abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61568999
Fokkerssss,

M'n vriendin en ik wonen nu ca. een jaartje samen (koop, tussenwoning) en probeer
altijd te besparen op de vaste lasten, des te meer "lolgeld"

Ik heb de volgende vaste lasten per maand:

Hypotheek netto: 378
Levensverzekering: 85
Opstal/inboedel/rechtsbijstand/uitvaart/reisverzekering: 36
Autoverzekering: 27 (carisma 1998)
Zorgverzekering: 171 (2x max eigen risico)
Gas/elektrisch incl. transport: 169
Onroerende belastingen/waterschapsbelasting: 71
Water: 15
Mobiel 2x: 50
Tv/internet/vaste tel: 60
Hypotheekbescherming: 12
Wegenbelasting: 47
Fitnessabbo: 35
Abonnementen: 10
Huur geiser: 9
Avondschool: 80
Boodschappen: 240
Autogas: 50

Totaal is dit dus: ¤ 1.545,--. Opzich nog wel te doen maar het zijn natuurlijk vaste lasten waar je niet veel mee doet (behalve abbo's en boodschappen).

Persoonlijk vind ik gas/elektrisch vrij duur voor een tussenwoning.
Zitten er ook in een min of meer vergelijkbare situatie (alleen of samenwonend + huur/koophuis)?

Misschien iemand tips of inzage in eigen vaste lasten?

Deel jullie meningen!!!
pi_61569228
Ik denk dat 169 een redelijk bedrag is voor gas en electrischeit. Mede doordat de prijzen zo buitensporing omhoog gegaan zijn de laatste jaren.
Woon hier in een vrijstaand huis en betaal 220 per maand, ga in gebruik elk jaar omlaag maar moet steeds meer betalen en vaak ook nog bij betalen. (Kan me nog herinneren dat ik vroeger 220 gulden betaalde en geld terug kreeg elk jaar).
pi_61569325
Vind het allemaal redelijke bedragen, misschien ipv fitnessabbo meer de fiets pakken (weet niet wat het aantal kilometers is naar winkels en woon-werkverkeer) maar op die manier kan je en fitnesskosten en autokosten besparen...
pi_61569417
@ Zoet-droppie: de prijzen van gas/elektrisch zijn inderdaad flink gestegen de afgelopen jaren. 169 is inclusief 17 euro transportkosten per maand trouwens. Bovendien is de ketel ca. 18 jaar oud, tijd voor een nieuwe dus...

@ Hupsakesie: het is ongeveer 15 km naar mijn werk dus opzich wel te doen. Vooral zomers. Misschien moet ik dat maar eens doen!
pi_61569607
Misschien 2*50euro abbo voor telefoon is wat hoog?
Rookworst zonder "R" is ookworst!
pi_61569622
2x: totaal 50 euro..!

Waarom kan ik geen smiley's gebruiken b.t.w.?
pi_61569905
Als ik het zo zie valt er niet echt veel te besparen op je vaste lasten. Heb je een doorlopende reisverzekering? Misschien kun je die opzeggen als je niet vaker dan 1x per jaar op vakantie gaat. En ik vind zelf een uitvaartverzekering overbodig, maar dat moet je natuurlijk zelf bepalen.

Ik vind je gas/elektrisch ook redelijk duur maar je verbruik heb je natuurlijk zelf in de hand, met een beetje geluk krijg je aan het einde v/h jaar nog wat terug.
pi_61569937
Kan internet/tv/vaste tel. niet goedkoper? Ik betaal daarvoor nog niet eens de helft van wat jij betaald. En ja, dat scheelt maar 30 euro, maar dat is toch weer 2x saampjes naar de bios of zo
Arseen (As), atoomnummer 33
  vrijdag 12 september 2008 @ 09:49:56 #9
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_61570307
- Uitvaartverzekering, vind ik persoonlijk onzin.
- Zorgverzekering, heeft je werkgever geen collectief contract? Ik betaal nog geen 70 euro per persoon met max. eigen risico.
- Hypotheekbescherming, ook weer zo'n onnodige (lees de voorwaarden eens goed)
- Fitnessabbo, vraag jezelf eens eerlijk af of dat echt nodig is. Je kan ook fietsen, wandelen.

Boodschappen doe je netjes!
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_61570420
- 2x50 euro voor mobiel: dat zijn erg forse prijzen....
- tv/internet/bellen voor 60 euro. internet+bellen (onbeperkt vaak naar vaste nummers) heb je voor 30euro. Voor minder dan 30euro moet je toch wel tv kunnen hebben.

Daar zul je toch 50 a 60 euro minimaal vandaan moeten halen lijkt me. Verder is er niet echt te bezuinigen. Je energiekosten zijn wel hoog voor mijn gevoel, maar dat verschilt per situatie en kan dus normaal zijn.
  vrijdag 12 september 2008 @ 10:05:08 #11
62913 Blik
The one and Only!
pi_61570631
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 09:55 schreef Brad het volgende:
- 2x50 euro voor mobiel: dat zijn erg forse prijzen....
- tv/internet/bellen voor 60 euro. internet+bellen (onbeperkt vaak naar vaste nummers) heb je voor 30euro. Voor minder dan 30euro moet je toch wel tv kunnen hebben.

Daar zul je toch 50 a 60 euro minimaal vandaan moeten halen lijkt me. Verder is er niet echt te bezuinigen. Je energiekosten zijn wel hoog voor mijn gevoel, maar dat verschilt per situatie en kan dus normaal zijn.
Je leest het verkeerd, het zijn 2 mobieltjes met totale kosten 50 euro. Dus de maandelijkse kosten per mobieltje vallen best mee (¤25). Ik ben het wel met je eens dat de kosten die je noemt omlaag kunnen. 60 euro voor internet/tv/vaste telefoon is best duur, zeker als je ook nog 2 mobieltjes hebt, dat moet minder kunnen.

Verder ben ik het ook eens met het hebben van een uitvaartverzekering, is puur geldklopperij. Misschien ga je over 60 jaar eens een keer dood en dan heb je 60 jaar lang een uitvaartverzekering betaald, terwijl je de begrafenis ook makkelijk zelf had kunnen betalen op dat moment.

Verder, wat betaal je precies voor je reisverzekering per maand? Je hebt al een goede doorlopende reisverzekering met werelddekking vanaf 2,50 per maand.
pi_61570645
@ As_33: ik zat er aan te denken om de vaste tel op te zeggen, en aangezien er nu nieuwe pakketten beschikbaar zijn ga ik dat zeker doen. Scheelt weer een beetje.

@ Pipermaru: ik heb een pakket van verzekeringen bij Interpolis, de doorlopende reisverzekering heb ik afgesloten zodat ik 6% extra korting heb over het gehele pakket. Hierdoor is mijn reisverzekering praktisch gratis.

@ Flash: hypotheekbescherming ga ik opzeggen omdat mijn vriendin nu ook een baan heeft. Levensverzekering wordt ook naar beneden bijgeschroefd. M'n vriendin gaat met een aantal vriendinnen naar de sportschool dus die kostenpost houden we hoe dan ook :-). En wat betreft de boodschappen: elke week voor ¤ 50,-- bij de Lidl met z'n tweeen. Bier haal ik echter bij de super de boer (Grolsch )..
pi_61570662
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 08:33 schreef Bilky het volgende:
Fokkerssss,

M'n vriendin en ik wonen nu ca. een jaartje samen (koop, tussenwoning) en probeer
altijd te besparen op de vaste lasten, des te meer "lolgeld"

Ik heb de volgende vaste lasten per maand:

Hypotheek netto: 378
Levensverzekering: 85
Opstal/inboedel/rechtsbijstand/uitvaart/reisverzekering: 36
Autoverzekering: 27 (carisma 1998)
Zorgverzekering: 171 (2x max eigen risico)
Gas/elektrisch incl. transport: 169
Onroerende belastingen/waterschapsbelasting: 71
Water: 15
Mobiel 2x: 50
Tv/internet/vaste tel: 60
Hypotheekbescherming: 12
Wegenbelasting: 47
Fitnessabbo: 35
Abonnementen: 10
Huur geiser: 9
Avondschool: 80
Boodschappen: 240
Autogas: 50

Totaal is dit dus: ¤ 1.545,--. Opzich nog wel te doen maar het zijn natuurlijk vaste lasten waar je niet veel mee doet (behalve abbo's en boodschappen).

Persoonlijk vind ik gas/elektrisch vrij duur voor een tussenwoning.
Zitten er ook in een min of meer vergelijkbare situatie (alleen of samenwonend + huur/koophuis)?

Misschien iemand tips of inzage in eigen vaste lasten?

Deel jullie meningen!!!
Wat mij opvalt:

Avondschool, ik neem aan dat dat tijdelijk is? dus dat is niet zo erg.
Boodschappen vind ik aan de flinke kant maar okee, denk dat je daar wel op kan bezuinigen met gemak.
verder: mobiel 2x50 euro per maand TERING, ik heb er geen ander woord voor. Daar kan makkelijk flink wat af. Zeker als je ook nog vaste telefoon hebt.

verder vind ik dat je veel aan verzekeringen kwijt bent (36 euro) en 71 per maand aan gemeentelijke belastingen is ook best stevig maar daar kan je niet veel aan veranderen. (ik betaal geloof 40 euro pm)

Tja, ik denk dat mobiel bellen, abbo's, boodschappen en je verzekeringen toch wel onder de catagorie : Snoeibaar vallen
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_61570666
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 08:50 schreef zout-droppie het volgende:
Ik denk dat 169 een redelijk bedrag is voor gas en electrischeit. Mede doordat de prijzen zo buitensporing omhoog gegaan zijn de laatste jaren.
Woon hier in een vrijstaand huis en betaal 220 per maand, ga in gebruik elk jaar omlaag maar moet steeds meer betalen en vaak ook nog bij betalen. (Kan me nog herinneren dat ik vroeger 220 gulden betaalde en geld terug kreeg elk jaar).
Met hoeveel mensen woon je daar dan?
Ik, alleenstaand, ga 70 euro betalen voor elektra en warmte*
(*stadsverwarming ipv. gas, maar maakt dat zoveel verschil )

Verder weinig te besparen voor TS, misschien fitness eruit (ga fietsen naar je werk ) en inderdaad kan tv/internet/telefoon ietsje goedkoper
pi_61570697
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 09:49 schreef _Flash_ het volgende:
- Hypotheekbescherming, ook weer zo'n onnodige (lees de voorwaarden eens goed)
- Fitnessabbo, vraag jezelf eens eerlijk af of dat echt nodig is. Je kan ook fietsen, wandelen.
Ben ik het niet mee eens. Stel maar eens dat je thuis komt te zitten met minder salaris, je hypotheeklast dient toch gewoon betaald te worden.
Trouwens, normaal gesproken zou dat in een koopsom in het hypotheekbedrag zijn meegenomen?
Wie het laatst lacht, lacht ook!
  vrijdag 12 september 2008 @ 10:14:35 #16
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_61570828
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 10:06 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Wat mij opvalt:

Avondschool, ik neem aan dat dat tijdelijk is? dus dat is niet zo erg.
Boodschappen vind ik aan de flinke kant maar okee, denk dat je daar wel op kan bezuinigen met gemak.
verder: mobiel 2x50 euro per maand TERING, ik heb er geen ander woord voor. Daar kan makkelijk flink wat af. Zeker als je ook nog vaste telefoon hebt.

verder vind ik dat je veel aan verzekeringen kwijt bent (36 euro) en 71 per maand aan gemeentelijke belastingen is ook best stevig maar daar kan je niet veel aan veranderen. (ik betaal geloof 40 euro pm)

Tja, ik denk dat mobiel bellen, abbo's, boodschappen en je verzekeringen toch wel onder de catagorie : Snoeibaar vallen
lieverd, even het hele topic doorlezen voordat je post..

het is in TOTAAL 50 euro, dus 2x 25..
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_61570911
@ Metro2005:

- Mobiel is 2x 25 euro, totaal 50 euro.
- Boodschappen kan ik echt niet veel goedkoper krijgen, het is voor 2 personen he!
- Wat betreft de onroerende zaakbelasting/waterschapsbelasting: 71 x 8 voor de onroerende zaakbelasting en 47 x 6 voor het vastrecht waterschap (en vooral die laatste is erg hoog helaas)...dat maakt gemiddeld 71 euri's per maand...

Tv/internet/telefoon kan absoluut goedkoper en inderdaad de overige kleine verzekeringen misschien ook wel!
  vrijdag 12 september 2008 @ 10:25:11 #18
62913 Blik
The one and Only!
pi_61571062
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 10:06 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik vind de kosten voor verzekeringen op zich wel meevallen, het kan vast en zeker wel iets goedkoper maar ik denk niet dat je daar 5 euro op kan besparen per maand.

240 euro per maand aan boodschappen is heeeeeel weinig naar mijn mening. Ik ben meestal rond de 350 kwijt per maand, maar dit kan enorm verschillen (Nu hecht ik ook veel waarde aan goed eten, dus ook duurdere boodschappen).

10 euro aan abo's is ook niks. Een krantje en een tv-gids wil je vaak toch wel hebben als je wat ouder bent, en dan ben je al snel 10 euro p.m. kwijt.
pi_61571134
@ Blik: ik vind de boodschappen ook weinig, als ik naar de appie zou gaan zou ik ook rond de 300-350 per maand kwijt zijn. En de abbo's zijn in dit geval het maandblad kijk en en het weekblad yes, dus dat is wel pure luxe :-D. Hoe zit jij met je onroerende zaakbelasting en waterschapsbelasting? Want die vind ik wel reteduur, en dat voor een kleine gemeente in Friesland (Achtkarspelen)...
  vrijdag 12 september 2008 @ 10:35:28 #20
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_61571293
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 10:08 schreef Beul het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens. Stel maar eens dat je thuis komt te zitten met minder salaris, je hypotheeklast dient toch gewoon betaald te worden.
Trouwens, normaal gesproken zou dat in een koopsom in het hypotheekbedrag zijn meegenomen?
Dan heb je wel weinig vetrouwen in je eigen kunnen. En anders heb je het salaris van vriendin-lief toch nog? Bovendien zijn de voorwaarden van zo'n verzekering vaak dermate beperkend dat bijna niemand er voor in aanmerking komt.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  vrijdag 12 september 2008 @ 10:35:47 #21
62913 Blik
The one and Only!
pi_61571300
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 10:28 schreef Bilky het volgende:
@ Blik: ik vind de boodschappen ook weinig, als ik naar de appie zou gaan zou ik ook rond de 300-350 per maand kwijt zijn. En de abbo's zijn in dit geval het maandblad kijk en en het weekblad yes, dus dat is wel pure luxe :-D. Hoe zit jij met je onroerende zaakbelasting en waterschapsbelasting? Want die vind ik wel reteduur, en dat voor een kleine gemeente in Friesland (Achtkarspelen)...
Ik zit in een VVE, en let eigenlijk niet op wat er nou precies aan alles op gaat. Maar ik weet in ieder geval dat het veel is en dat het ieder jaar weer tegenvalt.

En je hoeft natuurlijk niet op alles te besparen. Het geld wat je aan abbo's uitgeeft hoort naar mijn mening ook in de categorie "lolgeld".

En misschien kun je iets op je auto besparen, doordat die op gas rijd is de wegenbelasting heel duur. En als ik naar je kosten voor gas kijk is dat redelijk laag. Volgens mij is het pas rendabel om op gas te rijden als je meer dan 15.000 - 20.000 km rijdt. Maar dat moet je verder aan een kenner vragen
  vrijdag 12 september 2008 @ 10:36:55 #22
62913 Blik
The one and Only!
pi_61571328
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 10:35 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Dan heb je wel weinig vetrouwen in je eigen kunnen. En anders heb je het salaris van vriendin-lief toch nog? Bovendien zijn de voorwaarden van zo'n verzekering vaak dermate beperkend dat bijna niemand er voor in aanmerking komt.
En de hypotheeklasten zijn ook niet dermate hoog dat je spaargeld er enorm van achteruit gaat.
pi_61571972
Ik ga de hypotheekbescherming ook opzeggen bij het eerstvolgende gesprek denk ik...

Snelle rekensom gas/benzine/diesel (zonder verekering, verschillen zijn hierin te verwaarlozen):

Gas: (¤ 47 x 12 = 564 wegenbelasting) + (12.000 km / verbruik 1;10 x 0,65 = 780) = ¤ 1344
Diesel: (¤ 73 x 12 = 876 wegenbelasting) + (12.000 km / verbruik 1;15 x 1,25 = 1000) = ¤ 1876
Benzine: (¤ 35 x 12 = 420 wegenbelasting) + (12.000 km / verbruik 1;12 x 1,50 = 1500) = ¤ 1920

Tja en dan heb je natuurlijk nog de reparatiekosten...vergeet ik iets? Zoniet dan is gas toch echt het goedkoopst!
  vrijdag 12 september 2008 @ 11:12:00 #24
62913 Blik
The one and Only!
pi_61572194
Je betaald bij gas toch meer wegenbelasting dan bij benzine/diesel?

laat maar, bij een G3 installatie krijg je juist korting
pi_61572261
Jep er zit korting op.

Abbo's is ook lolgeld maar wordt wel in termijnen van de "vastelastenrekening" afgeschreven :-).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')