abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57476160
Zoals bekend heeft iedereen problemen met rondkomen. De meeste geven de euro de schuld van de toren hoge prijzen van alles.

Nu heb ik de afgelopen 2 jaar behoorlijk aan salaris erbij gehad maar heb het nog altijd moeilijk om het einde van de maand te halen.
Wat denk ik zeker het geval is dat gaat leven naar je inkomen.
Ik ben getrouwd en we hebben samen een netto inkomen per maand van xxxx euro Nu lijkt dit allemaal best wel veel maar om een of andere reden is het elke maand weer te snel op.
De vaste lasten huis ¤1000.- (bruto) valt op zioch nog mee maar als je al je verzekeringen boodschappen abonnementen eraf haalt is het binnen de kortste keren op.....

In de telegraaf staat "15 Procent van alle huishoudens in Nederland kon in 2006 moeilijk tot zeer moeilijk rondkomen met het beschikbare inkomen"

Hier hebben ze het over Het CBS hanteert voor diverse groepen een andere omschrijving van laag inkomen. Een alleenstaande heeft een laag inkomen als hij of zij ongeveer 870 euro heeft te besteden. Voor een stel met twee kinderen houdt het CBS een bedrag van 1650 euro per maand aan

Dat is toch onmogelijk om daar van rond te komen......

Nederland wordt onbetaalbaar

[ Bericht 0% gewijzigd door Beek65 op 19-03-2008 14:44:12 ]
  woensdag 19 maart 2008 @ 14:26:45 #2
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_57476184
Zeg je abonnement op de Telegraaf op!
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_57476226
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 14:26 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Zeg je abonnement op de Telegraaf op!
hahah nou het staat online
  woensdag 19 maart 2008 @ 14:33:09 #4
92117 Cydex
Pennywise but Poundfoolish
pi_57476317
3600 netto lijkt niet veel: het is veel. Je vaste hypotheeklasten zijn zo'n 600 Euro (ga even uit van 40% belasting teruggave). Dan heb je nog een sloot aan geld. Tja, abonnementen zijn duur. Zeker als je een paar glossy magazines hebt. Maar dan nog. Geen kinderen? En dan zeggen dat Nederland onbetaalbaar wordt. Shame on you
Kijk eens op de website van het Nibud voor wat tips.
"Werk, en de vreugde komt vanzelf" - Goethe -
pi_57476407
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 14:33 schreef Cydex het volgende:
3600 netto lijkt niet veel: het is veel. Je vaste hypotheeklasten zijn zo'n 600 Euro (ga even uit van 40% belasting teruggave). Dan heb je nog een sloot aan geld. Tja, abonnementen zijn duur. Zeker als je een paar glossy magazines hebt. Maar dan nog. Geen kinderen? En dan zeggen dat Nederland onbetaalbaar wordt. Shame on you
Kijk eens op de website van het Nibud voor wat tips.
Regelmatig zet ik alles weer eens op een rijtje, en dan zou ik toch maandelijks genoeg moeten overhouden en echt gekke uitgave's doe ik ook niet maar mijn vaste lasten met boodschappen + auto enz. liggen ergens op 2300 Euro. Betaal het huis wel bruto (jaarlijkse teruggave)
  woensdag 19 maart 2008 @ 14:39:17 #6
109065 sungaMsunitraM
pi_57476452
Wat voor auto heb je?
  woensdag 19 maart 2008 @ 14:41:36 #7
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_57476489
Leef je misschien dan niet wat boven je stand??

Ik heb een lager nettoloon (logisch, alleen verdiener)
Mijn hypotheek is niet veel lager als die van jou (bruto ¤ 250 lager)

en ik kan prima rondkomen. Sparen is net niet te doen, maar er blijft geregeld geld over. En kan niet zeggen dat ik mezelf iets|veel ontzeg.

of is dit een verkapt kijk-zie-mij-eens-veel-verdienen-topique?
Live life to the Ender :D
pi_57476508
Waarom dat.... het is een leaseauto kost mij 230 Euro per maand, dit wordt nog van mijn salaris afgehaald....
pi_57476554
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 14:41 schreef Ender_W het volgende:
Leef je misschien dan niet wat boven je stand??

Ik heb een lager nettoloon (logisch, alleen verdiener)
Mijn hypotheek is niet veel lager als die van jou (bruto ¤ 250 lager)

en ik kan prima rondkomen. Sparen is net niet te doen, maar er blijft geregeld geld over. En kan niet zeggen dat ik mezelf iets|veel ontzeg.

of is dit een verkapt kijk-zie-mij-eens-veel-verdienen-topique?
Nou dit vraag ik mij dus ook wel eens af.....maar zoveel geef ik niet uit aan onnodige dingen....

heb overigens mijn salaris er maar even uitgehaald
  woensdag 19 maart 2008 @ 14:46:19 #10
109065 sungaMsunitraM
pi_57476557
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 14:42 schreef Beek65 het volgende:
Waarom dat.... het is een leaseauto kost mij 230 Euro per maand, dit wordt nog van mijn salaris afgehaald....
Nou, een auto kan een behoorlijke kostenpost zijn....
(en als t een leasebak is die je prive gebruikt betaal je ook nog bijtelling natuurlijk)
pi_57476633
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 14:46 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Nou, een auto kan een behoorlijke kostenpost zijn....
(en als t een leasebak is die je prive gebruikt betaal je ook nog bijtelling natuurlijk)
Nou dat is de bijtelling....230 per maand verder zijn er voor de auto dus geen kosten meer. Ik weet ook dat ik niet moet zeuren naar vind het echt te bizar wat je allemaal wel niet moet betalen.....nu weer WOZ 530 Euro misschien toch maar eens van me "te" dure vrouw af hahahaha
  woensdag 19 maart 2008 @ 14:50:59 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57476666
Wanneer je van dat geld niet rond kunt komen vraag ik me af waar je het aan uitgeeft. Hoe mensen met twee kinderen van minder als 1650 rond kunnen komen weet ik ook niet, maar 2000 euro netto zonder kids kan toch nooit een probleem zijn?
The End Times are wild
  woensdag 19 maart 2008 @ 14:53:04 #13
109065 sungaMsunitraM
pi_57476725
Idd, als je met het budget van TS niet rond kan komen doe je gewoon echt iets verkeerd
pi_57476852
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 14:53 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Idd, als je met het budget van TS niet rond kan komen doe je gewoon echt iets verkeerd
Mooi gesproken! Ik ken het probleem op zich wel omdat ik ook altijd net een beetje maand over heb aan het einde van me salaris. Maar je moet toch echt het probleem bij jezef gaan zoeken
pi_57476856
Probleem klinkt bekend, vriendin en ik netto tegen de 3000 euro, zijn toch ook maanden bij dat we in de min eindiggen.

We doen geen overdreven dingen als veel op vakantie, veel uit of dure aankopen, maar draaien nou ook weer niet overdreven elke cent om.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 19 maart 2008 @ 15:08:09 #16
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_57477010
Mijn vriendin en ik verdienen ook zo rond de 3000 euro netto per maand. We leven echt niet zuinig ofzo... eigen huis, 2 auto's e.d. We kunnen elke maand zo'n 700 euro sparen...
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_57477051
Zal ook zeker aan mezelf liggen maar één keer per maand uiteten en 2 keer stappen moet toch kunnen....maar daar vliegt het geld inderdaad je zakken uit....miscchien maar lekker binnen blijven en tv kijken....
pi_57477978
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 15:08 schreef IkWilbert het volgende:
Mijn vriendin en ik verdienen ook zo rond de 3000 euro netto per maand. We leven echt niet zuinig ofzo... eigen huis, 2 auto's e.d. We kunnen elke maand zo'n 700 euro sparen...
Netjes.

Doe het je niet na.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 19 maart 2008 @ 16:00:14 #19
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_57478046
Je moet minder dingen willen.

Het is niet het probleem van alles wordt te duur wordt maar we willen veel meer dan ons budget toelaat. Als je net een nieuwe flatscreen TV hebt gekocht dan komen die gemeente belastingen in dezelfde maand van +/- 650 euro toch weer behoorlijk ongelegen.

Onze ouders hadden vroeger geen duur mobieltje en reden ook gewoon in een oude eend. (1 auto en geen 2).
pi_57478130
hier weet ik ook nooit goed waar het geld allemaal blijft
en dan doen we gewoon niet veel bijzonders is toch alles op
  woensdag 19 maart 2008 @ 16:14:24 #21
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_57478375
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 15:11 schreef Beek65 het volgende:
Zal ook zeker aan mezelf liggen maar één keer per maand uiteten en 2 keer stappen moet toch kunnen....maar daar vliegt het geld inderdaad je zakken uit....miscchien maar lekker binnen blijven en tv kijken....
Jij komt geen geld tekort, je maakt gewoon de verkeerde keuzes...

Kom op zeg, er zijn mensen die met moeite een keer per jaar uit eten kunnen, en jij zeurt om 1 keer per maand?
Twee keer stappen per maand? kan best, maar dan neem je gewoon minder geld mee (en laat je pinpas thuis). Ik red het prima op 20 euro op een avond, maar iets zegt mij dat een avondje uit jou veel meer kost...

Met andere woorden: TS, zeur niet en stel je niet aan. GET REAL!
  donderdag 20 maart 2008 @ 11:50:07 #22
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_57497052
Wat je kan doen, althans dat vond ik wel een handig middel.

Schrijf al je uitgaven en inkomsten op. Doe dat 2 of 3 maanden lang en kijk wat je uitgeeft. Tot de lulligste dingen aan toe. Ook abonnementen e.d. erbij. Dan krijg je er een beeld bij. Dan kan je eventueel dingen strepen. Gewoon kijken naar dingen waarvan je denkt...dat is stom, daar moet ik op letten. En misschien wel dingen opzeggen.

Hoeveel dingen betaal je waar je geen gebruik van maakt. (Van die sluimerende verzekeringen voor een mobiele telefoon die je niet meer hebt bijvoorbeeld). Dat heb ik ook ooit eens gedaan en zo kon ik makkelijk 200 euro per maand besparen. En bij jou is dat misschien nog wel veel meer.
Live life to the Ender :D
pi_57497596
je gaat wel leven naar wat je hebt,maar als je elke maand niet kan rondkomen dan doe je denk ik structureel iets fout.

Wij sparen vooraf,loon komt binnen,deel gelijk naar de spaarrekening,deel voor leuke uitgaven en de rest voor vaste lasten.

netto inkomen voor ons samen is zon 4500 euro netto en daarvan sparen we 1500 euro in de maand.
500 euro aan leuke dingen en 2500 euro vaste lasten uitgaven.
pi_57497685
Als je van 2300 netto niet rond kan komen ligt dat echt aan jezelf. Ik verdien een stuk minder en kan gewoon goed rondkomen hoor.
Existing in dimensions of addictive obsession
Your script will run short of ideas
The story will soon end itself
People to trust come short in number
  donderdag 20 maart 2008 @ 13:08:59 #25
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_57498850
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 11:50 schreef Ender_W het volgende:
Hoeveel dingen betaal je waar je geen gebruik van maakt. (Van die sluimerende verzekeringen voor een mobiele telefoon die je niet meer hebt bijvoorbeeld). Dat heb ik ook ooit eens gedaan en zo kon ik makkelijk 200 euro per maand besparen. En bij jou is dat misschien nog wel veel meer.
Is een manier maar wat nog beter werkt (en dat mis ik bij TS en veel andere mensen) maak een scheiding aan tussen vaste lasten en andere uitgaven.
Concreet gezegd doen wij dit door beiden naar ratio een bedrag op een gezamelijke rekening te kwakken voor de huur, gas, water, boodschappen etc. Gewoon alle terugkerende uitgaven.
Minus alle andere uitgaven die wel op eigen naam staan, mobiel, auto etc. houden we 300 (vriendin heeft rijlessen) en 1000,- over per maand.

Edit: we zitten wel ruim over de 3k p.m. dus milage may vary.

Vaak is het een rommeltje als alles gedeelt is, je weet alleen dat je een X bedrag tekort komt of overhoud maar verder is er geen inzicht. Maak een scheiding aan tussen vaste en andere lasten en koppel dat fysiek aan verschillende rekeningen. Een goed overzicht hebben over je financieën is heerlijk en het stimuleert ook meer om onzinnige onkosten aan te pakken.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')