abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 maart 2009 @ 21:15:42 #1
247579 De_Jostiband
De enige echte!
pi_67150345
Beste FOK!ers

Ik stond met de motorfiets op de baan om af te slaan naar de straat links van de straat waar ik me op bevond. Daarvoor moest ik een fietspad oversteken. Ik kijk of er zich geen fietsers op het fietspad bevinden. Dit is niet het geval dus ik rij op het fietspad. Terwijl ik met de motor al dwars over het fietspad sta, komt er ineens met flinke vaart (had de kerel zelfs niet zien komen) een 15-jarig jochie tegen mijn rechterflank aangereden.

Was zo'n vaart dat de motorfiets de grond op vloog. Jochie wou weg rijden maar ik riep hem na, en heb hem toch kunnen stoppen. Hij en een vrouwelijke kennis van rond de 40-50 jaar stonden er. Hoor ik haar zeggen; "Vraag zijn adres! Vraag zijn adres!" Natuurlijk weet je dan dat ze je gaan pluimen als je geen politie vraagt. (wouden al mijn adres, om later alsnog mij te kunnen paaien) Dus ik was slimmer en belde zelf de politie.

Blikschade (linkervoetsteun beschadigd door de val, spiegel beschadigd, en richtingaanwijzer scheef) en lichamelijke schade (knie door het jochie die er komt tegenaan geramd), en proces verbaal opgemaakt @ politiebureau en zus en zo.

Net contacteerde ik mijn verzekeringsagent, en stelde meteen de kort en bondige conclusie; De fietser is een zwakke weggebruiker en jij bent in fout. Maar WTF; ik keek of er niemand was, en er was niemand, dus ga ik er over en ineens komt die gozerd met volle vaart op me in gereden. Hij is in fout door zo geweldig aan te komen fietsen. Akkoord, hij is een zwakke weggebruiker, maar hij moet toch ook kunnen stoppen voor hindernissen?

Hoe zit het juist? Ben ik in mijn recht of de fietser?
Op vrijdag 24 april 2009 09:53 schreef Yozzz het volgende:
Ik heb er eens goed over nagedacht, en de conclusie is dat jij de meest kansloze user in dit topic bent *O*
pi_67150556
lijkt me dat de fietser in zijn recht staat.
als jij hem over het hoofd ziet is het dus jouw fout... aangezien je op dat fietspad de fietsers voor moet laten gaan
Gewoon, omdat het kan.
pi_67150706
De fietser heeft in dit geval alle voordeel mee:
- Zwakke weg gebruiker
- Recht doorgaand verkeer terwijl jij afslaat

Zijn "volle vaart" heeft daar geen enkele invloed op. Daarnaast is "volle vaart" voor een fietser nou ook geen Mach 1 of zo.

Je hebt gewoon niet goed genoeg uit gekeken en gaat daar nu voor op de blaren moeten zitten.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 21:30:45 #4
247579 De_Jostiband
De enige echte!
pi_67150854
Ik keek maar al te goed en er was niemand. Dus het was veilig. En plots ramt ie me.
Ik heb er eens goed over nagedacht, en de conclusie is dat jij de meest kansloze user in dit topic bent *O*
pi_67150860
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:22 schreef -AnneX- het volgende:
aangezien je op dat fietspad de fietsers voor moet laten gaan
Huh? Dat klopt helemaal niet, dat is geen verkeersregel (of bedoel je rechtdoorgaand verkeer heeft voorang als je afslaat?). Misschien zat de motorrijder wel op een voorrangsweg te rijden.

Wat was nu exact de situatie? Ik kan het er niet uit opmaken.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_67150911
Jij zit fout. Beetje zoals hierboven beschreven
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
pi_67150981
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:30 schreef De_Jostiband het volgende:
Ik keek maar al te goed en er was niemand. Dus het was veilig. En plots ramt ie me.
Niet goed genoeg gekeken denk ik dan he
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
pi_67150997
Ik begrijp uit je verhaal dat jij afsloeg en de fietser rechtdoor reed. Heb je om eoa reden moeten stilstaan op dat fietspad ? Anders kan ik me niet voorstellen dat er nadat je goed keek ineens een fietser op je knalt ....
pi_67151260
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:15 schreef De_Jostiband het volgende:
Beste FOK!ers

Ik stond met de motorfiets op de baan om af te slaan naar de straat links van de straat waar ik me op bevond. Daarvoor moest ik een fietspad oversteken. Ik kijk of er zich geen fietsers op het fietspad bevinden. Dit is niet het geval dus ik rij op het fietspad. Terwijl ik met de motor al dwars over het fietspad sta, komt er ineens met flinke vaart (had de kerel zelfs niet zien komen) een 15-jarig jochie tegen mijn rechterflank aangereden.

Was zo'n vaart dat de motorfiets de grond op vloog. Jochie wou weg rijden maar ik riep hem na, en heb hem toch kunnen stoppen. Hij en een vrouwelijke kennis van rond de 40-50 jaar stonden er. Hoor ik haar zeggen; "Vraag zijn adres! Vraag zijn adres!" Natuurlijk weet je dan dat ze je gaan pluimen als je geen politie vraagt. (wouden al mijn adres, om later alsnog mij te kunnen paaien) Dus ik was slimmer en belde zelf de politie.

Blikschade (linkervoetsteun beschadigd door de val, spiegel beschadigd, en richtingaanwijzer scheef) en lichamelijke schade (knie door het jochie die er komt tegenaan geramd), en proces verbaal opgemaakt @ politiebureau en zus en zo.

Net contacteerde ik mijn verzekeringsagent, en stelde meteen de kort en bondige conclusie; De fietser is een zwakke weggebruiker en jij bent in fout. Maar WTF; ik keek of er niemand was, en er was niemand, dus ga ik er over en ineens komt die gozerd met volle vaart op me in gereden. Hij is in fout door zo geweldig aan te komen fietsen. Akkoord, hij is een zwakke weggebruiker, maar hij moet toch ook kunnen stoppen voor hindernissen?

Hoe zit het juist? Ben ik in mijn recht of de fietser?
Vaag verhaal
Maar gauw even quoten voordat de OP weer wordt weggeëdit
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_67151408
Wat doen ze eigenlijk precies als ze je gaan "pluimen"
  dinsdag 17 maart 2009 @ 21:44:03 #11
247579 De_Jostiband
De enige echte!
pi_67151431
Even gepaint voor meer duidelijkheid.

Ik zag dus niemand in het begin, en ik vind het veilig dus ga ik er over. Hij MOET echter gezien hebben dat ik er op stond en reed zo hard dat hij niet meer kon stoppen, en me gewoon velde.

[ Bericht 2% gewijzigd door De_Jostiband op 17-03-2009 21:56:05 ]
pi_67151521
quote:
Er was eerst geen fietser en toen ineens wel?

Het was óf een Jezus-verschijning, óf je hebt zitten suffen. En aangezien ik atheist ben..
  dinsdag 17 maart 2009 @ 21:46:39 #13
247579 De_Jostiband
De enige echte!
pi_67151548
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:40 schreef r_one het volgende:

[..]

Vaag verhaal
Maar gauw even quoten voordat de OP weer wordt weggeëdit
Waarom zou ik dat doen?
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:43 schreef Hork het volgende:
Wat doen ze eigenlijk precies als ze je gaan "pluimen"
Gaan profiteren van je. Zeggen van dit en dat doen pijn, en ik kan de centen leggen.
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:33 schreef Hork het volgende:
Ik begrijp uit je verhaal dat jij afsloeg en de fietser rechtdoor reed. Heb je om eoa reden moeten stilstaan op dat fietspad ? Anders kan ik me niet voorstellen dat er nadat je goed keek ineens een fietser op je knalt ....
Ja, dat snap ik ook niet. Daarom moet dat kereltje wel hard gereden hebben.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 21:46:43 #14
181376 Baird
Eat shit 'n die!
pi_67151551
'Wouden' en 'Contacteerde'

Vreemd....
Only the strongest will survive...
  dinsdag 17 maart 2009 @ 21:46:46 #15
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_67151554
quote:
Ik zou hem aanklagen! Hij moet minstens 80 km per uur hebben gereden op die fiets!!
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_67151560
Was het al donker toen het gebeurde en had hij zijn licht aan?

Wat ik uit het plaatje opmaak had je hem voorrang moeten verlenen omdat hij zo te zien op een voorrangsweg reed (afgaande op het stoplicht en dat je de weg rood maakt, hij zal dus wel doorgaand zijn)?

Het lijkt me niet dat de fietser jou expres ging rammen als jij op een motor rijdt en hij op een fiets?
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 17 maart 2009 @ 21:47:55 #17
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_67151605
allereerst, een fietser die een moterrijder omver rijd? t lijkt me een beetje stug
daarnaast wat was t licht van de fietser? is hij door rood gegaan?
T is iig wel zo dat jij een bijzondere verrichting deed, als in je sloeg af.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 17 maart 2009 @ 21:48:16 #18
45722 Dromer
pi_67151622
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:46 schreef Kahlen het volgende:

Wat ik uit het plaatje opmaak had je hem voorrang moeten verlenen omdat hij zo te zien op een voorrangsweg reed (afgaande op het stoplicht en dat je de weg rood maakt, hij zal dus wel doorgaand zijn)?

Het lijkt me niet dat de fietser jou expres ging rammen als jij op een motor rijdt en hij op een fiets?
Daar komt TS ook wel achter als ie niet meer high is.
pi_67151656
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:47 schreef Ynske het volgende:
T is iig wel zo dat jij een bijzondere verrichting deed, als in je sloeg af.
volgens mij sloeg hij daar nog niet af, maar stond hij stil op het fietspad?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 17 maart 2009 @ 21:50:30 #20
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_67151700
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:49 schreef Kahlen het volgende:

[..]

als je de tekening bekijkt wilde hij links die straat in, dus was hij al aan t afslaan
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 17 maart 2009 @ 21:51:48 #21
45722 Dromer
pi_67151748
neem 'm nou niet serieus...
pi_67151786
Stond jij dan niet ineens op dat fietspad? Bedoel je komt uit een rij stilstaande voertuigen (of langzaam rijdend) lijkt mij? En veel harder dan 25 zal die vast niet gefietst hebben. J
pi_67151890
quote:
Ik zou zeggen, naar het CBR, rijbewijs inleveren vanwege slechte ogen.... of gewoon naar Pearl natuurlijk.
A mind with a heart of it's own
pi_67151924
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:49 schreef Kahlen het volgende:

Ik weet niet wat jij dan wél verstaat onder 'afslaan'.
En dat de fietser op een voorrangsweg rijdt, blijkt ook nergens uit en is ook volstrekt niet relevant.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 21:56:23 #25
247579 De_Jostiband
De enige echte!
pi_67151986
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:46 schreef Kahlen het volgende:

Foutje gefixed, is een gewoon fietspad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')