abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66911505

Wat willekeurige plaatjes

En op verzoek:

Informatieve websites:
  • Uchiyama Nederlandse website met heleboel info over Japan.
  • Japan De echte Wikipedia-site over Japan.
  • Tozai Reisbureau voor oa. JRpassen en vliegtickets.
  • Huis ten Bosch

Internationale vliegvelden:
  • vliegveld Tokyo (Narita)
  • vliegveld Osaka

Topics in Travel forum at Fok! over Japan:

• Japan deel 1
  • Japan deel 2
  • Japan deel 3
  • Japan deel 4
  • Japan deel 5
  • Japan deel 6
  • Japan deel 7
  • Japan deel 8
  • Japan deel 9
  • Japan deel 10
  • Japan deel 11
  • Japan deel 12

Ambassades:

Japanse ambassade in Nederland:
    Tobias Asserlaan 2
    2517 KC Den Haag
    Tel: 070-3469544
    http://www.nl.emb-japan.go.jp/

Nederlandse ambassade in Japan (Tokyo):
    Shibakoen 3-6-3
    Minato-ku, Tokyo, 105-0011
    Tel: 03-5776-5400
    http://www.oranda.or.jp/index/english/index.html

Nederlands consulaat in Japan (Osaka-Kobe):
    Twin 21 MID Tower
    33rd Floor
    Shiromi 2-1-61
    Chuo-ku
    Osaka City, 540-6133
    Tel: 06-6944-7272
    http://www.oranda-cg.or.jp

FAQ

Studeren/stage in Japan by xienix84

Studeren in Japan kan via bijvoorbeeld een stage(je kan ook gewoon vakken volgen). Voor een stage heb je meestal een contactpersoon bij je eigen universiteit nodig die weer mensen in Japan kent. Via die weg kan je vaak een stage regelen, en bijvoorbeeld proberen buitenlandbeurzen aan te vragen als je zelf de financien niet hebt. Op deze manier kan je een lab vinden waar je een stage kan doen. Met bedrijven gaat het naar mijn weten wat moeilijker om een stage en/of werkplek te vinden. Je zal dan toch een internationaal bedrijf moeten zoeken denk ik. Japanse bedrijven nemen niet snel buitenlanders aan, zeker niet als die buitenlanders weinig Japans kunnen. Ga er bij een binnenlands bedrijf vanuit dat vrijwel niemand daar fatsoenlijk Engels kan.

Bedenk ook dat een stage in Japan lange uren betekent. Je kan niet op je gemak Japan verkennen, maar wordt geacht veel en lang te werken. Soms is dat echt stress en niet voor iedereen weggelegd denk ik.

Je kan natuurlijk ook naar het bureau buitenland van je universiteit gaan. Daar kan je kijken met welke Japanse universiteit jouw universiteit een exchange agreement heeft. Dan kan je bijvoorbeeld een of twee semester daar studeren terwijl je collegegeld in Nederland betaald. Je kan dan contact opnemen met de Japanse universiteit die dan bijvoorbeeld woonruimte oid voor je kunnen regelen. Voor zover bij mij bekend hebben veel Japanse universiteiten ook speciale Japans lessen voor buitenlandse studenten. Iedere universiteit in Japan heeft wel een programma voor buitenlandse studenten.

Wat ik zelf heb gedaan is het Junior Year Program in English(JYPE) aan Tohoku University in Sendai. Voor zover ik weet kan je daar alleen aan meedoen als je bachelor biologie aan de Universiteit Utrecht bent aangezien die een special exchange agreement hebben( maar goed, helaas doet vanuit Utrecht amper iemand mee en vanaf de JYPE website kan je ook aanmeldingsformulieren downloaden). Het is een programma waar ongeveer 54 studenten per jaar aan mee kunnen doen, studenten van over de hele wereld. Ongeveer de helft daarvan komt in aanmerking voor een beurs. Biologie in Utrecht krijgt elk jaar sowieso één beurs(die had ik dus, maakt t erg makkelijk). Het programma bestaat uit 3 delen. Japanse lessen, lessen in het Engels(betreffende engineering, science(bio) educatie en Japanse cultuur; het programma is dan ook alleen voor mensen in engineering, science of education bachelors). En het derde deel is een research project wat je doet in een lab. Daarnaast heb je genoeg tijd om rond te reizen, mensen te leren kennen, vrije tijd te hebben en zijn er veel uitstapjes(geregeld door het internatioal office en vrijwilligersgroepen). Echt een chance of a lifetime. Geweldige kans!!!

Daarnaast kan je natuurlijk Japans studeren en via die studie naar Japan gaan. Bij een homestay verblijf je in een Japans gezin. Dit kan in een vakantie van 2 weken, tot een verblijf tot een jaar. Je betaald dan natuurlijk wel. Ik weet hier zo geen speciale website voor, maar je kan gewoon googlen op \\\'homestay Japan\\\', dan vind je vast wel wat.

En natuurlijk het belangrijkste deel van de o/p

ETEN

http://www.justhungry.com/images/tonkatsu.jpg
    http://www.yumeshigoto.gr.jp/kameraman/gyoza.jpg
    http://www.daninjapan.com/1.19/yakitori.jpg
    http://www.onmyplate.org/hotei_katsucurry.jpg
    http://www.thekua.com/ran(...)6/03/okonomiyaki.jpg

Ow ja en als tip, de Yakitori die ze bij de Makro verkopen smaken bijna hetzelfde als in Japan
    De Okonomiyaki van de Japanese Pancake World in Amsterdam zijn daarentegen niet te vreten. Volgens poepoog dan. Ik vond het daar wel lekker.

Japan op TV.

Voor de geïnteresseerden is sinds kort Lost in Tokyo te zien op RTL5, momenteel is dit gestopt omdat er helaas te weinig kijkers waren.

[ afbeelding ]

Bekijk de afleveringen Online:

Aflevering 1 (Windows media player)
    800kbps
    Aflevering 2 (Windows media player) 800kbps
    Aflevering 3 (Windows Media Player) 800kbps
    Aflevering 4 (Windows Media Player) 800kbps

Doorpraten over deze serie kan hier:
    RTL5 Lost in Tokyo #2

[ Bericht 0% gewijzigd door Pheno op 10-03-2009 21:47:40 ]
  • Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_66912025
    Ik heb het meeste recht op die kofferplek, als Japan-freak!

Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_66912136
    Ik plaats ook eens een keer een onvervalste tvp zeg...

Iemand nog tips voor Osaka?
    pi_66912291
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 21:10 schreef _Arual_ het volgende:

Hij was ineens weg

Osaka > Nee, daar zijn we niet geweest. Ik moest rusten. Had zo'n gruwelijk pijn in m'n benen
    Hoewel... ook al ben ik er zelf niet geweest: Deze had ik uebergraag willen zien
    50.000 O+
    pi_66912419
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 21:12 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Hij was ineens weg

Osaka > Nee, daar zijn we niet geweest. Ik moest rusten. Had zo'n gruwelijk pijn in m'n benen
    Hoewel... ook al ben ik er zelf niet geweest: Deze had ik uebergraag willen zien

Stoute Kitty!

Ik ga zoveel Kittymeuk kopen weer.
    pi_66912623
    quote:
    Net hotel geboekt voor 5 nachten Osaka. Voordeel is, dat het zo centraal ligt dat je makkelijk naar Kobe, Nara, Kyoto, Nagoya en Himeji kan daarvandaan. Maar in de stad kun je je ook wel een paar dagen vermaken met het kasteel, pretpark en winkelcentra.
    pi_66912649
    Iemand wel eens op Hokkaido geweest en nog tips wat je daar kan doen in mei
    pi_66912967
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 21:14 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Stoute Kitty!

Ik ga zoveel Kittymeuk kopen weer.
    Ik heb me echt ingehouden... Heb wel zo'n enorme berg aan vooral Hello Kitty hangertjes gekocht dat zelfs de Japanners er wat van zeiden

En een berg aan cadeautjes voor een vriendin (voornamelijk uit de 100 yen shop )

Ik vond mezelf zo stoer met m'n 25+ hangertjes (met belletjes ) aan m'n rugtas tot ik in Kyoto bij de Mac een meisje zag met nog meer hangertjes aan d'r telefoon
    50.000 O+
    pi_66913135
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 21:18 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Net hotel geboekt voor 5 nachten Osaka. Voordeel is, dat het zo centraal ligt dat je makkelijk naar Kobe, Nara, Kyoto, Nagoya en Himeji kan daarvandaan. Maar in de stad kun je je ook wel een paar dagen vermaken met het kasteel, pretpark en winkelcentra.
    Dat kasteel is toch net zo nep als dat van Hiroshima?
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 21:19 schreef DutchTrain het volgende:
    Iemand wel eens op Hokkaido geweest en nog tips wat je daar kan doen in mei
    Ben er nooit geweest, maar wil er dolgraag heen. Rebun en Rishiri staan hoog aan de lijst, net als de soort van swamps in het zuiden
    50.000 O+
      dinsdag 10 maart 2009 @ 21:33:18 #11
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_66913286
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 21:30 schreef Liejannuh het volgende:
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    Sumo is cool!
    Serieus? Ik heb het nog nooit gezien
    50.000 O+
    pi_66913289
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 21:30 schreef MissMSX het volgende:
    Dat kasteel is toch net zo nep als dat van Hiroshima?
    Ja, er zit zelfs een lift in. En de enige reden dat het de drukst bezochte attractie van Japan is, is omdat het de enige attractie in Osaka is
    quote:
    Ben er nooit geweest, maar wil er dolgraag heen. Rebun en Rishiri staan hoog aan de lijst, net als de soort van swamps in het zuiden
    Ja, die eilanden zag ik ook net in The Rough Guide. Het schijnt er dan alleen nog niet erg warm te zijn en wat lastig bereikbaar. Ik ga eens verder op onderzoek
      dinsdag 10 maart 2009 @ 21:37:10 #13
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_66913452
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 21:33 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ja, er zit zelfs een lift in. En de enige reden dat het de drukst bezochte attractie van Japan is, is omdat het de enige attractie in Osaka is
    [..]

Ja, die eilanden zag ik ook net in The Rough Guide. Het schijnt er dan alleen nog niet erg warm te zijn en wat lastig bereikbaar. Ik ga eens verder op onderzoek
    Mijn allergrootste wens is een trip naar Sakhalin

Verder heb ik van horen zeggen dat de natuur op Hokkaido om te is. En natuurlijk de onsen

Als je een motormuis bent is dat ook zeker aan te raden. Wel de Touring Mapple gebruiken. Is sowieso wel handig, want alle treinstations staan er op (kana begrijpen verplicht).
    50.000 O+
      dinsdag 10 maart 2009 @ 21:38:48 #14
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_66913521
    quote:

[..]

[..]

Ik ben in het kasteel van Hiroshima geweest en het enige leuek daaraan was het feit ooit eens in een nepkasteel geweest te wijn

Himeji FTW
    50.000 O+
    pi_66914215
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 21:33 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Serieus? Ik heb het nog nooit gezien
    Ja! Is echt geweldig om te zien! Ik ben aan het begin van het tournooi geweest en overdag kun je dus vrij dicht op de ring gaan zitten met je camera. Ze zijn niet zo vlot met wegsturen iig.
    Maar de eenvoud van de sport, de rituelen en de enorme krachten die er vrij komen, maken dit echt een geweldige sport om naar te kijken!
      dinsdag 10 maart 2009 @ 21:54:04 #16
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_66914314
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 21:52 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Ja! Is echt geweldig om te zien! Ik ben aan het begin van het tournooi geweest en overdag kun je dus vrij dicht op de ring gaan zitten met je camera. Ze zijn niet zo vlot met wegsturen iig.
    Maar de eenvoud van de sport, de rituelen en de enorme krachten die er vrij komen, maken dit echt een geweldige sport om naar te kijken!
    Staat genoteerd voor de volgende keer
    50.000 O+
    pi_66914651
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 21:37 schreef MissMSX het volgende:
    Als je een motormuis bent is dat ook zeker aan te raden. Wel de Touring Mapple gebruiken. Is sowieso wel handig, want alle treinstations staan er op (kana begrijpen verplicht).
    Nee, motorrijden zie ik niet zo zitten. Ben meer benieuwd hoe zo'n Nissan Cube rijdt

Weet ook nog niet waar ik onderweg naar het noorden nog zou moeten stoppen tussen Tokyo en Sapporo. Tips
    pi_66914673
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 21:54 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Staat genoteerd voor de volgende keer
    Wel eerst even kijken of er een tournooi is.
      dinsdag 10 maart 2009 @ 22:10:16 #19
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_66915098
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 22:00 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Nee, motorrijden zie ik niet zo zitten. Ben meer benieuwd hoe zo'n Nissan Cube rijdt

Weet ook nog niet waar ik onderweg naar het noorden nog zou moeten stoppen tussen Tokyo en Sapporo. Tips
    Ik zou het eerlijk gezegd ook niet weten. Volgens mij is Hokkaido vooral natuur en Ainu.
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 22:01 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Wel eerst even kijken of er een tournooi is.
    Ik vrees dat het nog wel even duurt voor ik weer ga, dus dat moet wel lukken
    50.000 O+
      dinsdag 10 maart 2009 @ 22:45:00 #20
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_66916839
    Aaaaaaaaaaaw, die poezie in de OP is echt kawaii
    50.000 O+
      dinsdag 10 maart 2009 @ 22:46:17 #21
    224882 ico_nld
    sailing home
    pi_66916914
    30 juli op naar Tokyo voor 2 weken. Thanx voor de tips uit het vorige topic.
    You want more mysterious? I'll just try and think, "Where the hell's the whiskey?
    pi_66917194
    Tvp's niet geaccepteerd nu?

ik hoop nog binnen paar jaar eens te kunne studere in japan, moet tog wel als je AI studeert lijkt me.
      dinsdag 10 maart 2009 @ 22:52:14 #23
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_66917271
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 22:46 schreef ico_nld het volgende:
    30 juli op naar Tokyo voor 2 weken. Thanx voor de tips uit het vorige topic.
    Some like it hot
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 22:51 schreef koffiegast het volgende:

ik hoop nog binnen paar jaar eens te kunne studere in japan, moet tog wel als je AI studeert lijkt me.
    Dat weet jij vast beter dan wij
    50.000 O+
    pi_66919421
    quote:

[..]

Bull! Het kasteel is inderdaad naadje (afgefikt in jaren '70, nu een betonnen rotzooi ding), maar er is echt zeker wel genoeg toeristisch vermaak te vinden in Osaka. Amerika-mura, Dotonbori, Honmachi etc., genoeg vette winkeltjes, gekke mensen en leuke shit om te doen. Het is lelijk, het is beton, het stinkt een beetje, echt een Japanse stad dus.
      woensdag 11 maart 2009 @ 00:34:07 #25
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_66921398
    Hmm ik start deze zomer in Osaka, en ben toch wel van plan naar dat kasteel te gaan. Enfin, dat is een mooi opstapje naar Himeji en Nara dan.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
      woensdag 11 maart 2009 @ 06:57:52 #26
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_66923240
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 22:51 schreef koffiegast het volgende:

lijkt me wel
    hoop er zelf ooit een keer een half jaar te zitten haha
    jaar hoeftdan niet een per se xD
    pi_66923265
    quote:

Het aquarium, De Sky Tower en 's avonds uitgaan.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      woensdag 11 maart 2009 @ 07:38:58 #28
    224882 ico_nld
    sailing home
    pi_66923450
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 22:52 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Some like it hot

Tja, ik ben docent, dus zit automatisch gebonden aan het hoogseizoen.. Het liefste zou ik in de herfst willen gaan, maar ach, 2 weken in de zomer.. mag niet klagen denk ik zo Zal eens zoeken naar het klimaat dan

Ik wil sowieso naar de volgende districten:

*Shibuya / Harajuka
    *Akihabara
    *Asakusa
    *Shinjuku

Tja, beetje een retorische vraag, maar zijn er nog echt andere districten die ik moet zien?

Ook nog wat gevonden over een gebied dat net buiten Japan ligt, namelijk Kamakura. Dat schijnt ook de moeite te zijn. Kan iemand dit bevestigen, of...?
    You want more mysterious? I'll just try and think, "Where the hell's the whiskey?
    pi_66924506
    Tja ik vond kamakura erg leuk, maar sommigen (speknek) vinden van niet Maar Nikko is ook echt een aanrader!
    pi_66924667
    Ik vond Kamakura ook erg leuk. Mooie tempelroutes, waarbij je o.a. een stuk door de natuur loopt en de grote Buddah.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_66924826
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 09:01 schreef Strolie75 het volgende:
    Ik vond Kamakura ook erg leuk. Mooie tempelroutes, waarbij je o.a. een stuk door de natuur loopt en de grote Buddah.
    Nikko is mooier, idd! maar vond Kamakura ook niet verkeerd..
    pi_66926535
    Camera is down tot 19e >.<
    Maar pluimpje voor Canon Service Center in Shinjuku. Wordt gratis gerepareerd ookal is de garantie Europees.
    なんだっけ
    pi_66943279
    Even een vraagje: ik neem geen railpas, omdat we het geld er gewoon niet uithalen (als ik de site http://grace.hyperdia.com/cgi-english/hyperWeb.cgi dat gelinkt is op tozai.nl moet geloven). Maar een kaartje koop je toch ook op de tijd daar? In ieder geval de reservering van de stoelen?
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    pi_66945262
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 18:20 schreef Pheno het volgende:
    Even een vraagje: ik neem geen railpas, omdat we het geld er gewoon niet uithalen (als ik de site http://grace.hyperdia.com/cgi-english/hyperWeb.cgi dat gelinkt is op tozai.nl moet geloven). Maar een kaartje koop je toch ook op de tijd daar? In ieder geval de reservering van de stoelen?
    Klopt. Behalve natuurlijk de lokale treinen
    50.000 O+
    pi_66945493
    Rapid express zijn niet lokaal ga ik even van uit Dus daar kan ik ook reserveren? Ik zie dat er een rapid van osaka naar kyoto gaat voor weinig, JR special rapid service voor 540 yen, dat is verdomd weinig
    pi_66946195
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 19:23 schreef Pheno het volgende:
    Rapid express zijn niet lokaal ga ik even van uit Dus daar kan ik ook reserveren? Ik zie dat er een rapid van osaka naar kyoto gaat voor weinig, JR special rapid service voor 540 yen, dat is verdomd weinig
    Dit is misschien handig?
    50.000 O+
    pi_66950445
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 19:23 schreef Pheno het volgende:
    Kan wel kloppen, het is dan ook maar een heel klein stukkie. En Special Rapid was geloof ik nog iets anders dan Rapid of Rapid Express. Special Rapid was de snelste versie geloof ik (behalve natuurlijk de shinkansen)
    Go ahead, make my day.
    pi_66950674
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 21:45 schreef Aap_2 het volgende:

[..]

Kan wel kloppen, het is dan ook maar een heel klein stukkie. En Special Rapid was geloof ik nog iets anders dan Rapid of Rapid Express. Special Rapid was de snelste versie geloof ik (behalve natuurlijk de shinkansen)
    quote:
    1) Train categories

All types of Japanese trains, from local to shinkansen, are typically classified into the following categories:

Local (kakueki-teisha or futsu-densha)
    Local trains stop at every station.

Rapid (kaisoku)
    Rapid trains skip some stations. There is no difference in the ticket price between local and rapid trains.

Express (kyuko)
    Express trains stop at even fewer stations than rapid trains. Japan Railways (JR) charges an express fee in addition to the base fare.

Limited Express (tokkyu)
    Limited express trains stop only at major stations. A limited express fee usually has to be paid in addition to the base fare. It is typically between 500 and 4000 yen. JR railway companies always charge this fee, but some other private railway companies do not.

Super Express (shinkansen)
    Shinkansen are only operated by JR. Shinkansen run along separate tracks and platforms. A limited express fee has to be paid in addition to the base fare. It is typically between 800 and 8000 yen.
    50.000 O+
    pi_66950929
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 21:45 schreef Aap_2 het volgende:

[..]

Nou ja, op die site die ik zelf gebruik staat dat er geen extra fee is, dus dat scheelt. Nozomi natuurlijk wel, maar die is dan nog trager dan de rapid ook. Nou ja.

De bedoeling is van Tokyo naar Osaka en dan langzaam weer terug naar Tokyo. En als het goed is bloesem zien, de forecast ziet er goed uit. En anders vermaken we ons alsnog prima

Dan moeten we maar kijken wanneer we eens naar het noorden gaan, dat zal wel een volgende reis worden
    pi_66951156
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 21:54 schreef Pheno het volgende:

[..]

Nou ja, op die site die ik zelf gebruik staat dat er geen extra fee is, dus dat scheelt. Nozomi natuurlijk wel, maar die is dan nog trager dan de rapid ook. Nou ja.

De bedoeling is van Tokyo naar Osaka en dan langzaam weer terug naar Tokyo. En als het goed is bloesem zien, de forecast ziet er goed uit. En anders vermaken we ons alsnog prima

Dan moeten we maar kijken wanneer we eens naar het noorden gaan, dat zal wel een volgende reis worden
    Is dit nog wat voor jullie? El cheapo treinkaartjes?
    50.000 O+
    pi_66951407
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 21:59 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Is dit nog wat voor jullie? El cheapo treinkaartjes?
    Nee, de duurste treinreizen zijn nozomi, de rest kost al geen drol, volgens mij zijn we met die kaart alsnog duurder uit Van de week zal ik eens rekenen, maar het reisschema is lekker rustig in elkaar gezet. Vorige keer heb ik heel veel treinen gezien, nu een stuk minder.
    pi_66951701
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 22:04 schreef Pheno het volgende:

[..]

Nee, de duurste treinreizen zijn nozomi, de rest kost al geen drol, volgens mij zijn we met die kaart alsnog duurder uit Van de week zal ik eens rekenen, maar het reisschema is lekker rustig in elkaar gezet. Vorige keer heb ik heel veel treinen gezien, nu een stuk minder.
    quote:
    Wireless Internet on N700 Tokaido Shinkansen trains
    From March 14, wireless high-speed internet connection will be available on N700 trains sets on the Tokaido Shinkansen (Tokyo - Yokohama - Nagoya - Kyoto - Osaka). Because the N700 train sets are almost exclusively used on nozomi trains, Japan Rail Pass holders will not be able to profit from the new service.
    50.000 O+
    pi_66951792
    Ik neem mooi mijn psp mee, heb ik nog wat te doen op de N700 [14.gif]
    Een van de shinkansens die ik nog moet zitten, legaal dan
    pi_66951883
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 22:12 schreef Pheno het volgende:
    Ik neem mooi mijn psp mee, heb ik nog wat te doen op de N700 [14.gif]
    Een van de shinkansens die ik nog moet zitten, legaal dan
    Ik ken er hier nog een die vrijwel alle uurtjes in de trein heeft zitten PSP-en
    Nozomi lijkt me leuk, maar ach... die andere gaan ook al zo lekker snel. Heb 't niet eens meer in de gaten op een gegeven moment.
    50.000 O+
    pi_66952102
    Ligt inderdaad aan je reisschema. Want een enkeltje Tokyo - Osaka kost al 120 euro.

Die rapid service is een metro-achtige trein tussen Kyoto en Osaka. Is inderdaad niet zo duur voor de afstand, zeker niet als je het vergelijkt met de tarieven voor de metro in Kyoto. Voordeel van een Railpass is ook dat je daarmee op de JR ringlijnen van Osaka en Tokyo kan reizen.
    pi_66952190
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 23:35 schreef Jossos het volgende:

Bull! Het kasteel is inderdaad naadje (afgefikt in jaren '70, nu een betonnen rotzooi ding), maar er is echt zeker wel genoeg toeristisch vermaak te vinden in Osaka. Amerika-mura, Dotonbori, Honmachi etc., genoeg vette winkeltjes, gekke mensen en leuke shit om te doen. Het is lelijk, het is beton, het stinkt een beetje, echt een Japanse stad dus.
    Ik was de quote tags vergeten, want zo staat het in The Rough Guide, om dan vervolgens inderdaad ook het tegendeel te beweren.
    pi_66958339
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 22:20 schreef DutchTrain het volgende:
    Ligt inderdaad aan je reisschema. Want een enkeltje Tokyo - Osaka kost al 120 euro.

Die rapid service is een metro-achtige trein tussen Kyoto en Osaka. Is inderdaad niet zo duur voor de afstand, zeker niet als je het vergelijkt met de tarieven voor de metro in Kyoto. Voordeel van een Railpass is ook dat je daarmee op de JR ringlijnen van Osaka en Tokyo kan reizen.
    Dat klopt, maar de railpas is tegenwoordig een idiote 415 euro voor 2 weken, per persoon. Met dan nog wat administratiekosten omdat we niet bij tozai geboekt hebben (hoezo naaiwerk) en nog eens verzendkosten van 9 euro minimaal. Ik heb even gekeken en met de hoofdlijnen zijn we 250 euro pp kwijt, dan moet het wel gek lopen als ik nog eens 200 euro pp kwijt zou zijn met kleine tochtjes. Dan zou die kaart die MissMSX net linkte nog een optie zijn: 5 strippenkaart voor 11500.
    pi_66959652
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 05:38 schreef Pheno het volgende:

[..]

Dat klopt, maar de railpas is tegenwoordig een idiote 415 euro voor 2 weken, per persoon. Met dan nog wat administratiekosten omdat we niet bij tozai geboekt hebben (hoezo naaiwerk) en nog eens verzendkosten van 9 euro minimaal. Ik heb even gekeken en met de hoofdlijnen zijn we 250 euro pp kwijt, dan moet het wel gek lopen als ik nog eens 200 euro pp kwijt zou zijn met kleine tochtjes. Dan zou die kaart die MissMSX net linkte nog een optie zijn: 5 strippenkaart voor 11500.
    Ik heb vorig jaar de railpass via JAL-kantoor in Duitsland besteld: tegen dagkoers + een schappelijk beetje. Verzendkosten worden niet apart verrekend (dat zit dan in het schappelijke beetje extra )

Klik hier voor meer info. Op dit moment hanteren ze de volgende koers:
    quote:
    Auf Grund der aktuellen Situation gelten ab sofort wöchentlich festgelegte Umrechnungsraten für den Japan Rail Pass.

10.03.- 16.03.09: 100 Yen = 0,84 EUR
    De werkelijke koers zit nu rond de 0,81/0,82. Je betaalt in totaal dus ongeveer 12 euro extra kosten. Dat vind ik schappelijk

Nog steeds 378 euro pp, maar wel een stuk goedkoper dan die afzetters van tozai
    50.000 O+
    pi_66962096
    Goede tip
      donderdag 12 maart 2009 @ 10:36:49 #50
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_66962271
    Inderdaad, ik wil wel zo'n pas, maar dat scheelt toch wel een leuk bedrag. Netjes.
    pi_66962587
    Als je zo'n pas nodig hebt is het iig een stuk goedkoper. Waarom tozai er bijna 75 euro meer voor vraagt is gewoon van de gekke.
      donderdag 12 maart 2009 @ 10:51:44 #52
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_66962743
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 08:54 schreef zatoichi het volgende:
    Tja ik vond kamakura erg leuk, maar sommigen (speknek) vinden van niet Maar Nikko is ook echt een aanrader!
    . Ik vond Kamakura niet verkeerd hoor (ben er zelfs twee keer geweest). Maar Nikko veel mooier en als je een beperkte tijd hebt in Japan zou ik het overslaan voor iets anders. Ik ben ook enigszins bevooroordeeld omdat ik er naartoe ging toen het intens vies, plakkerig en mistig was (typische Kanto zomerdag met andere woorden) en hoopte dat we even aan het strand konden relaxen. Maar het strand was ook vies, met kraaien.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_66962773
    Bij mij was Tozai vorig jaar wel heel voordelig. Alleen kwam dat vooral omdat ik die pas vlak voordat ik wegging heb geregeld en de koers vlak daarvoor flink omhoog was gegaan.
    Ik was 420 euro kwijt voor de pas en 12,50 administratiekosten en 7 euro verzendkosten.
    Voor 21 dagen overigens. 14 dagen was begin oktober 330 euro.
      donderdag 12 maart 2009 @ 10:52:39 #54
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_66962775
    Ik baal er wel altijd nog van dat ik niet naar Osaka ben geweest, alhoewel dat me dan een mooie gelegenheid biedt volgend jaar weer te gaan. Ik weet eigenlijk ook niet of er wat te doen is in Osaka, ben alleen van plan me de hele dag vol te vreten met Okonomiyaki.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_66962943
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 10:52 schreef Liejannuh het volgende:
    Bij mij was Tozai vorig jaar wel heel voordelig. Alleen kwam dat vooral omdat ik die pas vlak voordat ik wegging heb geregeld en de koers vlak daarvoor flink omhoog was gegaan.
    Ik was 420 euro kwijt voor de pas en 12,50 administratiekosten en 7 euro verzendkosten.
    Voor 21 dagen overigens. 14 dagen was begin oktober 330 euro.
    Ja, ik kon me in 2007 herinneren dat die pas een stuk goedkoper was, maar goed, nu scheelt het me teveel, dus ga ik wel dom staan kijken bij de apparaten

Ik heb gekeken met de koers van deze dagen wat een treinreis kost, maar om nu 150 euro meer te gaan uitgeven per persoon omdat het alleen maar makkelijker is, nee bedankt, daar kunnen we toch een paar keer goed van eten
    pi_66963501
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 10:57 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ja, ik kon me in 2007 herinneren dat die pas een stuk goedkoper was, maar goed, nu scheelt het me teveel, dus ga ik wel dom staan kijken bij de apparaten

Ik heb gekeken met de koers van deze dagen wat een treinreis kost, maar om nu 150 euro meer te gaan uitgeven per persoon omdat het alleen maar makkelijker is, nee bedankt, daar kunnen we toch een paar keer goed van eten
    Wij hebben ook een aantal keer een los kaartje gekocht en dat ging prima. Als je naar een bemande balie gaat is het helemaal appeltje eitje (maar ja, where's the challenge in that huh? )
    50.000 O+
    pi_66966615
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 10:51 schreef speknek het volgende:

[..]

. Ik vond Kamakura niet verkeerd hoor (ben er zelfs twee keer geweest). Maar Nikko veel mooier en als je een beperkte tijd hebt in Japan zou ik het overslaan voor iets anders. Ik ben ook enigszins bevooroordeeld omdat ik er naartoe ging toen het intens vies, plakkerig en mistig was (typische Kanto zomerdag met andere woorden) en hoopte dat we even aan het strand konden relaxen. Maar het strand was ook vies, met kraaien.
    Ik heb geen strand gezien, zag ook pas achteraf terug in Nederland dat Kamakura vlak bij de kust lag. Ook bij mij was het warm (eind augustus) en daarom was nikko prettig aangezien het lekker bebost en dus wat koeler was.
      zaterdag 14 maart 2009 @ 15:52:26 #58
    224882 ico_nld
    sailing home
    pi_67041401
    Ik ga 2 weken naar Japan en start in Tokyo waar ik, denk ik, minstens 1 week blijf. Wat is handig? Van te voren hostels boeken in verschillende districten of de 1e nacht boeken en verder maar zien? Ik heb geen grote geldberg waar ik uit kan putten, dus vraag me af of jullie tips hebben omtrent het slapen in Tokyo, buiten de gevestigde hostels om.

Ik ga het nog allemaal wel uitzoeken op het net, maar als ik al wat tips van jullie kan krijgen kan ik wat doelgerichter zoeken
    pi_67041593
    quote:
    Op zaterdag 14 maart 2009 15:52 schreef ico_nld het volgende:
    Ik ga 2 weken naar Japan en start in Tokyo waar ik, denk ik, minstens 1 week blijf. Wat is handig? Van te voren hostels boeken in verschillende districten of de 1e nacht boeken en verder maar zien? Ik heb geen grote geldberg waar ik uit kan putten, dus vraag me af of jullie tips hebben omtrent het slapen in Tokyo, buiten de gevestigde hostels om.

Ik ga het nog allemaal wel uitzoeken op het net, maar als ik al wat tips van jullie kan krijgen kan ik wat doelgerichter zoeken
    FOK!Reizen.nl...
    pi_67041672
    quote:
    Op zaterdag 14 maart 2009 15:52 schreef ico_nld het volgende:

Tokyo Ryokan Lekker el cheapo. Lekker op de vloer slapen op een dunne futon Geen ontbijt en dinner, maar dat kan ook prima in de buurt of de rest van Tokyo. In Asakusa, vlak bij de metro (5 minuutjes lopen).

Ik zou persoonlijk lekker in 1 hotel blijven. Alles in Tokyo is prima aan te reizen met de metro/trein. En het scheelt een hoop gesleep met je koffer/tas. Tenzij je heftig uit wilt gaan, dan zou ik wat meer in de buurt van je uitgaansplek zoeken (OV stopt vroeg met rijden en taxi's zijn nogal duur )
    50.000 O+
    pi_67046559
    Ik zat in hotel kitcho, in een "japanese room" Was echt fantastisch, zeer ruim, aparte slaap en zit gedeelte, klein keukentje met gewone stoelen en tafel, een badkamer met Japans bad. Leuke buurt ook met veel kleine restaurantjes. Overigens moet je daar niet de "western rooms" nemen, want die schijnen slecht te zijn. Website is wel offline nu, zou niet weten waarom.
    pi_67241322
    Dank voor de tip om een Railpass bij jaltour.de te kopen. Heb 'm vandaag al binnen (woensdag besteld) en bijna 60 euro goedkoper dan bij Tozai; ik heb nu totaal 370 euro betaald voor de 14 daagse pas
      zondag 22 maart 2009 @ 14:26:09 #63
    167302 teirnon
    6 times 7 is...
    pi_67293142
    Is iemand hier wel eens naar Hakone geweest? Ik wil zo'n rondje daar doen met die kabelbaan en boot etc. Is dat in één dag te doen?
    Ah, a battle of wits? I'm glad to see you've come unarmed!
    pi_67297168
    Yen gaat weer de juiste kant op!

Nu nog wachten tot ik weer eens geld en tijd heb... Wil terug!
      zondag 22 maart 2009 @ 17:46:59 #65
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_67299453
    quote:
    Op vrijdag 20 maart 2009 15:34 schreef DutchTrain het volgende:
    Dank voor de tip om een Railpass bij jaltour.de te kopen. Heb 'm vandaag al binnen (woensdag besteld) en bijna 60 euro goedkoper dan bij Tozai; ik heb nu totaal 370 euro betaald voor de 14 daagse pas
    Owh ja, dat was ik vergeten erbij te zeggen: ze zijn supersnel
    En natuurlijk graag gedaan. Nooit te beroerd om die afzetters wat omzet door de neus te boren Wanneer ga je?
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 14:26 schreef teirnon het volgende:
    Is iemand hier wel eens naar Hakone geweest? Ik wil zo'n rondje daar doen met die kabelbaan en boot etc. Is dat in één dag te doen?
    Nee, helaas. Zegt me niets
    Maar klinkt goed.
    * MissMSX jealous is

Zo te zien (ff Googlen) is er genoeg te doen daar. Ik zou lekker 2 dagen gaan en genieten van de omgeving. Mooi stukje hiken enzo. Just taking it easy. Maar ja, dat ben ik he
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 16:27 schreef NegaSado het volgende:

Inderdaad. Tijd om weer te gaan
    50.000 O+
      zondag 22 maart 2009 @ 17:55:02 #66
    167302 teirnon
    6 times 7 is...
    pi_67299671
    Hoezo is Tozai dan zoveel duurder dan die Duitse site? Het is toch gewoon 45100 yen?
      zondag 22 maart 2009 @ 18:03:00 #67
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_67299867
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 17:55 schreef teirnon het volgende:
    Hoezo is Tozai dan zoveel duurder dan die Duitse site? Het is toch gewoon 45100 yen?
    Bij tozai betaal je nu:
    415,00 + 12,50 (als je alleen de railpass bij tozai koop) = 427,50

Bij JAL (DE) betaal je nu:
    369,82

Tel uit je winst (=57,68 of 45,18)
    50.000 O+
      zondag 22 maart 2009 @ 18:06:53 #68
    167302 teirnon
    6 times 7 is...
    pi_67299980
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 18:03 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Bij tozai betaal je nu:
    415,00 + 12,50 (als je alleen de railpass bij tozai koop) = 427,50

Bij JAL (DE) betaal je nu:
    369,82

Tel uit je winst (=57,68 of 45,18)
    Vreemd zeg! Hoe kan het dat het zoveel duurder is bij Tozai?
      zondag 22 maart 2009 @ 18:08:23 #69
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_67300016
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 18:06 schreef teirnon het volgende:

[..]

Vreemd zeg! Hoe kan het dat het zoveel duurder is bij Tozai?
    Tsja, verkapte commissies enzo denk ik. Ze moeten ergens van leven. Maar iig niet van mijn geld
    50.000 O+
      zondag 22 maart 2009 @ 18:14:07 #70
    167302 teirnon
    6 times 7 is...
    pi_67300138
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 18:08 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Tsja, verkapte commissies enzo denk ik. Ze moeten ergens van leven. Maar iig niet van mijn geld
    Bedankt voor de tip.
    pi_67302124
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 17:46 schreef MissMSX het volgende:
    Wanneer ga je?
    Nog een maand hier en dan ruim 4 weken daar
    quote:
    Inderdaad. Tijd om weer te gaan
    Het is nog niet de 170 van vorig jaar, maar 130 voor een euro is ook niet slecht. Tenzij er alles nu duurder is geworden, maar zo te zien niet.
    pi_67302157
    quote:
    Over vijf weken ga ik dat doen. Maar dan wel met een overnachting. Dat schijnt de standaard trip te zijn die je ter plekke kan boeken.
    pi_67302840
    quote:
    http://www.japan-guide.com/e/e5200.html
    なんだっけ
      zondag 22 maart 2009 @ 20:43:13 #74
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_67304787
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 19:22 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Nog een maand hier en dan ruim 4 weken daar
    [..]

Het is nog niet de 170 van vorig jaar, maar 130 voor een euro is ook niet slecht. Tenzij er alles nu duurder is geworden, maar zo te zien niet.
    Klinkt goed. Tijd om af te gaan tellen
    Als de koers zo doorzet dan is-ie over 4 weken keurig
    50.000 O+
    pi_67307642
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 20:43 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Klinkt goed. Tijd om af te gaan tellen
    Als de koers zo doorzet dan is-ie over 4 weken keurig
    Dat gaat niet gebeuren, maar je kunt dromen.

Die Hakone kabelbaan + boottocht vond ik vrijwel niets aan, die boot is ook vrij tragisch Maar Hakone in combinatie met een beetje chique onsen is een aanrader.

En waarom die Railpass zo duur is bij Tozai: Ze kopen schijnbaar in een keer X aantal tickets voor een bepaalde prijs voor een bepaalde periode, dus mocht je net op het verkeerde moment kopen zit je met een relatief duurdere railpass. Tenminste dat vertelde de lieve mevrouw van Tozai die me er toen bij heeft genaaid.
    pi_67314374
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 22:02 schreef Jossos het volgende:

[..]

Die Hakone kabelbaan + boottocht vond ik vrijwel niets aan, die boot is ook vrij tragisch

Tja wat is tragisch, ik heb in Kyoto met mijn vriendin in de "romantic train", een stoomtrein die langs de rotswanden de rivier volgt, gereden. Tja kitsch, maar wel weer heel Japans. Allemaal van die jonge stelletjes die mooi gebruik konden maken van de donkere tunnels
    pi_67327665
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 16:27 schreef NegaSado het volgende:

Ok, nu enkel nog tijd nodig! Belastingdienst maakt het leven makkelijker.
      maandag 23 maart 2009 @ 17:39:35 #78
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_67330820
    De terugkeer is met de nieuwe koers verzekerd?
      dinsdag 24 maart 2009 @ 12:12:30 #79
    8076 JeOma
    voor al uw recepten
    pi_67352903
    Ik ga over een aantal weken met Shoestring naar Japan (10 mei). Heel toevallig meer mensen hier? (DAT zou toevallig zijn) :-)

verkapte TVP
    Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
    pi_67355777
    Zo, 2 dagen Osaka er al op zitten. Leuke stad toch wel.
      dinsdag 24 maart 2009 @ 15:04:33 #81
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_67358576
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 13:39 schreef Pheno het volgende:
    Zo, 2 dagen Osaka er al op zitten. Leuke stad toch wel.
    Pics or it didn't happen

Veel plezier nog
    50.000 O+
      dinsdag 24 maart 2009 @ 19:39:46 #82
    224882 ico_nld
    sailing home
    pi_67367702
    Hmm.. Yokohama de moeite waard? Denk dat ik in de 2 weken dat ik in japan zit, dicht bij Tokyo wil blijven. Van daaruit eigen excursies ondernemen en Yokohama is goed te doen.
    pi_67368321
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 19:39 schreef ico_nld het volgende:
    Hmm.. Yokohama de moeite waard? Denk dat ik in de 2 weken dat ik in japan zit, dicht bij Tokyo wil blijven. Van daaruit eigen excursies ondernemen en Yokohama is goed te doen.
    Kyoto is ook redelijk dicht bij Tokyo.
      dinsdag 24 maart 2009 @ 21:32:12 #84
    8076 JeOma
    voor al uw recepten
    pi_67371890
    Nog effe een vraagje van een Japan-newbie... Bij mijn boeking kan ik opgeven dat ik voor 100E met de Shinkansen kan. Is dat echt gaaf? Het lijkt me wel stoer, maar is het ook echt wat?

Er staat dit bij de beschrijving:
    Op de transferdag van Kyoto naar Tokyo reis je met een zogenaamde highway-bus. Deze doet ongeveer 8 uur over de ruim 500 kilometer lange rit. Heb je geen zin om zo lang te 'kilometervreten' in de bus, dan kan je ook veel sneller in Tokyo zijn. We kunnen voor een aantrekkelijke prijs een stoel reserveren op de Shinkansen (hogesnelheidstrein), waarmee je in ongeveer 2 uur ter plaatse bent. Je dient dit bij boeking op te geven.

Behalve de 6 uur, wat zeggen jullie? 100E waard?
    Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
    pi_67373672
    Kyoto is tof.
    De Shinkansen is tof.
    Als je zelf de Shinkansen boekt, dan ben je volgens mij ongeveer net zoveel kwijt.
    Als ze je op een fatsoenlijke tijd inboeken (gewoon om 9 uur 's ochtends ofzo) dan heb je een extra dag in Kyoto en dat zou ik zeker doen. Kun je leuk naar het bamboo forrest ofzo. Of naar de gouden tempel. Of naar een andere tempel.
      dinsdag 24 maart 2009 @ 22:34:00 #86
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_67374620
    quote:
    Ik vond het niet heel bijzonder. Als je echt niets beters te doen hebt...
    En wat Liejannuh zegt, met de shinkansen ben je in notime in Kyoto.
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 21:32 schreef JeOma het volgende:
    Nog effe een vraagje van een Japan-newbie... Bij mijn boeking kan ik opgeven dat ik voor 100E met de Shinkansen kan. Is dat echt gaaf? Het lijkt me wel stoer, maar is het ook echt wat?

Op de transferdag van Kyoto naar Tokyo reis je met een zogenaamde highway-bus. Deze doet ongeveer 8 uur over de ruim 500 kilometer lange rit. Heb je geen zin om zo lang te 'kilometervreten' in de bus, dan kan je ook veel sneller in Tokyo zijn. We kunnen voor een aantrekkelijke prijs een stoel reserveren op de Shinkansen (hogesnelheidstrein), waarmee je in ongeveer 2 uur ter plaatse bent. Je dient dit bij boeking op te geven.

Ik zou het doen
    Het is inderdaad een nette prijs en 8 uur in een bus is sowieso geen pretje. En de shinkansen op zich is al een leuke ervaring
    En lange Hollandse benen zijn geen probleem: beenruimte zat

Vraag wel even in welke shinkansen ze reserveren. Je hebt nl drie typen:

• Nozomi - stopt bijna niet op tussenliggende stations - reisduur +/- 140 minuten
  • Hikari - stopt op enkele stations - reisduur +/- 160 minuten
  • Kodama - stopt op meerdere stations - reisduur +/- 220 minuten Deze wil je zeker niet hebben!

[ Bericht 4% gewijzigd door MissMSX op 24-03-2009 22:44:50 ]
  • Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
      dinsdag 24 maart 2009 @ 23:29:29 #87
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_67376978
    quote:
    Hmm.. Yokohama de moeite waard?
    Nee.
    pi_67391449
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 21:32 schreef JeOma het volgende:

Ben vanuit Tokio met de nozomi richting Osaka gegaan in 2,5 uur. Dat zegt genoeg. Het kost wel wat, maar he, het gaat sneller dan het vliegtuig (inchecken, later weer bagage halen, wachten, etc), en dat kost meer. Dus gewoon doen. Als je geen JR pass hebt mag je met de nozomi, anders niet.

En de bloesemtijd is in Osaka ook begonnen
      woensdag 25 maart 2009 @ 14:34:08 #89
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_67392808
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 13:53 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ben vanuit Tokio met de nozomi richting Osaka gegaan in 2,5 uur. Dat zegt genoeg. Het kost wel wat, maar he, het gaat sneller dan het vliegtuig (inchecken, later weer bagage halen, wachten, etc), en dat kost meer. Dus gewoon doen. Als je geen JR pass hebt mag je met de nozomi, anders niet.

ben je niet in de war met de Hikari lijn
    afaik mocht ik niet in de nozomi lijn reizen met mijn JR Pass
    wel in de Hikari
    pi_67393112
    Dat zeg ik toch?
      woensdag 25 maart 2009 @ 14:54:55 #91
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_67393509
    hm verkeerd gelezen
    ben een beetje moe
    pi_67398889
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 13:53 schreef Pheno het volgende:

[..]

Hahaha, nu klinkt het net alsof je helemaal niet in de nozomi mag als je een Railpass hebt. Dat mag wel, maar dan moet je gewoon het volle pond betalen

Oew, hanami
    50.000 O+
    pi_67400082
    Hanami m'n ass...
    Doorgaans is het goed weer heb ik gehoord. Maar het is hier miserabel en het blijft nog wel zo tot april T_T.
    なんだっけ
    pi_67400144
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 17:37 schreef Crashcat het volgende:
    Hanami m'n ass...
    Doorgaans is het goed weer heb ik gehoord. Maar het is hier miserabel en het blijft nog wel zo tot april T_T.
    Daar denkt de Japan Times anders over
    50.000 O+
    pi_67407825
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 22:34 schreef MissMSX het volgende:
    En lange Hollandse benen zijn geen probleem: beenruimte zat

Wat ze vergeten te laten zien, is dat de trein nauwelijks bagageruimte heeft en je dus je bagage voor je kwijt moet of vooraan of achteraan het rijtuig achter de laatste stoel.

Wel leuk is om de bankjes rond te draaien
    pi_67408183
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 21:03 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Wat ze vergeten te laten zien, is dat de trein nauwelijks bagageruimte heeft en je dus je bagage voor je kwijt moet of vooraan of achteraan het rijtuig achter de laatste stoel.

Ik kon in iedere trein mijn bagage zonder problemen kwijt eigenlijk. Zelden volle treinen gezien en meestal zaten ze vooral vol met japanners die geen bagage bij zich hebben.
    pi_67408549
    Ik kwam er na een aantal treinreizen ook pas achter dat je eigenlijk niet moest reserveren, want de gereserveerde rijtuigen zaten helemaal vol en de non-reserved waren erg rustig. Weet wel dat reizen met een grote koffer door Japan sowieso niet echt prettig is.
    Dit jaar moet dat noodgedwongen weer, maar kies daarom wel weer uitvalsbases voor meerdere dagen of hotels vlakbij het station. Bagagekluizen op de stations zijn er gelukkig wel overal
    pi_67409185
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 21:03 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Rugzak. Tos bovenin. Klaar
    50.000 O+
    pi_67416555
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 17:37 schreef Crashcat het volgende:
    Hanami m'n ass...
    Hier in Osaka is het wat wisselvallig, gisteren poepweer in de middag, maar de rest van de dagen prima. Nu ook weer een schijnend zonnetje in de ochtend. Tokyo zou ook zo moeten gaan bloeien begreep ik uit de laatste blossom forecast. Ik ben er toch pas begin april, dus laat het daar maar even regenen, nu mag het nog

Ik reis altijd met rugzak, dus geen last van geen of weinig bagageruimte. Koffers vind ik letterlijk en figuurlijk altijd een blok aan mijn been.

Ik ga maar eens een publiek bad in, lekker het bad voor mezelf claimen
    pi_67418113
    Zondag ga ik bloemen kijken (naar een hanami feestje), dus ik neem aan dat de kersebloesems hier in Oita (Kyushu) al volledig in bloei zijn.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')