Wie niet?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:12 schreef One_conundrum het volgende:
ik wil meer geld te besteden hebben
De jaarcijfers gaan inderdaad wel tot een stijging resulteren voor zover de huidige stijging dat niet betekend.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:25 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik zit op AMG op 3,74.
18 maart jaarcijfers.
Deflatie is de reinste onzin die je deze crisis te horen krijgt.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:26 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Nu op RTLZ: De kijker aan zet
Gaat over deflatie. Met de schrijver van "Deflatie in aantocht".
[edit]
Ze hadden daar een leuke grafiek over de in- en deflatie in NL over een lange periode:
[ afbeelding ]
w00000000tquote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:39 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Cijfers uit de US zijn ook weer beter dan verwacht. Zal wel weer een dikke plus gaan worden op WS.
De cijfers blijven slecht trouwens.
[edit]
Die schrijver adviseerd mensen nu om te wachten met het aankopen van een auto vanwege de aanstaande prijsverlagingen. Terwijl ze net daarvoor over de gevolgen van deflatie hebben gehad.![]()
Lijkt me een beetje de verkeerde volgorde.
Hoe dat zo?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:45 schreef pberends het volgende:
[..]
Deflatie is de reinste onzin die je deze crisis te horen krijgt.
Olie is veruit de belangrijkste component in inflatie. Het bepaald de prijs van je benzine, elektriciteit, voedsel, kleding, eigenlijk alles. Bijna alles is olie-gebaseerd.quote:
Dat de inflatie cijfers in Amerika worden gemanipuleerd was al bekend. Hoe wordt dat in NL gedaan dan?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:49 schreef pberends het volgende:
[..]
Olie is veruit de belangrijkste component in inflatie. Het bepaald de prijs van je benzine, elektriciteit, voedsel, kleding, eigenlijk alles. Bijna alles is olie-gebaseerd.
Nu is de olieprijs weliswaar geimplodeerd, maar staat in vergelijking met de jaren 90 nog steeds vrij hoog, ondanks deze grote crisis.
Bovendien zullen er gigantische olietekorten ontstaan de komende jaren, of we nu uit deze recessie komen of niet doet er weinig toe.
[ afbeelding ]
http://www.shadowstats.com/
En zijn de inflatiecijfers zwaar gemanipuleerd. Laten we zeggen dat de blauwe lijn hierboven het absolute minimum is voor wat de echte inflatie is. Bovendien printen centrale banken geld als gekken.
Deflatie zal alleen van toepassing zijn op vastgoed en aandelenmarkten.
In Nederland gebeurd dat ook, maar in iets mindere mate. Ik denk dat je in NL bij de inflatie ongeveer 1 procent moet optellen.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:52 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Dat de inflatie cijfers in Amerika worden gemanipuleerd was al bekend. Hoe wordt dat in NL gedaan dan?
En geldt hetzelfde voor de werkeloosheids percentages in NL/EU? Die van de VS worden hevig naar beneden gemanipuleerd en de cijfers die uitkomen worden steevast later naar beneden bijgesteld.
Gewoon, omdat de prijzen over de hele linie (gaan) dalen. De vraag blijft uit, maar het aanbod is er nog wel -> prijsdaling.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:54 schreef pberends het volgende:
[..]
In Nederland gebeurd dat ook, maar in iets mindere mate. Ik denk dat je in NL bij de inflatie ongeveer 1 procent moet optellen.
Maar waarom er deflatie zou komen is mij een absolute raadsel.
Dat zal zeer tijdelijk zijn, de productie krijgt een optater van hier tot Tokio. Als de productie in lijn gaat lopen met de vraag, en de olieprijzen exploderen krijg je hyperinflatie.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:55 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Gewoon, omdat de prijzen over de hele linie (gaan) dalen. De vraag blijft uit, maar het aanbod is er nog wel -> prijsdaling.
Dat is voor het eerst dat die uitdrukking letterlijk op gaatquote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:58 schreef pberends het volgende:
[..]
Dat zal zeer tijdelijk zijn, de productie krijgt een optater van hier tot Tokio. Als de productie in lijn gaat lopen met de vraag, en de olieprijzen exploderen krijg je hyperinflatie.
Dat inflatie op korte termijn geen probleem is, maar op lange termijn vrijwel zeker.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:27 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Dat is voor het eerst dat die uitdrukking letterlijk op gaat
Tja, wat is tijdelijk in jouw visie?
Je zei net dat deflatie over de hele linie zeer tijdelijk zal zijn. Ik vroeg me af wat dan "zeer tijdelijk" inhoud.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:33 schreef pberends het volgende:
[..]
Dat inflatie op korte termijn geen probleem is, maar op lange termijn vrijwel zeker.
Deflatie is geen sprake van, behalve in vastgoed en aandelen, ook al zouden officiële cijfers op deflatie wijzen.
Ik denk een half jaar.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:35 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Je zei net dat deflatie over de hele linie zeer tijdelijk zal zijn. Ik vroeg me af wat dan "zeer tijdelijk" inhoud.
Hoe lang denk je dan dat de recessie gaat duren? En denk je dat het bij een "eenvoudige" recessie zal blijven (iit een depressie)?quote:
Vanaf december 2007 zal het iets van 5 jaar duren denk ik voordat er echt weer goede groei is.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:40 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Hoe lang denk je dan dat de recessie gaat duren? En denk je dat het bij een "eenvoudige" recessie zal blijven (iit een depressie)?
Ronde getallen zijn vaak een keylevel waarop beleggers hun orders invoeren. Je kan dan beter 3,399 pakken. Zo doe ik het altijd als ik aandelen kwijt wil of graag wil hebben.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:49 schreef Salt_Seafood het volgende:
Jammer, had mijn 600 stukjes ING voor 3,40 in de verkoop liggen, day-high is 3,40 maar ik heb ze nog steeds!
Thanks, daar zal ik me volgende keer aan houden!quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:51 schreef pberends het volgende:
[..]
Ronde getallen zijn vaak een keylevel waarop beleggers hun orders invoeren. Je kan dan beter 3,399 pakken. Zo doe ik het altijd als ik aandelen kwijt wil of graag wil hebben.
Met de verwachte hyperinflatie, of denk je dat die eerder komt?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:49 schreef pberends het volgende:
[..]
Vanaf december 2007 zal het iets van 5 jaar duren denk ik voordat er echt weer goede groei is.
Als deflatie echt treft, treft het vaak relatief lang, zie de periode deflatie in japan / hong kong of in de jaren 30 -33 in amerika waar deflatie zo ong. 10% per jaar bedroeg. Overigens worden de producten hier in Londen en denk zelf ook in engeland alleen maar goedkoper. Overal uitverkoop en sales en in de duurste supermarkt keten verlagen ze de prijzen continu.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:35 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Je zei net dat deflatie over de hele linie zeer tijdelijk zal zijn. Ik vroeg me af wat dan "zeer tijdelijk" inhoud.
Er is een tekort aan geld. Eigenlijk zou dit hogere rentes moeten veroorzaken, maar die worden kunstmatig omlaag geduwd. Dit resulteert in deflatie.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:33 schreef pberends het volgende:
[..]
Dat inflatie op korte termijn geen probleem is, maar op lange termijn vrijwel zeker.
Deflatie is geen sprake van, behalve in vastgoed en aandelen, ook al zouden officiële cijfers op deflatie wijzen.
Behalve als we straks een nieuwe all-time low gaan opzoeken als het sentiment van de laatste dagen keert..quote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:24 schreef LXIV het volgende:
Wat hebben jullie er toch op tegen om aandelen langere tijd op de plank te laten liggen? Kijk nu eens naar meerjaarse koersgrafieken, dan zie je dat je hoe dan ook op historische dieptepunten verkoopt. Die paar procent winst is helemaal niks ten opzichte van de huidige volatiliteit en het langetermijn koersverloop.
[ afbeelding ]
En dan verkoop je op 3,40. Wat een spectakel!
Die cash is nu King om in te kunnen stappen. Wat de koersen op een termijn van een paar maanden doet is gewoon koffiedikkijken. Maar LT gezien zit je echt niet slecht als je nu instapt. We hebben het over historische K/W verhoudingen van 2 of 3. Wat wil je dan nog meer?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:25 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
Behalve als we straks een nieuwe all-time low gaan opzoeken als het sentiment van de laatste dagen keert..
Bovendien, 25% rendement binnen 2 weken vind ik wel 'spectaculair' en daarbij: cash is king *now more than ever*
Er is helemaal geen tekort aan geld. De geldcreatie gaat gewoon vrolijk door.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er is een tekort aan geld. Eigenlijk zou dit hogere rentes moeten veroorzaken, maar die worden kunstmatig omlaag geduwd. Dit resulteert in deflatie.
hahahahahahahahhahaaquote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:30 schreef pberends het volgende:
[..]
Er is helemaal geen tekort aan geld. De geldcreatie gaat gewoon vrolijk door.
Er is helemaal geen deflatie. Heb je statistieken die dit bevestigen?
Not badquote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:17 schreef Salt_Seafood het volgende:
En verkocht, nu maar hopen dat ING niet doorschiet omhoog
430 euro netto aan verdiend, niet slecht op een investering in aandelen van 1600
rit gemaakt van 2,65 naar 3,40
Dat gecreerde geld wordt als een spons opgeslurpt door financiele instellingen en komt niet meer terug in het systeem. Als banken deleveragen wordt er geld vernietigd in een tempo waarin de centrale banken het niet aan kunnen voeren.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:30 schreef pberends het volgende:
[..]
Er is helemaal geen tekort aan geld. De geldcreatie gaat gewoon vrolijk door.
Er is helemaal geen deflatie. Heb je statistieken die dit bevestigen?
Klopt, in sommige landen heb je dus al deflatie op dit moment! Overigens gaat het hier in de UK ook erg lekker. Komt nog een keer bij dat er ook veel geld 'verdampt' is. Sorry PBerends maar ik zie niet in waarom je in die zin gelijk zou moeten hebbenquote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat gecreerde geld wordt als een spons opgeslurpt door financiele instellingen en komt niet meer terug in het systeem. Als banken deleveragen wordt er geld vernietigd in een tempo waarin de centrale banken het niet aan kunnen voeren.
Deflatie: aandelen zijn goedkoper geworden, brandstoffen, grondstoffen, onroerend goed, en nu beginnen de lonen ook al te dalen. In Nederland is dat allemaal heel erg beperkt door wettelijke regelgeving, in liberale economieen is dat een ander verhaal.
Dat we altijd op 1/10 blijven zou wel kunnen. Het zou uniek zijn, want zelfs na de ernstigste crisissen herstelde de beurs zich iedere keer weer gigantisch, maar het zou kunnen.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:30 schreef Lemans24 het volgende:
Het kan heel goed dat aandelenkoersen voortaan altijd rond 1/10 van de oorspronkelijke koersen blijven hangen. De nieuwe standaard. Dan heb je weinig aan een 10-jaars grafiekje.
vandaag is trouwens wel één van de rustigste dagen op de beurs sinds tijden. 2,32 punten tussen low en high. De crisis lijkt wel voorbij...
Toch frapant dat je jammer genoeg een paar keer hebt fout gezeten met het inkopen afgelopen periode.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid: eigenlijk kunnen aandelenprijzen mij niet laag genoeg zijn! Als de bedrijven maar winst blijven maken. En ik geloof niet dat vanaf nu bedrijven eeuwig verlies blijven maken. Dat lijkt me onmogelijk.
*schrikt en checkt koers*quote:
Tja, ik kan ook geen koffiedikkijken! Wie weet nu wat de prijzen op een korte termijn gaan doen! Maar zoals al gezegd: mijn gemiddelde aankoopprijs is helemaal niet hoog wanneer je verder dan 6 maanden kijkt, ik hoef niks te verkopen want ik heb het geld niet nodig, dus ik zit mijn tijd wel uit!quote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Toch frapant dat je jammer genoeg een paar keer hebt fout gezeten met het inkopen afgelopen periode.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |