quote:Op woensdag 11 maart 2009 08:54 schreef zatoichi het volgende:
Tja ik vond kamakura erg leuk, maar sommigen (speknek) vinden van nietMaar Nikko is ook echt een aanrader!
Ja, ik kon me in 2007 herinneren dat die pas een stuk goedkoper was, maar goed, nu scheelt het me teveel, dus ga ik wel dom staan kijken bij de apparatenquote:Op donderdag 12 maart 2009 10:52 schreef Liejannuh het volgende:
Bij mij was Tozai vorig jaar wel heel voordelig. Alleen kwam dat vooral omdat ik die pas vlak voordat ik wegging heb geregeld en de koers vlak daarvoor flink omhoog was gegaan.
Ik was 420 euro kwijt voor de pas en 12,50 administratiekosten en 7 euro verzendkosten.
Voor 21 dagen overigens. 14 dagen was begin oktober 330 euro.
Wij hebben ook een aantal keer een los kaartje gekocht en dat ging prima. Als je naar een bemande balie gaat is het helemaal appeltje eitje (maar ja, where's the challenge in that huh?quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:57 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ja, ik kon me in 2007 herinneren dat die pas een stuk goedkoper was, maar goed, nu scheelt het me teveel, dus ga ik wel dom staan kijken bij de apparaten
Ik heb gekeken met de koers van deze dagen wat een treinreis kost, maar om nu 150 euro meer te gaan uitgeven per persoon omdat het alleen maar makkelijker is, nee bedankt, daar kunnen we toch een paar keer goed van eten![]()
Ik heb geen strand gezien, zag ook pas achteraf terug in Nederland dat Kamakura vlak bij de kust lag. Ook bij mij was het warm (eind augustus) en daarom was nikko prettig aangezien het lekker bebost en dus wat koeler was.quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:51 schreef speknek het volgende:
[..]. Ik vond Kamakura niet verkeerd hoor (ben er zelfs twee keer geweest). Maar Nikko veel mooier en als je een beperkte tijd hebt in Japan zou ik het overslaan voor iets anders. Ik ben ook enigszins bevooroordeeld omdat ik er naartoe ging toen het intens vies, plakkerig en mistig was (typische Kanto zomerdag met andere woorden) en hoopte dat we even aan het strand konden relaxen. Maar het strand was ook vies, met kraaien.
FOK!Reizen.nl...quote:Op zaterdag 14 maart 2009 15:52 schreef ico_nld het volgende:
Ik ga 2 weken naar Japan en start in Tokyo waar ik, denk ik, minstens 1 week blijf. Wat is handig? Van te voren hostels boeken in verschillende districten of de 1e nacht boeken en verder maar zien? Ik heb geen grote geldberg waar ik uit kan putten, dus vraag me af of jullie tips hebben omtrent het slapen in Tokyo, buiten de gevestigde hostels om.
Ik ga het nog allemaal wel uitzoeken op het net, maar als ik al wat tips van jullie kan krijgen kan ik wat doelgerichter zoeken
Tokyo Ryokanquote:Op zaterdag 14 maart 2009 15:52 schreef ico_nld het volgende:
Ik ga 2 weken naar Japan en start in Tokyo waar ik, denk ik, minstens 1 week blijf. Wat is handig? Van te voren hostels boeken in verschillende districten of de 1e nacht boeken en verder maar zien? Ik heb geen grote geldberg waar ik uit kan putten, dus vraag me af of jullie tips hebben omtrent het slapen in Tokyo, buiten de gevestigde hostels om.
Ik ga het nog allemaal wel uitzoeken op het net, maar als ik al wat tips van jullie kan krijgen kan ik wat doelgerichter zoeken
Owh ja, dat was ik vergeten erbij te zeggen: ze zijn supersnelquote:Op vrijdag 20 maart 2009 15:34 schreef DutchTrain het volgende:
Dank voor de tip om een Railpass bij jaltour.de te kopen. Heb 'm vandaag al binnen (woensdag besteld) en bijna 60 euro goedkoper dan bij Tozai; ik heb nu totaal 370 euro betaald voor de 14 daagse pas
Nee, helaas. Zegt me nietsquote:Op zondag 22 maart 2009 14:26 schreef teirnon het volgende:
Is iemand hier wel eens naar Hakone geweest? Ik wil zo'n rondje daar doen met die kabelbaan en boot etc. Is dat in één dag te doen?
Inderdaad. Tijd om weer te gaanquote:Op zondag 22 maart 2009 16:27 schreef NegaSado het volgende:
Yen gaat weer de juiste kant op!![]()
Nu nog wachten tot ik weer eens geld en tijd heb... Wil terug!
Bij tozai betaal je nu:quote:Op zondag 22 maart 2009 17:55 schreef teirnon het volgende:
Hoezo is Tozai dan zoveel duurder dan die Duitse site? Het is toch gewoon 45100 yen?
Vreemd zeg! Hoe kan het dat het zoveel duurder is bij Tozai?quote:Op zondag 22 maart 2009 18:03 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Bij tozai betaal je nu:
415,00 + 12,50 (als je alleen de railpass bij tozai koop) = 427,50
Bij JAL (DE) betaal je nu:
369,82
Tel uit je winst (=57,68 of 45,18)
Tsja, verkapte commissies enzo denk ik. Ze moeten ergens van leven. Maar iig niet van mijn geldquote:Op zondag 22 maart 2009 18:06 schreef teirnon het volgende:
[..]
Vreemd zeg! Hoe kan het dat het zoveel duurder is bij Tozai?
Bedankt voor de tip.quote:Op zondag 22 maart 2009 18:08 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Tsja, verkapte commissies enzo denk ik. Ze moeten ergens van leven. Maar iig niet van mijn geld
Nog een maand hier en dan ruim 4 weken daarquote:
Het is nog niet de 170 van vorig jaar, maar 130 voor een euro is ook niet slecht. Tenzij er alles nu duurder is geworden, maar zo te zien niet.quote:Inderdaad. Tijd om weer te gaan
Over vijf weken ga ik dat doen. Maar dan wel met een overnachting. Dat schijnt de standaard trip te zijn die je ter plekke kan boeken.quote:Op zondag 22 maart 2009 14:26 schreef teirnon het volgende:
Is iemand hier wel eens naar Hakone geweest? Ik wil zo'n rondje daar doen met die kabelbaan en boot etc. Is dat in één dag te doen?
http://www.japan-guide.com/e/e5200.htmlquote:Op zondag 22 maart 2009 14:26 schreef teirnon het volgende:
Is iemand hier wel eens naar Hakone geweest? Ik wil zo'n rondje daar doen met die kabelbaan en boot etc. Is dat in één dag te doen?
Klinkt goed. Tijd om af te gaan tellenquote:Op zondag 22 maart 2009 19:22 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Nog een maand hier en dan ruim 4 weken daar![]()
[..]
Het is nog niet de 170 van vorig jaar, maar 130 voor een euro is ook niet slecht. Tenzij er alles nu duurder is geworden, maar zo te zien niet.
Dat gaat niet gebeuren, maar je kunt dromen.quote:Op zondag 22 maart 2009 20:43 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Klinkt goed. Tijd om af te gaan tellen
Als de koers zo doorzet dan is-ie over 4 weken keurig
Tja wat is tragisch, ik heb in Kyoto met mijn vriendin in de "romantic train", een stoomtrein die langs de rotswanden de rivier volgt, gereden. Tja kitsch, maar wel weer heel Japans. Allemaal van die jonge stelletjes die mooi gebruik konden maken van de donkere tunnelsquote:Op zondag 22 maart 2009 22:02 schreef Jossos het volgende:
[..]
Die Hakone kabelbaan + boottocht vond ik vrijwel niets aan, die boot is ook vrij tragisch![]()
Ok, nu enkel nog tijd nodig! Belastingdienst maakt het leven makkelijker.quote:Op zondag 22 maart 2009 16:27 schreef NegaSado het volgende:
Yen gaat weer de juiste kant op!![]()
Nu nog wachten tot ik weer eens geld en tijd heb... Wil terug!
Pics or it didn't happenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:39 schreef Pheno het volgende:
Zo, 2 dagen Osaka er al op zitten. Leuke stad toch wel.
Kyoto is ook redelijk dicht bij Tokyo.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:39 schreef ico_nld het volgende:
Hmm.. Yokohama de moeite waard? Denk dat ik in de 2 weken dat ik in japan zit, dicht bij Tokyo wil blijven. Van daaruit eigen excursies ondernemen en Yokohama is goed te doen.
Ik vond het niet heel bijzonder. Als je echt niets beters te doen hebt...quote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:39 schreef ico_nld het volgende:
Hmm.. Yokohama de moeite waard? Denk dat ik in de 2 weken dat ik in japan zit, dicht bij Tokyo wil blijven. Van daaruit eigen excursies ondernemen en Yokohama is goed te doen.
Ik zou het doenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:32 schreef JeOma het volgende:
Nog effe een vraagje van een Japan-newbie... Bij mijn boeking kan ik opgeven dat ik voor 100E met de Shinkansen kan. Is dat echt gaaf? Het lijkt me wel stoer, maar is het ook echt wat?
Er staat dit bij de beschrijving:
Op de transferdag van Kyoto naar Tokyo reis je met een zogenaamde highway-bus. Deze doet ongeveer 8 uur over de ruim 500 kilometer lange rit. Heb je geen zin om zo lang te 'kilometervreten' in de bus, dan kan je ook veel sneller in Tokyo zijn. We kunnen voor een aantrekkelijke prijs een stoel reserveren op de Shinkansen (hogesnelheidstrein), waarmee je in ongeveer 2 uur ter plaatse bent. Je dient dit bij boeking op te geven.
Behalve de 6 uur, wat zeggen jullie? 100E waard?
Ben vanuit Tokio met de nozomi richting Osaka gegaan in 2,5 uur. Dat zegt genoeg. Het kost wel wat, maar he, het gaat sneller dan het vliegtuig (inchecken, later weer bagage halen, wachten, etc), en dat kost meer. Dus gewoon doen. Als je geen JR pass hebt mag je met de nozomi, anders niet.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:32 schreef JeOma het volgende:
Nog effe een vraagje van een Japan-newbie... Bij mijn boeking kan ik opgeven dat ik voor 100E met de Shinkansen kan. Is dat echt gaaf? Het lijkt me wel stoer, maar is het ook echt wat?
Er staat dit bij de beschrijving:
Op de transferdag van Kyoto naar Tokyo reis je met een zogenaamde highway-bus. Deze doet ongeveer 8 uur over de ruim 500 kilometer lange rit. Heb je geen zin om zo lang te 'kilometervreten' in de bus, dan kan je ook veel sneller in Tokyo zijn. We kunnen voor een aantrekkelijke prijs een stoel reserveren op de Shinkansen (hogesnelheidstrein), waarmee je in ongeveer 2 uur ter plaatse bent. Je dient dit bij boeking op te geven.
Behalve de 6 uur, wat zeggen jullie? 100E waard?
ben je niet in de war met de Hikari lijnquote:Op woensdag 25 maart 2009 13:53 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ben vanuit Tokio met de nozomi richting Osaka gegaan in 2,5 uur. Dat zegt genoeg. Het kost wel wat, maar he, het gaat sneller dan het vliegtuig (inchecken, later weer bagage halen, wachten, etc), en dat kost meer. Dus gewoon doen. Als je geen JR pass hebt mag je met de nozomi, anders niet.
En de bloesemtijd is in Osaka ook begonnen
Hahaha, nu klinkt het net alsof je helemaal niet in de nozomi mag als je een Railpass hebt. Dat mag wel, maar dan moet je gewoon het volle pond betalenquote:Op woensdag 25 maart 2009 13:53 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ben vanuit Tokio met de nozomi richting Osaka gegaan in 2,5 uur. Dat zegt genoeg. Het kost wel wat, maar he, het gaat sneller dan het vliegtuig (inchecken, later weer bagage halen, wachten, etc), en dat kost meer. Dus gewoon doen. Als je geen JR pass hebt mag je met de nozomi, anders niet.
En de bloesemtijd is in Osaka ook begonnen
Daar denkt de Japan Times anders overquote:Op woensdag 25 maart 2009 17:37 schreef Crashcat het volgende:
Hanami m'n ass...![]()
Doorgaans is het goed weer heb ik gehoord. Maar het is hier miserabel en het blijft nog wel zo tot april T_T.
Wat ze vergeten te laten zien, is dat de trein nauwelijks bagageruimte heeft en je dus je bagage voor je kwijt moet of vooraan of achteraan het rijtuig achter de laatste stoel.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:34 schreef MissMSX het volgende:
En lange Hollandse benen zijn geen probleem: beenruimte zat
Ik kon in iedere trein mijn bagage zonder problemen kwijt eigenlijk. Zelden volle treinen gezien en meestal zaten ze vooral vol met japanners die geen bagage bij zich hebben.quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:03 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Wat ze vergeten te laten zien, is dat de trein nauwelijks bagageruimte heeft en je dus je bagage voor je kwijt moet of vooraan of achteraan het rijtuig achter de laatste stoel.
Wel leuk is om de bankjes rond te draaien
Rugzak. Tos bovenin. Klaarquote:Op woensdag 25 maart 2009 21:03 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Wat ze vergeten te laten zien, is dat de trein nauwelijks bagageruimte heeft en je dus je bagage voor je kwijt moet of vooraan of achteraan het rijtuig achter de laatste stoel.
Wel leuk is om de bankjes rond te draaien
Hier in Osaka is het wat wisselvallig, gisteren poepweer in de middag, maar de rest van de dagen prima. Nu ook weer een schijnend zonnetje in de ochtend. Tokyo zou ook zo moeten gaan bloeien begreep ik uit de laatste blossom forecast. Ik ben er toch pas begin april, dus laat het daar maar even regenen, nu mag het nogquote:Op woensdag 25 maart 2009 17:37 schreef Crashcat het volgende:
Hanami m'n ass...![]()
Doorgaans is het goed weer heb ik gehoord. Maar het is hier miserabel en het blijft nog wel zo tot april T_T.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |