WEST | dinsdag 24 maart 2009 @ 22:32 |
![]() Vrijdag 27 maart om 2:30 in de Nederlandse nacht wordt in Melbourne het licht aan het eind van de pitstraat op groen gezet. Dan komt er na 143 dagen een eind aan de lange winterslaap van het Formule 1 circus. Natuurlijk zitten de teams ook niet stil in de winter en zijn er vollop wintertesten geweest maar wie er met de overwinning vandoor gaat dat is nog de grote vraag. Toyota liet zien snel te zijn, maar ook BrawnGP die pas in maart aan het testen begon ging erg snel. Heeft McLaren en Ferrari de zaakjes op orde? We zullen het dit weekend allemaal zien op Albert Park. Gentlemen start your engine! ![]() Albert park is een semi-stratencircuit. Het circuit ligt in het park ten zuiden van Melbourne aan de port philipbay. De lengte van de baan is 5,303 kilometer lang en er moeten 58 rondjes worden afgelegt totaal rijden de coureurs 307,574 kilometers. De coureurs mogen niet harder dan 60 km/u door de pits op de vrijdag en zaterdag. Zondag ligt de snelheid in de pits op 100 km/u. ![]() ![]() In een bloedheet Melbourne ging de eerste race van het seizoen van start. Räikkönen had een geweldige start en reed in een paar bochten naar de achtste plaats. Massa spinde uit de derde plaats en raakte de muur, in het middenveld raakten Vettel en Fisichella elkaar en vielen direct uit. De safety car werd ingezet. Massa, Nakajima, Webber en Davidson maakten direct een pitstop, de laatste twee bleven achter in de pitstraat. Bij de herstart viel Button uit, die zijn Honda met een gebroken wielophanging aan de kant moest zetten. Hamilton zette een razend tempo neer en creëerde een flinke voorsprong op zijn achtervolgers. Räikkönen kwam niet voorbij Barrichello en bleef vastzitten op de achtste plaats. Kubica opende in de zeventiende ronde de eerste serie pitstops. Hij kwam achter Räikkönen terug op de baan. Hamilton volgde en reed op de vierde plaats terug de baan op. Räikkönen zag zijn kans ondertussen schoon en passeerde Barrichello voor de zevende positie. Zijn teamgenoot had de handen vol aan Takuma Sato en moest het gevecht aangaan voor de twaalfde plaats. Trulli reed de pits in vanaf de vijfde plek en stapte uit. Door de pitstops van Rosberg en Heidfeld kwam Kovalainen kortstondig aan de leiding, maar ook hij maakte zijn eerste stop. Kovalainen kwam voor Räikkönen op de baan en werd direct onder druk gezet door zijn landgenoot. Massa zette de aanval in op Coulthard voor de tiende plaats. De twee kwamen in botsing en de Red Bull werd vernield. Een safety car-situatie was het gevolg. Bij de herstart die volgde, probeerde Räikkönen de tweede plaats van Kovalainen in te pikken, maar verremde zich en moest via de grindbak achteraan aansluiten. Zijn teamgenoot Massa viel intussen stil en kon uitstappen. Ook Piquet en Sato moesten hun wagens met technische problemen aan de kant zetten. Fernando Alonso reed rond op de achtste plaats en moest alle zeilen bijzetten om Kubica bij te houden. Kimi Räikkönen had het gat naar Timo Glock dichtgereden en positioneerde zich om een inhaalactie te starten, maar kwam bij het aanremmen van een bocht in het gras en spinde. Een ronde later vloog Glock uit de bocht en werd volledig gelanceerd door een kuil in het gras. De wagen was compleet vernield en opnieuw werd de safety car ingezet. Barrichello maakte ondertussen een pitstop, maar reed weg met de brandstofslang nog aangesloten. Hij trok een monteur mee, maar die bleef ongedeerd. Vervolgens kreeg de Braziliaan een stop-and-go-penalty wegens tanken tijdens een safety carsituatie. Op de baan reed Nakajima zijn voorvleugel stuk op de achterkant van Kubica. Kubica kon niet verder, Nakajima moest een nieuwe vleugel halen. De Ferrari van Räikkönen klonk ondertussen erg slecht en de Fin draaide rondjes die zeven seconden langzamer waren dan die van de leiders. Twee ronden later stond de wereldkampioen stil. Ook Bourdais viel stil, terwijl hij op de vierde plaats reed. In de voorlaatste ronde haalde Kovalainen Alonso in voor de vierde plaats, maar op het rechte stuk hield de McLaren opeens in en kon Alonso zijn positie terugpakken. Vooraan had Hamilton geen problemen en won de Brit de race. Heidfeld werd tweede, Rosberg maakte het podium vol. Bourdais werd geklasseerd op de achtste plaats en kreeg toch nog een punt. Rubens Barrichello is gediskwalificeerd, dus Nakajima, Bourdais en Räikkönen verdelen de laatste punten. ![]() In 2000 was het Ferrari dat zegevierde Down Under. Ongenaakbaar was Michael Schumacher die voor zijn nieuwe teamgenoot Rubens Barrichello wist te eindigen. In 2001 is het wederom Michael Schumacher die met overmacht weet te winnen. Mika Hakkinen crasht hard uit de race dankzij een gebroken ophanging en beland daardoor in het ziekenhuis. Deze crash is mede de oorzaak dat de Fin later in het jaar bekend maakte dat hij zou stoppen met Formule 1-racen. Een andere Fin vinden we in 2002 terug op het podium. Kimi Raikkonen finisht als derde achter Michael Schumacher en Juan Pablo Montoya. De race kende een spectaculair begin met een startcrash. Ralf Schumacher kan Rubens Barrichello niet ontwijken en vliegt enkele meters hoog de lucht in. Opvallendste prestatie is die van Mark Webber, de Australier eindigt voor eigen publiek op een knappe vijfde plaats in zijn Minardi-Ford. In 2003 wordt er een hevig gevecht uitgevochten door Michael Schumacher, Kimi Raikkonen en Juan Pablo Montoya. Toch wint geen van drieen de race, na een spin van Montoya is Coulthard de, in dit geval, lachende vierde. Hij weet de race te winnen na een elfde startpositie. In 2006 is de race niet het toneel van de seizoensopening, als gevolg van de Commonwealth Games. De Australische GP vind als tweede plaats. Pole Position wordt opgeëist door Jenson Button in zijn Honda. Jarno Trulli beschadigd zijn wagen in de kwalificatie door een aanrijding met een vogel. De race begint ietwat chaotisch. Montoya spint in de opwarmronde en direct na de start schakelen Rosberg, Massa en Klien elkaar uit. Bij de herstart neemt Alonso de leiding over van Button, terwijl daarachter Klien zijn wagen volledig afschrijft als hij de muur raakt. Ondanks alle chaos rijdt Alonso onbedreigd naar de winst. Raikkonen wordt tweede voor Ralf Schumacher. In 2007 was het Kimi Räikkönen die de overwinning in Melbourne pakte. De Fin zette zijn pole-position direct om in de leidende positie. Nick Heidfeld pakte de tweede plaats, ten koste van Fernando Alonso, die niet alleen aan de Duitser een plaats verloor, maar ook aan zijn debuterende teamgenoot Lewis Hamilton. De eerste uitvaller van het seizoen was Christijan Albers. De Nederlander schoot van de baan en raakte de muur achter de grindbak. Alonso wist bij zijn laatste pitstop zijn teamgenoot Hamilton terug te pakken en de tweede plaats op te eisen. Alexander Wurz haalde de finish niet, hij werd door een kamikaze-actie van David Coulthard uit de race geramd. Ondertussen had Massa zijn achterstand grotendeels goed gemaakt en hij reed het gat naar de vijfde plaats van Giancarlo Fisichella makkelijk dicht, maar kon die plaats niet meer opeisen. Räikkönen reed naar een veilige eerste overwinning voor Ferrari, en de tiende uit zijn carriere. Alonso werd tweede, Hamilton pakte in zijn eerste race direct een podiumplaats. ![]() Vodafone Mclaren Mercedes 01. Lewis Hamilton 02. Heikki Kovalainen Scuderia Ferrari Marlboro 03. Fellipe Massa 04. Kimi Raikkonen BMW sauber F1 team 05. Robert Kubica 06. Nick Heidfeld ING Renault F1 team 07. Fernando Alonso 08. Nelson Piquet jr. Panasonic Toyota Racing 09. Jarno Truli 10. Timo Glock Scuderia Toro Rosso 11. Sébastien Bourdais 12. Sébastien Buemi Red Bull Racing 14. Mark Webber 15. Sebastian Vettel AT & T Williams 16. Nico Rosberg 17. Kazuki Nakajima Force India F1 team 18. Adrian Sutil 19. Giancarlo Fisichella Brawn GP Formula one team 20. Jenson Button 21. Rubens Barrichello ![]() 27 maart 2009 02:30 - 04:00 1e vrije training 06:30 - 08:00 2e vrije training 28 maart 2009 04:00 - 05:00 3e vrije training 07:00 - 08:00 Kwalificatie 29 maart 2009 08:00 - 10:30 Race Live Timing! ![]() RTLGP: Zaterdag 28 maart 06:55-08:10 uur Formule 1 kwalificatie Australië 14:45-16:00 uur Formule 1 kwalificatie Australië Herhaling Zondag 29 maart 07:00-07:55 uur Formule 1 voorbeschouwing 08:00-09:45 uur Formule 1 Race 09:45-10:00 uur Formule 1 nabeschouwing 13:00-16:00 uur Formule 1 Herhaling 20:00-20:35 uur Formule 1 samenvatting BBC: Zaterdag 28 maart 07:00-08:15 uur Formule 1 kwalificatie Australië BBC1 14:00-15:15 uur Formule 1 kwalificatie Australië Herhaling BBC1 Zondag 29 maart 07:00-10:00 uur Formule 1 Race BBC1 14:00-16:00 uur Formule 1 Herhaling BBC1 20:00-21:00 uur Formule 1 samenvatting BBC3 ![]() Melbourne Weather Zin om over F1 te chatten? kom dan gewoon naar het irc-kanaal #f1 Zie de IRC FAQ voor meer informatie. Kijk voor meer nieuws op Fok!sport deze preview wordt u mede mogelijk gemaakt door WEST | |
Misan | dinsdag 24 maart 2009 @ 22:38 |
wat een fucking briljante OP ![]() ![]() | |
Dos37 | dinsdag 24 maart 2009 @ 22:38 |
OP ![]() Ik ben er het hele weekend bij | |
PieterBas | dinsdag 24 maart 2009 @ 22:42 |
Ik denk dat ik zondag lekker op de BBC Formule 1 ga kijken ![]() OP ![]() ![]() | |
nils7 | dinsdag 24 maart 2009 @ 22:44 |
netjes! Dat het weer mag beginnen! | |
engine | dinsdag 24 maart 2009 @ 22:53 |
Goede OP ![]() | |
Trystar | dinsdag 24 maart 2009 @ 22:54 |
WEST ![]() | |
bodylotion | dinsdag 24 maart 2009 @ 23:06 |
![]() | |
Ambrosius | dinsdag 24 maart 2009 @ 23:46 |
Zijn de tijden van zondag zomertijd? | |
UnoclaM | dinsdag 24 maart 2009 @ 23:59 |
YES! dit gaat een mooi weekendje worden | |
Atreidez | woensdag 25 maart 2009 @ 00:14 |
OP ![]() | |
vosss | woensdag 25 maart 2009 @ 00:14 |
NOG 3 nachtjes slapen!!!!! ![]() | |
vosss | woensdag 25 maart 2009 @ 00:22 |
quote:Ow fuck, goed dat je het vraagt!! Dit weekend gaat de klok verzet worden en ik heb echt geen idee of dat nou vrijdag, zaterdag of zondag is en offie voor of achteruit gaat! ![]() Iemand? Ik dacht namelijk bv dat de race om 7 uur zou beginnen. De klok gaat een uur vooruit toch? ![]() | |
Mikkie | woensdag 25 maart 2009 @ 00:25 |
Ik ga me daar godverdomme de eerste race in elk geval voor de helft missen dankzij m'n werk ![]() | |
WEST | woensdag 25 maart 2009 @ 05:58 |
quote:ja | |
Automatic_Rock | woensdag 25 maart 2009 @ 08:00 |
quote:In de nacht van zaterdag op zondag, om 2 uur geloof ik, gaat de klok een uur vooruit | |
LeXX | woensdag 25 maart 2009 @ 08:51 |
TVP, met als verbazing dat de GP zo laat begint. Vroegah begon de race toch altijd rond 5 uur? Niet dat ik het nu vervelend vind hoor ![]() | |
Jezza | woensdag 25 maart 2009 @ 09:21 |
quote:Ze laten de GP ook later starten voor de kijkcijfers ![]() | |
sasquatsch | woensdag 25 maart 2009 @ 09:32 |
Ik moet nog zien dat ik de race (live) kan zien. Zit zaterdag op zondag in een hotel. | |
WEST | woensdag 25 maart 2009 @ 09:33 |
quote:dat is voor europa gunstiger. ik heb liever gewoon om 4 uur de start met een biertje na het stappen en een broodje kebab op de bank. 8 uur heb ik een hekel aan. | |
franklop | woensdag 25 maart 2009 @ 09:35 |
quote:Ja hier nog 1, voor Malaisie en China ben ik ook al niet mn bed uit te krijgen, dus waag het te betwijfelen of mn wekker me wakker krijg. Optie van vorig jaar (smiddags pas kijken en geen uitslag kijken) is geen optie, omdat ik me toch niet kan beheersen ![]() | |
sanger | woensdag 25 maart 2009 @ 09:35 |
WEST ![]() Als je geduyrende het seizoen nog hulp nodig hebt; mijn pmbox staat open ![]() | |
Walter_Sobchak | woensdag 25 maart 2009 @ 09:59 |
![]() | |
engine | woensdag 25 maart 2009 @ 10:04 |
quote:Een paar uurtjes slapen en dan F1 kijken klinkt anders ook wel goed. Hopelijk gaat de kroeg voor de race los. | |
Atreidez | woensdag 25 maart 2009 @ 10:05 |
Die goeie ouwe tijden, dat je probeerde wakker te blijven tot 5 uur, en dan een kwartier voor de start in slaap valt... Met als toppunt het wakker worden, en dan de uitslag van de herhaling zien zonder de race gezien te hebben ![]() | |
Schunckelstar | woensdag 25 maart 2009 @ 10:05 |
ik heb er zo'n zin in ![]() de winterstop duurt echt veel te lang ![]() | |
borisz | woensdag 25 maart 2009 @ 10:07 |
Ik ben toch wakker, dan ga ik maar kijken ook. Wel op de BBC ![]() | |
Walter_Sobchak | woensdag 25 maart 2009 @ 10:08 |
BBC zendt het toch niet uit voor ons Nederlanders? Of toch wel?? | |
Harmen1984 | woensdag 25 maart 2009 @ 10:11 |
Los geht's! ![]() | |
Atreidez | woensdag 25 maart 2009 @ 10:15 |
quote:De TV zender kan je gewoon bekijken.. De streams via de site worden problematisch. | |
Walter_Sobchak | woensdag 25 maart 2009 @ 10:17 |
quote:Aha, dat Red Button gedoe is alleen voor de vrije trainingen. I get it. Mooi, geen Mol meer ![]() | |
Jezza | woensdag 25 maart 2009 @ 10:33 |
Ik ga alles maar proberen te kijken! Ik sla vanmiddag wel wat energiedrankjes, frituursnacks, nootjes en chips in om de nachten/ochtenden door te komen. Ik wil mezelf natuurlijk niet te kort doen ![]() Oeh ik heb dr zo'n zin an ![]() | |
bodylotion | woensdag 25 maart 2009 @ 10:34 |
![]() ![]() | |
Boy_Snakeye | woensdag 25 maart 2009 @ 10:36 |
Wil dit jaar, (na 1,5 jaar geen F1 gekeken meer te hebben) toch weer gaan volgen. Zit dit weekend wel in een vakantiehuisje, maar ga ervan uit dat er een TV met RTL erop is. Heb er zin in ![]() | |
engine | woensdag 25 maart 2009 @ 10:52 |
quote:ik sla de vrije trainingen denk ik over of ik moet toevallig rond dat tijdstip thuiskomen dat ik nog even wat meepik. Kwalificatie en race ga ik wel zeker kijken ![]() | |
Trystar | woensdag 25 maart 2009 @ 10:54 |
Foto's voorbereidingen in Melbourne![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Atreidez | woensdag 25 maart 2009 @ 10:58 |
De auto's zijn echt hoekig geworden na de regelwijzigingen ![]() ![]() Als dat diffuser protest trouwens gewoon afketst, misschien wel zelfde polesitter als 2006 ![]() | |
Jezza | woensdag 25 maart 2009 @ 10:59 |
Zo! dat zijn drastische veranderingen in de aerodynamica ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Jezza op 25-03-2009 11:05:42 ] | |
Sally | woensdag 25 maart 2009 @ 11:00 |
Huppetee! Let's go have some fun komend weekend ![]() | |
engine | woensdag 25 maart 2009 @ 11:01 |
quote:dan denk ik toch eerder barichello. Maar ik verwacht raikkonen op pole eigenlijk. Nouja is nog weinig over te zeggen maar dat is wat ik denk. | |
Harmen1984 | woensdag 25 maart 2009 @ 11:30 |
Een gallery met foto's van de voorbereidingen in Albert Park: http://www.zimbio.com/pic(...)and+Prix/ydfR5jIAMxm | |
WEST | woensdag 25 maart 2009 @ 11:35 |
quote:de eerste sla ik ook over. de tweede ben ik aan het werk en probeer ik een beetje via mobiel op het werk te volgen. kwali en race wel live natuurlijk. | |
Burnie88 | woensdag 25 maart 2009 @ 11:42 |
Eindelijk begint het weer! Ik zit al 2 weken af te tellen. Ik hoop dat de GP daadwerkelijk zo leuk gaat worden als vooraf werd/wordt voorspeld. Ben ook erg benieuwd hoe de verhoudingen zullen liggen. Veel plezier iedereen alvast. | |
Klopkoek | woensdag 25 maart 2009 @ 11:48 |
Als de BBC niet dat fossiel Murray Walker van stal haalt dan ga ik ook zeker kijken. | |
TheClown1 | woensdag 25 maart 2009 @ 11:56 |
ik verheug me er nu al. ik moet de vrije trainingen laten zitten vanwege werkzaamheden maar kwalificaties gewoon live volgen. | |
Jezza | woensdag 25 maart 2009 @ 11:58 |
quote:Je hebt geluk, Murray Walker gaat alleen een blog bijhouden (en dat op zijn leeftijd ![]() ![]() Murray : " He is shedding buckets of adrenalin in that car!" " It's raining and the track is wet" " Murray: "What's that? There's a BODY on the track!!!" James: "Um, I think that that is a piece of BODY-WORK, from someone's car." - "Well, now we have exactly the same situation as at the beginning of the race, only exactly opposite. " I don't make mistakes. I make prophecies which immediately turn out to be wrong." Een selectie uit velen ![]() | |
Giem | woensdag 25 maart 2009 @ 12:56 |
OOw dat word een vroegertje dit weekend | |
Peterselieman | woensdag 25 maart 2009 @ 14:08 |
Ik heb er zin in ![]() | |
UnoclaM | woensdag 25 maart 2009 @ 14:44 |
Om de streams van de BBC online te volgen zonder downloads, tools of vage streams moet je het volgende doen: 1. Zoek een proxy uit Groot-Brittannië. Dit kan via bijv: http://www.proxy4free.com/page1.html http://www.xroxy.com/proxy-country-GB.htm (simpel gezegd is een proxy een pc waar jij contact mee maakt, die dan weer contact maakt met de site die jij zoekt, in dit geval de BBC) 2. Kopieer het IP-adres en de port van de gekozen proxy 3. Ga naar je proxy instellingen - Firefox: Extra - Instellingen - Netwerk - instellingen --> kies handmatige proxyconfiguratie - IE: Extra - Internetopties - Verbindingen - Instellingen --> vink 'kies proxyinstellingen' aan 4. Vul hier het IP-adres en de port van de proxy in. 5. Enjoy! http://news.bbc.co.uk/spo(...)mula_one/default.stm ![]() Vergeet niet je normale internetinstellingen terug te zetten nadat je gebruik hebt gemaakt van de proxy, dus bij instellingen 'verbinding maken via een proxy' weer af te vinken. Dit werkt btw voor alle filmpjes die niet buiten GB te bekijken zijn. Veiligheid van de proxy en kwaliteit van de verbinding kan ik helaas niet garanderen, maar zelf heb ik nooit problemen gehad terwijl ik dit regelmatig gebruik. Als iemand betere alternatieven of een betere proxy heeft zal het gewaardeerd worden als hij of zij dat meldt. | |
Jezza | woensdag 25 maart 2009 @ 15:35 |
quote:Mijn dank is groot ![]() | |
Xebber | woensdag 25 maart 2009 @ 15:50 |
Hulde voor de OP! | |
nils7 | woensdag 25 maart 2009 @ 16:59 |
hehehe![]() | |
TimoBasso | woensdag 25 maart 2009 @ 17:15 |
Go Jacques! ![]() ![]() | |
Trystar | woensdag 25 maart 2009 @ 17:39 |
quote: ![]() ![]() | |
ElmarO | woensdag 25 maart 2009 @ 17:48 |
quote:Dit. ![]() | |
vosss | woensdag 25 maart 2009 @ 18:57 |
Okay, als ik het goed begrijp is dus zatrerdagochtend; deze tijd zegmaar om 7 uur de kwalificatie. En dan zondag om deze tijd ook om 7 uur de race toch? Ik vergeet namelijk altijd mijn klokken en wekkers enzo te verzetten en ik wil de voorbeschouwing ook zien. Ik moet dan om 5:55 deze tijd op toch? | |
vosss | woensdag 25 maart 2009 @ 18:59 |
Wacht even, de race begint een uur eerder dan de kwalificatie of hoe heb ik dat? ![]() Godverdomme, nou snap ik nog niet wanneer ik op moet zondag voor de voorbeschouwing ![]() | |
vosss | woensdag 25 maart 2009 @ 19:00 |
Ofja, het begint allebei om 7 uur, maar de kwalificatie is oude tijd en de race is nieuwe tijd!? | |
WEST | woensdag 25 maart 2009 @ 19:08 |
quote:ja de kwalificatie begint in Australië om 17:00 dat is hier 7:00 en de race begint daar om 17:00 en dat is 8 uur hier. Australië gaat volgende week pas op wintertijd over. Wat is er moeilijk aan logisch denken. Kijk hoe laat het nu is in Melbourne neem dat verschil vrijdag en zaterdag en tel er zondag een uur bij. | |
vosss | woensdag 25 maart 2009 @ 19:14 |
quote:Ik heb er deze week al 35 uur aan logisch nadenken op zitten ![]() Thanks iig. Moet ik nog rekening houden met hoelaat die klok terug gaat of hoeft dat niet? ![]() | |
nils7 | woensdag 25 maart 2009 @ 19:15 |
zet je wekker van je telefoon die gaat als het goed is over op de zomertijd automatisch! | |
staticdata | woensdag 25 maart 2009 @ 19:16 |
quote:hij gaat om 2 uur vooruit. Terug gaat ie pas in oktober ![]() | |
vosss | woensdag 25 maart 2009 @ 19:25 |
Alsof in oktober geen F1 races zijn ![]() | |
Sally | woensdag 25 maart 2009 @ 19:48 |
vosss (en andere luilakken waaronder ikzelf ![]() ![]() Check gewoon op www.formula1.com de race van dit weekend: 2009 FORMULA 1 ING AUSTRALIAN GRAND PRIX rechts de F1 TIMETABLE. Onderaan de Timetable is een linkie: » Convert To My Local Time Klik! En voila: alle tijden (inclusief de VT's) staan op de tijd waar je je bevindt met je pc ![]() En dat kan dus met alle races die genoemd staan in de '2009 CALENDER' onder 'RACES' in de menubalk. P.S. De voorbeschouwing op de tv is bij RTL GP altijd ongeveer een uur eerder. Voor de BBC-uitzendingen weet ik het niet zeker. Iemand anders mss wel? | |
Sally | woensdag 25 maart 2009 @ 19:54 |
Deze race begint in Nederland om 8:00 uur (onze zomertijd) als je je wekker NIET verzet, moet je om 7:00 uur voor de tv zitten. De kwalificatie op zaterdag is om 7:00 uur Nederlandse tijd (nog geen zomertijd). SPOILER [ Bericht 3% gewijzigd door Sally op 25-03-2009 19:55:33 (goh wat een kromme zinnen! :@) ] | |
ElmarO | woensdag 25 maart 2009 @ 19:55 |
quote:Tv-gids voor BBC One. ![]() | |
Trystar | woensdag 25 maart 2009 @ 20:00 |
quote:Zijn de BBC uitzendingen eigenlijk zonder reclame tussen door? | |
ElmarO | woensdag 25 maart 2009 @ 20:03 |
quote:Yup, ze zenden überhaupt geen reclame uit op de BBC. | |
vosss | woensdag 25 maart 2009 @ 20:04 |
Thanks Sally ![]() ![]() | |
Trystar | woensdag 25 maart 2009 @ 20:05 |
quote:Dat is mooi ![]() RTL + Olav ![]() | |
Sally | woensdag 25 maart 2009 @ 20:29 |
quote:Thnx ![]() 3 uur F1 ![]() quote:Er is een herhaling ![]() Kon alleen ff niet zo snel vinden of het GMT is, ga er echter wel van uit ![]() Edit: en nu weet ik nog niet of er een voorbeschouwing is... Maar dat gaan we wel uitvinden ![]() | |
Sally | woensdag 25 maart 2009 @ 20:37 |
Oh, dit is ook wel een handige link om te bookmarken: Upcoming Formula 1 Events: http://www.bbc.co.uk/programmes/b00j4j7g/episodes/upcoming Even crossposten in het Nieuwtjestopic | |
Sinister-D- | woensdag 25 maart 2009 @ 20:39 |
Ik kan niet wachten met het spam geweld tijdens de race ![]() (al viel dat afgelopen jaar ook een beetje tegen voor de races die 's nachts/morgens uitgezonden werden ![]() edit: waarschijnlijk g ik RTL opnemen met teh dvd-rezcorder, en de race op de BBC kijken, kan ik direct het verschil weten in qualiteit ![]() | |
Sally | woensdag 25 maart 2009 @ 20:40 |
quote:Ik ben wel lief ![]() Yw ![]() | |
ElmarO | woensdag 25 maart 2009 @ 20:45 |
quote:Heb de links gelijk in de Wiki gezet voor het Nieuwtjestopic. ![]() quote: quote: ![]() | |
Sally | woensdag 25 maart 2009 @ 20:55 |
![]() ![]() @ Elmar -> SPOILEREdit in de spoiler! | |
HPoi | woensdag 25 maart 2009 @ 22:00 |
BBC 1 -> ![]() RTL + O.Mol -> ![]() | |
Walter_Sobchak | woensdag 25 maart 2009 @ 22:02 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Palmboom313 | woensdag 25 maart 2009 @ 22:19 |
Oh cool wordt weer op de BBC uitgezonden ![]() ![]() | |
WEST | woensdag 25 maart 2009 @ 22:42 |
quote:de klok gaat eind oktober terug. nu gaat die vooruit. van 2 uur naar 3 uur. | |
-Jean- | woensdag 25 maart 2009 @ 23:19 |
![]() ![]() | |
WEST | woensdag 25 maart 2009 @ 23:34 |
nog een linkje vergeten van de webcam. bij deze http://webcam.omniconnect.com.au/ het ligt er mooi bij. | |
Mikkie | woensdag 25 maart 2009 @ 23:38 |
quote: | |
vosss | donderdag 26 maart 2009 @ 00:04 |
quote:Ik ook. IRL dan. Of nee, wacht ff, IRL ben ik ook een klojo ![]() ![]() Anyway, nog 1 nachtje slapen en dan gaan we los! Button for WC ![]() ![]() ![]() | |
sanger | donderdag 26 maart 2009 @ 08:28 |
quote:Dat hoef je niet nog eens te benadrukken ![]() quote:Volgens bepaalde berichten gaat ![]() | |
Kleffe_Dop | donderdag 26 maart 2009 @ 09:59 |
BBC! | |
Harmen1984 | donderdag 26 maart 2009 @ 10:33 |
Bizar eigenlijk, dat Brawn vanuit het niets iedereen keihard ownt. | |
sanger | donderdag 26 maart 2009 @ 10:35 |
En volgens F1Today hebben Ferrari, Red Bull, BMW en Renault protest aangetekend tegen de diffusors van Williams, Toyota en Brwan. Die van BMW is geweigerd om dat de papierwinkel niet in orde zou zijn. Ze zijn dus door de keurign gekomen. | |
sanger | donderdag 26 maart 2009 @ 10:36 |
BMW verwacht overigens dat de strijd rondom de diffusors uit zal monden in een strijd waarbij iedereen soortgelijke systemen gaat bedenken en uiteindelijk ground effect weer terugkomt. | |
Trystar | donderdag 26 maart 2009 @ 11:12 |
quote:Als Williams, Toyota en Brawn door de keuring heen komen dan moet het toch goed zijn? | |
Burnie88 | donderdag 26 maart 2009 @ 11:12 |
Ik baal er van dat er protesten zijn aangetekend, vooral als ze gegrond zouden zijn. Dat zou weer een hoop heibel teweeg gaan brengen en misschien wel boycots. Laten we hopen dat er niets aan de hand is. Als Williams, Toyota en BRAWN echt niet conform de regels werken, vind ik dat wel een enorme blunder. | |
Trystar | donderdag 26 maart 2009 @ 14:09 |
Stewards clear teams' diffusers | |
Prisonbreaker | donderdag 26 maart 2009 @ 14:35 |
tvp Ik heb er weer zin in. | |
DutchChef | donderdag 26 maart 2009 @ 15:00 |
Mooie OP ![]() Ik heb er weer zin in | |
RowanF1 | donderdag 26 maart 2009 @ 15:09 |
Voor wie geen proxy kan vinden, het niet werkt of wat dan ook. Ik zend het vannacht uit op Justin. Ik ga het proberen te bekijken via een (betaalde) Your Freedom account. Op hoop van zege dus dat het werkt.. | |
Trystar | donderdag 26 maart 2009 @ 15:12 |
quote:Ik zal niet kunnen kijken vannacht, moet weer vroeg op ![]() | |
sasquatsch | donderdag 26 maart 2009 @ 15:13 |
quote:Een blunder of verschil van mening hoe de regels geïnterpreteerd moeten worden. Als ik letterlijk naar de regels kijk lijkt het me dat ze legaal zijn (maar ik ben maar een leek). En ook Charlie Whiting en de TC van de Australische Grand Prix vinden dat. Dus een blunder lijkt me niet. | |
Atreidez | donderdag 26 maart 2009 @ 15:32 |
quote:Ik hoop met je mee ![]() | |
Jezza | donderdag 26 maart 2009 @ 15:43 |
Ik ga vannacht na het stappen ook nog maar ff kijken ![]() | |
En1gma | donderdag 26 maart 2009 @ 15:50 |
Ben reuze benieuwd hoe de krachtsverhoudingen liggen dit seizoen. ![]() | |
WEST | donderdag 26 maart 2009 @ 16:54 |
quote:Dan slaap ik ![]() | |
RowanF1 | donderdag 26 maart 2009 @ 17:07 |
Ik ga de bochten en tijden nog is even uit het hoofd leren en afscheid nemen van het commentaar van Olav Mol, met de Grand Prix van vorig jaar ![]() | |
Atreidez | donderdag 26 maart 2009 @ 17:44 |
quote:Werkt goed ![]() ![]() | |
bodylotion | donderdag 26 maart 2009 @ 18:21 |
kun je er geen PW opzetten voor de fokkers? ![]() | |
RowanF1 | donderdag 26 maart 2009 @ 18:32 |
quote:Goed idee, chat is ook nooit goed uit te krijgen. Gaat uit zichzelf aan of helemaal niet uit ![]() | |
engine | donderdag 26 maart 2009 @ 18:40 |
quote:tnx ![]() Verder ben ik wel blij dat die diffusors goedgekeurd zijn ![]() | |
RowanF1 | donderdag 26 maart 2009 @ 18:45 |
quote:Hier? Is de live timing van F1 zelf ![]() ![]() | |
engine | donderdag 26 maart 2009 @ 18:47 |
quote:Die bedoelde ik ja ![]() ![]() | |
bodylotion | donderdag 26 maart 2009 @ 19:16 |
quote:hah fok bernie inderdaad ![]() thanks man ![]() | |
Kawouru | donderdag 26 maart 2009 @ 19:21 |
RowanF1 als het werkt ben je een held ![]() | |
Ricard0j | donderdag 26 maart 2009 @ 22:53 |
Niet geheel van toepassing op deze race, maar ik zat te kijken naar de tijden van de Abu Dhabi race. Die is om 12.00. Dat vind ik toch zonder dat Brazilie niet als laatste race van het seizoen is, als Ecclestone toch zo op de Europeanen gericht is. Vooral niet omdat de sfeer dan een beetje onbreekt. Stel je de afgelopen race voor in Brazilie, zulke spanning om 12.00-14.00 of om 18.00-20.00. Dat is het gewoon niet ![]() Al heb ik wel enorme zin in het nieuwe seizoen. Zit nog in dubio of ik nog wakker zal blijven voor de vrije training ![]() | |
denniss099 | donderdag 26 maart 2009 @ 23:02 |
is het gwn nerges op digtale tv? heb upc vrije trainingen wilk graag zien, blijf ik wel voor op:P | |
RowanF1 | donderdag 26 maart 2009 @ 23:04 |
quote:Als dat zo was had ik dat zo doorgezonden. Maar dikke vette tegenvaller, het is er niet! | |
Party_P | donderdag 26 maart 2009 @ 23:07 |
quote:Daar zat ik net ook al naar te zoeken, maar helaas ![]() | |
denniss099 | donderdag 26 maart 2009 @ 23:09 |
d8 ik al alleen las laats op zoon site (hadde paar gaste t over , dat het werd uitgezonden op bbc button red(volges hun ook op digitale tv die zender) klopt alleen nix van want die zender heb ik nog nooit gezien quote: | |
Atreidez | donderdag 26 maart 2009 @ 23:47 |
Ze zullen blij zijn met me op me werk morgen, nu ik besloten heb om toch maar te zombieen tot de eerste fp ![]() | |
vosss | vrijdag 27 maart 2009 @ 00:14 |
quote:Ow fuck,. ik wil ook echt wakker blijven, maar dat ga ik morgen echt niet trekken op mn werk. Ik moet potdomme al op tijd in waalre zijn. Waalre, off all fucking places ![]() | |
RowanF1 | vrijdag 27 maart 2009 @ 00:19 |
quote:In Engeland is het zo bij Digitale TV dat als je BBC 1/2 etc kijkt en je drukt op de rode knop een overzicht te zien krijgt van sporten waar je uit kunt kiezen om te bekijken. Jammer genoeg is dat niet zo in Nederland. --edit-- Het is trouwens voor elkaar, stream gaat werken vannacht ![]() Iplayer werkt prima ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door RowanF1 op 27-03-2009 00:37:34 ] | |
engine | vrijdag 27 maart 2009 @ 01:03 |
Ik meld me alvast ![]() ![]() | |
engine | vrijdag 27 maart 2009 @ 02:53 |
En we zijn los ![]() ![]() | |
ikwilookwatzeggen | vrijdag 27 maart 2009 @ 03:04 |
Ja zin in!!! ![]() Link naar live beelden? En nee ik heb het topic nog niet doorgelezen ![]() | |
HammerT | vrijdag 27 maart 2009 @ 03:12 |
http://nl.justin.tv/rowanf1 van RowanF1 uiteraard ![]() | |
ikwilookwatzeggen | vrijdag 27 maart 2009 @ 03:13 |
quote: ![]() | |
Schimpie | vrijdag 27 maart 2009 @ 03:24 |
quote:Geniaal. | |
ikwilookwatzeggen | vrijdag 27 maart 2009 @ 03:29 |
quote:Inderdaad! Geweldig om die wagens eindelijk weer eens aan het werk te zien! ![]() * ikwilookwatzeggen vermaakt zich prima het komende half uur. | |
Fir3fly | vrijdag 27 maart 2009 @ 03:41 |
quote:Niet echt. Het lijken wel veredelde karts ![]() Ik zal er waarschijnlijk wel aan gewend raken (hoop ik). Maar voorlopig: ![]() | |
ikwilookwatzeggen | vrijdag 27 maart 2009 @ 03:43 |
quote:True true. Maar kijk maar die tijden! Dit kan wel eens een interessant jaar worden! ![]() | |
ikwilookwatzeggen | vrijdag 27 maart 2009 @ 03:45 |
Button en Barichello op plaats 2 en drie! ![]() | |
RowanF1 | vrijdag 27 maart 2009 @ 03:47 |
quote:Agreed. Auto's zijn pestlelijk, onboard gaat het nog wel.. De mooiste? Brawn GP. De lelijkste? BMW, brrrrrrrr | |
ikwilookwatzeggen | vrijdag 27 maart 2009 @ 03:56 |
![]() Nooooooo!!! ![]() -edit- werkt weer. ![]() | |
RowanF1 | vrijdag 27 maart 2009 @ 03:58 |
Wat snelle caps van deze practise:![]() - ![]() | |
ikwilookwatzeggen | vrijdag 27 maart 2009 @ 03:59 |
Barrichello 2e! Ik gun het die man echt! ![]() | |
ikwilookwatzeggen | vrijdag 27 maart 2009 @ 04:02 |
Verrassende uitslag van de eerste training! | |
engine | vrijdag 27 maart 2009 @ 04:04 |
quote:Dat zeker! Hulde voor Rosberg ![]() | |
ikwilookwatzeggen | vrijdag 27 maart 2009 @ 04:05 |
![]() | |
RowanF1 | vrijdag 27 maart 2009 @ 04:05 |
En dan de uitslag: | |
ikwilookwatzeggen | vrijdag 27 maart 2009 @ 04:06 |
En Brawn zit er zeker bij! Zeer benieuwd naar de kwalificatie en de race! ![]() | |
TJDoornbos | vrijdag 27 maart 2009 @ 06:37 |
Williams......... | |
Schunckelstar | vrijdag 27 maart 2009 @ 06:46 |
williams ![]() | |
TJDoornbos | vrijdag 27 maart 2009 @ 07:03 |
Ze verbazen me aan de ene kant (Rosberg nu weer snelste) maar aan andere kant andere Diffuser ftw! | |
Ricard0j | vrijdag 27 maart 2009 @ 07:12 |
Williams WC ![]() Net wakker geworden met enorme keelpijn, kan iig de 2e training volgen. Geluk bij ongeluk, om het zo maar te zeggen ![]() Rosberg staat trouwens nu ook alweer te knallen. | |
Party_P | vrijdag 27 maart 2009 @ 07:16 |
goedemorgen allen ![]() | |
WEST | vrijdag 27 maart 2009 @ 07:23 |
gebeurd er nog iets spannends in de 2e sessie? | |
Party_P | vrijdag 27 maart 2009 @ 07:27 |
Stream dood? | |
Ricard0j | vrijdag 27 maart 2009 @ 07:29 |
Oeh spin van vettel ![]() | |
Ricard0j | vrijdag 27 maart 2009 @ 07:30 |
http://atdhe.net/live-tv-5630.html Deze gebruik ik | |
Tommeh | vrijdag 27 maart 2009 @ 07:33 |
Maf hoe dicht bij ze soms kunnen rijden in vergelijking met vorige jaren. Misschien is het alleen training maar slipstreamen lijkt wat beter mogelijk te zijn? | |
Party_P | vrijdag 27 maart 2009 @ 07:42 |
quote:Met al die nieuwe regels is het inhalen bevordert, waardoor slipstreamen ook makkelijker is. | |
vosss | vrijdag 27 maart 2009 @ 07:42 |
Mooie uitslag ![]() | |
Tommeh | vrijdag 27 maart 2009 @ 07:45 |
quote:Klopt, alleen moest zich dat in de praktijk nog uitwijzen. Af en toe lijkt het wel gewerkt te hebben al is het nu natuurlijk nog moeilijk te zeggen. Vind het iig mooi dat er flink wat veranderd is. Mooi net, Sutil @ Radio : I think somethings wrong with the car. Engineer : I'm afraid that's something you'll have to get used to. ![]() | |
vosss | vrijdag 27 maart 2009 @ 07:49 |
quote: ![]() | |
Ricard0j | vrijdag 27 maart 2009 @ 07:52 |
Hoe langer ik naar die auto's blijf kijken, hoe meer ik dat zinnetje in me hoofd krijg; Het gaat niet om het uiterlijk, maar om het innerlijk ![]() Ben echt benieuwd wat Ferrari morgen in de kwalificatie kan doen. | |
vosss | vrijdag 27 maart 2009 @ 08:01 |
Uitslag 2de training:![]() ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door vosss op 27-03-2009 08:07:26 ] | |
vosss | vrijdag 27 maart 2009 @ 08:01 |
OMG die Mercedes is echt niet vooruit te branden ![]() | |
vosss | vrijdag 27 maart 2009 @ 08:02 |
Godverdomme, dit zijn nu al veel punten voor mn manager. Trulli, Vettel, Ferrari en BrawnGP ![]() | |
Automatic_Rock | vrijdag 27 maart 2009 @ 08:03 |
quote:Ik klik, maar ik zie geen formule1, alleen een plaatje van een cartoon dat egt dat AZ kampioen word.. ![]() Ik wil formule1 zien! | |
vosss | vrijdag 27 maart 2009 @ 08:05 |
De training is net afgelopen ![]() | |
Swindler | vrijdag 27 maart 2009 @ 08:08 |
Ik vond de ferrari's erg zenuwachtig op de baan vooral in het begin. Mclaren natuurlijk helemaal beroerd ![]() | |
ColtZ40 | vrijdag 27 maart 2009 @ 08:09 |
quote:Als ze de 107% regel toepassen mogen ze niet eens starten. ![]() | |
Swindler | vrijdag 27 maart 2009 @ 08:11 |
quote:Die mercedes staat anders wel 2de ![]() ![]() | |
Automatic_Rock | vrijdag 27 maart 2009 @ 08:14 |
quote:Ik zat om 10 voor 8 ook al te klikken, maar heb niks kunnen zien ![]() | |
Swindler | vrijdag 27 maart 2009 @ 08:15 |
quote:toen was de training ook al afgelopen ![]() | |
vosss | vrijdag 27 maart 2009 @ 08:16 |
quote:Je snapt best wat ik bedoel ![]() | |
Party_P | vrijdag 27 maart 2009 @ 08:16 |
Das niet waar, er is ook nog een andere link hier gepost en die werkte wel ![]() | |
Misan | vrijdag 27 maart 2009 @ 08:18 |
Ik ben serieus benieuwd wat er morgen gaat gebeuren tijdens de kwalificaties | |
Trystar | vrijdag 27 maart 2009 @ 08:23 |
quote: ![]() | |
Boy_Snakeye | vrijdag 27 maart 2009 @ 08:54 |
quote:X2 Denk dat het niks gaat worden bij de gratis f1 manager waar ik mijn team heb samengesteld ![]() | |
Atreidez | vrijdag 27 maart 2009 @ 09:27 |
Ik doe mee op : http://www.f1manager.info , heb daar Rosberg en Button, Force I en Toyota motor ![]() | |
denniss099 | vrijdag 27 maart 2009 @ 09:27 |
mclaren, bmw , renault wel erg langzaam | |
_Tjabbe_ | vrijdag 27 maart 2009 @ 09:31 |
quote:Heeft misschien met KERS te maken? | |
Trystar | vrijdag 27 maart 2009 @ 09:34 |
quote:Misschien, maar Ferrari rijdt ook met KERS en die gaan toch wel aardig. | |
TommyGun | vrijdag 27 maart 2009 @ 09:59 |
Ik ben bang! ![]() | |
Kleffe_Dop | vrijdag 27 maart 2009 @ 10:00 |
Ik heb zo'n gevoel dat dit weleens een chaotische wedstrijd zou kunnen worden. | |
staticdata | vrijdag 27 maart 2009 @ 10:07 |
quote:eentje om te gaan zien dus ![]() | |
_Tjabbe_ | vrijdag 27 maart 2009 @ 10:07 |
quote:2e vrije training waar de snellere rondetijden gereden worden is de eerste auto met KERS te vinden op plaats 10 (Massa), toch? Maar misschien zie ik verbanden die er niet zijn ![]() Die diffusers schijnen wel te helpen want Williams, Toyota en Brawn GP zijn lekker rap! | |
Trystar | vrijdag 27 maart 2009 @ 10:09 |
quote:Ja dat is waar. Maar we weten niet hoe zwaar de auto's met KERS hebben gereden in de 2e training. Het is afwachten tot morgen ![]() | |
Walter_Sobchak | vrijdag 27 maart 2009 @ 10:27 |
Net even FP1 gekeken, maar nondeju: wat zijn die auto's lelijk geworden in vergelijking met voorgaande jaren.![]() ![]() | |
Mikkie | vrijdag 27 maart 2009 @ 10:52 |
quote:Goed bezig! Misschien een ideetje om deze voor de toekomst in de OP op te nemen? | |
Mikkie | vrijdag 27 maart 2009 @ 10:55 |
quote:Zit ik godnakende flutzooi weer in de auto en op m'n werk gedurende ¾ van de race ![]() | |
Automatic_Rock | vrijdag 27 maart 2009 @ 11:22 |
quote:Volgens de klagende teams maakt dat soort diffuser je tot 0,5 seconde sneller per ronde. Maar als je bij Williams, Toyot en Brawn 0,5 seconde opteld dan zijn ze nog steeds sneller dan bv Ferrari | |
Swindler | vrijdag 27 maart 2009 @ 11:33 |
Vandaag een leuke theorie gehoord van een vriend van mij ![]() Hij :Hoe verklaar je dat Heikki iedere keer sneller is dan Lewis? Ik : Geen idee ![]() Hij : ik denk dat Mclaren verstoppertje speelt en dan Heikki af en toe zich niet kan beheersen en te snel gaat rijden ![]() Ik: Ohja ![]() Wat vinden we hiervan ? ![]() ![]() | |
RowanF1 | vrijdag 27 maart 2009 @ 11:38 |
quote:Als er iemand is die zich niet kan beheersen bij McLaren is het wel Hamilton ![]() Ik denk dat ze inderdaad niet zo goed zijn om in de top mee te draaien, maar ook niet zó slecht dat ze tussen fisico en sutil moeten rijden... | |
sasquatsch | vrijdag 27 maart 2009 @ 11:44 |
quote:Lijkt me niet. Ik denk dat ze allebei bezig zijn met het testen van verschillende afstellingen, om te kijken hoe de McLaren zich gedraagt. En ik denk dat Heikki dan rijdt met minder brandstof of op de zachtere banden of zo. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat Heikki zijn draai gevonden heeft bij McLaren en de auto op slicks en minder grip hem beter ligt dan vorig jaar. Blijkt hij toch een betere coureur te zijn dan Hamilton. ![]() | |
PieterBas | vrijdag 27 maart 2009 @ 11:50 |
quote:Vooral die kleine achterspoiler doet het hem ![]() ![]() | |
Kleffe_Dop | vrijdag 27 maart 2009 @ 11:55 |
quote:En dat in verhouding met de enorme taartschep die er vanaf dit jaar voorop aanhangt. ![]() | |
Boy_Snakeye | vrijdag 27 maart 2009 @ 12:01 |
quote:Ik ben ook volgens mij ook in de minderheid als ik zeg dat ik de slicks ook niet vind passen. Die groeven gaven toch een beter totaal plaatje. Vind daarom regenbanden erg vet op een F1 bolide ![]() | |
Walter_Sobchak | vrijdag 27 maart 2009 @ 12:05 |
quote:Inderdaad. Dat ding vind ik echt spuuglelijk. Voorheen gingen die dingen niet alleen snel, ze zagen er ook bloedsnel uit. Dit ziet er meer uit als een sneeuwschuiver. | |
TJDoornbos | vrijdag 27 maart 2009 @ 12:07 |
quote:met deze wazige neuzen rij je er bij de start makkelijk overheen en is er 1 een neus kwijt en de andere een voorband ![]() | |
engine | vrijdag 27 maart 2009 @ 13:02 |
quote:Precies ![]() | |
Slein83 | vrijdag 27 maart 2009 @ 13:23 |
quote:En dat juich ik alleen maar toe ![]() | |
TJDoornbos | vrijdag 27 maart 2009 @ 13:43 |
quote:vooral als de neus van Hamilton 3x per races kapot gerost word ![]() | |
engine | vrijdag 27 maart 2009 @ 13:44 |
quote:Dat dan weer niet ![]() | |
jorienvdherik | vrijdag 27 maart 2009 @ 15:33 |
Wat heb ik er een zin in ![]() ![]() Is er nog een F1 seizoensgids? had vorig jaar die van ING, is die er nog? Voorbeschouwing van AD was wat mager | |
Fir3fly | vrijdag 27 maart 2009 @ 15:37 |
Het is vooral die achtervleugel... en de smalheid van de auto. Ik hoop maar de kwalificatie wat beter is. | |
engine | vrijdag 27 maart 2009 @ 15:43 |
quote: ![]() In de gelderlander stond een overzicht met de circuits, coureurs en datums. Wel handig maar niks spectaculairs. | |
Burnie88 | vrijdag 27 maart 2009 @ 16:07 |
Shit, vannacht in slaap gevallen tijdens VT1. Maar niet gek, in het eerste halfuur helemaal geen actie. Snap ik trouwens niet; het lijkt me dat alle teams zoveel mogelijk data willen vergaren. De uitslag van beide VT's is echt te gek voor woorden. Heb geen idee wat het gaat worden zondag. | |
bodylotion | vrijdag 27 maart 2009 @ 16:42 |
hoe kan het trouwens dat ze nu een halve seconde sneller zijn tov de training van vorig jaar? ![]() | |
Mikkie | vrijdag 27 maart 2009 @ 16:50 |
quote:Zie de pics net pas goed, maar damn, die achtervleugels zijn echt geen porem ![]() | |
Sally | vrijdag 27 maart 2009 @ 17:09 |
quote:Slicks? Aanpassingen van twee buitenbochten? Smallere achtervleugel toch niet het door de FIA beoogde effect van minder downforce? Geen winglets meer en dus minder of juist meer downforce? Edit: en dé diffuser, uiteraard ![]() [ Bericht 12% gewijzigd door Sally op 27-03-2009 17:20:32 ] | |
voyeur | vrijdag 27 maart 2009 @ 17:48 |
quote:He, daar zit ik ook. Met Baricello, Rosberg, Force en Toyota motor. Lekker opportunistische keus vlak na VT2 ![]() Zijn daar nog leagues die leuk zijn? | |
bodylotion | vrijdag 27 maart 2009 @ 19:36 |
quote:zonder winglets en een kleinere achtervleugels zou je toch verwachten dat ze een stuk minder grip hebben, met name aan de achterkant. De voorvleugel compenseert dan wel weer wat aan de voorkant, maar toch. Omdat ze gestroomlijnder zijn zouden ze op top harder gaan, maar aan de andere kant zijn de motoren ook begrenst op 18.000 ipv 19.000 rpm vorig jaar. De twee aangepaste bochten zullen het dan wel zijn ![]() edit: de verstelbare voorvleugel vergeet ik helemaal ![]() dan kan nog wel eens behoorlijk wat schelen. | |
Bolter | vrijdag 27 maart 2009 @ 19:41 |
quote:McLaren-fanboys die een heel vervelend begin van het seizoen gaan hebben ![]() | |
Atreidez | vrijdag 27 maart 2009 @ 20:54 |
Als Hamilton fan ben ik stiekum wel een beetje blij dat ie een op t oog mindere auto heeft, kan ie eindelijk eens wat middenveld inhaalwerk gaan laten zien ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 27 maart 2009 @ 22:00 |
quote:Was het niet zo dat de vrijdagen nu ook meetellen voor de testkilometers? Of is dat idiote plan nu ook al weer van tafel? | |
FriescheHengst | vrijdag 27 maart 2009 @ 23:46 |
De motoren moeten nog langer mee dit jaar, dus hoe minder kilometers, hoe beter. Ik las ook over bandenproblemen. De zachte hielden het maar een rondje vol en de harde worden niet warm. Dat kan het nog extra leuk maken. | |
Sinister-D- | vrijdag 27 maart 2009 @ 23:56 |
Volgens mij mocht je voor de vrijdag een andere motor zetten dan de zater- en zondag, Dus die kilometers tellen niet ![]() | |
jorienvdherik | vrijdag 27 maart 2009 @ 23:57 |
Wou nog die gratis managers vanavond gaan invullen, zijn al die databases dicht, erg jammer | |
vosss | zaterdag 28 maart 2009 @ 00:02 |
Ik heb eik nog geen enkele coureur gehoord over het feit dat ze kunnen spelen met de vleugels. Mijn inschatting is dat er maar zeer weinig coureurs zijn die elke ronde keer op keer op het juiste moment hun vleugel iets bij stellen komend jaar. Al is het maar om 1 honderdste te winnen. Schumacher was er zo 1. Gegarandeerd dat hij als geen ander elke ronde keer op keer bezig was met die vleugelafstelling. Waarom horen we daar geen enkele coureur over? Ook hoor ik er eik geen enkel team over. Ik zou toch wel verwachten dat teams tekst en uitleg zouden geven en bv zeggen van nou als we hier de vleugel zo zetten en in die bocht dan weer zo dan kunnen we net dat beetje verschil maken. Niks, niets, noppes, nada. Ik hoor er echt niemand over, of ik mis het compleet. Raar verhaal vind ik. ze hebben het alleen maar over KERS, en de diffusers en het gewicht en weet ik wat al dies meer. Waarom hebben ze het niet over die verstelbare vleugel????? ![]() Is er iemand die daar wel iets over gehoord heeft? (behalve dat het mag dit jaar) ![]() | |
rubbereend | zaterdag 28 maart 2009 @ 00:33 |
![]() ![]() | |
vosss | zaterdag 28 maart 2009 @ 00:35 |
Ik denk dat ik morgen een kater heb als de wekker gaat om kwart voor 7 ![]() | |
voyeur | zaterdag 28 maart 2009 @ 00:40 |
quote:Slicks leveren heel veel extra mechanische grip! | |
rubbereend | zaterdag 28 maart 2009 @ 00:41 |
quote:vergeet de klok niet te verzetten ![]() | |
vosss | zaterdag 28 maart 2009 @ 00:46 |
GODVERDOMME! Maak me nou niet aan het twijfelen lul! Morgen is nog gewoon deze tijd!!! ![]() Ik heb het over de kwalificatie he; dat is morgen voor mij want ik heb nog niet geslapen; dus morgen en dus nog wintertijd!! ![]() | |
rubbereend | zaterdag 28 maart 2009 @ 00:48 |
quote:ow tel jij zo ![]() ![]() | |
Glijdt_licht | zaterdag 28 maart 2009 @ 00:51 |
quote:En slicks zorgen ook voor een lagere topsnelheid ![]() | |
WEST | zaterdag 28 maart 2009 @ 00:58 |
quote:officieel is het zaterdag morgen dus gewoon zondag. ![]() | |
rubbereend | zaterdag 28 maart 2009 @ 00:59 |
quote:dat zeg ik | |
tong80 | zaterdag 28 maart 2009 @ 01:01 |
Ik dacht altijd dat Rosberg de zoon was van Keke![]() | |
rubbereend | zaterdag 28 maart 2009 @ 01:03 |
quote:is hij ook | |
tong80 | zaterdag 28 maart 2009 @ 01:10 |
quote:Ik las op teletekst "de Duitser Rosberg." Vandaar. ![]() | |
Glijdt_licht | zaterdag 28 maart 2009 @ 01:20 |
quote:http://nl.wikipedia.org/wiki/Nico_Rosberg Nico Rosberg (Wiesbaden, 27 juni 1985) is een Duits-Fins Formule 1-coureur. Hij is de zoon van wereldkampioen Formule 1 Keke Rosberg uit Finland. Nico zelf heeft de Duitse nationaliteit van zijn moeder. Hij spreekt Duits, Frans, Engels en Italiaans en slechts een heel klein beetje Fins. | |
Mikkie | zaterdag 28 maart 2009 @ 01:30 |
quote:Echt wel. Maar die stelde sowieso al per bocht de rembalans en alles bij. Alles voor de minuscule winst per ronde! En juist daarom was het zo'n geniale, gedreven man. | |
tong80 | zaterdag 28 maart 2009 @ 01:31 |
quote:Ok nu begrijp ik het ![]() ![]() | |
WEST | zaterdag 28 maart 2009 @ 01:46 |
quote: | |
Glijdt_licht | zaterdag 28 maart 2009 @ 01:51 |
quote:Ben er wel blij om. Dat studioprogramma vond ik toch dikke onzin en zat de échte voorbeschouwing van Olav alleen maar in de weg. | |
Mikkie | zaterdag 28 maart 2009 @ 01:57 |
quote:Hè toch, wat jammer. Geen pitstopspel meer ![]() Prima, de voorbeschouwing ter plekke: nieuwtjes, interviewtje, klaar. Dat geëmmer in die studio elke keer was tenenkrommend. | |
Schimpie | zaterdag 28 maart 2009 @ 03:17 |
Ik ben er niet rouwig om, wordt toch BBC kijken dit seizoen. ![]() | |
Ricard0j | zaterdag 28 maart 2009 @ 03:19 |
quote:Pitstopspel missen? Gaat mij juist meer om de nieuwtjes voor de race; nieuwe aerodynamica etc. bij de auto's zelfs. Verder leuk om de samenvatting van de VT's en kwali's (vooral Azie/Oceanie) te zien, maar verder heeft die voorbeschouwing mij niet echt zoveel waarde. Al vind ik het altijd een mooie inleiding. | |
bodylotion | zaterdag 28 maart 2009 @ 04:17 |
wordt nog ergens gestreamed? | |
Atreidez | zaterdag 28 maart 2009 @ 04:18 |
Ff moeten zoeken, maar er is weer beeld ![]() | |
ikwilookwatzeggen | zaterdag 28 maart 2009 @ 04:20 |
Waar kijken we nu naar? | |
bodylotion | zaterdag 28 maart 2009 @ 04:20 |
quote:Thanks! training 3 is het | |
ikwilookwatzeggen | zaterdag 28 maart 2009 @ 04:21 |
quote:Thanx! Het gaat weer laat worden.. En dan nog maar twee uur tot de kwalificatie ![]() | |
Atreidez | zaterdag 28 maart 2009 @ 04:22 |
Kimi klonk ook of ie net uit bed kwam ![]() ![]() | |
ikwilookwatzeggen | zaterdag 28 maart 2009 @ 04:26 |
Williams gaat echt goed! ![]() | |
ikwilookwatzeggen | zaterdag 28 maart 2009 @ 04:38 |
Barrichello! ![]() | |
Atreidez | zaterdag 28 maart 2009 @ 04:41 |
Ik blijf maar in me ogen wrijven, maar de livetiming schijnt te kloppen op F1.com ![]() | |
Atreidez | zaterdag 28 maart 2009 @ 04:47 |
Vettel na doorschieten turn 1 weer met een "something is wrong with the car" ![]() OMG, die Davidson is echt grappig; Zit in de studio te vertellen dat ie een keer naar buiten reed met verkeerde helm op. Bedacht een of ander smoesje over een verkeerde throttle map, ging weer naar binnen en terwijl t team de verzonnen fout checkte pakte hij de goeie helm ![]() | |
ikwilookwatzeggen | zaterdag 28 maart 2009 @ 04:47 |
Leuk met het commentaar van Coulthard! ![]() | |
Atreidez | zaterdag 28 maart 2009 @ 04:48 |
quote:Ja, das Anthony Davidson dus ![]() | |
ikwilookwatzeggen | zaterdag 28 maart 2009 @ 04:50 |
quote:Oh echt?! ![]() | |
Atreidez | zaterdag 28 maart 2009 @ 04:56 |
Coulthard is een schot, en dat hoor je wel ook hoor ![]() | |
Espabilado | zaterdag 28 maart 2009 @ 04:57 |
Nou, tijd voor bed, ik zie het morgen in de herhaling wel... Als bernie nou eens nadenkt met zn demente kop en kwalificatie en race gewoon juist vroeger ipv later zou laten starten... Ik denk dat ik niet de enige ben die liever tot 4 uur snachts opblijft op een vrijdagnacht dan zaterdagochtend er om 7 uur al uit te gaan. | |
ikwilookwatzeggen | zaterdag 28 maart 2009 @ 04:58 |
quote:Olav laat hem vast een stroopwafel eten en wat zinnetjes in het Nederlands zeggen ![]() | |
Atreidez | zaterdag 28 maart 2009 @ 05:00 |
Ik heb al geslapen ![]() quote: ![]() | |
ikwilookwatzeggen | zaterdag 28 maart 2009 @ 05:02 |
Wederom verrassende uitslag. De kwalificatie neem ik wel op. Naar bed! ![]() | |
Atreidez | zaterdag 28 maart 2009 @ 05:04 |
![]() Maf ze ![]() | |
Espabilado | zaterdag 28 maart 2009 @ 05:04 |
Ohja, opnemen, dat kan ik ook ![]() Wel leuk trouwens om de teams die vorig jaar beschaamd achteraan kakten nu bovenin mee lijken te doen ![]() | |
Espabilado | zaterdag 28 maart 2009 @ 05:06 |
Krijgen we f1 trouwens in breedbeeld dit seizoen? of ben ik nu in de war en was dat al zo ![]() | |
Fir3fly | zaterdag 28 maart 2009 @ 05:12 |
Massa op 4 belooft in ieder geval nog wat. Ik ga maffen, ik lees morgen de kwali uitslag wel. ![]() | |
Atreidez | zaterdag 28 maart 2009 @ 05:13 |
Ja is en was vorig seizoen ook al in breedbeeld ![]() | |
Atreidez | zaterdag 28 maart 2009 @ 06:01 |
BBC begint nu al met F1 ![]() | |
FritsVanEgters | zaterdag 28 maart 2009 @ 06:04 |
quote: ![]() ![]() | |
Automatic_Rock | zaterdag 28 maart 2009 @ 06:41 |
ik ben wakker ![]() | |
Atreidez | zaterdag 28 maart 2009 @ 06:45 |
Haha, die Hamilton.. Als ie vrij is hooked ie up met Sutil en Vettel, en dan gaan ze online racen in GT cars ![]() ![]() Leuke stukjes op BBC, inclusief groot live interview met Brawn, en Brundle en Webber halfnaakt in Cryo chamber op -120 graden. [ Bericht 0% gewijzigd door Atreidez op 28-03-2009 06:52:03 ] | |
Schunckelstar | zaterdag 28 maart 2009 @ 07:01 |
eindelijk begonnen ![]() | |
Dos37 | zaterdag 28 maart 2009 @ 07:02 |
ik ben erbij ![]() | |
Schunckelstar | zaterdag 28 maart 2009 @ 07:04 |
die vleugels zijn op bewegend beeld nog erger dan op foto ![]() | |
FritsVanEgters | zaterdag 28 maart 2009 @ 07:09 |
Alonso ![]() | |
Schunckelstar | zaterdag 28 maart 2009 @ 07:16 |
2x de helft ![]() mol ![]() | |
Atreidez | zaterdag 28 maart 2009 @ 07:16 |
Lekker dicht op elkaar ![]() | |
Schunckelstar | zaterdag 28 maart 2009 @ 07:19 |
webber ![]() | |
_Administr8or_ | zaterdag 28 maart 2009 @ 07:20 |
Toch beide Force India's er weer uit ![]() | |
Schunckelstar | zaterdag 28 maart 2009 @ 07:21 |
en ook piquet faalt weer | |
Dos37 | zaterdag 28 maart 2009 @ 07:22 |
Jammer Hamilton er bijna af ![]() | |
Automatic_Rock | zaterdag 28 maart 2009 @ 07:23 |
Ik hoop dat Ferrari in de top 10 komt, anders gaan die 3 teams dat hoger beroep vast verliezen... | |
TJDoornbos | zaterdag 28 maart 2009 @ 07:26 |
quote:dat zou een farce zyn. | |
Xebber | zaterdag 28 maart 2009 @ 07:27 |
Ik vind het eigenlijk best wel jammer voor FI, was leuk geweest als zij ook een sprongetje omhoog hadden gemaakt. | |
Schunckelstar | zaterdag 28 maart 2009 @ 07:27 |
quote:dat zou niet de eerste keer zijn ![]() | |
Zorro | zaterdag 28 maart 2009 @ 07:32 |
Hamilton kan niet verder ![]() | |
Automatic_Rock | zaterdag 28 maart 2009 @ 07:32 |
quote:Precies, dat bedoel ik | |
Dos37 | zaterdag 28 maart 2009 @ 07:32 |
Hamilton is out ![]() | |
TJDoornbos | zaterdag 28 maart 2009 @ 07:34 |
quote:helaas heb je gelijk! Altyd als ze zeuren winnen ze de case. Ferrari ![]() | |
Bonobo11 | zaterdag 28 maart 2009 @ 07:34 |
quote: ![]() ![]() | |
Dos37 | zaterdag 28 maart 2009 @ 07:40 |
McLaren heeft echt mega problemen ![]() | |
Schunckelstar | zaterdag 28 maart 2009 @ 07:41 |
button is aan het stampen ![]() | |
Schunckelstar | zaterdag 28 maart 2009 @ 07:43 |
nakajima beetje tegenvallend wel... | |
FritsVanEgters | zaterdag 28 maart 2009 @ 07:44 |
De ene grote naam na de ander eruit. ![]() jammer van Alonso, maar ik vind het "helemaal goed" | |
MonoSynth | zaterdag 28 maart 2009 @ 07:45 |
Brawn is verstoppertje aan het spelen... Als ze er ineens een 1:24 uit weten te persen gaan we morgen een saaaie race krijgen ![]() | |
Automatic_Rock | zaterdag 28 maart 2009 @ 07:47 |
quote:Niet saai voor mij hoor. Ben al jaaaren Button-fan, en de laatste jaren had ik weinig reden tot vreugde ![]() | |
Burnie88 | zaterdag 28 maart 2009 @ 07:48 |
Damn zeg, wat een superingrediënter voor een mooie race. En wat valt McLaren tot dusver tegen! Echt te gek dat de verhoudingen van het vorige seizoen totaal zoek zijn. Ik zeg; Barrichello pakt pole, Rosberg 2, Button 3 | |
Xebber | zaterdag 28 maart 2009 @ 07:49 |
Snelste ronde tot nu toe: 1:24:783 door Barri, dus er is al een 1:24 geweest. | |
MonoSynth | zaterdag 28 maart 2009 @ 07:52 |
quote:Ik heb er ook geen problemen mee hoor ![]() ![]() | |
Schunckelstar | zaterdag 28 maart 2009 @ 07:53 |
ik vind het vooral tof voor rubens... iedereen had hem al afgeschreven ![]() | |
MonoSynth | zaterdag 28 maart 2009 @ 07:57 |
Ik vraag me af hoe ze aan de andere kant van de Noordzee gaan reageren als Button wereldkampioen wordt ![]() | |
SlamD | zaterdag 28 maart 2009 @ 07:58 |
Vergelijkbaar met de reactie van toen Hamilton kampioen werd? | |
MonoSynth | zaterdag 28 maart 2009 @ 08:00 |
Button is lang geleden al afgeschreven, leuk als hij eindelijk eens iets kan laten zien ![]() | |
HiDiHo | zaterdag 28 maart 2009 @ 08:01 |
![]() | |
Schunckelstar | zaterdag 28 maart 2009 @ 08:01 |
button ![]() ![]() | |
_Administr8or_ | zaterdag 28 maart 2009 @ 08:01 |
Brawn GP op de 1e startrij ![]() Tof! | |
Bonobo11 | zaterdag 28 maart 2009 @ 08:02 |
BrawnGP ![]() McLAren ![]() Mercedes ![]() | |
MonoSynth | zaterdag 28 maart 2009 @ 08:02 |
BULLSHIT dat Honda daar had gestaan. Dit laat alleen zien hoe enorm brak die motor van hun was. | |
FritsVanEgters | zaterdag 28 maart 2009 @ 08:02 |
Wow, wat een entree voor dat team! ![]() | |
MonoSynth | zaterdag 28 maart 2009 @ 08:02 |
(en hoe groot het probleem bij McLaren is) | |
SuzukiSwift | zaterdag 28 maart 2009 @ 08:03 |
quote:Honda had daar inderdaad niet gestaan. | |
Automatic_Rock | zaterdag 28 maart 2009 @ 08:03 |
Button ![]() | |
Xebber | zaterdag 28 maart 2009 @ 08:04 |
quote:Vergeet niet dat dit de eerste volledig door Ross Brawn ontworpen auto is bij Brawn GP / Honda sinds hij daar de boel leidt. ![]() (Als ik me niet vergis dan...) | |
MonoSynth | zaterdag 28 maart 2009 @ 08:05 |
quote:Volgens Olav Mol dus wel ![]() | |
Sinister-D- | zaterdag 28 maart 2009 @ 08:05 |
Button WdC ![]() | |
Swindler | zaterdag 28 maart 2009 @ 08:06 |
VET ![]() Dit wordt een heel mooi seizoen ![]() | |
vingerplant | zaterdag 28 maart 2009 @ 08:07 |
![]() |