abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 17 maart 2009 @ 16:38:48 #61
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_67140988
Heeft de kat bekend? Kom op zeg, die kat kan er ook niks aan doen, dat is instinct. Hoe weet die man dat het jóuw kat was die zijn duif heeft gepakt?

Katten mogen los lopen, duiven mogen los vliegen. Komen ze elkaar tegen, dan wint de snelste. Dat was in dit geval de kat.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_67141019
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:36 schreef Maanvis het volgende:
kinderen horen aangelijnd te zijn. wie laat nou zijn kind buiten spelen!?
Kind en dier zijn anders voor de wet. Gaat dus niet op.
pi_67141061
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:38 schreef Rewimo het volgende:
Heeft de kat bekend? Kom op zeg, die kat kan er ook niks aan doen, dat is instinct. Hoe weet die man dat het jóuw kat was die zijn duif heeft gepakt?

Katten mogen los lopen, duiven mogen los vliegen. Komen ze elkaar tegen, dan wint de snelste. Dat was in dit geval de kat.

De kat kan er niets aan doen. De eigenaar van de kat wel. Daar wordt dus de kosten op verhaalt. Verder bedankt voor je bijdrage
  dinsdag 17 maart 2009 @ 16:41:53 #64
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67141119
Als een wedstrijdduif het verliest van een kat is het natuurlijk een idee om de kat ook mee te laten doen aan wedstrijden, en 'm zo de 100E terug te laten verdienen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_67141151
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:41 schreef Maanvis het volgende:
Als een wedstrijdduif het verliest van een kat is het natuurlijk een idee om de kat ook mee te laten doen aan wedstrijden, en 'm zo de 100E terug te laten verdienen.
hihihi

pi_67141290
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 15:47 schreef Tha_Duck het volgende:
En dat is dus de reden dat katten gewoon binnen moeten blijven of aangelijnd buiten.

Betalen, je bent aansprakelijk.
het is geen hond, een kat hoef je niet aan te lijnen en dan nog ... dan zou de duif ook aangelijnd moeten worden...
No Guts, No Glory
pi_67143613
Die duif had ook bij mij onder de auto kunnen komen. Moet de die duivenkerel z'n beest maar niet los laten vliegen.

Ik zou zeggen dat die duivenkerel mooi in de poep kan zakken
pi_67144562
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:41 schreef Maanvis het volgende:
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 17 maart 2009 @ 18:44:07 #69
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_67144613
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:40 schreef devl1nsect het volgende:

De kat kan er niets aan doen. De eigenaar van de kat wel. Daar wordt dus de kosten op verhaalt. Verder bedankt voor je bijdrage
Graag gedaan maar ik zou nog steeds wel eens willen weten hoe die man nou weet dat de kat van TS de dader was.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 17 maart 2009 @ 18:45:45 #70
3542 Gia
User under construction
pi_67144667
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:08 schreef devl1nsect het volgende:

[..]

Geen kattenhater. Kat hoort binnen. Punt.

Is een HUISDIER. En die schop je niet naar buiten. Tenzij je woont op een boerderij met een groot stuk land. Een kat hoort geen overlast te veroorzaken. Een kat veroorzaakt overlast in de stad / rijtjeshuis.
Oh, dus boerderijkatten mogen wel wedstrijdduiven kapot bijten?
  dinsdag 17 maart 2009 @ 18:49:14 #71
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_67144777
Ik denk dat, zoals sommigen al zeiden, het ligt aan waar het gebeurd is. Als die duif op jouw terrein was, dan lijkt het mij niet waarschijnlijk dat jij aansprakelijk gesteld kan worden. Mogelijk is het een ander verhaal als jouw kat zich op het terrein van de duivenmelker bevond.
Mochten zowel duif als kat zich op neutraal terrein bevinden, dan lijkt het mij ook niet waarschijnlijk dat jij aansprakelijk gesteld kan worden - als duivenmelker neem ik aan dat je je bewust bent van het feit dat je duiven tijdens de vlucht blootgesteld staan aan een hoop gevaren .. hongerige katten lijkt me daar 1 van.

Ben wel benieuwd hoe de duivenmelker weet dat het jouw kat was?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 18:53:12 #72
3542 Gia
User under construction
pi_67144906
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 18:44 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Graag gedaan maar ik zou nog steeds wel eens willen weten hoe die man nou weet dat de kat van TS de dader was.
Aangezien daar geen antwoord op komt, ga ik er maar vanuit dat de moord heeft plaatsgevonden op het terrein van de duif.

Dit is eigenlijk zo'n onzin!! Duiven worden doodgebeten door katten, of verongelukken op andere manieren.
Maar nu weet zo'n melker toevallig van wie de betreffende kat is, en wil hij schadevergoeding.

Een beetje duivemelker verzekert zijn duiven, lijkt me.

TS: Je moet vragen naar de factuur van de aanschaf van die duif. Als deze duif gewoon in eigen beheer geboren is, dan is er geen financiele schade, aangezien de duif, behalve wat voer, nauwelijks iets gekost heeft. Zeker geen aanschafkosten.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 19:08:09 #73
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_67145368
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:34 schreef devl1nsect het volgende:

[..]

Wanneer je kan bewijzen dat je bent uitgeweken vanwege die kat, zou het heel goed mogelijk zijn dat het verhaalt wordt op de katteneigenaar.

Zeker ben ik niet, omdat je deels gelijk hebt.
Hij heeft zelfs helemaal gelijk, nooit uitwijken voor een dier als je niet aansprakelijk gesteld wil worden voor het resultaat.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_67145546
't enige wat ik zo kan verzinnen is aanvoeren dat hij jou wel aansprakelijk kan stellen, maar dat hij zijn eigen duif los heeft laten vliegen, en niet voldoende opgelet heeft, en als die vogel zo kostbaar is, dan is het minstens voor een deel zijn eigen risico...
(dit verhaal gaat niet op als jouw kat in zijn duivenhok bezig was)
  dinsdag 17 maart 2009 @ 19:17:53 #75
108864 rudedeltadude
Rue de la Tude
pi_67145719
Wij hebben een keer een soortgelijke situatie gehad:
Mijn kat heeft toen een (vrij) prijzige vis uit de tuin (vijver) in de buurt gevist.
Zelf even melding van gemaakt bij de eigenaar van de vis en uiteindelijk een nieuwe vis aan hem betaald.

Ik kies ervoor om een kat te nemen, ik kies ervoor om mijn kat naar buiten te doen.
Kortom: Kat krijgt de mogelijkheid om dit uit te halen door mij "geboden"

Mijn mening is: Vergoeden.

ps. weet je zeker dat het geen wedstrijdkleiduif was? scheelt veel geld
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
pi_67146020
Hou die kutbeesten dan ook gewoon binnen.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 20:00:28 #77
108864 rudedeltadude
Rue de la Tude
pi_67147508
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 19:25 schreef Tuvai.net het volgende:
Hou die kutbeesten dan ook gewoon binnen.
Hou je kutbek dan gewoon als je niks zinnigs te melden hebt.
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
pi_67148837
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 19:17 schreef rudedeltadude het volgende:
Wij hebben een keer een soortgelijke situatie gehad:
Mijn kat heeft toen een (vrij) prijzige vis uit de tuin (vijver) in de buurt gevist.
Zelf even melding van gemaakt bij de eigenaar van de vis en uiteindelijk een nieuwe vis aan hem betaald.

Ik kies ervoor om een kat te nemen, ik kies ervoor om mijn kat naar buiten te doen.
Kortom: Kat krijgt de mogelijkheid om dit uit te halen door mij "geboden"

Mijn mening is: Vergoeden.

ps. weet je zeker dat het geen wedstrijdkleiduif was? scheelt veel geld
Een vijver bevindt zich op het terrein van de eigenaar. Jouw kat is dus duidelijk in de tuin van de buren bezig geweest. In het onrealistische geval dat jouw buurman de vis in de handen had genomen en het bij jou op de mat heeft gegooid is het echter een heel ander verhaal. Dan kan je die kat ook niets kwalijk nemen.

Het lijkt me nogal van belang waar die duif gegrepen is. Wat mij betreft is die duif zo goed als vogelvrij als hij uit is gevlogen. Voor hetzelfde geld had een torenvalk of één van die 100 andere katten hem gegrepen. Dat nou eenmaal de risico's die een duivenmelker neemt. Een kattenbezitter neemt ook het risico dat het geschept wordt door een auto op het moment dat de kat naar buiten mag.

Ben wel benieuwd wat de wet hierover te melden heeft trouwens. Al is het in alle gevallen natuurlijk slim van de duivenmelker om in ieder geval een poging te doen de schade te verhalen. Niet geschoten is altijd mis.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_67149029
Ik vind katten erg leuk, heb er zelf drie, en ik weet beroepshalve wel iets van aansprakelijkheidsrecht en TS, althans zijn verzekeraar, zal de duif moeten vergoeden.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_67149194
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 20:00 schreef rudedeltadude het volgende:

[..]

Hou je kutbek dan gewoon als je niks zinnigs te melden hebt.
Ik hoef niet eens in jou fotoboek te kijken om te weten dat er kattenfoto's in staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')