Gaat om de Kapitaalverzekering Eigen Woning...de zgn. KEW.quote:Op donderdag 5 maart 2009 19:40 schreef Doc het volgende:
[..]
De tekst zoals die er nu staat betreft het beperken en betreft het stoppen van stimuleren. Dat klinkt meer alsof het nieuwe mogelijk spaarhypotheken betreft.
Da's echt een beroerde maatregel.quote:Op donderdag 5 maart 2009 19:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat valt dan wel weer mee.
Maar vooral de overdrachtsbelasting met 1% omhoog, lijkt me niet zo goed voor de woningmarkt.
Als koper ben je duurder uit, en als verkoper krijg je hetzelfde bedrag...
quote:Op donderdag 5 maart 2009 19:21 schreef capricia het volgende:
Voorstel om de overdrachtsbelasting met 1% te verhogen wordt besproken in het kabinet:
http://media.rtl.nl/media(...)ritsebelastingen.doc
Tevens wordt besproken:
[..]
En ook de belasting in box 3 met 1% verhogen.
Jazeker, maar zoals het er nu staat is mij niet helemaal duidelijk wat ze op welke wijze willen doorvoeren.quote:Op donderdag 5 maart 2009 19:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Gaat om de Kapitaalverzekering Eigen Woning...de zgn. KEW.
Die vallen nu buiten de inkostenbelasting.
Vooral veel gebruikt bij een spaarhypotheek, toch?
Dit is het lijstje van de topambtenaren van de commissie Gerritsen. En daarover wordt nu onderhandeld.quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:05 schreef Lemmeb het volgende:
Waar komen al die nieuwe potentiële maatregelen toch elke keer vandaan? Het lijstje wordt nu wel erg lang.
Ik stel voor dat we per direct criminele Marokkanen terug gaan sturen naar Marokko. Dat scheelt miljarden op de begroting en het land wordt er een stuk leefbaarder op.
Als je dat doet staat het hele land op zijn kop. Het is makkelijker om het geld bij de brave burger weg te halen die netjes iedere dag naar zijn werk gaat.quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:05 schreef Lemmeb het volgende:
Waar komen al die nieuwe potentiële maatregelen toch elke keer vandaan? Het lijstje wordt nu wel erg lang.
Ik stel voor dat we per direct criminele Marokkanen terug gaan sturen naar Marokko. Dat scheelt miljarden op de begroting en het land wordt er een stuk leefbaarder op.
Komt nog wel. Elke negatieve boodschap van deze regering vertaalt zich in +5 zetels voor Wilders.quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:08 schreef capricia het volgende:
Helaas voor jou staan Marokkaanse Nederlanders niet op de lijst...
Ja, maar we hadden toch al zo'n lijstje? Dit is een heel ander lijstje dan dat ik eerst heb gezien.quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:08 schreef capricia het volgende:
Dit is het lijstje van de topambtenaren van de commissie Gerritsen. En daarover wordt nu onderhandeld.
Deze maatregel zal er wel door komen, misschien gaan spaarders dan ook wel meer geld uitgeven. Dat het eigenlijk goed is om wel te sparen deert het kabinet vast niet want de werkgelegenheid kan er dan weer een maandje mee gered zijn.quote:Verhogen forfaitair rendement box 3 met 1%
- Het verhogen van het forfaitair rendement op vermogen van 4 naar 5% levert per saldo ¤ 933 mln op.
dat denk ik ook jaquote:Op donderdag 5 maart 2009 21:11 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Komt nog wel. Elke negatieve boodschap van deze regering vertaalt zich in +5 zetels voor Wilders.
Dat waren algemene maatregelen. Dit zijn de Fiscale maatregelen.quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:13 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ja, maar we hadden toch al zo'n lijstje? Dit is een heel ander lijstje dan dat ik eerst heb gezien.
quote:Op donderdag 5 maart 2009 18:37 schreef Doc het volgende:
[..]
Jij huurt een grachtenpandje? Voor een laag bedrag? Zo zo. Dat is in ieder geval geen heel pand op de Prinsen-, Keizers-, of Herengracht, of op de Singel want die markt ken ik wel een beetje ...
Voor dat geld lijkt me dat een etage (heel misschien twee, afhankelijk van de locatie, die je niet hoeft prijs te geven hoorquote:Op donderdag 5 maart 2009 21:24 schreef dutch_renter het volgende:
[..]
Relatief laag bedrag....¤1100 pm en inderdaad niet op een van die grachten. Waar wel zet ik liever niet op FOK.
Nee, klopt 2 verdiepingen, 120 m2 voor mij en m'n vriendin....zeer royaal voor Amsterdamse begrippen.quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:36 schreef Doc het volgende:
[..]
Voor dat geld lijkt me dat een etage (heel misschien twee, afhankelijk van de locatie, die je niet hoeft prijs te geven hoor) maar geen heel pand. Correct?
Zeer royaal is iets overdreven - maar het is goed te doen.quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:46 schreef dutch_renter het volgende:
[..]
Nee, klopt 2 verdiepingen, 120 m2 voor mij en m'n vriendin....zeer royaal voor Amsterdamse begrippen.
prijsdaling: als je blijft zitten is dat op zich geen probleemquote:Op donderdag 5 maart 2009 22:12 schreef dutch_renter het volgende:
Ja, mijn woning zou inderdaad ¤500.000 kosten inclusief KK. Een bedrag wat wij net aan geleend zouden kunnen hebben 2 jaar geleden, maar nu betwijfel ik of een bank zo gek is. Ik in ieder geval niet
Risico van de prijsdaling + onderhoud + gedoe + flexibiliteit om flink in inkomen achteruit te kunnen gaan zonder zorgen. Allemal redenen nog even te huren.
Als je het zo leest gaat het inderdaad specifiek om de KEW. Ik ben benieuwd wat ze dan met banksparen willen doen, want dat is ook vrijgesteld. De tekst in de toelichting klopt trouwens niet helemaal, dat "kan leiden tot lagere restschuld" is volgens mij eerder "zal leiden tot hogere restschuld", zeker als je moet afrekenen tegen het forfaitair rendement van box 3.quote:Op donderdag 5 maart 2009 19:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Gaat om de Kapitaalverzekering Eigen Woning...de zgn. KEW.
Die vallen nu buiten de inkostenbelasting.
Vooral veel gebruikt bij een spaarhypotheek, toch?
Ik denk dat ze in gedachten hebben dat je geen hyp neemt die je 30 jaar niet aflost (spaarhyp, KEW). Maar dat je daadwerkelijk tijdens je looptijd aflost.quote:Op donderdag 5 maart 2009 23:02 schreef Lurf het volgende:
[..]
Als je het zo leest gaat het inderdaad specifiek om de KEW. Ik ben benieuwd wat ze dan met banksparen willen doen, want dat is ook vrijgesteld. De tekst in de toelichting klopt trouwens niet helemaal, dat "kan leiden tot lagere restschuld" is volgens mij eerder "zal leiden tot hogere restschuld", zeker als je moet afrekenen tegen het forfaitair rendement van box 3. [..]
dat verbaast me al tijden.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 00:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat ze in gedachten hebben dat je geen hyp neemt die je 30 jaar niet aflost (spaarhyp, KEW). Maar dat je daadwerkelijk tijdens je looptijd aflost.
Opzich is dat niet zo slecht, natuurlijk. Om aflossen wat meer te belonen.
Dat ben ik wel met je eens, het is alleen een beetje raar om dan juist de aflossingsconstructies extra te gaan belasten. Dat is net zoiets als het verhogen van de overdrachtsbelasting om de doorstroming op de woningmarkt te bevorderen.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 00:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Opzich is dat niet zo slecht, natuurlijk. Om aflossen wat meer te belonen.
Idd. Dan kunnen ze beter de aflossingsvrije hypotheek niet aftrekbaar maken.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 07:40 schreef Lurf het volgende:
[..]
Dat ben ik wel met je eens, het is alleen een beetje raar om dan juist de aflossingsconstructies extra te gaan belasten. Dat is net zoiets als het verhogen van de overdrachtsbelasting om de doorstroming op de woningmarkt te bevorderen.
Ik dnek niet dat het de bedoeling is dat alle openstaande schulden afgelost gaan worden. Dat geld bestaat niet eens dus waar moet dat vandaan komen?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 07:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Idd. Dan kunnen ze beter de aflossingsvrije hypotheek niet aftrekbaar maken.
Want?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 07:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Idd. Dan kunnen ze beter de aflossingsvrije hypotheek niet aftrekbaar maken.
Ik zie ook geen reden waarom een hypotheek geheel ingelost moet worden. Als er bijv. nog 10 of 20 K openstaat na 30 jaar, dan lijkt me dat geen probleem.quote:Op maandag 9 maart 2009 10:56 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ik dnek niet dat het de bedoeling is dat alle openstaande schulden afgelost gaan worden. Dat geld bestaat niet eens dus waar moet dat vandaan komen?
P.S. Ik ben benieuwd naar de cijfers van februari. Zijn er zeker nog niet?
Nog meer loze dreigementen. Nee, daar gaan Bos en Balk echt van onder de indruk zijn!quote:Op vrijdag 6 maart 2009 01:32 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
overigens, als het kabinet de genoemde graaitax invoert, of de vermogensrendementsheffing verhoogt, staat er in ieder geval 1 huis meer te koop.
dan ga ik wel 10 kilometer verderop in belgie mijn geld besteden en belasting betalen. Stelletje onhebbelijke wereldvreemde minkukkelende kruideniers zijn Balkenende/Bos/Rouvoet.
Die ellende op ijburg was al een tijdje aan de gang. Begin vorig jaar heb ik ook al dat soort artikeltjes gelezen.quote:Op maandag 9 maart 2009 16:49 schreef WammesWaggel het volgende:
http://www.parool.nl/paro(...)t-witte-vlucht.dhtml
Huisjes op IJburg gaan ook in de ramsj
Veel vrienden van mij wilden daar kopen. Maar toen ze zagen dat het één groot allochtonengetto werd, zagen ze daar toch maar vanaf. Nu willen ze allemaal naar Haarlem, maar Haarlem is inmiddels zo duur dat ze het niet meer kunnen betalen.quote:Op maandag 9 maart 2009 16:49 schreef WammesWaggel het volgende:
Dit stukje is trouwens te leuk om hier niet te posten. Het bevestigt zo'n beetje alle gangbare "vooroordelen", zowel over allochtonen als over 'links':quote:Op maandag 9 maart 2009 16:49 schreef WammesWaggel het volgende:
quote:IJburg vreest 'witte vlucht'
Volgens de politie is de criminaliteit op IJburg vergelijkbaar met die in een gemeente als Uithoorn. Foto ANP/Rick Nederstigt
AMSTERDAM - Er dreigt een 'witte vlucht' van IJburg. Steeds meer bewoners zijn ontevreden over de leefbaarheid van de nieuwe wijk. Wethouder Dennis Straat van het stadsdeel: "Ik krijg signalen van mensen die willen verhuizen. Ze hadden een andere voorstelling van IJburg."
De klachten gaan over overlast door jongeren, inbraken, bedreigingen en geweld. Stadsdeel Zeeburg, politie en jongerenwerkers zijn op de hoogte van de onvrede en doen er alles aan het tij te keren. Vier straatcoaches zijn aangesteld om de overlast op IJburg, inmiddels 12.000 bewoners, aan te pakken. Ook is onlangs een politiepost geopend. Straat: "Naast het gevoel van onveiligheid zijn er klachten over het gebrek aan kinderopvang, scholen en de files op de IJburglaan."
Straat is in gesprek met woningcorporaties over de overlast en met de dienst Wonen over de toewijzing van woningen. Hij neemt de klachten zo serieus dat het hele stadsdeelbestuur bij een buurtbijeenkomst op 16 maart aanwezig zal zijn. "We hebben geleerd van de eerste fase van IJburg. Het gemengde wonen gaan we op de vier eilanden anders doen. Je kunt niet mensen van allerlei achtergronden achter één portiekdeur stoppen."
Volgens de politie is de criminaliteit op IJburg vergelijkbaar met die in een gemeente als Uithoorn. (FRANS BOSMAN en HANNELOES PEN)
Nee, die jaren '30 bagger, dat is geweldig. Van de buitenkant lijkt het heel wat, maar je mag meteen de hele binnenkant eruit breken. Kan best zijn dat het kwaliteit is, maar het blijft ouwe troep. Trouwens, die jaren '30 woningen lijken ook allemaal op elkaar.quote:Op maandag 9 maart 2009 19:22 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik heb het gevoel dat we het bouwen van huizen totaal verleerd zijn in Nederland. Na de oorlog is nauwlijks nog een kwalitatief goed huis neergezet. De beste huizen stammen uit de jaren 1800-1935. Onze bouwkwalitet was en is geroemd, ook in onze kolonieen. Hier is in Nederland nog maar heel weinig van de te zien. Bij een jaren 30 woning zie je de kwaliteit eraf stralen. Steen voor steen is met zorg gelegd, Ik kan van een mooi en degelijk gebouw genieten.
Bij de huidige woning is het een opeenstapeling van wansmaak en goedkoop ogende materialen. Ook hier is IIjburg weer een prachtig voorbeeld van hoe het niet moet. Wanstaltige slecht gebouwde gebouwen worden neergezet en die moeten tegen exorbitante prijzen verkocht worden. Het is om je voor kapot te schamen als Nederlander. Ik vind het een moderne "krottenwijk"
Fantasieloze eenheidsworst woningen en troosteloze ondoordachte vinex wijken, waarvan de kwaliteit echt op een droevig peil staat. Alles moet vlug-vlug. Hoe kan dit toch! In BE en DU bouwen ze nog wel vrij goede huizen, hier heeft met toch te maken met dezelfde kosten?
Nederland kan heel goed bouwen alleen we zijn zelf te duur geworden.quote:Op maandag 9 maart 2009 19:22 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik heb het gevoel dat we het bouwen van huizen totaal verleerd zijn in Nederland. Na de oorlog is nauwlijks nog een kwalitatief goed huis neergezet. De beste huizen stammen uit de jaren 1800-1935. Onze bouwkwalitet was en is geroemd, ook in onze kolonieen. Hier is in Nederland nog maar heel weinig van de te zien. Bij een jaren 30 woning zie je de kwaliteit eraf stralen. Steen voor steen is met zorg gelegd, Ik kan van een mooi en degelijk gebouw genieten.
Da's een kwestie van smaak. Ik hou er juist van een woning van de binnenkant redelijk originel te houden. (glas in lood, kamer en suite, die mooie zwart bakelieten deurhandels voorraad kelder etc.. Verder zijn (de niet retro) jaren 30 woningen juist vaak hel verschillend als je op de details let!.quote:Op maandag 9 maart 2009 19:33 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nee, die jaren '30 bagger, dat is geweldig. Van de buitenkant lijkt het heel wat, maar je mag meteen de hele binnenkant eruit breken. Kan best zijn dat het kwaliteit is, maar het blijft ouwe troep. Trouwens, die jaren '30 woningen lijken ook allemaal op elkaar.
Dat klopt, maar dat geldt ook voor die zooi op IJburg. Origineel is het misschien allemaal niet, maar wel erg functioneel. Ik hou van functioneel zoiets als "glas in lood" interesseert me helemaal niks.quote:Op maandag 9 maart 2009 20:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Da's een kwestie van smaak.
Dat vraag ik me echt af. Gewoon een beetje onderhouden.quote:Op maandag 9 maart 2009 20:07 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Die woningen in de gemiddelde vinexwijk zijn abominabel van kwaliteit., die staan er over 100 jaar echt niet meer!
denk het zeker wel, de hebben een goed beton fundament, goede heipalen, sterk rioolwerk en staan rechtop.quote:Op maandag 9 maart 2009 20:07 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Die woningen in de gemiddelde vinexwijk zijn abominabel van kwaliteit., die staan er over 100 jaar echt niet meer!
Op nummer 3 is de de muur van links naar rechts gescheurd, en op nummer 5 van rechts naar links!quote:Op maandag 9 maart 2009 20:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Verder zijn (de niet retro) jaren 30 woningen juist vaak hel verschillend als je op de details let!.
En 2 groepen in je meterkast...quote:Op maandag 9 maart 2009 20:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Da's een kwestie van smaak. Ik hou er juist van een woning van de binnenkant redelijk originel te houden. (glas in lood, kamer en suite, die mooie zwart bakelieten deurhandels voorraad kelder etc.. Verder zijn (de niet retro) jaren 30 woningen juist vaak hel verschillend als je op de details let!.
Whehe, pwned.quote:Op maandag 9 maart 2009 21:37 schreef capricia het volgende:
[..]
En 2 groepen in je meterkast...
Heb je ook HR++ beglazing in je woning of is dat niet origineel genoeg?
En verders stook je zeker "energezuinig" met een gaskacheltje?
Ik kan heel goed begrijpen dat jij trots bent op je woning, maar ga die van een ander niet lopen afzeiken, zeg.![]()
kletspraatquote:Op maandag 9 maart 2009 22:05 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Waar het om gaat is dat er imho weinig reden is om een naoorlogs huis te kopen, omdat er na de oorlog niets fatsoenlijks meer gebouwd is.
Mijn god, dat het überhaupt nog mag...quote:Op maandag 9 maart 2009 22:05 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ikstook op mazout (installatie uit 1976) en binnenkort stook ik bij op hout en kolen (met een allesbrander).
Geloof dat ze dat in Belgie nogal veel doen, huishoudolie om te stoken.quote:Op maandag 9 maart 2009 22:07 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Mijn god, dat het überhaupt nog mag...
er zijn steeds meer mensen die een allesbrander plaatsen. Het spaart energie. Normaal gezien gaat de warmte van je open haard rechtsteeks je schoorsteen uit. Met een allesbrander verwarm je je huis ermee. Met wat leuk knutselwerk kun je je oliegestookte CV ook nog ontlasten Zowel in NL als hier in BE zijn allesbranders aan een enorme opmars bezig. Gelukkig woon ik vlak bij een bos, spaart me straks weer dure kolen.quote:Op maandag 9 maart 2009 22:07 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Mijn god, dat het überhaupt nog mag...
Nou geweldig, ik ben erg blij voor je.quote:Op maandag 9 maart 2009 22:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
er zijn steeds meer mensen die een allesbrander plaatsen. Het spaart energie. Normaal gezien gaat de warmte van je open haard rechtsteeks je schoorsteen uit. Met een allesbrander verwarm je je huis ermee. Met wat leuk knutselwerk kun je je oliegestookte CV ook nog ontlasten Zowel in NL als hier in BE zijn allesbranders aan een enorme opmars bezig. Gelukkig woon ik vlak bij een bos, spaart me straks weer dure kolen.
[ afbeelding ].
Het stond ook op de voorpagina van Het Parool en verder hebben ze er twee pagina's aan besloten te wijden dus de gemeente is vast nu pas echt goed wakker maar helaas heb ik geen scanner dus kan het niet inscannen.quote:Op maandag 9 maart 2009 18:41 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dit stukje is trouwens te leuk om hier niet te posten. Het bevestigt zo'n beetje alle gangbare "vooroordelen", zowel over allochtonen als over 'links':
[..]
Wat is het toch heerlijk om uiteindelijk gelijk te krijgen.
Het zal dan wel niet lang meer duren, voor de overheid je verplicht om bovenop je schoorsteen een CO2-meter te monteren, zodat ze je kunnen aanslaan voor het verbranden van al dat veel te goedkope hout.quote:Op maandag 9 maart 2009 22:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
er zijn steeds meer mensen die een allesbrander plaatsen.
Echt genieten, al die blanke hoogopgeleide linkse lutsers die nu het multicriminele deksel op de neus krijgen!quote:Op maandag 9 maart 2009 22:57 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Het stond ook op de voorpagina van Het Parool en verder hebben ze er twee pagina's aan besloten te wijden dus de gemeente is vast nu pas echt goed wakker maar helaas heb ik geen scanner dus kan het niet inscannen.![]()
Nog iemand die zich er ergert: http://www.volkskrantblog.nl/bericht/250442
Mensen koop dan in idd Haarlem of Broek in Waterland ofzo als je kinderen wilt
werpen en in Amsterdam wil werken
Nog meer links zuur van dat blog:quote:Op maandag 9 maart 2009 22:57 schreef WammesWaggel het volgende:
Nog iemand die zich er ergert: http://www.volkskrantblog.nl/bericht/250442
quote:De kredietcrisis slaat toe op IJburg
Geplaatst op 06-02-2009 13:33 door xandra in categorie Amsterdam
fotoAl zou je dit eiland willen verlaten ... Dan nog lukt het niet, vanwege de kredietcrisis. Eens in de zoveel tijd wordt een huis op het eiland verkocht, maar dagelijks komen er even zoveel huizen bij. In mijn fantasie zie ik een spookstad opdoemen. De koopbordjes prijken aan de gevels. Overal op Haveneiland zijn lege flats, met name in de huur, maar ook in de koop. Het 'gouden randje' langs het IJmeer is nog steeds een zandvlakte. De bouw is uitgesteld. Het blok tegenover ons wordt verkocht aan een ‘belegger', zo liet ik me vertellen. In het kinderrijke blok naast ons is leegstand. De 14 zorgwoningen worden bij gebrek aan belangstelling ingevuld met huurders met een psychiatrische problematiek. IJburg schrikt sommige huurders af. Het zou een zandbak zijn met oningevulde plinten. Ik kan ze geen ongelijk geven.
Het vakantiegevoel van weleer is de afgelopen paar jaar volledig weggeëbd. In de plaats zijn stadsproblemen gekomen. Graffiti, diefstal, beveiliging, wietplantages. Het eerste Cruyff-Court wordt hier binnenkort geopend, geplaatst binnen kinderrijke blokken.
Op de site van de Amsterdamse federatie van woningbouwcorporaties lees ik in het stuk ‘gemengd bouwen, gemengd wonen': ‘Een woongebied kan in een vervalspiraal geraken die moeilijk is te keren. Hiermee is voor corporaties zowel de sociale taakstelling (het verzorgen van kwalitatief goed wonen en leefbare wijken) als de economische waarde van het vastgoed in het geding'. Wijze woorden ...
MUAHAHAHAHAHAquote:4.2 Overlast
· ‘Ik waardeer de ruimte en de rust. Aan het strand is het fantastisch. Maar hoe onderneem ik actie tegen jongeren die voor mijn neus een bejaarde in elkaar rossen?’
· ‘Wij grenzen aan sociale woningbouw met bewoners die Bos en Lommer uit geschopt zijn. Is dat wel haalbaar beleid? Ik vind het beangstigend als een nieuwe wijk in opbouw bij uitblijvende vraag probleemgezinnen opneemt. En er wordt niets aan gedaan. Richt uw pijlen op jongeren die stelen en er een zootje van maken. Zero tolerance voor vandalisme.’
· Een mevrouw spreekt namens ZIN. ZIN vertegenwoordigt mensen met een beperking: ‘in blok 25 is het een zwijnenstal. Veel vandalisme, pies, poep en vervuiling. Er is geen nooduitgang in de flat. Wel een drie meter hoge trap, maar daar krijgt zij geen rolstoel met vleugeltjes van. De liften zijn vaak kapot. Als ze camera’s willen om de overlast te kunnen aanpakken worden ze gestraft met extra kosten. De overlast is al een straf en dan ook nog betalen? Verhaal dit soort kosten niet op de bewoners.’
· Een bestuurder van een bewonersvereniging heeft veel contact met de woningbouwvereniging: ‘vooral bij sociale huur trekken de woningcorporaties zich terug; de inpandige ellende wordt door hen niet aangepakt. Inbraakproblemen. Piesen en poepen in de gangen. Nu zijn er camera’s voor 18.000 euro geïnstalleerd om de mensen aan te pakken, maar daar moeten dan anderen voor bijdragen. Problemen in de openbare ruimte worden veel beter opgelost.’
· Een bewoner vanaf 2004: ‘het ging goed en het laatste halfjaar zie je het afglijden.
· Wordt er gehandhaafd? De openbare ruimte wordt niet onderhouden. Er is hanggrut tot ’s avonds laat. Die worden ook groot. Als je kinderen aanspreekt, luisteren ze in eerste instantie, maar dan komt er een puberzusje en die wil zich niet laten ‘bedreigen’. Wat de overheid aangeeft, werkt niet en de politie is er niet. Is de politiepost ’s avonds open?’
Er is een bewoonster in elkaar geslagen bij de tram toen ze jongeren aansprak op hun
gedrag.
· Een mevrouw uit Blok 19 woont met veel plezier op IJburg. Ze maakt zich zorgen over de preventie: ‘Ik hoor veel oplossingen voor dingen die al ontstaan zijn. Wat is het beleid? We zien dingen toch aankomen. Het is veel vrijwilligerswerk om ons blok leefbaar te houden. Moet niet iedereen aan een bepaalde gedragscode voldoen? Dan
kun je mensen er op aanspreken.. Een gedragscode moet ook voor probleemgezinnen gelden.’
· ‘Komen er dertig probleemgezinnen in een grote flat tegenover de school?’
· ‘Graffiti gaan veel geld kosten om het te verwijderen. Er is aangifte gedaan.’
· ‘Blok 48 is via de galerij inbraakgevoelig. De woningbouwvereniging wil geen actie ondernemen.’
· ‘Hangjongeren in blok 11a.’
· ‘De tram is een vrijhaven voor de jeugd. Ze rennen de AH in het winkelcentrum in en stelen de schappen leeg. Niemand die iets zegt. Die jeugd komt deels uit IJburg en deels van buiten.’
· ‘Waar zijn de straatvegers?’
· ‘Ik woon met veel plezier op Steigereiland. Er komt steeds meer straatvuil. Dat geeft een sneeuwbaleffect en leidt tot criminaliteit. Met zijn allen er iets aan doen. Vuil meenemen.’
· ‘Lawaaioverlast van vliegtuigen boven IJburg.’
· ‘Haveneiland heeft veel leegstand. Kan daar iets aan gedaan worden? Dat komt de leefbaarheid ten goede.’
Welnee, multicultureel is volkomen kut. Je kunt toch lezen? Of denk je dat ik dit zelf verzonnen heb? Biculturelen pissen en schijten gewoon je portiek onder. En als je je bek daartegen opentrekt kun je op harde klappen rekenen.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 01:42 schreef kraaksandaal het volgende:
Je ziet het te zwart, multicultureel kan wel degelijk een extra vormen.
Mja zoals in Oud-Zuid ja met Amerikanen,quote:Op dinsdag 10 maart 2009 01:42 schreef kraaksandaal het volgende:
Je ziet het te zwart, multicultureel kan wel degelijk een extra vormen.
Ja, maar dat heeft dan weer helemaal niks met 'multicultureel' te maken...quote:Op dinsdag 10 maart 2009 01:48 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Mja zoals in Oud-Zuid ja met Amerikanen,
Britten, Duitsers en andere expats maar niet met volk uit de derde wereld
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 01:46 schreef Lemmeb het volgende:
Kom jij dan maar eens met iets positiefs om dat weer goed te maken.
Mijn god, wat een droefenis allemaal. Maar ze blijven het proberen, die linksen!quote:Wo 26 Nov 2008 - Segregatie op IJburg
Maandagavond was ik op IJburg om te praten met bezorgde ouders. De afgelopen tijd heeft de onderwijssegregatie daar toegeslagen. Een aantal ouders had me gemaild over de situatie rond hun kinderen. Er werd heel open gepraat over de oorzaken. De effecten van plotseling teveel probleemkinderen in de klas. Het domino-effect als eenmaal een paar ouders hun kinderen weghalen. De ouders aan tafel hadden allemaal een voorkeur voor een gemengde school. Maar zonder concessies aan de kwaliteit. En zonder dat hun kind alleen kwam te staan in de klas. De inzet en energie van ouders kan een sleutel zijn. Heb beloofd om samen met het stadsdeel te gaan werken aan een experiment op IJBurg om te dit te keren.
Nou geweldig hoor. Daar zal de burger die door de mensenstront zijn voordeur moet zien te bereiken, na even daarvoor nog gemolesteerd te zijn op straat omdat hij probeerde te verhinderen dat z'n fiets werd gejat, vast heel blij mee zijn!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 01:55 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Ok, kijk naar de populairiteit van multiculturele eetgelegenheden.
De spelers in het voetbal die voor veel geld verkocht zijn en die we goedkoop hebben.
Met muziek komt Nederland ook steeds beter op de kaart en dat is niet dankzij de hoempapa.
Dat was slechts een kleine greep, kan je nog veel meer geven.
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 01:58 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nou geweldig hoor. Daar zal de burger die door de mensenstront zijn voordeur moet zien te bereiken, na even daarvoor nog gemolesteerd te zijn op straat omdat hij probeerde te verhinderen dat z'n fiets werd gejat, vast heel blij mee zijn!
God, krijgen we dat fabeltje weer.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 02:03 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Tsja, dat was vroeger echt niet anders in zo'n wijk waar iedereen met krat bier op de vensterbank zat.
Molesteren dat gaat achter de voordeur daar, ok het aantal fietsen dat ik kwijt ben kan ik niet meer tellen maar stond geen etiket op van de dader.
Ik kan in Ede Veldhuizen nog steeds gewoon elke kennis bezoeken hoor zonder problemen.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 02:09 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
God, krijgen we dat fabeltje weer.
Jahoor, je hebt helemaal gelijk, vroeger was het net zo erg. Toen deden ze ook voor je deur hun broek naar beneden om even een drol te draaien en schopten hangjongeren ook in groepjes met grote regelmaat bejaarden in puin.
Ga anders gewoon eens vragen aan mensen die beide situaties van dichtbij hebben meegemaakt. Ik ken zulke mensen, en die zeggen allemaal dat het nu veel erger is dan vroeger, met name doordat alle sociale cohesie ontbreekt. Er zit geen enkele rem meer aan het geweld, want er volgen toch geen sociale repercussies op.
Zoiets vermoedde ik al.quote:
Ok kom ook weleens in Rotterdam Charloise.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 02:18 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Zoiets vermoedde ik al.
You ain't seen nothing yet!
Met een KLPD security detail en buurtvaders SWAT zeker?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 02:30 schreef kraaksandaal het volgende:
Ok kom ook weleens in Rotterdam Charloise.
Nee hoor gewoon met de auto.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 02:38 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Met een KLPD security detail en buurtvaders SWAT zeker?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |