Als je dit topic doorleest weet je het. De bronnen staan erbij. Ik post ze niet meer, eens houdt het opquote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:43 schreef mando_diao het volgende:
[..]
Vertel nou eens duidelijk wat je punt is.
waar? wanneer? hoe? wat werd er gesimuleerd? op welke punten was de MIG sterker? Hoeveel verschil zat er tussen de 2? waar staan de resultaten gepubliceerd?
Of stond dat niet in de elsevier?
Je bedoelt dat je geen geldige argumenten meer hebt, en je dus vertrekt uit dit topic?quote:
Vergeet ook niet wat voor rol het toestel heeft, een F15 is bv een luchtoverwichtsjager, de F16 is een multirole toestel. Met een multirole kun je van alles wat doen, bombarderen, dogfight enz. Een luchtoverwichtsjager is bedoeld om vij vliegtuigen neer te schieten en zal niet in staat zijn om een bom fatsoenlijk op een doel te gooien. De MIG29 en nieuwere types zijn gebouwd als luchtoverwichtsjager, niet als multirole toestel zoals de JSF.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 10:35 schreef Verluste het volgende:
Het is nu 2009 hoor. De nieuwste MiG domineert de JSF in militaire simulaties. Maar aan dat feit wil je niet, bang dat je droom aan gruzelementen gaat
Eh, ik bedoelde de JSF... Was weer te snel met de vingers....quote:Op dinsdag 31 maart 2009 21:32 schreef nietzman het volgende:
Als er éen toestel is ontworpen als air superiority jager is het wel de F22 heur. De JSF is het multirole vriendje onder de Raptor.
Ik heb inderdaad het hele topic gelezen en de conclusie is dat jij geen directe vragen durft te beantwoorden, zoals je nu wederom laat zien. Ik denk namelijk dat jij een van de enigen bent hier, die zijn informatie NIET uit vakbladen of ervaring haalt.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 20:26 schreef Verluste het volgende:
[..]
Als je dit topic doorleest weet je het. De bronnen staan erbij. Ik post ze niet meer, eens houdt het op![]()
En ik haal tenminste niet al mijn informatie van Discovery Channel of de Telegraaf.
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:05 schreef mando_diao het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad het hele topic gelezen en de conclusie is dat jij geen directe vragen durft te beantwoorden, zoals je nu wederom laat zien. Ik denk namelijk dat jij een van de enigen bent hier, die zijn informatie NIET uit vakbladen of ervaring haalt.
Een wijs besluit.quote:“Noorwegen trekt zich terug uit JSF project”
Gepubliceerd door JSFNieuws.nl onder Andere JSF landen
Oslo (N)- “Noorwegen trekt zich terug uit het JSF project. Vrijdag zal de Noorse regering de motieven aan het parlement bekendmaken waarom het besluit tot aankoop van de Joint Strike Fighter wordt teruggedraaid”.
Volgens het nieuwsbericht: “De Noorse regering heeft hiertoe besloten vanwege het dreigende enorme JSF begrotingsgat en het niet kunnen geven van zekerheid omtrent de prijs door Lockheed Martin. Dit heeft geleid tot deze sensationele ontwikkeling in de Noorse strijd omtrent de aankoop van nieuwe gevechtsvliegtuigen.”
Parlementair bezoek Verenigde Staten
Vandaag rondt een Noorse parlementaire delegatie het bezoek af aan de Verenigde Staten, waar ze een soortgelijk werkbezoek brachten als recent de Nederlandse Vaste Commissie voor Defensie van de Tweede Kamer.
En precies op dit actuele tijdstip plaatste het JSF-kritische opinieblad Klassekampen dit opvallende en nationaal de aandacht trekkende bericht dat de Noorse regering voornemens zou zijn zich terug te trekken uit het JSF project. Tal van kranten namen het bericht over en zorgden voor veel publiciteit.
Het bleek een 1 april grap te zijn.
Niettemin heeft de zaak een serieuze ondertoon, gelet op de nog lopende stevige discussie tussen parlement en regering in de kwestie rond de opvolging van de Noorse F-16.
het aardige is dat jouw manier van argumenten over brengen echt totaal tegen je werkt. Mensen krijgen een hekel aan je, en luisteren dus ook niet meer naar wat je te vertellen hebt. Ik ben best bereid te luisteren naar geldige argumenten, maar je gedraagt je in dit topic als een troll, die werkelijk NIETS toevoegt aan de discussie.quote:Op zaterdag 4 april 2009 17:34 schreef Verluste het volgende:
http://www.jsfnieuws.nl/?p=430
[..]
Een wijs besluit.
Zelfs als het geen 1 april grap was geweest.
quote:Op zaterdag 4 april 2009 21:11 schreef RonaldV het volgende:
[..]
het aardige is dat jouw manier van argumenten over brengen echt totaal tegen je werkt. Mensen krijgen een hekel aan je, en luisteren dus ook niet meer naar wat je te vertellen hebt. Ik ben best bereid te luisteren naar geldige argumenten, maar je gedraagt je in dit topic als een troll, die werkelijk NIETS toevoegt aan de discussie.
Ja, en wat een betrouwbare bron ookquote:Op maandag 6 april 2009 15:32 schreef Lightning_NL het volgende:
En nogmaals wordt confirmed, de JSF is de beste kist voor de laagste prijs.
CBS is aardig feilloos te noemen hoor in haar berekeningen, ook als je de recente geschiedenis in acht neemt.quote:Op maandag 6 april 2009 16:37 schreef Pumatje het volgende:
nog steeds hier?
oja
Vakbond: JSF beter voor werk dan Saab
FNV Bondgenoten denkt dat de keuze van het Amerikaanse gevechtstoestel JSF als opvolger van de F-16 bij de luchtmacht beter is dan die van de Zweedse Saab Gripen NG.
Hettie Kijzers van de vakbond zei maandag tijdens een hoorzitting in de Tweede kamer dat Saab ons land aanbiedt om toestellen hier te assembleren. Dat is volgens haar goed voor twee- tot driehonderd banen gedurende een periode van zo'n tien jaar. De Amerikanen geven Nederlandse bedrijven bij aanschaf van de JSF de kans mee te dingen naar orders en dan gaat het om een veel langere looptijd.
Kijzers drong wel aan op meer zekerheid over werk in ons land. Zij vindt dat de Kamer niet "ja" moet zeggen tegen de JSF. "Er zit meer werkgelegenheid in, maar daar zijn stevige contracten voor nodig."
quote:Op maandag 6 april 2009 16:34 schreef Verluste het volgende:
http://www.liveleak.com/view?i=3cc_1228919444
''The JSF aircraft were next to useless''
Lijkt me duidelijk.
quote:
op LiveLeak en Youtube kan ik ook filmpjes vinden waarop staat dat Islam-fundis de oorlog in Irak aan het winnen zijn.quote:Op maandag 6 april 2009 16:34 schreef Verluste het volgende:
http://www.liveleak.com/view?i=3cc_1228919444
''The JSF aircraft were next to useless''
Lijkt me duidelijk.
Sukkeltje. Is helemaal niet made in the USA. Sterker nog, Nederland bouwt mee aan heel veel onderdelen.quote:Op maandag 6 april 2009 16:37 schreef Verluste het volgende:
[..]
![]()
Wangedrag nodigt wangedrag uit. Jullie hebben een bord voor de kop. Een bord waarop ergens staat ''made in the USA''.
Nou, rot op met de USA. Helemaal met dit slechte toestel.
Aldus wie? Op basis waarvan?quote:Op maandag 6 april 2009 15:32 schreef Lightning_NL het volgende:
En nogmaals wordt confirmed, de JSF is de beste kist voor de laagste prijs.
Van Uhm. De kenner, van de landmacht. Ik ben benieuwd welke studies hij ervoor gevolgd heeft. Zou hij ooit in de cockpit van een F-16 geloerd hebben?quote:Op maandag 6 april 2009 21:07 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Van Uhm. Op basis waarvan? Mensen die er verstand van hebben. En onafhankelijke onderzoeken.
Ik denk dat het een intelligente man is met genoeg expertise om hem heen om tot een veel betere keuze te komen dan de meeste fokkertjes hier.quote:Op maandag 6 april 2009 21:11 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Van Uhm. De kenner, van de landmacht. Ik ben benieuwd welke studies hij ervoor gevolgd heeft.
Lijkt mij 99% zeker van wel he.quote:Zou hij ooit in de cockpit van een F-16 geloerd hebben?
quote:Van Uhm heeft naar alle waarschijnlijkheid een por in z'n zij gekregen van een luchtmacht-collega en start zodoende een charmeoffensief om dat ding naar binnen te praten. Want linksom, of rechtsom. Dat ding zal er komen. Punt uit.
Moeilijk hé? Begrijpend lezen. Doei domme fanboy met je stars en stripesquote:Op maandag 6 april 2009 21:20 schreef Lightning_NL het volgende:
Die Verluste met z'n 'made in the USA'. Wat een aap toch. Met elke post laat je zien dat je er niks van snapt Verluste, wanneer geef je het op, prutser?
De motoren zijn ontworpen door Nederlanders. Bekabeling, vleugeldelen, luiken en nog meer wordt allemaal door Nederlandse bedrijven gemaakt.
Effe een overzicht van wat allemaal door Nederlanders wordt geproduceerd:
http://www.niid.nl/file.aspx?i=962Doei Verluste.
quote:Op maandag 6 april 2009 21:46 schreef Verluste het volgende:
Ze kunnen veel beter voor de Saab gaan, niet alleen goedkoper maar ook beter en dan is beter in de zin van de mogelijkheden die de JSF en de Saab bieden. De JSF betaal je voor mogelijkheden die helemaal niet door Nederland gebruikt worden en ook nooit gebruikt gaan worden. De Saab is alsof het ontworpen is voor de doeleinden van de NL luchtmacht. Ook heeft Saab een veel beter contract geboden dan de VS, je krijgt een uitgekleden JSF maar moet het volle pond betalen, het is waarschijnlijk een kaal contract met niks er op en er aan. Saab heeft tenminste enkele decennia aan onderhoudt en ook training geboden. Aanschaf is meer dan een miljard goedkoper maar als we onderhoudt en training bij de JSF er bij optellen ben je met de JSF waarschijnlijk enkele Miljarden duurder uit dan de Saab.
Die hele JSF is gewoon rugtoerisme van de Nederlandse regering, we moeten in een goed boekje komen bij de VS. Ze kunnen in de VS maar het zelfde leveren en anders exit. JSF project staat in de VS zelf ook al op tocht dus snel het zinkende schip verlaten voor het klauwen vol geld extra gaat kosten.
Dit heeft echt NIKS met begrijpend lezen te maken, domboquote:Op maandag 6 april 2009 21:47 schreef Verluste het volgende:
[..]
Moeilijk hé? Begrijpend lezen. Doei domme fanboy met je stars en stripes
Of de Gripen NG goedkoper is, moet nog maar blijken! Vooral in the long run ziet het wat dat betreft nog STEEDS gunstiger uit voor de JSF. Ken je feiten mannetje.quote:Op maandag 6 april 2009 21:46 schreef Verluste het volgende:
Ze kunnen veel beter voor de Saab gaan, niet alleen goedkoper maar ook beter
Dit is een leugen.quote:en dan is beter in de zin van de mogelijkheden die de JSF en de Saab bieden. De JSF betaal je voor mogelijkheden die helemaal niet door Nederland gebruikt worden en ook nooit gebruikt gaan worden.
Dit is een nog grotere leugen.quote:De Saab is alsof het ontworpen is voor de doeleinden van de NL luchtmacht.
Bullshitquote:Ook heeft Saab een veel beter contract geboden dan de VS,
ALWEER een leugen.quote:je krijgt een uitgekleden JSF maar moet het volle pond betalen,
Nee, is het niet.quote:het is waarschijnlijk een kaal contract met niks er op en er aan.
Lockheed Martin ook, en is volgens mij nog goedkoper ook.quote:Saab heeft tenminste enkele decennia aan onderhoudt en ook training geboden.
OnderhouDTquote:Aanschaf is meer dan een miljard goedkoper maar als we onderhoudt en training bij de JSF er bij optellen ben je met de JSF waarschijnlijk enkele Miljarden duurder uit dan de Saab.
Hier past maar 1 smiley bij:quote:Die hele JSF is gewoon rugtoerisme van de Nederlandse regering, we moeten in een goed boekje komen bij de VS. Ze kunnen in de VS maar het zelfde leveren en anders exit. JSF project staat in de VS zelf ook al op tocht dus snel het zinkende schip verlaten voor het klauwen vol geld extra gaat kosten.
Nergens om hoor, maar ik vind jou verreweg de zwakste indruk maken in de JSF-reeks.quote:Op maandag 6 april 2009 22:02 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Dit heeft echt NIKS met begrijpend lezen te maken, domboNIKS. En als jij vindt dat dat wel zo is, zeg dan eens wat ik niet goed heb gelezen (oh wacht, jij geeft toch nooit antwoord op dingen
) Maarruh, jij zegt made in the USA, ik laat gewoon effe zien dat jij niet weet wat je lult.
<Tegen beter weten in>quote:Op maandag 6 april 2009 21:46 schreef Verluste het volgende:
Ze kunnen veel beter voor de Saab gaan, niet alleen goedkoper maar ook beter en dan is beter in de zin van de mogelijkheden die de JSF en de Saab bieden. De JSF betaal je voor mogelijkheden die helemaal niet door Nederland gebruikt worden en ook nooit gebruikt gaan worden. De Saab is alsof het ontworpen is voor de doeleinden van de NL luchtmacht. Ook heeft Saab een veel beter contract geboden dan de VS, je krijgt een uitgekleden JSF maar moet het volle pond betalen, het is waarschijnlijk een kaal contract met niks er op en er aan. Saab heeft tenminste enkele decennia aan onderhoudt en ook training geboden. Aanschaf is meer dan een miljard goedkoper maar als we onderhoudt en training bij de JSF er bij optellen ben je met de JSF waarschijnlijk enkele Miljarden duurder uit dan de Saab.
Die hele JSF is gewoon rugtoerisme van de Nederlandse regering, we moeten in een goed boekje komen bij de VS. Ze kunnen in de VS maar het zelfde leveren en anders exit. JSF project staat in de VS zelf ook al op tocht dus snel het zinkende schip verlaten voor het klauwen vol geld extra gaat kosten.
Beter en op welke mogelijkheden?quote:Op maandag 6 april 2009 21:46 schreef Verluste het volgende:
Ze kunnen veel beter voor de Saab gaan, niet alleen goedkoper maar ook beter en dan is beter in de zin van de mogelijkheden die de JSF en de Saab bieden.
Welke mogelijkheden zitten er allemaal in, en welke gaan we niet gebruiken?quote:De JSF betaal je voor mogelijkheden die helemaal niet door Nederland gebruikt worden en ook nooit gebruikt gaan worden.
En de rest van de NAVO? Interoperabiliteit heeft een heel hoge prio namelijk.quote:De Saab is alsof het ontworpen is voor de doeleinden van de NL luchtmacht.
Is dat zo?quote:Ook heeft Saab een veel beter contract geboden dan de VS,
Wat is er van de standaard JSF afgehaald? Waar haal je vandaan dat als er iets vanaf is gehaald wij toch evenveel moeten betalen als de USAF? Hoe komt het dat jij het waarschijnlijke contract al kent, terwijl daar nog niet eens onderhandelingen over lopen?quote:je krijgt een uitgekleden JSF maar moet het volle pond betalen, het is waarschijnlijk een kaal contract met niks er op en er aan.
Lockheed ook. Of bedoel je iets anders? Wees eens wat duidelijker?quote:Saab heeft tenminste enkele decennia aan onderhoudt en ook training geboden.
Weer een [i]waarschijnlijk[i]. Je doet graag aannames he? Als ik je nou vertel dat de voorganger van de JSF Nederland per saldo NIETS heeft gekost, gecorrigeerd voor inflatie) behalve de manuseren onderhoud, de salarissen van de vliegers, en de brandstof die zon ding verstookt? En dat die voorganger OOK door dat corrupte Lockheed is gebouwd?quote:Aanschaf is meer dan een miljard goedkoper maar als we onderhoudt en training bij de JSF er bij optellen ben je met de JSF waarschijnlijk enkele Miljarden duurder uit dan de Saab.
Wat is dit nou voor stellling? Nederland heeft na het VK de beste relatie met de VS in Europa. Ook wereldwijd zitten we in de top. Waarom moeten wij in een goed boekje komen?quote:Die hele JSF is gewoon rugtoerisme van de Nederlandse regering, we moeten in een goed boekje komen bij de VS.
Die stelling begrijp ik niet. misschien even uitleggen?quote:Ze kunnen in de VS maar het zelfde leveren en anders exit.
De JSF staat wereldwijd op de tocht, niet alleen in de VS. Dat betekent nog niet dat het een dood kindje is. Historisch hebben gevechtsvliegtuigen een moeilijke geboorte.quote:JSF project staat in de VS zelf ook al op tocht dus snel het zinkende schip verlaten voor het klauwen vol geld extra gaat kosten.
Te laat!quote:
Tja, zo kun je denken inderdaad. Wat ik dan apart vind is dat vervolgens types als van Velzen wel als autoriteit beschouwd worden, als die al ooit een F-16 van dichtbij heeft bekeken was het met een sloophamer in de hand.quote:Op maandag 6 april 2009 21:11 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Van Uhm. De kenner, van de landmacht. Ik ben benieuwd welke studies hij ervoor gevolgd heeft. Zou hij ooit in de cockpit van een F-16 geloerd hebben?
Van Uhm heeft naar alle waarschijnlijkheid een por in z'n zij gekregen van een luchtmacht-collega en start zodoende een charmeoffensief om dat ding naar binnen te praten. Want linksom, of rechtsom. Dat ding zal er komen. Punt uit.
nei!!!quote:
gnihihiquote:Op maandag 6 april 2009 22:27 schreef Nobu het volgende:
[..]
Tja, zo kun je denken inderdaad. Wat ik dan apart vind is dat vervolgens types als van Velzen wel als autoriteit beschouwd worden, als die al ooit een F-16 van dichtbij heeft bekeken was het met een sloophamer in de hand.
Geef m een beetje de tijd. Ik stel hem al het hele topic door kritische vragen, en gooi hem kritische opmerkingen voor de voeten. Ik kan me voorstellen dat hij daar niet zo 123 een antwoord op heeft. Overigens betrapte ik hem vanavond op het vullen van de frontpage met dezelfde retoriek die hij hier verkondigt.quote:
dat is eigenlijk ook nog een punt he? stel we krijgen als NAVO zijnde mot met Rusland. die kunnen Zweden binnen een dag plat bombarderen, zodat we compleet verstookt blijven van materiaal om de Saab in de lucht te houden. ook dat is een punt om rekening mee te houdenquote:Op maandag 6 april 2009 22:24 schreef RonaldV het volgende:
Is dat zo?Je bedoelt dat de aanschafkosten lager zijn, maar hoe zit het met leveren van onderdelen? Wat als wij naar een oorlog gaan die de Zweden niet aanstaat?
![]()
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |