abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67006072
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 13:12 schreef One_conundrum het volgende:
ik wil meer geld te besteden hebben
Wie niet?
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
pi_67006105
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:25 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik zit op AMG op 3,74 .

18 maart jaarcijfers .
De jaarcijfers gaan inderdaad wel tot een stijging resulteren voor zover de huidige stijging dat niet betekend.
Nietemin vandaag vooralsnog weer een dikke piek op 4.88 Euro
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
pi_67006430
Nu op RTLZ: De kijker aan zet

Gaat over deflatie. Met de schrijver van "Deflatie in aantocht".

[edit]
Ze hadden daar een leuke grafiek over de in- en deflatie in NL over een lange periode:

[ Bericht 48% gewijzigd door rvlaak_werk2 op 13-03-2009 13:31:42 ]
pi_67006807
www.adnbeursanalyse.nl
leuke analyses van uur tot uur.
it's better to burn out than to fade away...
pi_67006882
Cijfers uit de US zijn ook weer beter dan verwacht. Zal wel weer een dikke plus gaan worden op WS.

De cijfers blijven slecht trouwens.

[edit]
Die schrijver adviseerd mensen nu om te wachten met het aankopen van een auto vanwege de aanstaande prijsverlagingen. Terwijl ze net daarvoor over de gevolgen van deflatie hebben gehad.

Lijkt me een beetje de verkeerde volgorde.
pi_67007062
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 13:26 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Nu op RTLZ: De kijker aan zet

Gaat over deflatie. Met de schrijver van "Deflatie in aantocht".

[edit]
Ze hadden daar een leuke grafiek over de in- en deflatie in NL over een lange periode:
[ afbeelding ]
Deflatie is de reinste onzin die je deze crisis te horen krijgt.
pi_67007073
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 13:39 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Cijfers uit de US zijn ook weer beter dan verwacht. Zal wel weer een dikke plus gaan worden op WS.

De cijfers blijven slecht trouwens.

[edit]
Die schrijver adviseerd mensen nu om te wachten met het aankopen van een auto vanwege de aanstaande prijsverlagingen. Terwijl ze net daarvoor over de gevolgen van deflatie hebben gehad.

Lijkt me een beetje de verkeerde volgorde.
w00000000t
pi_67007074
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 13:45 schreef pberends het volgende:

[..]

Deflatie is de reinste onzin die je deze crisis te horen krijgt.
Hoe dat zo?
pi_67007172
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 13:45 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Hoe dat zo?
Olie is veruit de belangrijkste component in inflatie. Het bepaald de prijs van je benzine, elektriciteit, voedsel, kleding, eigenlijk alles. Bijna alles is olie-gebaseerd.

Nu is de olieprijs weliswaar geimplodeerd, maar staat in vergelijking met de jaren 90 nog steeds vrij hoog, ondanks deze grote crisis.

Bovendien zullen er gigantische olietekorten ontstaan de komende jaren, of we nu uit deze recessie komen of niet doet er weinig toe.

http://www.shadowstats.com/

En zijn de inflatiecijfers zwaar gemanipuleerd. Laten we zeggen dat de blauwe lijn hierboven het absolute minimum is voor wat de echte inflatie is. Bovendien printen centrale banken geld als gekken.

Deflatie zal alleen van toepassing zijn op vastgoed en aandelenmarkten.

En lees uiteraard ook dit: 'VS riskeren hyperinflatie'
pi_67007232
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 13:49 schreef pberends het volgende:

[..]

Olie is veruit de belangrijkste component in inflatie. Het bepaald de prijs van je benzine, elektriciteit, voedsel, kleding, eigenlijk alles. Bijna alles is olie-gebaseerd.

Nu is de olieprijs weliswaar geimplodeerd, maar staat in vergelijking met de jaren 90 nog steeds vrij hoog, ondanks deze grote crisis.

Bovendien zullen er gigantische olietekorten ontstaan de komende jaren, of we nu uit deze recessie komen of niet doet er weinig toe.

[ afbeelding ]
http://www.shadowstats.com/

En zijn de inflatiecijfers zwaar gemanipuleerd. Laten we zeggen dat de blauwe lijn hierboven het absolute minimum is voor wat de echte inflatie is. Bovendien printen centrale banken geld als gekken.

Deflatie zal alleen van toepassing zijn op vastgoed en aandelenmarkten.
Dat de inflatie cijfers in Amerika worden gemanipuleerd was al bekend. Hoe wordt dat in NL gedaan dan?

En geldt hetzelfde voor de werkeloosheids percentages in NL/EU? Die van de VS worden hevig naar beneden gemanipuleerd en de cijfers die uitkomen worden steevast later naar beneden bijgesteld.
pi_67007303
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 13:52 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Dat de inflatie cijfers in Amerika worden gemanipuleerd was al bekend. Hoe wordt dat in NL gedaan dan?

En geldt hetzelfde voor de werkeloosheids percentages in NL/EU? Die van de VS worden hevig naar beneden gemanipuleerd en de cijfers die uitkomen worden steevast later naar beneden bijgesteld.
In Nederland gebeurd dat ook, maar in iets mindere mate. Ik denk dat je in NL bij de inflatie ongeveer 1 procent moet optellen.

Maar waarom er deflatie zou komen is mij een absolute raadsel.
pi_67007345
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 13:54 schreef pberends het volgende:

[..]

In Nederland gebeurd dat ook, maar in iets mindere mate. Ik denk dat je in NL bij de inflatie ongeveer 1 procent moet optellen.

Maar waarom er deflatie zou komen is mij een absolute raadsel.
Gewoon, omdat de prijzen over de hele linie (gaan) dalen. De vraag blijft uit, maar het aanbod is er nog wel -> prijsdaling.
pi_67007416
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 13:55 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Gewoon, omdat de prijzen over de hele linie (gaan) dalen. De vraag blijft uit, maar het aanbod is er nog wel -> prijsdaling.
Dat zal zeer tijdelijk zijn, de productie krijgt een optater van hier tot Tokio. Als de productie in lijn gaat lopen met de vraag, en de olieprijzen exploderen krijg je hyperinflatie.
pi_67007527
Mooie quote van Faber een tijdje terug over deflatie: "Well, everywhere I go prices are up. Now you could say I don't know where to shop, but despite the crisis everything is more expensive."
pi_67008384
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 13:58 schreef pberends het volgende:

[..]

Dat zal zeer tijdelijk zijn, de productie krijgt een optater van hier tot Tokio. Als de productie in lijn gaat lopen met de vraag, en de olieprijzen exploderen krijg je hyperinflatie.
Dat is voor het eerst dat die uitdrukking letterlijk op gaat

Tja, wat is tijdelijk in jouw visie?
pi_67008580
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 14:27 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Dat is voor het eerst dat die uitdrukking letterlijk op gaat

Tja, wat is tijdelijk in jouw visie?
Dat inflatie op korte termijn geen probleem is, maar op lange termijn vrijwel zeker.

Deflatie is geen sprake van, behalve in vastgoed en aandelen, ook al zouden officiële cijfers op deflatie wijzen.
pi_67008609
Gemengde opening WS:

Dow 7,186.15 +16.09 (0.22%)
S&P 500 752.23 +1.49 (0.20%)
Nasdaq 1,422.34 -3.76 (-0.26%)
pi_67008632
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 14:33 schreef pberends het volgende:

[..]

Dat inflatie op korte termijn geen probleem is, maar op lange termijn vrijwel zeker.

Deflatie is geen sprake van, behalve in vastgoed en aandelen, ook al zouden officiële cijfers op deflatie wijzen.
Je zei net dat deflatie over de hele linie zeer tijdelijk zal zijn. Ik vroeg me af wat dan "zeer tijdelijk" inhoud.
pi_67008686
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 14:35 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Je zei net dat deflatie over de hele linie zeer tijdelijk zal zijn. Ik vroeg me af wat dan "zeer tijdelijk" inhoud.
Ik denk een half jaar.
pi_67008780
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 14:37 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik denk een half jaar.
Hoe lang denk je dan dat de recessie gaat duren? En denk je dat het bij een "eenvoudige" recessie zal blijven (iit een depressie)?

[ Bericht 2% gewijzigd door rvlaak_werk2 op 13-03-2009 14:47:26 ]
pi_67009049
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 14:40 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Hoe lang denk je dan dat de recessie gaat duren? En denk je dat het bij een "eenvoudige" recessie zal blijven (iit een depressie)?
Vanaf december 2007 zal het iets van 5 jaar duren denk ik voordat er echt weer goede groei is.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 14:49:24 #72
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67009053
Jammer, had mijn 600 stukjes ING voor 3,40 in de verkoop liggen, day-high is 3,40 maar ik heb ze nog steeds!
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_67009137
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 14:49 schreef Salt_Seafood het volgende:
Jammer, had mijn 600 stukjes ING voor 3,40 in de verkoop liggen, day-high is 3,40 maar ik heb ze nog steeds!
Ronde getallen zijn vaak een keylevel waarop beleggers hun orders invoeren. Je kan dan beter 3,399 pakken. Zo doe ik het altijd als ik aandelen kwijt wil of graag wil hebben.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 14:52:50 #74
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67009186
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 14:51 schreef pberends het volgende:

[..]

Ronde getallen zijn vaak een keylevel waarop beleggers hun orders invoeren. Je kan dan beter 3,399 pakken. Zo doe ik het altijd als ik aandelen kwijt wil of graag wil hebben.
Thanks, daar zal ik me volgende keer aan houden!

Ach nu lig ik vooraan in de 3,40 dus hou ik um maar zo.
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_67009201
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 14:49 schreef pberends het volgende:

[..]

Vanaf december 2007 zal het iets van 5 jaar duren denk ik voordat er echt weer goede groei is.
Met de verwachte hyperinflatie, of denk je dat die eerder komt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')