abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67314374
quote:
Op zondag 22 maart 2009 22:02 schreef Jossos het volgende:

[..]

Die Hakone kabelbaan + boottocht vond ik vrijwel niets aan, die boot is ook vrij tragisch

Tja wat is tragisch, ik heb in Kyoto met mijn vriendin in de "romantic train", een stoomtrein die langs de rotswanden de rivier volgt, gereden. Tja kitsch, maar wel weer heel Japans. Allemaal van die jonge stelletjes die mooi gebruik konden maken van de donkere tunnels
pi_67327665
quote:
Op zondag 22 maart 2009 16:27 schreef NegaSado het volgende:
Yen gaat weer de juiste kant op!

Nu nog wachten tot ik weer eens geld en tijd heb... Wil terug!
Ok, nu enkel nog tijd nodig! Belastingdienst maakt het leven makkelijker.
  maandag 23 maart 2009 @ 17:39:35 #78
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_67330820
De terugkeer is met de nieuwe koers verzekerd?
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  dinsdag 24 maart 2009 @ 12:12:30 #79
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_67352903
Ik ga over een aantal weken met Shoestring naar Japan (10 mei). Heel toevallig meer mensen hier? (DAT zou toevallig zijn) :-)

verkapte TVP
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_67355777
Zo, 2 dagen Osaka er al op zitten. Leuke stad toch wel.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  dinsdag 24 maart 2009 @ 15:04:33 #81
17979 MissMSX
Knightmare
pi_67358576
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 13:39 schreef Pheno het volgende:
Zo, 2 dagen Osaka er al op zitten. Leuke stad toch wel.
Pics or it didn't happen

Veel plezier nog
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  dinsdag 24 maart 2009 @ 19:39:46 #82
224882 ico_nld
sailing home
pi_67367702
Hmm.. Yokohama de moeite waard? Denk dat ik in de 2 weken dat ik in japan zit, dicht bij Tokyo wil blijven. Van daaruit eigen excursies ondernemen en Yokohama is goed te doen.
You want more mysterious? I'll just try and think, "Where the hell's the whiskey?
pi_67368321
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 19:39 schreef ico_nld het volgende:
Hmm.. Yokohama de moeite waard? Denk dat ik in de 2 weken dat ik in japan zit, dicht bij Tokyo wil blijven. Van daaruit eigen excursies ondernemen en Yokohama is goed te doen.
Kyoto is ook redelijk dicht bij Tokyo.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 21:32:12 #84
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_67371890
Nog effe een vraagje van een Japan-newbie... Bij mijn boeking kan ik opgeven dat ik voor 100E met de Shinkansen kan. Is dat echt gaaf? Het lijkt me wel stoer, maar is het ook echt wat?

Er staat dit bij de beschrijving:
Op de transferdag van Kyoto naar Tokyo reis je met een zogenaamde highway-bus. Deze doet ongeveer 8 uur over de ruim 500 kilometer lange rit. Heb je geen zin om zo lang te 'kilometervreten' in de bus, dan kan je ook veel sneller in Tokyo zijn. We kunnen voor een aantrekkelijke prijs een stoel reserveren op de Shinkansen (hogesnelheidstrein), waarmee je in ongeveer 2 uur ter plaatse bent. Je dient dit bij boeking op te geven.

Behalve de 6 uur, wat zeggen jullie? 100E waard?
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_67373672
Kyoto is tof.
De Shinkansen is tof.
Als je zelf de Shinkansen boekt, dan ben je volgens mij ongeveer net zoveel kwijt.
Als ze je op een fatsoenlijke tijd inboeken (gewoon om 9 uur 's ochtends ofzo) dan heb je een extra dag in Kyoto en dat zou ik zeker doen. Kun je leuk naar het bamboo forrest ofzo. Of naar de gouden tempel. Of naar een andere tempel.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 22:34:00 #86
17979 MissMSX
Knightmare
pi_67374620
quote:
Ik vond het niet heel bijzonder. Als je echt niets beters te doen hebt...
En wat Liejannuh zegt, met de shinkansen ben je in notime in Kyoto.
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 21:32 schreef JeOma het volgende:
Nog effe een vraagje van een Japan-newbie... Bij mijn boeking kan ik opgeven dat ik voor 100E met de Shinkansen kan. Is dat echt gaaf? Het lijkt me wel stoer, maar is het ook echt wat?

Op de transferdag van Kyoto naar Tokyo reis je met een zogenaamde highway-bus. Deze doet ongeveer 8 uur over de ruim 500 kilometer lange rit. Heb je geen zin om zo lang te 'kilometervreten' in de bus, dan kan je ook veel sneller in Tokyo zijn. We kunnen voor een aantrekkelijke prijs een stoel reserveren op de Shinkansen (hogesnelheidstrein), waarmee je in ongeveer 2 uur ter plaatse bent. Je dient dit bij boeking op te geven.

Ik zou het doen
Het is inderdaad een nette prijs en 8 uur in een bus is sowieso geen pretje. En de shinkansen op zich is al een leuke ervaring
En lange Hollandse benen zijn geen probleem: beenruimte zat

Vraag wel even in welke shinkansen ze reserveren. Je hebt nl drie typen:

• Nozomi - stopt bijna niet op tussenliggende stations - reisduur +/- 140 minuten
  • Hikari - stopt op enkele stations - reisduur +/- 160 minuten
  • Kodama - stopt op meerdere stations - reisduur +/- 220 minuten Deze wil je zeker niet hebben!

[ Bericht 4% gewijzigd door MissMSX op 24-03-2009 22:44:50 ]
  • Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
      dinsdag 24 maart 2009 @ 23:29:29 #87
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_67376978
    quote:
    Hmm.. Yokohama de moeite waard?
    Nee.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_67391449
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 21:32 schreef JeOma het volgende:

Ben vanuit Tokio met de nozomi richting Osaka gegaan in 2,5 uur. Dat zegt genoeg. Het kost wel wat, maar he, het gaat sneller dan het vliegtuig (inchecken, later weer bagage halen, wachten, etc), en dat kost meer. Dus gewoon doen. Als je geen JR pass hebt mag je met de nozomi, anders niet.

En de bloesemtijd is in Osaka ook begonnen
      woensdag 25 maart 2009 @ 14:34:08 #89
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_67392808
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 13:53 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ben vanuit Tokio met de nozomi richting Osaka gegaan in 2,5 uur. Dat zegt genoeg. Het kost wel wat, maar he, het gaat sneller dan het vliegtuig (inchecken, later weer bagage halen, wachten, etc), en dat kost meer. Dus gewoon doen. Als je geen JR pass hebt mag je met de nozomi, anders niet.

ben je niet in de war met de Hikari lijn
    afaik mocht ik niet in de nozomi lijn reizen met mijn JR Pass
    wel in de Hikari
    pi_67393112
    Dat zeg ik toch?
      woensdag 25 maart 2009 @ 14:54:55 #91
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_67393509
    hm verkeerd gelezen
    ben een beetje moe
    pi_67398889
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 13:53 schreef Pheno het volgende:

[..]

Hahaha, nu klinkt het net alsof je helemaal niet in de nozomi mag als je een Railpass hebt. Dat mag wel, maar dan moet je gewoon het volle pond betalen

Oew, hanami
    50.000 O+
    pi_67400082
    Hanami m'n ass...
    Doorgaans is het goed weer heb ik gehoord. Maar het is hier miserabel en het blijft nog wel zo tot april T_T.
    なんだっけ
    pi_67400144
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 17:37 schreef Crashcat het volgende:
    Hanami m'n ass...
    Doorgaans is het goed weer heb ik gehoord. Maar het is hier miserabel en het blijft nog wel zo tot april T_T.
    Daar denkt de Japan Times anders over
    50.000 O+
    pi_67407825
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 22:34 schreef MissMSX het volgende:
    En lange Hollandse benen zijn geen probleem: beenruimte zat

Wat ze vergeten te laten zien, is dat de trein nauwelijks bagageruimte heeft en je dus je bagage voor je kwijt moet of vooraan of achteraan het rijtuig achter de laatste stoel.

Wel leuk is om de bankjes rond te draaien
    pi_67408183
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 21:03 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Wat ze vergeten te laten zien, is dat de trein nauwelijks bagageruimte heeft en je dus je bagage voor je kwijt moet of vooraan of achteraan het rijtuig achter de laatste stoel.

Ik kon in iedere trein mijn bagage zonder problemen kwijt eigenlijk. Zelden volle treinen gezien en meestal zaten ze vooral vol met japanners die geen bagage bij zich hebben.
    pi_67408549
    Ik kwam er na een aantal treinreizen ook pas achter dat je eigenlijk niet moest reserveren, want de gereserveerde rijtuigen zaten helemaal vol en de non-reserved waren erg rustig. Weet wel dat reizen met een grote koffer door Japan sowieso niet echt prettig is.
    Dit jaar moet dat noodgedwongen weer, maar kies daarom wel weer uitvalsbases voor meerdere dagen of hotels vlakbij het station. Bagagekluizen op de stations zijn er gelukkig wel overal
    pi_67409185
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 21:03 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Rugzak. Tos bovenin. Klaar
    50.000 O+
    pi_67416555
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 17:37 schreef Crashcat het volgende:
    Hanami m'n ass...
    Hier in Osaka is het wat wisselvallig, gisteren poepweer in de middag, maar de rest van de dagen prima. Nu ook weer een schijnend zonnetje in de ochtend. Tokyo zou ook zo moeten gaan bloeien begreep ik uit de laatste blossom forecast. Ik ben er toch pas begin april, dus laat het daar maar even regenen, nu mag het nog

Ik reis altijd met rugzak, dus geen last van geen of weinig bagageruimte. Koffers vind ik letterlijk en figuurlijk altijd een blok aan mijn been.

Ik ga maar eens een publiek bad in, lekker het bad voor mezelf claimen
    pi_67418113
    Zondag ga ik bloemen kijken (naar een hanami feestje), dus ik neem aan dat de kersebloesems hier in Oita (Kyushu) al volledig in bloei zijn.
    pi_67418451
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 00:19 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ik ga maar eens een publiek bad in, lekker het bad voor mezelf claimen
    Gaijins *shakes head*

なんだっけ
    pi_67418765
    Het scheelt, ik roggel niet zoals die chinezen hier in de hostel.
    Maar die gaan vrij snel weg na het wassen, dus dat bad blijft leeg.

Vandaag eens naar Nara geweest. De vorige keer had ik dat overgeslagen, dus nu ik toch in de buurt was....

En in Kyushu is het al volop in bloei, dus ik denk dat je feestje wel geslaagd zal zijn
      vrijdag 27 maart 2009 @ 07:43:26 #103
    8076 JeOma
    voor al uw recepten
    pi_67453155
    En dan nog 's iets. Ik ga dus over 6 weken naar Japan (voor 2 weekjes). Ik heb voor de lol al ff een Japanse les gedownload (Rosetta Stone) en ook iets voor de Nintendo DS (soort spelvorm-Japans-leren). Maar ik kan er geen káás van bakken. Is het uberhaupt mogelijk om "een paar zinnetjes" te leren in een paar weken, of is dat gewoon kansloos met een taal als Japans? Ik hoef echt geen volzinnen uit te kunnen spreken, maar wat leuke dingetjes als "alstublieft", "dank u wel" etc. zou al leuk zijn.

Ik weet nu al dat "connichiwa" (ik schrijf het vast superfout) "hallo" is...
      vrijdag 27 maart 2009 @ 07:53:08 #104
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_67453222
    quote:
    Op vrijdag 27 maart 2009 07:43 schreef JeOma het volgende:
    En dan nog 's iets. Ik ga dus over 6 weken naar Japan (voor 2 weekjes). Ik heb voor de lol al ff een Japanse les gedownload (Rosetta Stone) en ook iets voor de Nintendo DS (soort spelvorm-Japans-leren). Maar ik kan er geen káás van bakken. Is het uberhaupt mogelijk om "een paar zinnetjes" te leren in een paar weken, of is dat gewoon kansloos met een taal als Japans? Ik hoef echt geen volzinnen uit te kunnen spreken, maar wat leuke dingetjes als "alstublieft", "dank u wel" etc. zou al leuk zijn.

Ik weet nu al dat "connichiwa" (ik schrijf het vast superfout) "hallo" is...
    http://japanese.about.com/library/blbasic.htm
    50.000 O+
      vrijdag 27 maart 2009 @ 08:50:35 #105
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_67453967
    quote:
    Dat is voor echt de taal leren. JeOma heeft een survivalguide nodig, en wie gaat er op vakantie nou een gesprekje aanknopen bij de post office? Het is vooral handig te weten wat je in een restaurant moet doen imo.

Ik heb ooit een keer een klein survivalguidje voor vrienden opgezet. Niet helemaal perfect (ik zie net dat ik had geschreven dat miso water is, maar dat moet zijn: mizu, en nog wat kleine dingetjes), maar het helpt denk ik wel. Zal het even uploaden.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      vrijdag 27 maart 2009 @ 08:53:15 #106
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_67454003
    pi_67456886
    Ik sprak ook geen woord japans, je kunt je prima redden met engels en gebaren taal (en wijzen naar bepaalde plaatjes in gidsen. Serieus, het is echt makkelijk in Japan; Spanje bijvoorbeeld is een stuk lastiger...
      vrijdag 27 maart 2009 @ 11:50:24 #108
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_67458206
    , nou ik heb hele andere ervaringen...

Maar misschien komt het omdat ik het grootste gedeelte van de tijd in een niet-toeristisch gedeelte van Tokyo heb doorgebracht.
    pi_67461382
    In Amstelveen is er een winkel met japans dingen, daar hebben ze me ooit laten zien hoe ze een eenvoudig boekje (ofzo) met tekeningen en zinnen in japans/nederlands erop, er werd me uitgelegd dat het zeer populair is onder de Japanners die geen Nederlands kunnen... misschien kun je het ook gebruiken voor andersom... en anders wellicht dat ze iets anders in petto hebben. Japans is voor de basic dingen toch wel redelijk simpel (Konnichiwa, "... ni shimasu" (voor ik wil graag dit voor menu), etc.) en het is niet alsof de klanken erg veel verschillen, noch hoef je je druk te maken over toonhoogtes want die hebben ze niet.

Adresgegevens:
    Japan Bookshop B.V.
    Kostverlorenhof 12/13
    1183 HE Amstelveen
    020 - 679 92 38

@ Speknek: Oranda GA? Eigo GA? Zover ik weet is de suffix voor aan te wijzen dat je over de taal van het land hebt gewoon go (zoals in Eigo), maar wat die ga daar nog achter doet? Misschien als je het in een zin hebt waar je over Holland of Engels specifiek spreekt?

Verder prima en simpel beschreven (het 'fonetisch' komt ook wel enigszins overeen, alhoewel ik al weet wat je moet zeggen ) Ook vooral het "als je wilt pimpen"

Nog iets anders over het fooi geven, ik heb gelezen dat fooi geven als een belediging wordt gezien, alhoewel misschien sommigen snappen dat je weer een amerikaan/europeaan bent. Verder als je bij Japanners thuis eet schijnt het dat als je je hele bord helemaal leeg eet dat je nog een portie wilt, dus als je wilt stoppen kun je beter iets overhouden. Verder als je per se 2e portie wilt, zeg: okawari onegai shimasu (in fonetisch zoals de PDF: o-ka-wa-ri o-neh-gai shie-mas)

[ Bericht 17% gewijzigd door koffiegast op 27-03-2009 14:01:39 ]
      vrijdag 27 maart 2009 @ 14:13:24 #110
    8076 JeOma
    voor al uw recepten
    pi_67462259
    quote:
    He cool! Dank je! Ik vind 'm nuttig, that's all I was looking for!
      vrijdag 27 maart 2009 @ 14:39:55 #111
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_67463066
    quote:
    Op vrijdag 27 maart 2009 13:43 schreef koffiegast het volgende:
    @ Speknek: Oranda GA? Eigo GA? Zover ik weet is de suffix voor aan te wijzen dat je over de taal van het land hebt gewoon go (zoals in Eigo), maar wat die ga daar nog achter doet? Misschien als je het in een zin hebt waar je over Holland of Engels specifiek spreekt?
    Je hebt gelijk, wat een domme fout . Ga en go lijkt op elkaar, en het is anderhalf jaar geleden dat ik er ben geweest moet je maar denken. En inderdaad 'ga' als in "eigo ga wakarimaska?".

Maar wat is dan Nederlands? Orandago?
    pi_67463942
    quote:
    Op vrijdag 27 maart 2009 14:39 schreef speknek het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, wat een domme fout . Ga en go lijkt op elkaar, en het is anderhalf jaar geleden dat ik er ben geweest moet je maar denken. En inderdaad 'ga' als in "eigo ga wakarimaska?".

Maar wat is dan Nederlands? Orandago?
    net als nihongo..
      vrijdag 27 maart 2009 @ 15:15:45 #113
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_67464223
    Een vriend van me had me zelfs uitgelegd waar het karakter 'go' vandaan kwam. Weet het niet meer precies, maar het vierkantje met de streepjes (linker gedeelte) moesten dan praten uitbeelden, en de vijf woorden (rechter gedeelte) stonden dan weer voor een vocabulair en dus een taal, zoiets.
    pi_67466304
    go is de onyomi van 語. Dat bestaat uit 3 radicalen: linker gedeelte (linkerhelft beter gezegd) met 4 streepjes en vierkantje eronder is 'praten/say' wat je ook wel ziet bij het werkwoord iu . Rechtsboven is 5 en rechtsonderin nog een vierkantje dat voor mond staat. Ik weet zelf niet vanwaar er 5 staat of nog een keer mond.. ik dacht eerst misschien vanuit het idee dat ze maar 5 klinkers hebben, maar ze zien ya / yu / yo als klinkers en hadden er vroeger meer, dus dat zal het geval niet zijn...

Als je een landnaam hebt, dan kun je automatisch ook verwijzen naar het taal door enkel go erachter te zetten.
    Oranda -> Orandago
    Supein -> Supeingo
    etc.

Eigo is beetje apart, want ei is de afkorting voor engeland/britain.
      zaterdag 28 maart 2009 @ 07:38:42 #115
    8076 JeOma
    voor al uw recepten
    pi_67486747
    quote:
    Heb 'm net uit. Heb me kapot gelachen. Heb jij dit geschreven? Jij moet schrijver worden ofzo man. Ik ga een stuk geruster naar Japan zometeen.

[ Bericht 6% gewijzigd door JeOma op 28-03-2009 07:47:13 ]
    pi_67489747
    quote:
    Op vrijdag 27 maart 2009 11:50 schreef speknek het volgende:
    , nou ik heb hele andere ervaringen...

Maar misschien komt het omdat ik het grootste gedeelte van de tijd in een niet-toeristisch gedeelte van Tokyo heb doorgebracht.
    Ja misschien heb ik het ook verkeerd gezegd; nu klinkt het alsof iedereen engels kan, maar dat is niet zo. Ik heb me er wel mee gered, maar dus in combinatie met gebaren taal, en wijzen. Hoe dan ook, met enkele woordjes Japans red je het prima, vooral omdat japanners gewoon zo behulpzaam zijn (al heb ik wel een keer meegemaakt dat ik een japanse aansprak die zo verlegen werd dat ze een beetje begon te giechelen en snel een hoekje in de tram inkroop...)
      zondag 29 maart 2009 @ 00:35:20 #117
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_67509765
    Heb er nu 6 dagen Tokyo op zitten. Vind het echt super tot nu toe. Japanners echt enorm aardig en behulpzaam... Hoewel Engels nogal eens lastig is zijn ze nooit te beroerd om het te proberen, pas liep een meisje gewoon helemaal mee naar een winkel, om het aan te wijzen.
    Ook grappig in de metro, ze lijken echt een beetje in hun eigen wereldje te leven ofzo, het boeit ze echt niks wat er naast ze gebeurt, kijken in ieder geval niet vreemd op van anderen, of dat nou buitenlanders of "vreemd" geklede Japanners zijn.

Vandaag de laatste dag in Tokyo, zo naar Harajuku. Dan morgen voor 2 nachten naar Hiroshima, daarna 5 nachten Kyoto en tot slot nog 2 in Tokyo.

We hadden vantevoren extreem veel uitgezocht (adressen van winkels bv. in Japans en Engels en plattegrondjes) en dan is het allemaal goed te doen. Denk dat het lastiger was geweest als je bijvoorbeeld alleen een naam van een winkel ofzo weet.

Voor geinteresseerden, weblog met foto's:
    http://www.mthalen-japan.blogspot.com/
    Haters everywhere but I don't really care.
      zondag 29 maart 2009 @ 09:22:57 #118
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_67512859
    Leuke foto's Maar waar haal je de tijd en energie vandaan om ook nog overal een verhaaltje bij te posten
    Erg leuk dat jullie kennelijk heel specifieke doelen hadden (de poppen en de stoffen). Zo zie je nog een wat anders
    50.000 O+
    pi_67513067
    quote:
    Ook gedownload

Leuk geschreven zeg! Hier zou je een boek van moeten maken. Ik zou het kopen.
      zondag 29 maart 2009 @ 14:15:00 #120
    28167 matthijst
    pi_67517546
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 09:22 schreef MissMSX het volgende:
    Leuke foto's Maar waar haal je de tijd en energie vandaan om ook nog overal een verhaaltje bij te posten
    Erg leuk dat jullie kennelijk heel specifieke doelen hadden (de poppen en de stoffen). Zo zie je nog een wat anders
    Hehe, elke avond nog tot laat aan het tikken inderdaad
    Ik maak na een vakatie thuis altijd een fotoboek (digitaal -> afdrukken), dus als ik nu alles er vast een beetje bijzoek, weet ik over een paar weken ook nog wat we gedaan hebben en is het meeste copy pasten
      zondag 29 maart 2009 @ 20:18:23 #121
    8076 JeOma
    voor al uw recepten
    pi_67527287
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 14:15 schreef matthijst het volgende:

[..]

Hehe, elke avond nog tot laat aan het tikken inderdaad
    Ik maak na een vakatie thuis altijd een fotoboek (digitaal -> afdrukken), dus als ik nu alles er vast een beetje bijzoek, weet ik over een paar weken ook nog wat we gedaan hebben en is het meeste copy pasten
    Gave blog man! Mooie foto's ook!

Edit: en dan nog wat... Ik lees overal dat het 100V is wat er uit de Japanse stopcontacten komt. Maar hoe werkt dat, als ik met een convertor mijn digitale cam wil opladen, gaat dat uberhaupt lukken met dezelfde transformator die ik in met 220V in NL gebruik? Of moet ik dan (daar?) ergens een ladertje kopen ofzo?

[ Bericht 17% gewijzigd door JeOma op 30-03-2009 07:57:42 ]
      maandag 30 maart 2009 @ 09:20:23 #122
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_67538213
    Het staat meestal op de adapter van je oplader welke stroom hij aankan. INPUT 100-240V of iets dergelijks. Vrijwel elke adapter kan dat wel aan.
    pi_67540695
    Tijd geleden dat ik hier heb gepost, tot op heden nog steeds niet gelukt terug naar Japan te gaan maar goed.

Ik denk dat dit het handigste topic is om te melden dat BBC4 (misschien niet de meest handige om te ontvangen vanuit Nederland) momenteel een maand lang documentaires over Japan uitzend. Docu's over de obsessie met vis, de algemene cultuur, geisha's, natuur en daarnaast wat Japanse films. Erg goed en erg interessant!
    pi_67541933
    Ik wilde keelpastilles omdat ik keelpijn had, en heb bij een drogist gewoon een roggelend oud mannetje nagedaan en naar mijn keel gegrepen. Ze begrepen het. Alleen neuzen snuiten vinden ze hier barbaars, en ik nies tijdens verkoudheden zeker 20 keer per uur.
      maandag 30 maart 2009 @ 11:55:21 #125
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_67541989
    Ik had een wrat op m'n vinger, maar dat kreeg ik ze echt niet uitgelegd, zelfs niet toen ik hem liet zien .
    pi_67542049
    Een briljant mes bij Aritsugu gekocht
    Nu kan ik bij episch sushi falen de schuld niet meer bij de gebruikte messen in de keuken leggen.
      maandag 30 maart 2009 @ 12:06:24 #127
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_67542303
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 11:53 schreef _Arual_ het volgende:
    Ik wilde keelpastilles omdat ik keelpijn had, en heb bij een drogist gewoon een roggelend oud mannetje nagedaan en naar mijn keel gegrepen. Ze begrepen het. Alleen neuzen snuiten vinden ze hier barbaars, en ik nies tijdens verkoudheden zeker 20 keer per uur.
    Heb je wel zo'n kek mondkapje?
    50.000 O+
    pi_67542889
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 11:55 schreef speknek het volgende:
    Ik had een wrat op m'n vinger, maar dat kreeg ik ze echt niet uitgelegd, zelfs niet toen ik hem liet zien .
    Hehe mijn vriendin had een blaar op haar voeten waar vocht zich in ophoopte. Dat heeft ze een keer eerder meegemaakt, en toen moest ze aan de anitbiotica. Vandaar dat we in japan maar even naar het ziekenhuis gingen om er naar te laten kijken.

Er was een engels sprekende dokter, maar toen ie de blaar zag was zijn eerste reactie "WOW!" waarna hij zei: "What do you want me to do with it?"

Nou ja toen we hem vroegen hem even open te prikken, en hij dat ook van twee andere dokters kreeg te horen die mee kwam kijken is dat helemaal goedgekomen, maar het was wel een aparte ervaring...

Ook leuk om eens te kijken hoe het er aan toe gaat in een Japans ziekenhuis (ik werk zelf ook in een ziekenhuis).
    pi_67546678
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 09:20 schreef speknek het volgende:
    Het staat meestal op de adapter van je oplader welke stroom hij aankan. INPUT 100-240V of iets dergelijks. Vrijwel elke adapter kan dat wel aan.
    Dat kan, alleen je accu's gaan gek doen.
    Laptop is binnen 1 uur leeg bij normaal gebruik en mijn Nokia reset van zichzelf 1 à 2 keer per dag op.
    なんだっけ
    pi_67547398
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 11:07 schreef xienix84 het volgende:
    Ik denk dat dit het handigste topic is om te melden dat BBC4 (misschien niet de meest handige om te ontvangen vanuit Nederland) momenteel een maand lang documentaires over Japan uitzend. Docu's over de obsessie met vis, de algemene cultuur, geisha's, natuur en daarnaast wat Japanse films. Erg goed en erg interessant!
    Fijn dat je het meldt. De laatste documentaire was gisteravond.
      maandag 30 maart 2009 @ 15:53:09 #131
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_67549243
    Is er voor die documentaires een soort uitzendinggemist of iets dergelijks?
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
    pi_67554467
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 15:53 schreef Jabberwocky het volgende:
    Is er voor die documentaires een soort uitzendinggemist of iets dergelijks?
    BBC heeft in de UK de Iplayer waar je de programma's kan downloaden en terugkijken op pc/mobiel. Moet je wel iemand kennen die in Engeland zit, aangezien andere ip-adressen buiten dat land zijn geblokkeerd.
    なんだっけ
      dinsdag 31 maart 2009 @ 00:49:12 #133
    28167 matthijst
    pi_67565416
    Is er toevallig iemand die in Japan woont en een Japanse telefoon heeft?
    Ik wil zo'n ringtone van Daikokudrugstore downloaden maar krijg een foutmelding.
    Volgens mij hier onderaan ergens: http://www.daikokudrug.com/m/
    Of, als ik het goed snap, direct via: http://www.daikokudrug.com/r/

Mocht het iemand wel lukken,...Thanks

[ Bericht 3% gewijzigd door matthijst op 31-03-2009 13:31:44 ]
    pi_67566995
    quote:
    Op dinsdag 31 maart 2009 00:49 schreef matthijst het volgende:
    Is er toevallig iemand die in Japan woont en een Japanse telefoon heeft?
    Ik wil zo'n ringtone van Daikokudrugstore downloaden maar krijg een foutmelding.
    Volgens mij hier onderaan ergens: http://www.daikokudrug.com/m/
    Of, als ik het goed snap, direct via: http://www.daikokudrug.com/r/

Mocht het iemand wel lukken, mthalen[apeding]gmail
    Thanks
    http://www.xs4all.nl/~mischa78/daikoku_au.mmf

Kan het bestand alleen op mijn mobiel afspelen... succes ermee
      dinsdag 31 maart 2009 @ 13:31:19 #135
    28167 matthijst
    pi_67576617
    Thanks, thuis s ff mee klooien
    pi_67587632
    Aargh.. Morgen verhuizen naar Warabi in Saitama.. Waarom had ik deze kamer hier niet eerder gevonden..
    Life is not fair >.<
    なんだっけ
    pi_67599523
    Zat net de hele avond mijn panoramyo site te updaten, was best lastig om de locaties terug te vinden..
      woensdag 1 april 2009 @ 19:54:57 #138
    224882 ico_nld
    sailing home
    pi_67623511
    Ik blijf lekker zoeken naar slaapplaatsen. Het merendeel van de 13 nachten zal ik doorbrengen in Ryokans (denk aan Kimi ryokan en Toukaisou. Als iemand ervaringen daarmee heeft, hoor ik het graag.) Nu is het zo dat ik ook graag 1 a 2 nachten in een hotel in Shibuya of Shinjuku door wil brengen. Het liefst in een hotel / slaapgelegenheid met prachtige views van de wolkenkrabbers. Heeft iemand enig idee welke gelegenheden geschikt zijn voor iemand met een niet al te ruim budget? Thanks.
    You want more mysterious? I'll just try and think, "Where the hell's the whiskey?
    pi_67683099
    Hotel in Shinjuku/Shibuya met een mooie view met een klein budget?
    Niet echt mogelijk voor zover ik weet. Kost volgens mij allemaal minstens 100 euro p/n.
    なんだっけ
    pi_67686594
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 14:55 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Fijn dat je het meldt. De laatste documentaire was gisteravond.
    Sorry! Had ik niet in de gaten! Inderdaad kijk ik ze via iplayer...
    pi_67697595
    Nou, Tokyo staat in volle bloei hoor, Ueno bv was mooi om te zien. Morgen weer naar het ubersaaie Narita vliegveld. Straks maar de DS in de lader gooien, want dat vliegveld is echt nog saaier dan Tenerife of zo
      zaterdag 4 april 2009 @ 09:07:39 #142
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_67698303
    quote:
    Op zaterdag 4 april 2009 04:38 schreef Pheno het volgende:
    Nou, Tokyo staat in volle bloei hoor, Ueno bv was mooi om te zien. Morgen weer naar het ubersaaie Narita vliegveld. Straks maar de DS in de lader gooien, want dat vliegveld is echt nog saaier dan Tenerife of zo
    Het is altijd weer veel te snel voorbij he?
    Nah ja, toch een goede terureis gewenst en ik hoop dat jullie genoten hebben
    50.000 O+
    pi_67749106
    Alle vakanties zijn te snel voorbij. Maar goed, de volgende zal het even geen Japan worden. Dan vouwen we de kaart weer open en komt het dartpijltje weer.

Ik geloof dat we voor 750+ euro ingevoerd hebben, dus we hebben heel veel stukjes japan thuis nu
      maandag 6 april 2009 @ 08:08:47 #144
    96449 Papigiulio
    feelin' frisky?
    pi_67749390
    Wie woont er in de omgeving Osaka?
    The greatest trick the Devil ever pulled, was convincing the world that he didn't exist.
    pi_67751013
    Deze hier woont in Osaka:
      maandag 6 april 2009 @ 14:34:13 #146
    96449 Papigiulio
    feelin' frisky?
    pi_67759625
    quote:
    Op maandag 6 april 2009 09:43 schreef Pheno het volgende:
    [ afbeelding ]
    Ahh ja die ken ik, ik heb zn broertje al ontmoet:

The greatest trick the Devil ever pulled, was convincing the world that he didn't exist.
      maandag 6 april 2009 @ 15:10:21 #147
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_67760875
    quote:
    Op maandag 6 april 2009 09:43 schreef Pheno het volgende:
    [ afbeelding ]
    ik vond deze jongens leuker.

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_67762264
    quote:
    Op maandag 6 april 2009 15:10 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

ik vond deze jongens leuker.

[ afbeelding ]

Daar duik ik nog wel eens mee op vakantie, dus achter glas vond ik ze minder
    Maar wel een tof aquarium, al vond ik het geaaigedeelte op het eind weer jammer. Maar volgens mij is zoiets nu ook in Harderwijk, dus ik kan niets zeggen...

Maar twee walvishaaien houden is toch wel weer erg tof. En die manta was ook erg mooi om te zien. Ook dat je steeds meer de diepte in liep was leuk uitgewerkt, zo zie je de zeerob van boven tot onder steeds weer terugkomen.
      woensdag 8 april 2009 @ 13:29:36 #149
    250867 Lovedoodle
    Kabuki Rock
    pi_67826722
    Dit jaar ga ik naar Japan. Ik weet alleen niet hoe ik het met geld moet regelen, kan je daar pinnen of w/a? Nog enige tips voor hotspots?
    No matter how your heart is grieving
    if you keep on believing
    The dream your heart wish for comes true
      woensdag 8 april 2009 @ 13:30:58 #150
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_67826776
    Bij sommige pinautomaten wel, anderen niet, de meeste mensen laden gewoon heel veel geld in op het vliegveld.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')