breezahs?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:48 schreef pfaf het volgende:
Wie houdt er eigenlijk wel van de TMF-R&B? Ik heb nog niemand gehoord! Zelfs wallofdolls niet en die vindt dEUS een twintig in een dozijn-bandje.
Nee nee nee..hoooooooo.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:48 schreef pfaf het volgende:
Wie houdt er eigenlijk wel van de TMF-R&B? Ik heb nog niemand gehoord! Zelfs wallofdolls niet en die vindt dEUS een twintig in een dozijn-bandje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dat, en bubbeling, 2step en hoe al die varianten van trieste negermuziek ook mogen heten.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:49 schreef DaMart het volgende:
R&B, hiphop en rap kan ik, een heel enkele uitzondering daargelaten, echt niet waarderen.
quote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:51 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Nee nee nee..hoooooooo.
Ze doen te veel moeite om juist geen twintig in een dozijnbandje te zijn, waardoor ze dáarin erg veel lijken op bands die dat ook doen![]()
Vind ik.Kun je ook één voorbeeld noemen van een gelijkende band?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jazzquote:Op vrijdag 13 maart 2009 12:13 schreef Deetch het volgende:
jazz
Quote je mij?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 12:16 schreef wallofdolls het volgende:
De vergelijking begint al met Dinosaur Jr. Hoewel ik die een stuk beter vind
Ghighighighi snap je hem, snap je hem?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 12:23 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Pavement. Bettie Serveert.
Ook beiden beter, maar wel in die richting.
Komop, dit slaat echt helemaal nergens op. Je kunt beter weer even een pauze nemen.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 12:23 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Pavement. Bettie Serveert.
Ook beiden beter, maar wel in die richting.
Leg maar uit.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 12:25 schreef pfaf het volgende:
[..]
Komop, dit slaat echt helemaal nergens op. Je kunt beter weer even een pauze nemen.
quote:Op vrijdag 13 maart 2009 12:28 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Leg maar uit.
Ik hoor heel veel overeenkomsten in de manier waarop songs in elkaar zitten, geluidjes, noise etc. Dat jij dEUS nou in hoofdje heb gevormd tot iets dat heel briljant is omdat het uniek is en omdat hippe journalisten in de indie-wereld dat zeggen wil niet zeggen dat ik dat in een keer niet mag vinden
Nu klink je als iemand die zichzelf op kennis superieur acht, maar door het gebrek aan kennis bij de andere partij er geen heil in ziet het verder uit te leggenquote:
Dat is ook zo.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 12:52 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Nu klink je als iemand die zichzelf op kennis superieur acht, maar door het gebrek aan kennis bij de andere partij er geen heil in ziet het verder uit te leggen
Houd als-je-blieft opquote:
Je hoeft helemaal niets goed te vinden en waarom je experimenten erbij haalt is me helemaal een raadsel, het gaat over de vergelijking tussen bijvoorbeeld Bettie Serveert en dEUS, die gewoon kant noch wal raakt. Dat jij het weer op jezelf gaat betrekken, tekent je (misplaatste) arrogantie en egocentrisme voor de zoveelste keer.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:01 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Houd als-je-blieft op. Denken dat je meer kennis hebt dan iemand die je niet kent
.
dEUS valt voor mij gewoon niet binnen de norm van muziek die artistiek en op het randje, doch volmaakt en pakkend is. Als ik dat goed ga vinden dan kan ik elke willekeurige band die in de lichtste vorm experimenteert wel gaan adoreren.
Eensch! Vooral Bon Jovi is zulke ongeinspireerde bagger, saaie muziek.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 12:18 schreef teknomist het volgende:
Quasi-stoere poprock van Bryan Adams, Jon Bonjovi.![]()
![]()
waar staan de sterretjes voor?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:22 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Contemporary R&B**
Electro*
Electro-hop*
Ghettotech*
Grime*
Hip hop soul***
Inderdaad walgelijke muziek.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:47 schreef Florian_ het volgende:
Van die softe R&B. Dingen als Ne-yo, Mario, Chris Brown etc.
Vertel mij wanneer ik dat gedaan heb. Jij vindt dat die vergelijking kant nog wal raakt. Ik vind van wel.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:08 schreef pfaf het volgende:
[..]
Je hoeft helemaal niets goed te vinden en waarom je experimenten erbij haalt is me helemaal een raadsel, het gaat over de vergelijking tussen bijvoorbeeld Bettie Serveert en dEUS, die gewoon kant noch wal raakt. Dat jij het weer op jezelf gaat betrekken, tekent je (misplaatste) arrogantie en egocentrisme voor de zoveelste keer.
Maar ik wacht niet weer tot je me gelijk gaat geven en weer je excuses aanbiedt omdat je wederom alles verkeerd begrepen had: ik houd het hier bij. Voor je het weet ga je weer veertigers aanvallen omdat jij – als snotneus – vindt dat vroeger alles beter was.
Ik weet niet wat ik verder moet zeggen, maar je kraamt echt totale onzin uit. Focus je meer op muziek en minder op de 'scene' (waar naar mijn mening niks geks mee is). Jouw kritiek op dEUS is eigenlijk nog het meest van toepassing op jouw manier van argumenteren, ironisch.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 12:45 schreef wallofdolls het volgende:
Uiteindelijk gaat het me om die totaal niet spontane "kijk ons nou alternatief doen terwijl we toch de gewoonste mensen van de hele wereld blijven"-mentaliteit van bands als dEUS en Wilco en hun relatief grote schare fans in het "alternatieve circuit" die me totaal niet bevalt
Wat een dooddoener. Jij haalt die bands aan als vergelijkend materiaal, dan mag je zelf wel iets meer moeite doen om die vergelijking uit te leggen en te plaatsen in de context van jouw aversie jegens dEUS. Als iemand zegt dat hij de vergelijking onzin vindt is hij dan niet meteen een betweterig persoon hoor, hij slikt slechts jouw onzin (*** MIJN MENING ***) niet als zoete koek. Dat is heel wat anders.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:03 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Vertel mij wanneer ik dat gedaan heb. Jij vindt dat die vergelijking kant nog wal raakt. Ik vind van wel.
Jij snapt het ook al niet? Ik geef al de hele discussie aan dat 'ik vind'. Dat is dus iets persoonlijks. Ik probeer hier geen norm voor anderen te leggen. Ik probeer ook niet te zeggen dat hij dEUS niet goed mag vinden. Ik luister muziek en ik vind het niet prettig om naar dEUS te luisteren. Wat voor argumenten ik daar voor aandraag doen er niet toe.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:04 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik verder moet zeggen, maar je kraamt echt totale onzin uit. Focus je meer op muziek en minder op de 'scene' (waar naar mijn mening niks geks mee is). Jouw kritiek op dEUS is eigenlijk nog het meest van toepassing op jouw manier van argumenteren, ironisch.
Ik moet helemaal niks verantwoorden aan mijn meningquote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:06 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wat een dooddoener. Jij haalt die bands aan als vergelijkend materiaal, dan mag je zelf wel iets meer moeite doen om die vergelijking uit te leggen en te plaatsen in de context van jouw aversie jegens dEUS. Als iemand zegt dat hij de vergelijking onzin vindt is hij dan niet meteen een betweterig persoon hoor, hij slikt slechts jouw onzin (*** MIJN MENING ***) niet als zoete koek. Dat is heel wat anders.
Jij snapt het niet. Jij snapt niet wat disussiëren inhoudt. Moet ik ineens overal 'ik vind' voorzetten? Nou vooruit: ik vind dat jij totale onzin uitkraamt. Ik vind dat jouw vergelijking nergens op slaat. Ik vind dat jij je te weinig op de muziek focust en teveel op de randzaken. Snap ik het nu ineens wel? Terwijl de boodschap exact gelijk is. Wat een bullshit. Nogmaals: focus je op de kern, de inhoud, de muziek en niet op de stijl van argumenteren, de stijl van het presteren van muziek en de stijl van het maken van de stijl van het maken van de muziek.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:09 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Jij snapt het ook al niet? Ik geef al de hele discussie aan dat 'ik vind'. Dat is dus iets persoonlijks. Ik probeer hier geen norm voor anderen te leggen. Ik probeer ook niet te zeggen dat hij dEUS niet goed mag vinden. Ik luister muziek en ik vind het niet prettig om naar dEUS te luisteren. Wat voor argumenten ik daar voor aandraag doen er niet toe.
Waarom uit je je mening dan, als je hem niet wilt toelichten en een ieder die het niet met je eens is enkel als dom wenst te bestempelen? Kom dan gewoon niet op fora.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:10 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ik moet helemaal niks verantwoorden aan mijn mening
Dat komt van een HBO-er.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:03 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat je in je scriptie op zo'n niveau redeneert.
Ik gaf voorbeelden hoor, jij zegt alleen dat je weet met welke instelling muzikanten muziek schijnen te maken.quote:Vertel mij wanneer ik dat gedaan heb. Jij vindt dat die vergelijking kant nog wal raakt. Ik vind van wel.
HET GAAT NIET OVER GOED OF SLECHT, HET GAAT OVER DE VERGELIJKING BETTIE SERVEERT <-> dEUS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Jij vindt dEUS goed dus het is goed?![]()
quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:11 schreef TC03 het volgende:
[..]
Jij snapt het niet. Jij snapt niet wat disussiëren inhoudt. Moet ik ineens overal 'ik vind' voorzetten? Nou vooruit: ik vind dat jij totale onzin uitkraamt. Ik vind dat jouw vergelijking nergens op slaat. Ik vind dat jij je te weinig op de muziek focust en teveel op de randzaken. Snap ik het nu ineens wel? Terwijl de boodschap exact gelijk is.
Tsjonge, wat val jij hard door je pretentieuze mand. Je vindt de muziek wel of niet leuk, klaar. Als jij dEUS niet leuk vindt, vind ik dat jij geen smaak hebt. Tevreden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:18 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
.
Ik probeer de hele tijd al te zeggen dat ik dEUS niet goed vind. Helaas word ik door de smaakpolitie gedwongen om het te onderbouwen om vervolgens in een neerwaardse spiraal aan (pseudo-)argumentatie te geraken.
Hoe harder ik zeg dat ik dEUS niet goed vind, hoe harder jullie beginnen te scheeuwen dat ik kutargumenten aanhaal. Ik vind dEUS niet goed, mag toch?Nee, jij zegt dat je dEUS niet goed vindt omdat ze proberen anders te zijn waardoor ze weer hetzelfde als anderen zijn, of meer van dat soort pseudo-argumenten. Als jij gewoon zou zeggen dat je dEUS niet leuk vindt, dan had ik daar geen problemen mee gehad (ik vind je dan wel raar, maar dat mag ik vinden, mijn mening, hehe). Maar dat doe/deed je niet. Bron: dit topic.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ten percent faster with a sturdier frame
Ik snap niet waarom ik dat niet mag vindenquote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:20 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nee, jij zegt dat je dEUS niet goed vindt omdat ze proberen anders te zijn waardoor ze weer hetzelfde als anderen zijn, of meer van dat soort pseudo-argumenten. Als jij gewoon zou zeggen dat je dEUS niet leuk vindt, dan had ik daar geen problemen mee gehad (ik vind je dan wel raar, maar dat mag ik vinden, mijn mening, hehe). Maar dat doe/deed je niet. Bron: dit topic.
quote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:47 schreef Florian_ het volgende:
Je snapt het nog steeds niet. Lees zijn reactie nog eens.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:29 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom ik dat niet mag vinden. Ik heb en mening en jij hebt een mening. Elke onderbouwing die ik zou kunnen geven op het feit dat ik dEUS niet leuk vind zal voor jou klaarblijkelijk een probleem zijn. Dat ik dat dan toch uit zou toch niet meteen moeten betekenen dat ik onzin praat omdat jij dat vindt. Muziek is géen wetenschap. Als jij nou zou zeggen dat ik een stumper van een informaticus was, omdat ik op een bepaalde manier een bepaalde niet zo snuggere mening over een bepaalde techniek zou hebben, dan zou ik daar best kunnen inkomen.
Als ik er ooit achter kom dat ik dEUS wél goed vind (kleine kans) ben jij de eerste die het hoort, ok?
En daar vond ik van dat je te selectief videootjes aan het uitkiezen was. Dus ben ik het daar niet mee eens. En ook niet met dat BS simpele rechttoe-rechtaan-rock is.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:14 schreef pfaf het volgende:
HET GAAT NIET OVER GOED OF SLECHT, HET GAAT OVER DE VERGELIJKING BETTIE SERVEERT <-> dEUS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Heb je mijn post überhaupt wel gelezen? Je komt echt een beetje dom over.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:29 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom ik dat niet mag vinden. Ik heb en mening en jij hebt een mening. Elke onderbouwing die ik zou kunnen geven op het feit dat ik dEUS niet leuk vind zal voor jou klaarblijkelijk een probleem zijn. Dat ik dat dan toch uit zou toch niet meteen moeten betekenen dat ik onzin praat omdat jij dat vindt. Muziek is géen wetenschap. Als jij nou zou zeggen dat ik een stumper van een informaticus was, omdat ik op een bepaalde manier een bepaalde niet zo snuggere mening over een bepaalde techniek zou hebben, dan zou ik daar best kunnen inkomen.
Als ik er ooit achter kom dat ik dEUS wél goed vind (kleine kans) ben jij de eerste die het hoort, ok?
De enige reactie die ik op jouw post kan geven is exact hetzelfde als mijn voorgaande reactie, dus ik ga die niet nog een keer plaatsen. Lees het zelf maar terug. Verder zou ik zeggen: lees mijn post nog eens rustig na, denk na over wat er staat, denk na over wat jij precies hebt gezegd en probeer eerst voor jezelf tot een conclusie te komen alvorens je in het wilde weg dingen gaat blaten. Denk gewoon eens even rustig na.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:20 schreef TC03 het volgende:
Als jij gewoon zou zeggen dat je dEUS niet leuk vindt, dan had ik daar geen problemen mee gehad
Jij loopt hier dom te doen.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:36 schreef TC03 het volgende:
[..]
Heb je mijn post überhaupt wel gelezen? Je komt echt een beetje dom over.
[..]
Ok even concreet, want je bent onnavolgbaar: lijken BS en dEUS nu op elkaar vanwege het feit dat ze beide pretentieus zijn, of origineel, maar dat niet zijn, of lijken ze muzikaal op elkaar.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:34 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
En daar vond ik van dat je te selectief videootjes aan het uitkiezen was. Dus ben ik het daar niet mee eens. En ook niet met dat BS simpele rechttoe-rechtaan-rock is.
quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:39 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Jij loopt hier dom te doen.
Ik zeg dat ik dEUS niet goed vind: daar zou je mee kunnen leven.
Ik geef daar een al dan niet steekhoudend negatief argument bij: jij kan er niet mee leven.
Ze lijken compositorisch redelijk op elkaar, zoals ik al gezegd heb. Verder vind ik pretentietechnisch dat dEUS ver boven BS uitsteekt. Die noise-achtige uitspattingen hebben ze dan wel weer gemeen.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:39 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ok even concreet, want je bent onnavolgbaar: lijken BS en dEUS nu op elkaar vanwege het feit dat ze beide pretentieus zijn, of origineel, maar dat niet zijn, of lijken ze muzikaal op elkaar.
Hé fuck, daar heb je onsquote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:47 schreef PDOA het volgende:
Is dit een dEUS topic ofzo?
Antwoord: neen. Opzouten dus met dat gejank over die kutband.
Goed dat je er schreeuw bij zet, niet alle metal is namelijk "schreeuwmetal"quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:47 schreef Verloren_onschuld het volgende:Schreeuwmetal. Vaak geniale gitaarmuziek verkracht door 1 of andere mongool die er doorheen schreeuwt. Jammer.
Misschien is stijlmiddel-muziek wat voor je?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:47 schreef Verloren_onschuld het volgende:Ik hou niet van bands die een zanger hebben die jengelt ipv zingt: Radiohead, RHCP, Oasis, Keane, Coldplay, Kane en vele anderen. Leer eens een vak. Ik hou niet van de meeste hiphop, het klinkt allemaal zo ongelooflijk negatief en in het slechtste geval alsof iemand over de muziek heen zit te praten. Rap is een stijlmiddel, geen genre. Ik hou niet van R&B of wat er tegenwoordig van Rhythm& Blues over is, slappe truttenzuurstoktrutbende voor weeeige tienermeisjes Ik hou niet van Hollands glorie: carnavalskrakers, neppunkbandjes ( Di-Rect), Jannes/Frans e.d. Dat je ook in het Nederlands liedjes kunt maken, wil niet zeggen dat je het tenenkrommend moet doen. Ik hou niet van sommige modern klassieke muziek; spelen met dissonantie is leuk, maar soms ook gewoon niet nodig. Arty farty troep zoals Spinvis, Roosbeef, maar ook Cinematic Orchestra en sommige glitch, breakcore e.d.. Het trekt een bepaald publiek aan dat eigenlijk alleen maar interessant kan kijken en interessant kan doen.. De muziek zelf is middelmatig at best. Glitch is een goed stijlmiddel, maar geen heel genre. Schreeuwmetal. Vaak geniale gitaarmuziek verkracht door 1 of andere mongool die er doorheen schreeuwt. Jammer.
Pas maar op met wat je zegt. De laatste keer dat ik een band van dergelijke praktijken betichtte heeft het me een half topic gekost om twee fanatici van me af te houdenquote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:47 schreef Verloren_onschuld het volgende:Arty farty troep zoals Spinvis, Roosbeef, maar ook Cinematic Orchestra en sommige glitch, breakcore e.d.. Het trekt een bepaald publiek aan dat eigenlijk alleen maar interessant kan kijken en interessant kan doen.. De muziek zelf is middelmatig at best. Glitch is een goed stijlmiddel, maar geen heel genre.
Heb je de nieuwe Gruntberg al gelezen?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:15 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
Goed dat je er schreeuw bij zet, niet alle metal is namelijk "schreeuwmetal".
Je gaat een snaredrumroll ook niet verheffen tot genre.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:31 schreef teknomist het volgende:
[..]
Misschien is stijlmiddel-muziek wat voor je?
Het gaat erom waar IK een hekel aan heb. Als je een andere mening toegedaan bent, prima!quote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:37 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Pas maar op met wat je zegt. De laatste keer dat ik een band van dergelijke praktijken betichtte heeft het me een half topic gekost om twee fanatici van me af te houden
Dat, + de écht totaal amelodieuze metalvarianten (meeste is ok), happy hardcore/terror etc, en Hollandse tokkiezooi.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 22:57 schreef cosmick het volgende:
Het Beyonce-genre. Zangeresjes, met name in de tegenwoordige ""gilbber-r 'n b" vertegenwoordigd, die menen 400 accoorden per zin te moeten uitkermen.
Death metal heeft dat geloof ik. Snap er ook niks van..quote:Op zaterdag 14 maart 2009 18:20 schreef Keios het volgende:
Country, 'schreeuw'metal, hedendaagse RnB, jumpgedoe, nederlandstalige ouwe wijvenshit, carnavalmuziek...
quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:47 schreef Verloren_onschuld het volgende:Ik hou niet van bands die een zanger hebben die jengelt ipv zingt: Radiohead, RHCP, Oasis, Keane, Coldplay, Kane en vele anderen. Leer eens een vak. Ik hou niet van de meeste hiphop, het klinkt allemaal zo ongelooflijk negatief en in het slechtste geval alsof iemand over de muziek heen zit te praten. Rap is een stijlmiddel, geen genre. Ik hou niet van R&B of wat er tegenwoordig van Rhythm& Blues over is, slappe truttenzuurstoktrutbende voor weeeige tienermeisjes Ik hou niet van Hollands glorie: carnavalskrakers, neppunkbandjes ( Di-Rect), Jannes/Frans e.d. Dat je ook in het Nederlands liedjes kunt maken, wil niet zeggen dat je het tenenkrommend moet doen. Ik hou niet van sommige modern klassieke muziek; spelen met dissonantie is leuk, maar soms ook gewoon niet nodig. Arty farty troep zoals Spinvis, Roosbeef, maar ook Cinematic Orchestra en sommige glitch, breakcore e.d.. Het trekt een bepaald publiek aan dat eigenlijk alleen maar interessant kan kijken en interessant kan doen.. De muziek zelf is middelmatig at best. Glitch is een goed stijlmiddel, maar geen heel genre. Schreeuwmetal. Vaak geniale gitaarmuziek verkracht door 1 of andere mongool die er doorheen schreeuwt. Jammer.
Kan toch? Vooral als je doelt op de populaire traditionele jazz en de pop-jazz (jazzquote:
Juist. Hekel in combinatie met Jazz: van die "gezellige" Dixieland die vaak jazzfestivals vervuiltquote:Op zondag 15 maart 2009 07:31 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Kan toch? Vooral als je doelt op de populaire traditionele jazz en de pop-jazz (jazz) van nu dan zit er veel van hetzelfde respectievelijk heel weinig inspiratie in. Ik bedoel, ik weet nu wel beter, maar het is moeilijk om in een voor jou onbekend genre iets goeds te vinden
Of de Alicia Keys´, Michael Bublé's, Wouter Hamels en Trijntje Oosterhuizen van deze tijd die hetzelfd presterenquote:Op zondag 15 maart 2009 08:40 schreef cafca het volgende:
[..]
Juist. Hekel in combinatie met Jazz: van die "gezellige" Dixieland die vaak jazzfestivals vervuilt
g.a.t.v.e.r.d.a.m.m.e ja. bah.quote:Op zondag 15 maart 2009 10:18 schreef Kadafi het volgende:
En momenteel ook aan van die softe zogenaamde feel-good singer-songwriters toelie als James Morrison, John Mayer en Jason Mraz
Vooral dat ze worden uitgekauwd op de radio maakt het drie keer niksquote:Op zondag 15 maart 2009 10:18 schreef Kadafi het volgende:
Altijd al: Hip-hop, en wat aanverwandte genres
En momenteel ook aan van die softe zogenaamde feel-good singer-songwriters toelie als James Morrison, John Mayer en Jason Mraz
quote:Op zondag 15 maart 2009 11:25 schreef borisz het volgende:
[..]
Vooral dat ze worden uitgekauwd op de radio maakt het drie keer niks
Het gaat meer om het feit dat er zo ongeveer mee doodgegooid wordt. Als je een niet al te best nummer veel te vaak hoort gaat het je vanzelf tegenstaan.quote:Op zondag 15 maart 2009 12:29 schreef Deltron het volgende:
[..]
Want? dan is een nummer oppeens slechter geworden?![]()
Echt zo onzin om als iets een commercieel succes is, het oppeens niet meer tof te vinden. Want ja je muzieksmaak moet natuurlijk wel bestaan uit relatief onbekende muzikanten!
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 15 maart 2009 12:29 schreef Deltron het volgende:
[..]
Want? dan is een nummer oppeens slechter geworden?![]()
Echt zo onzin om als iets een commercieel succes is, het oppeens niet meer tof te vinden. Want ja je muzieksmaak moet natuurlijk wel bestaan uit relatief onbekende muzikanten!
Veder is het wel zo dat commercieel succes invloed heeft op de vervolg-carriére van diegene en wat idd invloed kan hebben op de kwaliteit van volgende albums, maar niet het album of nummer die al gemaakt is en waarmee iemand bekend is geworden...
Ik wilde al op 'm reageren, maar had het er ook helemaal geen zin meer in. Echt ultiem triest, als je een muziekgenre hekelt, omdat er een bepaald publiek ook naar luistert.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:37 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Pas maar op met wat je zegt. De laatste keer dat ik een band van dergelijke praktijken betichtte heeft het me een half topic gekost om twee fanatici van me af te houden
Ik prefereer de term: arrenbaggerquote:Op zondag 15 maart 2009 07:38 schreef Acathla het volgende:
De huidige R&B, die ik liever 'arrenbie' noem.
Je luistert naar de verkeerde hip-hop als je hip-hop niet goed vindt.quote:Op zondag 15 maart 2009 10:18 schreef Kadafi het volgende:
Altijd al: Hip-hop, en wat aanverwandte genres
Mijn aversie tegen metal wordt toch ook wel versterkt doordat er mannen met lange haren bij staan die kijken alsof ze moeten poepen terwijl ze twee bier bestellenquote:Op zondag 15 maart 2009 15:07 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik wilde al op 'm reageren, maar had het er ook helemaal geen zin meer in. Echt ultiem triest, als je een muziekgenre hekelt, omdat er een bepaald publiek ook naar luistert.
Als je door de quasi-gay liedjes van John Mayer heenprikt kom je er wel achter dat het een fenomenale gitarist is!quote:Op vrijdag 13 maart 2009 12:54 schreef ikJur het volgende:
Ten derde: Faggots met akoestische gitaar. John Mayer, John Legend dat soort peop.
De reden van het hekelen is niet het bepaalde publiek. Het is meer dat het publiek wat er op afkomt mij verder sterkt in mijn hekel. Bij hardcore vind ik soms ook niet mijn 'publiek', maar die figuren zijn honderd keerrelaxter dan pretentieuze, ervaringsloze, studentikoze graftakken die dwepen met zulke 'art'. Overigens is dat allemaal MIJN mening, maar het feit dat je zo pinnig reageert....quote:Op zondag 15 maart 2009 15:07 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik wilde al op 'm reageren, maar had het er ook helemaal geen zin meer in. Echt ultiem triest, als je een muziekgenre hekelt, omdat er een bepaald publiek ook naar luistert.
Hé, lul,quote:Op zondag 15 maart 2009 15:50 schreef Syb-rund. het volgende:
wallofdolls vieze indie homoooo
\m/ 666 metal for live! \m/
Prima. Ik denk dat je best een biertje met me zou kunnen drinken.quote:Op zondag 15 maart 2009 16:27 schreef Verloren_onschuld het volgende:
[..]
De reden van het hekelen is niet het bepaalde publiek. Het is meer dat het publiek wat er op afkomt mij verder sterkt in mijn hekel. Bij hardcore vind ik soms ook niet mijn 'publiek', maar die figuren zijn honderd keerrelaxter dan pretentieuze, ervaringsloze, studentikoze graftakken die dwepen met zulke 'art'. Overigens is dat allemaal MIJN mening, maar het feit dat je zo pinnig reageert....![]()
Daarvan akte dus.
Ik heb Nas - Illmatic geprobeerd en Wu-Tang clan - Enter the Wu-Tang: 36 chambers.quote:Op zondag 15 maart 2009 15:34 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Je luistert naar de verkeerde hip-hop als je hip-hop niet goed vindt.
Waar reageer je nu op?quote:Op maandag 16 maart 2009 09:10 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Iemand overtuigen van JOUW muzieksmaak is zo zinloos in dit topic.
Alles wat tegenwoordig ook maar een beetje in die hele indie hoek valt bedoel ik. Pitchfork was even het makkelijkste wat ik kon bedenken om beetje de richting aan te duiden die ik bedoel.quote:Op maandag 16 maart 2009 10:11 schreef pfaf het volgende:
Die eerste zin kan ik inkomen, maar Pitchfork promoot zulke bandjes toch helemaal niet? Bedoel je niet NME? Of je bedoelt bandjes als Animal Collective, The Pains of Being Pure at Heart en No Age?
zelfreflectiequote:Op maandag 16 maart 2009 09:10 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Iemand overtuigen van JOUW meining is zo zinloos in dit topic.
Dan kun je beter NME noemen, dan benoem je bands als Killers, Klaxons, Kaiser Chiefs et cetera. Pitchfork behandelt veel hiphop, electro, postrock en weet-ik-veel-wat, zolang het maar Indie is.quote:Op maandag 16 maart 2009 10:21 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Alles wat tegenwoordig ook maar een beetje in die hele indie hoek valt bedoel ik. Pitchfork was even het makkelijkste wat ik kon bedenken om beetje de richting aan te duiden die ik bedoel.
eigenlijk ben ik gewoon een verzuurde muziekluisteraar die vrijwel alles wat nu wordt gemaakt maar kut vindt.![]()
Ach, die genres vind ik ook allemaal kut, dus het is om het even.quote:Op maandag 16 maart 2009 10:41 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dan kun je beter NME noemen, dan benoem je bands als Killers, Klaxons, Kaiser Chiefs et cetera. Pitchfork behandelt veel hiphop, electro, postrock en weet-ik-veel-wat, zolang het maar Indie is.
Waarschijnlijk generaliseert ie net zo erg als ik en bedoelt ie dat voor de hoeveelheid (indie-) muziek die nu beschikbaar is er vergeleken met vroeger relatief weinig uitschieters in zittenquote:
Wie doet dat dan?quote:Op maandag 16 maart 2009 11:56 schreef Verloren_onschuld het volgende:
[..]
De vent die hiphop aan de man wil brengen hier.
Jij.quote:Op maandag 16 maart 2009 08:38 schreef pfaf het volgende:
En de hiphop van Edan, Dangerdoom of misschien nog melodischer Girl Talk dan?(Al is die laatste een mix van hiphop en popsamples)
Heb je de reactie daarboven ook gelezen? Of is dat te moeilijk voor je? Geen wonder dat je Roosbeef niet digged.quote:
Deze reactie (erboven) ondersteunt inderdaad jouw punt pfaf, ge-wel-dig.quote:Op zondag 15 maart 2009 23:24 schreef Kadafi het volgende:
[..]
Ik heb Nas - Illmatic geprobeerd en Wu-Tang clan - Enter the Wu-Tang: 36 chambers.
Ik vond het niets. Waarom niet? Ik luister niet naar teksten. Ik luister naar melodieën. Kan het ook niet helpen.
Dit vind ik dan weer wél geniaal --> Trip-Hop van bijv. Massive attack.
Als hij zegt dat hij hiphop niets aan vindt, omdat hij het melodische mist, mag ik toch wel wat melodische hiphop-acts noemen? Dat heeft niets met bekeren of mening opdringen te maken, maar behulpzaam zijn en een forum interessant en leuk houden.quote:Op maandag 16 maart 2009 13:14 schreef Verloren_onschuld het volgende:
[..]
Dit ondersteunt inderdaad jouw punt pfaf, ge-wel-dig.![]()
Ik ben blij dat je in ieder geval zelf wel die indruk hebt. Ignorance is bliss wat mij betreft.quote:Op maandag 16 maart 2009 13:18 schreef pfaf het volgende:
Dat heeft niets met bekeren of mening opdringen te maken, maar behulpzaam zijn en een forum interessant en leuk houden.
helemaal met je eensquote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:47 schreef Florian_ het volgende:
quote:Op maandag 16 maart 2009 11:56 schreef Verloren_onschuld het volgende:
[..]
De vent die hiphop aan de man wil brengen hier.
Ik moet je betrappen op je voorliefde van Queen, dan praat je wel anders.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:47 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Ik hou niet van bands die een zanger hebben die jengelt ipv zingt: Radiohead, RHCP, Oasis, Keane, Coldplay, Kane en vele anderen. Leer eens een vak.
Eminem klinkt echter zo negatief dat het wel weer leuk is.quote:Ik hou niet van de meeste hiphop, het klinkt allemaal zo ongelooflijk negatief en in het slechtste geval alsof iemand over de muziek heen zit te praten. Rap is een stijlmiddel, geen genre.
Tegenwoordig is het inderdaad armoe troef. Beyoncé klinkt te schreeuwerig, Rihanna, Ciara e.d. klinken daarentegen te teer.quote:Ik hou niet van R&B of wat er tegenwoordig van Rhythm& Blues over is, slappe truttenzuurstoktrutbende voor weeeige tienermeisjes
Rob de Nijs, Ramses Shaffy en Boudewijn de Groot kan ik wel bekoren, elitaire muziek zeg ik. De meeste artiesten zijn inderdaad wegwerpmusici.quote:Ik hou niet van Hollands glorie: carnavalskrakers, neppunkbandjes ( Di-Rect), Jannes/Frans e.d. Dat je ook in het Nederlands liedjes kunt maken, wil niet zeggen dat je het tenenkrommend moet doen.
Ook van Queen hou ik niet, het spijt me.quote:Op maandag 16 maart 2009 18:24 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik moet je betrappen op je voorliefde van Queen, dan praat je wel anders.
Urgh, alles aan dit nummer en clip wekt een en al irritatie bij me op. Bedankt voor het me helpen herinneren dat dit nummer ook nog bestaat.quote:
hoe vind je dit dan?quote:Op maandag 16 maart 2009 23:58 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Urgh, alles aan dit nummer en clip wekt een en al irritatie bij me op. Bedankt voor het me helpen herinneren dat dit nummer ook nog bestaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |