Ik vind jou maar raarquote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:33 schreef patatmetfriet het volgende:
En dan kun je in die groene oase heerlijk zennen, en naar buiten kijken naar dat prachtige landschap waar je langskomt.
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:38 schreef James1988 het volgende:
Omdat ik jullie allemaal zo lief vind:
[ afbeelding ]
Denk na, boerquote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:54 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Nou, reed hier in Twente maar een DD-AR. [..] Koplopers [..] word ik ook wel een keer zat
DD-AR wordt je alleen al bij de aanblik zatquote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:54 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Nou, reed hier in Twente maar een DD-AR. van die Buffels en Koplopers (en mat'64) word ik ook wel een keer zat
Het is meer dat de bankjes in de meeste DD-AR-treinen nóg oncomfortabeler zijn dan derdeklas houten bankjes uit 1900.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:59 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ja ik snap ook wel dat je die dingen beter kan gebruiken in dik bevolkter gebieden...
Dat gaat goedquote:Spoor is vernield vanaf het hogesnelheidswissel bij Harmelen tot halverwege Vtn-Utt. Ook alle wisselstellers, potjes ATB-bakens e.d. zijn kapot. Langs het hele spoor aan de rechterkant stenen.
En het zit absoluut niet comfortabel.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
DD-AR wordt je alleen al bij de aanblik zat
DD-AR/ mDDM = Altequote:Op dinsdag 24 maart 2009 12:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Alte.
En dat zijn dus interieurnamen/type?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 12:58 schreef Socios het volgende:
[..]
DD-AR/ mDDM = Alte
(DD)-IRM = Neue (bestaat niet echt meer, alleen het interieur in bepaalde V-IRM-bakken)
V-IRM = Neue Neue
VIRM-4 = Neue Neue Neue (ook wel Neue³)
De verstoring is naar verwachting 31 maart rond 2:00 uur verholpen.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 12:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat gaat nog wel even duren dus.
quote:Utrecht Centraal-Amsterdam Centraal/Schiphol
Dinsdag 24 Maart 11:53
Oorzaak Tussen Abcoude en Breukelen langere reistijd door een seinstoring.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies
Bron: http://www.nu.nl/internet/1937582/treinkaartje-tijdelijk-niet-via-internet-te-krijgen.htmlquote:Treinkaartje tijdelijk niet via internet te krijgen
Een treinkaartje via internet kopen is voorlopig niet meer mogelijk. De NS begon vorige week maandag een proef waarbij reizigers hun kaartje kunnen uitprinten. De belangstelling was volgens een woordvoerder echter zo groot dat de servers de vraag niet aankonden.
Sterkere servers worden volgens de woordvoerder geregeld. "Maar op dit moment worden de servers ook verhuisd en pas daarna kunnen we de boel weer aanzetten."
Hierdoor kunnen de kaartjes op zijn vroegst eind deze week weer via internet worden besteld. De verkoop van de zogenoemde e-tickets kampte vorige week al met opstartproblemen.
Door verkeerde instellingen werden de e-mails met de kaartjes door spamfilters van de ontvangers tegengehouden. Dit probleem is inmiddels opgelost.
DD-ARquote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:38 schreef James1988 het volgende:
Omdat ik jullie allemaal zo lief vind:
[ afbeelding ]
Je kunt vanmiddag meerijden, Utrecht - Gouda lekker in de file.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:49 schreef knars het volgende:
@Duvel, klopt, staat me ook nog iets van bij dat jij toen een van de eerste treinen na die storing wist te pakken.
.07 uit woerden en .05 uit utrecht staat me zo bijquote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:28 schreef hoerezooi het volgende:
iemand een idee welke tijden de enige stoptrein in het uur gaat welke tussen utrecht en woerden rijd? Er schijnt naast bussen dus ook 1 trein te rijden en wil graag niet aankomen als ie net vertrokken is. Site van ns zegt niet veel.
quote:Station Tilburg krijgt vierde perron
ProRail gaat een vierde perron bouwen op station Tilburg. Dat is nodig om de toekomstige groei van het aantal reizigers op te vangen. In totaal investeert ProRail de komende jaren ¤26 miljoen in het station. Het gaat onder meer om de bouw van liften en roltrappen voor alle perrons en uitbreiding van de fietsenstalling. Om de binnenstad verder te ontsluiten wordt ook de voetgangerstunnel verbreed.
In de afgelopen tijd heeft ProRail vanuit verschillende studies naar de toekomstige situatie van het station Tilburg gekeken. In de ‘toekomstplannen voor het spoor’ wordt ervan uitgegaan dat in Tilburg meer intercitytreinen gaan stoppen. Dat betekent dat station Tilburg meer reizigers te verwerken krijgt. Om die groei op te vangen heeft ProRail besloten om een vierde perron te bouwen. Daarvoor is ongeveer ¤ 10 miljoen vrijgemaakt.
De bouw van het vierde perron valt samen met de ontwikkelingen van de gemeente aan de achterzijde van het station. Door de bouw van het perron te combineren met deze ontwikkelingen, kunnen de kosten voor ProRail en de overlast voor de gemeente worden beperkt.
Naast het realiseren van een vierde perron, maakt ProRail de huidige perrons toegankelijk (liften en roltrappen) voor zoveel mogelijk reizigers. Uiteindelijk krijgt Tilburg daarmee een station met een voor- en achteringang en vier perrons die middels brede trappen, liften en roltrappen goed bereikbaar zijn voor de reizigers.
Ja precies. Ben wel benieuwd wat er dan met de NedTrain werkplaats gaat gebeuren daar, want loze ruimte daartussenin is er nietquote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:36 schreef dennistd het volgende:
Een vierde perron is het niet, Tilburg heeft maar 2 perrons namelijk (waarvan één eilandperron). Ik neem aan dat men een vierde perronspoor bedoelt, of een derde perron.
Allebei. Maar niet VIRM.quote:
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 12:58 schreef Socios het volgende:
[..]
DD-AR/ mDDM = Alte
(DD)-IRM = Neue (bestaat niet echt meer, alleen het interieur in bepaalde V-IRM-bakken)
V-IRM = Neue Neue
VIRM-4 = Neue Neue Neue (ook wel Neue³)
Bedoel je mij of James1988?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:39 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Allebei. Maar niet VIRM.
Dus
DD-AR
Koploper
VIRM
Ik snap dat ene mannetje hier met zijn VIRM's hier ook niet.
Jamesquote:
Dat komt omdat ik net als tong80 in bijna elk subforum te vinden ben.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:48 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
James
Sorry, jouw voorliefde voor VIRM's spat er m.i. niet vanaf Maar wie de grootste VIRM liefhebber is moeten jullie zelf uitvechten.
Wacht maar een paar jaartjesquote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
DD-AR wordt je alleen al bij de aanblik zat
Dat klinkt wel goed.quote:
Bedankt, maar ik nam de gok vandaag over de Breukelenboog. Was vanmiddag wel een succes en geen haringtonquote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je kunt vanmiddag meerijden, Utrecht - Gouda lekker in de file.
Zeiden ze dat in 1947 ook niet van de HSL?quote:
Bron: nu.nlquote:'Reparatie na ontsporing kost miljoenen'
Uitgegeven: 24 maart 2009 18:00
Laatst gewijzigd: 24 maart 2009 18:00
UTRECHT - De schade die is ontstaan aan het spoor door de ontsporing van een goederentrein maandagmorgen gaat ProRail miljoenen kosten.
''Een eerste voorzichtige schatting van de reparatiekosten ligt tussen de 2,5 en de 5 miljoen euro'', aldus een woordvoerster van ProRail dinsdag.
Het treinverkeer op het traject Utrecht-Den Haag en Utrecht-Rotterdam is door de beschadiging van 5 kilometer spoor voor langere tijd ontregeld.
Dinsdagmiddag bevestigde ProRail dat het treinverkeer de hele week ontregeld blijft. ''Sneller zal het herstel niet gaan'', aldus de woordvoerster.
Omleiding
Reizigers tussen Den Haag, Gouda en Utrecht kunnen vanaf woensdagochtend wel weer rechtstreeks reizen. Ieder uur rijden er twee intercity's.
De treinen worden omgeleid via Breukelen en zijn daardoor twintig tot dertig minuten langer onderweg. Tussen Utrecht Centraal, Terwijde, Vleuten en Woerden zijn bussen ingezet.
Dat weet ik, maar hoe kan dat zo gebeuren, en waarom trekt dat ding in die 5 kilometer niet meer assen/wagons uit de rails?quote:
Is ook goed! Ik vertrok uiteindelijk pas na half zeven uit Utrecht. En nog file!!!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:30 schreef knars het volgende:
[..]
Bedankt, maar ik nam de gok vandaag over de Breukelenboog. Was vanmiddag wel een succes en geen harington
Idioot, werkoverleg in Leeuwarden.quote:M'n reis naar Leeuwarden toch maar gecancelled. Van een treinreistijd van 2x 2u19 naar 2x 3u40 is me toch wat te gortig voor een werkoverleg.
Als er één draaistel gaar is, kan dat uit de rails hupsen en dan aan zijn vernielende reis beginnen.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 20:18 schreef Fixers het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar hoe kan dat zo gebeuren, en waarom trekt dat ding in die 5 kilometer niet meer assen/wagons uit de rails?
Een voordeel: Het was niet op een waddeneilandquote:Op dinsdag 24 maart 2009 20:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Is ook goed! Ik vertrok uiteindelijk pas na half zeven uit Utrecht. En nog file!!!
[..]
Idioot, werkoverleg in Leeuwarden.
Lang leve de keervoorziening aldaar!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 20:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hmm morgen gaan de treinen kopmaken in breukelen?
Ze schrappen er voor wel 2 maal per uur een sprintertjequote:
VIRM, oke, kan er mee door, maar de doedelzakken die er tussen zittenquote:Op woensdag 25 maart 2009 09:01 schreef James1988 het volgende:
Mij hoor je niet klagen over VIRM hoor. Ik hoor de hele tijd de doedelzak spelen, en hoor alle geluiden
Knap. Alle andere Virms in Nederland reden wel gewoon. En in de rest van het land regende het ook.quote:Op woensdag 25 maart 2009 09:27 schreef DaMart het volgende:
Vanochtend reed mijn trein (stel 9418) vanaf Leiden naar Woerden niet. De reden: hij kon onmogelijk wegkomen van spoor 1. Volgens de conducteur kwam dit doordat het spoor glad was, en VIRM schijnt dat niet zo leuk te vinden .
Mja, misschien was het spoor daar wat gladder dan elders of had de 9418 meer last ervan dan andere VIRM's?quote:Op woensdag 25 maart 2009 09:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Knap. Alle andere Virms in Nederland reden wel gewoon. En in de rest van het land regende het ook.
Misschien was de Mcn de handrem van de trein ook wel vergeten?quote:Op woensdag 25 maart 2009 09:27 schreef DaMart het volgende:
Het was wel een aparte ervaring, een trein die optrekt zonder vooruit te komen. Het schudde en bonkte lekker, maar verder dan een paar meter kwamen we niet. Het voelde een beetje als optrekken met je auto terwijl je vergeten bent de handrem eraf te halen.
Mja, het stel schijnt er tijdens de rit naar Leiden ook al last van gehad te hebben, en toen reed hij wel... .quote:Op woensdag 25 maart 2009 09:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Misschien was de Mcn de handrem van de trein ook wel vergeten?
Poep!quote:Op woensdag 25 maart 2009 09:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Misschien was de Mcn de handrem van de trein ook wel vergeten?
Bronquote:Mensen die op 31 maart in Den Haag moeten zijn, kunnen het best de auto laten staan en de trein pakken, anders lopen ze het risico een flinke poos in de file te staan.
Heeft defect gestaan in Haarlem aldus de omroepster...quote:Op woensdag 25 maart 2009 10:56 schreef NordicBlue het volgende:
Op GV zijn ze ook lekker bezig:
Den Haag HS (gv)
10:53 Vertrek van de treinen
V 10:30 + 34 min Dordrecht
Sneltrein spoor 4
Via Delft, Schiedam C, Rotterdam C
Bron: ProRail.nl, gisteren.quote:Persbericht
24-03-2009
Vannacht start herstel spoor Vleuten – Utrecht Ter Wijde
Het spoor tussen de stations Vleuten en Utrecht Terwijde is sinds maandag 23 maart onbruikbaar als gevolg van een ontspoorde goederentrein. In de afgelopen nacht is met behulp van een grote bouwkraan de trein weggehaald en vandaag heeft ProRail de schade geïnventariseerd. De eerste zichtbare herstelwerkzaamheden starten vannacht.
Vanavond wordt begonnen met het handmatig verwijderen van kapotte betonnen dwarsliggers. Morgenochtend om 07.00 uur gaat een zogenoemde ombouwtrein dwarsliggers verwijderen en vervangen. Deze trein zal in zo’n drie dagen over een lengte van 5 kilometer de dwarsliggers vervangen. Het verwijderen en plaatsen van de dwarsliggers kan voor geluidsoverlast zorgen voor mensen die in de buurt van het beschadigde spoor wonen.
De inventarisatie van de belangrijkste schade levert op dat zo’n 7000 betonnen dwarsliggers gebroken of zwaar beschadigd zijn. Zes à acht wisselstellers zijn vernield en negentien railspoelen zijn door de trein aangereden en kunnen voor een belangrijk deel niet meer gebruikt worden. Verder is veel kabelwerk dat nodig is voor de besturing van seinen en wissels beschadigd.
Behalve herstel en reparatie van genoemde schade moeten het schouwpad en bruggen en viaducten en dergelijke worden schoongemaakt. Daar ligt nu grind (ballast) op dat uit het spoor is gereden. De schade aan de spoorstaven lijkt mee te vallen.
ProRail gaat ervan uit dat de reparatiewerkzaamheden tot medio volgende week zullen duren. De kosten van het herstel worden voorlopig geschat tussen de 2,5 en 5 miljoen euro.
Met ingang van woensdag 25 maart zullen er meer treinen rijden. Reizigers tussen Den Haag, Gouda en Utrecht kunnen vanaf woensdagochtend aanvang dienstregeling weer rechtstreeks reizen. NS en ProRail hebben een dienstregeling ingesteld die ervoor zorgt dat er ieder uur twee intercity's rijden rechtstreeks van Utrecht naar Den Haag. Van Den Haag naar Utrecht rijden eveneens ieder uur twee intercity's, deze worden omgeleid via Breukelen. Reizigers tussen Leiden en Utrecht kunnen in Woerden overstappen. Reizigers tussen Rotterdam en Utrecht stappen over in Gouda of rijden om via Schiphol. NS en ProRail hopen vanaf donderdag de dienstregeling verder uit te breiden.
Ja zou je mij die gegeven willen mailen , Eerwaardequote:Op woensdag 25 maart 2009 11:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Precies. En je hebt alle tijd om rustig een GtbVtje in te vullen
Ja en?quote:Op woensdag 25 maart 2009 17:28 schreef Ofyles2 het volgende:
Aanstaande december mag ik naar Groningen!
Je mag het nu al hoor, of houden ze je ergens tegen nu?quote:Op woensdag 25 maart 2009 17:28 schreef Ofyles2 het volgende:
Aanstaande december mag ik naar Groningen!
Wel riepen ze om in de trein waar ik in zat station Breukelen zo vaak stopt er niet een IC.quote:Op woensdag 25 maart 2009 13:11 schreef knars het volgende:
dat kopmaken in Breukelen was overigens helemaal niet zo spectaculair. Had op zich ook niet verwacht dat er 10 bakken VIRM op dat rangeerspoortje zouden keren, maar dat er gewoon een stop op het station avn zou worden gemaakt vond ik wel teleurstellend. Had toch iets exclusievers verwacht
Netjes hoor. Maar vind deze dan toch iets duidelijker: ( )quote:Op woensdag 25 maart 2009 15:47 schreef James1988 het volgende:
Net gezien te 's-Hertogenbosch. Foto is niet al te best, maar 't is duidelijk zat:
[ afbeelding ]
Nee, Het Glazen Huis komt namelijk daar.quote:Op woensdag 25 maart 2009 17:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je mag het nu al hoor, of houden ze je ergens tegen nu?
Hij weer nice ja, wel zat er bij mij eerst een irri banner op vastgeplaktquote:Op woensdag 25 maart 2009 18:03 schreef James1988 het volgende:
Ja, logisch - jij hebt een goede camera. Ik moest me behelpen met een X1.
Toffe foto!
Ook met mindere 'goede' camera's kan je mooie foto's maken, het is de fotograaf die de foto maakt, niet de camera Als ik vragen mag, wat voor cam heb je ?quote:Op woensdag 25 maart 2009 18:03 schreef James1988 het volgende:
Ja, logisch - jij hebt een goede camera. Ik moest me behelpen met een X1.
Toffe foto!
Hebben die dingen geen zandstrooier eigenlijk?quote:Op woensdag 25 maart 2009 09:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Misschien was de Mcn de handrem van de trein ook wel vergeten?
Sta je nog steeds op Gouda jij?quote:
Misschien steun ik je in deze kruistocht.quote:Op woensdag 25 maart 2009 19:06 schreef Dr_Flash het volgende:
In zijn eindeloze wijsheid vond Vingerverf Reizigersirritatie BV (Uw Vakman) het in de gierende avondspits belangrijker om een sleepje oude steentjes dwars door Utrecht centraal te sturen dan een op tijd rijdende IC te behoeden voor een volstrekt onnodige +8 krijg een bobbel aan je kont en ga DOOOOOOOOODT grafkotsrail
Klinkt aannemelijkquote:Op woensdag 25 maart 2009 19:19 schreef DaMart het volgende:
Volgens Somda komt volgende week de eerste V250 naar Nederland... ze hebben het over 30/31 maart, maar ik mag toch hopen dat het een grapje voor een dag later is .
Dat zei iemand 2 weken geleden ook al voor de week daarop. En iemand anders zij dit vorige week ook weer betreffende deze week. En iets gebeurt... Nee dus...quote:Op woensdag 25 maart 2009 19:19 schreef DaMart het volgende:
Volgens Somda komt volgende week de eerste V250 naar Nederland... ze hebben het over 30/31 maart, maar ik mag toch hopen dat het een grapje voor een dag later is .
Er stond genoeg materieel stil vanmiddag, alleen dan wel in Utrecht. Zie dat maar eens in Woerden of Leiden te krijgen nu.quote:Op woensdag 25 maart 2009 19:09 schreef DaMart het volgende:
En toch weet men het bij de NS te presteren om onvoldoende materieel voor de 8800 (Woerden-Leiden) paraat te hebben, waardoor er treinen uitvallen .
Nope, met auto naar huis.quote:
Boe hoe jij bent zieligerquote:Op woensdag 25 maart 2009 19:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nope, met auto naar huis.
Ik had vanmorgen veel meer vertraging dan jij, dus niet zo huiliën.
We gaan er eens goed voor zittenquote:Op woensdag 25 maart 2009 19:33 schreef sander89 het volgende:
Vandaag in The Copenhagen Post:
DSB ‘no longer believes in’ IC4
Zal dit dan het einde van AnsaldoBreda betekenen?
Dag V250
Het wordt een makje om die deadline te missenquote:
Deze foto is gemaakt met een mobiele telefoon - de Sony Ericsson Xperia X1.quote:Op woensdag 25 maart 2009 18:24 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ook met mindere 'goede' camera's kan je mooie foto's maken, het is de fotograaf die de foto maakt, niet de camera Als ik vragen mag, wat voor cam heb je ?
Via Amsterdam/Schiphol was Leiden nog wel bereikbaar geweest, lijkt me. En staat er in Den Haag ook niet e.e.a. stil nu?quote:Op woensdag 25 maart 2009 19:32 schreef ReisT het volgende:
[..]
Er stond genoeg materieel stil vanmiddag, alleen dan wel in Utrecht. Zie dat maar eens in Woerden of Leiden te krijgen nu.
quote:
Wat zeuren ze dan, ze hebben er al een.quote:Currently, one IC4 train operates Monday through Thursday between Aalborg, Aarhus and Copenhagen.
Miljardquote:Op woensdag 25 maart 2009 21:14 schreef De_Hertog het volgende:
Overigens ben ik heel benieuwd hoeveel ze van die 3,5 miljoen kroon terug gaan zien als ze daadwerkelijk de order annuleren..
Nog erger. Ik ben bang dat ze kunnen fluiten naar dat geld..quote:
Bedoel je de rijdraad, dus waar de pantograaf langs sleept?quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:15 schreef Nightshadow het volgende:
Een vraagje he:
In Berlijn hebben ze een bovenleiding van staal. Wat is daar nou het voordeel van? En wat zijn de nadelen?
Ik kan mij voorstellen dat het staal onderhoudsvriendelijk is en duur zal zijn om op te hangen. Maar zitten er nog meer voor- of nadelen aan?
Dat denk ik ook. En als ze DAN NOG besluiten dat het beter is om de boel af te blazen, dan is het ergens toch wel heel erg veel te ver gegaan, denk je niet? Droevig evengoed van omgerekend 470 miljoen euro Deens belastinggeld.quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:17 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nog erger. Ik ben bang dat ze kunnen fluiten naar dat geld..
Dat ligt natuurlijk een beetje aan het afgesproken contracttype. Maar in het geval van lump sum zijn ze inderdaad de hele boel kwijtquote:Op woensdag 25 maart 2009 21:17 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nog erger. Ik ben bang dat ze kunnen fluiten naar dat geld..
Ik heb het niet van het begin gevolgd, maar zoveel was me al duidelijk ja. Ik lees nu ook dat een deel van het probleem komt doordat een groot deel van het net nog zonder waslijn zit, daarom moeten ze specifiek ontworpen treinen hebben en dat is minder makkelijk. Als het project inderdaad mislukt gaan ze verder met de elektrificatie, dus dan is er ook voor de Denen nog iets goeds uit gekomen...quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. En als ze DAN NOG besluiten dat het beter is om de boel af te blazen, dan is het ergens toch wel heel erg veel te ver gegaan, dank je niet?
Als Ansaldo na het annuleren failliet gaat, en die kans lijkt me vrij groot, is het waarschijnlijk redelijk lastig dat geld terug te zien, ongeacht het contract.quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:23 schreef SNArky het volgende:
[..]
Dat ligt natuurlijk een beetje aan het afgesproken contracttype. Maar in het geval van lump sum zijn ze inderdaad de hele boel kwijt
In dat geval wordt de Deense staat toch ook gewoon een schuldeiser?quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:26 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Als Ansaldo na het annuleren failliet gaat, en die kans lijkt me vrij groot, is het waarschijnlijk redelijk lastig dat geld terug te zien, ongeacht het contract.
Nederland is gewoon klakkeloos gegaan voor de pipo die het een kwartje goedkoper beweerde te kunnen doen. Punt. Zit niet eens een ontsnappingsclausule in het contract. Vandaar dat we nu alle hoop moeten vestigen op de Denen die de boel de nek om draaien. Omdat we ZELF zo dom waren om blind een "doe maar, komt wel goed" contract af te sluiten met die spaghettineukers.quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:25 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik heb het niet van het begin gevolgd, maar zoveel was me al duidelijk ja. Ik lees nu ook dat een deel van het probleem komt doordat een groot deel van het net nog zonder waslijn zit, daarom moeten ze specifiek ontworpen treinen hebben en dat is minder makkelijk. Als het project inderdaad mislukt gaan ze verder met de elektrificatie, dus dan is er ook voor de Denen nog iets goeds uit gekomen...
Bij de NS is het meer de wens om altijd iets unieks te hebben volgens mij, dus dat is meer een eigen-schuld-gevalletje dan
Waarschijnlijk wel, maar van een kale kip is het lastig plukken hequote:Op woensdag 25 maart 2009 21:27 schreef SNArky het volgende:
[..]
In dat geval wordt de Deense staat toch ook gewoon een schuldeiser?
Dat is niet zozeer de schuld van de Nederlandse mentaliteit van het voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten, dat is een inherente fout in het tendersysteem voor dit soort projecten.quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nederland is gewoon klakkeloos gegaan voor de pipo die het een kwartje goedkoper beweerde te kunnen doen. Punt. Zit niet eens een ontsnappingsclausule in het contract. Vandaar dat we nu alle hoop moeten vestigen op de Denen die de boel de nek om draaien. Omdat we ZELF zo dom waren om blind een "doe maar, komt wel goed" contract af te sluiten met die spaghettineukers.
Jaquote:Op woensdag 25 maart 2009 21:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bedoel je de rijdraad, dus waar de pantograaf langs sleept?
Nou dat weet ik niet. Zeker bij dit soort megaprojecten lijkt het me toch vrij standaard om een clausule in je contract op te nemen dat je er vanaf kunt bij wanprestatie van 1 van beide kanten. Toch?quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:29 schreef SNArky het volgende:
[..]
Dat is niet zozeer de schuld van de Nederlandse mentaliteit van het voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten, dat is een inherente fout in het tendersysteem voor dit soort projecten.
Tsja. Ik heb van m'n moeder altijd geleerd 'goedkoop is duurkoop' en ik snap niet zo waarom dat principe bij aanbestedingen ineens overboord gegooid is. Eigenlijk moeten ze gewoon voor de een-na-goedkoopste optie gaan..quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou dat weet ik niet. Zeker bij dit soort megaprojecten lijkt het me toch vrij standaard om een clausule in je contract op te nemen dat je er vanaf kunt bij wanprestatie van 1 van beide kanten. Toch?
Ha, da's stroomrail! Bestaat uit een aluminium profiel waarin een koperen rijdraad getrokken (geklemd) is. Door de stijfheid van het profiel hoef je geen draagkabel met hangdraden te bouwen, wat een laag systeem oplevert (handig in tunnels). Is in Nederland ook wel aanwezig op sommige stukken.quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:33 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Ja
[ afbeelding ]
(C)Railtrack.web-log.nl
Ah okee, bedankt... Gewoon puur voor minder hoogtequote:Op woensdag 25 maart 2009 21:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ha, da's stroomrail! Bestaat uit een aluminium profiel waarin een koperen rijdraad getrokken (geklemd) is. Door de stijfheid van het profiel hoef je geen draagkabel met hangdraden te bouwen, wat een laag systeem oplevert (handig in tunnels). Is in Nederland ook wel aanwezig op sommige stukken.
quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:48 schreef Duvel het volgende:
Het staat of valt met het PVE, dat blijkt.
Dit bedoel je?quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:15 schreef Nightshadow het volgende:
Een vraagje he:
In Berlijn hebben ze een bovenleiding van staal. Wat is daar nou het voordeel van? En wat zijn de nadelen?
Ik kan mij voorstellen dat het staal onderhoudsvriendelijk is en duur zal zijn om op te hangen. Maar zitten er nog meer voor- of nadelen aan?
Nu ben ik benieuwd waar zal wel ergens in een tunnel zijn waardoor het niet opvalt?quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Is in Nederland ook wel aanwezig op sommige stukken.
Bij foute specificatie van de kant van de universiteit is dat niet de fout van het meubilair bedrijf. Universiteit heeft immers getekend voor akkoord.quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:51 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Mja. Maar ik kan me voorstellen dat het bij iets als een trein of meubilair voor een compleet kantoorgebouw of zo erg lastig is om een geheel compleet PVE te maken. Zeker als dat wordt gedaan door mensen die niet eens de eindgebruiker zijn zoals bij dat meubilair.
Natuurlijk. De verantwoordelijke persoon werkt er ook al niet meer, geloof ik. Maar mijn punt is meer dat het gewoon heel vaak gebeurd dat er met kleine, of soms grotere, zaken geen rekening wordt gehouden.quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:02 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Bij foute specificatie van de kant van de universiteit is dat niet de fout van het meubilair bedrijf. Universiteit heeft immers getekend voor akkoord.
Ik ken de aanbestedingsprocedure natuurlijk niet, maar het lijkt me dat je ook daaraan voorwaarden kunt stellen in je aanbesteding. Als je dat niet gedaan hebt ben je inderdaad overgeleverd aan de voorwaarden van de Aldi onder de materieelfabrikanten..quote:Wat ik nu uit het AnsaldoBreda verhaal begrijp is, dat omdat NS-HiSpeed in principe van de overheid is (1,4 % van Frankrijk zelfs ) en de overheid volgens de EU in dat geval voor de 'economisch' meest interessante aanbieding (tender) moet gaan, dat ze bij voorbaat genaait kunnen zijn. Want economisch interessante aanbiedingen kunnen natuurlijk wel veel claimen op gebied van levertermijn, maar in het geval dat dat niet waar wordt ben je toch afhankelijk van de clausules waar in staat gespecifierd wat te doen bij niet nakomen van leveringsvoorwaarden. Iemand de leveringsvoorwaarden van Ansaldo bij de hand?
Doordat zulke dingen vaak in 'hogere segmenten' plaatsvinden die vooral in logge organisaties de ins en outs in onderliggende segmenten niet kennen loop je tegen zulke dingen aan. Echter moet er wel onderzoek gedaan worden naar welke producten geleverd moeten worden, zodat je inderdaad niet tegen meubilair waarin kantoorartikelen niet passen aanloopt. Vooraf had een onderzoeksteam moeten bepalen welke producten voor de inrichting geschikt waren.quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:08 schreef De_Hertog het volgende:
Overigens had de universiteit hetzelfde probleem, het was veel makkelijker geweest als iedere afdeling gewoon kon kopen wat ze nodig hadden, maar ja, dat mocht natuurlijk niet..
Bijvoorbeeld. Maar echt, het niveau waarop dingen mis kunnen gaan is verbazingwekkend. Zo werden er vier verschillende soorten tafels geleverd, en één van die tafels had poten met een soort beschermingsring er om heen. Daardoor konden die tafels niet fatsoenlijk tegen elkaar schuiven, waardoor er in sommige ruimtes nu gaten in de vergadertafels zitten. Je moet letterlijk aan alles denken...quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:21 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Doordat zulke dingen vaak in 'hogere segmenten' plaatsvinden die vooral in logge organisaties de ins en outs in onderliggende segmenten niet kennen loop je tegen zulke dingen aan. Echter moet er wel onderzoek gedaan worden naar welke producten geleverd moeten worden, zodat je inderdaad niet tegen meubilair waarin kantoorartikelen niet passen aanloopt. Vooraf had een onderzoeksteam moeten bepalen welke producten voor de inrichting geschikt waren.
Klopt, zowel qua oplossing als qua scopequote:Als je afdelingen dat zelf laat doen loop je (op een paar afdelingen na) ook nog wel tegen het zelfde probleem aan, omdat veel mensen toch over zulke 'futiliteiten' heen kijken
Oplossing is om een selectie producten aan te bieden aan afdelingen, evt met een budget om het eerlijk te houden. Maar dit verder buiten de scope van el treinentopicu.
Als ik op http://en.wikipedia.org/wiki/Ansaldobreda kijk is Denemarken niet het enige probleem: in Marokko, Noorwegen en Zweden waren er ook technische problemen en in ieder geval in Noorwegen is flinke kritiek op het bedrijf geweest. Daar speelde dit in de periode '99 - 2004.quote:Overigens vind ik leverbetrouwbaarheid niet een kleine zaak. Maar om hier een lijn in te trekken gaat lastig aangezien een bedrijf dat treinen bouwt minder vaak levert dan een meubilairbedrijf bijvoorbeeld.
Wat dan weer wel zo is, is dat de leverbetrouwbaarheid over een lange periode voor een Siemens waarschijnlijk hoger ligt t.o.v. een AnsaldoBreda (ik weet niet hoe lang zij al treinen maken) en wanneer deze order in productie is genomen (met het oog op de levering van 2003 aan Denemarken die al helemaal in de fout was gelopen). Maar dit punt had m.i. wel veel zwaarder in overweging kunnen worden genomen bij het aangaan van deze order.
Leuke foto, snel gevonden ook. Ooit eerder geweest toevallig?quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:34 schreef Socios het volgende:
En zo zag het er vroeger uit.
[ afbeelding ]
Toen had men daar nog twee perrons en twee sporen. Aan het bruggetje op een foto boven is nog de ruimte te zien waar het tweede spoor geleden heeft.
Dan is het wel belachelijk dat de mensen die de order bij Ansaldobreda hebben geplaatst daar niet naar gekeken hebben, of de instantie die alsnog heeft geforceerd de order bij Ansaldobreda te plaatsen dat over het hoofd heeft gezien. (Al zul je zien dat zo één comissie alleen kijkt naar het bedrag onderaan de papieren )quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:34 schreef De_Hertog het volgende:
Als ik op http://en.wikipedia.org/wiki/Ansaldobreda kijk is Denemarken niet het enige probleem: in Marokko, Noorwegen en Zweden waren er ook technische problemen en in ieder geval in Noorwegen is flinke kritiek op het bedrijf geweest. Daar speelde dit in de periode '99 - 2004.
Dat vogelbekdier is in 2004 besteld, dus ze hadden het inderdaad kunnen weten.quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:48 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Dan is het wel belachelijk dat de mensen die de order bij Ansaldobreda hebben geplaatst daar niet naar gekeken hebben, of de instantie die alsnog heeft geforceerd de order bij Ansaldobreda te plaatsen dat over het hoofd heeft gezien. (Al zul je zien dat zo één comissie alleen kijkt naar het bedrag onderaan de papieren )
Ik kan het aanraden. Beste kleine station van Engeland hequote:Op woensdag 25 maart 2009 22:49 schreef Socios het volgende:
Mooie reportage over dat Engelse plaatsje! Wel eens met de trein door Engeland geweest, niet door Buxted tho.
DSB has also in October 2008 ordered 45 new double-decker diesel trains from Bombardier[4], to be delivered starting in the end of 2009.quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:34 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld. Maar echt, het niveau waarop dingen mis kunnen gaan is verbazingwekkend. Zo werden er vier verschillende soorten tafels geleverd, en één van die tafels had poten met een soort beschermingsring er om heen. Daardoor konden die tafels niet fatsoenlijk tegen elkaar schuiven, waardoor er in sommige ruimtes nu gaten in de vergadertafels zitten. Je moet letterlijk aan alles denken...
[..]
Klopt, zowel qua oplossing als qua scope
[..]
Als ik op http://en.wikipedia.org/wiki/Ansaldobreda kijk is Denemarken niet het enige probleem: in Marokko, Noorwegen en Zweden waren er ook technische problemen en in ieder geval in Noorwegen is flinke kritiek op het bedrijf geweest. Daar speelde dit in de periode '99 - 2004.
Leuk staaltje spoorweg, helaas vernield door de Beeching Axe.quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:41 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Leuke foto, snel gevonden ook. Ooit eerder geweest toevallig?
Even verder gezocht, in 1910 zag het er zo uit:
[ afbeelding ]
en in 1977 zo:
[ afbeelding ]
Even lokaal gehost ivm hotlinking
Inmiddels is het tweede perron en perronspoor dus geheel weg. Overigens vond ik de hele lijn, tot London in zicht kwam, een leuke rit. Ga ik ooit nog een keer doen als het weer wat beter is.
Dan weet ik meteen waar Legoland Duisburg zijn inspiratie vandaan gehaald heeft voor het miniland aldaar, zonbeetje alle bijzonderheidjes die je hierboven vermeld vind je daar ook, en natuurlijk ook een grote lego spoortrein, schaal Half 0.quote:Op donderdag 26 maart 2009 01:31 schreef Socios het volgende:
Dat ziet er vet uit daar in Hamburg.
Nou ja, vernield.. Er ligt nog spoor, er rijden nog treinen, en er leken nog redelijk wat stations te zijn. Daar valt het nog mee dus, er zijn erger getroffen trajecten..quote:Op donderdag 26 maart 2009 00:14 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Leuk staaltje spoorweg, helaas vernield door de Beeching Axe.
Niet specifiek die, maar ze hebben er wel een renaissance-Schloss en een paar grote stationsgebouwen gebouwd.quote:Op donderdag 26 maart 2009 07:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Stond deze er ook?
[ afbeelding ]
Dat doet mij onbewust denken aan "Dieseltractie bij ACTS. Hoe lang nog!"quote:
quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dat doet mij onbewust denken aan "Dieseltractie bij ACTS. Hoe lang nog!"
quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:23 schreef Guard het volgende:
Fokke en Sukke
maken geen vrienden in PTA
[ afbeelding ]
Bijzonder perspectief!quote:
Op sommige lijnen heb je weinig keuze. Ik zag vandaag persoonlijk het mooiste materiaal ICK, heerlijk in de spits en buiten de spits helemaal geweldig .quote:
Had ik afgelopen maandag ook nog. Eerste 'spits' trein Maastricht - Schiphol. Tot Roermond lekker eigen coupetje. Heerlijk.quote:Op donderdag 26 maart 2009 17:46 schreef Brembo het volgende:
[..]
Op sommige lijnen heb je weinig keuze. Ik zag vandaag persoonlijk het mooiste materiaal ICK, heerlijk in de spits en buiten de spits helemaal geweldig .
Ja maar dat vind ik Arhem wel een vreemde stuiptrekking..quote:Op donderdag 26 maart 2009 20:14 schreef Guppyfriend het volgende:
* Guppy is weer het land in ge-Thalyst
met een behoorlijke omweg ook nog, want de bedoeling was Parijs-Rotterdam-Utrecht-Arnhem, maar het werd Parijs-Schiphol-Arnhem. er schijnt tussen Rotterdam en Utrecht een goederentrein naast het spoor te liggen?
Mja, als je daar woont, dan moet je toch wel min of meer daar heen zien te komen, niewaar?quote:Op donderdag 26 maart 2009 20:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja maar dat vind ik Arhem wel een vreemde stuiptrekking..
Inmiddels is hij weg hoor Maar de boel is goed naar de klote daar ja. ca. 7000 betonnen dwarsliggers moeten vervangen worden, alsmede alle ATB-bakens, railspoelen, doorslagpotjes en wat er allemaal nog meer in, op en langs het spoor zit. En 5 km schouwpad moet uitgegraven worden want daar ligt allemaal ballast op. En station Vleuten moet gerepareerd worden.quote:Op donderdag 26 maart 2009 20:14 schreef Guppyfriend het volgende:
er schijnt tussen Rotterdam en Utrecht een goederentrein naast het spoor te liggen?
Dat is normaal in de 3000 van Nijmegen naar Den helder. Gisteren waren het er ehm.. vierquote:Op donderdag 26 maart 2009 20:45 schreef dennistd het volgende:
Morgen eens even met wat VIRM van Enschede naar Amersfoort
Wel een beetje overkill trouwens, 12 bakken
Wat moet zoveel VIRM in Enschede?quote:Op donderdag 26 maart 2009 20:45 schreef dennistd het volgende:
Morgen eens even met wat VIRM van Enschede naar Amersfoort
Wel een beetje overkill trouwens, 12 bakken
Oh op die tourquote:Op donderdag 26 maart 2009 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, als je daar woont, dan moet je toch wel min of meer daar heen zien te komen, niewaar?
ik woon daar immersquote:Op donderdag 26 maart 2009 20:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja maar dat vind ik Arhem wel een vreemde stuiptrekking..
jeetje... ik ben blij dat iemand erover begon in de Thalys. die had t weer van n collega of zo, maar goed, ik hoorde dat en dacht, jamaar daar moet ik ook heen! toen raadde die conductrice eerst nog aan om in Antwerpen uit te stappen, met de Benelux trein naar Roosendaal te gaan en dan naar Arnhem. komt er een andere conducteur aan (er zijn er véél op de Thalys!) en die zegt dat die Benelux trein uitgevallen is! ik blij dat ie dat ff meldde, want anders hadden we daar gestaan, in Antwerpenquote:Op donderdag 26 maart 2009 20:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Inmiddels is hij weg hoor Maar de boel is goed naar de klote daar ja. ca. 7000 betonnen dwarsliggers moeten vervangen worden, alsmede alle ATB-bakens, railspoelen, doorslagpotjes en wat er allemaal nog meer in, op en langs het spoor zit. En 5 km schouwpad moet uitgegraven worden want daar ligt allemaal ballast op. En station Vleuten moet gerepareerd worden.
de 526 keert in utrecht op een 1700 naar enschedequote:Op donderdag 26 maart 2009 21:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wat moet zoveel VIRM in Enschede?
thanks but no, thanksquote:Op donderdag 26 maart 2009 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja, dan is Rtd - Shl - Ut - Ah wel het beste wat je nog hebt. Eventueel zou Rtd - Bd - Ht - Ah gekund hebben, maar dat duurt vast langer. Rtd - Ddr - Gdm - Tl - Ah zit je ook niet direct op te wachten zeker?
http://www.prorail.nl/Pers/Pages/Persfotos.aspxquote:Op donderdag 26 maart 2009 21:29 schreef Guppyfriend het volgende:
ik zit net even op nu.nl te kijken. op de foto's is niet zoveel te zien
Ah ja, dan heb je 8 tot 12 bakken VIRM ja in Enschedequote:Op donderdag 26 maart 2009 21:29 schreef dennistd het volgende:
[..]
de 526 keert in utrecht op een 1700 naar enschede
quote:Op donderdag 26 maart 2009 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
http://www.prorail.nl/Pers/Pages/Persfotos.aspx
Ook gezien? Dat dus, en dan 7000 keer, qua dwarsliggers.
Naja de gehele omloop maar even...quote:Op donderdag 26 maart 2009 21:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ah ja, dan heb je 8 tot 12 bakken VIRM ja in Enschede
Dat is nu alleen vanwege die goederentrein die de boel kapot gemaakt heeft?quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:19 schreef thats-me het volgende:
[..]
Naja de gehele omloop maar even...
526 Gn-Ut,
1731 Ut-Es
1642 Es-Shl
1657 Shl-Es
1768 Es-Ut
573 Ut-Gn
In elk geval de omloop van vandaag en gisteren.
jaquote:Op vrijdag 27 maart 2009 00:38 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Dat is nu alleen vanwege die goederentrein die de boel kapot gemaakt heeft?
Lezen fles: een sprinter, m.a.w. leuter uit het raam?quote:Op vrijdag 27 maart 2009 09:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Pff aardig ritje. Couchette hoop ik voor je?
quote:Treinverkeer Utrecht-Woerden maandag weer normaal
UTRECHT - De treinen tussen Utrecht en Woerden rijden vanaf maandag weer volgens het boekje. Dat heeft spoorbeheerder ProRail vrijdag gemeld.
Het traject Utrecht-Den Haag en Utrecht-Rotterdam is sinds maandag na een ontsporing van een goederenwagon over 5 kilomter beschadigd. Het treinverkeer op het traject wordt omgeleid via Breukelen.
''Door een megaprestatie van onze aannemer is de reparatie voor maandag geklaard. De aannemer heeft zo'n zevenduizend betonnen dwarsliggers vervangen'', aldus een woordvoerder van ProRail.
Over de reparatiekosten kon hij niets zeggen. Eerder deze week schatte de spoorbeheerder de schadepost tussen de 2,5 en 5 miljoen euro.
Bron: http://www.nu.nl/algemeen(...)ag-weer-normaal.html
quote:Op vrijdag 27 maart 2009 09:57 schreef bork het volgende:
Lezen fles: een sprinter, m.a.w. leuter uit het raam?
Sint & Pietquote:Op vrijdag 27 maart 2009 10:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar het gaat toch om de kern,
over Basel, over Bern
ook al treft ook jou geen blaam:
met je leuter uit het raam
'T is maar wat je er in leest,
in de Sprinter naar Uitgeest!
Is tenminste iets anders dan Ventimiglia.quote:
Op de serie 800 worden op enkele ritten zelfs drie gekoppelde VIRM-IV's ingezet (yes, het is weer terug! ). Waarvan het derde stel te Eindhoven afgekoppeld wordt.quote:Op donderdag 26 maart 2009 21:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is normaal in de 3000 van Nijmegen naar Den helder. Gisteren waren het er ehm.. vier
Die Chinese tempel of zoiets?quote:
Ja, diequote:
Misschien een beetje een bizar plan hoor, maar probeer een andere grensovergang?quote:Op vrijdag 27 maart 2009 22:04 schreef Fixers het volgende:
Bwuerk. Ik hoor dus net dat morgen werken zijn op Essen-Roosendaal. Er rijden daar bussen. Ik heb al gekeken of ik niet in Antwerpen de directe bus naar Breda kan pakken, maar helaas de laatste haal ik niet. Hoe erg is de chaos die ik kan verwachten in Essen? De Benelux zit op zaterdagavond volledig vol, niet iets wat je even in 3 stadsbussen propt.
(ik rijd dus mijn traject Brussel-Breda)
Ik weet niet of het gebouw nu rendabel is.quote:
dat weet ik ook niet, maar het hotel wat erin zit doet het prima. voor zover ik weet dan he.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 23:31 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik weet niet of het gebouw nu rendabel is.
Aldus de website van het Spoorwegmuseum.quote:De Blauwe Engel gaat naar de werkplaats om ATBe ingebouwd te krijgen. Al ons rijvaardig materieel moet van de Inspectie Verkeer en Waterstaat voor 1 april voorzien zijn van ATBe. Dit is een veiligheidssysteem dat er voor zorgt de trein automatisch stopt bij het passeren van een rood sein. Daarnaast kan vanwege technische problemen de Hondekop niet worden ingezet en staat, na de botsing met de pendeltrein in december, de Muizenneus nog voor reparatie in Tilburg. Wanneer deze treinen weer rijden is nog onbekend.
Engelse stationnetjes zijn tof. Op een mini-stationnetje aan de lijn Londen-Folkestone, genaamd Bearsted, werd voor ons ooit eens de -al langzaam wegrijdende- trein alsnog stilgezet zodat we konden instappen .quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:49 schreef Socios het volgende:
Mooie reportage over dat Engelse plaatsje! Wel eens met de trein door Engeland geweest, niet door Buxted tho. Wel in de buurt geweest, in Brighton.
Leukquote:Op zaterdag 28 maart 2009 12:28 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Stoomtrein maakt eerste proefrit op Verdiept Spoor
ALMELO – De vaart zit er bij de aanleg van het Verdiept Spoor in Almelo goed in. Ondanks dat het gehele project een meter minder diep wordt aangelegd dan in eerste instantie gepland was spreekt de railbeheerder toch van een gestage vordering. In de aanleg zijn tot dusver weinig tegenslagen geweest. Op dit moment is aanleg van één spoor gereed. Dat nodigt uit om een eerste proefrit te maken. Het probleem is echter dat er nog geen elektriciteitskabels boven het spoor hangen. Aldus bedacht de railbeheerder een andere manier om de eerste proefrit te maken, dit gebeurt met een stoomtrein. Volgens een woordvoerder van de railbeheerder wordt deze manier wel vaker gebruikt als er nog geen elektriciteit aanwezig is. ‘We maken er dan een feestelijke gebeurtenis van,’ aldus de woordvoerder. Ondanks dat het hier om zeer unieke oude stoomtrein van het type TKp 23 uit 1957 gaat, (afkomstig uit Polen) wordt deze wel uitgerust met hypermoderne computer om de hoek van ingang en uitgang te meten. Dat is bovendien het doel van de proefrit. Daarnaast worden er metingen gedaan in hoogteverschillen en afwijkingen van het spoor. Leuk om te weten: de locomotief heeft twee cilinders, 800 pk, weegt 66 ton en kan zowel voor- als achteruit een snelheid van 45 km/h halen. Er zijn er destijds 390 van gebouwd en er zijn er nog twee waarvan één bedrijfsvaardig.
[ afbeelding ]
1 april grap of?
Zat gister zelf ook in de 8663, in de 3631 richting Roosendaalquote:
Lijkt mij wel. Want ik heb nog nooit gezien dat een stoomtrein een proefrit voor een organisatie als Prorail wordt ingezet. Ze kunnen namelijk ook een DM'90 uit Hengelo plukken en die gebruiken.quote:
nouja, er is al een paar weken sprake van dat ie naar de watergraafsmeer komtquote:
Misschien een 1 april grap van de NS . Ik hoop niet dat de V250 op eigen houtje naar Amsterdam rijdt ...quote:Op zondag 29 maart 2009 15:40 schreef dennistd het volgende:
Volgens Nico Spilt hebben de Denen inmiddels de bestelling bij AnsaldoVeghel geannuleerd
Een brief die alle medewerkers van NedTrain Watergraafsmeer hebben gekregen:
[ afbeelding ]
Dat zou mooi zijn, jammergenoeg kan ik er niets over vinden op bijvoorbeeld Google Nieuws.quote:Op zondag 29 maart 2009 15:40 schreef dennistd het volgende:
Volgens Nico Spilt hebben de Denen inmiddels de bestelling bij AnsaldoVeghel geannuleerd
Hmm... zou het dan toch eens gaan gebeuren? Als er één V250 over de dam (lees: grens) is, volgen er hopelijk niet meerdere.quote:Een brief die alle medewerkers van NedTrain Watergraafsmeer hebben gekregen:
[ afbeelding ]
Ach we kunnen er altijd nog scheermesjes van maken .quote:Op zondag 29 maart 2009 16:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn, jammergenoeg kan ik er niets over vinden op bijvoorbeeld Google Nieuws.
[..]
Hmm... zou het dan toch eens gaan gebeuren? Als er één V250 over de dam (lees: grens) is, volgen er hopelijk niet meerdere.
quote:Plan V naar de Rhätische Bahn
De Rhätische Bahn (RhB), bekend van onder andere de wereldberoemde Glacier Express ("de langzaamste sneltrein ter wereld") blijkt onlangs zaken te hebben gedaan met NS. Men is in principe overeengekomen een aantal overtollig geworden treinstellen Plan V over te nemen en geschikt te maken voor het Zwitserse systeem. Dit blijkt technisch vrij eenvoudig te verwezenlijken; de hoogspanningsapparatuur kan worden ondergebracht in de bagageruimte. Twee treinstellen zijn reeds in de kleuren van de RhB geschilderd. Op de tweede dag van Rail-Tech Europe 2009 zullen deze een aantal slagen maken tussen Utrecht en Baarn. De eerste rit vertrekt rond 10.00 uur vanaf spoor 4. Deze promotieritten zijn alleen toegankelijk voor genodigden.
Ik denk dat de hoogspanningsapparatuur niet je grootste probleem is als je ze op de RhB wilt inzetten.quote:Op zondag 29 maart 2009 16:52 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net dit op de nieuwe site van Nico Spilt:
[..]
waarom eigenlijk niet ?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:50 schreef Dichterbijer het volgende:
Ik zie dat we niet meer aan een OP doen?
Topicvervuilende bagger.quote:
Op 1 april, tuurlijkquote:Op zondag 29 maart 2009 17:23 schreef Socios het volgende:
Ja, tuurlijk, zo kinderachtig allemaal.
Edit: Hmmz... Het staat inderdaad bij ´bijzondere ritten´. Gezien de serieusheid zou het wel zijn dan.
Nico Dijkshoorn gaat aanstaande woensdag op tournee. Meer informatie volgt.quote:Op zondag 29 maart 2009 17:39 schreef Dr_Flash het volgende:
ik wacht nog op een echt goeie grap eigenlijk
Lekker voor die Italianen.quote:Op zondag 29 maart 2009 15:40 schreef dennistd het volgende:
Volgens Nico Spilt hebben de Denen inmiddels de bestelling bij AnsaldoVeghel geannuleerd
Een brief die alle medewerkers van NedTrain Watergraafsmeer hebben gekregen:
[ afbeelding ]
Niet.quote:
Onderbouw dat maar eens.quote:
Geen zin.quote:
Waarom niet woensdag?quote:Op zondag 29 maart 2009 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens de geruchten gaan er morgen Wadlopers per spoor vanuit de Waalhaven naar Polen
Hierin maken ze 1 grote fout. Deze treinen zullen gigantisch vast gaan zitten in al die smalspoor tunnels en bochtenquote:Op zondag 29 maart 2009 16:52 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net dit op de nieuwe site van Nico Spilt:
[..]
Wel meer hoorquote:Op zondag 29 maart 2009 20:27 schreef thatsme het volgende:
[..]
Hierin maken ze 1 grote fout. Deze treinen zullen gigantisch vast gaan zitten in al die smalspoor tunnels en bochten
Hehe, Nico Spilt niet aanvallen.quote:Op zondag 29 maart 2009 20:31 schreef Zug-Chef het volgende:
Nico Spilt is gewoon een sukkel. Klaar. Net als dat hele somda.
Ach, meneer Zug-Chef onderhoudt zich met de Grote Namen uit het Cargowereldje, dus wie ben jij nou helemaal?quote:
Dat is wel de meest vergezochte 'we mogen 1 april niet noemen' datumaanduiding die ik tot nu toe ben tegengekomen.quote:Op zondag 29 maart 2009 16:52 citeerde Peterselieman het volgende:
Op de tweede dag van Rail-Tech Europe 2009...
Cargonerds zijn net zo hard sukkels. Iedereen in dit topic is een sukkel.quote:Op zondag 29 maart 2009 21:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ach, meneer Zug-Chef onderhoudt zich met de Grote Namen uit het Cargowereldje, dus wie ben jij nou helemaal?
Wensvolle gedachte.quote:
Is gewoon spoor in dienst hoor. Menselijke tractie Leukquote:
Naar aanleiding van die foto kom ik er wel achter dat station Molenhoek over een maand weer open gaat, ook leukquote:Op zondag 29 maart 2009 21:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is gewoon spoor in dienst hoor. Menselijke tractie Leuk
Dan al ja? Niet in december pas? Moet nog wel een hoop gebeuren daar geloof ik hoorquote:Op zondag 29 maart 2009 21:45 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Naar aanleiding van die foto kom ik er wel achter dat station Molenhoek over een maand weer open gaat, ook leuk
Er komt een tijdelijke voetgangersbrug: http://www.gelderlander.n(...)ook-in-Molenhoek.ece (10 maart, recent genoeg lijkt me )quote:Op zondag 29 maart 2009 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan al ja? Niet in december pas? Moet nog wel een hoop gebeuren daar geloof ik hoor
quote:Rückhalt für den Bahnchef schwindet
"Der Mann muss weg"
Der Vorstandsvorsitzende der Deutschen Bahn, Hartmut Mehdorn, ist angezählt: Gewerkschaften, Opposition und nun auch Führungspolitiker aus der SPD haben sich angesichts der Datenaffäre bei dem Staatsunternehmen von dem 66-Jährigen abgewendet und fordern seine Ablösung. Mehdorn steht zunehmend alleine da, doch der Bahnchef lehnt einen Rücktritt weiter kategorisch ab.
"Der Mann muss weg", forderte Berlins Regierender Bürgermeister Klaus Wowereit auf einer Tagung der SPD-Linken in Berlin. Es sei einer der größten Skandale, dass der Bahnchef immer noch im Amt sei, auch wenn er sich trotz seiner "Rambo-Attitüden" viele Verdienste um das Unternehmen erworben habe.
Auch der SPD-Vizefraktionschef Klaas Hübner sagte dem Onlineportal der "Frankfurter Rundschau", ein Politiker in der Position Mehdorns "könnte sich nicht mehr halten". Sollten sich die Vorwürfe der massenhaften Ausspähung von Mitarbeiter-Mails bewahrheiten, "wäre es für das Unternehmen besser, wenn man eine neue Lösung für den Vorstandsvorsitz suchen würde". Er forderte Kanzlerin Angela Merkel auf, nun zu einer schnellen Entscheidung zu kommen. Der Sprecher des konservativen "Seeheimer Kreises" in der SPD hatte sich bislang mit Kritik an Mehdorn zurückgehalten.
Zurückhaltend äußerte sich Bundesfinanzminister Peer Steinbrück in der ARD-Sendung "Bericht aus Berlin". Er wolle die massiven Vorwürfe zunächst geprüft sehen. Im Hinblick auf Mehdorns Verdienste für die Bahn sagte er: "Ich scheue mich, den Stab über jemanden zu brechen, ohne genau zu wissen, was tatsächlich passiert ist."
Opposition fordert schnelle Reaktion Merkels
Einhellig fordern die Oppositionsparteien den Rücktritt des Bahnchefs: Der FDP-Vorsitzende Guido Westerwelle betonte in Köln, die Vorgänge im Unternehmen könnten "nicht einfach mit Schulterzucken durchgewunken werden". Der Vorsitzende der Grünen-Bundestagsfraktion, Fritz Kuhn, forderte, Merkel müsse "dafür sorgen, dass Mehdorn geht". Er sei keinen Tag länger haltbar, erklärte Grünen-Chefin Claudia Roth. Dietmar Bartsch von der Linkspartei sagte: "Die Kanzlerin muss die unhaltbaren Zustände bei der Bahn endlich beenden und Bahnchef Mehdorn sofort entlassen."
Die Gewerkschaft Transnet verlangte am Sonntag erneut Mehdorns Rücktritt. Man wolle der Politik aber "ein paar Tage" Zeit geben, so Gewerkschaftschef Alexander Kirchner zur Nachrichtenagentur AP, "bis sie sich wieder sortiert hat". Sollte das schnell gelingen, "dann haben wir auch kein Problem damit, sehr schnell eine Aufsichtsratssitzung zu machen". Spekulationen über eine außerordentliche Aufsichtsratssitzung in der kommenden Woche wies Kirchner dabei zurück.
Entscheidung in den kommenden Tagen?
Aus dem Kanzleramt wurden am Sonntag keine offiziellen Stellungnahmen zum "Fall Mehdorn" bekannt, damit aber auch keine neue Unterstützung. Dabei hatte noch vor kurzem Kanzleramtsminister Thomas de Mazière Mehdorn ausdrücklich in Schutz genommen. Laut "Bild am Sonntag" will Kanzlerin Angela Merkel aber nicht mehr mit den Worten zitiert werden, dass sie bedingungslos hinter Mehdorn stehe. Der "Tagesspiegel am Sonntag" schrieb, das auch das Kanzleramt keine "schützende Hand" mehr über Mehdorn halten werde. Die Nachrichtenagentur dpa will aus Regierungskreisen erfahren haben, die Regierung wolle noch diese Woche über eine mögliche Entlassung Mehdorns entscheiden.
Hinter den Kulissen soll die Suche nach einem Mehdorn-Nachfolger bereits laufen. Laut "Welt am Sonntag" wurden mehrere Kandidaten angesprochen, darunter auch Verkehrs-Staatssekretär Achim Großmann von der SPD. Dieser habe abgelehnt. Spekuliert werde nun über eine konzerninterne Lösung.
Mehdorn lehnt Rücktritt weiter ab
Der Bahnchef selber sieht hingegen keinen Grund für einen Rückzug. In der "Bild am Sonntag" verwies er auf seine Erfolge und warf seinen Kritikern politische Motive und "Stimmungsmache" vor. Wiederholt hatte Mehdorn geäußert, dass bei der Kontrolle von E-Mails der Konzernmitarbeiter "nicht gegen Gesetze verstoßen" wurde. Weder Betriebs- noch Aufsichtsräte oder Journalisten seien bei der Bahn bespitzelt worden, "auch nicht die Mitarbeiter", sagte Mehdorn am Freitag.
Am Samstag hatte ein Bahnsprecher eingeräumt, dass 2007 eine E-Mail der Lokfüherergewerkschaft GDL aus dem Mailsystem der Bahn gelöscht worden war. Aufgefallen sei die Mail aber nicht bei E-Mail-Kontrollen, sondern nachdem ein Server der Bahn zusammengebrochen war.
Rijd die ERS 6608 dan helemaal naar Oost Italie? Weetje hoe ver dat is!quote:Op zondag 29 maart 2009 21:49 schreef Zug-Chef het volgende:
Hmm Molenhoek....
[ afbeelding ]
Veolia's GTW's 207 en 202 zijn onderweg als stoptrein van Nijmegen naar Roermond en passeren hier ter hoogte van Mook-Molenhoek.
[ afbeelding ]
Vanwege werkzaamheden tussen Eindhoven en Venlo worden op zaterdag 18 oktober 2008 enkele goederentreinen omgeleid via de Noordelijke en Zuidelijke Maaslijn. ERS 6608 is met omgeleide containertrein 40131 van Waalhaven Zuid naar Padova (I) onderweg en passeert hier een prachtig herfstachtig bos ter hoogte van Mook-Molenhoek tussen Nijmegen en Boxmeer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |