abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 maart 2007 @ 11:15:21 #1
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_47606428
Ik ben mijn vaste lasten aan het berekenen, maar ik weet niet welke kosten ik darin precies moet meenemen of hoe ik bepaalde kosten moet meenemen. Ik heb een paar vragen:
- Het ged dat ik elke maand spaar: zijn dat vaste lasten?
- De telefoonrekening: de hoogte verschilt elke maand: moet je dan een gemiddelde nemen?
- Bepaalde kosten moeten één keer per jaar moeten gemaakt maar worden al in het begin van het jaar afgeschreven: dan ben ik geneigd om het bedrag op mijn begroting door 12 te delen maar dan staat er in januari al te weinig geld op mijn rekening.
- Ten slotte vroeg ik me af of je je hypotheekrenteaftrek als inkomen kunt zien: immers, je krijgt meer van je bruto-inkomen.

Ben benieuwd hoe jullie hierover denken.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 24 maart 2007 @ 13:06:50 #2
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_47608597
Sparen is geen vaste last. Als je niet meer wil sparen zit je nergens aan vast. Tenzij je spaart bij Dexxia bank

Je HRA komt maandelijks binnen dus vaste lasten zijn het iig niet.
Lang leve mij! *O*
pi_47609242
HRA zou ik gewoon als -/- bedrag bij de hypotheeklast opnemen.
Ik heb bij onze vaste lasten wel alles per jaar berekend en door 12 gedeeld. Je zit er dan inderdaad het eerste jaar mee dat er te weinig op de rekening staat. Wij hebben beiden gewoon eenmalig een extra bedrag gestort en daarmee was het meteen opgelost.

Sparen heb ik niet tussen de vaste lasten staan. Het is immers geen verplichting. Voor de telefoonrekeningen heb ik een schatting aan de hoge kant gemaakt.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 14:50:48 #4
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_47610896
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 13:36 schreef Serinde het volgende:
HRA zou ik gewoon als -/- bedrag bij de hypotheeklast opnemen.
Ga ik denk ik ook doen. Heb het nu nog bij mijn inkomsten staan. Maar het gaat uiteindelijk om je netto-hypotheeklasten dus wat jij doet is logischer.
quote:
Ik heb bij onze vaste lasten wel alles per jaar berekend en door 12 gedeeld. Je zit er dan inderdaad het eerste jaar mee dat er te weinig op de rekening staat. Wij hebben beiden gewoon eenmalig een extra bedrag gestort en daarmee was het meteen opgelost.
Da's ook een goed idee ja.
quote:
Sparen heb ik niet tussen de vaste lasten staan. Het is immers geen verplichting.
Maar het gaat toch elke maand van je betaalrekening af en komt dan toch ten laste van je inkomen? Ik heb een betaalrekening en een privé-rekening.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 24 maart 2007 @ 14:51:53 #5
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_47610920
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 13:06 schreef Echo99 het volgende:

Je HRA komt maandelijks binnen dus vaste lasten zijn het iig niet.
Nee, dat klopt, maar ik vroeg me juist af of ik het als inkomen moet zien (was misschien verwarrend; ik heb het staan in het lijstje met vragen over vaste lasten).
  zaterdag 24 maart 2007 @ 16:49:06 #6
21865 WaVe
WaVe detected
pi_47613743
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 14:50 schreef Federer-fan het volgende:

Maar het gaat toch elke maand van je betaalrekening af en komt dan toch ten laste van je inkomen? Ik heb een betaalrekening en een privé-rekening.
Sparen is geen vaste last, want niemand 'dwingt' je om te sparen. UIteraard kun je best een bedrag 'sparen' in je berekening opnemen als je dat fijn vind.

bedenk je echter waar waar je geld voor spaart en denk ook ff na over je eigen uitgavepatroon (als in: als je niet een vast bedrag per maand zou sparen, gaat dat geld dan op aan dingen als stappen enzo?)

Oftewel, is het voor jou nodig om een vast bedrag per maand te sparen, of zou je ook elke maand het verschil tussen in je inkomen en je uitgaves kunnen sparen.
pi_47613883
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 14:50 schreef Federer-fan het volgende:
Als je een periodieke overboeking hebt ingesteld: ja. Maar het is geen vaste last die je móet betalen.
Ik heb zelf ons inkomen op een rij gezet, daaronder de vaste lasten dan een subtotaal: wat we in principe vrij te besteden hebben. Persoonlijk vind ik dat sparen van het vrij besteedbare bedrag af zou moeten gaan. Net als boodschappen. Die hebben we wel nodig maar heb ik niet bij de vaste lasten staan.
  maandag 26 maart 2007 @ 09:33:49 #8
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_47663280
Het ligt eraan wat je zelf wil.

Persoonlijk zou ik zeggen, zet sparen bij je Vaste Lasten en doe het automatisch. Op die manier wordt het een vanzelfsprekendheid en ga je er rekening mee houden.
Je HRA zou ik wel als inkomen rekenen, maar niet als vast inkomen. Het kan nog wel eens voorkomen dat deze varieert. (bv als je halverwege een jaar een huis koopt, de aangifte van het daaropvolgende jaar dus te laag is en de belastingconsulent je elektronische handtekening verkeerd overtikt en het dus afgekeurd wordt en je dus inmiddels al 400 euro mank loopt)
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')