quote:Op donderdag 5 maart 2009 19:21 schreef capricia het volgende:
En ook de belasting in box 3 met 1% verhogen.
Zo te lezen wel ja. Levert minimaal 830 miljoen op..lees ik.quote:
Er staat:quote:Op donderdag 5 maart 2009 19:28 schreef Doc het volgende:Dat kan van alles betekenen:
Van 30% naar 30,3%
Van 30% naar 31%
Van 1,2% (effectief) naar 2,2%
Dat laatste zou een behoorlijke stijging zijn
quote:Verhogen forfaitair rendement box 3 met 1%
- Het verhogen van het forfaitair rendement op vermogen van 4 naar 5% levert per saldo ¤ 933 mln op.
Ik had de tekst onder het linkje niet gelezen - dat scheeltquote:
quote:Vrijstelling BOX 3 verlagen met ¤ 3000
- Verlaging van de vrijstelling van ¤ 17.600 in Box 3 met ¤3000 levert een lastenverzwaring op van ¤100 mln.
- De maatregel raakt iedereen met een vermogen boven de nieuwe drempel.
- De maatregel kan ingevoerd worden over het belastingjaar 2009.
De tekst zoals die er nu staat betreft het beperken en betreft het stoppen van stimuleren. Dat klinkt meer alsof het nieuwe mogelijk spaarhypotheken betreft.quote:Op donderdag 5 maart 2009 19:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Zo te lezen wel ja. Levert minimaal 830 miljoen op..lees ik.
Dus mensen: snel kopen!!
De wijziging in de kapitaalverzekering eigen woning lijkt mij vooral de mensen raken die een spaarhypotheek hebben?
quote:
Dat valt dan wel weer mee.quote:Op donderdag 5 maart 2009 19:41 schreef Doc het volgende:
[..]
Dat wordt dus voor dat deel 45 euro per jaar meer belasting per individu die boven die grens zit
De NVM zal er niet blij mee zijnquote:Op donderdag 5 maart 2009 19:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat valt dan wel weer mee.
Maar vooral de overdrachtsbelasting met 1% omhoog, lijkt me niet zo goed voor de woningmarkt.
Als koper ben je duurder uit, en als verkoper krijg je hetzelfde bedrag...
Gaat om de Kapitaalverzekering Eigen Woning...de zgn. KEW.quote:Op donderdag 5 maart 2009 19:40 schreef Doc het volgende:
[..]
De tekst zoals die er nu staat betreft het beperken en betreft het stoppen van stimuleren. Dat klinkt meer alsof het nieuwe mogelijk spaarhypotheken betreft.
Da's echt een beroerde maatregel.quote:Op donderdag 5 maart 2009 19:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat valt dan wel weer mee.
Maar vooral de overdrachtsbelasting met 1% omhoog, lijkt me niet zo goed voor de woningmarkt.
Als koper ben je duurder uit, en als verkoper krijg je hetzelfde bedrag...
quote:Op donderdag 5 maart 2009 19:21 schreef capricia het volgende:
Voorstel om de overdrachtsbelasting met 1% te verhogen wordt besproken in het kabinet:
http://media.rtl.nl/media(...)ritsebelastingen.doc
Tevens wordt besproken:
[..]
En ook de belasting in box 3 met 1% verhogen.
Jazeker, maar zoals het er nu staat is mij niet helemaal duidelijk wat ze op welke wijze willen doorvoeren.quote:Op donderdag 5 maart 2009 19:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Gaat om de Kapitaalverzekering Eigen Woning...de zgn. KEW.
Die vallen nu buiten de inkostenbelasting.
Vooral veel gebruikt bij een spaarhypotheek, toch?
Dit is het lijstje van de topambtenaren van de commissie Gerritsen. En daarover wordt nu onderhandeld.quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:05 schreef Lemmeb het volgende:
Waar komen al die nieuwe potentiėle maatregelen toch elke keer vandaan? Het lijstje wordt nu wel erg lang.
Ik stel voor dat we per direct criminele Marokkanen terug gaan sturen naar Marokko. Dat scheelt miljarden op de begroting en het land wordt er een stuk leefbaarder op.
Als je dat doet staat het hele land op zijn kop. Het is makkelijker om het geld bij de brave burger weg te halen die netjes iedere dag naar zijn werk gaat.quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:05 schreef Lemmeb het volgende:
Waar komen al die nieuwe potentiėle maatregelen toch elke keer vandaan? Het lijstje wordt nu wel erg lang.
Ik stel voor dat we per direct criminele Marokkanen terug gaan sturen naar Marokko. Dat scheelt miljarden op de begroting en het land wordt er een stuk leefbaarder op.
Komt nog wel. Elke negatieve boodschap van deze regering vertaalt zich in +5 zetels voor Wilders.quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:08 schreef capricia het volgende:
Helaas voor jou staan Marokkaanse Nederlanders niet op de lijst...
Ja, maar we hadden toch al zo'n lijstje? Dit is een heel ander lijstje dan dat ik eerst heb gezien.quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:08 schreef capricia het volgende:
Dit is het lijstje van de topambtenaren van de commissie Gerritsen. En daarover wordt nu onderhandeld.
Deze maatregel zal er wel door komen, misschien gaan spaarders dan ook wel meer geld uitgeven. Dat het eigenlijk goed is om wel te sparen deert het kabinet vast niet want de werkgelegenheid kan er dan weer een maandje mee gered zijn.quote:Verhogen forfaitair rendement box 3 met 1%
- Het verhogen van het forfaitair rendement op vermogen van 4 naar 5% levert per saldo ¤ 933 mln op.
dat denk ik ook jaquote:Op donderdag 5 maart 2009 21:11 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Komt nog wel. Elke negatieve boodschap van deze regering vertaalt zich in +5 zetels voor Wilders.
Dat waren algemene maatregelen. Dit zijn de Fiscale maatregelen.quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:13 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ja, maar we hadden toch al zo'n lijstje? Dit is een heel ander lijstje dan dat ik eerst heb gezien.
quote:Op donderdag 5 maart 2009 18:37 schreef Doc het volgende:
[..]
Jij huurt een grachtenpandje? Voor een laag bedrag? Zo zo. Dat is in ieder geval geen heel pand op de Prinsen-, Keizers-, of Herengracht, of op de Singel want die markt ken ik wel een beetje ...
Voor dat geld lijkt me dat een etage (heel misschien twee, afhankelijk van de locatie, die je niet hoeft prijs te geven hoorquote:Op donderdag 5 maart 2009 21:24 schreef dutch_renter het volgende:
[..]
Relatief laag bedrag....¤1100 pm en inderdaad niet op een van die grachten. Waar wel zet ik liever niet op FOK.
Nee, klopt 2 verdiepingen, 120 m2 voor mij en m'n vriendin....zeer royaal voor Amsterdamse begrippen.quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:36 schreef Doc het volgende:
[..]
Voor dat geld lijkt me dat een etage (heel misschien twee, afhankelijk van de locatie, die je niet hoeft prijs te geven hoor) maar geen heel pand. Correct?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |