Natuurlijk, maar daar hebben we een andere topic voorquote:Op donderdag 26 maart 2009 11:35 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
De hamvraag is natuurlijk: wat verdien je. Bedoel, iemand uit India zal het hier in NL ook wel heel duur vinden met zijn inkomen van 2 euro per maand.
Dat vind ik wel vrij veel (lees: zonde van het geld).quote:[b]Op donderdag 26 maart 2009 16:45
Je moet er ongeveer vanuit gaan dat je 1/3 van je inkomen uit kan geven aan je huur/hypotheek
Dus 1/3 is voor jou 587?quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:45 schreef cmck het volgende:
Hypotheek: ¤ 587 (inclusief hypotheekrenteaftrek)
Servicekosten: ¤228
Nuon: ¤ 55
Ziektekostenverzekering: ¤ 94
Internet, telefoon en TV: ¤ 53
Inboedelverzekering / wa verzekering: ¤19
Mobiele telefoon: ¤34
Water: ¤12
Afvalstoffenheffing: ¤21
Rioolheffing: ¤ 19
OZB: ¤15
Donatie warchild: ¤ 20
Abbo Donald Duck: ¤8
Abbo sportschool: ¤35
Dit alles per maand dus.
Je moet er ongeveer vanuit gaan dat je 1/3 van je inkomen uit kan geven aan je huur/hypotheek
Da's eerder weinig! Je jaarkilometrage is dan, afhankelijk van het verbruik, zo rond de 15 à 20k. Ik moet volgend jaar stage lopen, kans is groot dat ik dan maandelijks voor dik 300 benzine ga verstoken, alles uit eigen zakquote:Op donderdag 26 maart 2009 11:38 schreef Serinde het volgende:
M.i. is 125 euro per maand helemaal niet zo veel, zeker niet met de huidge brandstofprijzen
Ik vind dat wij best veel aan boodschappen uitgeven, maar als ik dit zie valt dat toch meequote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:07 schreef IntensiveGary het volgende:
Met z'n tweetjes:
Huur: 880
G+L: 180
verzekeringen 100
ziektekstnvrz 220
boodschappen: 800
sparen: 600
telefoons (3) 140
Internet 40
Kleding 400
Uitgaan 200
--------------------------
3560
Oei, da's best veel en ik zal ook best nog wat vergeten zijn. We zijn met zn tweeën en hebben allebei een fulltime baan. Daarnaast heeft mn vriendin nog een yoga school waar ze inkomsen mee genereert...
Spaardeel ¤ 900.00quote:Op donderdag 26 maart 2009 11:45 schreef Bierie het volgende:
2 Volwassenen, 2 kids (11 maanden en 3 jaar)
Huur ¤ 471.57
GWL ¤ 160.00
Spaardeel ¤ 900.00
Telefoon ¤ 65.00
Zilveren kruis ¤ 102.00
Internet ¤ 100.00
Huishoudgeld ¤ 350.00
Verzekering ¤ 19.50
studie ¤ 200.00
ZWF (zorgverz) ¤ 119.00
Totaal ¤ 2,487.07
Is toch weer behoorlijk schrikken..... Maar gelukkig blijft er nog wel wat over voor leuke dingen
Sparen is inderdaad geen vaste last. 100 euro internet vind ik anders ook abnormaal.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 23:16 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
Spaardeel ¤ 900.00
is dit een vaste last? je spaart toch gewoon?
Zelfs als je allebei een pakje per dag rookt kom je daar niet aan... (2 x 4,- x 7 = 56,- per week.., dan moet je alsnog 144,- per week uitgeven aan eten en drinken).quote:Op vrijdag 27 maart 2009 20:12 schreef Serinde het volgende:
[..]
Ik vind dat wij best veel aan boodschappen uitgeven, maar als ik dit zie valt dat toch mee![]()
Roken jullie beiden? Hoe kom je in godsnaam op twee-hon-derd euro per week![]()
Sorry, ben heel nieuwsgierig![]()
100,- ben je wel kwijt als je bijvoorbeeld een 100Mbit glasvezel verbinding neemt.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 23:22 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Sparen is inderdaad geen vaste last. 100 euro internet vind ik anders ook abnormaal.
argh, of jullie hebben dat huis al 30 jaar of hebben flink eigen vermogen ingebracht of zo. Mocht dromen van 80,-quote:Op vrijdag 27 maart 2009 23:30 schreef HiZ het volgende:
Hypotheek : netto rond de ¤80
Weet ik, blijf ik het abnormaal vindenquote:Op vrijdag 27 maart 2009 23:38 schreef pisnicht het volgende:
[..]
100,- ben je wel kwijt als je bijvoorbeeld een 100Mbit glasvezel verbinding neemt.
Sparen is natuurlijk geen vaste last als het echt sparen is, maar voor veel mensen is het een verplichte storting in verband met hun hypotheek en dan is het wel een vaste last geworden tijdens de looptijd.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 23:38 schreef pisnicht het volgende:
[..]
100,- ben je wel kwijt als je bijvoorbeeld een 100Mbit glasvezel verbinding neemt.
oh en mensen die > 500,- aan sparen opgeven en dan zeggen "wow, wat veel vaste lasten";![]()
de eerste persoon die mij 4 bonnetjes van de supermarkt laat zien waar in totaal >750,- op staat krijgt van mij 100,- trouwens
Gaan we nu anderen uitmaken voor belachelijk?quote:Op vrijdag 27 maart 2009 23:24 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Zelfs als je allebei een pakje per dag rookt kom je daar niet aan... (2 x 4,- x 7 = 56,- per week.., dan moet je alsnog 144,- per week uitgeven aan eten en drinken).
Ik vind 200,- boodschappen per week echt belachelijk - wij besteden zo'n 250-300 per maand aan boodschappen en zijn ook met zijn 2en, en we komen alleen bij de AH - dus weet echt niet hoe je aan 200 per week moet komen.
4 jaar terug gekocht, veel eigen vermogen meegebracht inderdaad.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 23:40 schreef pisnicht het volgende:
[..]
argh, of jullie hebben dat huis al 30 jaar of hebben flink eigen vermogen ingebracht of zo. Mocht dromen van 80,-
quote:Op vrijdag 27 maart 2009 23:43 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Gaan we nu anderen uitmaken voor belachelijk?
Laat ze toch lekker genieten van hun boodschappen aub, niet iedereen gaat naar de aldi voor inferieur voedsel!
Vast lasten hier zijn rondom de 800 euro per maand
Hij vindt het belachelijk om 200 euro per week aan boodschappen te doen. Hij zegt niet dat diegene belachelijk is, klein verschil. Ik vind 200 euro per week ook behoorlijk veel. Moet iedereen zelf weten wat die wil, maar zo denk ik er ook over.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 23:43 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Laat ze toch lekker genieten van hun boodschappen aub, niet iedereen gaat naar de aldi voor inferieur voedsel!
We houden genoeg overquote:Op vrijdag 27 maart 2009 23:44 schreef capricia het volgende:
Wat zijn je maandlasten? Ik denk dat het alleen zinvol is om daarover te posten als je ook je netto inkomen vermeldt...je gaat tenslotte leven naar je inkomen!
ach kom op man, ik gun een ieder zijn verdiensten maar 800,- is gewoon niet reeel of ze moeten elke week vette feesten houden met dure drank. Dan kan ik er nog iets van gelovenquote:Op vrijdag 27 maart 2009 23:43 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Overigens postte ik al dat wij alleen bij de Albert Heijn komen - ik ben nog nooit naar aldi/lidl gegaan voor boodschappen (niet uit snobisme oid, gewoon gemakzuchtquote:Op vrijdag 27 maart 2009 23:43 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ik ben een zij, maar verder ben ik het met je eensquote:Op vrijdag 27 maart 2009 23:46 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Hij vindt het belachelijk om 200 euro per week aan boodschappen te doen. Hij zegt niet dat diegene belachelijk is, klein verschil. Ik vind 200 euro per week ook behoorlijk veel. Moet iedereen zelf weten wat die wil, maar zo denk ik er ook over.
Dat had ik net ook door, geen zin meer om het aan te passenquote:Op vrijdag 27 maart 2009 23:48 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ik ben een zij, maar verder ben ik het met je eens.
200 euro per week voor boodschappen? Wij hebben ook wel weken dat ik uitgebreid kook (incl. bijbehorende wijnen), of dat we veel uit eten gaan (dol op Japans) en dan geven we wel meer dan 200 euro per week daaraan uit...quote:Op vrijdag 27 maart 2009 23:46 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Hij vindt het belachelijk om 200 euro per week aan boodschappen te doen. Hij zegt niet dat diegene belachelijk is, klein verschil. Ik vind 200 euro per week ook behoorlijk veel. Moet iedereen zelf weten wat die wil, maar zo denk ik er ook over.
Uit eten gaan is niet boodschappen doen. Dus die vergelijking zie ik niet helemaal.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 23:51 schreef capricia het volgende:
[..]
200 euro per week voor boodschappen? Wij hebben ook wel weken dat ik uitgebreid kook (incl. bijbehorende wijnen), of dat we veel uit eten gaan (dol op Japans) en dan geven we wel meer dan 200 euro per week daaraan uit...
Ik vind 200 euro niet per definitie veel..het ligt eraan wat je ermee doet!
Voor mij spaart het eten uit wat ik niet in huis hoef te halen qua boodschappen...dus reken ik dat gewoon bij mijn maandlasten. Ik kan ook die Japanse hapjes thuis wel maken, maar dan ben ik ook veel geld kwijt.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 23:54 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Uit eten gaan is niet boodschappen doen. Dus die vergelijking zie ik niet helemaal.
Uit eten gaan is iets anders. Als ik lekker uit eten ga met mijn vriend is dat ook 100,- - maar dat reken ik niet bij boodschappen. Als ik gewoon zeven dagen kook, kost dat (samen met brood/drinken/snacks/toetjes etc) mij gemiddeld ongeveer 55 - 60 euro per week.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 23:51 schreef capricia het volgende:
[..]
200 euro per week voor boodschappen? Wij hebben ook wel weken dat ik uitgebreid kook (incl. bijbehorende wijnen), of dat we veel uit eten gaan (dol op Japans) en dan geven we wel meer dan 200 euro per week daaraan uit...
Ik vind 200 euro niet per definitie veel..het ligt eraan wat je ermee doet!
Een goede fles whiskey van 60 euro is logisch. Maar je zegt zelf dat die wel twee jaar in de kast kan staan, dat is dus geen wekelijkse aanschaf. Hoort bij mij ook niet bij de boodschappen - ik reken daar bijv. wel het maandelijkse kratje bier en voor mijzelf de huiswijn bij, maar wanneer ik een lekkere fles wijn koop bij gall&gall valt dat bij mij niet onder dagelijkse boodschappen. Als ik dat wel mee zou rekenen, kwam ik overigens nog niet aan de 200,-quote:Op vrijdag 27 maart 2009 23:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Voor mij spaart het eten uit wat ik niet in huis hoef te halen qua boodschappen...dus reken ik dat gewoon bij mijn maandlasten. Ik kan ook die Japanse hapjes thuis wel maken, maar dan ben ik ook veel geld kwijt.
Of ik thuis eet of buiten de deur...maakt mij niet zoveel uit.
En als je het echt over boodschappen doen hebt: Mijn partner houdt erg van whiskey. En dan de betere soort. Zo'n fles kan 60 euro kosten (ook al staat het 2 jaar in de kast)...reken je dat dan wel tot de boodschappen?
En mijn Nespresso gaat er ook hard doorheen...22 cent per kopje koffie...zijn dat wel boodschappen?
Al met al kom ik denk ik ook wel op 200 euro...
En dan vergeet ik mijn katten nog, die natuurlijk ook geen wiskas te eten krijgen.
Dat begreep ik al wel!quote:Op vrijdag 27 maart 2009 23:45 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ik maak anderen niet uit voor belachelijk - ik vind zo'n bedrag aan boodschappen uitgeven belachelijk. Als ik oplet kom ik op 50,- voor een week boodschappen, als ik niet oplet kom ik aan 60-70. Dat maal vier (of maal vijf in een lange maand) is hooguit 280 (350) in de maand.. ik begrijp écht niet hoe je aan 800 aan boodschappen komt per maand - met zijn tweeen. Zelfs als ik van alles het duurste merk neem kom ik daar niet aan hoor.
Wij gaan eens per week (2 pers) naar de AH om de weekboodschappen te doen. Das ongeveer 120 euro hier. En de rest geven we wel los uit, qua boodschappen. Ik vind het niet zo'n vreemd bedrag...quote:Op vrijdag 27 maart 2009 23:59 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Uit eten gaan is iets anders. Als ik lekker uit eten ga met mijn vriend is dat ook 100,- - maar dat reken ik niet bij boodschappen. Als ik gewoon zeven dagen kook, kost dat (samen met brood/drinken/snacks/toetjes etc) mij gemiddeld ongeveer 55 - 60 euro per week.
Ik vraag me echt af wat je dan eet als je 200,- per week er aan uitgeeft, dat is mijns inziens echt geen reeel bedrag.. zelfs wanneer je bijv. zeven dagen sushi zou eten kom je daar niet aan. Tenzij je echt elke dag een fles wijn van 15,- bij het eten leegdrinkt.. ?
Uit eten gaan bij je maandlasten oké, maar niet bij je boodschappen. Sterke drank vind ik ook niet echt onder het kopje boodschappen vallen maar meer bij overige uitgaven (daar valt nog over te discussiëren). Koffie en dierenvoer vind ik dan wel weer onder boodschappen vallen.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 23:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Voor mij spaart het eten uit wat ik niet in huis hoef te halen qua boodschappen...dus reken ik dat gewoon bij mijn maandlasten. Ik kan ook die Japanse hapjes thuis wel maken, maar dan ben ik ook veel geld kwijt.
Of ik thuis eet of buiten de deur...maakt mij niet zoveel uit.
En als je het echt over boodschappen doen hebt: Mijn partner houdt erg van whiskey. En dan de betere soort. Zo'n fles kan 60 euro kosten (ook al staat het 2 jaar in de kast)...reken je dat dan wel tot de boodschappen?
En mijn Nespresso gaat er ook hard doorheen...22 cent per kopje koffie...zijn dat wel boodschappen?
Al met al kom ik denk ik ook wel op 200 euro...
En dan vergeet ik mijn katten nog, die natuurlijk ook geen wiskas te eten krijgen.
50,- per week is heel gemiddeld voor twee mensen hoor. En wij hebben vrijwel elke dag verse groenten en fruit en eten heel gevarieerd. Ook is dat inclusief wasmiddelen e.d. - alleen reken ik cosmetica er niet bij (daar valt voor mij ook shampoo onder, omdat ik kerastase/john frieda gebruik).quote:Op zaterdag 28 maart 2009 00:02 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Dat begreep ik al wel!
Maar in feite vind je het belachelijk als mensen dus zoveel uitgeven aan boodschappen.
Dus of het nu diegene is waar het om ging of iemand anders doet niet terzake.
Klop jij jezelf nu op je borsten omdat je zo goedkoop leeft?
Ik weet niet wat jij eet en hoe jij eet maar je mag er van mij een nieuw topic over openen ik ben wel erg benieuwd!!!!
50 euri per week?
Met verse groenten, fruit en vlees en brood etc etc?
Is dit inclusief wasmiddelen, schoonmaakmiddelen en shampoos tandpasta etc?
Ik neem aan van wel! Dat zijn nml boodschappen in totaal.
Daarbij wil ik aangeven dat mensen jou toch ook niet uitmaken voor belachelijk als je zo goedkoop boodschappen doet?
Dat wilde ik er dus mee aangeven.
Ik vind niks belachelijk nml wat men doet moet men zelf weten, leven en laten leven.
Maar daar ging het topic ook niet over dus..
Je wil de kast met whiskey flessen hier niet zien...Of juist wel!!!quote:Op zaterdag 28 maart 2009 00:01 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Een goede fles whiskey van 60 euro is logisch. Maar je zegt zelf dat die wel twee jaar in de kast kan staan, dat is dus geen wekelijkse aanschaf. Hoort bij mij ook niet bij de boodschappen - ik reken daar bijv. wel het maandelijkse kratje bier en voor mijzelf de huiswijn bij, maar wanneer ik een lekkere fles wijn koop bij gall&gall valt dat bij mij niet onder dagelijkse boodschappen. Als ik dat wel mee zou rekenen, kwam ik overigens nog niet aan de 200,-. Uit eten gaan bespaart idd een dag boodschappen, maar wanneer je uit eten gaat (zeg +/- 75,- voor een diner voor twee), is dat toch altijd duurder dan gewoon je boodschappen - dus vind ik dat niet reeel om bij je boodschappenkosten te tellen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |