Je leest het verkeerd, het zijn 2 mobieltjes met totale kosten 50 euro. Dus de maandelijkse kosten per mobieltje vallen best mee (¤25). Ik ben het wel met je eens dat de kosten die je noemt omlaag kunnen. 60 euro voor internet/tv/vaste telefoon is best duur, zeker als je ook nog 2 mobieltjes hebt, dat moet minder kunnen.quote:Op vrijdag 12 september 2008 09:55 schreef Brad het volgende:
- 2x50 euro voor mobiel: dat zijn erg forse prijzen....
- tv/internet/bellen voor 60 euro. internet+bellen (onbeperkt vaak naar vaste nummers) heb je voor 30euro. Voor minder dan 30euro moet je toch wel tv kunnen hebben.
Daar zul je toch 50 a 60 euro minimaal vandaan moeten halen lijkt me. Verder is er niet echt te bezuinigen. Je energiekosten zijn wel hoog voor mijn gevoel, maar dat verschilt per situatie en kan dus normaal zijn.
Wat mij opvalt:quote:Op vrijdag 12 september 2008 08:33 schreef Bilky het volgende:
Fokkerssss,
M'n vriendin en ik wonen nu ca. een jaartje samen (koop, tussenwoning) en probeer
altijd te besparen op de vaste lasten, des te meer "lolgeld"
Ik heb de volgende vaste lasten per maand:
Hypotheek netto: 378
Levensverzekering: 85
Opstal/inboedel/rechtsbijstand/uitvaart/reisverzekering: 36
Autoverzekering: 27 (carisma 1998)![]()
Zorgverzekering: 171 (2x max eigen risico)
Gas/elektrisch incl. transport: 169
Onroerende belastingen/waterschapsbelasting: 71
Water: 15
Mobiel 2x: 50
Tv/internet/vaste tel: 60
Hypotheekbescherming: 12
Wegenbelasting: 47
Fitnessabbo: 35
Abonnementen: 10
Huur geiser: 9
Avondschool: 80
Boodschappen: 240
Autogas: 50
Totaal is dit dus: ¤ 1.545,--. Opzich nog wel te doen maar het zijn natuurlijk vaste lasten waar je niet veel mee doet (behalve abbo's en boodschappen).
Persoonlijk vind ik gas/elektrisch vrij duur voor een tussenwoning.
Zitten er ook in een min of meer vergelijkbare situatie (alleen of samenwonend + huur/koophuis)?
Misschien iemand tips of inzage in eigen vaste lasten?
Deel jullie meningen!!!
Met hoeveel mensen woon je daar dan?quote:Op vrijdag 12 september 2008 08:50 schreef zout-droppie het volgende:
Ik denk dat 169 een redelijk bedrag is voor gas en electrischeit. Mede doordat de prijzen zo buitensporing omhoog gegaan zijn de laatste jaren.
Woon hier in een vrijstaand huis en betaal 220 per maand, ga in gebruik elk jaar omlaag maar moet steeds meer betalen en vaak ook nog bij betalen. (Kan me nog herinneren dat ik vroeger 220 gulden betaalde en geld terug kreeg elk jaar).
Ben ik het niet mee eens. Stel maar eens dat je thuis komt te zitten met minder salaris, je hypotheeklast dient toch gewoon betaald te worden.quote:Op vrijdag 12 september 2008 09:49 schreef _Flash_ het volgende:
- Hypotheekbescherming, ook weer zo'n onnodige (lees de voorwaarden eens goed)
- Fitnessabbo, vraag jezelf eens eerlijk af of dat echt nodig is. Je kan ook fietsen, wandelen.
lieverd, even het hele topic doorlezen voordat je post..quote:Op vrijdag 12 september 2008 10:06 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Wat mij opvalt:
Avondschool, ik neem aan dat dat tijdelijk is? dus dat is niet zo erg.
Boodschappen vind ik aan de flinke kant maar okee, denk dat je daar wel op kan bezuinigen met gemak.
verder: mobiel 2x50 euro per maandTERING, ik heb er geen ander woord voor. Daar kan makkelijk flink wat af. Zeker als je ook nog vaste telefoon hebt.
verder vind ik dat je veel aan verzekeringen kwijt bent (36 euro) en 71 per maand aan gemeentelijke belastingen is ook best stevig maar daar kan je niet veel aan veranderen. (ik betaal geloof 40 euro pm)
Tja, ik denk dat mobiel bellen, abbo's, boodschappen en je verzekeringen toch wel onder de catagorie : Snoeibaar vallen
Ik vind de kosten voor verzekeringen op zich wel meevallen, het kan vast en zeker wel iets goedkoper maar ik denk niet dat je daar 5 euro op kan besparen per maand.quote:Op vrijdag 12 september 2008 10:06 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
verder vind ik dat je veel aan verzekeringen kwijt bent (36 euro) en 71 per maand aan gemeentelijke belastingen is ook best stevig maar daar kan je niet veel aan veranderen. (ik betaal geloof 40 euro pm)
Tja, ik denk dat mobiel bellen, abbo's, boodschappen en je verzekeringen toch wel onder de catagorie : Snoeibaar vallen
Dan heb je wel weinig vetrouwen in je eigen kunnen. En anders heb je het salaris van vriendin-lief toch nog? Bovendien zijn de voorwaarden van zo'n verzekering vaak dermate beperkend dat bijna niemand er voor in aanmerking komt.quote:Op vrijdag 12 september 2008 10:08 schreef Beul het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. Stel maar eens dat je thuis komt te zitten met minder salaris, je hypotheeklast dient toch gewoon betaald te worden.
Trouwens, normaal gesproken zou dat in een koopsom in het hypotheekbedrag zijn meegenomen?
Ik zit in een VVE, en let eigenlijk niet op wat er nou precies aan alles op gaat. Maar ik weet in ieder geval dat het veel is en dat het ieder jaar weer tegenvalt.quote:Op vrijdag 12 september 2008 10:28 schreef Bilky het volgende:
@ Blik: ik vind de boodschappen ook weinig, als ik naar de appie zou gaan zou ik ook rond de 300-350 per maand kwijt zijn. En de abbo's zijn in dit geval het maandblad kijk en en het weekblad yes, dus dat is wel pure luxe :-D. Hoe zit jij met je onroerende zaakbelasting en waterschapsbelasting? Want die vind ik wel reteduur, en dat voor een kleine gemeente in Friesland (Achtkarspelen)...
En de hypotheeklasten zijn ook niet dermate hoog dat je spaargeld er enorm van achteruit gaat.quote:Op vrijdag 12 september 2008 10:35 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Dan heb je wel weinig vetrouwen in je eigen kunnen. En anders heb je het salaris van vriendin-lief toch nog? Bovendien zijn de voorwaarden van zo'n verzekering vaak dermate beperkend dat bijna niemand er voor in aanmerking komt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |