Tja wat is tragisch, ik heb in Kyoto met mijn vriendin in de "romantic train", een stoomtrein die langs de rotswanden de rivier volgt, gereden. Tja kitsch, maar wel weer heel Japans. Allemaal van die jonge stelletjes die mooi gebruik konden maken van de donkere tunnelsquote:Op zondag 22 maart 2009 22:02 schreef Jossos het volgende:
[..]
Die Hakone kabelbaan + boottocht vond ik vrijwel niets aan, die boot is ook vrij tragisch![]()
Ok, nu enkel nog tijd nodig! Belastingdienst maakt het leven makkelijker.quote:Op zondag 22 maart 2009 16:27 schreef NegaSado het volgende:
Yen gaat weer de juiste kant op!![]()
Nu nog wachten tot ik weer eens geld en tijd heb... Wil terug!
Pics or it didn't happenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:39 schreef Pheno het volgende:
Zo, 2 dagen Osaka er al op zitten. Leuke stad toch wel.
Kyoto is ook redelijk dicht bij Tokyo.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:39 schreef ico_nld het volgende:
Hmm.. Yokohama de moeite waard? Denk dat ik in de 2 weken dat ik in japan zit, dicht bij Tokyo wil blijven. Van daaruit eigen excursies ondernemen en Yokohama is goed te doen.
Ik vond het niet heel bijzonder. Als je echt niets beters te doen hebt...quote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:39 schreef ico_nld het volgende:
Hmm.. Yokohama de moeite waard? Denk dat ik in de 2 weken dat ik in japan zit, dicht bij Tokyo wil blijven. Van daaruit eigen excursies ondernemen en Yokohama is goed te doen.
Ik zou het doenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:32 schreef JeOma het volgende:
Nog effe een vraagje van een Japan-newbie... Bij mijn boeking kan ik opgeven dat ik voor 100E met de Shinkansen kan. Is dat echt gaaf? Het lijkt me wel stoer, maar is het ook echt wat?
Er staat dit bij de beschrijving:
Op de transferdag van Kyoto naar Tokyo reis je met een zogenaamde highway-bus. Deze doet ongeveer 8 uur over de ruim 500 kilometer lange rit. Heb je geen zin om zo lang te 'kilometervreten' in de bus, dan kan je ook veel sneller in Tokyo zijn. We kunnen voor een aantrekkelijke prijs een stoel reserveren op de Shinkansen (hogesnelheidstrein), waarmee je in ongeveer 2 uur ter plaatse bent. Je dient dit bij boeking op te geven.
Behalve de 6 uur, wat zeggen jullie? 100E waard?
Ben vanuit Tokio met de nozomi richting Osaka gegaan in 2,5 uur. Dat zegt genoeg. Het kost wel wat, maar he, het gaat sneller dan het vliegtuig (inchecken, later weer bagage halen, wachten, etc), en dat kost meer. Dus gewoon doen. Als je geen JR pass hebt mag je met de nozomi, anders niet.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:32 schreef JeOma het volgende:
Nog effe een vraagje van een Japan-newbie... Bij mijn boeking kan ik opgeven dat ik voor 100E met de Shinkansen kan. Is dat echt gaaf? Het lijkt me wel stoer, maar is het ook echt wat?
Er staat dit bij de beschrijving:
Op de transferdag van Kyoto naar Tokyo reis je met een zogenaamde highway-bus. Deze doet ongeveer 8 uur over de ruim 500 kilometer lange rit. Heb je geen zin om zo lang te 'kilometervreten' in de bus, dan kan je ook veel sneller in Tokyo zijn. We kunnen voor een aantrekkelijke prijs een stoel reserveren op de Shinkansen (hogesnelheidstrein), waarmee je in ongeveer 2 uur ter plaatse bent. Je dient dit bij boeking op te geven.
Behalve de 6 uur, wat zeggen jullie? 100E waard?
ben je niet in de war met de Hikari lijnquote:Op woensdag 25 maart 2009 13:53 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ben vanuit Tokio met de nozomi richting Osaka gegaan in 2,5 uur. Dat zegt genoeg. Het kost wel wat, maar he, het gaat sneller dan het vliegtuig (inchecken, later weer bagage halen, wachten, etc), en dat kost meer. Dus gewoon doen. Als je geen JR pass hebt mag je met de nozomi, anders niet.
En de bloesemtijd is in Osaka ook begonnen
Hahaha, nu klinkt het net alsof je helemaal niet in de nozomi mag als je een Railpass hebt. Dat mag wel, maar dan moet je gewoon het volle pond betalenquote:Op woensdag 25 maart 2009 13:53 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ben vanuit Tokio met de nozomi richting Osaka gegaan in 2,5 uur. Dat zegt genoeg. Het kost wel wat, maar he, het gaat sneller dan het vliegtuig (inchecken, later weer bagage halen, wachten, etc), en dat kost meer. Dus gewoon doen. Als je geen JR pass hebt mag je met de nozomi, anders niet.
En de bloesemtijd is in Osaka ook begonnen
Daar denkt de Japan Times anders overquote:Op woensdag 25 maart 2009 17:37 schreef Crashcat het volgende:
Hanami m'n ass...![]()
Doorgaans is het goed weer heb ik gehoord. Maar het is hier miserabel en het blijft nog wel zo tot april T_T.
Wat ze vergeten te laten zien, is dat de trein nauwelijks bagageruimte heeft en je dus je bagage voor je kwijt moet of vooraan of achteraan het rijtuig achter de laatste stoel.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:34 schreef MissMSX het volgende:
En lange Hollandse benen zijn geen probleem: beenruimte zat
Ik kon in iedere trein mijn bagage zonder problemen kwijt eigenlijk. Zelden volle treinen gezien en meestal zaten ze vooral vol met japanners die geen bagage bij zich hebben.quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:03 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Wat ze vergeten te laten zien, is dat de trein nauwelijks bagageruimte heeft en je dus je bagage voor je kwijt moet of vooraan of achteraan het rijtuig achter de laatste stoel.
Wel leuk is om de bankjes rond te draaien
Rugzak. Tos bovenin. Klaarquote:Op woensdag 25 maart 2009 21:03 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Wat ze vergeten te laten zien, is dat de trein nauwelijks bagageruimte heeft en je dus je bagage voor je kwijt moet of vooraan of achteraan het rijtuig achter de laatste stoel.
Wel leuk is om de bankjes rond te draaien
Hier in Osaka is het wat wisselvallig, gisteren poepweer in de middag, maar de rest van de dagen prima. Nu ook weer een schijnend zonnetje in de ochtend. Tokyo zou ook zo moeten gaan bloeien begreep ik uit de laatste blossom forecast. Ik ben er toch pas begin april, dus laat het daar maar even regenen, nu mag het nogquote:Op woensdag 25 maart 2009 17:37 schreef Crashcat het volgende:
Hanami m'n ass...![]()
Doorgaans is het goed weer heb ik gehoord. Maar het is hier miserabel en het blijft nog wel zo tot april T_T.
Gaijins *shakes head*quote:Op donderdag 26 maart 2009 00:19 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik ga maar eens een publiek bad in, lekker het bad voor mezelf claimen
http://japanese.about.com/library/blbasic.htmquote:Op vrijdag 27 maart 2009 07:43 schreef JeOma het volgende:
En dan nog 's iets. Ik ga dus over 6 weken naar Japan (voor 2 weekjes). Ik heb voor de lol al ff een Japanse les gedownload (Rosetta Stone) en ook iets voor de Nintendo DS (soort spelvorm-Japans-leren). Maar ik kan er geen káás van bakken.Is het uberhaupt mogelijk om "een paar zinnetjes" te leren in een paar weken, of is dat gewoon kansloos met een taal als Japans? Ik hoef echt geen volzinnen uit te kunnen spreken, maar wat leuke dingetjes als "alstublieft", "dank u wel" etc. zou al leuk zijn.
Ik weet nu al dat "connichiwa" (ik schrijf het vast superfout) "hallo" is...
Dat is voor echt de taal leren. JeOma heeft een survivalguide nodig, en wie gaat er op vakantie nou een gesprekje aanknopen bij de post office? Het is vooral handig te weten wat je in een restaurant moet doen imo.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 07:53 schreef MissMSX het volgende:
http://japanese.about.com/library/blbasic.htm
He cool! Dank je! Ik vind 'm nuttig, that's all I was looking for!quote:Op vrijdag 27 maart 2009 08:53 schreef speknek het volgende:
http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=other&file=Japan_101.pdf
Je hebt gelijk, wat een domme foutquote:Op vrijdag 27 maart 2009 13:43 schreef koffiegast het volgende:
@ Speknek: Oranda GA? Eigo GA? Zover ik weet is de suffix voor aan te wijzen dat je over de taal van het land hebt gewoon go (zoals in Eigo), maar wat die ga daar nog achter doet? Misschien als je het in een zin hebt waar je over Holland of Engels specifiek spreekt?
net als nihongo..quote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:39 schreef speknek het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, wat een domme fout. Ga en go lijkt op elkaar, en het is anderhalf jaar geleden dat ik er ben geweest moet je maar denken. En inderdaad 'ga' als in "eigo ga wakarimaska?".
Maar wat is dan Nederlands? Orandago?
Heb 'm net uit. Heb me kapot gelachen. Heb jij dit geschreven? Jij moet schrijver worden ofzo man.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 08:53 schreef speknek het volgende:
Ja misschien heb ik het ook verkeerd gezegd; nu klinkt het alsof iedereen engels kan, maar dat is niet zo. Ik heb me er wel mee gered, maar dus in combinatie met gebaren taal, en wijzen. Hoe dan ook, met enkele woordjes Japans red je het prima, vooral omdat japanners gewoon zo behulpzaam zijn (al heb ik wel een keer meegemaakt dat ik een japanse aansprak die zo verlegen werd dat ze een beetje begon te giechelen en snel een hoekje in de tram inkroop...)quote:Op vrijdag 27 maart 2009 11:50 schreef speknek het volgende:, nou ik heb hele andere ervaringen...
Maar misschien komt het omdat ik het grootste gedeelte van de tijd in een niet-toeristisch gedeelte van Tokyo heb doorgebracht.
Ook gedownloadquote:Op vrijdag 27 maart 2009 08:53 schreef speknek het volgende:
Hehe, elke avond nog tot laat aan het tikken inderdaadquote:Op zondag 29 maart 2009 09:22 schreef MissMSX het volgende:
Leuke foto'sMaar waar haal je de tijd en energie vandaan om ook nog overal een verhaaltje bij te posten
Erg leuk dat jullie kennelijk heel specifieke doelen hadden (de poppen en de stoffen). Zo zie je nog een wat anders
Gave blog man! Mooie foto's ook!quote:Op zondag 29 maart 2009 14:15 schreef matthijst het volgende:
[..]
Hehe, elke avond nog tot laat aan het tikken inderdaad
Ik maak na een vakatie thuis altijd een fotoboek (digitaal -> afdrukken), dus als ik nu alles er vast een beetje bijzoek, weet ik over een paar weken ook nog wat we gedaan hebben en is het meeste copy pasten
Heb je wel zo'n kek mondkapje?quote:Op maandag 30 maart 2009 11:53 schreef _Arual_ het volgende:
Ik wilde keelpastilles omdat ik keelpijn had, en heb bij een drogist gewoon een roggelend oud mannetje nagedaan en naar mijn keel gegrepen. Ze begrepen het. Alleen neuzen snuiten vinden ze hier barbaars, en ik nies tijdens verkoudheden zeker 20 keer per uur.
Hehe mijn vriendin had een blaar op haar voeten waar vocht zich in ophoopte. Dat heeft ze een keer eerder meegemaakt, en toen moest ze aan de anitbiotica. Vandaar dat we in japan maar even naar het ziekenhuis gingen om er naar te laten kijken.quote:Op maandag 30 maart 2009 11:55 schreef speknek het volgende:
Ik had een wrat op m'n vinger, maar dat kreeg ik ze echt niet uitgelegd, zelfs niet toen ik hem liet zien.
Dat kan, alleen je accu's gaan gek doen.quote:Op maandag 30 maart 2009 09:20 schreef speknek het volgende:
Het staat meestal op de adapter van je oplader welke stroom hij aankan. INPUT 100-240V of iets dergelijks. Vrijwel elke adapter kan dat wel aan.
Fijn dat je het meldt. De laatste documentaire was gisteravond.quote:Op maandag 30 maart 2009 11:07 schreef xienix84 het volgende:
Ik denk dat dit het handigste topic is om te melden dat BBC4 (misschien niet de meest handige om te ontvangen vanuit Nederland) momenteel een maand lang documentaires over Japan uitzend. Docu's over de obsessie met vis, de algemene cultuur, geisha's, natuur en daarnaast wat Japanse films. Erg goed en erg interessant!
BBC heeft in de UK de Iplayer waar je de programma's kan downloaden en terugkijken op pc/mobiel. Moet je wel iemand kennen die in Engeland zit, aangezien andere ip-adressen buiten dat land zijn geblokkeerd.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:53 schreef Jabberwocky het volgende:
Is er voor die documentaires een soort uitzendinggemist of iets dergelijks?
http://www.xs4all.nl/~mischa78/daikoku_au.mmfquote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:49 schreef matthijst het volgende:
Is er toevallig iemand die in Japan woont en een Japanse telefoon heeft?
Ik wil zo'n ringtone van Daikokudrugstore downloaden maar krijg een foutmelding.
Volgens mij hier onderaan ergens: http://www.daikokudrug.com/m/
Of, als ik het goed snap, direct via: http://www.daikokudrug.com/r/
Mocht het iemand wel lukken, mthalen[apeding]gmail
Thanks
Sorry!quote:Op maandag 30 maart 2009 14:55 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Fijn dat je het meldt. De laatste documentaire was gisteravond.
Het is altijd weer veel te snel voorbij he?quote:Op zaterdag 4 april 2009 04:38 schreef Pheno het volgende:
Nou, Tokyo staat in volle bloei hoor, Ueno bv was mooi om te zien. Morgen weer naar het ubersaaie Narita vliegveld. Straks maar de DS in de lader gooien, want dat vliegveld is echt nog saaier dan Tenerife of zo
Ahh ja die ken ik, ik heb zn broertje al ontmoet:quote:
ik vond deze jongens leuker.quote:
Daar duik ik nog wel eens mee op vakantie, dus achter glas vond ik ze minderquote:Op maandag 6 april 2009 15:10 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
ik vond deze jongens leuker.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |