Alleen death klonk mij niet zo bekend in de oren. En Franz Ferdinand staat in mijn ogen wat te hoog vergeleken met een Lou Reed en Ramones etc.quote:Op maandag 16 maart 2009 22:09 schreef cafca het volgende:
Tja, ik kan er op zich wel mee leven, al staan sommige artiesten m.i. wel wat hoog.
Er staat slechts 1 artiest in die ik niet ken
Ja, en d'r staat een bepaalde band boven Bowie die daar niet hoort te staan.....quote:Op maandag 16 maart 2009 22:11 schreef On het volgende:
[..]
Alleen death klonk mij niet zo bekend in de oren. En Franz Ferdinand staat in mijn ogen wat te hoog vergeleken met een Lou Reed en Ramones etc.![]()
Radiohead zeker?quote:Op maandag 16 maart 2009 22:17 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, en d'r staat een bepaalde band boven Bowie die daar niet hoort te staan.....
Je kunt met niet al te veel fantasie ook Sonic Youth en Fleetwood Mac bij de dames scharen, hoewel niet volledig natuurlijk. Maar Kim, Stevie en Christine zingen best veel.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 10:13 schreef cafca het volgende:
Wat mij opvalt is de afwezigheid van dames in de lijst (ja, ranja!).
Bijvoorbeeld een Joni Mitchell staat wat mij betreft minimaal op gelijke hoogte met singer/songwriters als Neil Young of Nick Drake.
Enige dame in de top 100 is Madonna (overigens wel terecht)
Ja, sorry, maar het animo liep toch wel redelijk terug, en ik dacht dat jij eind maart ook een toernooi zou starten, dus ik dacht, ik kap hem maar af..quote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:21 schreef Homdeck het volgende:
ik had nog niet gestemdik dacht dat "eind maart" gelezen had.
wel een leuke lijst
Fleetwood Mac was toch die band van Peter Green?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:06 schreef ranja het volgende:
[..]
Je kunt met niet al te veel fantasie ook Sonic Youth en Fleetwood Mac bij de dames scharen, hoewel niet volledig natuurlijk. Maar Kim, Stevie en Christine zingen best veel.
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 15:54 schreef frame-saw het volgende:
Beatles wordt in mijn ogen wat overgewaardeerd qua muzikale genialiteit. Erger nog: ze zijn absoluut niet geniaal. Destijds was het natuurlijk een revolutie met hun haartjes en kleding en muziek, maar muzikaal gezien is het niet echt vernieuwend. Ze konden amper gitaar spelen man. En het is zo vervangbaar, er hoefde maar net een andere band te zijn die populair werd en The Beatles was alleen bekend gebleven in Liverpool in de undergroundtentjes. Natuurlijk is het fijne muziek en ik kan me voorstellen dat het van sommige favoriet is. Maar dat het op één staat is me toch wel een shock![]()
Ik ontken niet dat ze ook in mijn lijstje stonden, maar niet ergens bovenaan.
Maar verder ben ik wel tevreden hoor
Ach Iggy Pop staat er ook niet in en The Stooges welquote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:54 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Mooie lijstJammer dat Pink Floyd boven Bob Dylan staat, anders was de top twee heel terecht geweest. Dat Bright Eyes zo hoog staat verrast me positief. Verder valt me op dat the Smiths wel, maar Morrisey zelf er niet in staan.
ééndagsvliegquote:
Schitterend nummer.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:31 schreef ranja het volgende:
[..]
ééndagsvlieg
hierna hebben ze nog wel wat geprobeerd maar dat hadden ze beter niet kunnen doen
Bas is dan ook geen gitaar, maar goed ik heb genoeg gezeken over de Beatles in recentere topicsquote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:38 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Ooit eens goed geluisterd naar de baslijnen van McCartney?
Dus eigenlijk heb je alleen wat tegen George Harrison?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:40 schreef Siniti het volgende:
Bas is dan ook geen gitaar, maar goed ik heb genoeg gezeken over de Beatles in recentere topics
Ik heb niks tegen The Beatles, ik heb wat tegen die fans die ze verafgoden. Ik begrijp en respecteer de invloed die zij hebben gehad maar vind er zelf niks aan. En dat was alles wat ik over deze discussie zeg in dit topicquote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:46 schreef ranja het volgende:
[..]
Dus eigenlijk heb je alleen wat tegen George Harrison?
WTFquote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:37 schreef tong80 het volgende:
[..]
Schitterend nummer.
De rest is grote bagger.
Staan hoger dan de uitvinders van de Brit pop The Who.
Ok Ben blij een loser te zijnquote:Op dinsdag 17 maart 2009 19:49 schreef On het volgende:
Al die Radiohead haat altijd. Dat mensen het niet goed vinden, of die electronische meuk niet leuk vinden oke. Maar ik snap niet dat sommige mensen in elkaar zakken van de oorpijn bij een album als the bends. En daarmee bedoel ik niet van 'jullie begrijpen radiohead gewoon niet' want mensen die zulke dingen zeggen zijn ook losers.
Zijn dat dan verschillende bands? Ik hoor altijd hetzelfde riffjequote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:05 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Arctic Monkeys, the Killers
Met losers doelde ik niet op Radiohead haters. Dat moet iedereen zelf weten.quote:
Ik ken ze ook pas sinds augustus 2008 ofzoquote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:09 schreef elcastel het volgende:
Hè gadver dus iedereen luistert, kent en waardeert (!!) Pink Floyd en ik pas sinds onlangs ?.
Ja, ik had De Div er nog in willen zetten, maar die hadden vast de eindlijst niet gehaald...quote:Op dinsdag 17 maart 2009 21:25 schreef tong80 het volgende:
Waarom staan er geen Nederlandse bands of zangers in ?
Zijn we niet chauvinistisch genoeg ?
Alleen Boudewijn de Groot op 96.
Die wel één werd in de top 2000
Vrienden van me werden geproduceerd door Marc de Reus de bassist van de Div.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 21:32 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, ik had De Div er nog in willen zetten, maar die hadden vast de eindlijst niet gehaald...
Dat bedoel ikquote:
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 21:25 schreef tong80 het volgende:
Waarom staan er geen Nederlandse bands of zangers in ?
Zijn we niet chauvinistisch genoeg ?
Alleen Boudewijn de Groot op 96.
Die wel één werd in de top 2000
Jaquote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:34 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Deze mooie rijmtovenaar had er toch wel in moeten staan ja.
Dat was dan weer met de drummer van de Divquote:Op dinsdag 17 maart 2009 21:58 schreef trebremmit het volgende:
Of de Urban Dance Squad
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 15:54 schreef frame-saw het volgende:
Beatles wordt in mijn ogen wat overgewaardeerd qua muzikale genialiteit. Erger nog: ze zijn absoluut niet geniaal. Destijds was het natuurlijk een revolutie met hun haartjes en kleding en muziek, maar muzikaal gezien is het niet echt vernieuwend. Ze konden amper gitaar spelen man. En het is zo vervangbaar, er hoefde maar net een andere band te zijn die populair werd en The Beatles was alleen bekend gebleven in Liverpool in de undergroundtentjes. Natuurlijk is het fijne muziek en ik kan me voorstellen dat het van sommige favoriet is. Maar dat het op één staat is me toch wel een shock![]()
Ik ontken niet dat ze ook in mijn lijstje stonden, maar niet ergens bovenaan.
Maar verder ben ik wel tevreden hoor
Vergeten. Ik heb nog n lijstje met 30 'vergeten' artiesten, die de top 50 niet hadden gehaald maar wel de top 100 of die ik had willen gebruiken voor n top 150. Die lijst wordt dus steeds groterquote:Op dinsdag 17 maart 2009 21:47 schreef tong80 het volgende:
[..]
Vrienden van me werden geproduceerd door Marc de Reus de bassist van de Div.
Maar herman Brood, Gruppo Sportivo, New Adventures, Golden Earring, The Nits, The Rousers, Wally Tax, of The Scene hadden er wel tussen mogen staan.
John Cale was mij ook ietwat te wisselvallig, hoewel ie ook uitzonderlijk briljante dingen heeft gedaan vóor VU.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:28 schreef tong80 het volgende:
herstel hij staat er wel in.
John Cale niet
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 19:49 schreef On het volgende:
Al die Radiohead haat altijd. Dat mensen het niet goed vinden, of die electronische meuk niet leuk vinden oke. Maar ik snap niet dat sommige mensen in elkaar zakken van de oorpijn bij een album als the bends. En daarmee bedoel ik niet van 'jullie begrijpen radiohead gewoon niet' want mensen die zulke dingen zeggen zijn ook losers.
Ik snap alleen nog steeds niet warom jij als vrouwenliefhebber Denali er niet in had. Misschien wel de mooist zingende zangeres van de afgelopen twee deceniaquote:Op dinsdag 17 maart 2009 23:31 schreef ranja het volgende:
Ik had Bettie Serveert er wel in, en ik denk The Gathering ook wel.
Mooi oude helden van mequote:Op woensdag 18 maart 2009 19:35 schreef Dos37 het volgende:
aan de hand van deze lijst The Smiths even gechecked geweldige muziek
Mensen haten waarschijnlijk niet eens zozeer de band, maar de fans van Radiohead. Die zijn zo mogelijk nog irritanter dan fans van Tool.quote:Op woensdag 18 maart 2009 12:18 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Mensen, die bands haten zijn sowieso triest. Het is en blijft maar muziek. Dat kan je leuk of niet vinden. Maar haten is imo een heel sterke emotie, die bedoeld is tegen mensen, die je persoonlijk kent en/of iets verschrikkelijks hebben gedaan, zoals je ex of Mugabe, niet voor muziek, die je niet om aan te horen vind. Om over de triestheid van het haten van mensen met een andere smaak nog maar te zwijgen.
Be my guestquote:Op dinsdag 13 april 2010 12:35 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
tijd voor een nieuwe lijst?
Maar hij was hier nog niet dood hoor. 2010 komt 'ie erbij.quote:Op dinsdag 13 april 2010 14:04 schreef Jigzz het volgende:
ehhh waar is michael jackson?
hij hoort sowieso in de top 3 hands down
Jouw favoriete artiesten staan niet vanboven dus is de lijst niet serieus?quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:00 schreef HalloweenJack het volgende:
43 Ryan Adams
61 Frank Zappa
Ik wou het nog bijna serieus gaan nemen, maar..
Ik neem het niet serieus omdat brain adams boven frank zappa staatquote:Op dinsdag 13 april 2010 16:03 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Jouw favoriete artiesten staan niet vanboven dus is de lijst niet serieus?
Ik neem jou niet echt serieus als je het verschil niet eens weet tussen ryan en bryan adamsquote:Op dinsdag 13 april 2010 16:04 schreef HalloweenJack het volgende:
[..]
Ik neem het niet serieus omdat brain adams boven frank zappa staat
O gut, wat doe je me aan?quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:16 schreef Beregd het volgende:
[..]
Ik neem jou niet echt serieus als je het verschil niet eens weet tussen ryan en bryan adams
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |