Kind en dier zijn anders voor de wet. Gaat dus niet op.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:36 schreef Maanvis het volgende:
kinderen horen aangelijnd te zijn. wie laat nou zijn kind buiten spelen!?
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:38 schreef Rewimo het volgende:
Heeft de kat bekend? Kom op zeg, die kat kan er ook niks aan doen, dat is instinct. Hoe weet die man dat het jóuw kat was die zijn duif heeft gepakt?
Katten mogen los lopen, duiven mogen los vliegen. Komen ze elkaar tegen, dan wint de snelste. Dat was in dit geval de kat.
hihihiquote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:41 schreef Maanvis het volgende:
Als een wedstrijdduif het verliest van een kat is het natuurlijk een idee om de kat ook mee te laten doen aan wedstrijden, en 'm zo de 100E terug te laten verdienen.
het is geen hond, een kat hoef je niet aan te lijnen en dan nog ... dan zou de duif ook aangelijnd moeten worden...quote:Op dinsdag 17 maart 2009 15:47 schreef Tha_Duck het volgende:
En dat is dus de reden dat katten gewoon binnen moeten blijven of aangelijnd buiten.
Betalen, je bent aansprakelijk.
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:41 schreef Maanvis het volgende:
Als een wedstrijdduif het verliest van een kat is het natuurlijk een idee om de kat ook mee te laten doen aan wedstrijden, en 'm zo de 100E terug te laten verdienen.
Graag gedaan maar ik zou nog steeds wel eens willen weten hoe die man nou weet dat de kat van TS de dader was.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:40 schreef devl1nsect het volgende:
![]()
De kat kan er niets aan doen. De eigenaar van de kat wel. Daar wordt dus de kosten op verhaalt. Verder bedankt voor je bijdrage
Oh, dus boerderijkatten mogen wel wedstrijdduiven kapot bijten?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:08 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
![]()
Geen kattenhater. Kat hoort binnen. Punt.
Is een HUISDIER. En die schop je niet naar buiten. Tenzij je woont op een boerderij met een groot stuk land. Een kat hoort geen overlast te veroorzaken. Een kat veroorzaakt overlast in de stad / rijtjeshuis.
Aangezien daar geen antwoord op komt, ga ik er maar vanuit dat de moord heeft plaatsgevonden op het terrein van de duif.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:44 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Graag gedaan maar ik zou nog steeds wel eens willen weten hoe die man nou weet dat de kat van TS de dader was.
Hij heeft zelfs helemaal gelijk, nooit uitwijken voor een dier als je niet aansprakelijk gesteld wil worden voor het resultaat.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:34 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Wanneer je kan bewijzen dat je bent uitgeweken vanwege die kat, zou het heel goed mogelijk zijn dat het verhaalt wordt op de katteneigenaar.
Zeker ben ik niet, omdat je deels gelijk hebt.
Hou je kutbek dan gewoon als je niks zinnigs te melden hebt.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 19:25 schreef Tuvai.net het volgende:
Hou die kutbeesten dan ook gewoon binnen.
Een vijver bevindt zich op het terrein van de eigenaar. Jouw kat is dus duidelijk in de tuin van de buren bezig geweest. In het onrealistische geval dat jouw buurman de vis in de handen had genomen en het bij jou op de mat heeft gegooid is het echter een heel ander verhaal. Dan kan je die kat ook niets kwalijk nemen.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 19:17 schreef rudedeltadude het volgende:
Wij hebben een keer een soortgelijke situatie gehad:
Mijn kat heeft toen een (vrij) prijzige vis uit de tuin (vijver) in de buurt gevist.
Zelf even melding van gemaakt bij de eigenaar van de vis en uiteindelijk een nieuwe vis aan hem betaald.
Ik kies ervoor om een kat te nemen, ik kies ervoor om mijn kat naar buiten te doen.
Kortom: Kat krijgt de mogelijkheid om dit uit te halen door mij "geboden"
Mijn mening is: Vergoeden.
ps. weet je zeker dat het geen wedstrijdkleiduif was? scheelt veel geld![]()
Ik hoef niet eens in jou fotoboek te kijken om te weten dat er kattenfoto's in staan.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:00 schreef rudedeltadude het volgende:
[..]
Hou je kutbek dan gewoon als je niks zinnigs te melden hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |