Inderdaad. Maakt niet meer uit. Het is nochtans de complete waarheid en heb ik ook zo in de PV laten zetten.quote:
Er was wel iemand, dus kennelijk had je nog beter moeten kijken. Opgelost, slotjequote:Op dinsdag 17 maart 2009 21:30 schreef De_Jostiband het volgende:
Ik keek maar al te goed en er was niemand.
Niemand zegt dat het niet de waarheid is, het is jouw verhaal.quote:Op woensdag 18 maart 2009 00:39 schreef De_Jostiband het volgende:
[..]
Inderdaad. Maakt niet meer uit. Het is nochtans de complete waarheid en heb ik ook zo in de PV laten zetten.
Zoals Dennis zei is hij inderdaad via de zijkant ingereden. Hij zat met zijn fiets tussen mij en de achteropzittende passagier.
Dat hij geen schade heeft is inderdaad raar maar het is zo. Alleen een reflector los aan zijn fiets.
Eigenlijk bevestig je hiermee slechts wat iedereen al zegt: De fietser had voorrang, onafhankelijk van jouw gezichtsvermogen of zijn snelheid.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 21:44 schreef De_Jostiband het volgende:
Even gepaint voor meer duidelijkheid.
[ afbeelding ]
Ik zag dus niemand in het begin, en ik vind het veilig dus ga ik er over. Hij MOET echter gezien hebben dat ik er op stond en reed zo hard dat hij niet meer kon stoppen, en me gewoon velde.
Dat kan toch helemaal niet? Dan heb je niet goed gekeken.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 21:30 schreef De_Jostiband het volgende:
Ik keek maar al te goed en er was niemand. Dus het was veilig. En plots ramt ie me.
Dat zeg ik toch ook?quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:34 schreef Maanvis het volgende:
Cat22, effe voor de duidelijkheid nog maar eens, de fietser in het verhaal van TS was niet fout. TS was fout, zonder meer.
Ik heb er toendertijd zelfs een topic over geopend. Met paint. Ik vond het ook een vage situatie:quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:41 schreef The_End het volgende:
In het geval van Cat22 is het nog maar de vraag wie er fout was. De fietser rijdt misschien wel tegen het verkeer in, maar Cat22 verleende geen voorrang bij het afslaan.
Je liet het lijken alsof het afging omdat fietser een zwakke weggebruiker isquote:Op woensdag 18 maart 2009 10:52 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook?Ik twijfel eraan of de fietser fout is, TS heeft niet goed genoeg gekeken.
O, dat maakt het een stuk duidelijker. Ik dacht dat hij op de rotonde reed.quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:57 schreef Cat22 het volgende:
Ik heb er toendertijd zelfs een topic over geopend. Met paint. Ik vond het ook een vage situatie:
Fietser vs auto: schade verhalen (auto)?
Waarom moet ik toch steeds aan de topics van Fusionfreak en z'n CBR denkenquote:Op woensdag 18 maart 2009 09:03 schreef The_End het volgende:
Dit topic is dus precies de reden waarom leden van de jostiband geen rijbewijs mogen hebben....
In vergelijking met de TS heeft Fusionfreak het nog makkelijk. Deze TS heeft te maken met gecloakte fietsers. Hoe anders kan die fietser opeens tegen hem opgebotst zijn, terwijl hij goed keek!quote:Op woensdag 18 maart 2009 12:01 schreef r_one het volgende:
[..]
Waarom moet ik toch steeds aan de topics van Fusionfreak en z'n CBR denken
Dat dus, het is inderdaad zo dat de fietser de zwakke weggebruiker is en dus niet aansprakelijk word gesteld voor de schade die jij hebt opgelopen, kut maar het is niet andersquote:Op dinsdag 17 maart 2009 21:22 schreef -AnneX- het volgende:
lijkt me dat de fietser in zijn recht staat.
als jij hem over het hoofd ziet is het dus jouw fout... aangezien je op dat fietspad de fietsers voor moet laten gaan
Ze zouden zijn rijbewijs moeten innemen. Als je zo'n fout maakt en dan ook nog niet eens kan/wil inzien dat je schuldig bent aan het ongeval, dan hoor je gewoon geen rijbewijs te hebben.quote:Op woensdag 18 maart 2009 13:49 schreef Chinless het volgende:
Je zou wel flink genaaid worden als je nu straks ook nog een boete krijgt.
Als de motorrijder maar labiel genoeg isquote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:26 schreef Ynske het volgende:
en dan nog blijf ik me afvragen hoe je als fietser het voor mekaar krijgt om een motor met 2 personen erop omver kunt rijden
Als je stilstaat, dan treft jou toch geen schuld?quote:Op woensdag 18 maart 2009 11:02 schreef Donder het volgende:
De enige kans die je maakt om alles vergoed te krijgen is als in het politierapport komt te staan dat de fietser echt fout zat, anders is het hoogst haalbare 50/50 (deling van het schadebedrag).
Heb zelf ook eens een zo'n akkefietje gehad.. Reed op een rotonde, zie een fiester aankomen die de rotonde op wil(race-fiets en die reed hard). Ik ga stilstaan op de rotonde, met het fietspad vrijlatend om deze fietser door te laten gaan.. wat doet ie... rijd tegen mijn auto aan ter hoogte van mijn achterwiel. De eerste reactie van deze meneer: "Ik dacht dat je door zou rijden". Opgegeven aan de verzekering (helaas geen politie bij geweest). Deze meneer bekende ook zelfs de schuld, maar volgens mijn verzekering was het toch echt mijn schuld (want tja.. fietsers zijn zwakkere verkeersdeelnemers), Na lang getouwtrek en zeuren toch voor elkaar gekregen om dit op 50/50 basis af te sluiten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |