hahah nou het staat onlinequote:Op woensdag 19 maart 2008 14:26 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Zeg je abonnement op de Telegraaf op!
Regelmatig zet ik alles weer eens op een rijtje, en dan zou ik toch maandelijks genoeg moeten overhouden en echt gekke uitgave's doe ik ook niet maar mijn vaste lasten met boodschappen + auto enz. liggen ergens op 2300 Euro. Betaal het huis wel bruto (jaarlijkse teruggave)quote:Op woensdag 19 maart 2008 14:33 schreef Cydex het volgende:
3600 netto lijkt niet veel: het is veel. Je vaste hypotheeklasten zijn zo'n 600 Euro (ga even uit van 40% belasting teruggave). Dan heb je nog een sloot aan geld. Tja, abonnementen zijn duur. Zeker als je een paar glossy magazines hebt. Maar dan nog. Geen kinderen? En dan zeggen dat Nederland onbetaalbaar wordt. Shame on you
Kijk eens op de website van het Nibud voor wat tips.
Nou dit vraag ik mij dus ook wel eens af.....maar zoveel geef ik niet uit aan onnodige dingen....quote:Op woensdag 19 maart 2008 14:41 schreef Ender_W het volgende:
Leef je misschien dan niet wat boven je stand??
Ik heb een lager nettoloon (logisch, alleen verdiener)
Mijn hypotheek is niet veel lager als die van jou (bruto ¤ 250 lager)
en ik kan prima rondkomen. Sparen is net niet te doen, maar er blijft geregeld geld over. En kan niet zeggen dat ik mezelf iets|veel ontzeg.
of is dit een verkapt kijk-zie-mij-eens-veel-verdienen-topique?
Nou, een auto kan een behoorlijke kostenpost zijn....quote:Op woensdag 19 maart 2008 14:42 schreef Beek65 het volgende:
Waarom dat.... het is een leaseauto kost mij 230 Euro per maand, dit wordt nog van mijn salaris afgehaald....
Nou dat is de bijtelling....230 per maand verder zijn er voor de auto dus geen kosten meer. Ik weet ook dat ik niet moet zeuren naar vind het echt te bizar wat je allemaal wel niet moet betalen.....nu weer WOZ 530 Euro misschien toch maar eens van me "te" dure vrouw af hahahahaquote:Op woensdag 19 maart 2008 14:46 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Nou, een auto kan een behoorlijke kostenpost zijn....
(en als t een leasebak is die je prive gebruikt betaal je ook nog bijtelling natuurlijk)
Mooi gesproken! Ik ken het probleem op zich wel omdat ik ook altijd net een beetje maand over heb aan het einde van me salaris. Maar je moet toch echt het probleem bij jezef gaan zoekenquote:Op woensdag 19 maart 2008 14:53 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Idd, als je met het budget van TS niet rond kan komen doe je gewoon echt iets verkeerd
quote:Op woensdag 19 maart 2008 15:08 schreef IkWilbert het volgende:
Mijn vriendin en ik verdienen ook zo rond de 3000 euro netto per maand. We leven echt niet zuinig ofzo... eigen huis, 2 auto's e.d. We kunnen elke maand zo'n 700 euro sparen...
Jij komt geen geld tekort, je maakt gewoon de verkeerde keuzes...quote:Op woensdag 19 maart 2008 15:11 schreef Beek65 het volgende:
Zal ook zeker aan mezelf liggen maar één keer per maand uiteten en 2 keer stappen moet toch kunnen....maar daar vliegt het geld inderdaad je zakken uit....miscchien maar lekker binnen blijven en tv kijken....
Is een manier maar wat nog beter werkt (en dat mis ik bij TS en veel andere mensen) maak een scheiding aan tussen vaste lasten en andere uitgaven.quote:Op donderdag 20 maart 2008 11:50 schreef Ender_W het volgende:
Hoeveel dingen betaal je waar je geen gebruik van maakt. (Van die sluimerende verzekeringen voor een mobiele telefoon die je niet meer hebt bijvoorbeeld). Dat heb ik ook ooit eens gedaan en zo kon ik makkelijk 200 euro per maand besparen. En bij jou is dat misschien nog wel veel meer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |