het een en ander hebt over gehouden aan je verslaving. Dat betekent echter niet dat de gehele wereld plots rookvrij moet worden.
Ik heb nog nooit gerookt in een auto waar nietrokers in zaten. Dat is iets wat ik echt asociaal vind in zo'n kleine ruimte. Zeker als er kinderen in zitten.
pi_67422564
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 10:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit gerookt in een auto waar nietrokers in zaten. Dat is iets wat ik echt asociaal vind in zo'n kleine ruimte. Zeker als er kinderen in zitten.
Dan kunnen wij elkaar de hand schudden, ik rook namelijk ook niet als er niet-rokers in de auto zitten. Rijd ik solo, dan is het echter een compleet ander verhaal.

Maar dit heeft geen hol met het onderwerp van gesprek te maken.
  donderdag 26 maart 2009 @ 10:57:22 #88
3542 Gia
User under construction
pi_67422579
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 10:54 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Leg me nou serieus eens uit waarom jij vind dat de overheid zich zo actief met het prive leven van een burger moet bemoeien?

Ben je nog steeds voorstander van dit soort overheidsingrijpen al je er zelf door getroffen wordt?

Waarom kunnen we mensen niet aanspreken op hun eigenverantwoordelijkheid!? Vertel me aub WAAROM!?
Jij kunt zeker niet lezen? Ik ben helemaal voor eigen verantwoordelijkheid, zeker in de eigen woning.
Wat autorijden betreft geldt de regel al dat je geen handelingen mag verrichten die het autorijden ernstig kunnen belemmeren. Daar mag wmb wel specifiek o.a. het roken bij genoemd worden.

Wat betreft roken bij kinderen, tja, een goede campagne ben ik wel voor. Maar geen verbod. Inderdaad moet daar het gezonde verstand gebruikt worden door de rokers.
pi_67422604
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 10:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Mijn vader rookte vroeger (toen onze samenleving nog niet vertrut was) ook lekker een cigarretje in de auto, ben ik daar slechter van geworden? Dacht het niet. Ik zou het zelf niet doen bij mijn kinderen maar dat is een keuze die ieder voorzichzelf moet maken, jij bent de ouder die keuzes maakt, niet de overheid!
pi_67422632
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 10:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Jij kunt zeker niet lezen? Ik ben helemaal voor eigen verantwoordelijkheid, zeker in de eigen woning.
Wat autorijden betreft geldt de regel al dat je geen handelingen mag verrichten die het autorijden ernstig kunnen belemmeren. Daar mag wmb wel specifiek o.a. het roken bij genoemd worden.

Wat betreft roken bij kinderen, tja, een goede campagne ben ik wel voor. Maar geen verbod. Inderdaad moet daar het gezonde verstand gebruikt worden door de rokers.
Duidelijk, dan begreep ik je verkeerd .
  donderdag 26 maart 2009 @ 11:02:05 #91
3542 Gia
User under construction
pi_67422699
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 10:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dan kunnen wij elkaar de hand schudden, ik rook namelijk ook niet als er niet-rokers in de auto zitten. Rijd ik solo, dan is het echter een compleet ander verhaal.

Maar dit heeft geen hol met het onderwerp van gesprek te maken.
Stel, jij rijdt ergens op een snelweg en voor je begint een vrachtwagen te slingeren. Jij knalt er vol bovenop.
Uit nader onderzoek blijkt dat de chauffeur van de vrachtauto in paniek was geraakt omdat de gloeiende punt van zijn sigaret tussen zijn benen, op de stoel was gevallen. Jouw auto in puin en zie dat maar eens te verhalen. Jij reed er tenslotte achterop.

Maar dat is geen probleem? Of vind jij dat die vent maar gewoon zijn ballen had moeten laten verbranden?
Is het pas een probleem als er daadwerkelijk iets gebeurt door een peuk, waar jij de dupe van wordt?

Ik vind het niet fijn als iemand voor me gaat slingeren omdat hij zich al rijdende aan 't scheren is.
Of zo'n muts die zich, rekkend voor haar spiegeltje, één oog op de weg, zit op te maken.
Maar volgens jou moet dat allemaal maar kunnen?

Of......die twee voorbeeldjes mogen dan weer net niet, maar roken moet gewoon wel mogen?
  donderdag 26 maart 2009 @ 11:05:41 #92
28033 Pek
je moet wat
pi_67422787
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 09:42 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

mjah ik moet zeggen dat ik op hiermaghetwel heb gezien dat het aantal niet uitmaakt; als men 800 mensen ondervraagd en de uitkomst is niet in iemands straatje dan is het onderzoek niet representatief, als men 600 mensen interviewd en het onderzoek is wel in iemands straatje dan is dat natuurlijk wel een representatief aantal...
Dan vind ik dit polletje van bijna 2000 mensen toch representatiever.der.

Spitsnieuws
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  donderdag 26 maart 2009 @ 11:06:44 #93
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_67422816
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 10:46 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het uit de verpakking halen van zo'n ding is dan echter toch ook zo'n handeling waar jij een verbod op wilt?
Klaar leggen op je dashboard
[..]
pi_67422834
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 10:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik denk daarbij bijvoorbeeld aan het meenemen van storende factoren als kinderen in een auto.
  donderdag 26 maart 2009 @ 11:08:16 #95
3542 Gia
User under construction
pi_67422861
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 11:07 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik denk daarbij bijvoorbeeld aan het meenemen van storende factoren als kinderen in een auto.
Lijkt me dat je dan als opvoeder gefaald hebt.
pi_67422942
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 11:08 schreef Gia het volgende:

[..]

Lijkt me dat je dan als opvoeder gefaald hebt.
Is dat relevant? Het gaat toch om storende invloeden in de auto? Kinderen willen bijvoorbeeld nog wel eens onderling ruziën en dergelijke.
pi_67423030
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 09:50 schreef Revolution-NL het volgende:

Volgens mij kon men 30 jaar geleden heel goed voorzichzelf zorgen en had men toen geen betuttelende overheid nodig.
Ook 30 jaar geleden waren er regels aangaande het verkeer.
quote:
Maar wacht... toen waren het aantal verkeersdoden veel hoger . Iets waar de Nederlandse bevolking zich totaal niet druk om maakte.
Daar maakte men zich wel druk om en terecht. Alleen is het niet alleen de regelgeving die het verkeer veiliger heeft gemaakt, het is met name de verbeterde veiligheid van de auto's.

Dat gezegd hebbende vraagt het huidige verkeer wel veel meer van bestuurders en in die zin is het niet zo gek dat de eisen ook hoger komen te liggen. En persoonlijk zie ik niet in waarom je niet even kan wachten op een parkeerplek om even te roken/eten/drinken, enz.
quote:
In onze huidige samenleving moet ieder gevaar tot het
minimum beperkt woren ten kosten van onze persoonlijke vrijheden. De Juf heeft kleuterklas in deze gaat naar haar hand weten te zetten . Een walgelijke ontwikkeling als je het mij vraagt.
Ben ik het ook niet altijd mee eens, integendeel zelfs, maar ik constateer wel dat artikel 5 Wvw al heel oud is en de strekking achter dit artikel m.i. helemaal niet ter discussie staat. En op basis daarvan hoort er geen peuk in je hand, geen kop koffie, geen porno op de dvd-speler (tenzij de passagiers daar naar aan het kijken zijn), enz. enz.
pi_67423142
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 10:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Dat mag. En daar is ook wel eens discussie over. Ik ben het niet met je eens omdat de hoeveelheid vermogen niet continu is, maar wordt bepaald door de rechtervoet. Extra rijopleidingen voordat je met zoveel vermogen op de weg mag vind ik dan weer wel een goed idee.
  donderdag 26 maart 2009 @ 11:17:32 #99
pi_67423152
Ik vind dat niet-rokers 24 per dag gecontroleerd moeten worden op niet-roken.
  donderdag 26 maart 2009 @ 11:20:41 #100
3542 Gia
User under construction
pi_67423235
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 11:11 schreef Monolith het volgende:

[..]

Is dat relevant?
Ja natuurlijk is dat relevant. Jij kunt je peuk niet leren om zijn gloeiende punt niet te verliezen.
quote:
Het gaat toch om storende invloeden in de auto? Kinderen willen bijvoorbeeld nog wel eens onderling ruziën en dergelijke.
Als je kinderen zich niet kunnen gedragen in de auto, dan heb je ze niet goed opgevoed.
Als automobilist moet je daar dan maar doof voor zijn. Als jij daardoor gaat slingeren, ligt dat aan jou, niet aan die kinderen.

Daarbij zit er ook meestal nog een partner in die auto. Moet die maar ingrijpen.

Als je als automobilist je rijgedrag laat beïnvloeden door ruziende kinderen, dan ben je niet waard dat je zo'n roze kaartje hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')