Te koop i.v.m. aanschaf 245 Van op grijs kenteken (voor naast m'n 244): goed lopende Volvo 144 met B20 motor op benzine en keiharde bodem!
Het is niet moeders mooiste (de originele witte lak was barslecht, verder zijn wat roestplekken aangepakt, daarna met de roller en acryl buitenlak de boel in grijs gerold

), maar het rijdt verder prima. Voor de prijs hoef je het niet te laten: in onderdelen brengt 'ie al meer op.

Ook zit er APK op t/m eind januari 2011!!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De voorbumper kan uiteraard gewoon weer erop gezet worden.

Specificaties:
- Volvo 144 met B20A-motor (carburateur)
- bouwjaar: 1971 (in 1999 vanuit Belgiė ingevoerd)
- benzine (zowel door mij als de vorige eigenaar altijd op Euro 98 met toegevoegde loodvervanger getankt)
- km-stand: 148.600
- 4 goede Michelin-banden op originele stalen Volvo-velgen (matzwart gespoten)
- Blaupunkt radio met 2 stereo speakers
- goed werkende kachelmotor
- goed werkende achterruitverwarming
De roestplekken die aangepakt zijn:
- dorpel linksachter (zat een gat, is nu dichtgeplamuurd nadat alle roest weggeslepen is en uiteraard behandeld en vervolgens primer erop)
- koplamp-rand (gaatje, maar bleek uiteindelijk meer roest te zijn, dus ook alles weggeslepen, ontroest, primer erop en weer strak gemaakt)
- 2 deuren onderin.
- En dit alles onder toeziend oog van een plaatwerker/carrossier, die me veel goede tips had gegeven.
- Bodem kreeg na uitgebreid bestuderen op de brug het predicaat: "keihard!"

Verdere "werkzaamheden":
- aan de bestuurderskant (portierraam voor) moet een nieuwe ruithouder erin. Raammechanisme is al vervangen, maar die ruithouders waren op dat moment niet te krijgen dus die moet er nog eentje in. Gevolg: raam gaat nu moeilijk open en dicht. Mijn advies: dicht laten, totdat je een vervangend ruithoudertje hebt.

- Raamslingers opnieuw vast maken.
- Sierstrips aan de zijkanten moeten nog erop gezet worden. Alle sierlijsten zijn aanwezig en in perfecte staat!! Ook het logo voor de grille (met diagonaalstreep) is uiteraard nog aanwezig.

- voorruit heeft aan de linkerkant een barst van circa 20cm (deze is erin gekomen toen ik de sierstrip van de ruit losmaakte en even niet oplette

). Deze zit echter niet in het gezichtsveld en is daarom geen APK-afkeur. Indien gewenst kan voor 130 Euro meerprijs een nieuwe ruit bijgeleverd worden (let op: nog niet gemonteerd dan).
- Voorbumper monteren als je dat mooier vindt.

De voorbumper is vanzelfsprekend gewoon aanwezig (inclusief de 4 juiste bouten).
Speciale Fok-prijs: 750 Euro.