abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57540700
Ik woon op het moment bij mijn ouders en ben bijna afgestudeerd. Zodra ik afgestudeerd ben wil ik gaan werken en meteen gebruik maken van mijn inschrijving bij woningnet en gaan wonen in een sociale huurwoning..
Op het moment dat ik het huis uitga/vertrek, dus wanneer ik nog niet ben verhuisd, zijn mijn lasten/uitgaven:

maandelijks:
Ziekenfonds Agis: ¤ 106,05
Uitgaven mobiele tel.: ¤ 25,00

jaarlijks:
Tandarts controle (2xper jaar) ¤ 80,00 (2x 40)
Uitvaartverzekering ¤ 50,00
Postbank basispaket ¤ 12,50

Wanneer ik eenmaal ben verhuisd, zul ik rekening moeten houden met de volgende:

incidenteel:
Kleding
Uitgaan

wekelijks:
Boodschappen

maandelijks:
Huur (sociale huurwoning)
Gas/Elektriciteit/Water
Internet/Telefoon/Televisie abonnement

jaarlijks:
Afvalheffing
Zomervakantie

Dit is het eerste wat bij mij opkomt, misschien kunnen jullie mij verder helpen met het aanvullen hiervan..
Ik weet zeker dat ik een aantal dingen ben vergeten.. Alvast bedankt..
pi_57540790
Wat is je leeftijd en wat studeer je?
  zaterdag 22 maart 2008 @ 16:04:20 #3
205868 DeSnelkiezer
Snelkeuze Toets!
pi_57540815
brand verzekering? inboedelverzekering?
aansprakelijkheidsverzkering s ook altijd makkelijk.
Kapitein van de keuze en meester van de mogelijkheid.
pi_57540824
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 16:03 schreef hallowereld het volgende:
Wat is je leeftijd en wat studeer je?
21, HBO bedrijfseconomie
pi_57540841
Netjes ik ben 20 en moet nog beginnen met het HBO.
Heb je een auto?
pi_57540851
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 16:04 schreef DeSnelkiezer het volgende:
aansprakelijkheidsverzkering s ook altijd makkelijk.
ik wist wel dat ik iets vergeten was..

brandverzekering, inboedelverzekering en aansprakelijkheidsverzekering..
hebben ze alle 3 te maken met woning die ik ga betrekken.. en zijn er nog meer lasten/uitgaven/verzekeringen verbonden met het op jezelf gaan wonen of met betrekking tot de sociale huurwoning?..
pi_57540880
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 16:06 schreef hallowereld het volgende:
Netjes ik ben 20 en moet nog beginnen met het HBO.
Heb je een auto?
heb wel mijn rijbewijs, maar geen auto.. en ik ben eigenlijk van plan om in het begin van mijn carriere gebruik te maken van het openbaar vervoer en ik neem aan dat het door mijn werkgever vergoed zal worden.
pi_57541054
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 16:04 schreef TheMidasTouch het volgende:

[..]

21, HBO bedrijfseconomie
Maar waarom heb je dan recht op een sociale huurwoning (I know, het is offtopic, maar ben gewoon even nieuwsgierig)
pi_57541075
1)betaalt iedereen gemeentelijke belastingen?
2)waterschapsbelasting is dat hetzelfde als het geld dat je betaalt voor het waterverbruik?
pi_57541084
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 16:18 schreef mirannie het volgende:

[..]

Maar waarom heb je dan recht op een sociale huurwoning (I know, het is offtopic, maar ben gewoon even nieuwsgierig)
waarom niet, ik mag toch gebruikmaken van mijn inschrijving of sta ik al die tijd voor lucht ingeschreven.
ik ga in mijn eentje echt geen huis kopen.. dure shit.
pi_57541128
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 16:20 schreef TheMidasTouch het volgende:

[..]

waarom niet, ik mag toch gebruikmaken van mijn inschrijving of sta ik al die tijd voor lucht ingeschreven.
ik ga in mijn eentje echt geen huis kopen.. dure shit.
Een sociale huurwoning is toch bedoeld voor mensen met een laag salaris, die via de gewone weg (woningbouw) niks kunnen huren?
pi_57541198
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 16:24 schreef mirannie het volgende:

[..]

Een sociale huurwoning is toch bedoeld voor mensen met een laag salaris, die via de gewone weg (woningbouw) niks kunnen huren?
I dont know, het enigste wat ik weet is dat ik echt niet meteen een huis ga kopen (sowieso als alleenstaande in amsterdam, wil me niet blauw betalen aan hypotheken en dat soort dingen)..
  zaterdag 22 maart 2008 @ 16:31:55 #13
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_57541255
Rioolbelasting
Be water my friend
pi_57541269
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 16:19 schreef TheMidasTouch het volgende:
1)betaalt iedereen gemeentelijke belastingen?
Als je zelfstandig een woonruimte huurt wel. (onderhuur een all-in studentenkamers meestal niet)
quote:
2)waterschapsbelasting is dat hetzelfde als het geld dat je betaalt voor het waterverbruik?
Nee, dat wordt apart berekend.
pi_57545251
Zijn er ook asociale huurwoningen?
pi_57547762
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 20:01 schreef Tim2005 het volgende:
Zijn er ook asociale huurwoningen?
Vroeg ik me ook al af
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  zaterdag 22 maart 2008 @ 22:34:19 #17
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_57548397
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 16:24 schreef mirannie het volgende:

[..]

Er is inderdaad volgens mij wel een maximaal salaris wat je mag verdienen om van sociale huur gebruik te maken. Je hoeft dan niet gelijk te gaan kopen wat jij impliceert. Je kunt ook particulier huren, maar dat scheelt je al snel een paar honderd euro per maand. Ik heb ook 8 jaar van Piet Pik ingeschreven gestaan, toen ik op mezelf wilde gaan wonen verdiende ik al teveel. En tja... als je particulier moet gaan huren of kopen, dat maakt qua maandlasten geen gruwelijk verschil... Succes.
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_57554149
kan je niet gewoon liegen over je inkomen, kunnen ze daar achter komen dan?

overigens vond ik dit op woningnet:
http://www.woningnet.nl/pagina.asp?pageid=5263&IID=5&msrt=H
pi_57554189
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 16:04 schreef DeSnelkiezer het volgende:
Inboedelverzekering = brandverzekering (o.a.)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_57554251
quote:
Op zondag 23 maart 2008 11:31 schreef TheMidasTouch het volgende:
kan je niet gewoon liegen over je inkomen, kunnen ze daar achter komen dan?

overigens vond ik dit op woningnet:
http://www.woningnet.nl/pagina.asp?pageid=5263&IID=5&msrt=H
Je mag heus bezichtigen, maar op het moment dat je je huurcontract moet ondertekenen wordt alles gecheckt.
pi_57554291
quote:
Op zondag 23 maart 2008 11:39 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Je mag heus bezichtigen, maar op het moment dat je je huurcontract moet ondertekenen wordt alles gecheckt.
ok, dan is het dus denk ik verstandig om meteen zodra ik een baan heb, een woning uit te zoeken voordat ik opeens bakken met geld verdien..
pi_57554854
Hoe zit "sociale huur" eigenlijk in elkaar. Is alles wat niet particulier is sociaal?

Wij huren nu namelijk gewoon via een woningbouwvereniging. Mijn lief is in dit huis komen wonen toen hij nog studeerde, maar inmiddels werkt hij, verdient leuk en is zijn huisgenoot er al god weet hoe lang geleden uitgegaan en ben ik er 5 jaar geleden (toen nog studerend) bij gekomen. Inmiddels werk ik ook en verdienen we samen best behoorlijk. Zouden ze zo ver kunnen gaan dat ze zeggen uuuuuh wegwezen! Of wordt het pas een probleem als we naar een andere huurwoning zouden willen verhuizen? (Wat we overigens niet willen, maar ik ben wel benieuwd.)
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_57556878
quote:
Op zondag 23 maart 2008 12:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hoe zit "sociale huur" eigenlijk in elkaar. Is alles wat niet particulier is sociaal?
Dat vroeg ik mij dus ook al af, en ben dus maar even gaan googlen. En inderdaad, alles wat niet particulier is blijkt een sociale huurwoning te heten. Nooit geweten. Dacht dus altijd dat je sociale huur, woningbouw huur en particuliere huur had, maar zo zit het dus niet.
pi_57559597
ik neem aan dat brutohuur het bedrag is dat maandelijks van je rekening wordt afgeschreven.
het verschil tussen rekenhuur en bruto huur?
waar is dat voor? belasting of iets anders?

[ Bericht 25% gewijzigd door TheMidasTouch op 23-03-2008 16:22:51 ]
pi_57560346
quote:
Op zondag 23 maart 2008 16:08 schreef TheMidasTouch het volgende:
ik neem aan dat brutohuur het bedrag is dat maandelijks van je rekening wordt afgeschreven.
het verschil tussen rekenhuur en bruto huur?
waar is dat voor? belasting of iets anders?
Gezien je postgeschiedenis heb jij nog nooit van Google gehoord of iets dergelijks?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')