Omdat ik altijd maar betaalde wat ik binnen kreeg aan rekeningen en nu toch eens alles op rijtje gezet heb, of ik duur leef, goedkoper kan, of dat ik juist redelijk voordelig alles voor elkaar heb.quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:00 schreef AlphaOmega het volgende:
Klinkt niet verkeerd. Maar vanwaar de vraag?
Sjah geen internet, niemand bellen of smsen, en alles op de fiets doenquote:Op woensdag 21 maart 2007 15:00 schreef NTCE het volgende:
als je uit zou gaan van primaire behoeftes, dan kan je nog lager!
Yup, huisje van 120.000 (na verbouwing + nieuwe keuken).quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:04 schreef American_Nightmare het volgende:
Reken ook onderhoud aan je huis en auto mee, dit komt namelijk ook minimaal op honderden euro's per jaar. Beetje lullig als je dit achteraf onder de post 'uitgaan', 'vakantie' of 'kleding' moet laten vallen. Hypotheek lijkt me erg laag, maar kan natuurlijk als je een goedkope woning hebt. De rest klopt aardig lijkt me.
idd, en de was doen op en houten rekje, eigen groente kweken, op de fiets, en je tuin laten ploegen met 2 straathonden ervoor. geen verwarming maar gewoon een houtkachel, en een grote zwarte cape om, langleve de riddertijd!quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:03 schreef jd1982 het volgende:
[..]
Sjah geen internet, niemand bellen of smsen, en alles op de fiets doen
Haha inderdaad, nee ik doe best zuinig dacht ik zo, auto's zijn m'n passie en ik heb dan ook best wel een benzine slurpende auto, maar voor de rest...quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:21 schreef NTCE het volgende:
[..]
idd, en de was doen op en houten rekje, eigen groente kweken, op de fiets, en je tuin laten ploegen met 2 straathonden ervoor. geen verwarming maar gewoon een houtkachel, en een grote zwarte cape om, langleve de riddertijd!
Als je wil kan je een maand doen met 5 broden a 65 cent en waterquote:Op woensdag 21 maart 2007 16:05 schreef Omkron het volgende:
Eten is ook duur en ook een vaste last.
idd, en aan het eind van de maand heb je een infuus in je hals-slagader.quote:Op woensdag 21 maart 2007 16:30 schreef jd1982 het volgende:
[..]
Als je wil kan je een maand doen met 5 broden a 65 cent en water
Op jouw kostenquote:Op woensdag 21 maart 2007 16:50 schreef NTCE het volgende:
[..]
idd, en aan het eind van de maand heb je een infuus in je hals-slagader.
het is een vaste last, dan wel variabel, maar zeker een vaste last, want hij is primair, en terugkomend.quote:Op woensdag 21 maart 2007 16:52 schreef jd1982 het volgende:
[..]
Op jouw kostenmaar goed ff ontopic... eten, drinken, kleding, etc... valt gewoon niet onder vaste lasten...
ookal is het maar voor 5 euro, het is en blijft een vaste last.quote:Op woensdag 21 maart 2007 16:53 schreef NTCE het volgende:
[..]
het is een vaste last, dan wel variabel, maar zeker een vaste last, want hij is primair, en terugkomend.
Is berekend aan de hand van de vorige bewoners, dus miss krijg ik eind dit jaar nog wel wat terug...quote:Op woensdag 21 maart 2007 16:55 schreef Klonk het volgende:
ik vind je gas en electra nog wat aan de hoge kant, wij doen in een eensgezinshoekwoning 110 per maand en dat met een groot aquarium (stroomvreter)
Dat kan dus niet, het tegenovergestelde van een vast gegeven IS een variabelequote:Op woensdag 21 maart 2007 16:53 schreef NTCE het volgende:
[..]
het is een vaste last, dan wel variabel, maar zeker een vaste last, want hij is primair, en terugkomend.
en hoelang doe jij dit al? wanneer heb je je laatste jaarnota gekregen? met reele standen?quote:Op woensdag 21 maart 2007 16:55 schreef Klonk het volgende:
ik vind je gas en electra nog wat aan de hoge kant, wij doen in een eensgezinshoekwoning 110 per maand en dat met een groot aquarium (stroomvreter)
Idd erg laag 110/maand had ik al in een appartementje (dan wel met gaskachel).quote:Op woensdag 21 maart 2007 16:57 schreef NTCE het volgende:
[..]
en hoelang doe jij dit al? wanneer heb je je laatste jaarnota gekregen? met reele standen?
al zolang als we in dit huis wonen, bijna 3 jaar dus, en hoe, ehm heel simpel vaker een extra trui aan, de verwarming staat hier echt zelden op hoger dan 16 graden, spaarlampen, alles echt uit geen standby, kamer uit licht uit.quote:Op woensdag 21 maart 2007 16:57 schreef NTCE het volgende:
[..]
en hoelang doe jij dit al? wanneer heb je je laatste jaarnota gekregen? met reele standen?
kleine tip, de meeste huizen houden het langer warm dan je denkt zonder verwarming, dus als je elke avond om 23:00 naar bed gaat dan kun je gerust rond half 10 / 10 uur de verwarming al lager zetten zonder gelijk extra kleding aan te trekken of kou te lijden.quote:Op woensdag 21 maart 2007 17:22 schreef jd1982 het volgende:
Hmmm okay, noujah dat heb ik er niet voor over, verwarming op 20,5 (smorgens van 6 tot 8 en van 17.00 tot 23.00) en doe verder wel gewoon alles uit, alleen savonds na het eten staat computer, tv en radio aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |