En dat nota bene in een Volvotopic... .quote:
2010 Priusquote:Op zaterdag 2 mei 2009 11:26 schreef Pas259 het volgende:
Even voor de duidelijkheid:
Volvo:
[ afbeelding ]
Prius:
[ afbeelding ]
Dat kan je geen auto rijden meer noemen als je elke keer zo langzaam moet optrekken.quote:Op woensdag 6 mei 2009 19:54 schreef Gambolputty het volgende:
Afgelopen week "Het Nieuwe Rijden" even toegepast, 940-stijl: schakelen bij 1500 toeren.
Net getankt: 1 op 10,2 gereden. 100+ op de snelweg + file (A2)
Maar je schakelt je de pest, al bij 40 km/h in z'n 5..
check je PMquote:...
p.s. trouwens...iemand interesse in een volvo V40 1.9D uit 2001 (fase 2 model) met 192.000 km op de teller, goed onderhouden door vakgarage, alle documentatie aanwezig etc.
Exact de goede lijnen overgenomen .quote:Op woensdag 6 mei 2009 14:04 schreef ArcticBlizzard het volgende:
http://www.autoblog.nl/ar(...)lvo-p1800#post-28829
[ afbeelding ]
reïncarnatie van een klassieker
Ik zeg niet dat ik langzaam optrek, ik schakel snel.quote:Op woensdag 6 mei 2009 20:03 schreef Big_Yin het volgende:
[..]
Dat kan je geen auto rijden meer noemen als je elke keer zo langzaam moet optrekken.
Als je je benzine verbruik laag wilt houden moet je een jap of iets dergelijks kopen maar geen volvo blijven rijden.
En de 480 danquote:Op woensdag 6 mei 2009 22:59 schreef Baguette het volgende:
Hello daar!
Mijn eerste bericht hier op het forum...doe het dan maar meteen goed ook!
Ik heb een Volvo 440 uit 1992 met 302.000 km. op de teller. Er zit 1.8 benzinemotor onder de kap, 15 inch originele lm velgen en een half lederen interieur.
Mensen met vragen over de 440-460 kunnen bij mij aankloppen. Technisch, onderdelen, onderhoud en reparatie, etc.
Er is ook een Hyves voor deze prachtige serie ouwelullenauto's, volvo440.hyves.net. Uiteraard ben ik de beheerder ;-)
Ruilen tegen een 855 GLt 2.5iquote:Op woensdag 6 mei 2009 18:58 schreef bluebit het volgende:
HEY het is al erg genoeg dat ik die prius over 1 week al moet ophalen.....laten we in dit topic gewoon mooie volvo's posten. kan ik tenminste nog ergens ontsnappen.
p.s. trouwens...iemand interesse in een volvo V40 1.9D uit 2001 (fase 2 model) met 192.000 km op de teller, goed onderhouden door vakgarage, alle documentatie aanwezig etc.
Klinkt leuk maar normaal haal ik 1 op 8,5. Afgelopen week me suf lopen anticiperen en schakelen en dan blijkt 1 op 10,2 mogelijk. Je kan ook 2 minuten lang 1 op 12 doen en dan 1 op 12.quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:50 schreef bluebit het volgende:
daarnaast rijdt een motor toch niet efficient. je kunt toch beter 10 seconden lang 1 op 4 gebruiken en daarna weer 1 op 12, dan twee minuten lang 1 op 8 en dan 1 op 12.
In nederland is dat niet efficient met alle stoplichten en andere dingen waardoor je moet remmen en optrekken.
ach de waarheid en "het beste" ligt natuurlijk in het midden, beetje beheerst optrekken, en met koude motoren of turbo motoren alles een kwartiertje warm rijden.quote:Op donderdag 7 mei 2009 09:17 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Klinkt leuk maar normaal haal ik 1 op 8,5. Afgelopen week me suf lopen anticiperen en schakelen en dan blijkt 1 op 10,2 mogelijk. Je kan ook 2 minuten lang 1 op 12 doen en dan 1 op 12.
Maar ik wilde even kijken of het mogelijk was om 1 op 10 te halen. Voor die paar eurocent aan gas die ik uitspaar hoef ik het niet te doen. We gaan dus weer lekker met koude motor de toerenteller in het rood trekken.
Of zou je motor daarmee ook aan poep helpen? Heb ik iig wel een excuus om een jap te kopen..
Bij 40 in 5? Dat is echt niet het nieuwe rijden hoor...quote:Op woensdag 6 mei 2009 19:54 schreef Gambolputty het volgende:
Afgelopen week "Het Nieuwe Rijden" even toegepast, 940-stijl: schakelen bij 1500 toeren.
Net getankt: 1 op 10,2 gereden. 100+ op de snelweg + file (A2)
Maar je schakelt je de pest, al bij 40 km/h in z'n 5..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |