jep dat lijkt een min te worden vandaag of het ppt moet nog wakker worden.quote:
Sideways handelen werkt ook erg goed met sprinters op de AEX. gewoon shorten op de positie als hij boven is en long gaan als hij op een lage positie zit. Zo heb ik een goede stuiver verdiend in de periode van oktober tot aan februariquote:Op woensdag 25 maart 2009 18:38 schreef TradingStock het volgende:
Als de aandelen niet opveren, en de AEX nog maandenlang tussen 200 en 250 blijft schommelen.. Dan kun je met handel in futures toch nog wat verdienen, ipv aandelen..
Heftig. Zeker uit de mond van een professor verbonden aan Nyenrode.quote:Op woensdag 25 maart 2009 18:46 schreef edwinh het volgende:
http://www.rtl.nl/(/finan(...)lprijs_of_oorlog.xml
goed stukje
quote:Op woensdag 25 maart 2009 18:46 schreef edwinh het volgende:
http://www.rtl.nl/(/finan(...)lprijs_of_oorlog.xml
goed stukje
Haha, wat een lol die Amerikanen ook. Hebben Europese instellingen al niet genoeg geleden onder producten die het Amerikaanse volk helemaal niet kon betalen?quote:Boosheid over reddingsgeld dat weglekt naar het buitenland. Dat bleek onlangs toen AIG enorme bedragen aan buitenlandse partijen bleek te hebben overgemaakt, waaronder Rabo en ING.
Ik denk dat de definitie vrij duidelijk is, zo niet: give a ring.quote:Description
The Relative Strength Index (also known as RSI) is a momentum indicator that was developed by J. Welles Wilder in 1978. It is calculated using the price, and is used as an oscillator showing overbought and oversold levels. The RSI compares the upward price movement to downward price movement over the specified timeframe, and displays the result as a momentum line oscillating between 0 and 100.
The RSI can be used in both ranging and trending markets, and therefore can be used in several different ways. The RSI can be used to identify an overbought level when it is above 70, and an oversold level when it is below 30. The RSI can also be used as a divergence indicator, with entries based upon divergence between the RSI and the price bars.
U = opwaartse verandering, D = neerwaartse veranderingquote:U = Pn - Pn-1
D = Pn - Pn-1
EMAUP = EMAUn-1 + ((2 / (n + 1)) * (Un - EMAUn-1))
EMADOWN = EMADn-1 + ((2 / (n + 1)) * (Dn - EMADn-1))
RSI = 100 X (EMAUP / (EMAUP + EMADOWN))
Je ziet dat op moment dat ik de screens maakte de DJ nog in de plus stond. Was 20 minuten bezig met het maken van de posting, en je ziet hoe snel de beurs weer naar beneden kan hollen. Een teken aan de want denk ik zo in deze tijden.quote:Op woensdag 25 maart 2009 19:13 schreef edwinh het volgende:
Bedankt voor dit stukje over RSI , weet wel wat het inhoud maar dit is goed uitbreid om het weer eens bij te brengen , ook lekker duidelijk met die boomberg dumpscreens.
merci
heb de TA van aex van deze week er ook nog effe bij gepakt, met een aex bijna tegen de bovenste band van de boolinger bands aan, een Rsi van ruim boven de 95, en een america voor de 2e dag op rij in het rood, dan is een correctie of het begin van het zoeken naar een lagere bodem aangebroken.......quote:Op woensdag 25 maart 2009 19:15 schreef veekeend het volgende:
[..]
Je ziet dat op moment dat ik de screens maakte de DJ nog in de plus stond. Was 20 minuten bezig met het maken van de posting, en je ziet hoe snel de beurs weer naar beneden kan hollen. Een teken aan de want denk ik zo in deze tijden.
Open er een nieuw topic over, wel zo leuk als je dan zelf 't topic startquote:Op woensdag 25 maart 2009 19:10 schreef veekeend het volgende:
Weet niet of deze post ergens anders moet staan, omdat hij snel ondersneeuwt. Dat laat ik aan een mod over. Het is een leuke tool ter ondersteuning van TA. Welke waarde je er aan hecht, is voor eenieder persoonlijk.
kan je er bovenin niet gewoon een sticky van maken pietje, met beurstermen ofzo?quote:Op woensdag 25 maart 2009 19:27 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Open er een nieuw topic over, wel zo leuk als je dan zelf 't topic start.
Dit denk ik:quote:Op woensdag 25 maart 2009 19:39 schreef Sloggi het volgende:
Heb ik weer wat gemist met die spike in de euro/dollar-koers rond 15:00? Heeft de FED weer 100 triljoen dollar bijgedrukt ofzo?
Dat is dus de reden dat ik letterlijk short vloog voor dat de beurs sloot. Al stond Amerika nog in het groen toen ik short gingquote:Op woensdag 25 maart 2009 19:25 schreef edwinh het volgende:
[..]
heb de TA van aex van deze week er ook nog effe bij gepakt, met een aex bijna tegen de bovenste band van de boolinger bands aan, een Rsi van ruim boven de 95, en een america voor de 2e dag op rij in het rood, dan is een correctie of het begin van het zoeken naar een lagere bodem aangebroken.......
Oh, ik verwacht eigenlijk nog steeds dat het morgen stiekum groen opent. Als ik puur op grote gokken afga, zat ik in 10 van de 10 gevallen altijd foutquote:Op woensdag 25 maart 2009 20:09 schreef lammegiraf het volgende:
denk dat ik mijn MT shortjes beter had kunnen houden....gaan door het putje in VS!
altijd een zuur gevoel om er naast te zitten.
aan de andere kant...vanmiddag zonder verlies gedumpt en flink short gegaan op AEX en er weer uit met een leuke winst.
het blijft sprokkelen op het moment!
jij hebt zeker ook short 227 met giga hefboom van 19quote:Op woensdag 25 maart 2009 20:14 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Oh, ik verwacht eigenlijk nog steeds dat het morgen stiekum groen opent. Als ik puur op grote gokken afga, zat ik in 10 van de 10 gevallen altijd fout
Mooi hoe hij nu wel serieus genomen wordt.quote:
Veeekeend, ik zou hier graag op in willen gaan. Maar kun je hiervoor een topic openen?quote:Op woensdag 25 maart 2009 19:10 schreef veekeend het volgende:
Goed, ik zou nog terugkomen op de RSI-indicatoren.
Eerst de definitie:
[..]
Ik denk dat de definitie vrij duidelijk is, zo niet: give a ring.
Het is dus een maatstaf die je kan gebruiken bij TA. TA is natuurlijk altijd arbitrair geweest. Sommigen staren er zich blind op, anderen niet. Ik neem het vaak mee in analyses, maar zeker niet als leidende factor.
Ik heb verschillende uitdraaien gemaakt uit BB.
Eerst de AEX. Heb de index vanaf 02/01/2009 tot vandaag genomen, met RSI's van 100, 50, 25, 10, 5 en 2. Je ziet grote verschillen. De gele lijn stelt de 200 daagse Moving Average (MA), de groene de 50dgs MA en de Paarse de 20 dgs MA.
Het blauwe is natuurlijk de AEX stand.
Daaronder de RSI. Je ziet de 30 en 70 lijn duidelijk. Boven de 70 is dus een teken van overbought en onder 30 oversold.
De RSI wordt als volgt berekend:
[..]
U = opwaartse verandering, D = neerwaartse verandering
PN is slotkoers vandaag en PN-1 = slotkoers gisteren
EMAUP stelt de exponentiële MA voor in opwaartse richting en EMADOWN in neerwaartse
N is het aantal dagen smoothing factor. Je raadt dus al, hoe hoger N, hoe groter de smoothing, dus hoe vlakker de RSI. Het is dus ook zelf uit te rekenen en in excel bijvoorbeeld bij te houden, voor de hobbyist, die geen BB tot zijn beschikking heeft.
Dat is aan onderstaande grafieken goed te zien
AEX, RSI 100
[ afbeelding ]
Redelijk vlak en constant, wat logisch is
AEX, RSI 50
[ afbeelding ]
Je ziet hier al ietsjes meer beweging
AEX, RSI 25
[ afbeelding ]
Hier zien we de RSI al af en toe de 30 naderen, correlerende met een dalende beurs (dus veel verkopen)
AEX, RSI 10
[ afbeelding ]
Hier zien we dus op deze termijn al duidelijk wat de effecten van slechte beursdagen zijn.
AEX, RSI 5
[ afbeelding ]
5 daags, dus in feite een beursweek. Dit geeft een nog ander beeld. Je kan hier in feite uit afleiden dat de AEX toch volatiel is.
AEX, RSI 2
[ afbeelding ]
De kortst mogelijke optie, hier zie je de heftigste bewegingen.
Als toetje heb ik hetzelfde gedaan voor de Dow Jones. Alles dezelfde parameters, alleen ipv een 20 daagse MA, een 50 daagse (zat niet op te letten)
DJ, RSI 100
[ afbeelding ]
DJ, RSI 50
[ afbeelding ]
DJ, RSI 25
[ afbeelding ]
DJ, RSI 10
[ afbeelding ]
DJ, RSI 5
[ afbeelding ]
DJ RSI 2
[ afbeelding ]
Weet niet of deze post ergens anders moet staan, omdat hij snel ondersneeuwt. Dat laat ik aan een mod over. Het is een leuke tool ter ondersteuning van TA. Welke waarde je er aan hecht, is voor eenieder persoonlijk.
Jep, ik heb er alleen veel te veel. Ik vrees dan ook dat ik dat geld beter vanavond beter in een restaurant + pils had kunnen besteden om de rest door de wc te spoelen.quote:Op woensdag 25 maart 2009 20:18 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
jij hebt zeker ook short 227 met giga hefboom van 19
zker als onze vriendelijk vrienden het spul weer recht proberen te trekkenquote:Op woensdag 25 maart 2009 20:30 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Jep, ik heb er alleen veel te veel. Ik vrees dan ook dat ik dat geld beter vanavond beter in een restaurant + pils had kunnen besteden om de rest door de wc te spoelen.
Met die shorts heb je in et weekend genoeg geldquote:Op woensdag 25 maart 2009 20:30 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Jep, ik heb er alleen veel te veel. Ik vrees dan ook dat ik dat geld beter vanavond beter in een restaurant + pils had kunnen besteden om de rest door de wc te spoelen.
Of je verdubbelt je kapitaal!quote:Op woensdag 25 maart 2009 20:30 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
gewoon steun gevonden... http://i41.tinypic.com/2dagcvl.gifquote:Op woensdag 25 maart 2009 20:35 schreef edwinh het volgende:
[..]
zker als onze vriendelijk vrienden het spul weer recht proberen te trekken
Ik gooi ze er ook onmiddelijk uit morgen ochtend omdat het veel te risky is. We zien wel, het zou niet de 1e keer zijn dat ik op me bek ga.quote:Op woensdag 25 maart 2009 20:36 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Met die shorts heb je in et weekend genoeg geldgooi ze er morgenvroeg denk ik alweer uit, heb ook maar een kleine positie ingenomen. Mij te riskant met die hefboom
dax future staat -1,5% kan niet misgaan volgens mijquote:Op woensdag 25 maart 2009 20:41 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik gooi ze er ook onmiddelijk uit morgen ochtend omdat het veel te risky is. We zien wel, het zou niet de 1e keer zijn dat ik op me bek ga.
Mja het zou mooi zijn maar ik verwacht eigenlijk dat het morgen toch weer omslaat in de ochtend naar de groene kant op, ik zou al heel blij zijn met een minieme rode opening direct de deur uitgooien en weer aan het werk.quote:Op woensdag 25 maart 2009 20:42 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
dax future staat -1,5% kan niet misgaan volgens mij
sterk slot idd voor die yanksquote:Op woensdag 25 maart 2009 20:52 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja het zou mooi zijn maar ik verwacht eigenlijk dat het morgen toch weer omslaat in de ochtend naar de groene kant op, ik zou al heel blij zijn met een minieme rode opening direct de deur uitgooien en weer aan het werk.
Mja, maar ik verwachtte sowieso ook geen spannende opening voor morgen. Niet +2 of -2% maar een lichte opening.quote:
Iets lagere opening en gelijk wegwezenquote:Op woensdag 25 maart 2009 21:00 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, maar ik verwachtte sowieso ook geen spannende opening voor morgen. Niet +2 of -2% maar een lichte opening.
Gebruik er anders yahoo finance voor?quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:11 schreef bleiblei het volgende:
Maar is er iemand die weet waar de AMX & AEX op 1 januari 2009 stond?
AEX 258.23, AMX 311,73quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:11 schreef bleiblei het volgende:
Maar is er iemand die weet waar de AMX & AEX op 1 januari 2009 stond?
Midden volgende week? Op 1 april zekerquote:Op woensdag 25 maart 2009 21:30 schreef M.Melandri het volgende:
http://www.tijd.be/nieuws(...)j%27.8161728-600.art
waar heb je die coach sessie gedaan?? ik zou dat ook graag willen doenquote:Op woensdag 25 maart 2009 22:02 schreef richbitch het volgende:
Net eerste daytrading coach sessie gehad, heel erg lijp. Heb nu al zin in de volgende
.
Hier had ik gisteravond een order voor klaargezet...quote:Op woensdag 25 maart 2009 20:18 schreef M.Melandri het volgende:
jij hebt zeker ook short 227 met giga hefboom van 19
Klopt, de beurs staat rood, shorts de deur uit tegen winst.quote:Op donderdag 26 maart 2009 09:32 schreef Gremen het volgende:
Mooie lijn naar beneden tot nu toe
Waarom was de opening dan eigenlijk hoger
sitting_elfling mag van geluk spreken
scheelde weinigquote:Op donderdag 26 maart 2009 09:33 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Klopt, de beurs staat rood, shorts de deur uit tegen winst.
Mhaow, ze hebben het toch niet slecht gedaan nietquote:Op woensdag 25 maart 2009 20:30 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
shorts niet meteen van de hand gedaan bij opening? dan heb je een goed besluit genomen. gefeli!quote:Op donderdag 26 maart 2009 09:33 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Klopt, de beurs staat rood, shorts de deur uit tegen winst.
Zat zo rond de 10% dacht ik met de Short Sprinter 229. Was het het waard? Nee, was het leuk? Ja, dit soort spanning is vaak een échte kick of beter gezegd drug.quote:Op donderdag 26 maart 2009 09:54 schreef Gremen het volgende:
Hoeveel % winst had je nu?
Was het risico het waard?
Tich een spannend dagje vandaag, denk het wel eens beslissend kan zijn. Of we stijgen nog een tijdje door of vanaf vandaag weer een stapje terug.
quote:Op donderdag 26 maart 2009 09:58 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Zat zo rond de 10% dacht ik met de Short Sprinter 229. Was het het waard? Nee, was het leuk? Ja, dit soort spanning is vaak een échte kick of beter gezegd drug.
quote:MARKET TALK: Fugro koersdoel licht verlaagd - Goldman
26-03-2009 08:40:00
AMSTERDAM (Dow Jones)-- Het koersdoel voor Fugro is verlaagd naar EUR22,00 van EUR23,00 door de analisten van Goldman Sachs. De raming voor de winst per aandeel voor 2009 blijft ongewijzigd op EUR3,12. Voor 2010 is de wpa-raming licht verlaagd naar EUR1,20 van EUR1,24. Het advies blijft gehandhaafd op sell. Het aandeel Fugro sloot woensdag op EUR25,69. (YVV)
Het koersdoel wordt verhoogd naar EUR26 van EUR24. "UBS"quote:
Fok financieel frontpage ?quote:Op donderdag 26 maart 2009 10:54 schreef pberends het volgende:
Amerikaanse staatsobligaties onder druk
in die sprinters word ook veel te weinig gehandeld, behalve dan die aex sprinters je kan beter put opties kopen S&Pquote:Op donderdag 26 maart 2009 10:51 schreef Lemans24 het volgende:
Ik heb een paar dagen niet in kunnen loggen en wat hebben m'n S&P 500 shorts in die tijd gedaan?
niks! Nog steeds staan ze op 1 euro.
Valt ook niet mee met futures die maar in de plus blijven staan.
Klopt over het algemeen wel, maar:quote:Op donderdag 26 maart 2009 11:49 schreef edikt het volgende:
[..]
in die sprinters word ook veel te weinig gehandeld, behalve dan die aex sprinters je kan beter put opties kopen S&P
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |