quote:De Zweedse auto- en vrachtwagenfabrikant Volvo is na een tegenvallend resultaat in het eerste kwartaal zeer somber voor de rest van dit jaar. Door een scherpe daling van de vraag zal de verkoop van vrachtwagens in Europa minimaal halveren. Dat heeft het bedrijf vandaag bekendgemaakt.
Volvo, vooralsnog in handen van het Amerikaanse Ford, hield voor Europa eerder rekening met een verkoopdaling van 30 tot 40 procent. Voor de Amerikaanse markt voorziet de op een na grootste vrachtwagenfabrikant ter wereld nu een daling van 30 tot 40 procent, waar eerder op een afname van maximaal 10 procent werd gerekend. Bij de vrachtwagendivisie kelderde het aantal opdrachten met 65 procent op jaarbasis.
Volvo leed in het eerste kwartaal een operationeel verlies van 4,5 miljard kronen (414 miljoen euro) in vergelijking met een winst van 6,5 miljard Zweedse kronen een jaar eerder. Analisten rekenden op een verlies van 2,9 miljard kronen. Ford wil graag van de verlieslatende dochter af, maar heeft nog geen koper kunnen vinden.
Hmn, vreemd dan inderdaad. Staat ook geen bron bij, en het komt van de FP ( ).quote:Op vrijdag 24 april 2009 11:51 schreef r8ality het volgende:
Daar klopt dus geen hout van, want Volvo Trucks AB is geen onderdeel van Ford, maar een op zichzelf staande onderneming...
Wat zit je nou te huilen over verbruik? ik heb een 2.5i 5 cylinder en ik verbruik om en rond de 1 op 11/12 met een 2.0 zit je er rond de 1 op 13/14quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:29 schreef Mikkie het volgende:
Hmmm... ik zit een beetje te twijfelen over de aankoop van een S40. Bordeauxrood, 1996, 2.0, 160k gelopen (facturen erbij). Riem vervangen net na de ton, dus kan nog wel 40k vooruit. 3.500 euro. Een hoop geld, voor iemand die nu een gare Almera 1.4 uit '97 rijdt .
Vaste lasten vallen denk ik wel mee (iets hogere mrb en verzekering), maar ik ben vooral bang dat het verbruik rond de 1:9 à 1:10 komt te liggen, terwijl ik nu 1:12 doe ongeveer. Dat gaat me maandelijks ook kosten...
Oh, en geen airco. Da's wel echt een minpunt .
Of een S40 bifuelquote:Op vrijdag 24 april 2009 12:35 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Wat zit je nou te huilen over verbruik? ik heb een 2.5i 5 cylinder en ik verbruik om en rond de 1 op 11/12 met een 2.0 zit je er rond de 1 op 13/14
En alsof je die 50 kilometer of 2 litertjes á 1.35 echt voelt in je portomenee.
Als je zuinig wilt rijden moet je maar een Prius gaan rijden.
Het ligt eraan hoeveel je rijdt. Bij 15k per jaar valt het mee, maar ik rij komend jaar ivm stage waarschijnlijk zo'n 30k op eigen kosten. Op een studentenbudgetje scheelt het dan nogal of je auto 25% meer verbruikt of niet.quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:35 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Wat zit je nou te huilen over verbruik? ik heb een 2.5i 5 cylinder en ik verbruik om en rond de 1 op 11/12 met een 2.0 zit je er rond de 1 op 13/14
En alsof je die 50 kilometer of 2 litertjes á 1.35 echt voelt in je portomenee.
Als je zuinig wilt rijden moet je maar een Prius gaan rijden.
Ik zou ook minimaal voor de 1.8 gaan, de 1.6 lijkt me ook te licht. Probleem is wel een zware rechtervoet . Maar ik hou m'n ogen open voor een leuk modelletje .quote:Op zondag 26 april 2009 13:30 schreef Big_Yin het volgende:
Ik heb een S40 uit 1999 met een 1.6 motor en die draait rond de 1 op 12.
Deze 1.6 motor is eigenlijk te licht voor de auto en denk dat een 1.8 of 2.0 rond hetzelfde verbruik zal zitten als je rechter voet niet al te zwaar is en je niet te veel in de stad rijd.
jaja, alsof die zuiniger is met mijn 40.000 km snelweg per jaar (t.o.v. V40 1.9D)quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:35 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Als je zuinig wilt rijden moet je maar een Prius gaan rijden.
Ik had inderdaad zelf ook al naar dat forum gegoogled, tnx .quote:Op maandag 27 april 2009 23:00 schreef Big_Yin het volgende:
Misschien dat hier nog wat tips bij staan?
http://volvo40forum.nl/forum/index.php?topic=1242.0
Gewoon dag 1 tegen een boom parkeren en van je werkgever een C30 eisen met compensatie voor de bijtelling .quote:Op dinsdag 28 april 2009 07:42 schreef bluebit het volgende:
[..]
jaja, alsof die zuiniger is met mijn 40.000 km snelweg per jaar (t.o.v. V40 1.9D)
(nog drie weken en dan komt de prius)
edit:
Gecondoleerd.quote:Op dinsdag 28 april 2009 07:42 schreef bluebit het volgende:
[..]
jaja, alsof die zuiniger is met mijn 40.000 km snelweg per jaar (t.o.v. V40 1.9D)
(nog drie weken en dan komt de prius)
edit:
Verhaal?quote:Op dinsdag 28 april 2009 20:27 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Mijn v40 is sinds vanochtend total loss. Hoe jammer het ook is van dat stuk blik, ik ben al lang blij dat mijn kindjes en mijn vriendin en ik ongedeerd zijn.
En foto's?quote:
Aan de ene kant snap ik je punt en snap ik ook dat je emotioneel misschien wat prikkelbaarder bent dan normaal, maar aan de andere kant vind ik dan ook dat je niet zo'n oneliner op een forum moet plaatsen, dan kun je wachten op nieuwsgierige en belangstellende reacties.quote:Op woensdag 29 april 2009 21:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik heb even geen behoefte om uitgebreid mijn verhaal te doen en foto's komen al helemaal niet. Ik begrijp dat jullie nieuwsgierig zijn maar ik ben met mijn gezin aan de dood ontsnapt en ik heb nu wel even wat anders aan mijn hoofd.
Maar hij had het niet over een diesel.quote:Op dinsdag 28 april 2009 07:42 schreef bluebit het volgende:
[..]
jaja, alsof die zuiniger is met mijn 40.000 km snelweg per jaar (t.o.v. V40 1.9D)
(nog drie weken en dan komt de prius)
edit:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |