quote:Op zaterdag 14 maart 2009 20:18 schreef Roönaän het volgende:
Hmm, 298 posts. Kan nog net even tussendoor
Met gepaste trots uitgerekend op 20 mei van dit jaar, onze dochter, onderstaand een foto van de pretecho.]
De mensen die 'Lief' nog hebben meegemaakt in de nacht slowchats zal het niet als een verrassing komen denk ik
quote:Op zaterdag 14 maart 2009 20:21 schreef Ynske het volgende:
gefeliciteerd Roonaan mooie echo
wil je in t lijstje erbij?quote:Op zaterdag 14 maart 2009 20:31 schreef Roönaän het volgende:
Nee, geen FOK!baby, Lief heeft wel een door mij aangemaakt account ergens, maar moet verder niets van FOK! hebben
Kan je nagaan, ik ben twee weken niet on-line geweest.quote:Op zondag 15 maart 2009 09:39 schreef martine1984 het volgende:
jeetje ben 2 dagen niet online geweest, en heb al weer een half uur nodig om bij te lezen![]()
[..]
Ik had met 10 wk al positiekleding aan, dus ze is echt al een heel eind zonder, laat maar zeggen. Ik vond het echt een verademing, vooral de broeken....quote:Op zondag 15 maart 2009 10:47 schreef SilkTie het volgende:
Ondertussen is Silly minder blij: nog niet eens 15 weken en ze kan bijna echt niet meer in haar normale kleren. Ze vindt het nog veel te vroeg om de positiekleding alweer tevoorschijn te moeten halen
.
Ha, dus jij hebt ook zo'n druktemaker... leuk hè!quote:Op zaterdag 14 maart 2009 20:25 schreef innepin het volgende:
Ik word echt de hele dag al geschoptEn het is echt zoveel harder dan een week geleden
nu is het nog schattig en niet pijnlijk, dus ik geniet
![]()
You stubborn Silly, it will be such a relief!quote:Op zondag 15 maart 2009 10:47 schreef SilkTie het volgende:
Ondertussen is Silly minder blij: nog niet eens 15 weken en ze kan bijna echt niet meer in haar normale kleren. Ze vindt het nog veel te vroeg om de positiekleding alweer tevoorschijn te moeten halen
.
Jaaaa ik vind dat echt heerlijk! Of mijn man knuffelen en erachter komen dat ik niet meer zo dichtbij kan komenquote:Op zondag 15 maart 2009 14:22 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind het juist wel leuk. Dat je in de supermarkt achter je boodschappenkarretje loopt en dat je ineens je buik tegen die stang voelt enzo!
En niet meer lekker op je buik kunnen liggen...quote:Op zondag 15 maart 2009 14:43 schreef McLaura het volgende:
[..]
Jaaaa ik vind dat echt heerlijk! Of mijn man knuffelen en erachter komen dat ik niet meer zo dichtbij kan komen
Dat lukt mij nog nèt, maar ik heb niet echt een hard bed.quote:Op zondag 15 maart 2009 14:49 schreef DuchessX het volgende:
[..]
En niet meer lekker op je buik kunnen liggen...
Sterkte voor je vriendin Rockaquote:Op maandag 16 maart 2009 10:41 schreef RockabeIIa het volgende:Net een berichtje van mijn dinnetje dat het is misgegaan...
quote:Op maandag 16 maart 2009 10:36 schreef Stiemie het volgende:
De eerste 2 dagen hadden wij een andere kraamverzorgster en die was ook ehm nogal knudde. Wc en badkamer heeft ze die 2 dagen niet gezienZe heeft wel 4 keer per dag gezegd dat mijn bed verschoond moest worden, en dat heb ik uiteindelijk maar zelf gedaan toen ze na de 2e dag wegging... O ja net toen ze zag dat mijn vriend en ik het heel druk hadden (net thuis uit het ziekenhuis, Linde wilde niet drinken, mijn ouders en schoonouders kwamen net langs om ons te helpen etc) besloot ze dat ze wel een kopje thee wilde en vroeg dus of iemand dat voor haar kon maken terwijl ze zelf op de bank zat
Die hoef ik dus ook echt niet terug...
Sat zal een hele opluchting zijn na het nieuws van je vriendinquote:Op maandag 16 maart 2009 12:33 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik heb net het mooiste geluid van de wereld gehoord.
Hij/zij doet het nog!
quote:Op maandag 16 maart 2009 16:56 schreef RockabeIIa het volgende:
Haha Takkembah, heb je toch nog wat te klagen
Ach ja, en misschien zijn we zelfs straks ook weer zo bezig tegen 'nieuwe' zwangeren.quote:Op maandag 16 maart 2009 18:02 schreef innepin het volgende:
"Komt nog wel"
Als ik zeg dat ik alleen moe ben en me verder prima voel krijg ik meestal reacties als "Nou, prijs je gelukkig, want die-en-die was negen maanden misselijk, en mijn eigen zwangerschap blablablaverschrikkelijkblablabla..."![]()
quote:Op maandag 16 maart 2009 18:02 schreef innepin het volgende:
"Komt nog wel"
Als ik zeg dat ik alleen moe ben en me verder prima voel krijg ik meestal reacties als "Nou, prijs je gelukkig, want die-en-die was negen maanden misselijk, en mijn eigen zwangerschap blablablaverschrikkelijkblablabla..."![]()
quote:Op maandag 16 maart 2009 18:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ach ja, en misschien zijn we zelfs straks ook weer zo bezig tegen 'nieuwe' zwangeren.
Dat schijnen er meer te doen jaquote:Op maandag 16 maart 2009 18:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ach ja, en misschien zijn we zelfs straks ook weer zo bezig tegen 'nieuwe' zwangeren.
Herkenbaar!!!!quote:Op maandag 16 maart 2009 18:05 schreef huuphuup het volgende:
[..]haha jaaaa dat inderdaad mensen hebben ook de onbedwingbare drang om al hun horrorverhalen nu ineens met je te gaan delen
puur en alleen maar omdat jij nu zwanger bent en die-en-die of zijzelf waren dat ook en dús ben jij nu uitermate geinteresseerd in hun verhaal.... toch?
Wij hadden laatst een soort van vergadering met alle medewerkers (het hoe-gaat-het-met-de-crisis-praatje van het management). Ik had net die dag aan mijn directe collega's verteld dat ik zwanger was, maar nog niet aan de rest. Via via is dat toch alweer terecht gekomen bij een ex-collega'tje waar ik TOTAAAAAL niet mee overweg kan en mevrouw vond het ook nodig om ten overstaan van het complete bedrijf aan mijn bujik te zitten. Een buik die er met 10 weken overigens nog totaal niet zwanger uit zag.quote:Op maandag 16 maart 2009 18:31 schreef Takkembah het volgende:
En... afgelopen vrijdag de eerste persoon die ongevraagd aan mijn buik ging zitten. Een jong, dom meisje
...
Ik zeg: daar ben ik niet van gediend, dan weet je dat alvast.Het schoot eruit, maar ik ben liever een keer "onbeleefd" tegen mensen dan dat ik met een neplach jan-en-alleman eraan laat zitten uit politeness.....
Zijn ze inderdaad duidelijker dan doorgaans?quote:Op maandag 16 maart 2009 21:51 schreef innepin het volgende:
Xenia, mooi! En wat duidelijk ook, veeeel duidelijker dan de grijze blob die ik op m'n scherm kreeg bij de eerste echo's
Hey, you know me! De volgende keren ga ik het eisen! Ook al is het met 43 wk!quote:Op maandag 16 maart 2009 22:00 schreef sjak het volgende:
Eisen dat ze het vaginaal deed Rocka!
Ik hoop daarop, met alles wat ik heb. De keuze die hij afdwong was de ergst denkbare, want ik hou van die jongen. Maar hoe graag ik ook met hem samen door wil gaan, niet ten koste van dit. Maar ik hoop heel erg dat hij zich bedenkt en dat we dit toch samen kunnen doen.quote:Op maandag 16 maart 2009 22:11 schreef mijsje het volgende:
Xenia, wat nou als je ex het allemaal heeft laten bezinken en hij toch wel met je doorwil (en met de kleine)? Weet je al wat je hem dan gaat zeggen?
Ik vind je heel dapper!
Jeetje dat is echt een heel ander beeld op jouw echo inderdaad. Ik begin steeds meer te geloven dat het zo moest zijn, om hem een beetje wakker te schudden.quote:Op maandag 16 maart 2009 22:15 schreef innepin het volgende:
Xenia, ik kreeg alleen uitwendige echo's - net zoals bij Rocka, d'r was niks te zien behalve een blobje en een knipperend hartje, en dat was genoeg voor de verloskundigeTer vergelijking, hier mijn echo bij 13 weken. Niet bepaald scherp beeld hè
![]()
Wel 'interessant' dat je ex zich nou toch inleest en dergelijke. Toch een beetje de wil om betrokken te blijven? hoewel ik dat haast niet kan geloven gezien wat je eerder over 'm schreef, maar je weet 't maar nooit..![]()
Je hoort vaak dat voor mannen de zwangerschap minder abstract wordt zodra ze een echo zien, dit klinkt als een heftige variant daarvan. En misschien beseft ie inderdaad nu dat er een echt levend kindje in jou zit, en dat dat het idee van een abortus ineens héél anders maakt. Ik hoop voor je dat het goed afloopt in elk geval.quote:Op maandag 16 maart 2009 22:26 schreef Xenia het volgende:
[..]
Jeetje dat is echt een heel ander beeld op jouw echo inderdaad. Ik begin steeds meer te geloven dat het zo moest zijn, om hem een beetje wakker te schudden.
Ik vind het ook moeilijk om te geloven, maar hij lijkt toch bij te draaien. Hij heeft het hele weekend hele nare smsjes zitten sturen (over abortus, zoek een spermadonor, etc), maar sinds hij die echo zag is hij echt anders. En zijn smsjes ook, gelukkig.
nee, dat hebben ze niet allemaal. bij ons heeft het echo bureau dat dus niet, en moest ik door naar het ziekenhuis voor een vaginale echo. je kunt er wel even over bellen, dan weet je het.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 09:45 schreef martine1984 het volgende:
wat een mooie echo Xenia, gelukkig dat je ex een beetje bij draait.
Heeft ieder echo bureau een optie om een vaginale echo te doen? Ik heb mijn eerste echo 27/03 nog 10 nachtjes slapen Ben dan 11 weken en 5 dagen dus moet wel uitwendig kunnen, maar lijkt me
veel leuker om een scherpere echo te hebben.
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:00 schreef _Bar_ het volgende:
welkom appelsientje
hier vanmorgen werd ik wakker van een vaag gevoel, beetje slaapdronken nog, en toen voelde ik het weer, de plofjes zijn amper meer plofjes, maar steeds meer duidelijkere schopjes![]()
Ken je trouwens al dat programma Ni Hao, Kai-lan? Dat is tegenwoordig op Nick Jr.. Het is een soort Dora maar dan leren de kinderen dus Chinees ipv engelsquote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:03 schreef huuphuup het volgende:
[..]![]()
Ja lief van hem hè? Ik gun iedereen wel zo'n baas als de mijne hoorhij had ook koekjes meegenomen uit China voor me
en een tasje voor mn nieuwe telefoon, yay.
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:09 schreef texelonia het volgende:
[..]
Ken je trouwens al dat programma Ni Hao, Kai-lan? Dat is tegenwoordig op Nick Jr.. Het is een soort Dora maar dan leren de kinderen dus Chinees ipv engelsDuurt nog wel even voor jouw dochter er wat aan heeft, maar moest toch aan je denken
(Owjah het is verder wel een vreselijk irritant programma, net als Dora en al die andere programma's, maar goed)
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:24 schreef Sorbootje het volgende:
Alvast een familiekiekje voor Appelsientje:
[ afbeelding ]
..plaatje...
Het één sluit het ander toch niet uit? Als er ook een Japanse variant van wordt gemaakt kan ze daar óók naar kijken toch? Alleen is dat er nu nietquote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:22 schreef huuphuup het volgende:
[..]![]()
kende ik niet! haha, grappig, ga ik onze dochter mee indoctrinerenmaar dan wordt papa vast boos want die heeft weer veel liever dat ze Japans leert, da Chinees is allemaal maar niets vindt ie
Ik had ook gewoon met een studiegenoot samen moet gaan en niet met een Japanoloog
Kersjes, weet je het zeker?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:05 schreef Kersjes het volgende:
Appelsientje, gefeliciteerd met je zwangerschap![]()
Sorbootje![]()
Mooi zo Huup, klinkt als een relaxte baas!
Er zat vanmorgen ineens een punt op 5 cm boven mijn navel. Echt een puntig uitsteeksel en toen ik eroverheen wreef ging die na een poosje weer weg. Jammer genoeg niks van gevoeld, maar de gedachte dat ik mijn baby bewust heb geaaid is
Vanmorgen bij de vk geweest en volgens haar raakt mn baarmoeder nu het onderrandje van mijn navel.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:16 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Kersjes, weet je het zeker?
Zowel mijn vk als de echoscopiste zeiden anderhalve week geleden dat de baby en de baarmoeder nog niet voorbij halverwege mijn onderbuik kwamen, keurig volgens de termijn zeg maar.
Aangezien jij net zo ver bent als ik lijkt het mij eigenlijk best sterk dat dat je baby was.
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:27 schreef Kersjes het volgende:
BE, ik weet het zeker. Of ik moet met waterige oogjes een stuk uitstekende darm hebben staan aaien ofzo![]()
Straks in het zh maar even vragen tot waar mijn baarmoeder nou eigenlijk komt, ben wel benieuwd nou.
[ afbeelding ]
Ook beter dan 3,5 bossche bollen in twee dagenquote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:11 schreef Stiemie het volgende:
Oh men soms heb ik nu echt INEENS trek in iets en dat moet ik dan ook gewoon eten. Zit nu dan ook ongegeneerd een hele bak magnetronpopcorn naar binnen te werkenNou ja het is vast beter dan de hele zak chips die er nog ligt.
Hmmmz BE van het padje af, ik heb het nergens over echo's gehad .... ben bang dat je me met iemand anders hebt verward Zwangerschapsdementiequote:Op dinsdag 17 maart 2009 09:55 schreef Brighteyes het volgende:
Marlieske, inwendig is geen garantie voor een haarscherpe echo hoor. Dat hangt volgens mij nog steeds voornamelijk af van de leeftijd van het apparaat. Ze worden tegenwoordig steeds gevoeliger (vertelde de echo-mevrouw me vorige week). Daar waar ik was (met mijn 8w5d echo), was hij volgens mij helemaal niet zo heel gevoelig en was mijn echo iig zeker niet zo scherp als die van Xenia.
Hier hetzelfde.quote:Op woensdag 18 maart 2009 03:29 schreef texelonia het volgende:
Pfff het bed en ik zijn geen vriendjes meer
das balen!!quote:Op woensdag 18 maart 2009 03:29 schreef texelonia het volgende:
Pfff het bed en ik zijn geen vriendjes meer
vind ik ook!!quote:
Klinkt als een goed plan! Go texquote:Op woensdag 18 maart 2009 09:28 schreef Nijna het volgende:
Tex, dan misschien eerst een nacht goed slapen en dan morgen bevallen?
Dat doet die van mij dus constant.quote:Op woensdag 18 maart 2009 08:22 schreef Vicky het volgende:
[..]
das balen!!
mijn kind vond het vannacht leuk om tegen mijn blaas te gaan liggen duwen...
quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:18 schreef Brighteyes het volgende:
Niet aankomen is goed!
Ik las net op babybytes een berichtje van iemand die net zover is als ik, 18 weken dus, en die is al 14 kilo aangekomen!![]()
Dan is het toch prima.quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:28 schreef miss_sly het volgende:
Nou, ik eet wel veel.
Dat wil zeggen: ik eet meer dan ik eerst at, maar ik snoep echt heel erg weinig. Ik eet alleen bij de maaltijden wat meer, en ik heb nu een goed ritme met de tussendoortjes te pakken. Dus ik hoop dat als ik het zo blijf doen, dat ik niet belachelijk veel meer aankom.
Deze link werd laatst gegeven in het kleding-topic: http://www.buikbanden.com/quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:29 schreef _Bar_ het volgende:
jullie trouwens enig idee waar je een buikband online kunt bestellen?
hier maandag in de stad er naar opzoek geweest maar wederom niet kunnen vinden
ik bedoelde meer die steun geven, niet die voor de sierquote:Op woensdag 18 maart 2009 10:31 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Deze link werd laatst gegeven in het kleding-topic: http://www.buikbanden.com/
Veel verschillende banden. Je kan evt. zelf nog een opdruk kiezen.
Ik zag gisteren een zwarte bij iemand met in goudkleurige letters 'Baby [achternaam]'. En dan zo'n fijne mochino riem er overheen.![]()
![]()
Niet helemaal mijn smaak, maar het kan dus allemaal!
Nou dat dagelijkse heb ik nu wel, maar dat mag wel he, met 29 wekenquote:Op woensdag 18 maart 2009 10:27 schreef _Bar_ het volgende:
hier is het ook nog niet dagelijks hoor, vandaag is het ook weer stilletjes.
ach nog een paar weekjes en dan is het elke dag voelbaar
Ow... die moeten vast wel te vinden zijn, maar ik weet even niet waarop je zou moeten zoeken...quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:33 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
ik bedoelde meer die steun geven, niet die voor de sier
Moet je ff op google zoeken naar steunband. Krijg je sites genoeg die ze verkoopt.quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:33 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
ik bedoelde meer die steun geven, niet die voor de sier
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |