Te laatquote:Op vrijdag 13 maart 2009 20:02 schreef BlaZ het volgende:
Op deze pagina kunt u een nieuwe belegger bij Alex introduceren. Als u een vriend of vriendin opgeeft voor deze actie, sturen wij hem of haar de openingsformulieren voor een gratis Alex beleggingsrekening.
Opent uw introducé een Alex beleggingsrekening én stort hij of zij ¤ 500, dan ontvangt u allebei een portefeuille ter waarde van ¤ 50!
Nieuwe actie bij Alex..
PM maar als ik iemand moet aanmelden !![]()
2 dagen?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 20:10 schreef foetre het volgende:
[..]
Te laat![]()
Duurt wel lang voordat ik me rekeningnummer binnen heb .Hoelang duurt het voordat het geld er op staat ongeveer?
Ah, 185 punten, dat is mijn instapniveau. Ik verhoog mijn instapniveau dan maar naar 186 punten.quote:Volgens beleggingsadviseur Sijmen Plomp van Dresdner VPV is het ondanks de onzekerheid en de onrust op de markten een goed moment om aandelen te kopen. “Er zijn mensen die zeggen ’ik koop wel weer aandelen als het wat rustiger is’, lees als de kranten weer wat positiever zijn. Maar ik geef je op een blaadje dat we dan weer op 300 punten staan.”
Daar is Ranjit Nelissen, technisch analist bij Iris Reaearch, het absoluut niet mee eens. „Nadat we onlangs door de 220 zijn gezakt kwam er een sell-off die de AEX naar de 194,99 punten bracht. Wat ons betreft is er nu sprake van een technisch herstel naar hoogstens 220 punten. Ik zie het als een correctie binnen een neerwaartse trend.”
Nelissen houdt het vizier gericht op 180 punten. „Maar, als iedereen over dat niveau gaat praten, moet je er wel rekening mee houden dat het niet gehaald wordt. Want dan denkt men bij bijvoorbeeld 185 punten: dat laatste stukje risico neem ik voor lief en stapt in.”
Hij baseert zijn negatieve visie óók op het feit dat de omzetten hier zo laag blijven. „Dat betekent volgens mij dat instituten als pensioenfondsen geen aandelen kopen. Dat vind ik behoorlijk zorgwekkend. Kijk naar een aandeel ING, toen dat ¤20 noteerde zag je een omzet van 20 miljoen stukken op een drukke dag. Nu zie je minder stukken omgaan, maar ook tegen een veel lagere koers. Vergelijk dat met bijvoorbeeld Citicorp, dan zie daar ook een scherp gedaalde koers, maar omzetten die véél hoger liggen.”
Maar op de langere termijn is hij minder somber: „Op het huidige niveau is het lange termijn perspectief aantrekkelijk.”
Die zijn al lang door hun geld heenquote:Op vrijdag 13 maart 2009 20:23 schreef edwinh het volgende:
als de working group nou eens flink instapt dan gaan nog in de 2% eindigen.
verrek jah ik dacht dat we nog een week moestenquote:Op vrijdag 13 maart 2009 20:28 schreef pberends het volgende:
Ben bang dat de AEX er weer niets van aantrekt. Volgende week expiratie, dus hopelijk meer vuurwerk.
Dan stap ik ook wel mee in.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 20:15 schreef pberends het volgende:
http://www.telegraaf.nl/d(...)_helemaal_weg__.html
[..]
Ah, 185 punten, dat is mijn instapniveau. Ik verhoog mijn instapniveau dan maar naar 186 punten.
ho daar komt de werkgroep toch nog eensquote:Op vrijdag 13 maart 2009 20:37 schreef edwinh het volgende:
[..]
verrek jah ik dacht dat we nog een week moesten
wordt btw niks met dj
En als dat instapniveau niet meer langskomt? Wanneer stap je dan in?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 20:15 schreef pberends het volgende:
http://www.telegraaf.nl/d(...)_helemaal_weg__.html
[..]
Ah, 185 punten, dat is mijn instapniveau. Ik verhoog mijn instapniveau dan maar naar 186 punten.
Uhm... Titel van het subforum gezien?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 20:49 schreef Bram_Duikelaar het volgende:
Leuk, dat nieuwe AEX subforum trouwens! Is het vanwege de creditcrisis ingesteld?
idd hahaquote:Op vrijdag 13 maart 2009 20:59 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Uhm... Titel van het subforum gezien?
Ok!quote:Op vrijdag 13 maart 2009 20:59 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Uhm... Titel van het subforum gezien?
Ik ben al voor 40% ingestapt. Maar voor de zekerheid zit ik 60% cash.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 20:47 schreef Bram_Duikelaar het volgende:
[..]
En als dat instapniveau niet meer langskomt? Wanneer stap je dan in?
Wat zei ik ook alweer eerder... Gigantische bearmarktrally op komstquote:Op vrijdag 13 maart 2009 21:01 schreef pberends het volgende:
Nette rally op het eind.
Sterk teken dat Waal Straat de winsten vast weet te houden. Vanaf het dieptepunt van maandag is de S&P al 13,5% gestegen.
Gestaffeld instappen is inderdaad het beste. En neem van een ouwe rot aan, er gaat geen bel op de bodem! Niemand lukt het om die precies te timen.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 21:02 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik ben al voor 40% ingestapt. Maar voor de zekerheid zit ik 60% cash.
Bearmarktrally of de opmars met dan een Beartrap, dat is de vraag. Ik weet het nog niet.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 21:03 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat zei ik ook alweer eerder... Gigantische bearmarktrally op komst
"Er zijn verschillende indicatoren waarom er volgende week een enorme rally op komst is."
Ik zie het Peter nog wel doen hoorquote:Op vrijdag 13 maart 2009 21:03 schreef Bram_Duikelaar het volgende:
[..]
Gestaffeld instappen is inderdaad het beste. En neem van een ouwe rot aan, er gaat geen bel op de bodem! Niemand lukt het om die precies te timen.
En volgende week, oh groot orakel van de Fok!-community?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 21:03 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat zei ik ook alweer eerder... Gigantische bearmarktrally op komst
"Er zijn verschillende indicatoren waarom er volgende week een enorme rally op komst is."
Dat is dan een unicum. Helaas heb ik wegens een gerechtelijke dwaling in de USA de hele beurscrash niet mee kunnen maken. Anders was ik allang op de 240 vol overtuiging ingestapt.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 21:05 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik zie het Peter nog wel doen hoor. Hij en nog een paar anderen hier.
Ík zal het in ieder geval laten doen voorkomen. Ik zit overigens al een tijdje 66% in stock. Eigenlijk een kleine 70% ivm stock-dividend.quote:
Tussen de 50% en 70% zit je goed denk ik. Zo laag in de markt. Maar ik zou wel wat afbouwen als we weer in de 250-270 range zitten.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 21:08 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ík zal het in ieder geval laten doen voorkomen. Ik zit overigens al een tijdje 66% in stock. Eigenlijk een kleine 70% ivm stock-dividend.
Waar denk jij trouwens dat de bodem ligt? En zitten we volgens jou in een recessie, of een depressie?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 21:17 schreef Bram_Duikelaar het volgende:
[..]
Tussen de 50% en 70% zit je goed denk ik. Zo laag in de markt. Maar ik zou wel wat afbouwen als we weer in de 250-270 range zitten.
Hier klopt echt helemaal niets vanquote:AEX-fondsen op Wall Street, slot 22:15 uur
13-03-2009 21:22:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--Van de AEX-fondsen met een notering in de VS, staat er na het slot van Wall Street 1 op winst in vergelijking met hun slotkoers op de AEX, 0 onveranderd en 6 op verlies. Omgerekend boekt de AEX op Wall Street een verlies van 2,73 punten (-1,26%). De fondsen op een rij, met achter hun naam de koers op Wall Street (omgerekend in euro's) en het verschil tussen de koers in New York en de slotkoers in Amsterdam (in percentage): Aegon 2,508 (-1,95); Arcelor mittal 15,01 (-7,17); ASML 12,91 (+1,25); ING 3,274 (-2,10); Kon. Olie 17,61 (-0,79); Philips 12,40 (-1,90); Unilever 14,18 (-1,25) Bron: Wallstreetweb.nl
Nieuw op dit subforum wel. Maar op de beurs niet.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 21:18 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Waar denk jij trouwens dat de bodem ligt? En zitten we volgens jou in een recessie, of een depressie?
[edit]
Gezien je eerder posts hierboven, ga ik er vanuit dat je hier redelijk nieuw bent... Lees de BBB reeks eens door, erg interessant
Ik wel in de USA. Maar dat is toch een andere markt.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 21:48 schreef edikt het volgende:
Ik heb ook nog niemand gehuld in enkel een regenton over straat zien lopen.
Wij merken dat ook wel met onze open economie, maar bij ons geeft een recessie een U vorm in de grafiek, in de VS is dat een V vorm. Bij ons komt het relatief geleidelijk binnen, plus dat we altijd iets achter liggen. De kredietcrisis was vrij direct, nu de reëele economie volgt, komen we iets langzamer door.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 21:49 schreef Bram_Duikelaar het volgende:
Ik wel in de USA. Maar dat is toch een andere markt.
Wees welkom!quote:Op vrijdag 13 maart 2009 21:01 schreef Bram_Duikelaar het volgende:
[..]
Ok!. Ik kwam ook wel eens op IEX.nl, maar daar is maar weinig echte interactie en geen geweldige interface. Leuk dat er nu ook op FOK! wat beurschat is.
Moeilijk, even het volgende interview van Faber afwachtenquote:Op vrijdag 13 maart 2009 21:06 schreef RvLaak het volgende:
[..]
En volgende week, oh groot orakel van de Fok!-community?
Ik denk dat de vooruitzichten van de sector al ingeprijsd zijn. Either way, ik blijf lekker aan de kant kijken!quote:Op vrijdag 13 maart 2009 23:36 schreef pberends het volgende:
iig op AMG letten, vrijdag expiratie, en woensdag komen ze met jaarcijfers. AMG kan torenhoog gaan als de cijfers ook maar een beetje meevallen.
Ja oke het zal hier ook wel gaan verslechteren binnen een bepaalde termijn. De huidige situatie kan zo >3 jaar aanhouden.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 21:49 schreef Bram_Duikelaar het volgende:
[..]
Ik wel in de USA. Maar dat is toch een andere markt.
Volgens mij is een faillissement al ingeprijsdquote:Op zaterdag 14 maart 2009 00:17 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Ik denk dat de vooruitzichten van de sector al ingeprijsd zijn. Either way, ik blijf lekker aan de kant kijken!
Koers/winst-verhouding werd 2 jaar geleden als gezond gezien als het 1:20 was.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 10:38 schreef pberends het volgende:
[..]
Volgens mij is een faillissement al ingeprijsd. Aalberts kwam van 21 euro af, staat nu op 3,50. AMG kwam van 65 euro af, staat op 4,50
. Stond zelfs even op 3,70. In juni 2008 stond het aandeel zelfs nog op 65 euro. Echt het meest dramatische aandeel van de AEX/Midkap.
Deze en komende maand verwacht ik weinig (relatief) slechte berichten. Sommige economische indicatoren kunnen zelfs een flinke uitbodeming laten zien. Bovendien komen Obama en Geithner nog wel met leuke plannetjes zoals het veranderen van het mark-to-market principe. Tot eind april ben ik dus bullish, alhoewel ik de komende 2 weken nog voorzichtig ben op het hertesten van de oude low of zelfs een nieuwe low zetten, maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 21:25 schreef Bram_Duikelaar het volgende:
Maar PBerends, wat doet jou denken dat de bodem op 200- de echte bodem niet is? Want daar heb je het toch over. Anders is het niets meer dan een bodemralley met eventueel nog een kleine beartrap.
Verwacht je nog wezenlijk nieuwe gebeurtenissen? Denk je dat de wanhoop en de misere op de beurs die van vorige maand nog gaat overtreffen? Wat staat er dan nog te wachten dat de koersen straks van 220 helemaal naar 185 brengt?
AMG heeft op basis van 2008 een koerswinstverhouding van 1:1 ofzoquote:Op zaterdag 14 maart 2009 10:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Koers/winst-verhouding werd 2 jaar geleden als gezond gezien als het 1:20 was.
Tegenwoordig vinden we 1:7 al riskant...
Dat valt mij ook op en verbaast me ook een beetje, aangezien de £ is ingestort en import dus duurder zou moeten worden. Maar ik vind het wel bestquote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:04 schreef sitting_elfling het volgende:
Overigens worden de producten hier in Londen en denk zelf ook in engeland alleen maar goedkoper. Overal uitverkoop en sales en in de duurste supermarkt keten verlagen ze de prijzen continu.
Wat waren de laatste inflatiecijfers in de UK? En van wanneer waren die?quote:Op zaterdag 14 maart 2009 11:14 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat valt mij ook op en verbaast me ook een beetje, aangezien de £ is ingestort en import dus duurder zou moeten worden. Maar ik vind het wel best
Cijfers geven inflatie aan, maar ikzelf geef minder uit dan een jaar geleden:quote:Op zaterdag 14 maart 2009 11:15 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Wat waren de laatste inflatiecijfers in de UK? En van wanneer waren die?
idem hier, als je een vaste baan hebt, dan ga je er op vooruit deze zomer, inderdaad de overheid speelt het spelletje niet mee, die heeft steeds meer geld nodig, hetgeen een herstel van de economie zal tegenhoudenquote:Op zaterdag 14 maart 2009 11:23 schreef SeLang het volgende:
[..]
Cijfers geven inflatie aan, maar ikzelf geef minder uit dan een jaar geleden:
- Supermarkt is goedkoper
- Benzine is goedkoper
- Allerlei spullen gaan met >30% korting weg
- Huur blijft constant
Alleen vrees ik dat gemeentelijke belastingen e.d. wel zullen gaan stijgen
quote:De Chinezen bouwen daartoe ook een pijplijn en een raffinaderij. Saillant detail is dat het contract in euro's, niet dollars, wordt betaald.
Oei begint hier dan echt het eind van de dollar als globale munt te tonen...quote:Op zondag 15 maart 2009 10:33 schreef pberends het volgende:
Spanningen VS, Iran en China lopen hoog op
[..].
een beetje vaag bericht. Volgens mij bouw je namelijk geen LNG fabriek in 36 maanden......quote:Op zondag 15 maart 2009 10:33 schreef pberends het volgende:
[..].
quote:Op zondag 15 maart 2009 20:46 schreef pberends het volgende:
Cheney: Bush-regering treft geen blaam:-Bush-regering-treft-geen-blaam.html.
quote:AMSTERDAM VANDAAG: AEX opent 1 tot 2 punten hoger
16-03-2009 08:30:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX opent maandag naar verwachting licht hoger vanwege het hogere slot van de Amerikaanse beurzen en de stijgende koersen in Azie. Daarmee wordt de opwaartse trend van vorige week voortgezet.
"We zullen naar verwachting 1 tot 2 punten hoger openen, in reactie op het hogere slot van Wall Street voor het weekend en de aanzienlijk hoger handelende Nikkei," zegt Rob Koenders, handelaar bij Harmony Vermogensbeheer.
Koenders signaleert een omkeer van het sentiment onder beleggers, waarbij de angst steeds verder afneemt. De handelaar wijst daarbij op de zogeheten volatiliteitsindex, die een weerspiegeling geeft van het vertrouwen onder beleggers. Deze index is gedaald, wat aangeeft dat de angst die lange tijd de markt overheerste is afgenomen.
Volgens Koenders zijn er verschillende factoren waardoor het sentiment aantrekt. Zo heeft Ben Bernanke, voorzitter van de Amerikaanse Federal Reserve, afgelopen weekend in een interview gezegd ervan overtuigd te zijn dat de economie van de Verenigde Staten zich zal herstellen, al voegde hij eraan toe dat dit herstel niet zal plaatsvinden totdat de financiele markten en de banken zijn gestabiliseerd.
Daarnaast zal de Amerikaanse minister van Financien, Timothy Geithner, in de loop van de week de details aankondigen van het eerder in grote lijnen onthulde reddingsplan voor de financiele sector. Nu moet eindelijk blijken hoe de giftige activa uit het systeem gehaald zullen worden.
Koenders denkt dat Geithner niet opnieuw de fout zal maken om het plan in vaagheden gehuld te houden. "De markt schreeuwt om details", zegt de handelaar. Hij denkt dat de VS afgelopen weekend tijdens de G20-top in Londen de plannen uitgebreid heeft doorgesproken met andere landen. "Zodra het signaal uit de VS komt weten de anderen hoe ze moeten handelen", zegt Koenders over de poging om het internationale financiele systeem weer op de rails te krijgen.
De macro-economische agenda bevat maandag weinig belangrijke punten. Om 14.15 uur wordt de Amerikaanse industriele productie voor februari gepubliceerd. Gerekend wordt op een productiedaling van 1,0%, nadat in januari een afname van 1,8% werd gemeten.
Vrijdag sloot de AEX-index 0,2% hoger op 211,74 punten, de Midkap won 1,8% op 283,05 punten en de Smallcap eindigde 1,2% in de plus op 289,07 punten.
De Amerikaanse beurzen sloten toen eveneens met winst, voor de vierde dag op rij. Het was de sterkste handelsweek in vier maanden tijd.
De Dow Jones Industrial Average (DJIA) sloot vrijdag 0,75% hoger op 7.223,98 punten. De breed samengestelde S&P 500 steeg 0,77% tot 756,55 punten, terwijl de technologiezware Nasdaq 0,38% won tot 1.431,50 punten.
De Nikkei-225 sloot maandag 1,8% hoger op 7.704,15 punten.
De euro noteert maandag rond 8.30 uur op $1,293.
quote:Op zondag 15 maart 2009 10:33 schreef pberends het volgende:
[..].
Iig tot de cijfers uit de VS binnenkomen. Daarna is het, zoals vanouds, kijken wat die doen.quote:
Dit betekent dan toch dat de Euro e.d. ook door het putje gaan? Volgens het boek van Willem Middelkoop (als de dollar valt) is de dollar het onderpand voor de euro (even simpel gezegd). Het lijkt mij in elk geval niet 'goed' als de dollar echt omvalt, omdat Amerika zichzelf te centraal geplaatst heeft (Federal Reserve, IMF enzo).quote:Op zondag 15 maart 2009 17:41 schreef edwinh het volgende:
[..]
Oei begint hier dan echt het eind van de dollar als globale munt te tonen...
gewoon op groenquote:Op maandag 16 maart 2009 09:10 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Fortis zal vandaag wss wel weer door het putje gaan. Ze hebben het dividend geschrapt vanwege het (verwachte) verlies van 22 miljard...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |