quote:V50 gaat niet door. Bedankt werk.
Geeft misschien wel ruimte voor; http://link.marktplaats.nl/230612717
Wat een pracht exemplaar. Bijna belastingvrij, en kan er een oldtimerverzekering op afsluiten.
Heb je er even aan toegevoegd.quote:Op maandag 9 maart 2009 11:17 schreef TheSilencer het volgende:
Yay! Ik sta in het lijstje! Overigens zakelijk een V50 D5... Die staat er dan weer niet bij...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heeft mijn broertje ook (een zwarte)... Nog een paar weken want hij switcht van baan en moet dan zelf een auto kopen... Ben benieuwd of dat een Volvo wordt.quote:
Te duur zonder kenteken en LPG...quote:
Helaas. http://www.amt.nl/web/Nie(...)ers-toch-beperkt.htmquote:Op maandag 9 maart 2009 11:41 schreef Kentoet het volgende:
*meldt*
Sinds een jaar rijd ik in een Volvo 740 2.3 GLE station met overdrive uit '87. Ik heb nog nooit zo van een auto genoten, wat een relaxte bak.
Ik hoop van harte dat ik er nog vele jaren met plezier in zal rijden. Vooral het vooruitzicht van een gastank en oldtimerschap lijken mij wel wat.
Je hebt ook een 1.7 zonder turbo.quote:Op maandag 9 maart 2009 08:31 schreef r8ality het volgende:
440 turbo dus?
Even nagezocht, klopt inderdaad. Wel niet echt veel geleverd volgens mij .quote:Op maandag 9 maart 2009 16:00 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Je hebt ook een 1.7 zonder turbo.
En ik heb geen 440 meer maar een 850 2.5i GLT.
P1800's beginnen schaars te worden, maar 20.000 euro is wel erg overdreven. Dat kost een compleet gerestaureerde Duett ook, en daar zit wel ff meer werk aan dan een P1800 .quote:Op maandag 9 maart 2009 12:10 schreef Koploperkopper het volgende:
Heeft gister iemand trouwens die ouwe report over de The Winter Trial 2008 zitten kijken op RTL7? Hoop oude Volvo's. Prachtige Amazon's, maar ook in ieder geval 1 schitterende P1800 Coupe zag ik voorbij komen.
[ afbeelding ]
http://thegallery.onlinev(...)details/?sid=1719706
Ooit, op 1 dag!
Gofferdegoffer die vieze gristenunie ook altijd, alles wat leuk is in het leven beperken ze...... Moet ik weer een andere zoeken, van vóór '87.quote:Op maandag 9 maart 2009 16:00 schreef r8ality het volgende:
[..]
Helaas. http://www.amt.nl/web/Nie(...)ers-toch-beperkt.htm
Het wordt kort dag, maar in principe zou met nieuwe verkiezingen in 2011 het zaakje teruggedraaid kunnen worden, maar ws. dan niet meteen. Je moet dus nu vast auto's van 1986 of ouder in gaan kopen .quote:Op maandag 9 maart 2009 16:11 schreef Kentoet het volgende:
[..]
Gofferdegoffer die vieze gristenunie ook altijd, alles wat leuk is in het leven beperken ze...... Moet ik weer een andere zoeken, van vóór '87.
Bedankt voor de link in ieder geval, ik was er echt niet van op de hoogte. Zat de dagen al af te tellenquote:Op maandag 9 maart 2009 16:14 schreef r8ality het volgende:
[..]
Het wordt kort dag, maar in principe zou met nieuwe verkiezingen in 2011 het zaakje teruggedraaid kunnen worden, maar ws. dan niet meteen. Je moet dus nu vast auto's van 1986 of ouder in gaan kopen .
Staat inderdaad gewoon op kenteken. Tsja, geen LPG. 't Is wel lekker in originele staat zo. En in 2010 mag je er aan mee doen met de The Winter Trial.quote:
Wil je me nog onder '850' zettenquote:Op maandag 9 maart 2009 19:31 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Staat inderdaad gewoon op kenteken. Tsja, geen LPG. 't Is wel lekker in originele staat zo. En in 2010 mag je er aan mee doen met de The Winter Trial.
Done.quote:
Mijn Volvo ook niet. Voorscherm rechtgedrukt en weer door gereden. Ik heb 3 van die schijnwerper-joekels op de voorbumper zitten, waren niet eens krom, alleen wat omhoog gebogen .quote:Op dinsdag 10 maart 2009 17:48 schreef TheSilencer het volgende:
Die koe is niet onder de indruk!
alleen jammer dat hij van Yamaha is, maar aan de andere kant ook weer beter.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:52 schreef Koploperkopper het volgende:
Ik zal morgen wel een mooie OP maken als jullie dat willen. Heb toch vrije tijd zat weer.
Ondertussen!
Mooi ding zeg die 4.4 V8 van Volvo. Lekker onverwachts bruut ook!
En deze klinkt ook niet verkeerd;
Echt? Bah. Maakt Volvo tegenwoordig helemaal niets zelf meer? T5/T6 misschien nog?quote:Op woensdag 11 maart 2009 10:37 schreef Pas259 het volgende:
[..]
alleen jammer dat hij van Yamaha is, maar aan de andere kant ook weer beter.
Volgens mij zijn alle motoren afgeleid van de 3.0 6-in-lijn uit de jaren 80.quote:Op woensdag 11 maart 2009 10:41 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Echt? Bah. Maakt Volvo tegenwoordig helemaal niets zelf meer? T5/T6 misschien nog?
Klinkt iig nog steeds goed.
Neeje. B21, B23 en B230 (240,740,940) zijn afgeleid van de B20 die eind jaren 60 is ontwikkeld.quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:48 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn alle motoren afgeleid van de 3.0 6-in-lijn uit de jaren 80.
1 cilinder eraf > 5cilinder uit de 850 en nog een cilinder afgezaagd > 740/760 > s40/V50
Pics Wat is de km stand?quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:47 schreef Mojave het volgende:
Ik heb sinds 2 weken een V70 uit 1997 op LPG G3
Ja die moet ik nog ff maken! Hij is iig donker blauw met beige leer en dashboard.quote:
Die V70's kunnen wel wat hebben Maar toffe bak hoor Ben benieuwd naar de foto's.quote:Op woensdag 11 maart 2009 21:57 schreef Mojave het volgende:
[..]
Ja die moet ik nog ff maken! Hij is iig donker blauw met beige leer en dashboard.
Km stand..... niet schrikken: 354.000 nu.
Auto gekocht bij een Volvo Specialist met de gehele onderhoudshistorie aanwezig, overigens bij die specialist gedaan.
Ding rijdt nog als nieuw, heerlijk!!
De motor die samen met de fransen was ontwikkeld werd toegepast in de 260 serie en in de Renault 30 en peugoet 604.quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:18 schreef r8ality het volgende:
[..]
Neeje. B21, B23 en B230 (240,740,940) zijn afgeleid van de B20 die eind jaren 60 is ontwikkeld.
De B30 (164) komt ook van de B20 af, de B27F (V6 in 760) is samen met Peugeot en Renault ontwikkeld.
De D24 in de 240/740 serie komt van VW af.
Na 1990 zijn alle motoren in-house ontwikkeld met hulp van Porsche.
Ik heb een weekje een 1.8 (geloof ik gereden). Enige nadeel is dat ik de bagageruimte gedurende die periode niet heb kunnen vindenquote:Op woensdag 11 maart 2009 17:53 schreef leolinedance het volgende:
Een simpele vraag aan de C30 rijders: Hoe bevalt de auto jullie? Welke uitvoering rijden jullie en wat zijn de plus en minpunten? Alvast bedankt!
Klopt, dat was de B27F. Zelfs in de Delorean gebruikt .quote:Op woensdag 11 maart 2009 23:44 schreef Pas259 het volgende:
[..]
De motor die samen met de fransen was ontwikkeld werd toegepast in de 260 serie en in de Renault 30 en peugoet 604.
daarna hebben zij volgens mij geen invloed meer gehad.
En wat ik heb begrepen zijn erna de meeste motoren op de zes in lijn gebasseerd.
Dat weet je bij een C30, Ik heb een 855 en klaag toch ook niet dat zijn reet te groot is om te file parkeren.quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:22 schreef TheSilencer het volgende:
[..]
Ik heb een weekje een 1.8 (geloof ik gereden). Enige nadeel is dat ik de bagageruimte gedurende die periode niet heb kunnen vinden
Heerlijke auto om te rijden, ontzettend comfortabel en stuurt heel soepel Bagageruimte schijnt ie wel te hebben maar ik ben ook nog zoekende Serieus, je hebt wel wat bagageruimte en voor de dagelijkse boodschappen is het prima, maar ik zou geen Billy kast vanuit de IKEA naar huis willen nemen met de C30.quote:Op woensdag 11 maart 2009 17:53 schreef leolinedance het volgende:
Een simpele vraag aan de C30 rijders: Hoe bevalt de auto jullie? Welke uitvoering rijden jullie en wat zijn de plus en minpunten? Alvast bedankt!
Ah prima. Ik heb bijna een baan en moet (als ik uitgekozen word, heb daar wel vertrouwen in) gaan onderhandelen over een auto. Ik ben een beetje aan het inventariseren wat een goede auto zou zijn. Ik zit te denken aan een Golf, Civic of C30. De C30 en Civic vind ik het mooist en ze rijden beide goed. De C30 heeft minder bagageruimte dan die andere twee maar ook weer wat meer status. Ik denk er nog even over na.quote:Op zondag 15 maart 2009 16:47 schreef Mr.Adams het volgende:
[..]
Heerlijke auto om te rijden, ontzettend comfortabel en stuurt heel soepel Bagageruimte schijnt ie wel te hebben maar ik ben ook nog zoekende Serieus, je hebt wel wat bagageruimte en voor de dagelijkse boodschappen is het prima, maar ik zou geen Billy kast vanuit de IKEA naar huis willen nemen met de C30.
Volvo C30 DrivE Sport
heerlijk rijd mijne nu bijna 2 jaar en geniet nog elk moment er van dat ik hem berijd.quote:Op woensdag 11 maart 2009 17:53 schreef leolinedance het volgende:
Een simpele vraag aan de C30 rijders: Hoe bevalt de auto jullie? Welke uitvoering rijden jullie en wat zijn de plus en minpunten? Alvast bedankt!
De B30 zit niet alleen in een Volvo 164quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:56 schreef r8ality het volgende:
Aangezien de B30 (zes in lijn) gebaseerd is op de B20 met 2 cilinders eraan, zijn ze eigenlijk gebaseerd op de B20, welke eigenlijk ook weer een opgeklopte B18 is. Zoals al eerder vermeld, daarna is de Volvo Modular Engine gebouwd samen met Porsche, en vanaf 1990 gebruikt.
Dank u. Het is nu duidelijk voor mij. Het wordt een C30 of een Civic (als ik een auto uit mag gaan kiezen). Nu moet ik nog een keer met beide gaan rijdenquote:Op woensdag 18 maart 2009 17:36 schreef DJ_WB het volgende:
[..]
heerlijk rijd mijne nu bijna 2 jaar en geniet nog elk moment er van dat ik hem berijd.
nadelen heb ik nog niet ontdekt.
enige echte probleem wat ik heb gehad was dat de navi een keertje de weg kwijt was en continue dacht dat ik in de Noordzee reed
een echt plus punt in de auto vind ik de achter stoelen. dit is geen bank en iedereen die er in zit ervaart dat als enorm prettig met relatief veel beenruimte vergeleken met andere hatchbacks.
iets wat je als min punten kunt zien
- omdat het alleen een 3 deurs is de instap voor de achter passagiers niet ideaal.
- bagage ruimte. 2 full size koffers krijg je er niet in tenzij je de achter stoelen neer klapt.
ik bedacht me net dat ik nog wel een belangrijk minpunt heb! en een tip.
een echt min punt vind ik de bekleding die ik heb. ik heb het "surf"materiaal als bekleding en zie nu al dat stiksels los beginnen te laten & je echt slijtage plekken ziet.
als ik het terug had kunnen draaien dan had ik er leer in gegooid. op de lange termijn blijft dat gewoon het mooist.
en de tip: vind ik het sport onderstel. dat maakt de auto net wat sportiever en daar houd ik wel van.
Wat een keuze .quote:Op donderdag 19 maart 2009 00:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dank u. Het is nu duidelijk voor mij. Het wordt een C30 of een Civic (als ik een auto uit mag gaan kiezen). Nu moet ik nog een keer met beide gaan rijden
houd er wel rekening mee dat het prijstechnisch nogal verschilt wat je zegt.quote:Op donderdag 19 maart 2009 00:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dank u. Het is nu duidelijk voor mij. Het wordt een C30 of een Civic (als ik een auto uit mag gaan kiezen). Nu moet ik nog een keer met beide gaan rijden
Ik heb een bodykit. Zonder ziet het er eigenlijk niet uit, tenzij de kleur van de auto zwart of donkergrijs is.quote:Op maandag 9 maart 2009 15:53 schreef Mr.Adams het volgende:
Wie van de C30 rijders heeft er eigenlijk ook gekozen voor de bodykit? Ik vind het echt een must-have op de C30, ziet er zo ontzettend veel mooier uit!
Vriend van me heeft een civic en ik moet toegeven dat het een goede auto is. Tijdje terug vrijdagnacht naar normandie gereden om om 5 uur 's avonds op zaterdag weer naar huis te rijden. We waren om 12 uur terug en zijn even naar een bar toe gereden. Geen centje pijn, alles ging zonder moeite. Het dashboard ziet er ook erg gaaf uit. Als ik tussen een redelijke kale c30 zou moeten kiezen of een civic 2.2 diesel dan zou ik denk ik voor de civic gaan.quote:Op donderdag 19 maart 2009 00:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dank u. Het is nu duidelijk voor mij. Het wordt een C30 of een Civic (als ik een auto uit mag gaan kiezen). Nu moet ik nog een keer met beide gaan rijden
Verklaar u nader?quote:
Nou precies, dat is dus heel het puntquote:Op donderdag 19 maart 2009 11:07 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Vriend van me heeft een civic en ik moet toegeven dat het een goede auto is. Tijdje terug vrijdagnacht naar normandie gereden om om 5 uur 's avonds op zaterdag weer naar huis te rijden. We waren om 12 uur terug en zijn even naar een bar toe gereden. Geen centje pijn, alles ging zonder moeite. Het dashboard ziet er ook erg gaaf uit. Als ik tussen een redelijke kale c30 zou moeten kiezen of een civic 2.2 diesel dan zou ik denk ik voor de civic gaan.
Laat ik het zo zeggen: als je voor de Civic gaat of twijfelt tussen de Civic en de Volvo hoor je niet in dit topic. Als je zonder nadenken kiest voor de Volvo mag je hier blijven .quote:Op donderdag 19 maart 2009 12:00 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Verklaar u nader?
Kijk even naar de diesels:
Honda Civic 2.2 CTD 140 pk : ¤ 28.300
Volvo C30 2.0D 136 pk : ¤ 30.425
Volvo C30 1.6D 109 pk : ¤ 27.375
hehe Nou ik zou graag een goed aangeklede T5 onder mijn kont hebben bijvoorbeeld maar ik denk (lees: weet zeker) dat dat als starter er niet in gaat zitten. Daarom ben ik me aan het orienteren. En eigenlijk denk ik dat een kale C30 al aan de prijzige kant is, daarom zoek ik alternatieven. Dat zouden voor mij dus de Civic en Golf zijn, maar natuurlijk liever de C30 als dat erin zit en het een beetje betaalbaar blijftquote:Op donderdag 19 maart 2009 12:03 schreef r8ality het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen: als je voor de Civic gaat of twijfelt tussen de Civic en de Volvo hoor je niet in dit topic. Als je zonder nadenken kiest voor de Volvo mag je hier blijven .
We zullen het wel zien. Eerst maar eens kijken of er uberhaupt een auto van de zaak in zit. Als ik er zelf een zou moeten kopen is het budget maximaal 8.000 euro dus dan ligt het weer totaal anders.quote:Op donderdag 19 maart 2009 12:39 schreef r8ality het volgende:
Noem me een sentimentele kwast, maar ik vind het zo'n onzin om te vergelijken op prijs/uitrustig etc. Ik rijd nog liever in een kale Volvo dan in willekeurig ander merk met meer opties...
Waarom? Omdat het een Volvo is, en niet zo'n zielloze massaproductiebak...
Welk merk? .quote:Op donderdag 19 maart 2009 14:53 schreef PeeJay1980 het volgende:
Bij mijn keuze telden alleen de Audio A3 en BMW 1 nog mee.
Ik moet er niet aan denken om 300km per dag op de stoelen van een Civic te moeten doorbrengen
Woon - werk is 120 km per dag. Daar zal met werkbezoeken wel iets bij komen maar ik denk dat ik met 150 km per dag gemiddeld aardig in de buurt kom. Ik heb nog nooit in een nieuwe Civic gezeten dus ik zou het niet weten. Wel in een C30 T5, dat was inderdaad top.quote:Op donderdag 19 maart 2009 14:53 schreef PeeJay1980 het volgende:
Bij mijn keuze telden alleen de Audio A3 en BMW 1 nog mee.
Ik moet er niet aan denken om 300km per dag op de stoelen van een Civic te moeten doorbrengen
quote:
Ook vrij prijzige alternatieven natuurlijk. Ik denk dat iedereen liever een Audi, BMW of Volvo heeft. Maar deze zijn in een gelijkwaardige uitvoering minimaal 5000 euro duurder dan de Honda Civic. Daarom neem ik deze ook mee. Maar ik heb er nog niet in gereden maar ik vind het een leuke auto om te zijn en hij komt goed uit verschillende testen.quote:Op donderdag 19 maart 2009 14:53 schreef PeeJay1980 het volgende:
Bij mijn keuze telden alleen de Audio A3 en BMW 1 nog mee.
Ik moet er niet aan denken om 300km per dag op de stoelen van een Civic te moeten doorbrengen
Ziet er wel erg fraai uit Ik ben erg benieuwd hoe de uiteindelijke versie eruit komt te zien.quote:Op donderdag 19 maart 2009 11:02 schreef ForumGek het volgende:
Wat mooie foto's speciaal voor de Volvo users:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Spreekt verder voor zich lijkt me
De huidige S60 is ook een kunstwerk trouwens!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 12:00 schreef PICHT het volgende:
[..]
Ziet er wel erg fraai uit Ik ben erg benieuwd hoe de uiteindelijke versie eruit komt te zien.
Zo, dat is wel even iets om rekening mee te houden zeg! Heb er even wat over gelezen maar dit is écht een goed alternatief. Sportief uiterlijk, zuinig, 20% bijtelling, luxe interieur en veel optiesquote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:04 schreef Mr.Adams het volgende:
C30 1.6D DrivE Sport is 26.800 met echt alles (cruise- en climate control, bluetooth, USB, aluminium inleg, 17" velgen, sportstuur, high performance audio) erop en eraan, en maar 20% bijtelling, dus misschien wel interessant voor je.
Mijn papa .quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:00 schreef Kentoet het volgende:
Na geaccepteerd te hebben dat mijn auto uit '87 geen oldtimer wordt, ben ik op zoek naar een volvo station uit '86 of eerder. Iemand nog goeie adressen?
http://www.gp-volvospecials.nl/quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:00 schreef Kentoet het volgende:
Na geaccepteerd te hebben dat mijn auto uit '87 geen oldtimer wordt, ben ik op zoek naar een volvo station uit '86 of eerder. Iemand nog goeie adressen?
Thanks . Aanvraagformulier is ingevuldquote:Op donderdag 26 maart 2009 15:17 schreef leolinedance het volgende:
[..]
http://www.gp-volvospecials.nl/
Zit in Best/Oirschot. Is een echte liefhebber met een hart voor Volvo's. Werken volgens mij ook op aanvraag.
quote:N48 / Zuidwolde: zeven mensen ontsnappen aan de dood
Even na drie uur vanmiddag ontstond er op de N48 een forse ravage, toen een met kastanje tuinhout geladen vrachtwagen uit de koers raakte.
De truck raakte even voor het viaduct van de Oosterweg met de rechter wielen in de berm en begon te slingeren, toen de bestuurder teveel tegenstuur gaf. Bovendien begon de lading te schuiven, waardoor de slingerbeweging nog verergerd werd.
Het stuurloze gevaarte kwam recht op de Volkswagen Transporter bedrijfswagen met aanhanger van een bouwbedrijf af, maar diens bestuurder wist een frontale aanrijding af te wenden door snel de berm in te sturen.
Ook de daar achter rijdende bestuurster van een BMW 118D gooide het stuur om en voorkwam een fikse crash door de berm in te rijden.
Deze BMW kwam op z'n zij in de bermsloot tot stilstand, maar de vrouw -een inwoonster van Hardenberg- bleef ongedeerd.
De slingerende truck stevende truck vervolgens recht op een Volvo XC70 af. De bestuurder zag geen kans een aanrijding te voorkomen en de truck raakte de Volvo aan de linkerzijde en duwde de auto terug, tegen de vangrail, waar de twee voertuigen van elkaar los raakten.
De vrachtwagen kantelde vlak voor het viaduct, waardoor een deel van de lading op het asfalt belandde en de chauffeur licht gewond raakte.
Bij aankomst vreesden de hulpverleners voor het leven van de vier inzittenden van de geplette Volvo, maar die bleken wonder boven wonder allen heelhuids uit het wrak te zijn ontsnapt.
Saillant detail: de vier (inwoners van Almelo en Gronau) kwamen net van een begrafenis in Norg en waren onderweg naar huis.
Alleen de vrachtwagenbestuurder werd -voor onderzoek- naar het ziekenhuis overgebracht; de anderen konden zelfstandig hun weg vervolgen.
Het vervoer voor de inzittenden van de Volvo werd door berger Kraal geregeld, die ook voor het overeindzetten van de vrachtwagen en het ophalen van de BMW en de VW Transporter zorgde, nadat de mannen van de VOA hun meetwerk hadden afgerond.
De truck kon overigens pas overeind gezet worden, nadat personeel van Kraal met hulp van de brandweer van Zuidwolde de lading gelost en overgeladen had. Het wegdek werd daarna met een veegwagen van de firma Kolk van de laatste autoresten en modder ontdaan.
quote:Op donderdag 26 maart 2009 20:46 schreef MaGNeT het volgende:
Zo... Dan heb je geluk bij een ongeluk:
http://www.kilroynews.net/special/2009-03/20090326-1.htm
http://www.kilroynews.net/latestnews.htm
[ afbeelding ]
Ik vrees dat ik in mijn verouderde Volvo 740 fllink wat minder goed af was geweest...quote:Op donderdag 26 maart 2009 20:48 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Tsja, dat is ook direct waarom ik altijd gewoon een veilige auto om me heen wil hebben. Mensen zeggen vaak wel stoer dat zij niet zullen crashen, het hoeft alleen niet altijd door jezelf te komen.
Toch zou ik liever in een verouderde Volvo 740 hebben gezeten dan in een Hyundai Pony, om maar iets te noemen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 20:57 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik vrees dat ik in mijn verouderde Volvo 740 fllink wat minder goed af was geweest...
Ze doen / deden wel een Elandtest bij Zweden; letterlijk een object met de vorm en gewicht van een Eland aanrijden.quote:Op donderdag 26 maart 2009 21:10 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Toch zou ik liever in een verouderde Volvo 740 hebben gezeten dan in een Hyundai Pony, om maar iets te noemen.
Valt me nog mee dat dat dak van die XC70 zo'n grote zijwaartse kracht heeft gehouden. Volgens mij zijn die daken daar niet echt op berekend omdat het niet een rol speelt bij omrollen, denk ik, of wel? Heb wel eens een oude test van een Range Rover was dat dacht ik gezien, op het dak, zakte zo in als een pannenkoek.
Lekker voor het publiek, die Saab.quote:Op donderdag 26 maart 2009 21:22 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ze doen / deden wel een Elandtest bij Volvo in Zweden; letterlijk een object met de vorm en gewicht van een Eland aanrijden.
Dan krijgt zo'n dak ook een flinke klap omdat je de poten raakt en het dier over je motorkap rolt.
Hier het ontwijken van een Eland (altijd nog beter dan raken):
Hier een test van het dak (zonder Eland):
Saab neemt de Elandtest iets te letterlijk:
[ afbeelding ]
Mythbusters hebben als eens een Eland aan flarden gereden:quote:Op donderdag 26 maart 2009 21:30 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Lekker voor het publiek, die Saab.
Die interieur camera in die XC90 bij de roof crush test is echt verbazingwekkend, beweegt amper wat. En het is toch zo'n krap aan 2 ton wat even op het dak rust? (+ Alle extra krachten die bij zo'n ongeluk naar voren komen)
quote:Op vrijdag 27 maart 2009 09:35 schreef Gambolputty het volgende:
Ook een leuke daktest:
[ afbeelding ]
Ik wens je veel wijsheid mocht de situatie zich voordoen!quote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:09 schreef KoekjesTwister het volgende:
Wat ik mij dan bij zo'n ongeluk afvraag...
Stel dat je het ongeluk weet te vermijden door de berm in te rijden, en je vervolgens je complete zijkant opentrekt. Auto total-loss, en aangezien je enkel WA hebt keert de verzekering niets uit.
Dan zou ik zelf gaan twijfelen om mij toch niet door de vrachtwagen te laten scheppen, als je het overleeft scheelt het je een hoop geld.
Zelf gaat mijn gezondheid en veiligheid voor alles! Dat zeker!quote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:17 schreef TheSilencer het volgende:
[..]
Ik wens je veel wijsheid mocht de situatie zich voordoen!
De Volvo 740 deed het bij de AMS crashtest, die nog het meest lijkt op de huidige Euro Ncap, het behoorlijk goed.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 16:47 schreef Gambolputty het volgende:
Crashtest van de best verkochte Amerikaan
Volgens de US-regelgeving is het een truck en hoeft ie daarom niet aan de hoogste veiligheidseisen te voldoen. En dat is te zien.
Blij dat ik Volvo rij:
Ik heb zelf een 1.6i gehadquote:Op vrijdag 27 maart 2009 00:39 schreef Biefstuk het volgende:
Ik heb nog geen rijbewijs maar ik loop wel alvast naar auto´s te kijken enzo
De Volvo 440 vond ik wel een leuk uitziend autootje en niet al te duur 2e hands.
Mijn vraag is, wat is het verbruik ongeveer en de maandlasten qua verzekering/belasting?
Dat is wel netjes lijkt mequote:Op zaterdag 28 maart 2009 12:02 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Ik heb zelf een 1.6i gehad
Verbruik was ongeveer 1 op 12/13
Verzekering was iets van 38 euro.
Belasting was 33 per maand
en dan 50/100 euro per maand reserveren voor onderhoud
Ik zelf heb er in anderhalf jaar tijd 30.000 zonder onderhoud en reparaties mee gereden.
De aanschaf was slechts 1.000.
Auto kopen is nooit zonder risico.quote:Op zondag 29 maart 2009 00:18 schreef Faalbaas het volgende:
[..]
Dat is wel netjes lijkt me
Mij lijkt het lastig om een goede 2de hands auto te vinden. Eentje kopen van rond de 1000, oké.
Maar als blijkt dat er reparaties ed uitgevoerd moeten worden van een paar honderd euro heeft het ook geen nut
Nog een autoliefhebber .quote:Op zondag 29 maart 2009 00:18 schreef Faalbaas het volgende:
[..]
Dat is wel netjes lijkt me
Mij lijkt het lastig om een goede 2de hands auto te vinden. Eentje kopen van rond de 1000, oké.
Maar als blijkt dat er reparaties ed uitgevoerd moeten worden van een paar honderd euro heeft het ook geen nut
Kun jij ook eens iets posten zonder negatief te zijn?quote:
Het is toch zo..quote:
Een vriend van me had eens een Rover ZS 180 gekocht voor 12.000.quote:Op zondag 29 maart 2009 18:36 schreef Faalbaas het volgende:
[..]
Het is toch zo..
Je kan een goede auto kopen voor 1500 of eentje van 1000 kopen met 700 aan reparaties.
LOLquote:Op maandag 30 maart 2009 12:10 schreef r8ality het volgende:
Goeiemorgen. Dit is het Volvo-FANBOY-topic, niet een topic over:
- Ik krijg/wil een nieuwe lease-auto, waarvan een van de opties een Volvo is, maar ik eigenlijk liever een Honda Hybrid volgeladen met opties heb
- Ik vind een Volvo 440 value for money maar ik ben als de dood voor reparaties want stel je voor dat ik 3 euro teveel uitgeef aan reparaties
- Ik wil een nieuwe Volvo, en ik wil tot in absurde details weten hoe er uitziet, of de auto sneller is dan een ander model met de dezelfde motor, of ik m'n ranzige Ipod erop aan kan sluiten etc.
Vrouwen die Volvo rijden zijn meestalquote:Op maandag 30 maart 2009 12:13 schreef TheSilencer het volgende:
[..]
LOL
...en gezien de titel hebben vrouwen hier dus ook niks te zoeken?
Fanboy is een algemene uitdrukking, betekent niet exclusief de mannelijke variant...quote:Op maandag 30 maart 2009 12:13 schreef TheSilencer het volgende:
[..]
LOL
...en gezien de titel hebben vrouwen hier dus ook niks te zoeken?
als je zo'n auto (die nieuwe xc70 hebben we het toch over) rijdt, dan verzeker je hem ook all-risk...quote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:09 schreef KoekjesTwister het volgende:
Wat ik mij dan bij zo'n ongeluk afvraag...
Stel dat je het ongeluk weet te vermijden door de berm in te rijden, en je vervolgens je complete zijkant opentrekt. Auto total-loss, en aangezien je enkel WA hebt keert de verzekering niets uit.
Dan zou ik zelf gaan twijfelen om mij toch niet door de vrachtwagen te laten scheppen, als je het overleeft scheelt het je een hoop geld.
Klopt ja, op de A67. Sterke Volvo's .quote:Op maandag 30 maart 2009 12:42 schreef bluebit het volgende:
kan me trouwens nog een ongeval van een jaar of drie terug herinneren, waarbij een tank-vrachtwagen omgekiept was boven op een volvo v70. Die kerel kwam er ook zonder kleerscheuren van af, was toen wel een beetje zielig dat die vent net met zijn v70 op weg was naar de dealer om zijn nieuwe auto op te halen...(of misschien net niet zielig)
Dank jequote:Op maandag 30 maart 2009 17:03 schreef bluebit het volgende:
ik ga over twee maandjes mijn V40 verkopen. mocht je interesse hebben
1.9D common rail turbo motor 115 pk
190.000 km gereden
zou rond de 7k moeten gaan kosten.
goede stoelen...check!
edit : proficiat met de baan
Afhankelijk van hoe oud de auto mag zijn:quote:Op maandag 30 maart 2009 16:48 schreef leolinedance het volgende:
Ik kan jullie met gepaste trots melden dat ik de baan heb gekregen waar ik eerder dit topic over sprak. Nu heb ik echter wel begrepen dat het moeilijk wordt een lease-auto te krijgen aangezien ik voor mijn functie voor meer dan 50% van de tijd op het kantoor moet zitten. Dus waarschijnlijk zit een lease-auto er niet in en zal ik mijn budget etc. wat bij moeten stellen. De reiskostenvergoeding schijnt overigens wel uitstekend te zijn. Een Volvo hoort echter nog steeds tot de mogelijkheden. Misschien kan ik wat hulp van jullie krijgen.
- Budget 8000 euro ongeveer (eventueel over een paar maanden wat meer maar nu als starter even niet)
- 150 km/dag ongeveer (dus 35.000 - 40.000 / jaar)
- Veilig
- Hoeft niet al te groot te zijn, geen kids/bagage
- Leuk exterieur, al is dat natuurlijk redelijk subjectief
- Goede stoelen ivm niet al te sterke rug
Iemand tips?
2001, altijd door mijn dealer laten onderhouden. ik heb hem twee jaar gereden, 50.000 per jaar. Met die kilometers en dus mijn afhankelijkheid van de auto, moest ie gewoon goed onderhouden worden, dus geen gezeik, gewoon een onderdeel vervangen indien nodig.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dank je
Ik zal deze in mijn achterhoofd houden, een V40 is natuurlijk wel een toffe auto
Welk jaartal en goed onderhouden?
Met zo'n budget zou hij mischien beter een S70 dan een 850 kunnen kopen.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:21 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Afhankelijk van hoe oud de auto mag zijn:
Relatief jong - S40 of V40.
Ouder - een S60 of een 850 bijvoorbeeld.
Ik heb dat er wel voor over.quote:Op vrijdag 3 april 2009 08:03 schreef bluebit het volgende:
tja, die heb ik toen ook echt overwogen, maar ze zijn weer zo'n stuk zwaarder dan een v40. Bij een diesel is dat weer een twee tientjesof zo per maand aan vaste lasten erbij.
Die zijn te groot voor mij. Het wordt of een S/V40 of geen Volvo. Heb nog heel even aan een S60 gedacht, maar dat gaat allemaal wat te snel. Dat formaat/die klasse komt later nog welquote:Op donderdag 2 april 2009 23:31 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Met zo'n budget zou hij mischien beter een S70 dan een 850 kunnen kopen.
[ afbeelding ]
Bedoel je het segment wat te groot is of het model, volgens verschilt het niet zoveel.quote:Op vrijdag 3 april 2009 10:10 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Die zijn te groot voor mij. Het wordt of een S/V40 of geen Volvo. Heb nog heel even aan een S60 gedacht, maar dat gaat allemaal wat te snel. Dat formaat/die klasse komt later nog wel
Alternatieven zijn nu: Ford Focus, BMW 3-serie compact
Ja, ik wil graag in de OP met 2 auto's . Maar wordt uiteindelijk eentje dus.quote:
80 in z'n 5?quote:
Ze zijn anderhalf jaar geproduceerd, er zijn maar een paar te koop in nederland. en alleen met 6 cilinder verkrijgbaar.quote:Op vrijdag 10 april 2009 00:47 schreef tho_Omas het volgende:
Zat daar straks voor de grap eens op autoscout24 te zoeken naar wat mooie exemplaren, zie ik toch ineens de s90/v90 in de lijst staan. Zijn die in Nederland ooit verkocht? Ik kan me niet herinneren dat ik er ooit een heb zien rijden, laat staan dat ik ervan gehoord heb.
De latere versies van de 960 hebben precies dezelfde koplampen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 20:23 schreef r8ality het volgende:
De S en V90's hebben bij bepaalde versies wel iets gewijzigde, stijlvollere koplampen.
Ik heb vandaag overigens weer een auto gekocht. Ik had een grijze en een groene 144, waarvan ik er 1 wilde maken, maar de groene 144 (waar dus het blok van de grijze in moest) bleek toch nog krokanter dan gedacht. Dus maar naar een bevriende Volvo-boer gereden en een 244 gekocht. En niet zomaar 1 (bleek achteraf). Het is namelijk een 244 DLS, waarvan er maar 1000 gemaakt zijn en speciaal in '77 en '78 voor de DDR geproduceerd zijn door Volvo. Het is een standaard 244 DL (met B21), maar dan met een 260 serie-voorkant en achterkant .
Hij staat nu bij de gasinbouw, daarna moet er nog wat aan gelast worden (auto is keihard, behalve achterin de wielbakken zitten wat gaten ) en dan kan ik er mee gaan tuffen .
Jup, chromequote:Op maandag 13 april 2009 00:27 schreef Pas259 het volgende:
Je had toch een andere grill of vergis ik me nu?
Heb je die chrome zelf gemaakt?quote:Op maandag 13 april 2009 00:40 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Jup, chrome
En 2 nieuwe witte knippers.
Nee, heb op http://www.volvo700vereniging.nl een advertentie geplaatst en had al snel een reactie.quote:Op maandag 13 april 2009 00:45 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Heb je die chrome zelf gemaakt?
Ik wil mijn grill ook veranderen, heb vandaag geprobeert te poetsen met spul maar daarvoor is ie al te veer heen.
Al gezien, maar niet echt wat ik zocht.quote:Op maandag 13 april 2009 00:51 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nee, heb op http://www.volvo700vereniging.nl een advertentie geplaatst en had al snel een reactie.
Voordeel is daar dat je liefhebbers treft en niet zo snel met een lelijke grille blijft zitten.
Ik heb een eenvoudige 740GL (oude neus) en heb nu de grille die vooral op een 760 (oude neus) wordt aangetroffen.
Het omzetten is erg simpel:
- motorkap open
- 2 kunststof clipjes inknijpen en verwijderen
- grille verwijderen
- nieuwe gril terugplaatsen (valt onder in 2 nokjes)
- de 2 clipjes terugplaatsen
- klaar, letterlijk binnen 15 seconden te doen
Er zijn wel bedrijven die je kunststof kunnen verchromen:
http://www.restochroom.nl/kunststof.htm
Maar een goede zoeken op Marktplaats zal goedkoper zijn, lijkt me
Is dit iets voor je?
http://link.marktplaats.nl/242409562
Hehe, oké!quote:Op maandag 13 april 2009 01:07 schreef Pas259 het volgende:
Heb hem vandaag op mijn werk van mijn auto afgehaald (was niets te doen )
Je kan die rand loshalen hoe weet ik nog niet zeker, volgens mij gaat het redelijk simpel, verders is het 1 geheel.
Op stap, dat vinden die oude Volvo's helemaal te gek!quote:Op maandag 13 april 2009 04:09 schreef Dimitri_ het volgende:
Aaah foto's posten!
Mijn werkpaard is ook weer terug van een festivalletje..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(Auto dient tevens als hangplek voor de jeugd)
[ afbeelding ]
Op zijn plekje!
Onderweg gewoon pech gehad! voor het eerst in 3 jaar..
Opeens ging alle verlichting branden op het dashboard branden, en viel de auto gewoon uit.. Dus ik in de berm gezet.. Onder de motorkap niets te zien.. Nouja, zekeringen.. Ach hoofdzekering eruit geklapt.. Zat een 10A, waar een 25A hoort te zitten.
Halve zekeringhouder ook weggesmolten. Lekker dan. Nouja hij doet het weer nu.
!quote:Op maandag 13 april 2009 10:37 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Op stap, dat vinden die oude Volvo's helemaal te gek!
Die van mij begint al te kwispelen als hij m'n TomTom ziet!
Cool dat je dat zo kan doen, ik heb helaas niet van die avontuurlijke ingestelde vrienden.quote:Op maandag 13 april 2009 13:15 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
!
Ik ga overigens zo weer weg met de caravan, maar dan naar een ander festival.. Haha.
Hmm, leuk Hopelijk houdt ie het nog even vol!quote:Op maandag 13 april 2009 21:05 schreef mistermaniac het volgende:
* mistermaniac kan ook op de lijst
440 1.7 1992 261000km
Ja, zonde idd...quote:Op woensdag 15 april 2009 22:27 schreef Koploperkopper het volgende:
Die Volvo lijkt amper beschadigd voor een wagen die over de kop is gegaan.
Wel zonde van zo'n 940.
Krachten bij botsingen doen soms rare dingen...quote:Op woensdag 15 april 2009 22:42 schreef Dimitri_ het volgende:
Hoe kom je dan op de kop vraag ik mij af..
Rechtop zetten en starten. En laten strijken.quote:
Rijden doet ie vast nog wel... Vloeistoffen peilen, aanvullen en gaan met die banaanquote:Op woensdag 15 april 2009 22:57 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Rechtop zetten en starten. En laten strijken.
2000 euro? Whaaa... Zelf sleutelen heeft zo z'n voordelenquote:Op woensdag 15 april 2009 23:35 schreef Pas259 het volgende:
Mijn Volvo staat nu bij de garage
Achterstallig onderhoud, ongeveer 2000 euro. maarja daarna kan ik er weer ff tegenaan!
Zo worden moderne auto's tegenwoordig geconstrueerd. Ze moeten energie opnemen ipv als een hard object fungeren. Een nieuwe V50 had van voren ook flink in elkaar gezeten bij dit ongeluk.quote:
Heb al 2 x een veerpootbrug proberen te monteren en 2 x niet gelukt.quote:Op woensdag 15 april 2009 23:40 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
2000 euro? Whaaa... Zelf sleutelen heeft zo z'n voordelen
Ik had de jaren 80 ook wel als ongeveer 30 jarige mee willen maken. Goede muziek, mooie auto's. Buiten een toffe Volvo had ik als succesvolle ondernemer zonder kredietcrisis natuurlijk ook een Lotus Esprit gekochtquote:Op donderdag 16 april 2009 14:01 schreef Pas259 het volgende:
Soms wou ik dat ik de jaren 80 bewust had meegemaakt als 30 jarige ofzo!
Dan had ik een nieuwe Volvo gekocht en die gewoon altijd goed onderhouden, dan had je nu een prachtkar!
Nou hij moet binnenkort voor de APK.quote:Op maandag 13 april 2009 21:12 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hmm, leuk Hopelijk houdt ie het nog even vol!
Hier fungeert een Opel als kreukelzone:quote:Op donderdag 16 april 2009 00:47 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Zo worden moderne auto's tegenwoordig geconstrueerd. Ze moeten energie opnemen ipv als een hard object fungeren. Een nieuwe V50 had van voren ook flink in elkaar gezeten bij dit ongeluk.
In dit geval fungeerde de Ford als kreukelzone voor beide auto's.
Foto's!quote:Op maandag 20 april 2009 01:34 schreef Rio het volgende:
*meldt, sinds zaterdag in bezit van V50 2.4 summum.
Zal ik binnenkort plaatsen, maar voor het idee alvast: antraciet/metallic exterieur, wit leren interieur.quote:
Voor de 600e keer, dat is maar goed ookquote:Op woensdag 15 april 2009 22:51 schreef r8ality het volgende:
Die 940 is verre van recht meer, maar kijk hoe die Ford in elkaar zit .
Heel vet En ook leuk dat een vrouw met zo iets aan komt zettenquote:Op woensdag 22 april 2009 16:32 schreef PartyAmber het volgende:
Vast al geplaatst, maar just in case voor de mensen met een S60, V70 of XC70 :
BluePower levert een vervanging voor de HU803 / HU850 die er stock uit ziet :
- Touchscreen
- CD / DVDSpeler
- speelt MPEG, AVI, Mp3, mp3 cd's
- Ingebouwde GPS navigatie
- IPod/IPhone connectie
- USB
- Bluetooth
- SDCard
- Bedienbaar vanaf het stuur
- TV die het in nederland niet doet (Analoog helaas)
http://shop.textalk.se/en/article.php?id=8117&art=1428893
In NL te kopen / laten installeren bij http://www.volvotech.nl
Rond de 750 euro dacht ik.
[ afbeelding ]
7000 euro voor een 140pk V70 uit 2000 met 315k op de teller terwijl de distributieriem dus binnenkort weer vervangen moet worden ?quote:Op woensdag 22 april 2009 16:46 schreef leolinedance het volgende:
Ik heb het al eens eerder vermeld maar nu staat hij echt te koop (alleen weet ik niet waar):
Volvo V70 2.5d 140pk
Bj 2000
315.000 km
Donkergroen
Eerste eigenaar (man die erg rustig rijdt)
Altijd dealer onderhouden
Schadevrij
Ik heb erin gereden en het is echt een topauto
Ik weet niet wat hij waard is, maar de eigenaar had het over minimaal 7000 euro. Het leek mij aan de hoge kant, maar ik weet wel zeker dat je dan een superauto hebt. Bij interesse, PM maar.
Geen idee of de distributieriem al vervangen is. Geen idee ook of de prijs zo schrikbarend hoog is. Het is mijn auto niet dus het maakt me ook niet gek veel uit Dacht alleen, laat ik het even melden voor de liefhebber.quote:Op woensdag 22 april 2009 16:56 schreef PartyAmber het volgende:
[..]
7000 euro voor een 140pk V70 uit 2000 met 315k op de teller terwijl de distributieriem dus binnenkort weer vervangen moet worden ?
Heeft ie platina velgen ofzo ?
Nee, ik dol maar wat, als ie echt nog in schitterende staat is, dealeronderhouden en met leuke opties kan het wel.quote:Op woensdag 22 april 2009 16:59 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Geen idee of de distributieriem al vervangen is. Geen idee ook of de prijs zo schrikbarend hoog is. Het is mijn auto niet dus het maakt me ook niet gek veel uit Dacht alleen, laat ik het even melden voor de liefhebber.
Don't shoot the messenger. En jij praat trouwens altijd onzin dus wat jij zegt neem ik sowieso met een flinke korrel zout.quote:Op woensdag 22 april 2009 17:02 schreef r8ality het volgende:
In de handel issie misschien net 2 rooien waard .
Lijkt me wel duidelijk dat de reputatie van oude Volvo's niet helemaal op waarheid geschoeid is...quote:Op donderdag 16 april 2009 00:47 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Zo worden moderne auto's tegenwoordig geconstrueerd. Ze moeten energie opnemen ipv als een hard object fungeren. Een nieuwe V50 had van voren ook flink in elkaar gezeten bij dit ongeluk.
In dit geval fungeerde de Ford als kreukelzone voor beide auto's.
Er staan zelfs 2.5D V70 uit 2000 voor meer dan 13.000 euro te koop.quote:Op woensdag 22 april 2009 17:16 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Don't shoot the messenger. En jij praat trouwens altijd onzin dus wat jij zegt neem ik sowieso met een flinke korrel zout.
Mwah, een botstest gesponsord door Renault heb ik ook wel enige twijfels bij.quote:Op woensdag 22 april 2009 18:22 schreef Jalu het volgende:
[..]
Lijkt me wel duidelijk dat de reputatie van oude Volvo's niet helemaal op waarheid geschoeid is...
Het lijkt me dat de bestuurder van de bovenstaande, over de kop geslagen Volvo vooral heel veel geluk heeft gehad.
Ach, als je bedenkt dat het ontwerp minstens 25 jaar oud is...andere fabrilanten halen nu net dit niveau en Volvo is ook weer 25 jaar verder.quote:Op woensdag 22 april 2009 18:22 schreef Jalu het volgende:
[..]
Lijkt me wel duidelijk dat de reputatie van oude Volvo's niet helemaal op waarheid geschoeid is...
Het lijkt me dat de bestuurder van de bovenstaande, over de kop geslagen Volvo vooral heel veel geluk heeft gehad.
Los van deze discussie blijven het wél mooie auto's; zo'n Estate is een fraaie auto om te zien en lekker rijden doen ze ook nog.
Zal best; de tijd dat Volvo en Saab(vakkundig door GM gesloopt ) de enige fabrikanten waren die serieus aandacht schonken aan passieve veiligheid ligt (gelukkig) al lang achter ons.quote:Op woensdag 22 april 2009 20:22 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Ach, als je bedenkt dat het ontwerp minstens 25 jaar oud is...andere fabrilanten halen nu net dit niveau en Volvo is ook weer 25 jaar verder.
quote:De Zweedse auto- en vrachtwagenfabrikant Volvo is na een tegenvallend resultaat in het eerste kwartaal zeer somber voor de rest van dit jaar. Door een scherpe daling van de vraag zal de verkoop van vrachtwagens in Europa minimaal halveren. Dat heeft het bedrijf vandaag bekendgemaakt.
Volvo, vooralsnog in handen van het Amerikaanse Ford, hield voor Europa eerder rekening met een verkoopdaling van 30 tot 40 procent. Voor de Amerikaanse markt voorziet de op een na grootste vrachtwagenfabrikant ter wereld nu een daling van 30 tot 40 procent, waar eerder op een afname van maximaal 10 procent werd gerekend. Bij de vrachtwagendivisie kelderde het aantal opdrachten met 65 procent op jaarbasis.
Volvo leed in het eerste kwartaal een operationeel verlies van 4,5 miljard kronen (414 miljoen euro) in vergelijking met een winst van 6,5 miljard Zweedse kronen een jaar eerder. Analisten rekenden op een verlies van 2,9 miljard kronen. Ford wil graag van de verlieslatende dochter af, maar heeft nog geen koper kunnen vinden.
Hmn, vreemd dan inderdaad. Staat ook geen bron bij, en het komt van de FP ( ).quote:Op vrijdag 24 april 2009 11:51 schreef r8ality het volgende:
Daar klopt dus geen hout van, want Volvo Trucks AB is geen onderdeel van Ford, maar een op zichzelf staande onderneming...
Wat zit je nou te huilen over verbruik? ik heb een 2.5i 5 cylinder en ik verbruik om en rond de 1 op 11/12 met een 2.0 zit je er rond de 1 op 13/14quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:29 schreef Mikkie het volgende:
Hmmm... ik zit een beetje te twijfelen over de aankoop van een S40. Bordeauxrood, 1996, 2.0, 160k gelopen (facturen erbij). Riem vervangen net na de ton, dus kan nog wel 40k vooruit. 3.500 euro. Een hoop geld, voor iemand die nu een gare Almera 1.4 uit '97 rijdt .
Vaste lasten vallen denk ik wel mee (iets hogere mrb en verzekering), maar ik ben vooral bang dat het verbruik rond de 1:9 à 1:10 komt te liggen, terwijl ik nu 1:12 doe ongeveer. Dat gaat me maandelijks ook kosten...
Oh, en geen airco. Da's wel echt een minpunt .
Of een S40 bifuelquote:Op vrijdag 24 april 2009 12:35 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Wat zit je nou te huilen over verbruik? ik heb een 2.5i 5 cylinder en ik verbruik om en rond de 1 op 11/12 met een 2.0 zit je er rond de 1 op 13/14
En alsof je die 50 kilometer of 2 litertjes á 1.35 echt voelt in je portomenee.
Als je zuinig wilt rijden moet je maar een Prius gaan rijden.
Het ligt eraan hoeveel je rijdt. Bij 15k per jaar valt het mee, maar ik rij komend jaar ivm stage waarschijnlijk zo'n 30k op eigen kosten. Op een studentenbudgetje scheelt het dan nogal of je auto 25% meer verbruikt of niet.quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:35 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Wat zit je nou te huilen over verbruik? ik heb een 2.5i 5 cylinder en ik verbruik om en rond de 1 op 11/12 met een 2.0 zit je er rond de 1 op 13/14
En alsof je die 50 kilometer of 2 litertjes á 1.35 echt voelt in je portomenee.
Als je zuinig wilt rijden moet je maar een Prius gaan rijden.
Ik zou ook minimaal voor de 1.8 gaan, de 1.6 lijkt me ook te licht. Probleem is wel een zware rechtervoet . Maar ik hou m'n ogen open voor een leuk modelletje .quote:Op zondag 26 april 2009 13:30 schreef Big_Yin het volgende:
Ik heb een S40 uit 1999 met een 1.6 motor en die draait rond de 1 op 12.
Deze 1.6 motor is eigenlijk te licht voor de auto en denk dat een 1.8 of 2.0 rond hetzelfde verbruik zal zitten als je rechter voet niet al te zwaar is en je niet te veel in de stad rijd.
jaja, alsof die zuiniger is met mijn 40.000 km snelweg per jaar (t.o.v. V40 1.9D)quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:35 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Als je zuinig wilt rijden moet je maar een Prius gaan rijden.
Ik had inderdaad zelf ook al naar dat forum gegoogled, tnx .quote:Op maandag 27 april 2009 23:00 schreef Big_Yin het volgende:
Misschien dat hier nog wat tips bij staan?
http://volvo40forum.nl/forum/index.php?topic=1242.0
Gewoon dag 1 tegen een boom parkeren en van je werkgever een C30 eisen met compensatie voor de bijtelling .quote:Op dinsdag 28 april 2009 07:42 schreef bluebit het volgende:
[..]
jaja, alsof die zuiniger is met mijn 40.000 km snelweg per jaar (t.o.v. V40 1.9D)
(nog drie weken en dan komt de prius)
edit:
Gecondoleerd.quote:Op dinsdag 28 april 2009 07:42 schreef bluebit het volgende:
[..]
jaja, alsof die zuiniger is met mijn 40.000 km snelweg per jaar (t.o.v. V40 1.9D)
(nog drie weken en dan komt de prius)
edit:
Verhaal?quote:Op dinsdag 28 april 2009 20:27 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Mijn v40 is sinds vanochtend total loss. Hoe jammer het ook is van dat stuk blik, ik ben al lang blij dat mijn kindjes en mijn vriendin en ik ongedeerd zijn.
En foto's?quote:
Aan de ene kant snap ik je punt en snap ik ook dat je emotioneel misschien wat prikkelbaarder bent dan normaal, maar aan de andere kant vind ik dan ook dat je niet zo'n oneliner op een forum moet plaatsen, dan kun je wachten op nieuwsgierige en belangstellende reacties.quote:Op woensdag 29 april 2009 21:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik heb even geen behoefte om uitgebreid mijn verhaal te doen en foto's komen al helemaal niet. Ik begrijp dat jullie nieuwsgierig zijn maar ik ben met mijn gezin aan de dood ontsnapt en ik heb nu wel even wat anders aan mijn hoofd.
Maar hij had het niet over een diesel.quote:Op dinsdag 28 april 2009 07:42 schreef bluebit het volgende:
[..]
jaja, alsof die zuiniger is met mijn 40.000 km snelweg per jaar (t.o.v. V40 1.9D)
(nog drie weken en dan komt de prius)
edit:
En dat nota bene in een Volvotopic... .quote:
2010 Priusquote:Op zaterdag 2 mei 2009 11:26 schreef Pas259 het volgende:
Even voor de duidelijkheid:
Volvo:
[ afbeelding ]
Prius:
[ afbeelding ]
Dat kan je geen auto rijden meer noemen als je elke keer zo langzaam moet optrekken.quote:Op woensdag 6 mei 2009 19:54 schreef Gambolputty het volgende:
Afgelopen week "Het Nieuwe Rijden" even toegepast, 940-stijl: schakelen bij 1500 toeren.
Net getankt: 1 op 10,2 gereden. 100+ op de snelweg + file (A2)
Maar je schakelt je de pest, al bij 40 km/h in z'n 5..
check je PMquote:...
p.s. trouwens...iemand interesse in een volvo V40 1.9D uit 2001 (fase 2 model) met 192.000 km op de teller, goed onderhouden door vakgarage, alle documentatie aanwezig etc.
Exact de goede lijnen overgenomen .quote:Op woensdag 6 mei 2009 14:04 schreef ArcticBlizzard het volgende:
http://www.autoblog.nl/ar(...)lvo-p1800#post-28829
[ afbeelding ]
reïncarnatie van een klassieker
Ik zeg niet dat ik langzaam optrek, ik schakel snel.quote:Op woensdag 6 mei 2009 20:03 schreef Big_Yin het volgende:
[..]
Dat kan je geen auto rijden meer noemen als je elke keer zo langzaam moet optrekken.
Als je je benzine verbruik laag wilt houden moet je een jap of iets dergelijks kopen maar geen volvo blijven rijden.
En de 480 danquote:Op woensdag 6 mei 2009 22:59 schreef Baguette het volgende:
Hello daar!
Mijn eerste bericht hier op het forum...doe het dan maar meteen goed ook!
Ik heb een Volvo 440 uit 1992 met 302.000 km. op de teller. Er zit 1.8 benzinemotor onder de kap, 15 inch originele lm velgen en een half lederen interieur.
Mensen met vragen over de 440-460 kunnen bij mij aankloppen. Technisch, onderdelen, onderhoud en reparatie, etc.
Er is ook een Hyves voor deze prachtige serie ouwelullenauto's, volvo440.hyves.net. Uiteraard ben ik de beheerder ;-)
Ruilen tegen een 855 GLt 2.5iquote:Op woensdag 6 mei 2009 18:58 schreef bluebit het volgende:
HEY het is al erg genoeg dat ik die prius over 1 week al moet ophalen.....laten we in dit topic gewoon mooie volvo's posten. kan ik tenminste nog ergens ontsnappen.
p.s. trouwens...iemand interesse in een volvo V40 1.9D uit 2001 (fase 2 model) met 192.000 km op de teller, goed onderhouden door vakgarage, alle documentatie aanwezig etc.
Klinkt leuk maar normaal haal ik 1 op 8,5. Afgelopen week me suf lopen anticiperen en schakelen en dan blijkt 1 op 10,2 mogelijk. Je kan ook 2 minuten lang 1 op 12 doen en dan 1 op 12.quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:50 schreef bluebit het volgende:
daarnaast rijdt een motor toch niet efficient. je kunt toch beter 10 seconden lang 1 op 4 gebruiken en daarna weer 1 op 12, dan twee minuten lang 1 op 8 en dan 1 op 12.
In nederland is dat niet efficient met alle stoplichten en andere dingen waardoor je moet remmen en optrekken.
ach de waarheid en "het beste" ligt natuurlijk in het midden, beetje beheerst optrekken, en met koude motoren of turbo motoren alles een kwartiertje warm rijden.quote:Op donderdag 7 mei 2009 09:17 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Klinkt leuk maar normaal haal ik 1 op 8,5. Afgelopen week me suf lopen anticiperen en schakelen en dan blijkt 1 op 10,2 mogelijk. Je kan ook 2 minuten lang 1 op 12 doen en dan 1 op 12.
Maar ik wilde even kijken of het mogelijk was om 1 op 10 te halen. Voor die paar eurocent aan gas die ik uitspaar hoef ik het niet te doen. We gaan dus weer lekker met koude motor de toerenteller in het rood trekken.
Of zou je motor daarmee ook aan poep helpen? Heb ik iig wel een excuus om een jap te kopen..
Bij 40 in 5? Dat is echt niet het nieuwe rijden hoor...quote:Op woensdag 6 mei 2009 19:54 schreef Gambolputty het volgende:
Afgelopen week "Het Nieuwe Rijden" even toegepast, 940-stijl: schakelen bij 1500 toeren.
Net getankt: 1 op 10,2 gereden. 100+ op de snelweg + file (A2)
Maar je schakelt je de pest, al bij 40 km/h in z'n 5..
Je bespaart wel wat meer. En niet alleen financieel.quote:Op donderdag 7 mei 2009 13:38 schreef Koploperkopper het volgende:
Al die moeite voor die 3 euro besparing. Gewoon lekker knallen! Die inlijn 5 lekker laten zingen.
Van een 940?quote:Op donderdag 7 mei 2009 13:38 schreef Koploperkopper het volgende:
Die inlijn 5 lekker laten zingen.
Doe ik ook niet. Ik doe het 940-style. Bij 2500 ben ik al voorbij mijn max. koppel.quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:54 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Bij 40 in 5? Dat is echt niet het nieuwe rijden hoor...
Ja, dat roept iedereen. D'r komt alleen niemand met een waarom.quote:Met 40 in z'n 5 vertief je de motor wel ja.
Goed, in jouw geval van de inlijn 6.quote:
Hoezo dat? Anders krijg je een lager verbruik?quote:Op donderdag 7 mei 2009 16:04 schreef bluebit het volgende:
ik zou ook mijn best moeten doen om 1 op 11 te halen, alleen zou ik dan geen enkele andere versnelling mogen gebruiken dan de 1
Weinig oliedruk + bijbehorende smering.quote:Op donderdag 7 mei 2009 16:13 schreef Gambolputty het volgende:
Ja, dat roept iedereen. D'r komt alleen niemand met een waarom.
Dankquote:Op donderdag 7 mei 2009 16:32 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Goed, in jouw geval van de inlijn 6.
Stationair loopt ie toch ook niet in de prak? Dan draait ie 800rpm. Even wat meer info please.quote:Op donderdag 7 mei 2009 16:52 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Hoezo dat? Anders krijg je een lager verbruik?
[..]
Weinig oliedruk + bijbehorende smering.
Drijfstangen en krukas krijgen serieus op hun lazer.
Stationair draaiend belast je het blok veel minder.quote:Op donderdag 7 mei 2009 17:02 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Stationair loopt ie toch ook niet in de prak? Dan draait ie 800rpm. Even wat meer info please.
En ik ga niet optrekken vanuit 1200 rpm in z'n 5.hoor. Ik hou van mijn krukaslagers.
Dan zijn we het eensch. Da's psies wak doe.quote:Op donderdag 7 mei 2009 17:13 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Stationair draaiend belast je het blok veel minder.
Constante snelheden met lage toeren zou geen probleem moeten zijn, mits de motor dan netjes rondgaat. Dus geen kleine trillingen...hierdoor sneuvelen op langere termijn de lagers, met alle gevolgen van dien.
quote:Op donderdag 7 mei 2009 13:38 schreef Koploperkopper het volgende:
Al die moeite voor die 3 euro besparing. Gewoon lekker knallen! Die inlijn 5 lekker laten zingen.
Dat is ook wel mooi ja. Maar discreet kan ook ietwat saai zijn. Zie bijvoorbeeld Opel (al wil ik Volvo natuurlijk op andere vlakken niet met Opel vergelijken). Maar die Audi is op een andere manier ook wel weer mooi vind ik. En doet kwalitatief niet onder voor Volvo.quote:Op donderdag 7 mei 2009 20:29 schreef Pas259 het volgende:
Het mooiste van Volvo is dat ze een discreet uiterlijk hebben.
Geen vooraanzicht van een boos wezen maar gewoon een object.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Exotics zijn ook niet altijd agressief maar hebben wel iets waardoor ze iets uitstralen zonder boos te zijn.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:24 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is ook wel mooi ja. Maar discreet kan ook ietwat saai zijn. Zie bijvoorbeeld Opel (al wil ik Volvo natuurlijk op andere vlakken niet met Opel vergelijken). Maar die Audi is op een andere manier ook wel weer mooi vind ik. En doet kwalitatief niet onder voor Volvo.
Erg mooi bakquote:Op maandag 18 mei 2009 18:34 schreef Mr.Adams het volgende:
Mijn Volvo Ik heb Volvo's altijd mooi gevonden en het is echt een fantastische auto, ben er erg blij mee Krijg ook opvallend veel positieve commentaren op de auto terwijl het "gewoon" een Volvo is, erg leuk!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooie bak hoor!! Zo'n bodykit is echt onmisbaar in mijn ogen. Maakt echt een enorm verschil.quote:Op maandag 18 mei 2009 18:34 schreef Mr.Adams het volgende:
Mijn Volvo Ik heb Volvo's altijd mooi gevonden en het is echt een fantastische auto, ben er erg blij mee Krijg ook opvallend veel positieve commentaren op de auto terwijl het "gewoon" een Volvo is, erg leuk!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee joh, zwarte spiegels met knipper is juist een welkome afwisseling .quote:Op dinsdag 19 mei 2009 09:17 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Mooie bak hoor!! Zo'n bodykit is echt onmisbaar in mijn ogen. Maakt echt een enorm verschil.
Een C30 1.6D DRIVe?
Je moet de spiegels nog even in kleur laten spuiten
Km-stand is prima, let alleen ff op geratel van krukaslagers. En ik neem aan dat er voor die prijs geen LPG inzit.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:39 schreef Cyclonist het volgende:
Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een leuke oldtimer als student, en nu kwam ik laatst twee mooie Volvo's tegen. Prijs ligt rond de 2000 - 2500 euro, type 240 en 244, beide 2.3 GL. Heeft iemand tips m.b.t. aankoop van zo'n auto? De kilometerstand is +/- 250.000, zo'n Volvo's kunnen nog wel eventjes mee toch?
Verder vind ik een Amazon ook echt tegek, maar die lijkt me iets minder praktisch qua onderhoud/onderdelen misschien.
In mat-chroom kan dan ook nog. Heb ik in elk geval.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 09:39 schreef r8ality het volgende:
[..]
Nee joh, zwarte spiegels met knipper is juist een welkome afwisseling .
Registreer je op het Volvo-Forum www.volvoforum.nl daar zitten veel mensen met ervaring met betrekking tot alle Volvo.quote:Op woensdag 20 mei 2009 10:07 schreef Smart-Einstein het volgende:
* Smart-Einstein is sinds eergisteren ook een Volvo rijder
Heb een V50 2.0D Momentum! Wat een topwagen!
Ik had er wel graag xenonverlichting in gehad, zijn er hier volvorijders die ervaring hebben met aftermarket xenon pakketten?
quote:
Niemand?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:44 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Kan iemand me trouwens vertellen wat de aandachtspunten zijn voor een V70 Diesel 2000 - 2004 ?
Haha, das een sticker op papierbasis, dus die laat wat van die restjes achter, en kon gisteren de lijmrestenverwijderaar niet vinden.. Een of andere onverlaat heeft die sticker er ooit opgeplakt..quote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:45 schreef Cyclonist het volgende:
What happened met de bumper van je 740 Dimitri?
Die heeft volgens mij weinig aandachtspunten...quote:
Oldschool klussen . Ik snap je dat alles liever nieuw hebt, maar zijn dan een setje goede veerpoten van de sloop/onderdelenboer niet wat makkelijker? .quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:37 schreef MaGNeT het volgende:
Sinds gisteren weer een verse APK
Wel wat aan gesleuteld ivm remmen en schokdempers.
Verslag met foto's is weer te vinden op:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=532837#532837
De veerpoten waren van een sloper Maar dan van een Volvo 940...quote:Op donderdag 4 juni 2009 12:13 schreef r8ality het volgende:
[..]
Oldschool klussen . Ik snap je dat alles liever nieuw hebt, maar zijn dan een setje goede veerpoten van de sloop/onderdelenboer niet wat makkelijker? .
Overigens een geweldige bak!quote:Op donderdag 28 mei 2009 12:49 schreef r8ality het volgende:
Mijn nieuwe aanwinst:
[ afbeelding ]
2 ton+ op de klok, laatste 2 jaar geen APK gehad, onderhoudshistorie onbekend en nu rijdend op gas. Zonder problemen 1000km met caravan getuft. Volvo .
Ja. Schokdempers zijn natuurlijk niet heel duur, en hoeveel schijven denk je nog op te gaan maken gedurende het leven van deze 740? .quote:Op donderdag 4 juni 2009 12:39 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
De veerpoten waren van een sloper Maar dan van een Volvo 940...
Anders had ik ze ook niet hoeven ontroesten en spuiten
En dat had als voordeel dat ik voortaan goedkopere remschijven kan gebruiken.
Origineel zit de naaf in de remschijf terwijl de nieuwe los zijn van het lager... Scheelt 40 euro per schijf...
En heb nu ook weer betere schokdempers...
Weet je wat leuk is? Het is een 244 DLS, er zijn er maar 1000 van gemaakt en alleen geleverd in de DDR.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |