Het gaat niet altijd op, maar als de waarde van een huis hoger is zullen ook relatief voor jou de kosten van bijvoorbeeld huur hoger zijn, dus het lijkt me dat (vrijwel) alle kosten verbonden aan het huis (zoals huur) eigenlijk boven je budget zullen zijn en niet alleen de belastingen die erover geheven worden.quote:Op maandag 17 oktober 2005 15:16 schreef neo2000 het volgende:
Hoe moet je, als je misschien wilt gaan reageren op een huis om deze te huren, nu weten wat de waarde van dat huis is..? Zo kan je dus nooit je maandelijkse lasten berekenen. Is toch lullig dat je straks ergens op gereageerd hebt, er in getrokken bent, en het niet kan betalen blijkt na een tijdje.
Of je leest de OP even goed...quote:
misschien kunnen ze je bij de woningstichting helpen met je vraag...?quote:Op maandag 17 oktober 2005 15:16 schreef neo2000 het volgende:
Okay, stel, je wilt binnenkort op jezelf.. Dan wil je wel weten wat je per maand kwijt gaat zijn aan maandelijkse lasten, toch? Hoe is het dan in godsnaam mogelijk dat deze nergens terug te vinden zijn..? Sure, dingen zoals boodschappen zijn nog wel enigzins in te schatten, maar belastingen, waterschapslasten e.d. Mooie pagina's op de site van het nibud voor gemaakt waar alles te berekenen is, maar.. Waarom moet dat zo fucking ondoorzichtig..?
Ik heb gewoon net een uur met de gemeente aan de lijn gezeten voordat er *eindelijk* iemand was die mij het een en ander kon vertellen over de hoogte van bepaalde belastingen in die gemeente, en welke belastingen WEL en welke NIET geheft worden.
Vraag je daarna naar de waterschapslasten en OZB, waterschapslasten wordt dan schijnbaar weer door een extern bedrijf geregeld.. OZB is afhankelijk van de waarde van een huis. Ga je op de site kijken van het bedrijf wat de waterschapslasten regelt, wordt dit ook weer aan de hand van de waarde van het huis berekend.. En dat is in een andere gemeente waar ik heb gekeken weer niet zo. (vaste bedragen.) Hoe moet je, als je misschien wilt gaan reageren op een huis om deze te huren, nu weten wat de waarde van dat huis is..? Zo kan je dus nooit je maandelijkse lasten berekenen. Is toch lullig dat je straks ergens op gereageerd hebt, er in getrokken bent, en het niet kan betalen blijkt na een tijdje. Aaaargh! Iemand een idee hoe zulke dingen in godsnaam te berekenen zijn..?
Kijk, dat zijn de betere tips..quote:Op maandag 17 oktober 2005 16:25 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Of je leest de OP even goed...
Anyway, on topic. Is het niet zo dat men zegt dat je ongeveer een derde van je inkomen kunt spenderen aan huur/hypotheek en dat je dan van de rest prima kan leven?
Mss is dat een leidraad die je kan gebruiken?
Ja, zat ik ook al aan te denken. Het is alleen zo dat de waarde van een huis nu alleen nog maar door de eigenaar ervan opgevraagd kan worden naar mijn weten, dat zal ook wel een reden hebben schat ik zo.. (conspiracy theory..?quote:Op maandag 17 oktober 2005 16:29 schreef avotar het volgende:
[..]
misschien kunnen ze je bij de woningstichting helpen met je vraag...?
150 per maand aan boodschappen? Das zuinig.quote:Op maandag 17 oktober 2005 19:55 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
het is nogal duur allemaal, reken op 100 euro per maand voor gas en licht, 600 euro per jaar gemeentelijke lasten, 20 euro per maand water, 50 euro per maand verzekeringen, laten we zeggen 500 euro per maand gemiddeld huur, 150 euro per maand boodschappen.
kom je op zon 900 p/m aan vaste lasten, dan ben je nog nergens geweest verder.
Ik had verwacht dat BHFH dat elke maand wel aan bier kwijt zou zijn..quote:Op maandag 17 oktober 2005 22:43 schreef Duna het volgende:
[..]
150 per maand aan boodschappen? Das zuinig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |