De Nazi`s hebben zes miljoen Joden vermoord.quote:Op woensdag 25 maart 2009 17:48 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
eigenlijk niet veel anders als het christendom ook deed in het verleden als mensen niet wouden bekeren.
Minstens vele honderdduizenden. Als het niet boven de miljoen uitkomt iig.quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:24 schreef detlevico het volgende:
Hoeveel hebben de christenen op hun geweten??
Onzin.quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:34 schreef Dagonet het volgende:
Dat maakt het nog een reden tot een voetnoot, de holocaust is niets anders dan het laatste exces in 2000 jaar jodenhaat, vervolging en discriminatie in Europa. Onder moslims waren ze een stuk beter af.
Ik neem aan dat je het unieke karakter van de Holocaust erkent?quote:
Voor het eerst in de geschiedenis was er een macht die als doel had om het Joodse ras te vernietigen. Dat gaat nog wel een paar stapjes verder dan pogroms hoor.quote:Op woensdag 25 maart 2009 23:29 schreef Dagonet het volgende:
Het was uniek, maar dat waren veel dingen in de jodenvervolging door de milennia heen ook, dus daarin is het dan weer niet uniek.
Zoiets. En als ik me goed herinner zijn er 25 miljoen inwoners van der Sovjet-Unie vermoord en gesneuveld, ruim 4 keer zoveel als joden. Maar goed, er waren natuurlijk ook veel meer Sovjet-burgers en die hadden nog een gewetenloze leider ook nog, dus dat was makkelijker.quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:50 schreef Dagonet het volgende:
Is de holocaust een voetnoot in de geschiedenis?de Bi
Waarom niet, de Nika rellen waarbij tienduizenden burgers in een stadion werden afgeslacht door het leger in Byzantium zijn al lang en breed vergeten. Wie heeft het nog over de tientallen miljoenen die zijn afgeslacht door de Mongolen?
Stalin, Mao en hun miljoenen doden zijn in het Westen al aan het vervagen.
Over een jaartje of 200 weet amper iemand nog dat er een vage Duitser/Oostenrijker van plan was om op industriële wijze mensen van een bepaald volk af te slachten.
Over een jaartje of 500 is het een mythisch figuur die heel Europa in een paar maanden veroverde maar verslagen werd door een coalitie van de rest van de wereld en komt hij op eenzelfde voet als Alexander of Napoleon.
De meeste gerenommeerde holocaustdeskundigen speculeren daar niet eens over en jij stelt het maar even. Vanwaar die aanname?quote:Op woensdag 25 maart 2009 23:33 schreef Dagonet het volgende:
Als de britten de technische mogelijkheid hadden gehad hadden ze ook rustig alle joden in hun klauwen vermoord in plaats van ze enkele eeuwen de toegang tot Engeland te ontzeggen (net als zoveel andere christelijke landen in europa).
Dat is dan naïef van je.quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:35 schreef msnk het volgende:
[..]
Dat zet je wel aan het denken ja. Daar sta ik eigenlijk nooit echt bij stil...
Hoeveel holocaustdeskundigen kijken verder terug dan laten we zeggen eind 19e eeuw?quote:Op woensdag 25 maart 2009 23:37 schreef cultheld het volgende:
[..]
De meeste gerenommeerde holocaustdeskundigen speculeren daar niet eens over en jij stelt het maar even. Vanwaar die aanname?
Yehuda Bauer. Die heeft ook al precies uit de doeken gedaan waarom Christelijke machten nooit op de vernietiging van de Joden uit zijn geweest: dat paste niet in hun eigen geloof.quote:Op woensdag 25 maart 2009 23:39 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Hoeveel holocaustdeskundigen kijken verder terug dan laten we zeggen eind 19e eeuw?
Het is allemaal de schuld van Newton, want zijn theorie van zwaartekracht zorgde dat V-2's konden vliegen en landen.quote:Op woensdag 25 maart 2009 17:29 schreef JohnDope het volgende:
Darwin is met zijn "natuurlijk selectie" de grondlegger van de holocaust geweest en die theorie mbt natuurlijke selectie wordt dagelijks aan scholieren onderwezen.
Fout, 'fittest' betekent niet 'sterkste' maar 'best aangepaste'. To fit = passen.quote:Op woensdag 25 maart 2009 17:55 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Survival of de fittest betekent niks anders dat de besten/sterksten overblijven en dat de zwakken dood gaan of gedood worden.
Dat dus. Die. Heeft het allemaal gedaan. Gezegd.quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:41 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Mijn god.
Je vergeet Nietzsche, idioot! Die moeten we hebben!
De grootste landverraders zijn nog niet opgepakt. Zucht.quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:44 schreef Klopkoek het volgende:
later lees je dingen over Wilhelmina waar je niet blij van wordt (ze had het in haar 42 radiotoespraken nooit over het lot van de Joden).
Na Operatie Barbarossa (de Duitse inval in Rusland in '41) kwam de Grote Vaderlandse Oorlog. HIer alleen al werden 50Miljoen mensen afgeslacht. (aan beide zijden)quote:Op woensdag 25 maart 2009 23:35 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Zoiets. En als ik me goed herinner zijn er 25 miljoen inwoners van der Sovjet-Unie vermoord en gesneuveld, ruim 4 keer zoveel als joden. Maar goed, er waren natuurlijk ook veel meer Sovjet-burgers en die hadden nog een gewetenloze leider ook nog, dus dat was makkelijker.
Jij ook niet. De evolutietheorie stelt niet dat wezens maar gedood moeten worden als zij 'zwakker' zijn dan anderen. Overigens zijn joden en andere minderheden niet zwakker of dommer dan andere mensen. Jouw hele relaas is nergens op gebaseerd.quote:Op woensdag 25 maart 2009 17:59 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Met alle respect; 98% van de Darwin-aanhangers hebben geen idee wat die theorie van Darwin nou precies in houdt.
Fittest wordt altijd foutief vertaald door de sterksten, de fitsten. Maar het moet 'de best aangepasten' zijn.quote:Op woensdag 25 maart 2009 17:55 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Survival of de fittest betekent niks anders dat de besten/sterksten overblijven en dat de zwakken dood gaan of gedood worden.
Schattingen lopen uiteen tussen de 20 en de 27 miljoen als ik me niet vergis. En dat waren Sovjet burgers, niet alleen Russen en dat waren alle slachtoffers, dus ook de burgers en militairen die ze zelf over de kling hebben gejaagd!quote:Op woensdag 25 maart 2009 23:37 schreef Dagonet het volgende:
zo'n 20 miljoen russen dood in WO2, maar je hoort iedereen alleen maar huilen over de zielige joodjes.
In WOII zijn ook veel homoseksuelen om het leven gebracht, daar moet ik altijd aan denken als ik moslims hoor klagen hoe erg ze vervolgd worden.quote:Op donderdag 26 maart 2009 10:51 schreef Chadi het volgende:
Vertel de Palestijnen maar dat dat slechts een detail is .
Moslims en vervolgd?quote:Op donderdag 26 maart 2009 11:08 schreef buachaille het volgende:
[..]
In WOII zijn ook veel homoseksuelen om het leven gebracht, daar moet ik altijd aan denken als ik moslims hoor klagen hoe erg ze vervolgd worden.
Dus de pogroms vonden daarna plaats?quote:Op woensdag 25 maart 2009 23:33 schreef Dagonet het volgende:
Als de britten de technische mogelijkheid hadden gehad hadden ze ook rustig alle joden in hun klauwen vermoord in plaats van ze enkele eeuwen de toegang tot Engeland te ontzeggen (net als zoveel andere christelijke landen in europa).
Ja, in Nederland worden de moslims massaal vervolgd door Wilders en zijn aanhangers.quote:
Vroeg Adolf Hitler zich hardop af.quote:Wie heeft het nog over de tientallen miljoenen die zijn afgeslacht door de Mongolen?
Want er woonden geen Joden in de Sovjet-Unie. Wat is jouw commentaar toch altijd verhelderend!quote:Op woensdag 25 maart 2009 23:35 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Zoiets. En als ik me goed herinner zijn er 25 miljoen inwoners van der Sovjet-Unie vermoord en gesneuveld, ruim 4 keer zoveel als joden.
Je hebt helemaal gelijk! Massa's Moslims gaan naar de vernietigingskampen hun huizen worden verbrand. Op straat doodgeschoten.quote:Op donderdag 26 maart 2009 11:13 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ja, in Nederland worden de moslims massaal vervolgd door Wilders en zijn aanhangers.
Dus als ik jou van een flat gooi, moet ze Newton ook gaan aanklagen. Met z'n klote-zwaartekracht-theorie.quote:Op woensdag 25 maart 2009 17:40 schreef JohnDope het volgende:
[..]
En de duitse psychiaters deden niks anders dan die theorie aannemen, waarna ze op die theorie een holocaust baseerden.
Crap, ik had eerst de hele draad moeten doorlezen voordat ik hetzelfde voorbeeld postte.quote:Op woensdag 25 maart 2009 23:49 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Het is allemaal de schuld van Newton, want zijn theorie van zwaartekracht zorgde dat V-2's konden vliegen en landen.
Wat een opmerking. Ja naturlijk woonden er ook Joden in de Sovject-Unie, maar niet al die 6.000.000 kwamen uit de Sovjet-Unie... 'Maar' 1.500.000 van de 20 - 27.000.000 waren Joods.quote:Op donderdag 26 maart 2009 11:16 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Want er woonden geen Joden in de Sovjet-Unie. Wat is jouw commentaar toch altijd verhelderend!
(Verwacht commentaar van Kees: Ja hoor, de veiligheidsdiensten, allemaal Joden!)
quote:Op donderdag 26 maart 2009 11:33 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Wat een opmerking. Ja naturlijk woonden er ook Joden in de Sovject-Unie, maar niet al die 6.000.000 kwamen uit de Sovjet-Unie.
Darwin bleef binnen de biologie en beschreef alleen het fenomeen natuurlijke selectie.quote:Op woensdag 25 maart 2009 17:44 schreef Ghazi het volgende:
De nazi's hebben voor hun ideeën wel stiekem afgekeken bij het sociaal darwinisme. De invloed van het SD is op de nazi-idelogie is onmiskenbaar.
Religie (vooral de Islam): elk mens is gelijkwaardig in de ogen van God.
Sociaal-darwinisme: organismen met 'minderwaardige' eigenschappen worden door de natuur geëlimineerd.
Extreme versie van het sociaal-darwinisme(nazi-ideologie): mensen met minderwaardige eigenschappen moeten geëlimineerd worden.
Het is misschien een detail in de geschiedenis, maar niet van de Tweede Wereldoorlog, wat Le Pen zei.quote:Op woensdag 25 maart 2009 18:17 schreef msnk het volgende:
[..]
Dit klopt toch gewoon? En sowieso is de Holacaust 'slechts' een detail in de geschiedenis. Meer kun je er niet van maken.
Deed Le Pen dat? Hij heeft volgens het bericht alleen het woord ''gaskamers'' gebezigd.quote:Op donderdag 26 maart 2009 11:43 schreef SicSicSics het volgende:
Lijkt me wel degelijk relevant...
Als je het aantal Joodse slachtoffers in perspectief plaatst (wat deze Franse meneer deed maar wat nogal gevoelig ligt)
Aldus de grote Maarten Luther in zijn boekje ‘Over de Joden en hun leugens’.quote:Erstlich, das man jre Synagoga oder Schule mit feur anstecke und, was nicht verbrennen will, mit erden überheufe und beschütte, das kein Mensch ein stein oder schlacke davon sehe ewiglich Und solches sol man thun, unserm Herrn und der Christenheit zu ehren damit Gott sehe, das wir Christen seien. – Zum anderen, das man auch jre Heuser des gleichen zerbreche und zerstöre, Denn sie treiben eben dasselbige drinnen, das sie in jren Schülen treiben Dafur mag man sie etwa unter ein Dach oder Stall thun, wie die Zigeuner, auff das sie wissen, sie seien nicht Herren in unserem Lande. – Zum dritten, das man jnen nehme all jre Betbüchlein und Thalmudisten, darin solche Abgötterey, lügen, fluch und lesterung geleret wird. – Zum vierten, das man jren Rabinen bey leib und leben verbiete, hinfurt zu leren. – Zum fünften, das man die Jüden das Geleid und Straße gantz und gar auffhebe. – Zum sechsten, das man jnen den Wucher verbiete und neme jnen alle barschafft und kleinot an Silber und Gold, und lege es beiseit zu verwaren. – Zum siebenden, das man den jungen, starcken Jüden und Jüdin in die Hand gebe flegel, axt, karst, spaten, rocken, spindel und lasse sie jr brot verdienen im schweis der nasen.“
Ten eeste, dat men elke synagoge of school (sjoel) met vuur mag aansteken en, wat niet branden wil, met aarde overdekken en verstoppen mag, opdat geen mens een steen of overblijfsel daarvan ooit zal zien. En zo moet men doen, om onze heer en het Christendonm te eren, opdat God zal zien dat wij Christenen zijn. En verder, dat men ook hun huizen moge vernietigen en verwoesten. Want ze voltrekken in hun huizen precies hetzelfde als ze in hun scholen doen. In plaats daarvan kan men ze wel onder een afdak of stal stoppen, zoals de zigeuners, opdat ze weten, dat zij geen heren in ons land zijn. Ten derde, dat men hun al hun gebedenboeken en talmoeds af moge nemen, waarin zulke afgoderij, leugens, vloek en lastering onderwerzen wordt. Ten vierde, dat men hun Rabbijnen bij lijf en leven verbiedt nog te onderwijzen. Ten vijfde, dat men de Joden ontheft van hun vrijgeleide en doorgang. Ten zesde, dat men hun de woeker moge verbiden en hun al hun contanten en kleinodiën aan zilver en goud ontnemen moge, om die apart op te slaan. Ten zevende, dat men de jonge, sterke Joden en Jodinnen dorsvlegels, bijlen, schoffels, spaden, spinrokken en klossen in de hand moge drukken en ze in het zweet huns aanschijns hun brood mogen verdienen.
Hij zei dat de gaskamers 'maar een detail' waren in de Tweede Wereldoorlog. Daar heeft hij wat mij betreft wel een klein beetje gelijk in.quote:Op donderdag 26 maart 2009 11:44 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Deed Le Pen dat? Hij heeft volgens het bericht alleen het woord ''gaskamers'' gebezigd.
Inderdaad was die maarten luther niet echt tolerant ten opzichte van andere religies zeg,quote:Op donderdag 26 maart 2009 11:53 schreef Iblis het volgende:
Vergeten we Luther niet te noemen? Zijn antisemitisme is door de Nazis met liefde opnieuw gebruikt. Zijn zevenpuntenplan met betrekking tot de omgang met Joden liet niets aan duidelijkheid te wensen over:
[..]
Aldus de grote Maarten Luther in zijn boekje ‘Over de Joden en hun leugens’.
Ik kan hier ook niet echt een ontkenning of een afzwakking van de gruweldaden tijdens WOII in zien.quote:"I just said that the gas chambers were a detail of second world war history, which is clear," he told a sitting of the European parliament in Strasbourg.
Ik haal het even aan om JohnDope een spiegel voor te houden. Dat zaken niet zo simpel liggen. Luther was m.i. vooral verbitterd t.a.v. de Joden. Hij begreep wel dat ze het Katholicisme afwezen, dat deed hij ook immers, maar dat ze, nadat hij toch de ‘ware’ godsdienst had uitgelegd, nog steeds geen Christen werden, dat stak hem zeer.quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:03 schreef buachaille het volgende:
[..]
Inderdaad was die maarten luther niet echt tolerant ten opzichte van andere religies zeg,![]()
Maar het is een beetje simpel om zoals je nu doet, zijn uitspraken uit de context van die tijd te halen. Luther is een radicaal omdat hij de joden met geweld probeert te kerstenen. Nog een aardig stukje van wiki: "Luther had veel bijval van het humanisme". We kunnen de humanisten dus ook het verwijt doen dat men anti-semitisch is als we jouw verhaal doortrekken.
Waarom?quote:Op donderdag 26 maart 2009 11:59 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Hij zei dat de gaskamers 'maar een detail' waren in de Tweede Wereldoorlog. Daar heeft hij wat mij betreft wel een klein beetje gelijk in.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |