Alleen ben ik verantwoordelijk als een kat zijn instinct volgt en een duif doodbijt? Volgens dat artikel in het BW is een eigenaar alleen aansprakelijk voor schade als die redelijkerwijs te voorkomen was geweest. Als ik bijv. een hond niet aangelijnd heb en de hond rent de weg op en veroorzaakt een ongeval. Dan ben ik wel aansprakelijk.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 15:50 schreef Scorpie het volgende:
Jij neemt toch een kat en de daarbij behorende verantwoordelijkheden, of zie ik dat verkeerd
Als je kat binnen was geweest , had hij niet de duif dood kunnen bijtenquote:Op dinsdag 17 maart 2009 15:56 schreef Jansen222 het volgende:
[..]
Alleen ben ik verantwoordelijk als een kat zijn instinct volgt en een duif doodbijt? Volgens dat artikel in het BW is een eigenaar alleen aansprakelijk voor schade als die redelijkerwijs te voorkomen was geweest. Als ik bijv. een hond niet aangelijnd heb en de hond rent de weg op en veroorzaakt een ongeval. Dan ben ik wel aansprakelijk.
Maar het punt is of ik dat ook ben als een wedstrijd duif doodgebeten wordt. Dit is mij niet verwijtbaar naar mijn inziens. Omdat het niet in mijn macht lag dit te voorkomen.
Ik wist trouwens niet dat die wedstrijdduiven zo duur zijn?
Hij heeft er ook veel tijd in geïnvesteerd he.quote:Ik wist trouwens niet dat die wedstrijdduiven zo duur zijn?
Het kan nog gekker, wees maar blij dat het niet deze duif wasquote:Op dinsdag 17 maart 2009 15:56 schreef Jansen222 het volgende:
[..]
Ik wist trouwens niet dat die wedstrijdduiven zo duur zijn?
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 15:57 schreef N.icka het volgende:
[..]
Als je kat binnen was geweest , had hij niet de duif dood kunnen bijten
Als de duif in zijn hokje zat, had mijn kat de duif niet kunnen doodbijten.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 15:57 schreef N.icka het volgende:
[..]
Als je kat binnen was geweest , had hij niet de duif dood kunnen bijten
Daarom, ik denk dat er ook enige risico-aanvaarding is als je je wedstrijdduif de wijde wereld in stuurt.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:00 schreef Jansen222 het volgende:
[..]
Als de duif in zijn hokje zat, had mijn kat de duif niet kunnen doodbijten.
Daar gaat het nu niet om , het gaat om jou katquote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:00 schreef Jansen222 het volgende:
[..]
Als de duif in zijn hokje zat, had mijn kat de duif niet kunnen doodbijten.
Jawel. De kat binnen houden. Dat zal de uitspraak van de rechter zijn.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 15:46 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Lastig... Er is niet vast te stellen of je het had kunnen voorkomen o.i.d.
Een duif kan alleen maar iets onderschijten als ie er op kan zitten. Een duif is niet in staat om in vlucht te schijten...quote:Op dinsdag 17 maart 2009 15:52 schreef Keiichi het volgende:
MAar zodra die duiven alles onderschijten, haal ik volgens mij bakzijl als ik iets vergoed wil zien.
Hoe weet die duivenmelker zo zeker dat het jouw kat was? Heel de buurt wemelt er immers van
Doe toch niet zo logisch man.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 15:50 schreef Scorpie het volgende:
Jij neemt toch een kat en de daarbij behorende verantwoordelijkheden, of zie ik dat verkeerd
Dan kun je slecht rennen danwel hinkelen.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:04 schreef Maanvis het volgende:
Hoe zit het dan als een hond aangelijnd is en hij bijt allebei m'n benen en armen eraf?
Dan kom je in de krant en misschien zelfs op de frontpage van Fok! Je zal de eerste zijn die door een hond is aangevallen en beide benen en armen heeft verloren.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:04 schreef Maanvis het volgende:
Hoe zit het dan als een hond aangelijnd is en hij bijt allebei m'n benen en armen eraf?
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |