abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 maart 2009 @ 21:15:42 #1
247579 De_Jostiband
De enige echte!
pi_67150345
Beste FOK!ers

Ik stond met de motorfiets op de baan om af te slaan naar de straat links van de straat waar ik me op bevond. Daarvoor moest ik een fietspad oversteken. Ik kijk of er zich geen fietsers op het fietspad bevinden. Dit is niet het geval dus ik rij op het fietspad. Terwijl ik met de motor al dwars over het fietspad sta, komt er ineens met flinke vaart (had de kerel zelfs niet zien komen) een 15-jarig jochie tegen mijn rechterflank aangereden.

Was zo'n vaart dat de motorfiets de grond op vloog. Jochie wou weg rijden maar ik riep hem na, en heb hem toch kunnen stoppen. Hij en een vrouwelijke kennis van rond de 40-50 jaar stonden er. Hoor ik haar zeggen; "Vraag zijn adres! Vraag zijn adres!" Natuurlijk weet je dan dat ze je gaan pluimen als je geen politie vraagt. (wouden al mijn adres, om later alsnog mij te kunnen paaien) Dus ik was slimmer en belde zelf de politie.

Blikschade (linkervoetsteun beschadigd door de val, spiegel beschadigd, en richtingaanwijzer scheef) en lichamelijke schade (knie door het jochie die er komt tegenaan geramd), en proces verbaal opgemaakt @ politiebureau en zus en zo.

Net contacteerde ik mijn verzekeringsagent, en stelde meteen de kort en bondige conclusie; De fietser is een zwakke weggebruiker en jij bent in fout. Maar WTF; ik keek of er niemand was, en er was niemand, dus ga ik er over en ineens komt die gozerd met volle vaart op me in gereden. Hij is in fout door zo geweldig aan te komen fietsen. Akkoord, hij is een zwakke weggebruiker, maar hij moet toch ook kunnen stoppen voor hindernissen?

Hoe zit het juist? Ben ik in mijn recht of de fietser?
Op vrijdag 24 april 2009 09:53 schreef Yozzz het volgende:
Ik heb er eens goed over nagedacht, en de conclusie is dat jij de meest kansloze user in dit topic bent *O*
pi_67150556
lijkt me dat de fietser in zijn recht staat.
als jij hem over het hoofd ziet is het dus jouw fout... aangezien je op dat fietspad de fietsers voor moet laten gaan
Gewoon, omdat het kan.
pi_67150706
De fietser heeft in dit geval alle voordeel mee:
- Zwakke weg gebruiker
- Recht doorgaand verkeer terwijl jij afslaat

Zijn "volle vaart" heeft daar geen enkele invloed op. Daarnaast is "volle vaart" voor een fietser nou ook geen Mach 1 of zo.

Je hebt gewoon niet goed genoeg uit gekeken en gaat daar nu voor op de blaren moeten zitten.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 21:30:45 #4
247579 De_Jostiband
De enige echte!
pi_67150854
Ik keek maar al te goed en er was niemand. Dus het was veilig. En plots ramt ie me.
Ik heb er eens goed over nagedacht, en de conclusie is dat jij de meest kansloze user in dit topic bent *O*
pi_67150860
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:22 schreef -AnneX- het volgende:
aangezien je op dat fietspad de fietsers voor moet laten gaan
Huh? Dat klopt helemaal niet, dat is geen verkeersregel (of bedoel je rechtdoorgaand verkeer heeft voorang als je afslaat?). Misschien zat de motorrijder wel op een voorrangsweg te rijden.

Wat was nu exact de situatie? Ik kan het er niet uit opmaken.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_67150911
Jij zit fout. Beetje zoals hierboven beschreven
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
pi_67150981
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:30 schreef De_Jostiband het volgende:
Ik keek maar al te goed en er was niemand. Dus het was veilig. En plots ramt ie me.
Niet goed genoeg gekeken denk ik dan he
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
pi_67150997
Ik begrijp uit je verhaal dat jij afsloeg en de fietser rechtdoor reed. Heb je om eoa reden moeten stilstaan op dat fietspad ? Anders kan ik me niet voorstellen dat er nadat je goed keek ineens een fietser op je knalt ....
pi_67151260
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:15 schreef De_Jostiband het volgende:
Beste FOK!ers

Ik stond met de motorfiets op de baan om af te slaan naar de straat links van de straat waar ik me op bevond. Daarvoor moest ik een fietspad oversteken. Ik kijk of er zich geen fietsers op het fietspad bevinden. Dit is niet het geval dus ik rij op het fietspad. Terwijl ik met de motor al dwars over het fietspad sta, komt er ineens met flinke vaart (had de kerel zelfs niet zien komen) een 15-jarig jochie tegen mijn rechterflank aangereden.

Was zo'n vaart dat de motorfiets de grond op vloog. Jochie wou weg rijden maar ik riep hem na, en heb hem toch kunnen stoppen. Hij en een vrouwelijke kennis van rond de 40-50 jaar stonden er. Hoor ik haar zeggen; "Vraag zijn adres! Vraag zijn adres!" Natuurlijk weet je dan dat ze je gaan pluimen als je geen politie vraagt. (wouden al mijn adres, om later alsnog mij te kunnen paaien) Dus ik was slimmer en belde zelf de politie.

Blikschade (linkervoetsteun beschadigd door de val, spiegel beschadigd, en richtingaanwijzer scheef) en lichamelijke schade (knie door het jochie die er komt tegenaan geramd), en proces verbaal opgemaakt @ politiebureau en zus en zo.

Net contacteerde ik mijn verzekeringsagent, en stelde meteen de kort en bondige conclusie; De fietser is een zwakke weggebruiker en jij bent in fout. Maar WTF; ik keek of er niemand was, en er was niemand, dus ga ik er over en ineens komt die gozerd met volle vaart op me in gereden. Hij is in fout door zo geweldig aan te komen fietsen. Akkoord, hij is een zwakke weggebruiker, maar hij moet toch ook kunnen stoppen voor hindernissen?

Hoe zit het juist? Ben ik in mijn recht of de fietser?
Vaag verhaal
Maar gauw even quoten voordat de OP weer wordt weggeëdit
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_67151408
Wat doen ze eigenlijk precies als ze je gaan "pluimen"
  dinsdag 17 maart 2009 @ 21:44:03 #11
247579 De_Jostiband
De enige echte!
pi_67151431
Even gepaint voor meer duidelijkheid.

Ik zag dus niemand in het begin, en ik vind het veilig dus ga ik er over. Hij MOET echter gezien hebben dat ik er op stond en reed zo hard dat hij niet meer kon stoppen, en me gewoon velde.

[ Bericht 2% gewijzigd door De_Jostiband op 17-03-2009 21:56:05 ]
pi_67151521
quote:
Er was eerst geen fietser en toen ineens wel?

Het was óf een Jezus-verschijning, óf je hebt zitten suffen. En aangezien ik atheist ben..
  dinsdag 17 maart 2009 @ 21:46:39 #13
247579 De_Jostiband
De enige echte!
pi_67151548
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:40 schreef r_one het volgende:

[..]

Vaag verhaal
Maar gauw even quoten voordat de OP weer wordt weggeëdit
Waarom zou ik dat doen?
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:43 schreef Hork het volgende:
Wat doen ze eigenlijk precies als ze je gaan "pluimen"
Gaan profiteren van je. Zeggen van dit en dat doen pijn, en ik kan de centen leggen.
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:33 schreef Hork het volgende:
Ik begrijp uit je verhaal dat jij afsloeg en de fietser rechtdoor reed. Heb je om eoa reden moeten stilstaan op dat fietspad ? Anders kan ik me niet voorstellen dat er nadat je goed keek ineens een fietser op je knalt ....
Ja, dat snap ik ook niet. Daarom moet dat kereltje wel hard gereden hebben.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 21:46:43 #14
181376 Baird
Eat shit 'n die!
pi_67151551
'Wouden' en 'Contacteerde'

Vreemd....
Only the strongest will survive...
  dinsdag 17 maart 2009 @ 21:46:46 #15
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_67151554
quote:
Ik zou hem aanklagen! Hij moet minstens 80 km per uur hebben gereden op die fiets!!
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_67151560
Was het al donker toen het gebeurde en had hij zijn licht aan?

Wat ik uit het plaatje opmaak had je hem voorrang moeten verlenen omdat hij zo te zien op een voorrangsweg reed (afgaande op het stoplicht en dat je de weg rood maakt, hij zal dus wel doorgaand zijn)?

Het lijkt me niet dat de fietser jou expres ging rammen als jij op een motor rijdt en hij op een fiets?
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 17 maart 2009 @ 21:47:55 #17
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_67151605
allereerst, een fietser die een moterrijder omver rijd? t lijkt me een beetje stug
daarnaast wat was t licht van de fietser? is hij door rood gegaan?
T is iig wel zo dat jij een bijzondere verrichting deed, als in je sloeg af.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 17 maart 2009 @ 21:48:16 #18
45722 Dromer
pi_67151622
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:46 schreef Kahlen het volgende:

Wat ik uit het plaatje opmaak had je hem voorrang moeten verlenen omdat hij zo te zien op een voorrangsweg reed (afgaande op het stoplicht en dat je de weg rood maakt, hij zal dus wel doorgaand zijn)?

Het lijkt me niet dat de fietser jou expres ging rammen als jij op een motor rijdt en hij op een fiets?
Daar komt TS ook wel achter als ie niet meer high is.
pi_67151656
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:47 schreef Ynske het volgende:
T is iig wel zo dat jij een bijzondere verrichting deed, als in je sloeg af.
volgens mij sloeg hij daar nog niet af, maar stond hij stil op het fietspad?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 17 maart 2009 @ 21:50:30 #20
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_67151700
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:49 schreef Kahlen het volgende:

[..]

als je de tekening bekijkt wilde hij links die straat in, dus was hij al aan t afslaan
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 17 maart 2009 @ 21:51:48 #21
45722 Dromer
pi_67151748
neem 'm nou niet serieus...
pi_67151786
Stond jij dan niet ineens op dat fietspad? Bedoel je komt uit een rij stilstaande voertuigen (of langzaam rijdend) lijkt mij? En veel harder dan 25 zal die vast niet gefietst hebben. J
pi_67151890
quote:
Ik zou zeggen, naar het CBR, rijbewijs inleveren vanwege slechte ogen.... of gewoon naar Pearl natuurlijk.
A mind with a heart of it's own
pi_67151924
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:49 schreef Kahlen het volgende:

Ik weet niet wat jij dan wél verstaat onder 'afslaan'.
En dat de fietser op een voorrangsweg rijdt, blijkt ook nergens uit en is ook volstrekt niet relevant.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 21:56:23 #25
247579 De_Jostiband
De enige echte!
pi_67151986
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:46 schreef Kahlen het volgende:

Foutje gefixed, is een gewoon fietspad.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 21:57:21 #26
247579 De_Jostiband
De enige echte!
pi_67152023
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:51 schreef Dromer het volgende:
neem 'm nou niet serieus...
Heb toch maar mooi bij de pliesie gezeten, en heb geblazen met goed resultaat.
pi_67152083
Waarom stond je daar stil? Je mag niet zomaar de kruising bezetten, je moet voor het oversteken goed kijken of je in 1 keer kan oversteken zonder te stoppen.
.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 21:59:32 #28
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_67152117
Jij hebt de fietser geen voorrang verleend. Zelfs als het een auto of andere motor was geweest zat jij fout. Daar kun je zelfs nog een boete voor krijgen (voor het niet verlenen van voorrang). Dat de fietser te hard reed kan hooguit nog een boete betekenen voor die persoon (niet voor te hard rijden want dat kan op een fiets niet, maar voor gevaarlijk weggedrag oid) maar dat is iets tussen die fietser en de politie, dat doet niets af aan jou situatie en jij zult uiteraard ook niets van dat geld terug zien.
Jammer maar helaas.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  dinsdag 17 maart 2009 @ 21:59:46 #29
247579 De_Jostiband
De enige echte!
pi_67152125
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:58 schreef Fer het volgende:
Waarom stond je daar stil? Je mag niet zomaar de kruising bezetten, je moet voor het oversteken goed kijken of je in 1 keer kan oversteken zonder te stoppen.
Stond niet stil. Die fietser kwam gewoon uit het niets aanzetten, maar reed wel zeer snel. Moet ook wel als je motor word omvergeblazen waar tevens ook 2 mensen opzitten..
pi_67152138
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:55 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik weet niet wat jij dan wél verstaat onder 'afslaan'.
En dat de fietser op een voorrangsweg rijdt, blijkt ook nergens uit en is ook volstrekt niet relevant.
Er zat een fout in de tekst begrijp ik nu, het is gefixed.

Zoals ik het nu begrijp had de fietser voorrang en zat je fout.
pi_67152184
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:59 schreef De_Jostiband het volgende:

[..]

Stond niet stil. Die fietser kwam gewoon uit het niets aanzetten, maar reed wel zeer snel. Moet ook wel als je motor word omvergeblazen waar tevens ook 2 mensen opzitten..
Dat zeer snel rijden zal nooit meer dan 30 zijn, eerder zo'n 25. Dat lijkt me toch geen fout van hem.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 22:03:42 #32
181376 Baird
Eat shit 'n die!
pi_67152285
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:57 schreef De_Jostiband het volgende:

[..]

Heb toch maar mooi bij de pliesie gezeten, en heb geblazen met goed resultaat.
Well, how long did it take for the guy to come?
pi_67152321
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 22:00 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat zeer snel rijden zal nooit meer dan 30 zijn, eerder zo'n 25. Dat lijkt me toch geen fout van hem.
Ik denk zelfs dat de fietser nog de schade aan zijn fiets / kleding / emotionele schade gaat claimen. Via de politie krijgt hij contact met slachtofferhulp en die regelen alles voor hem. Althans zo was het bij mijn buurmeisje die zoiets meegemaakt heeft. Of de fietser moet aangegeven hebben dat hij niet wil dat zijn gegevens naar slachtofferhulp gaan.
pi_67152397
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:59 schreef De_Jostiband het volgende:

[..]

Al reed hij 1.000KM/h, dan zat jij alsnog fout.
pi_67152551
"Omvergeblazen"

En vervolgens doodleuk wegfietsen, sure
.
pi_67152560
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 22:06 schreef rgras het volgende:

[..]

Al reed hij 1.000KM/h, dan zat jij alsnog fout.
Voor fietsers geld uiteraard ook gewoon de aangegeven maximum snelheid Die geldt dus niet. Al is nogal lastig na te gaan hoe hard iemand reed en dan nog is de fietsers niet ineens zomaar zelf schuldig.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 22:11:23 #37
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_67152575
Ik denk dat jullie allebei rijp zijn voor een artikel 5 en het rijbewijs beiden in moeten leveren!
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_67152622
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 22:11 schreef eNaSnI het volgende:
Ik denk dat jullie allebei rijp zijn voor een artikel 5 en het rijbewijs beiden in moeten leveren!
Wie heeft er buiten TS 'tevens ook' ( ) een rijbewijs?
.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 22:12:53 #39
181376 Baird
Eat shit 'n die!
pi_67152628
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 22:11 schreef eNaSnI het volgende:
een 15 jarige bestuurder van een fiets....
  dinsdag 17 maart 2009 @ 22:13:47 #40
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_67152669
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 22:11 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Voor fietsers geld uiteraard ook gewoon de aangegeven maximum snelheid Die geldt dus niet. Al is nogal lastig na te gaan hoe hard iemand reed en dan nog is de fietsers niet ineens zomaar zelf schuldig.
Is dat wel zo? Geldt die maximum snelheid niet alleen voor motorvoertuigen (en brommers maar dan aangepast)?

EDIT: al aangepast
  dinsdag 17 maart 2009 @ 22:14:34 #41
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_67152701
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 22:11 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Voor fietsers geld uiteraard ook gewoon de aangegeven maximum snelheid. Al is nogal lastig na te gaan hoe hard iemand reed en dan nog is de fietsers niet ineens zomaar zelf schuldig.
Volgens mij geldt de maximumsnelheid alleen voor bestuurders van motorvoertuigen en dat ben je niet als fietser. Hooguit artikel 5 geen gevaar of hinder verzoorzaken voor andere weggebruikers Ik vraag me ook af hoeveel fietsen er af fabriek uitgerust worden met apparatuur om te kunnen beoordelen hoe hard je pedaleert op een bepaald weggedeelte. Is er ook een fiets-apk?

[ Bericht 9% gewijzigd door eNaSnI op 17-03-2009 22:24:11 ]
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_67152888
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 22:14 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Volgens mij geldt de maximumsnelheid alleen voor bestuurders van motorvoertuigen en dat ben je niet als fietser. Hooguit artikel 5 geen gevaar of hinder verzoorzaken voor andere weggebruikers
TS hindert de fietser juist, door op zijn pad te komen. Als de fietser nou buitenproportioneel hard heeft gereden valt er misschien wat nog van te maken.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 22:23:43 #43
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_67153019
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 22:19 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

TS hindert de fietser juist, door op zijn pad te komen. Als de fietser nou buitenproportioneel hard heeft gereden valt er misschien wat nog van te maken.
Maar dan veranderd dat niets aan de situatie van TS, de fietser zal los daarvan hooguit een boete krijgen. Maar TS blijft de schuldige als je kijkt naar schuldvraag.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 17 maart 2009 @ 22:26:55 #44
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_67153136
en dan nog blijf ik me afvragen hoe je als fietser het voor mekaar krijgt om een motor met 2 personen erop omver kunt rijden
Today is life -

Dale Carnegie
pi_67153172
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 22:26 schreef Ynske het volgende:
en dan nog blijf ik me afvragen hoe je als fietser het voor mekaar krijgt om een motor met 2 personen erop omver kunt rijden
Door er via de zijkant in de rijden wellicht?
pi_67153301
Wat ik me nou trouwens afvraag, als die fietser nou echt zo hard ging, had die dan geen schade aan zijn fiets moeten hebben (zoals een flink verbogen velg) ipv dat hij gewoon doorrijdt.

Als ik met volle vaart boven op een motor zou klappen weet ik wel zeker dat mijn fiets dat niet leuk gaat vinden.
pi_67154505
quote:
ik keek of er niemand was, en er was niemand, dus ga ik er over en ineens komt die gozerd met volle vaart op me in gereden. Hij is in fout door zo geweldig aan te komen fietsen. Akkoord, hij is een zwakke weggebruiker, maar hij moet toch ook kunnen stoppen voor hindernissen?
Mijn god wat een verhaal

Bestaat er geen kans dat je die fietser gewoon over het hoofd hebt gezien? Verder is het leuk dat je continue mekkert dat die fietser zo hard ging, maar hoe hard kan een fietser nu? 30km/h in de stad max?

Ik hoop dat je ook niet gaat mekkeren als een automobilist jouw in de toekomst over het hoofd ziet en jij vol in de flank van die auto rijdt? Want die auto is gewoon een hindernis, dus jij had gewoon moeten stoppen, toch???
  dinsdag 17 maart 2009 @ 23:36:32 #48
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_67155740
Dit topic is toch niet serieus, mag ik aannemen?

Indien wel: TS slaat af dus moet het rechtdoorgaande verkeer voorgaan. En of dat nou een fietser is (die opeens uit de lucht valt ), een voetganger of Sinterklaas op zijn paard maakt niet veel uit.
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
pi_67156784
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 23:01 schreef Sinat het volgende:

[..]

maar hoe hard kan een fietser nu? 30km/h in de stad max?
Als je Michael Boogerd heet idd, dit was een ventje van 15
A mind with a heart of it's own
pi_67157121
TS krijgt veel bijstand

vraag aan TS. Hoever kon jij vooruit kijken op het fietspad, hoe hard had hij moeten rijden dat jij hem niet kon zien? Vanuit de paint maak ik op dat je hem ten alle tijde had moeten kunnen zien. Hoe hard hij ook reed.
  woensdag 18 maart 2009 @ 00:39:14 #51
247579 De_Jostiband
De enige echte!
pi_67157328
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 00:27 schreef Brad het volgende:
TS krijgt veel bijstand
Inderdaad. Maakt niet meer uit. Het is nochtans de complete waarheid en heb ik ook zo in de PV laten zetten.

Zoals Dennis zei is hij inderdaad via de zijkant ingereden. Hij zat met zijn fiets tussen mij en de achteropzittende passagier.

Dat hij geen schade heeft is inderdaad raar maar het is zo. Alleen een reflector los aan zijn fiets.
  woensdag 18 maart 2009 @ 00:45:20 #52
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_67157418
quote:
Ik keek maar al te goed en er was niemand.
Er was wel iemand, dus kennelijk had je nog beter moeten kijken. Opgelost, slotje
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_67158220
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 00:39 schreef De_Jostiband het volgende:

[..]

Inderdaad. Maakt niet meer uit. Het is nochtans de complete waarheid en heb ik ook zo in de PV laten zetten.

Zoals Dennis zei is hij inderdaad via de zijkant ingereden. Hij zat met zijn fiets tussen mij en de achteropzittende passagier.

Dat hij geen schade heeft is inderdaad raar maar het is zo. Alleen een reflector los aan zijn fiets.
Niemand zegt dat het niet de waarheid is, het is jouw verhaal.

Als jij nu als buitenstaander naar je verhaal luistert. Wie zou dan schuldig zijn? Is iemand niet gezien hebben een geldige reden om sterker te staan? Had je een motor uit dezelfde richting wel kunnen zien? Waarom dan de fietser niet die 50km toch niet zal halen?
pi_67158772
Wat is de schade aan jouw motor?

Jij bent fout in dit geval. Je hebt de fietser namelijk geen voorrang verleend. Het feit dat je de fietser niet gezien hebt, leidt er niet toe dat de fietser dan maar de schuldige is omdat ie vanuit het niets op je in kwam rijden... Wel zou de fietser fout kunnen zijn als blijkt dat ie door rood is gereden, maar dat is volgens mij niet het geval toch?

Al met al een kutsituatie. Ik weet niet of het wel slim was om de politie erbij te halen ook. Hooguit omdat het joch door wilde rijden na het ongeval maar nu er een PV ligt is de kans redeljk aannemelijk dat je nu zelf ook nog eens een boete krijgt voor het geen voorrang verlenen. Erg leuk, als je ook al met de schade aan je motor zit die je waarschijnlijk niet vergoed krijgt
[quote]Op woensdag 26 november 2008 13:01 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
pi_67160198
Dit topic is dus precies de reden waarom leden van de jostiband geen rijbewijs mogen hebben....

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2009 09:03:34 ]
pi_67161122
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:44 schreef De_Jostiband het volgende:
Even gepaint voor meer duidelijkheid.
[ afbeelding ]
Ik zag dus niemand in het begin, en ik vind het veilig dus ga ik er over. Hij MOET echter gezien hebben dat ik er op stond en reed zo hard dat hij niet meer kon stoppen, en me gewoon velde.
Eigenlijk bevestig je hiermee slechts wat iedereen al zegt: De fietser had voorrang, onafhankelijk van jouw gezichtsvermogen of zijn snelheid.
  woensdag 18 maart 2009 @ 09:55:43 #57
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67161391
quote:
Dat kan toch helemaal niet? Dan heb je niet goed gekeken.
Je moet voortaan echt beter kijken. Hij was er niet opeens, je hebt dus niet ver genoeg het fietspad op gekeken.
Wielrenners mogen daar ook gewoon fietsen en die fietsen waarschijnlijk nog harder dan dat jochie. Dus jij bent schuldig, en je krijgt niets vergoed.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_67161765
Gevalletje jammer maar helaas. De fietser is een zwakke weggebruiker en dus altijd in het voordeel sssst, laat ze het maar niet horen!) , ook al zou hij fout zijn geweest.

Waaraan ik in dit geval twijfel. Hij zal best hard hebben doorgereden, maar als medeweggebruiker moet je daar ook rekening mee houden. Blijkbaar heb je te kort gekeken of er niks aankwam voor je het fietspasd overstak.

Ik heb ooit een akkefietje gehad met een fietser die mijn auto ramde terwijl hij op een rotonde de verkeerde kant opreed. En daarna gewoon doorrijden he? Ik heb hem klem gereden , vermanend toegesproken en samen de schade bekeken. Gelukkig had mijn auto geen schade, en gezien het tempo waarin hij er in eerste instantie vandoor scheurde viel de schade aan zijn fiets blijkbaar ook wel mee.
Achteraf bedacht ik me dat de achtervolging een stomme actie van me was. Want als we adressen hadden uitgewisseld had ik kunnen opdraaien voor zijn evt. schade terwijl hij duidelijk fout was.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 18 maart 2009 @ 10:34:00 #59
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67162555
Cat22, effe voor de duidelijkheid nog maar eens, de fietser in het verhaal van TS was niet fout . TS was fout, zonder meer.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_67162722
Ik vraag me af of de TS zich kan verplaatsen in de fietser op dat moment (lemming topic alert).

Fietser heeft haast en fietst hard maar wel netjes over het fietspad. Plots komt er vanuit het niets een motor die linksaf slaat terwijl hij rechtdoor gaat. Hij heeft voorrang en verwacht niet zomaar een afslaande motor en kan niet meer op tijd remmen gezien zijn snelheid. Wie is er nu fout?
pi_67162764
In het geval van Cat22 is het nog maar de vraag wie er fout was. De fietser rijdt misschien wel tegen het verkeer in, maar Cat22 verleende geen voorrang bij het afslaan.
pi_67163106
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:34 schreef Maanvis het volgende:
Cat22, effe voor de duidelijkheid nog maar eens, de fietser in het verhaal van TS was niet fout . TS was fout, zonder meer.
Dat zeg ik toch ook? Ik twijfel eraan of de fietser fout is, TS heeft niet goed genoeg gekeken.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_67163241
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:41 schreef The_End het volgende:
In het geval van Cat22 is het nog maar de vraag wie er fout was. De fietser rijdt misschien wel tegen het verkeer in, maar Cat22 verleende geen voorrang bij het afslaan.
Ik heb er toendertijd zelfs een topic over geopend. Met paint. Ik vond het ook een vage situatie:
Fietser vs auto: schade verhalen (auto)?
  woensdag 18 maart 2009 @ 11:00:56 #64
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67163363
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:52 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook? Ik twijfel eraan of de fietser fout is, TS heeft niet goed genoeg gekeken.
Je liet het lijken alsof het afging omdat fietser een zwakke weggebruiker is .
Een gedicht over Maanvis
pi_67163410
De enige kans die je maakt om alles vergoed te krijgen is als in het politierapport komt te staan dat de fietser echt fout zat, anders is het hoogst haalbare 50/50 (deling van het schadebedrag).

Heb zelf ook eens een zo'n akkefietje gehad.. Reed op een rotonde, zie een fiester aankomen die de rotonde op wil(race-fiets en die reed hard). Ik ga stilstaan op de rotonde, met het fietspad vrijlatend om deze fietser door te laten gaan.. wat doet ie... rijd tegen mijn auto aan ter hoogte van mijn achterwiel. De eerste reactie van deze meneer: "Ik dacht dat je door zou rijden". Opgegeven aan de verzekering (helaas geen politie bij geweest). Deze meneer bekende ook zelfs de schuld, maar volgens mijn verzekering was het toch echt mijn schuld (want tja.. fietsers zijn zwakkere verkeersdeelnemers), Na lang getouwtrek en zeuren toch voor elkaar gekregen om dit op 50/50 basis af te sluiten.
pi_67163639
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:57 schreef Cat22 het volgende:
Ik heb er toendertijd zelfs een topic over geopend. Met paint. Ik vond het ook een vage situatie:
Fietser vs auto: schade verhalen (auto)?
O, dat maakt het een stuk duidelijker. Ik dacht dat hij op de rotonde reed.
pi_67165509
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 09:03 schreef The_End het volgende:
Dit topic is dus precies de reden waarom leden van de jostiband geen rijbewijs mogen hebben....
Waarom moet ik toch steeds aan de topics van Fusionfreak en z'n CBR denken
.
pi_67168913
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 12:01 schreef r_one het volgende:

[..]

Waarom moet ik toch steeds aan de topics van Fusionfreak en z'n CBR denken
In vergelijking met de TS heeft Fusionfreak het nog makkelijk. Deze TS heeft te maken met gecloakte fietsers. Hoe anders kan die fietser opeens tegen hem opgebotst zijn, terwijl hij goed keek!
pi_67169020
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:22 schreef -AnneX- het volgende:
lijkt me dat de fietser in zijn recht staat.
als jij hem over het hoofd ziet is het dus jouw fout... aangezien je op dat fietspad de fietsers voor moet laten gaan
Dat dus, het is inderdaad zo dat de fietser de zwakke weggebruiker is en dus niet aansprakelijk word gesteld voor de schade die jij hebt opgelopen, kut maar het is niet anders
No Guts, No Glory
pi_67169041
Je zou wel flink genaaid worden als je nu straks ook nog een boete krijgt.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_67169115
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 13:49 schreef Chinless het volgende:
Je zou wel flink genaaid worden als je nu straks ook nog een boete krijgt.
Ze zouden zijn rijbewijs moeten innemen. Als je zo'n fout maakt en dan ook nog niet eens kan/wil inzien dat je schuldig bent aan het ongeval, dan hoor je gewoon geen rijbewijs te hebben.
pi_67173851
Wat wat nou grappig is. Dat je je nu gedraagt als een automobilist die een motor aanrijd en het dan ontkent. Volgende keer beter kijken, leer ervan en nou weet je hoe het voelt om iemand over het hoofd te zien en dan de volgende keer niet gaan schreeuwen als een automobilist hetzelfde bij jou doet
  zaterdag 21 maart 2009 @ 14:11:26 #73
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_67268063
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 22:26 schreef Ynske het volgende:
Als de motorrijder maar labiel genoeg is
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  zondag 22 maart 2009 @ 11:18:19 #74
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_67288017
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 11:02 schreef Donder het volgende:
De enige kans die je maakt om alles vergoed te krijgen is als in het politierapport komt te staan dat de fietser echt fout zat, anders is het hoogst haalbare 50/50 (deling van het schadebedrag).

Heb zelf ook eens een zo'n akkefietje gehad.. Reed op een rotonde, zie een fiester aankomen die de rotonde op wil(race-fiets en die reed hard). Ik ga stilstaan op de rotonde, met het fietspad vrijlatend om deze fietser door te laten gaan.. wat doet ie... rijd tegen mijn auto aan ter hoogte van mijn achterwiel. De eerste reactie van deze meneer: "Ik dacht dat je door zou rijden". Opgegeven aan de verzekering (helaas geen politie bij geweest). Deze meneer bekende ook zelfs de schuld, maar volgens mijn verzekering was het toch echt mijn schuld (want tja.. fietsers zijn zwakkere verkeersdeelnemers), Na lang getouwtrek en zeuren toch voor elkaar gekregen om dit op 50/50 basis af te sluiten.
Als je stilstaat, dan treft jou toch geen schuld? Zo zie je maar weer, denken tijdens deelname aan het verkeer levert gevaarlijke situaties op. Kijken, daar gaat het om. Wat gebeurt er en niet 'ik denk dat dat gebeurt', want daar krijg je de vervelendste situaties van. Uiteraard kun je inschatten wat de mogelijkheden zijn, maar dat betekent nog wel dat je met al deze mogelijkheden rekening moet houden!
pi_67288113
deed ik vroeger ook altijd op mijn fietsje als ik een groot hard motorrijtuig zag, vol vaart maken en hem van de weg af drukken... en daar eerst mijn cloaking device aanzetten zodat ze me niet aan zagen komen. lachen man

ik ga dadelijk weer naar therapie.
  maandag 23 maart 2009 @ 12:11:05 #76
216273 Gibson
Play it loud
pi_67319862
sjonge jonge, volgende keer beter uitkijken

Weer zo eentje die motorrijders een slechte naam geeft
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')