abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:38:34 #181
40566 Ericr
Livewrong
pi_67432660
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:32 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Omdat de Tweede Wereldoorlog en het leed ervan, veel groter is dan alleen 'de gaskamers in Auswitsch'. Veel groter zelfs...
Dat maakt het nog niet tot detail. Gaskamers waren overigens te vinden in Maidanek, Auschwitz, Treblinka, Sobibor, Belzec en Birkenau (en nog wat kampen waar ze amper of niet zijn gebruikt). In de visie van Le Pen zou je een actie als operatie Erntefest ook zien als detail, terwijl er op die dag gewoon even 42.000 Joden werden afgeschoten, gewoon omdat het kon.

Massavernietigingen zijn geen details, Le Pen probeert de machinale vernietiging van minderheden te bagatelliseren. Zo te lezen zijn sommigen het nog met hem eens ook.
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:39:28 #182
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_67432694
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:34 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Maar de Holocaust het belangrijkste onderdeel van de oorlog noemen vind ik niet correct... Dan doe je die andere 64.000.000 doden en hun familie tekort. Zelfs dan heb je de lichamelijk en geestelijk gewonden nog overgeslagen.
En jij denkt dat Le Pen, extreemrechtse galbak, daar de aandacht op wil vestigen?
Tell the folks back home, this is the promised land calling
And the poor boy is on the line
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:39:41 #183
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_67432704
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:34 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Maar de Holocaust het belangrijkste onderdeel van de oorlog noemen vind ik niet correct... Dan doe je die andere 64.000.000 doden en hun familie tekort. Zelfs dan heb je de lichamelijk en geestelijk gewonden nog overgeslagen.
Ik weet niet of de holocaust het belangrijkste is, maar belangrijk is wel om onderscheid te maken tussen gewone oorlogsdoden en mensen die omwille van hun religie/afkomst systematisch zijn vermoord.
Géén kloon van tvlxd!
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:44:30 #184
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_67432887
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:39 schreef Sam_Spade het volgende:

[..]

En jij denkt dat Le Pen, extreemrechtse galbak, daar de aandacht op wil vestigen?
Precies, het hele topic is weer uitgelopen op de feitelijke en semantische vragen als: "wat is een detail?", "wat is de verhouding tussen de paar miljoen jodendoden en de vele miljoenen andere oorlogsdoden?", etc.

De vraag is: wat is het nut en het doel van de opmerking om de holocaust als slechts een detail aan te duiden?
pi_67433089
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:44 schreef Pool het volgende:

[..]

Precies, het hele topic is weer uitgelopen op de feitelijke en semantische vragen als: "wat is een detail?", "wat is de verhouding tussen de paar miljoen jodendoden en de vele miljoenen andere oorlogsdoden?", etc.

De vraag is: wat is het nut en het doel van de opmerking om de holocaust als slechts een detail aan te duiden?
Hij heeft niet gezegd dat de holocaust een detail was. Hij geeft aan dat de gaskamers een detail van de holocaust waren.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:50:45 #186
40566 Ericr
Livewrong
pi_67433119
Wat Le Pens motieven zijn mag toch wel duidelijk zijn, dezelfde motieven die holocaustontkenners hebben. Het bagatelliseren van het leed van de minderheidsgroepen in WO2. Aangezien Le Pen een antisemiet is zal het vooral over het leed van de Joden gaan.

Negationisten draaien de bak in als ze constant hun onzin verkondigen, Le Pen zou ook wat harder mogen worden aangepakt.
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:51:09 #187
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_67433147
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:39 schreef Sam_Spade het volgende:
Dat zou best kunnen. Maar ik denk dat hij een andere agenda heeft, namelijk de voorkeurspositie die 'de Joden' genieten vanwege hun vreselijke lijden in WO2 ondermijnen.
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:39 schreef Montov het volgende:
Ik weet niet of de holocaust het belangrijkste is, maar belangrijk is wel om onderscheid te maken tussen gewone oorlogsdoden en mensen die omwille van hun religie/afkomst systematisch zijn vermoord.
Waarom hebben dan alleen de Joden zo'n 'beschermde status' ?

Ik begin nu echt extreemrechts te klinken en dat wil ik niet, want dat ben ik niet. En begrijp me niet verkeerd, ik vind het vreselijk wat mensen is aangedaan in WO2, maar ik vind het leed van een dode uit een kamp niet meer dan het leed van een Russische burger in Stalingrad.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:56:15 #188
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_67433343
En nu zijn we ook subjectieve dingen langs een meetlat aan het leggen.

Elke dode die er valt te betreuren is er 1 teveel en ik wil ook niets af doen aan het leed van mensen die hebben geleefd en/of zijn gestorven in kampen, ik snap alleen neit altijd waarom dat erger is dan iemand die zijn leven heeft gelaten in een Jappenkamp, omgekomen is van de honger in de winter van 45, iemand die is verkracht en vermoord door wat voor soldaat dan ook ergens in het oorlogsgebied.

Ik vind het typerend dat iedereen er heel hard over valt als je de holocaust in een ander perspectief wil zetten dan ons dat geleerd is op school.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:59:58 #189
40566 Ericr
Livewrong
pi_67433462
De Joden hebben geen beschermde status maar er is zo goed als niemand in de Westerse wereld die de doden aan Russische kant zal ontkennen of bagatelliseren. Le Pen en andere rechts extremisten lijkt er wel alles aan gelegen te zijn om de Holocaust of 'details' van de Holocaust te zien als onbelangrijk.

Le Pen is niks beter dan Williamson en alleen heeft hij het geluk dat hij als politicus zijn onzin kan blijven verkopen.
pi_67445890
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 11:16 schreef Sam_Spade het volgende:

[..]

Want er woonden geen Joden in de Sovjet-Unie. Wat is jouw commentaar toch altijd verhelderend!
Ach ja, ik ging er even vanuit dat we het hier hadden over de holocaust met zijn 6 miljoen vermoorde joden en ik dacht, dat iedereen dat wel begreep. En mijn (naar even later bleek) onderschatting van 25 miljoen Sovjet-mensen is ongeveer 4 keer dat aantal.
Keer op keer blijk ik mijn medegebruikers ernstig te overschatten.
quote:
(Verwacht commentaar van Kees: Ja hoor, de veiligheidsdiensten, allemaal Joden!)
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_67446688
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:51 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat zou best kunnen. Maar ik denk dat hij een andere agenda heeft, namelijk de voorkeurspositie die 'de Joden' genieten vanwege hun vreselijke lijden in WO2 ondermijnen.
Ik ken Le Pen niet, maar dat zou ik dan met hem eens zijn. Er is geen enkele reden voor die voorkeurspositie.
quote:
[..]

Waarom hebben dan alleen de Joden zo'n 'beschermde status' ?

Ik begin nu echt extreemrechts te klinken en dat wil ik niet, want dat ben ik niet. En begrijp me niet verkeerd, ik vind het vreselijk wat mensen is aangedaan in WO2, maar ik vind het leed van een dode uit een kamp niet meer dan het leed van een Russische burger in Stalingrad.
Of, als we dan toch aan het vergelijken zijn: welke vermoorde dan ook. Bijvoorbeeld de slachtoffers van de Rode Khmer, die er echt op uit waren om mensen langzaam en pijnlijk te laten sterven.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  donderdag 26 maart 2009 @ 22:26:38 #192
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_67446723
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 20:44 schreef Pool het volgende:

[..]

Alva was een held die slechts een 'war on terror' hield tegen terroristen die beelden in kerken sloopten en het rechtmatige bestuur omver probeerden te werpen. Bovendien heeft Alva dapper gestreden tegen Willem van Oranje, die later een genocide heeft gepleegd onder de onschuldige katholieke Brabantse boeren. http://geschiedenis.vpro.nl/artikelen/34631587/
Zo zie je maar weer, perspectief is 9/10
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_67446759
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:59 schreef Ericr het volgende:
De Joden hebben geen beschermde status maar er is zo goed als niemand in de Westerse wereld die de doden aan Russische kant zal ontkennen of bagatelliseren. Le Pen en andere rechts extremisten lijkt er wel alles aan gelegen te zijn om de Holocaust of 'details' van de Holocaust te zien als onbelangrijk.

Le Pen is niks beter dan Williamson en alleen heeft hij het geluk dat hij als politicus zijn onzin kan blijven verkopen.
Ontkennen misschien niet. Maar is onwetendheid niet minstens even erg? Ik dacht aan 25 miljoen, anderen komen nog tot veel hogere cijfers. We kregen er op school amper iets over te horen, terwijl er dorpen zijn geweest waarvan maar een of twee mannen terugkeerden. Althans: dat zijn verhalen.
Overigens verkoopt Williamson nog grotere onzin, want die zegt zelfs dat hij niet in het bestaan van gaskamers gelooft. Nu vernieuwd: met de pauselijke zegen!
  donderdag 26 maart 2009 @ 22:28:08 #194
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_67446783
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 22:25 schreef Kees22 het volgende:
Ik ken Le Pen niet, maar dat zou ik dan met hem eens zijn. Er is geen enkele reden voor die voorkeurspositie.
Je kent Le Pen niet?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_67446829
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:41 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Darwin constateerde dat Survival of the Fittest in de natuur klopt en dus waarschijnlijk ook voor de mensheid.
Waar de mens zich over het algemeen van de dieren onderscheid is dat het de zwakkeren bewust een veilige plaats in de samenleving geeft.
If I don't make it, kill the foreigner!
There is but one straight course, and that is to seek truth and pursue it steadily. - George Washington
*** Wiskunde Meisjes Blog *** CFR.org *** NRC.nl ***
pi_67446835
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 22:28 schreef Iblis het volgende:

[..]

Je kent Le Pen niet?
Niet persoonlijk nee.
En ook overigens niet goed genoeg om zijn motieven te kunnen inschatten.
  donderdag 26 maart 2009 @ 22:29:50 #197
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_67446847
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 22:25 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik ken Le Pen niet
Dat is verbazend!
Tell the folks back home, this is the promised land calling
And the poor boy is on the line
pi_67488368
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 00:21 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Fout, 'fittest' betekent niet 'sterkste' maar 'best aangepaste'. To fit = passen.

Wie zich het best weet aan te passen aan de omgeving of de verandering, heeft de beste overlevings-/voortplantingskansen.
Survival of the fittest is gewoon survival of de fittest, anders had het wel survival of the weakest geheten
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zaterdag 28 maart 2009 @ 11:06:22 #199
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_67488764
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 10:41 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Survival of the fittest is gewoon survival of de fittest, anders had het wel survival of the weakest geheten
er is niemand die dit ontkent hoor .
je oogst wat je zaait
pi_67488793
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 11:06 schreef Amokzaaier het volgende:

[..]

er is niemand die dit ontkent hoor .
Ik zie anders genoeg weerstand hier...
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')