lijkt me welquote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:51 schreef koffiegast het volgende:
Tvp's niet geaccepteerd nu?
ik hoop nog binnen paar jaar eens te kunne studere in japan, moet tog wel als je AI studeert lijkt me.
Het aquarium, De Sky Tower en 's avonds uitgaan.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:10 schreef _Arual_ het volgende:
Ik plaats ook eens een keer een onvervalste tvp zeg...
Iemand nog tips voor Osaka?
Tja, ik ben docent, dus zit automatisch gebonden aan het hoogseizoen.. Het liefste zou ik in de herfst willen gaan, maar ach, 2 weken in de zomer.. mag niet klagen denk ik zo Zal eens zoeken naar het klimaat danquote:
Nikko is mooier, idd! maar vond Kamakura ook niet verkeerd..quote:Op woensdag 11 maart 2009 09:01 schreef Strolie75 het volgende:
Ik vond Kamakura ook erg leuk. Mooie tempelroutes, waarbij je o.a. een stuk door de natuur loopt en de grote Buddah.
Klopt. Behalve natuurlijk de lokale treinenquote:Op woensdag 11 maart 2009 18:20 schreef Pheno het volgende:
Even een vraagje: ik neem geen railpas, omdat we het geld er gewoon niet uithalen (als ik de site http://grace.hyperdia.com/cgi-english/hyperWeb.cgi dat gelinkt is op tozai.nl moet geloven). Maar een kaartje koop je toch ook op de tijd daar? In ieder geval de reservering van de stoelen?
Dit is misschien handig?quote:Op woensdag 11 maart 2009 19:23 schreef Pheno het volgende:
Rapid express zijn niet lokaal ga ik even van uit Dus daar kan ik ook reserveren? Ik zie dat er een rapid van osaka naar kyoto gaat voor weinig, JR special rapid service voor 540 yen, dat is verdomd weinig
Kan wel kloppen, het is dan ook maar een heel klein stukkie. En Special Rapid was geloof ik nog iets anders dan Rapid of Rapid Express. Special Rapid was de snelste versie geloof ik (behalve natuurlijk de shinkansen)quote:Op woensdag 11 maart 2009 19:23 schreef Pheno het volgende:
Rapid express zijn niet lokaal ga ik even van uit Dus daar kan ik ook reserveren? Ik zie dat er een rapid van osaka naar kyoto gaat voor weinig, JR special rapid service voor 540 yen, dat is verdomd weinig
quote:Op woensdag 11 maart 2009 21:45 schreef Aap_2 het volgende:
[..]
Kan wel kloppen, het is dan ook maar een heel klein stukkie. En Special Rapid was geloof ik nog iets anders dan Rapid of Rapid Express. Special Rapid was de snelste versie geloof ik (behalve natuurlijk de shinkansen)
quote:1) Train categories
All types of Japanese trains, from local to shinkansen, are typically classified into the following categories:
Local (kakueki-teisha or futsu-densha)
Local trains stop at every station.
Rapid (kaisoku)
Rapid trains skip some stations. There is no difference in the ticket price between local and rapid trains.
Express (kyuko)
Express trains stop at even fewer stations than rapid trains. Japan Railways (JR) charges an express fee in addition to the base fare.
Limited Express (tokkyu)
Limited express trains stop only at major stations. A limited express fee usually has to be paid in addition to the base fare. It is typically between 500 and 4000 yen. JR railway companies always charge this fee, but some other private railway companies do not.
Super Express (shinkansen)
Shinkansen are only operated by JR. Shinkansen run along separate tracks and platforms. A limited express fee has to be paid in addition to the base fare. It is typically between 800 and 8000 yen.
Nou ja, op die site die ik zelf gebruik staat dat er geen extra fee is, dus dat scheelt. Nozomi natuurlijk wel, maar die is dan nog trager dan de rapid ook. Nou ja.quote:Op woensdag 11 maart 2009 21:45 schreef Aap_2 het volgende:
[..]
Kan wel kloppen, het is dan ook maar een heel klein stukkie. En Special Rapid was geloof ik nog iets anders dan Rapid of Rapid Express. Special Rapid was de snelste versie geloof ik (behalve natuurlijk de shinkansen)
Is dit nog wat voor jullie? El cheapo treinkaartjes?quote:Op woensdag 11 maart 2009 21:54 schreef Pheno het volgende:
[..]
Nou ja, op die site die ik zelf gebruik staat dat er geen extra fee is, dus dat scheelt. Nozomi natuurlijk wel, maar die is dan nog trager dan de rapid ook. Nou ja.
De bedoeling is van Tokyo naar Osaka en dan langzaam weer terug naar Tokyo. En als het goed is bloesem zien, de forecast ziet er goed uit. En anders vermaken we ons alsnog prima
Dan moeten we maar kijken wanneer we eens naar het noorden gaan, dat zal wel een volgende reis worden
Nee, de duurste treinreizen zijn nozomi, de rest kost al geen drol, volgens mij zijn we met die kaart alsnog duurder uit Van de week zal ik eens rekenen, maar het reisschema is lekker rustig in elkaar gezet. Vorige keer heb ik heel veel treinen gezien, nu een stuk minder.quote:Op woensdag 11 maart 2009 21:59 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Is dit nog wat voor jullie? El cheapo treinkaartjes?
quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:04 schreef Pheno het volgende:
[..]
Nee, de duurste treinreizen zijn nozomi, de rest kost al geen drol, volgens mij zijn we met die kaart alsnog duurder uit Van de week zal ik eens rekenen, maar het reisschema is lekker rustig in elkaar gezet. Vorige keer heb ik heel veel treinen gezien, nu een stuk minder.
quote:Wireless Internet on N700 Tokaido Shinkansen trains
From March 14, wireless high-speed internet connection will be available on N700 trains sets on the Tokaido Shinkansen (Tokyo - Yokohama - Nagoya - Kyoto - Osaka). Because the N700 train sets are almost exclusively used on nozomi trains, Japan Rail Pass holders will not be able to profit from the new service.
Ik ken er hier nog een die vrijwel alle uurtjes in de trein heeft zitten PSP-enquote:Op woensdag 11 maart 2009 22:12 schreef Pheno het volgende:
Ik neem mooi mijn psp mee, heb ik nog wat te doen op de N700 [14.gif]
Een van de shinkansens die ik nog moet zitten, legaal dan
Ik was de quote tags vergeten, want zo staat het in The Rough Guide, om dan vervolgens inderdaad ook het tegendeel te beweren.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:35 schreef Jossos het volgende:
Bull! Het kasteel is inderdaad naadje (afgefikt in jaren '70, nu een betonnen rotzooi ding), maar er is echt zeker wel genoeg toeristisch vermaak te vinden in Osaka. Amerika-mura, Dotonbori, Honmachi etc., genoeg vette winkeltjes, gekke mensen en leuke shit om te doen. Het is lelijk, het is beton, het stinkt een beetje, echt een Japanse stad dus.
Dat klopt, maar de railpas is tegenwoordig een idiote 415 euro voor 2 weken, per persoon. Met dan nog wat administratiekosten omdat we niet bij tozai geboekt hebben (hoezo naaiwerk) en nog eens verzendkosten van 9 euro minimaal. Ik heb even gekeken en met de hoofdlijnen zijn we 250 euro pp kwijt, dan moet het wel gek lopen als ik nog eens 200 euro pp kwijt zou zijn met kleine tochtjes. Dan zou die kaart die MissMSX net linkte nog een optie zijn: 5 strippenkaart voor 11500.quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:20 schreef DutchTrain het volgende:
Ligt inderdaad aan je reisschema. Want een enkeltje Tokyo - Osaka kost al 120 euro.
Die rapid service is een metro-achtige trein tussen Kyoto en Osaka. Is inderdaad niet zo duur voor de afstand, zeker niet als je het vergelijkt met de tarieven voor de metro in Kyoto. Voordeel van een Railpass is ook dat je daarmee op de JR ringlijnen van Osaka en Tokyo kan reizen.
Ik heb vorig jaar de railpass via JAL-kantoor in Duitsland besteld: tegen dagkoers + een schappelijk beetje. Verzendkosten worden niet apart verrekend (dat zit dan in het schappelijke beetje extra )quote:Op donderdag 12 maart 2009 05:38 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat klopt, maar de railpas is tegenwoordig een idiote 415 euro voor 2 weken, per persoon. Met dan nog wat administratiekosten omdat we niet bij tozai geboekt hebben (hoezo naaiwerk) en nog eens verzendkosten van 9 euro minimaal. Ik heb even gekeken en met de hoofdlijnen zijn we 250 euro pp kwijt, dan moet het wel gek lopen als ik nog eens 200 euro pp kwijt zou zijn met kleine tochtjes. Dan zou die kaart die MissMSX net linkte nog een optie zijn: 5 strippenkaart voor 11500.
De werkelijke koers zit nu rond de 0,81/0,82. Je betaalt in totaal dus ongeveer 12 euro extra kosten. Dat vind ik schappelijkquote:Auf Grund der aktuellen Situation gelten ab sofort wöchentlich festgelegte Umrechnungsraten für den Japan Rail Pass.
10.03.- 16.03.09: 100 Yen = 0,84 EUR
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |