Hij was ineens wegquote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:10 schreef _Arual_ het volgende:
Ik plaats ook eens een keer een onvervalste tvp zeg...![]()
Iemand nog tips voor Osaka?
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:12 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Hij was ineens weg
Osaka > Nee, daar zijn we niet geweest. Ik moest rusten. Had zo'n gruwelijk pijn in m'n benen
Hoewel... ook al ben ik er zelf niet geweest: Deze had ik uebergraag willen zien
Net hotel geboekt voor 5 nachten Osaka. Voordeel is, dat het zo centraal ligt dat je makkelijk naar Kobe, Nara, Kyoto, Nagoya en Himeji kan daarvandaan. Maar in de stad kun je je ook wel een paar dagen vermaken met het kasteel, pretpark en winkelcentra.quote:
Ik heb me echt ingehouden... Heb wel zo'n enorme berg aan vooral Hello Kitty hangertjes gekocht dat zelfs de Japanners er wat van zeidenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:14 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
![]()
Stoute Kitty!
Ik ga zoveel Kittymeuk kopen weer.
Dat kasteel is toch net zo nep als dat van Hiroshima?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:18 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Net hotel geboekt voor 5 nachten Osaka. Voordeel is, dat het zo centraal ligt dat je makkelijk naar Kobe, Nara, Kyoto, Nagoya en Himeji kan daarvandaan. Maar in de stad kun je je ook wel een paar dagen vermaken met het kasteel, pretpark en winkelcentra.
Ben er nooit geweest, maar wil er dolgraag heen. Rebun en Rishiri staan hoog aan de lijst, net als de soort van swamps in het zuidenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:19 schreef DutchTrain het volgende:
Iemand wel eens op Hokkaido geweest en nog tips wat je daar kan doen in mei
Serieus? Ik heb het nog nooit gezienquote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:30 schreef Liejannuh het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sumo is cool!
Ja, er zit zelfs een lift in. En de enige reden dat het de drukst bezochte attractie van Japan is, is omdat het de enige attractie in Osaka isquote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:30 schreef MissMSX het volgende:
Dat kasteel is toch net zo nep als dat van Hiroshima?
Ja, die eilanden zag ik ook net in The Rough Guide. Het schijnt er dan alleen nog niet erg warm te zijn en wat lastig bereikbaar. Ik ga eens verder op onderzoekquote:Ben er nooit geweest, maar wil er dolgraag heen. Rebun en Rishiri staan hoog aan de lijst, net als de soort van swamps in het zuiden
Mijn allergrootste wens is een trip naar Sakhalinquote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:33 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ja, er zit zelfs een lift in. En de enige reden dat het de drukst bezochte attractie van Japan is, is omdat het de enige attractie in Osaka is
[..]
Ja, die eilanden zag ik ook net in The Rough Guide. Het schijnt er dan alleen nog niet erg warm te zijn en wat lastig bereikbaar. Ik ga eens verder op onderzoek
Ik ben in het kasteel van Hiroshima geweest en het enige leuek daaraan was het feit ooit eens in een nepkasteel geweest te wijnquote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:33 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ja, er zit zelfs een lift in. En de enige reden dat het de drukst bezochte attractie van Japan is, is omdat het de enige attractie in Osaka is
[..]
Ja, die eilanden zag ik ook net in The Rough Guide. Het schijnt er dan alleen nog niet erg warm te zijn en wat lastig bereikbaar. Ik ga eens verder op onderzoek
Ja! Is echt geweldig om te zien! Ik ben aan het begin van het tournooi geweest en overdag kun je dus vrij dicht op de ring gaan zitten met je camera. Ze zijn niet zo vlot met wegsturen iig.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:33 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Serieus? Ik heb het nog nooit gezien
Staat genoteerd voor de volgende keerquote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:52 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ja! Is echt geweldig om te zien! Ik ben aan het begin van het tournooi geweest en overdag kun je dus vrij dicht op de ring gaan zitten met je camera. Ze zijn niet zo vlot met wegsturen iig.
Maar de eenvoud van de sport, de rituelen en de enorme krachten die er vrij komen, maken dit echt een geweldige sport om naar te kijken!
Nee, motorrijden zie ik niet zo zitten. Ben meer benieuwd hoe zo'n Nissan Cube rijdtquote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:37 schreef MissMSX het volgende:
Als je een motormuis bent is dat ook zeker aan te raden. Wel de Touring Mapple gebruiken. Is sowieso wel handig, want alle treinstations staan er op (kana begrijpen verplicht).
Wel eerst even kijken of er een tournooi is.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:54 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Staat genoteerd voor de volgende keer
Ik zou het eerlijk gezegd ook niet weten. Volgens mij is Hokkaido vooral natuur en Ainu.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:00 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Nee, motorrijden zie ik niet zo zitten. Ben meer benieuwd hoe zo'n Nissan Cube rijdt![]()
Weet ook nog niet waar ik onderweg naar het noorden nog zou moeten stoppen tussen Tokyo en Sapporo. Tips
Ik vrees dat het nog wel even duurt voor ik weer ga, dus dat moet wel lukkenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:01 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Wel eerst even kijken of er een tournooi is.
Some like it hotquote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:46 schreef ico_nld het volgende:
30 juli op naar Tokyo voor 2 weken. Thanx voor de tips uit het vorige topic.
Dat weet jij vast beter dan wijquote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:51 schreef koffiegast het volgende:
Tvp's niet geaccepteerd nu?
ik hoop nog binnen paar jaar eens te kunne studere in japan, moet tog wel als je AI studeert lijkt me.
Bull! Het kasteel is inderdaad naadje (afgefikt in jaren '70, nu een betonnen rotzooi ding), maar er is echt zeker wel genoeg toeristisch vermaak te vinden in Osaka. Amerika-mura, Dotonbori, Honmachi etc., genoeg vette winkeltjes, gekke mensen en leuke shit om te doen. Het is lelijk, het is beton, het stinkt een beetje, echt een Japanse stad dus.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:33 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ja, er zit zelfs een lift in. En de enige reden dat het de drukst bezochte attractie van Japan is, is omdat het de enige attractie in Osaka is
lijkt me welquote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:51 schreef koffiegast het volgende:
Tvp's niet geaccepteerd nu?
ik hoop nog binnen paar jaar eens te kunne studere in japan, moet tog wel als je AI studeert lijkt me.
Het aquarium, De Sky Tower en 's avonds uitgaan.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:10 schreef _Arual_ het volgende:
Ik plaats ook eens een keer een onvervalste tvp zeg...![]()
Iemand nog tips voor Osaka?
Tja, ik ben docent, dus zit automatisch gebonden aan het hoogseizoen.. Het liefste zou ik in de herfst willen gaan, maar ach, 2 weken in de zomer.. mag niet klagen denk ik zoquote:
Nikko is mooier, idd! maar vond Kamakura ook niet verkeerd..quote:Op woensdag 11 maart 2009 09:01 schreef Strolie75 het volgende:
Ik vond Kamakura ook erg leuk. Mooie tempelroutes, waarbij je o.a. een stuk door de natuur loopt en de grote Buddah.
Klopt. Behalve natuurlijk de lokale treinenquote:Op woensdag 11 maart 2009 18:20 schreef Pheno het volgende:
Even een vraagje: ik neem geen railpas, omdat we het geld er gewoon niet uithalen (als ik de site http://grace.hyperdia.com/cgi-english/hyperWeb.cgi dat gelinkt is op tozai.nl moet geloven). Maar een kaartje koop je toch ook op de tijd daar? In ieder geval de reservering van de stoelen?
Dit is misschien handig?quote:Op woensdag 11 maart 2009 19:23 schreef Pheno het volgende:
Rapid express zijn niet lokaal ga ik even van uitDus daar kan ik ook reserveren? Ik zie dat er een rapid van osaka naar kyoto gaat voor weinig, JR special rapid service voor 540 yen, dat is verdomd weinig
Kan wel kloppen, het is dan ook maar een heel klein stukkie. En Special Rapid was geloof ik nog iets anders dan Rapid of Rapid Express. Special Rapid was de snelste versie geloof ik (behalve natuurlijk de shinkansen)quote:Op woensdag 11 maart 2009 19:23 schreef Pheno het volgende:
Rapid express zijn niet lokaal ga ik even van uitDus daar kan ik ook reserveren? Ik zie dat er een rapid van osaka naar kyoto gaat voor weinig, JR special rapid service voor 540 yen, dat is verdomd weinig
quote:Op woensdag 11 maart 2009 21:45 schreef Aap_2 het volgende:
[..]
Kan wel kloppen, het is dan ook maar een heel klein stukkie. En Special Rapid was geloof ik nog iets anders dan Rapid of Rapid Express. Special Rapid was de snelste versie geloof ik (behalve natuurlijk de shinkansen)
quote:1) Train categories
All types of Japanese trains, from local to shinkansen, are typically classified into the following categories:
Local (kakueki-teisha or futsu-densha)
Local trains stop at every station.
Rapid (kaisoku)
Rapid trains skip some stations. There is no difference in the ticket price between local and rapid trains.
Express (kyuko)
Express trains stop at even fewer stations than rapid trains. Japan Railways (JR) charges an express fee in addition to the base fare.
Limited Express (tokkyu)
Limited express trains stop only at major stations. A limited express fee usually has to be paid in addition to the base fare. It is typically between 500 and 4000 yen. JR railway companies always charge this fee, but some other private railway companies do not.
Super Express (shinkansen)
Shinkansen are only operated by JR. Shinkansen run along separate tracks and platforms. A limited express fee has to be paid in addition to the base fare. It is typically between 800 and 8000 yen.
Nou ja, op die site die ik zelf gebruik staat dat er geen extra fee is, dus dat scheelt. Nozomi natuurlijk wel, maar die is dan nog trager dan de rapid ook. Nou ja.quote:Op woensdag 11 maart 2009 21:45 schreef Aap_2 het volgende:
[..]
Kan wel kloppen, het is dan ook maar een heel klein stukkie. En Special Rapid was geloof ik nog iets anders dan Rapid of Rapid Express. Special Rapid was de snelste versie geloof ik (behalve natuurlijk de shinkansen)
Is dit nog wat voor jullie? El cheapo treinkaartjes?quote:Op woensdag 11 maart 2009 21:54 schreef Pheno het volgende:
[..]
Nou ja, op die site die ik zelf gebruik staat dat er geen extra fee is, dus dat scheelt. Nozomi natuurlijk wel, maar die is dan nog trager dan de rapid ook. Nou ja.
De bedoeling is van Tokyo naar Osaka en dan langzaam weer terug naar Tokyo. En als het goed is bloesem zien, de forecast ziet er goed uit. En anders vermaken we ons alsnog prima
Dan moeten we maar kijken wanneer we eens naar het noorden gaan, dat zal wel een volgende reis worden
Nee, de duurste treinreizen zijn nozomi, de rest kost al geen drol, volgens mij zijn we met die kaart alsnog duurder uitquote:Op woensdag 11 maart 2009 21:59 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Is dit nog wat voor jullie? El cheapo treinkaartjes?
quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:04 schreef Pheno het volgende:
[..]
Nee, de duurste treinreizen zijn nozomi, de rest kost al geen drol, volgens mij zijn we met die kaart alsnog duurder uitVan de week zal ik eens rekenen, maar het reisschema is lekker rustig in elkaar gezet. Vorige keer heb ik heel veel treinen gezien, nu een stuk minder.
quote:Wireless Internet on N700 Tokaido Shinkansen trains
From March 14, wireless high-speed internet connection will be available on N700 trains sets on the Tokaido Shinkansen (Tokyo - Yokohama - Nagoya - Kyoto - Osaka). Because the N700 train sets are almost exclusively used on nozomi trains, Japan Rail Pass holders will not be able to profit from the new service.
Ik ken er hier nog een die vrijwel alle uurtjes in de trein heeft zitten PSP-enquote:Op woensdag 11 maart 2009 22:12 schreef Pheno het volgende:
Ik neem mooi mijn psp mee, heb ik nog wat te doen op de N700 [14.gif]
Een van de shinkansens die ik nog moet zitten, legaal dan
Ik was de quote tags vergeten, want zo staat het in The Rough Guide, om dan vervolgens inderdaad ook het tegendeel te beweren.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:35 schreef Jossos het volgende:
Bull! Het kasteel is inderdaad naadje (afgefikt in jaren '70, nu een betonnen rotzooi ding), maar er is echt zeker wel genoeg toeristisch vermaak te vinden in Osaka. Amerika-mura, Dotonbori, Honmachi etc., genoeg vette winkeltjes, gekke mensen en leuke shit om te doen. Het is lelijk, het is beton, het stinkt een beetje, echt een Japanse stad dus.
Dat klopt, maar de railpas is tegenwoordig een idiote 415 euro voor 2 weken, per persoon. Met dan nog wat administratiekosten omdat we niet bij tozai geboekt hebben (hoezo naaiwerk) en nog eens verzendkosten van 9 euro minimaal. Ik heb even gekeken en met de hoofdlijnen zijn we 250 euro pp kwijt, dan moet het wel gek lopen als ik nog eens 200 euro pp kwijt zou zijn met kleine tochtjes. Dan zou die kaart die MissMSX net linkte nog een optie zijn: 5 strippenkaart voor 11500.quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:20 schreef DutchTrain het volgende:
Ligt inderdaad aan je reisschema. Want een enkeltje Tokyo - Osaka kost al 120 euro.
Die rapid service is een metro-achtige trein tussen Kyoto en Osaka. Is inderdaad niet zo duur voor de afstand, zeker niet als je het vergelijkt met de tarieven voor de metro in Kyoto. Voordeel van een Railpass is ook dat je daarmee op de JR ringlijnen van Osaka en Tokyo kan reizen.
Ik heb vorig jaar de railpass via JAL-kantoor in Duitsland besteld: tegen dagkoers + een schappelijk beetje. Verzendkosten worden niet apart verrekend (dat zit dan in het schappelijke beetje extraquote:Op donderdag 12 maart 2009 05:38 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat klopt, maar de railpas is tegenwoordig een idiote 415 euro voor 2 weken, per persoon. Met dan nog wat administratiekosten omdat we niet bij tozai geboekt hebben (hoezo naaiwerk) en nog eens verzendkosten van 9 euro minimaal. Ik heb even gekeken en met de hoofdlijnen zijn we 250 euro pp kwijt, dan moet het wel gek lopen als ik nog eens 200 euro pp kwijt zou zijn met kleine tochtjes. Dan zou die kaart die MissMSX net linkte nog een optie zijn: 5 strippenkaart voor 11500.
De werkelijke koers zit nu rond de 0,81/0,82. Je betaalt in totaal dus ongeveer 12 euro extra kosten. Dat vind ik schappelijkquote:Auf Grund der aktuellen Situation gelten ab sofort wöchentlich festgelegte Umrechnungsraten für den Japan Rail Pass.
10.03.- 16.03.09: 100 Yen = 0,84 EUR
quote:Op woensdag 11 maart 2009 08:54 schreef zatoichi het volgende:
Tja ik vond kamakura erg leuk, maar sommigen (speknek) vinden van nietMaar Nikko is ook echt een aanrader!
Ja, ik kon me in 2007 herinneren dat die pas een stuk goedkoper was, maar goed, nu scheelt het me teveel, dus ga ik wel dom staan kijken bij de apparatenquote:Op donderdag 12 maart 2009 10:52 schreef Liejannuh het volgende:
Bij mij was Tozai vorig jaar wel heel voordelig. Alleen kwam dat vooral omdat ik die pas vlak voordat ik wegging heb geregeld en de koers vlak daarvoor flink omhoog was gegaan.
Ik was 420 euro kwijt voor de pas en 12,50 administratiekosten en 7 euro verzendkosten.
Voor 21 dagen overigens. 14 dagen was begin oktober 330 euro.
Wij hebben ook een aantal keer een los kaartje gekocht en dat ging prima. Als je naar een bemande balie gaat is het helemaal appeltje eitje (maar ja, where's the challenge in that huh?quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:57 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ja, ik kon me in 2007 herinneren dat die pas een stuk goedkoper was, maar goed, nu scheelt het me teveel, dus ga ik wel dom staan kijken bij de apparaten
Ik heb gekeken met de koers van deze dagen wat een treinreis kost, maar om nu 150 euro meer te gaan uitgeven per persoon omdat het alleen maar makkelijker is, nee bedankt, daar kunnen we toch een paar keer goed van eten![]()
Ik heb geen strand gezien, zag ook pas achteraf terug in Nederland dat Kamakura vlak bij de kust lag. Ook bij mij was het warm (eind augustus) en daarom was nikko prettig aangezien het lekker bebost en dus wat koeler was.quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:51 schreef speknek het volgende:
[..]. Ik vond Kamakura niet verkeerd hoor (ben er zelfs twee keer geweest). Maar Nikko veel mooier en als je een beperkte tijd hebt in Japan zou ik het overslaan voor iets anders. Ik ben ook enigszins bevooroordeeld omdat ik er naartoe ging toen het intens vies, plakkerig en mistig was (typische Kanto zomerdag met andere woorden) en hoopte dat we even aan het strand konden relaxen. Maar het strand was ook vies, met kraaien.
FOK!Reizen.nl...quote:Op zaterdag 14 maart 2009 15:52 schreef ico_nld het volgende:
Ik ga 2 weken naar Japan en start in Tokyo waar ik, denk ik, minstens 1 week blijf. Wat is handig? Van te voren hostels boeken in verschillende districten of de 1e nacht boeken en verder maar zien? Ik heb geen grote geldberg waar ik uit kan putten, dus vraag me af of jullie tips hebben omtrent het slapen in Tokyo, buiten de gevestigde hostels om.
Ik ga het nog allemaal wel uitzoeken op het net, maar als ik al wat tips van jullie kan krijgen kan ik wat doelgerichter zoeken
Tokyo Ryokanquote:Op zaterdag 14 maart 2009 15:52 schreef ico_nld het volgende:
Ik ga 2 weken naar Japan en start in Tokyo waar ik, denk ik, minstens 1 week blijf. Wat is handig? Van te voren hostels boeken in verschillende districten of de 1e nacht boeken en verder maar zien? Ik heb geen grote geldberg waar ik uit kan putten, dus vraag me af of jullie tips hebben omtrent het slapen in Tokyo, buiten de gevestigde hostels om.
Ik ga het nog allemaal wel uitzoeken op het net, maar als ik al wat tips van jullie kan krijgen kan ik wat doelgerichter zoeken
Owh ja, dat was ik vergeten erbij te zeggen: ze zijn supersnelquote:Op vrijdag 20 maart 2009 15:34 schreef DutchTrain het volgende:
Dank voor de tip om een Railpass bij jaltour.de te kopen. Heb 'm vandaag al binnen (woensdag besteld) en bijna 60 euro goedkoper dan bij Tozai; ik heb nu totaal 370 euro betaald voor de 14 daagse pas
Nee, helaas. Zegt me nietsquote:Op zondag 22 maart 2009 14:26 schreef teirnon het volgende:
Is iemand hier wel eens naar Hakone geweest? Ik wil zo'n rondje daar doen met die kabelbaan en boot etc. Is dat in één dag te doen?
Inderdaad. Tijd om weer te gaanquote:Op zondag 22 maart 2009 16:27 schreef NegaSado het volgende:
Yen gaat weer de juiste kant op!![]()
Nu nog wachten tot ik weer eens geld en tijd heb... Wil terug!
Bij tozai betaal je nu:quote:Op zondag 22 maart 2009 17:55 schreef teirnon het volgende:
Hoezo is Tozai dan zoveel duurder dan die Duitse site? Het is toch gewoon 45100 yen?
Vreemd zeg! Hoe kan het dat het zoveel duurder is bij Tozai?quote:Op zondag 22 maart 2009 18:03 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Bij tozai betaal je nu:
415,00 + 12,50 (als je alleen de railpass bij tozai koop) = 427,50
Bij JAL (DE) betaal je nu:
369,82
Tel uit je winst (=57,68 of 45,18)
Tsja, verkapte commissies enzo denk ik. Ze moeten ergens van leven. Maar iig niet van mijn geldquote:Op zondag 22 maart 2009 18:06 schreef teirnon het volgende:
[..]
Vreemd zeg! Hoe kan het dat het zoveel duurder is bij Tozai?
Bedankt voor de tip.quote:Op zondag 22 maart 2009 18:08 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Tsja, verkapte commissies enzo denk ik. Ze moeten ergens van leven. Maar iig niet van mijn geld
Nog een maand hier en dan ruim 4 weken daarquote:
Het is nog niet de 170 van vorig jaar, maar 130 voor een euro is ook niet slecht. Tenzij er alles nu duurder is geworden, maar zo te zien niet.quote:Inderdaad. Tijd om weer te gaan
Over vijf weken ga ik dat doen. Maar dan wel met een overnachting. Dat schijnt de standaard trip te zijn die je ter plekke kan boeken.quote:Op zondag 22 maart 2009 14:26 schreef teirnon het volgende:
Is iemand hier wel eens naar Hakone geweest? Ik wil zo'n rondje daar doen met die kabelbaan en boot etc. Is dat in één dag te doen?
http://www.japan-guide.com/e/e5200.htmlquote:Op zondag 22 maart 2009 14:26 schreef teirnon het volgende:
Is iemand hier wel eens naar Hakone geweest? Ik wil zo'n rondje daar doen met die kabelbaan en boot etc. Is dat in één dag te doen?
Klinkt goed. Tijd om af te gaan tellenquote:Op zondag 22 maart 2009 19:22 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Nog een maand hier en dan ruim 4 weken daar![]()
[..]
Het is nog niet de 170 van vorig jaar, maar 130 voor een euro is ook niet slecht. Tenzij er alles nu duurder is geworden, maar zo te zien niet.
Dat gaat niet gebeuren, maar je kunt dromen.quote:Op zondag 22 maart 2009 20:43 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Klinkt goed. Tijd om af te gaan tellen
Als de koers zo doorzet dan is-ie over 4 weken keurig
Tja wat is tragisch, ik heb in Kyoto met mijn vriendin in de "romantic train", een stoomtrein die langs de rotswanden de rivier volgt, gereden. Tja kitsch, maar wel weer heel Japans. Allemaal van die jonge stelletjes die mooi gebruik konden maken van de donkere tunnelsquote:Op zondag 22 maart 2009 22:02 schreef Jossos het volgende:
[..]
Die Hakone kabelbaan + boottocht vond ik vrijwel niets aan, die boot is ook vrij tragisch![]()
Ok, nu enkel nog tijd nodig! Belastingdienst maakt het leven makkelijker.quote:Op zondag 22 maart 2009 16:27 schreef NegaSado het volgende:
Yen gaat weer de juiste kant op!![]()
Nu nog wachten tot ik weer eens geld en tijd heb... Wil terug!
Pics or it didn't happenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:39 schreef Pheno het volgende:
Zo, 2 dagen Osaka er al op zitten. Leuke stad toch wel.
Kyoto is ook redelijk dicht bij Tokyo.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:39 schreef ico_nld het volgende:
Hmm.. Yokohama de moeite waard? Denk dat ik in de 2 weken dat ik in japan zit, dicht bij Tokyo wil blijven. Van daaruit eigen excursies ondernemen en Yokohama is goed te doen.
Ik vond het niet heel bijzonder. Als je echt niets beters te doen hebt...quote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:39 schreef ico_nld het volgende:
Hmm.. Yokohama de moeite waard? Denk dat ik in de 2 weken dat ik in japan zit, dicht bij Tokyo wil blijven. Van daaruit eigen excursies ondernemen en Yokohama is goed te doen.
Ik zou het doenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:32 schreef JeOma het volgende:
Nog effe een vraagje van een Japan-newbie... Bij mijn boeking kan ik opgeven dat ik voor 100E met de Shinkansen kan. Is dat echt gaaf? Het lijkt me wel stoer, maar is het ook echt wat?
Er staat dit bij de beschrijving:
Op de transferdag van Kyoto naar Tokyo reis je met een zogenaamde highway-bus. Deze doet ongeveer 8 uur over de ruim 500 kilometer lange rit. Heb je geen zin om zo lang te 'kilometervreten' in de bus, dan kan je ook veel sneller in Tokyo zijn. We kunnen voor een aantrekkelijke prijs een stoel reserveren op de Shinkansen (hogesnelheidstrein), waarmee je in ongeveer 2 uur ter plaatse bent. Je dient dit bij boeking op te geven.
Behalve de 6 uur, wat zeggen jullie? 100E waard?
Ben vanuit Tokio met de nozomi richting Osaka gegaan in 2,5 uur. Dat zegt genoeg. Het kost wel wat, maar he, het gaat sneller dan het vliegtuig (inchecken, later weer bagage halen, wachten, etc), en dat kost meer. Dus gewoon doen. Als je geen JR pass hebt mag je met de nozomi, anders niet.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:32 schreef JeOma het volgende:
Nog effe een vraagje van een Japan-newbie... Bij mijn boeking kan ik opgeven dat ik voor 100E met de Shinkansen kan. Is dat echt gaaf? Het lijkt me wel stoer, maar is het ook echt wat?
Er staat dit bij de beschrijving:
Op de transferdag van Kyoto naar Tokyo reis je met een zogenaamde highway-bus. Deze doet ongeveer 8 uur over de ruim 500 kilometer lange rit. Heb je geen zin om zo lang te 'kilometervreten' in de bus, dan kan je ook veel sneller in Tokyo zijn. We kunnen voor een aantrekkelijke prijs een stoel reserveren op de Shinkansen (hogesnelheidstrein), waarmee je in ongeveer 2 uur ter plaatse bent. Je dient dit bij boeking op te geven.
Behalve de 6 uur, wat zeggen jullie? 100E waard?
ben je niet in de war met de Hikari lijnquote:Op woensdag 25 maart 2009 13:53 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ben vanuit Tokio met de nozomi richting Osaka gegaan in 2,5 uur. Dat zegt genoeg. Het kost wel wat, maar he, het gaat sneller dan het vliegtuig (inchecken, later weer bagage halen, wachten, etc), en dat kost meer. Dus gewoon doen. Als je geen JR pass hebt mag je met de nozomi, anders niet.
En de bloesemtijd is in Osaka ook begonnen
Hahaha, nu klinkt het net alsof je helemaal niet in de nozomi mag als je een Railpass hebt. Dat mag wel, maar dan moet je gewoon het volle pond betalenquote:Op woensdag 25 maart 2009 13:53 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ben vanuit Tokio met de nozomi richting Osaka gegaan in 2,5 uur. Dat zegt genoeg. Het kost wel wat, maar he, het gaat sneller dan het vliegtuig (inchecken, later weer bagage halen, wachten, etc), en dat kost meer. Dus gewoon doen. Als je geen JR pass hebt mag je met de nozomi, anders niet.
En de bloesemtijd is in Osaka ook begonnen
Daar denkt de Japan Times anders overquote:Op woensdag 25 maart 2009 17:37 schreef Crashcat het volgende:
Hanami m'n ass...![]()
Doorgaans is het goed weer heb ik gehoord. Maar het is hier miserabel en het blijft nog wel zo tot april T_T.
Wat ze vergeten te laten zien, is dat de trein nauwelijks bagageruimte heeft en je dus je bagage voor je kwijt moet of vooraan of achteraan het rijtuig achter de laatste stoel.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:34 schreef MissMSX het volgende:
En lange Hollandse benen zijn geen probleem: beenruimte zat
Ik kon in iedere trein mijn bagage zonder problemen kwijt eigenlijk. Zelden volle treinen gezien en meestal zaten ze vooral vol met japanners die geen bagage bij zich hebben.quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:03 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Wat ze vergeten te laten zien, is dat de trein nauwelijks bagageruimte heeft en je dus je bagage voor je kwijt moet of vooraan of achteraan het rijtuig achter de laatste stoel.
Wel leuk is om de bankjes rond te draaien
Rugzak. Tos bovenin. Klaarquote:Op woensdag 25 maart 2009 21:03 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Wat ze vergeten te laten zien, is dat de trein nauwelijks bagageruimte heeft en je dus je bagage voor je kwijt moet of vooraan of achteraan het rijtuig achter de laatste stoel.
Wel leuk is om de bankjes rond te draaien
Hier in Osaka is het wat wisselvallig, gisteren poepweer in de middag, maar de rest van de dagen prima. Nu ook weer een schijnend zonnetje in de ochtend. Tokyo zou ook zo moeten gaan bloeien begreep ik uit de laatste blossom forecast. Ik ben er toch pas begin april, dus laat het daar maar even regenen, nu mag het nogquote:Op woensdag 25 maart 2009 17:37 schreef Crashcat het volgende:
Hanami m'n ass...![]()
Doorgaans is het goed weer heb ik gehoord. Maar het is hier miserabel en het blijft nog wel zo tot april T_T.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |