abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66969605
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 11:40 schreef Summers het volgende:

[..]

Dingen kunnen ook een bovennatuurlijke verklaring hebben , dat is toch ook een verklaring .
het eerste waar je aan denkt is namelijk een rationele verklaring , vaak wil je dat ook graag omdat het alternatief te eng is .

Dat mes snijdt aan 2 kanten. Mensen zoals jij zien maar al te graag het alternatief terwijl dat lang niet altijd terecht hoeft te zijn. Daarnaast denk ik eerder dat die mensen een rationele verklaring willen omdat ze simpelweg niet geloven dat er een alternatief bestaat. Niet dat het te eng is.
Lambo of Rekt
pi_66971898
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 10:18 schreef Summers het volgende:
heel vaak periodes dat er op de deur werd gebonst en dat er niemand stond , het was alleen eng als ik er wakker van werd en half slaperig de deur opendeed en er niemand stond , dan voel je je wel ff klote dat je de deur had opengedaan zonder eerst te kijken .
Dat vind ik ook altijd kut irritant. Van die grappenmakers die denken leuk te zijn ofzo...
Ik kan me daar volledig in inleven Summers... oprotten met die kutgeintjes in het midden van de nacht bij mensen die NACHTRUST willen!
  donderdag 12 maart 2009 @ 15:43:05 #78
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_66972695
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 14:08 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Dat mes snijdt aan 2 kanten. Mensen zoals jij zien maar al te graag het alternatief terwijl dat lang niet altijd terecht hoeft te zijn. Daarnaast denk ik eerder dat die mensen een rationele verklaring willen omdat ze simpelweg niet geloven dat er een alternatief bestaat. Niet dat het te eng is.
Je krijgt niet alles wat je wilt he , hoe weet jij nou of het niet te eng is of wel ..
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  donderdag 12 maart 2009 @ 15:43:40 #79
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_66972708
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 15:17 schreef Flammie het volgende:

[..]

Dat vind ik ook altijd kut irritant. Van die grappenmakers die denken leuk te zijn ofzo...
Ik kan me daar volledig in inleven Summers... oprotten met die kutgeintjes in het midden van de nacht bij mensen die NACHTRUST willen!
onzichtbare grappenmakers dan .
pi_66973074
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 15:43 schreef Summers het volgende:

[..]

onzichtbare grappenmakers dan .
Gewoon een paar man die aangepakt moeten worden
Ik zou ook behoorlijk boos worden hoor.
  donderdag 12 maart 2009 @ 17:42:20 #81
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_66976989
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 15:52 schreef Flammie het volgende:

[..]

Gewoon een paar man die aangepakt moeten worden
Ik zou ook behoorlijk boos worden hoor.
Dit is spookverhalen, niet mannen die grapjes maken en verder ga ik het je niet eens uitleggen .
  donderdag 12 maart 2009 @ 18:01:31 #82
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_66977551
Bij mij is er ook wel eens 's nachts aangebeld terwijl ik niemand zag door het raam. Bleek later gewoon een bezopen kennis te zijn van m'n huisgenoot. Waarom ik 'm niet zag weet ik ook niet, maar hij zal wel in een dode hoek gestaan hebben.

Enfin, vreemdste wat ik heb meegemaakt:
Een aantal jaren terug kwam mijn vader te overlijden in het ziekenhuis. Bij ons thuis lag nog een horloge van hem, wat precies op het tijdstip van overlijden was stoppen met tikken. Nouja, zal wel toeval zijn geweest denk je dan. Vijf dagen later crematie, en toen we thuiskwamen liep hij weer precies op de juiste tijd, inclusief datum (daar waren dus een paar dagen overgeslagen).

Dat was toch wel redelijk vreemd. Vooral omdat er voor zover ik weet niemand bij ons thuis kan zijn geweest in die tijd om een 'grapje' uit te halen.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_66977791
Dat van die horloges hoor je wel meer. Gek hé?

Toen mijn vriend nog kind was, hadden ze bij hem thuis zo'n oude grammofoonspeler. Het ding begon soms zomaar te spelen terwijl er niet eens een naald opzat. Ze hebben veel babysitters gehad die na 1 keer nooit meer wilden terugkomen.
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
  donderdag 12 maart 2009 @ 19:40:15 #84
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_66980845
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 06:40 schreef Hanoying het volgende:
Meeste reacties op Siface's post zijn toch in de trant van "Sjesus, het spookt echt" en maken je alleen maar banger. Skeptische analyse van je eerste post:
[..]

So far so good, oud huis in Den Haag.
[..]

Veel insecten en raren beestjes zijn inderdaad niet vreemd voor een oud huis. Naaktslakken komen altijd alleen 's-nachts.
[..]

Je brengt dit als feit, "als je een handdoek op de grond laat liggen dan stinkt hij de volgende dag ontzettend".. Maar hoe vaak is het voorgekomen? Bovendien zijn er veel niet paranormale verklaringen voor. First and foremost -> Pis... Pis?... Ja, pis. Tien tegen één dat er 's-nachts muizen en/of ratten in dat oude huis rondrennen. Wellicht houden ze er van om op handdoeken te pissen, dat stinkt namelijk ontzettend. andere mogelijke verklaringen zijn dat lucht door de kieren van de vloer omhoog trekt en er een paar dode muizen onder liggen of iets dergelijks. In ieder geval lijkt een stinkende handdoek me niet echt reden om paranormale verklaringen nodig te hebben.
[..]

Dode muis en/of zwaluwnest onder de vloer/in de muur.
[..]

Misschien is de vloer niet waterpas, in combinatie met de rottende muizen kan dit een unheimlich gevoel geven.
[..]

Toegegeven, dit is wel het vreemdste aan je ervaringen. Anderhalve meter is erg lang zeg maar ik twijfel. Ten eerste twijfel ik of de krassen en het geluid dat je hoorde een verband hebben. Het geluid lijkt me namelijk wel overéén komen met twee vechtende ratten/katten. Vechtende ratten het lijkt me niet onwaarschijnlijk omdat ratten ook al de beste verklaring geven voor de stank in het kamertje en de stinkende handdoek. Geloof me als ik zeg dat vechtende ratten een klereherrie geven, bij ons buiten lopen er veel rond en als ze vechten klinkt het doodeng. Soms valt er zelfs één tijdens het vechten een verdieping of 4 naar beneden, al stuiterend over de daken. Het lijkt me zeker niet onwaarschijnlijk dat de krassen al in de deur zaten maar dat je er simpelweg nooit op gelet had totdat je zorgvuldig ging zoeken naar bewijs van je eigen perceptie. Overigens is het ook mogelijk dat de ratten of katten de krassen veroorzaakt hebben -> Big ass kat A heeft kat B op de vlucht en laat hem alle hoeken van de gang zien. Kat B Kan nergens meer heen en springt een paar keer met gestrekte klauwen tegen de deur op om de happende muil van Kat A te ontwijken.
[..]

Zijn legio verklaringen voor in de moderne wetenschap.
http://www.sleepeducation.com/Disorder.aspx?id=36
Ik heb zelf jaren last gehad van slaapverlamming en lange tijd niet geweten wat het was, bang was ik er gelukkig niet voor.
[..]

Al met al heb je dus slechts twee dingen meegemaakt. Ten eerste het geluid op de gang toen je aan het douchen was en dit kan prima veroorzaakt zijn door twee vechtende ratten/katten en en ten tweede heeft je vriend mensen aan jullie bed zien staan wat een klassiek teken is van een slaapstoornis. De rest is onderbuik.
Sorry, late reactie, ik had het druk. Weet je, ik denk niet echt dt het nut heeft dat ik nu echt ga roepen dat ik geloof dat het daar echt spookte. Misschien, misschien niet. Ik weet alleen wat ik in dat huis heb meegemaakt en hoop er nooit meer te wonen. Maar toch even een reactie op het bovenstaande.

Ik weet vrijwel zeker dat mijn man geen slaapverlamming heeft of heeft gehad. Ik heb het zelf wel eens gehad en ken de hallucinaties. Hij was op beide momenten klaarwakker. Lag (in eerste geval) alleen op bed omdat dat gewoon de meest relaxte plek in huis was (student, geen bank etc.). Hij kon zich in beide gevallen gewoon bewegen, had niet het gevoel verlamd te zijn. Een uit de hand gelopen dagdroom lijkt me waarschijnlijker in dat geval. In het tweede geval weet hij mij te vertellen dat hij niet op bed lag toen hij die mensen zag maar eigenlijk nog rechtop zat. Het licht moest ook nog uit. Hij was dus in een zittende houding, nog actief, geen sprake van slaap of dromen.

Verder lag een handdoek welgeteld een uurtje op de grond voordat hij vreselijk stonk. Daarbij lag er een dik, nieuw tapijt over de houten vloer. Er was dus geen contact handdoek (en kleding ook trouwens) vloer, maar ja, stank kan daar doorheen trekken. Ik heb trouwens weleens in een ander huis gewoond waar de ratten door de muren kropen (student ) en ik ken rattenpis (en stront) en de geur van rottende muizen (rattengif onder de vloeren strooien: slecht idee ). Ben hier nooit dode muizen of ratten of stront ofzo tegengekomen, wat in dat dat andere huis met die ratten wel zo was (god wat zijn die beesten ranzig).

Over die slakken: wellicht heb je gelijk. Ze moeten toch ergens vandaan komen.

Over die krassen. Hmm, ik weet het niet.

Er konden geen katten in die gang komen. Er zaten geen ramen in, geen gaten. Het is een volledig ingesloten gang (4 kanten deuren die op slot zijn). Als er iets in was gekomen had het er ook uit gemoeten. Een kat is zeker uitgesloten. En waar zou daar een rat vandaan moeten komen? Geen gaten in de muren, op de vloer hadden ze nieuwe hardboard platen gelegd (vastgemaakt, en ze sloten aan). De deuren waren nieuw en sloten goed aan. Deze waren vervangen net voordat ik erin kwam. Er kon echt geen kat of rat in die gang komen. Een muis misschien, maar 1,5 meter. Nee denk het niet. Je moet het niet zien als een groot herenhuis met galerijen ofzo, elke verdieping een kleine nauwe gang.

Verder weet ik heel zeker dat die krassen er niet zaten. Ze waren te groot om over het hoofd te zien en daarbij waren de deuren nieuw toen ik er in ging wonen. Het krabbende geluid klonk niet als vechtende ratten of katten. Helaas ken ik dat geluid heel goed (nogmaals studentenwoningen in Den Haag ) en dat klonk heel anders. Rustiger krabben, werd alleen steeds harder en er was een soort bonzen. Niet als kloppen, niet als iets wat er tegenaan knalde ofzo. Er zat een regelmaat in. Kan het niet echt vergelijken.

Over die gang. Uit het lood lijkt me sterk, aangezien je niet steeds 1 kant op werd geduwd. Misschien dan eerder benauwdheid omdat het stoffig was, maar dit was heel sterk (werd steeds sterker tot het voorval met die deur) en het had een duwende beweging. Voelde anders dan als iets uit het lood staat.

2 vreemde dingen meegemaakt en een hoop eng gevoel idd. Het leek wel op te bouwen. Werd steeds sterker. Het was trouwens ook overdag.

Ik zeg niet dat het daar spookt. Ik weet niet of ik dat geloof en eigenlijk boeit het me niet zo. Ik ben niet iemand om contact met geesten te gaan leggen ofzo. Ik kijk wel uit, wat win ik erbij? Jullie wilden een spookverhaal, dit is het dichtste dat ik erbij in de buurt kom. Zoals ik al zei: ik weet niet wat ik er van moet vinden. Het is een leuk verhaal maar ik zou toch liever hebben dat het allemaal fantasie is.

Ik zeg trouwens nergens dat ik geloof dat de één of andere leproos uit 1500 daar krassen in mijn deur maakt. Er heeft daar 500 jaar een soort ziekenhuis gestaan (voor leprozen, later voor rijke- en nog later gewone zieken). Als je ervan uit zou gaan dat het daar spookt (let op he: ALS en ZOU), dan zou ik zoiets niet echt als verklaring kiezen...
I'm a soprano. I have resonance where my brains ought to be.
64= Monoton + Minimal
  vrijdag 13 maart 2009 @ 10:22:48 #85
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_67000158
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 19:40 schreef siface het volgende:
<knip>
Tja.. Het klinkt allemaal wel erg mysterieus in ieder geval. Maar ik ben wel vrij onverbeterlijk dus stel dat ik uitga van de volgende situaties:

Feit 1: Man ziet gedaantes:
Verklaring A) De gedaantes zijn onderdeel van het huis, er zweven entiteiten of anderssoortige aspiraties rond.
Verklaring B) De gedaantes zijn ontsproten aan de psyche van mijn man, mogelijk als gevolg van een slaap danwel anderssoortige stoornis.

Feit 2: Ik hoor gestommel, gekrab en gebons. Vervolgens vind ik krassen in de deur
Verklaring A) De kwade entiteiten wreken zich op mijn deur en willen mij angst aanjagen
Verklaring B) Er waren één of meerdere beesten in mijn gang en ze hebben in mijn deur geklauwd

In dit geval zal ik toch altijd voor verklaring B kiezen mits er sterke bewijzen zijn voor verklaring A. Verklaring A is immers een stuk onwaarschijnlijker dan verklaring B en het zou dus vrij onzinnig zijn om zonder uitzonderlijk sterk bewijs uit te gaan van verklaring A.

Anyway, ik ben dan ook wel een die hard scepticus. Je verhaal is in ieder geval uitzonderlijk en niet eenvoudig te verklaren, prima toevoeging aan dit topic

Edit (toevoeging):
Eigenlijk doodzonde dat je de deur van de badkamer niet even open getrokken had om te kijken waar al dat geluid vandaan kwam in plaats van je vader te bellen vanuit de badkamer! Dan had je geweten wat er voor verantwoordelijk was en was je je misschien alleen even kapot geschrokken van twee vechtende katten. Nu zul je het nooit weten en blijft het altijd een angstige herinnering

[ Bericht 8% gewijzigd door Hanoying op 13-03-2009 10:37:44 ]
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_67002106
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 10:22 schreef Hanoying het volgende:

Edit (toevoeging):
Eigenlijk doodzonde dat je de deur van de badkamer niet even open getrokken had om te kijken waar al dat geluid vandaan kwam in plaats van je vader te bellen vanuit de badkamer! Dan had je geweten wat er voor verantwoordelijk was en was je je misschien alleen even kapot geschrokken van twee vechtende katten. Nu zul je het nooit weten en blijft het altijd een angstige herinnering
Dat moet je maar net durven op dat moment, voor hetzelfde geldt staat er een inbreker met een bijl. Men is bang van het onbekende.
Lambo of Rekt
pi_67003596
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:20 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Dat moet je maar net durven op dat moment, voor hetzelfde geldt staat er een inbreker met een bijl. Men is bang van het onbekende.
Dat vind ik een mooie quote hoor maar ik heb een kritische noot.

Als iemand nou eens NIET in paranormale zaken geloofd zal deze niet bang zijn voor het onbekende maar voor het bekende. Een inbreker met een bijl dus en niet wijlen Oma Zelda die rond spookt op je badkamer.
Ieder mens zal zeker voorzichtig zijn.

Mensen zeggen vaak: Je zult nooit iets paranormaals zien omdat je er niet voor open staat en dit is helemaal waar. Het probleem dat hier aan vastzit is dat mensen die in paranormale zaken geloven bang zijn wat voor veel mensen de meest normale zaken van de wereld zijn. Ik sta inderdaad niet open voor paranormale zaken (in ieder geval niet in de gigantische mate waarin veel TRU mensen ervoor open staan, met alle respect overigens) maar hierdoor ben ik ook niet bang voor een tikje in mijn huis of een kraakgeluid vanuit de zolder. Het gevolg: Ik zal niet wakker liggen en ik zal geen angst hebben om te slapen. Het leven ziet er zeker wat luchtiger uit als ik niet overal bang voor hoef te zijn.

Als iemand in paranormale zaken geloofd is elk kraakje een spook of elk tikje of gebonk op de deur een poltergeist die je het leven zuur probeerd te maken. Ik zal inderdaad nooit een paranormale ervaring meemaken omdat ik weet dat het gekraak vanuit de zolder het hout is dat het op dat moment begeefd, dat iemand die op mijn deur klopt een grapkeutel is. Mensen die in aliens geloven zullen zeggen dat het aliens zijn, mensen die in geesten geloven zullen dit geluid wijten aan hun overleden tante en mensen die in god geloven denken dat het jezus is.

Ik ken veel mensen die in geesten geloven. Deze mensen schrikken zich kapot als ik hallo zeg in de vroege morgen terwijl ze me niet gezien hebben. Ze zijn bang voor echt, de meest doodordinaire zaken zoals iemand die vanachter hun rug hallo zegt. Het zijn niet de geesten die je bang maken, veel mensen hebben nog nooit een geest gezien, maar de gedachte dat iets een geest kan zijn, dat is hetgeen waar je voor wakker ligt. Je eigen geest en hersenspinsels dat houd je wakker en daarvoor ben je bang.

Waarom zijn mensen uberhaubt bang voor geesten. Waarom ben je niet banger voor mensen. Mensen die kunnen moorden, verkrachten, martelen, doden, pijnigen, leed veroorzaken. Dat is alledaagser dan geesten en gebeurd elke dag. Ik zou banger zijn voor mensen dan voor geesten (dat ik verwijs naar: krakend huis, muizen, mensen die grappen uithalen door belletje trek te spelen etc etc).
Ik denk dat veel van een persoons angst voor spoken afkomstig is van het perceptievermogen en natuurlijk of je wel of niet in spoken geloofd. Iemand die niet in spoken geloofd ziet een defecte lift die de dag erop nodig gerepareerd moet worden, iemand die in spoken geloofd ziet een haunted elevator.

Nah ja, behalve de angst dat ik nu geflamed word leef ik lekker rustig
  zaterdag 14 maart 2009 @ 20:21:31 #88
203039 pirlo444
adelante chicos!!!!!!!!!!!!!!!
pi_67049448
quote:
Op maandag 9 maart 2009 14:25 schreef siface het volgende:
Ik heb nog een leuke. Vraag me nog steeds af of dit echt gebeurd is, of dat zowel ik als mijn man tijdelijk niet goed bij ons hoofd waren. Hier gaat ie.

Een aantal jaar geleden heb ik in een oud huis in Den Haag gewoond. De straat (vlakbij Hollands spoor) heet 'Het zieken'. We hebben ons nooit echt afgevraagd waar die naam vandaan kwam. Ik vond het een heel gezellig huis. Sfeer was goed, midden in het centrum, oude houten vloeren, antieke schuifdeuren, je kent het wel. Ik woonde op de eerste etage.

Al snel bleek dit huis toch wel wat vreemde trekjes te hebben. Er zaten ontzettend veel insecten, grote spinnen, rare beestjes in de muren. Op zich niet zo vreemd voor een oud huis. Wat wel enigszins apart was waren de ontzettend grote naaktslakken die daar rondkropen. Ze kwamen alleen 's nachts, 's ochtends waren ze nergens te bekennen. Heb er ooit eens één gevangen in een grote beker. 't Beest was de volgende dag weg.
Wat ook nogal vreemd was, was dat als je een handdoek op de vloer legde, je hem direct twee keer kon wassen, omdat hij verschrikkelijk stonk, echt een verrotte lucht. Verder was er een klein kamertje naast de woonkamer (open met een toogje erin) waar ik en mijn man absoluut niet in konden. Ik werd daar echt kotsmisselijk.

Ik vrees dat jullie gewoon een slecht sex leven hebben !

Het was een beetje een vreemd ingedeelde etage waar ik woonde. Je had een woonkamer en slaapkamer aan elkaar en je moest over de gang voor de badkamer, keuken etc. Die gang was niet te doen. Als je daar liep had je echt het gevoel of je tegen de muur werd geduwd. We werden er zo misselijk van. Ach ja denk je dan nog, een oud huis, het zal wel.

Op een gegeven moment stond ik onder de douche aan het eind van de gang (ik woonde er toen 6 maanden ofzo). Ineens hoorde ik gekrab en gebons aan de deur. Ik dacht aan een kat, maar het werd steeds luider. Ik volledig in paniek, mijn vader gebeld (telefoon zat in mijn broekzak). Gelukkig (of misschien juist niet) had ik de gewoonte altijd de deur van de badkamer op slot te doen. Toen ik (met papa aan de andere kant van de deur) eindelijk de deur open durfde te doen, bleken er krassen in de deur te staan (3 of 4) van wel anderhalve meter lang en goed diep. Mijn vader heeft ze gezien, maar er nooit over willen spreken. Het was gewoon een bijzonder grote kat geweest volgens hem…

Toen ik mijn man dit vertelde, kwamen de verhalen bij hem los. Hij had gezwegen omdat hij bang was dat ik in paniek zou raken.

Hij had eens op bed gelegen en een grote zwarte schaduw boven zich zien verschijnen die 'op hem viel'. Echt vreselijk had dat gevoeld. Verder had hij meegemaakt dat we samen in bed lagen en hij iets heel vreemds had gezien. Ik lag toen blijkbaar half te slapen. Hij was net in bed gestapt en nog klaarwakker. Was dus geen droom. Rondom het bed stonden mensen, een stuk of 10 naar ons te kijken. Ze waren bleek, zagen er ziek uit. Ze hadden oude kleren aan (soort antieke arbeiderskleren of lompen ofzo).

Heb nog een paar maanden in dat huis gewoond. Erger is het niet geworden. Mijn man heeft die figuren geloof ik ook niet meer gezien. We waren er iig niet echt welkom. Vreemd was wel dat de sfeer daar ontzettend kon omslaan: het ene moment was het gezellige, het andere moment dacht je dat je in een horrorfilm vastzat.

Een half jaar later ben ik erachter gekomen waarom die straat Het Zieken heet: er heeft sinds de 14e eeuw een leprooshuis gestaan waar melaatsen werden opgesloten. Later was het een ziekenhuis geworden, tot ergens in de 19e eeuw.

Ik weet niet wat ik er van moet vinden. Maar die krassen in de deur stonden er echt... Huizen zijn later volledig gerenoveerd. Ik hoop voor de nieuwe bewoners dat ik het allemaal bij elkaar gefantaseerd heb.
pi_67067108
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:03 schreef Summers het volgende:

[..]

hoeveel mensen heb jij tijdens je slaapverlamming ( je hebt het vaak gehad ) zeg je , rond je bed zien staan ? wat had hij aan , een driedelig kostuum en was zongebruind ? blond haar ? bruine krullen ? misschien wel een bril ? beschrijf dan eens , ik ben benieuwd aangezien je er ervaring mee hebt .
geef maar een link van een slaapstoornis waarbij je mensen rond je bed ziet staan of op je werk of op straat , want mensen zien niet alleen geesten als ze in bed liggen namelijk of als ze met slapen bezig zijn .
Misschien zijn het niet altijd andere mensen die een veelvoud van stoornissen hebben en van daaruit praten en dingen beredeneren ...............
Images or speaking that appear during the paralysis. The person may think that someone is standing beside them or they may hear strange sounds. These may be dreamlike, possibly causing the person to think that they are still dreaming. Often it is reported as feeling a weight on one's chest, as if being underneath a person or heavy object.
These symptoms can last from mere seconds to several minutes (although they can feel like much longer) and can be frightening to the person. There may be some body movement, but it is very unlikely and hard for a person to accomplish.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sleep_paralysis
  zondag 15 maart 2009 @ 15:08:22 #90
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_67070768
quote:
Op zondag 15 maart 2009 13:35 schreef Zon het volgende:

[..]

Images or speaking that appear during the paralysis. The person may think that someone is standing beside them or they may hear strange sounds. These may be dreamlike, possibly causing the person to think that they are still dreaming. Often it is reported as feeling a weight on one's chest, as if being underneath a person or heavy object.
These symptoms can last from mere seconds to several minutes (although they can feel like much longer) and can be frightening to the person. There may be some body movement, but it is very unlikely and hard for a person to accomplish.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sleep_paralysis
dat kan iedereen onderhand wel dromen hoor , misschien een apart slaapverlammingstopic openen voor de die hard fans daarvan .
pi_67072256
Geesten bestaan zeker,daar ben ik 100% zeker van.Heb zelfs bewijzen!Ik was vroeger ook heel sceptisch over geesten,maar nu ik het zelf meemaak,weet ik wel beter.
pi_67072926
quote:
Op zondag 15 maart 2009 15:53 schreef JeanPaulvdveeken het volgende:
Geesten bestaan zeker,daar ben ik 100% zeker van.Heb zelfs bewijzen!Ik was vroeger ook heel sceptisch over geesten,maar nu ik het zelf meemaak,weet ik wel beter.
Wat voor bewijzen?
Lambo of Rekt
  Redactie Frontpage zondag 15 maart 2009 @ 16:12:28 #93
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_67072967
quote:
Geesten bestaan zeker,daar ben ik 100% zeker van.Heb zelfs bewijzen!I
Nou, post ze dan!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_67126006
quote:
dan ben je de eerste en ga je de geschiedenis veranderen..congrats!
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_67127553
Hmm, hij's snel weggerent omdat het hem wat heet werd onder z'n voeten
Lambo of Rekt
  dinsdag 17 maart 2009 @ 11:11:08 #96
248821 Rauw.
op je bord.
pi_67130438
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 16:04 schreef sandertjuh het volgende:
Ik heb vroeger ook wel is wat meegemaakt op vakantie, hier in nederland, in ommen.

Camping de kleine wolf, daar zijn we ongeveer 5 jaar achtereen op vakantie geweest. Hele mooi omgeving, mooi bos rondom.
Beetje buiten de camping had je een weg naar harderberg of ommem, 1 van de 2 waar je een zijweg had met een boerderij die niet meer bewoond was. Overdag was er weinig te merken maar we zijn daar een keer savonds geweest en dat staat me altijd bij.

We gingen met een groepje daarheen. Paar jongens en een paar meisjes. We hadden een zaklamp mee en hoe dichter we bij het huis kwamen hoe zwakker het lampje werd. Eenmaal bij het huis deed deze lamp het niet meer. Het voelde daar zo eng en zo niet oké dat ik niet besloten had om naar binnen te gaan. We hoorden serieus rare geluiden uit het huis, net of iemand met een hamer ergens op stond te rammen en hierdoor besloten we om maar niet naar binnen te gaan.

Toen we de weg afliepen kwam er in 1x uit het niets een auto te voorschijn die vol op ons in kwam rijden. Je zag niks door de ramen, die waren 100% zwart en de auto zag eruit of deze uit de sloot gevist was. Wij rennen natuurlijk en de auto stopte zo 100m achterons om vervolgens niks meer van te zien en te horen.

Dit staat me nog steeds bij (3-4 jaar geleden).

Wat ik ook nog heb meegemaakt is dat een oom van mij vorige week zaterdag (11 november) is overleden. Die avond waren wij allemaal aanwezig bij hem toen hij ze laatste adem uitblies. Toen ik eenmaal savonds naar de wc liep en terug kwam voelde ik op de gang zo nadrukkelijk zijn aanwezigheid.. maar dit voelde heel vertrouwd en goed, ik kreeg er spontaan een glimlach van op me gezicht terwijl het toch echt een hele trieste avond was.

Sindsdien heb ik het gevoel dat hij over me waakt. Een haal raar gevoel maar toch ook wel weer een heel veilig gevoel.
Damn, ik ken dezelfe boerderij en ook ik heb er vage dingen meegemaakt...
Waaronder vreemde pratende stemmen, ineens afbrokkelende vloerdelen (terwijl er niemand in de buurt gestaan heeft) en tot 2x toe zijn we op de loop gegaan voor een auto die er opeens aan kwam rijden (waar ik en vrienden het nog niet over uit zijn of het politie was of iemand die er wellicht iets te zoeken had) .

De boerderij is al jaaaaren verlaten, en het is voor krakers nog te min om er te wonen (bouwvallig enzo).

We noemden het ook "het spookhuis", en je voelt je daar echt totaal niet fijn.
Ik was daar trouwens op visite bij een camping ongeveer n kilometer van "de kleine wolf" af.

Sowieso een creepy omgeving in nighttime
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 17 maart 2009 @ 11:17:48 #97
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_67130647
dat van die auto is niet zo eng.. dat kan de politie zijn of de buren die daar mensen willen weghouden.
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  dinsdag 17 maart 2009 @ 11:25:08 #98
248821 Rauw.
op je bord.
pi_67130866
én nog een vreemd verhaal...
Ik had een vriendinnetje in een gehucht op ongeveer 8km van m'n eigen woonplaats. Daartussen enkel weiland, een oud verwilderd bosje met daartegenover een oud hoofdkantoor (Huge en verlaten, vrij creepy)

Vaak kwam ik 's avonds laat op mijn fiets een man tegen die zijn Golden Retriever en zijn Jack Russel uitliet.
Op een bepaalde avond kwam ik de man tegen, ik groette hem maar zag zijn honden niet, ook de man reageerde killer als altijd met een hele vage "brom" in plaats van het vriendelijke: Goedenavond van normaal.

30 meter verder keek ik dus nog eens achterom, terwijl ik dacht "wat een chagrijn is hij vandaag" besefde ik me dat hij er niet meer stond.

Plots schrik ik verschrikkelijk van een Golden Retriever die voor mijn fiets langsspringt. Sla over de kop met mijn fiets en schreeuw keihard: Meneer uw hond!!! uit schrikreactie.
Waarop ik een deur hoor losgaan van de enige boerderij in de buurt, ik zie de man die ik 30 meter daarvoor begroet had, vrolijk als altijd op me aflopen. De golden retriever word teruggeroepen en de jack russel komt kijken wat er aan de hand is.

De man vraagt me hoe het gaat, bied zijn excuses aan dat zijn hond los liep, en bied me een kop chocomel aan.
Ik heb hem vriendelijk bedankt, en heb mijn pad vervolgt.

Vaak denk ik nog terug aan die avond.
Zijn tweelingbroer kon het niet zijn, tenzij hij 3 kilometer naar het volgende huis aan het lopen was en de sloot in sprong toen ik achterom keek.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 11:26:44 #99
248821 Rauw.
op je bord.
pi_67130920
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 11:17 schreef BarraCupraCuda het volgende:
dat van die auto is niet zo eng.. dat kan de politie zijn of de buren die daar mensen willen weghouden.
Buren heb je daar amper, het staat tussen de bebossing in namelijk.
Maar inderdaad, waarschijnlijk was het een beheerder of de politie.

Maar ik ben blijkbaar dus niet de enige die meegemaakt heeft dat het daar niet helemaal pluis is
  dinsdag 17 maart 2009 @ 11:29:29 #100
248821 Rauw.
op je bord.
pi_67131007
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 11:26 schreef Flammie het volgende:
hahah het is donker, het is afgelegen en mensen zijn bang voor spoken

Er lopen verkrachters rond, die autobestuurder kon een serial killer zijn, iemand kon ontvoerd worden door een geschifte ontsnapte gek, maar waar zijn we allemaal bang voor:..... spoken !!!

De wereld draait wat dat betreft heel erg door
Ik vond het enkel opmerkelijk, én voor mij een teken dat er meer is tussen hemel en aarde. én datgene wat er zijn kan is onbekend, en voor het onbekende zijn we wél bang.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 11:33:31 #101
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_67131125
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 11:26 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Buren heb je daar amper, het staat tussen de bebossing in namelijk.
Maar inderdaad, waarschijnlijk was het een beheerder of de politie.

Maar ik ben blijkbaar dus niet de enige die meegemaakt heeft dat het daar niet helemaal pluis is
oke dat kan
stay frosty
  dinsdag 17 maart 2009 @ 11:34:21 #102
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_67131142
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 11:29 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ik vond het enkel opmerkelijk, én voor mij een teken dat er meer is tussen hemel en aarde. én datgene wat er zijn kan is onbekend, en voor het onbekende zijn we wél bang.
idd mensen zijn banger voor iets wat ze niet kennen...
kijk als je een verkrachter goed tussen zn benen trapt weet je dat hij niets meer doet
stay frosty
pi_67131259
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 11:29 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ik wil niet teveel erop ingaan omdat deze thread natuurlijk louter gemaakt is om te praten OVER ervaringen zoals jij zojuist deed. Ik wil er wel over PM'en mocht je interesse hebben. De OP stelt helaas dat dit de hoofdgedachte van de thread is en dat er dus minder plaats moet zijn voor een welles-nietes discussie.
Dus bij deze reageer ik er niet op en ga ik eens piekeren of er uberhaubt iets paranormaals is dat ik ooit heb meegemaakt
pi_67131353
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 11:34 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

idd mensen zijn banger voor iets wat ze niet kennen...
kijk als je een verkrachter goed tussen zn benen trapt weet je dat hij niets meer doet
En wat doet een spook dan behalve rondzweven. Kijk jij kunt een verkrachter met je MUAY THAI JAJA tussen zijn benen trappen, of misschien een mes afhandig maken maar 9 op 10 mensen klappen totaal in.

Verkrachters en moordenaars zijn alledaags. Tyrannie kent geen nationaliteit en geschiftheid ook niet. In een wereld waar je alles kan overkomen overal ten alle tijden door de grootste beesten op de planeet (mensen) lijkt het mij logischer om bang te zijn in een verlaten omgeving (waar een auto rondrijd, waar een huis is etc etc) om bang te zijn voor iemand met moordgevoelens dan voor iets dat nog nooit iemand daadwerkelijk gezien heeft toch ?:)

Dat jij iemand in 3 tellen naar de grond werkt wil niet zeggen dat Jantje Puk van 17 jaar oud, zo dun als een lat, dit ook kan
En lees het nieuws maar Verder wil ik er niet op ingaan.

Bang zijn voor het onbekende is 1 ding. Bang zijn voor je eigen gedachtenspinsels is een ander verhaal
  dinsdag 17 maart 2009 @ 11:45:35 #105
248821 Rauw.
op je bord.
pi_67131524
Flammie, je hebt al PM. Dus we kunnen weer ontopic
Het lijkt me trouwens een leuk discussiepunt voor een ander topic (wat ik misschien wel gemist heb)?
pi_67131604
Inderdaad

Gewoon ontopiccen
  dinsdag 31 maart 2009 @ 09:25:15 #107
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_67568612
Nou hè! Vanochtend keek ik vanaf buiten naar 't zolderraam, en wil je weten waarom??? Omdat het licht daar ineens aan was! En toen ook nog een schim!

Maar ik durfde niet te gaan kijken.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 11:17:59 #108
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_67572154
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 09:25 schreef Harajuku. het volgende:
Nou hè! Vanochtend keek ik vanaf buiten naar 't zolderraam, en wil je weten waarom??? Omdat het licht daar ineens aan was! En toen ook nog een schim!

Maar ik durfde niet te gaan kijken.
en toen ging je weg ?
  dinsdag 31 maart 2009 @ 11:22:47 #109
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_67572316
Nope, ging naar binnen
  dinsdag 31 maart 2009 @ 11:30:25 #110
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_67572600
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 11:22 schreef Harajuku. het volgende:
Nope, ging naar binnen
ook toevallig , open je zo'n topic en dan zie je iets , ik zou ook niet naar zolder gaan om polshoogte te nemen , wel met zijn tweeen
pi_67579657
Ik kan me herinneren dat tijdens kamp (1994) ik er volledig van overtuigd was een geest gezien te hebben. Jammer genoeg weet ik niet meer waar ik kampeerde met school, maar in ieder geval naast een groot bos. Er werd aan de leerlingen verteld nooit alleen het bos in te gaan, omdat je er makkelijk in kon verdwalen. Om te zorgen dat de kinderen dit echt niet deden vertelde ze het verhaal van een jongetje die verdwaald was en vanwege onderkoeling dood was gevonden.

Toen ik 's nachts wakker werd omdat ik verschrikkelijk moest zeiken ben ik mijn tent uitgegaan en het een stukje het bos ingelopen omdat daar het wc-hok stond. Toen ik het wc-hok uitkwam dacht ik verderop een jongetje te zien staan in het bos. Met het spookverhaal nog in vers mijn hoofd ben ik snel terug mijn tent ingegaan.

Natuurlijk was het geen geest maar hoogstwaarschijnlijk gewoon een andere jongen van de school die zijn behoefte maar even voor het gemak tegen een boom deed. Je moest namelijk wel een stukje lopen naar die wc-hok.

[ Bericht 0% gewijzigd door LordHypnos op 31-03-2009 15:12:24 ]
pi_67580752
Leuk topic! Mijn ervaringen:

Een droom die precies beschreef hoe mijn moeder zou overlijden en hoe ik haar dan zou vinden. Dag erna nogal geschokt door die nachtmerrie en aan mijn broer en vader verteld. Hun natuurlijk allemaal een beetje lacherig, mama zou niet overlijden. Een week daarna belt mijn oma op, ze had al dagen niks van mijn moeder gehoord... Of we een kijkje konden nemen bij haar flat. Mijn broer zou er wel even heen fietsen, ik zeg ineens tegen hem: 'Niet gek staan kijken als ze dood is he?' Broer helemaal boos op mij en fietst weg. 10 minuten later belt hij op: 'Ik denk dat ze dood is.' Broer had haar gevonden op precies dezelfde manier als ik het gedroomd had een week daarvoor. Voor mij onverklaarbaar.

Maanden later ben ik op de fiets naar huis met een vriendin. Ik zie in de verte twee vrouwen staan praten, als ik dichterbij kom denk ik nog: Goh, die vrouw lijkt wel op mijn moeder. Als ik echt voorbij fiets draait de vrouw zich om en kijkt me recht aan. Ik schrik me de tyfus, het is mijn moeder echt! Val zo van mijn fiets af De twee vrouwen en de vriendin buigen zich over me heen en vragen of het wel gaat. Natuurlijk was het mijn moeder niet. Voor mij wel verklaarbaar, in rouwperiode wil je graag diegene weer zien en de vrouw had een zelfde soort jas aan, 1 + 1 = 2 maar het was wel ongemakkelijk voor me. Mijn knie deed pijn.

Een droom dat een vriendin van me zou komen te overlijden bij een woningbrand. Volgende dag op school heeft ze heel haar hand in het verband, pannetje heet water overheen gevallen.

Een droom dat een andere vriendin van me (zelfde als die toen met de fiets en mijn moeder) zou gaan paardrijden, dat het paard zou schrikken van iets en in het prikkeldraad zou springen waardoor mijn vriendin lelijk te val zou komen, botbreuk e.d. Ik vertel haar dit voordat we op weg gaan naar de manege, vriendin durft meteen niet meer te gaan rijden omdat ze 'geloofde' in mijn dromen. Ik zeg nog: Doe niet zo dom! Nee, ze was met geen mogelijkheid op het paard te krijgen. Oke, iemand anders gaat het paard voor haar rijden. Tsja, hoef niet te vertellen hoe het eindigde, lelijke botbreuk had het meidje. Toen stond ik ook even te trillen hoor...

Ook ik heb wel eens gehad dat werkelijk al het apparatuur beneden ontzettend hard aanging, midden in de nacht. De tv en de radio stonden keihard aan. De dvd-speler was gaan draaien. Ik was net in slaap aan het vallen dus ik ren naar beneden om die herrie uit te zetten. Eenmaal alles uit ging ik pas nadenken hoe het eigenlijk kon. Ik dacht aan een stroomstoring o.i.d. Loop weer naar boven, nestel me weer in mijn warme bedje. Halfuur daarna weer precies hetzelfde. Daar schrok ik wel van, weer naar beneden (dit keer iets voorzichtiger), al het apparatuur uitgezet en toch maar half huilend van de schrik mijn broer gebeld of hij kon komen logeren want ik wilde niet alleen zijn. De jongen pakt stomdronken een taxi naar huis en komt zijn roes uitslapen bij mij. Natuurlijk gebeurde er niks meer toen en verklaart iedereen me alsnog voor gek, maar ik zweer het... Wat een herrie.

En dan ook een beeldje van kristal dat ik ooit van mijn moeder had gehad dat ineens van de plank afviel en werkelijk in duizenden stukjes kapot viel terwijl ik hoogpolig en vrij zacht tapijt had thuis. Mijn vader verweet de radio ervan, die stond ook op de plank en die stond zachtjes aan, door trillingen waarschijnlijk dat beeldje verschoven. Hoe iets dan meteen 20cm kan verschuiven is mij een raadsel maar oke... Wel zonde van het beeldje though.

Dat was het tot dusverre wel. Nu woon ik in een oud houten huisje, midden in het bos naast een begraafplaats en ik heb hier nog nooit iets meegemaakt. Wordt wel tijd toch?
  dinsdag 31 maart 2009 @ 16:34:39 #113
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_67582763
Mensen: Dit is het spookVERHALEN topic. Niet de technische achtergrond, wel of niet mogelijk zijn van of de eventuele verklaringen achter spoken topic.

Ontopic dus. Ik ga even opschonen om het topic weer op de rail te krijgen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 31 maart 2009 @ 16:42:50 #114
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_67583043
Het hoe en wat van spookverschijningen, de discussie.

Daar staan ook een aantal quotes in die hier zijn verwijderd om de kennis niet verloren te laten gaan.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 31 maart 2009 @ 16:49:36 #115
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_67583265
-Spookverhalen dus, zie boven-

[ Bericht 90% gewijzigd door Bastard op 31-03-2009 18:26:58 ]
zzz
  dinsdag 31 maart 2009 @ 16:54:35 #116
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_67583464
-Spookverhalen dus, zie boven-

[ Bericht 95% gewijzigd door Bastard op 31-03-2009 18:27:16 ]
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_67697680
Leuk topic, ik heb de vorigedelen even snel doorgelezen en er zitten hele goede verhalen tussen.

Zelf heb ik nog wel een raar verhaal.

Op het moment zit ik in New York voor een cursus aan de New York Film Academy. Ik ben schrijver/regisseur met een hang naar thriller en horror. Het spannende gedeelte van de filmgenres, zeg maar. Ik krijg mijn inspiratie voor mijn verhalen vaak via dromen en door in de duisternis te staren. Dat laatste klinkt misschien raar, maar misschien ken je dat spelletje wel waarin je willekeurige punten op een papier stippelt. Je verbindt de punten doormiddels van een lijn en je fantasie laat je zien wat je hebt "getekend". Ditzelfde doe ik in principe door in het donker te staren. Je ziet niets, behalve wat je geest je wilt laten zien.

Een kort weekje geleden had ik nogal last van een writersblock. Ik moet mijn final film over twee weken schieten maar ik had werkelijk geen idee wat. Ik had wel wat ideeën, maar deze waren te moeilijk om te verfilmen in deze korte tijdsduur.

Ik woon in een typisch Amerikaans studentenhuis (lees flat, kamer iets groter dan een kast, roommate is bij de huur inbegrepen) en op een avond kwam mijn vriendin overnachten. Nu kan er voor dit soort bezoekjes altijd wel wat geregeld worden en kon ik een leegstaande kamer op dezelfde verdieping krijgen voor een nacht.

Later die nacht lagen mijn vriendin en ik te slapen. Als ik slaap kan er buiten mijn kamer een bom ontploffen, ik word er niet wakker van, maar er hoeft maar een klein beetje geluid in de kamer te zijn en ik ben klaarwakker.

Dit dus ook deze nacht, ik denk iets te horen en ik ben wakker. Ik kijk door de donkere kamer en ik meen iets te zien bij de deur van het appartement. Nu weet ik hoe mijn geest en fantasie werken en ik begin "de puntjes te verbinden". Hetgene wat ik zie heeft wel iets weg van een persoon, beter nog, volgens mij is het zelfs een jongevrouw. Een jongevrouw met een witte jurk aan, lijkt het wel, en ze heeft lang donker haar. Ik begin te denken en te denken. Een geest in appartement, dat zou wel een goed idee zijn voor een korte film. En dan hebben we als slachtoffers een koppel dat daar woont. Ik blijf staren naar de "vrouw" in de kamer en zij staart terug. Ik ben een heel verhaal aan het verzinnen wat goed verfilmbaar zou zijn en toch verdomd eng zou zijn. De vrouw blijft me aankijken. Ik kijk naar haar. Doodse stilte. Het New Yorkse verkeer op de straat is niet meer hoorbaar. Plotseling hoor ik naast me: "Do you see her too?". Mijn hart slaat een slag of twee over. Mijn vriendin kijkt me angstig aan, ik doe meteen het licht aan. Er is niemand in het appartement, behalve mijn vriendin en ik. Mijn vriendin vraagt me nog een een keer of ik die vrouw gezien heb. Ik weet niet wat ik moet zeggen. Moet ik haar geruststellen? Of moet ik haar vertellen wat ik zag? Ik besluit het eerste doen. Minuten later valt mijn vriendin weer in slaap, ik niet. Het idee van de geest in het appartement blijft de hele nacht in mijn hoofd rondspoken...

Ik weet nog steeds niet wat ik er van moet denken, zelf ben ik het wel gewend rare dingen te zien in het donker, het is namelijk mijn fantasie die aan het werk is. Maar het feit dat mijn vriendin ook iets zag. Dat is iets wat ik maar moeilijk uit mijn hoofd kan zetten. Maar goed, het script voor mijn final film is klaar en het is ietwat anders dan het bovenstaande verhaal (lees bloederiger, enger en meer gegil) en mijn vriendin is er van overtuigd dat ze dingen zag die er niet waren.

Leuk detail btw, de Film Academy studenten wonen allemaal op de 14e verdieping. Maar, het gebouw heeft geen 13e verdieping, dus eigenlijk...

En om er nog eentje toe te voegen in he rijtje bizarre toevalligheden.

Jaren geleden, een vriend van me, die destijds nog bij zijn ouders woonde, was alleen thuis. Laat in de nacht zitten hij en ik nog een biertje te drinken en een beetje te ouwehoeren. Op een gegeven moment heeft hij het erover dat hij nog wel eens gekke dingen hoort als hij alleen thuis is en op zijn bed ligt. Dingen als kastdeuren die open en dicht gaan terwijl er niemand in het huis kan zijn. We hebben het even over geesten enzovoorts. Ik zeg nog doodleuk dat ik niet zozeer geloof in geesten, maar dat ik wel geloof in de mogelijkheid van geesten. Ik heb deze zin net uitgesproken en er knapt een gloeilamp in de keuken...
  zaterdag 4 april 2009 @ 11:05:39 #118
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_67699504
quote:
Op maandag 20 november 2006 23:25 schreef HetUltiemeKonijntjuh het volgende:

[..]

Toch leuk dat je, net als ik, in '88 geboren bent en dit meemaakte toen je een aantal jaren geleden verhuisde met je vriendin.

Ik zal zelf ook maar even wat toevoegen..

Ik heb 3 jaar geleden mijn vader verloren. 1 of 2 jaar terug wilde ik rond middernacht (tussen 11 en 1 uur) wat kleren pakken van de kamer waar mijn vader altijd sliep, en waar hij de laatste paar weken voordat het gebeurde ook de hele dag in sliep. Plotseling hoorde ik keihard iets zwaars trillen, en zag in m'n ooghoeken het bed heen en weer schudden. Ik deinsde terug en dacht natuurlijk van "WTF" maar had nog geen kleren gepakt. Toen dacht ik "Het zal m'n vader wel zijn", pakte mn kleren en ging snel naar beneden toe.

Hij heeft wel altijd gezegd "Als ik ga, dan kom ik terug om jullie te pesten". Misschien dat hij z'n woorden waarmaakt Hoop het stiekem wel.
uit het spookverhalentopic deel 2 maar moet ff reageren ,
Ik heb dat dus ook een keer gehad vroeger dat mijn matras op de grond waar ik op lag hevig heen en weer schudde alleen lag ik er dus op en werd ik mee gehusseld in een rap tempo ! Ik schrok me wezenloos en ben meteen opgestaan , heb mijn schoenen aan gedaan en ben ergens anders gaan slapen
pi_67865048
TVP
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught, then lie.
  woensdag 15 april 2009 @ 12:11:54 #120
235465 maffemaniak
'My home is in my head!&#
pi_68035628
Maar even een keer dat ik dooie mensen zag!

Ik sliep een keer en werd wakker. Maar terwijl ik wakker werd keek ik op (ik lag op mijn buik) en er hing een ouwe mannen gezicht boven me. toen mijn ogen open gingen leek de man een klein beetje te schrikken en het de man kwam omhoog. Ik kon niet reageren, ik was verstijfd! Ik kon niet gillen of roepen en ik kon niet bewegen en niet eens ademen!

Het leek op een toestand tussen slapen en wakker zijn in maar ik weet zeker dat ik het niet gedroomd had!
  woensdag 15 april 2009 @ 12:14:22 #121
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_68035700
quote:
Op woensdag 15 april 2009 12:11 schreef maffemaniak het volgende:
Maar even een keer dat ik dooie mensen zag!

Ik sliep een keer en werd wakker. Maar terwijl ik wakker werd keek ik op (ik lag op mijn buik) en er hing een ouwe mannen gezicht boven me. toen mijn ogen open gingen leek de man een klein beetje te schrikken en het de man kwam omhoog. Ik kon niet reageren, ik was verstijfd! Ik kon niet gillen of roepen en ik kon niet bewegen en niet eens ademen!

Het leek op een toestand tussen slapen en wakker zijn in maar ik weet zeker dat ik het niet gedroomd had!
de symptomen die je beschrijft lijken verdacht veel op slaapverlamming of slaapparalyse aandoening(ikzelf heb er vaker last van ). Then again.. het kon ook een geest zijn hoor, dat zal je zelf beter weten dan mij .
  woensdag 15 april 2009 @ 12:28:21 #122
8372 Bastard
Persona non grata
pi_68036158
Zie je bij slaapverlammingen ook standaard geesten?
The truth was in here.
  woensdag 15 april 2009 @ 12:29:23 #123
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_68036195
quote:
Op woensdag 15 april 2009 12:28 schreef Bastard het volgende:
Zie je bij slaapverlammingen ook standaard geesten?
ik zie schimmen door de kamer bewegen en hoor stemmen.. (en dit is geen grap )
nogmaals, de poster zal zelf beter weten dan mij wat hij zag hoor.

ps. ik weet niet of het standaard is. Het zullen vast geen geesten zijn(in mijn geval dan) (hij zag een gezicht en ik zie "slechts" schimmen, dus heel wat anders he

[ Bericht 3% gewijzigd door Michielos op 15-04-2009 12:39:46 ]
  woensdag 15 april 2009 @ 12:29:27 #124
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_68036196
Ik heb nog nooit iets gelezen waarbij je geesten ziet of mensen bij een slaapverlamming .
  woensdag 15 april 2009 @ 12:30:50 #125
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_68036247
quote:
Op woensdag 15 april 2009 12:29 schreef Summers het volgende:
Ik heb nog nooit iets gelezen waarbij je geesten ziet of mensen bij een slaapverlamming .
offtopic:

Gevoelsmatig
De gewaarwording van een meestal onzichtbare, vaak kwaadaardige “aanwezigheid” in de kamer
Het gevoel niet of nauwelijks te kunnen ademen
Een druk/gewicht op de borst
Auditief
Voetstappen
Stemmen
Gezoem, gerinkel, geruis, geschreeuw … soms in combinatie met een gevoel van tinteling of vibratie door het lichaam heen
Tactiel
Gevoel van aanraking
Visueel
Een zwarte figuur of schaduw die zich in de kamer bevindt.
Het opengaan van deuren e.d.
Voorwerpen uit de droom waarnemen

dit heb ik i.i.g. En again, hij weet het beter dan mij maar even om aan te geven dat ik er wel last van heb
Het zou best een geest kunnen zijn , i don't know , ik was er niet bij ofzo he Vond alleen dat de verschijnselen wel iets van een slaapparalyse aandoening weg hadden.
Ik heb voornamelijk het niet kunnen ademen, niet kunnen schreeuwen of praten, alleen kunnen kijken en dan stemmen, kwaadaardige entiteit in de kamer en zwarte schim die beweegt.
  woensdag 15 april 2009 @ 12:49:40 #126
235465 maffemaniak
pi_68036822
quote:
Op woensdag 15 april 2009 12:30 schreef Michielos het volgende:

[..]

offtopic:

Gevoelsmatig
De gewaarwording van een meestal onzichtbare, vaak kwaadaardige “aanwezigheid” in de kamer
Het gevoel niet of nauwelijks te kunnen ademen
Een druk/gewicht op de borst
Auditief
Voetstappen
Stemmen
Gezoem, gerinkel, geruis, geschreeuw … soms in combinatie met een gevoel van tinteling of vibratie door het lichaam heen
Tactiel
Gevoel van aanraking
Visueel
Een zwarte figuur of schaduw die zich in de kamer bevindt.
Het opengaan van deuren e.d.
Voorwerpen uit de droom waarnemen

dit heb ik i.i.g. En again, hij weet het beter dan mij maar even om aan te geven dat ik er wel last van heb
Het zou best een geest kunnen zijn , i don't know , ik was er niet bij ofzo he Vond alleen dat de verschijnselen wel iets van een slaapparalyse aandoening weg hadden.
Ik heb voornamelijk het niet kunnen ademen, niet kunnen schreeuwen of praten, alleen kunnen kijken en dan stemmen, kwaadaardige entiteit in de kamer en zwarte schim die beweegt.
Nou ik heb het maar 1x gehad en dat was die keer. Het leek erop dat het tussen slapen en wakker zijn was, maar ik was daarna meteen klaarwakker en herrinerde me alle details nog. Normaal gesproken word ik met geen mogenlijkheid wakker 's nachts en dromen die weet ik me nooit te herrineren.

Ik weet het verder ook niet hoor, dacht altijd dat ik het me verbeeldde maar mijn ex had daar ook last van zei ze en ze zag wel vaker geesten en shit. Werd ik 's nachts weer wakker gemaakt omdat ze er weer 1 zag. Ik zag ze alleen nooit.....
  woensdag 15 april 2009 @ 16:46:13 #127
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_68043966
quote:
Op woensdag 15 april 2009 12:49 schreef maffemaniak het volgende:

[..]

Nou ik heb het maar 1x gehad en dat was die keer. Het leek erop dat het tussen slapen en wakker zijn was, maar ik was daarna meteen klaarwakker en herrinerde me alle details nog. Normaal gesproken word ik met geen mogenlijkheid wakker 's nachts en dromen die weet ik me nooit te herrineren.

Ik weet het verder ook niet hoor, dacht altijd dat ik het me verbeeldde maar mijn ex had daar ook last van zei ze en ze zag wel vaker geesten en shit. Werd ik 's nachts weer wakker gemaakt omdat ze er weer 1 zag. Ik zag ze alleen nooit.....
het zullen dan wel geesten geweest zijn. Let wel.. tijdens mijn slaapverlamming ben ik klaar wakker. je bent volkomen bij bewustzijn, en daarom is het een angstaanjagende ervaring. Je herinnert alles nog. De reden dat ik eraan dacht is omdat je aangaf dat je je niet kon bewegen en geen geluid kon maken(en stikte), precies de symptomen die ik ook heb.
  donderdag 16 april 2009 @ 08:32:25 #128
235465 maffemaniak
pi_68061270
quote:
Op woensdag 15 april 2009 16:46 schreef Michielos het volgende:

[..]

het zullen dan wel geesten geweest zijn. Let wel.. tijdens mijn slaapverlamming ben ik klaar wakker. je bent volkomen bij bewustzijn, en daarom is het een angstaanjagende ervaring. Je herinnert alles nog. De reden dat ik eraan dacht is omdat je aangaf dat je je niet kon bewegen en geen geluid kon maken(en stikte), precies de symptomen die ik ook heb.
Dus je bent klaarwakker en je kan je niet bewegen, niet praten en je heb het gevoel dat je stikt. Wow, das best scary, al mee naar de dokter geweest?
  donderdag 16 april 2009 @ 09:49:38 #129
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_68062827
quote:
Op donderdag 16 april 2009 08:32 schreef maffemaniak het volgende:

[..]

Dus je bent klaarwakker en je kan je niet bewegen, niet praten en je heb het gevoel dat je stikt. Wow, das best scary, al mee naar de dokter geweest?
ja, ik slik er ook iets tegen Dat is slaapverlamming in een notendop namelijk
Het is niet zo dat de medicamenten helpen(bv. het slaat bij mij nu dagen over, mijn laatste was 4 dagen terug). Ikzelf denk dat het een error is bij het wakker worden ofzo, het belemmert me, behalve dat ik soms extreem moe ben, echter niet in mijn dagelijks functioneren.

Maar goed, back ontopic dan weer? De enige "verschijningen" die ik dan heb meegemaakt, zijn de schimmen(meestal 2) die op mijn kamer wanen tijdens zo een vage slaap/bewustzijntrip. Ik hoop echter eens een verschijning mee te maken van een geest buiten mijn slaapfasen of nacht om (dus op klaarlichte dag), Misschien dat bezoeken door spookhuizen mij hierbij kunnen helpen ofzo

[ Bericht 19% gewijzigd door Michielos op 16-04-2009 09:55:33 ]
  donderdag 16 april 2009 @ 10:11:45 #130
235465 maffemaniak
pi_68063464
Nou ik vind het heel erg 2 kanten hebben. Ben altijd wel gefascineerd geweest door spoken, maar ik was vroeger wel bang voor spoken op mijn kamer!

Ik wil er nog wel een zien, weet wel dat ik toendertijd best bang was toen het gebeurde. Maar daarna heb ik nooit meer enige angst gevoeld richting geesten enzo.

Misschien zoiets als face your fears and they disappear. had hetzelfde met haaien. Gefascineerd maar bang, totdat ik er 1 tegen kwam in Egypte, toen was ik helemaal niet bang meer!

Vroeger heb ik wel eens geesten opgeroepen met zo'n ketting, ronddraaien is nee en heen en weer draaien is ja. En dan vragen stellen! Werkte wel (of het nou mijn verbeelding was of niet) hij deed het wel.

Maar ik heb eens gehoord dat iedereen in contact kan komen met geesten, alleen dat je een soort van 'Kanaal' moet open zetten in je hoofd (zal vast niet zo simpel zijn als ik beschrijf )
  donderdag 16 april 2009 @ 10:20:21 #131
8372 Bastard
Persona non grata
pi_68063763
quote:
Op donderdag 16 april 2009 10:11 schreef maffemaniak het volgende:

Vroeger heb ik wel eens geesten opgeroepen met zo'n ketting, ronddraaien is nee en heen en weer draaien is ja. En dan vragen stellen! Werkte wel (of het nou mijn verbeelding was of niet) hij deed het wel.
Dat heet pendelen, de communicatie met de pendel "wie beweegt de pendel" heeft meerdere opvattingen.
- Je bent zelf degene die met miniaansturingen in je hand de pendelt beweegt.
- Een geest die de pendel beweegt.

Overigens zou ik ook wel eens een geest overdag willen zien.. maar dat lijkt op de een of andere manier niet te lukken
The truth was in here.
  donderdag 16 april 2009 @ 10:25:26 #132
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_68063902
quote:
Op donderdag 16 april 2009 10:20 schreef Bastard het volgende:

[..]

Dat heet pendelen, de communicatie met de pendel "wie beweegt de pendel" heeft meerdere opvattingen.
- Je bent zelf degene die met miniaansturingen in je hand de pendelt beweegt.
- Een geest die de pendel beweegt.

Overigens zou ik ook wel eens een geest overdag willen zien.. maar dat lijkt op de een of andere manier niet te lukken
in de oudere paranormalere boeken (jaren 70/80) stelde men dat pendelen de veiligste manier was om met hogere intelligenties in contact te komen (itt Ouija e.d.).
Overigens had je volgens dezelfde literatuur de meeste kans in tuinen om entiteiten te zien(itt de opvatting van kerken) omdat tuinen puur zouden zijn.
  donderdag 16 april 2009 @ 10:31:09 #133
235465 maffemaniak
pi_68064076
quote:
Op donderdag 16 april 2009 10:25 schreef Michielos het volgende:

[..]

in de oudere paranormalere boeken (jaren 70/80) stelde men dat pendelen de veiligste manier was om met hogere intelligenties in contact te komen (itt Ouija e.d.).
Overigens had je volgens dezelfde literatuur de meeste kans in tuinen om entiteiten te zien(itt de opvatting van kerken) omdat tuinen puur zouden zijn.
Hoe zouden die mediums zoals Derrick (die ik echt geloof) en Char (die ik nou weer net niet geloof... )
de geesten zien..... Als einergie bundels ofzo? Of als schimmen? Lijkt me best freaky zoals Derick het af en toe beschrijft.......... Ja je zoon he, is hij van de trap gevallen? Van de derde trede van boven misschien? Ja weet het niet hoor, maar hij zit hier op de bovenste trede de hele tijd te wijzen naar de derde trede van boven......

Moet ik echt de hele tijd denken aan dat jongetje van de Grudge......BBrrrr.....
  donderdag 16 april 2009 @ 10:32:37 #134
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_68064122
quote:
Op donderdag 16 april 2009 10:31 schreef maffemaniak het volgende:

[..]

Hoe zouden die mediums zoals Derrick (die ik echt geloof) en Char (die ik nou weer net niet geloof... )
de geesten zien..... Als einergie bundels ofzo? Of als schimmen? Lijkt me best freaky zoals Derick het af en toe beschrijft.......... Ja je zoon he, is hij van de trap gevallen? Van de derde trede van boven misschien? Ja weet het niet hoor, maar hij zit hier op de bovenste trede de hele tijd te wijzen naar de derde trede van boven......

Moet ik echt de hele tijd denken aan dat jongetje van de Grudge......BBrrrr.....
Ik denk dat Derek de entiteiten visueel ziet. Als doorzichtige wezens ofzo. mijn vermoedens hierbij zijn dat hij de informatie in beelden doorkrijgt.
  donderdag 16 april 2009 @ 10:47:38 #135
8372 Bastard
Persona non grata
pi_68064567
quote:
Op donderdag 16 april 2009 10:25 schreef Michielos het volgende:

[..]

In tuinen omdat het puur zou zijn Sja waarom ook niet. Ik denk alleen dat geesten zich daar niet zoveel van aantrekken, misschien ook wel om de schoonheid maar ik geloof eerder dat je een geest aantreft op een plek waar wat gebeurd is. Slagveld, verkeersongeval, dat soort dingen.

Dat pendelen is ook zeker als je aan de kant staat van de uitleg dat het communicatie is met geesten een veilige manier. Zelf hang ik dat idee helemaal niet aan, ik vind pendelen het meest onzuivere instrument om te gebruiken omdat je antwoord puur door er aan te denken de pendel beinvloed.
Ik heb hem ook wel eens gebruikt om wat te zoeken wat ik kwijt was geraakt, ook dat ging niet goed. (driehoeksmeting) of voorspellen met een spel kaarten of er een rode kaart of een zwarte kaart naar voren kwam, ook vaak mis. Sterker nog, je kan beter een stel rode neerleggen met 1 zwarte er tussen en de zwarte er uit halen door er met je hand boven te voelen, daar had ik meer succes mee.
Of.. wat ook leuk is (totaal offtopic allemaal dit) willekeurige dingen op tafel leggen, een partner pikt daar 1 ding uit in gedachte, en gaat terwijl jij met je hand boven de spullen voelt heel sterk lopen denken aan 'warm' en 'koud' . Als het goed is (even oefenen) zul je daadwerkelijk koude en warmte aanvoelen boven de verschillende spullen.
Is ook geestkracht, dat wat de pendel beweegt in mijn idee.. maar zo bedreven ben ik nou ook weer niet met pendelen.
The truth was in here.
  donderdag 16 april 2009 @ 11:30:45 #136
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_68066170
quote:
Op donderdag 16 april 2009 10:47 schreef Bastard het volgende:

[..]

In tuinen omdat het puur zou zijn Sja waarom ook niet. Ik denk alleen dat geesten zich daar niet zoveel van aantrekken, misschien ook wel om de schoonheid maar ik geloof eerder dat je een geest aantreft op een plek waar wat gebeurd is. Slagveld, verkeersongeval, dat soort dingen.
Ik denk hetzelfde. Daarom was het ook oudere literatuur. De mediums van nu hebben al wat meer inzicht gekregen over entiteiten. Ik denk dat ze zich ook voornamelijk ophouden op plekken met veel emotie.. waar het een en ander gebeurd is.
  donderdag 16 april 2009 @ 11:50:39 #137
235465 maffemaniak
pi_68066944
quote:
Op donderdag 16 april 2009 11:30 schreef Michielos het volgende:

[..]

Ik denk hetzelfde. Daarom was het ook oudere literatuur. De mediums van nu hebben al wat meer inzicht gekregen over entiteiten. Ik denk dat ze zich ook voornamelijk ophouden op plekken met veel emotie.. waar het een en ander gebeurd is.
Lijkt mij ook ja. Dan vraag ik me meteen af hoe het zou zijn als geest!

Zit je daar een beetje de hele dag op de zelfde plek (3e trede van boven op de trap) tot in de eeuwigheid!
En zou je nog na kunnen denken enzo als geest? Want geesten hebben wel duidelijk herrineringen....
  donderdag 16 april 2009 @ 11:55:28 #138
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_68067114
quote:
Op donderdag 16 april 2009 11:50 schreef maffemaniak het volgende:

[..]

Lijkt mij ook ja. Dan vraag ik me meteen af hoe het zou zijn als geest!

Zit je daar een beetje de hele dag op de zelfde plek (3e trede van boven op de trap) tot in de eeuwigheid!
En zou je nog na kunnen denken enzo als geest? Want geesten hebben wel duidelijk herrineringen....
ik denk dat het anders zit. Je ziet het beeld wel van het kind dat heletijd herhaaldelijk het patroon afspeeld. Het is heus niet zo dat geesten heletijd hetzelfde doen en op dezelfde plek hangen.. dan kregen ze allang een boete van de politie wegens ongeoorloofd rondhangen
Derek ziet dus de heletijd het beeld achter elkaar afspelend., althans dat is mijn vermoeden.
pi_68067560
quote:
Op donderdag 16 april 2009 11:55 schreef Michielos het volgende:

[..]

Het is heus niet zo dat geesten heletijd hetzelfde doen en op dezelfde plek hangen.. dan kregen ze allang een boete van de politie wegens ongeoorloofd rondhangen

Hanggeesten.
  donderdag 16 april 2009 @ 12:09:13 #140
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_68067575
quote:
Op donderdag 16 april 2009 12:08 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Hanggeesten.
ye!! opsluiten dat tuig
pi_68068007
Slaapverlamming is in feite de zelfde "staat" als dat je in een diepe meditatie bent. Je geest is dan trancendent. Met andere woorden, als je je in deze staat bevindt, sta je deels buiten de fysieke wereld. Maak er gebruik van! Als je in die staat bent, visualiseer dan wat je wenst, en het zal gebeuren.
1.618033988749894848204586834365638117720309179805762862135448622705260462818902449707
20720418939113748475408807538689175212663386222353693179318006076672635443338908659593
95829056383226613199282902678806752087668925017116962070322210432162695486262
  donderdag 16 april 2009 @ 12:25:34 #142
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_68068148
quote:
Op donderdag 16 april 2009 12:21 schreef FatalException het volgende:
Slaapverlamming is in feite de zelfde "staat" als dat je in een diepe meditatie bent. Je geest is dan trancendent. Met andere woorden, als je je in deze staat bevindt, sta je deels buiten de fysieke wereld. Maak er gebruik van! Als je in die staat bent, visualiseer dan wat je wenst, en het zal gebeuren.
ik ben al aan het experimenteren ermee hoor. De angst verdwijnt langzaam. Het stikken blijft echter.
  donderdag 16 april 2009 @ 17:20:13 #143
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_68078504
I give up
  donderdag 16 april 2009 @ 17:27:09 #144
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_68078749
quote:
Op donderdag 16 april 2009 17:20 schreef Harajuku. het volgende:
I give up
wat geef je op?
pi_68078849
quote:
Op donderdag 16 april 2009 17:27 schreef Michielos het volgende:

[..]

wat geef je op?
Dit gok ik, en terecht!
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 16:34 schreef jogy het volgende:
Mensen: Dit is het spookVERHALEN topic. Niet de technische achtergrond, wel of niet mogelijk zijn van of de eventuele verklaringen achter spoken topic.

Ontopic dus. Ik ga even opschonen om het topic weer op de rail te krijgen.
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
  donderdag 16 april 2009 @ 17:35:23 #146
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_68079043
quote:
Op donderdag 16 april 2009 17:30 schreef renwan het volgende:

[..]

Dit gok ik, en terecht!
[..]

de technische achtergrond werd dan ook niet besproken
pi_68102593
En nu weer enge verhalen!!
pi_68116952
Misschien niet zozeer een spookverhaal, maar ik vond het wel heel vreemd en eng:

Een jaar of 10 of 11 geleden (ik was denk ik 11 jaar) bleef ik met wat vriendinnen bij een andere vriendin op de boerderij slapen. We hadden een tent opgezet in de tuin en bleven daar enkele nachten slapen. Zoals dat gaat met een hoop vriendinnen samen, waren we nog tot laat wakker.
Rond een uur of 4 of 5 's ochtends hoorden we een hoop geluid en dat meisje van de boerderij zei dat het de melkman was. Dus wij vonden het wel grappig om daar in onze pyjama's heen te lopen op weg naar de wc. Dus wij staan allemaal op en lopen daarheen.
Het was nog donker en de melkwagen had zijn verlichting aan, de melkman stapte net uit de wagen of had in ieder geval zijn deur open staan. Wij liepen achter elkaar daarlangs, maar toen ik in die lichten van de wagen keek, stond ik opeens naast de melkman en zag mezelf daar in het rijtje lopen. Echt heel erg vreemd. Ik zag hoe we schrokken van de melkman, want we hadden elkaar natuurlijk zitten opjagen of het wel echt de melkman was of een inbreker.

Ik heb nooit meer zoiets meegemaakt, maar denk er nog wel vaak aan terug als mensen met onverklaarbare zaken aankomen.

Verder woon ik in een huis dat al ruim 170 jaar oud is. Het is gebouwd als pastorie, tijdens WO II werd het een hoofdkwartier van de Duitsers en daarna is het jaren lang een jeugdherberg geweest. En ik heb eigenlijk nooit iets meegemaakt van onverklaarbare wijze. Behalve dan dat ik de laatste maanden nogal eens half wakker word met het idee dat er mensen in mijn kamer staan die ik niet heb uitgenodigd, maar die een bed nodig hebben. Misschien heeft het iets met de jeugdherberg te maken, misschien heb ik gewoon een levendige fantasie (ik praat wel vaker in mijn slaap, ik loop ook wel eens half wakker, half slapend rond), maar ik zeg wel altijd dat ze het zelf maar moeten uitzoeken, ik ga toch niet midden in de nacht voor bedden zorgen
  maandag 20 april 2009 @ 22:47:52 #149
173496 Fcuker
ZuidZijde!
pi_68221539
We waren met klasgenoten thuis bij een van de klasgenoten waavanr de moeder recent was overleden, we zouden uitgaan dus er was genoeg drank, jointjes en een spacecake werd er gebakken..gelukkig drink en rook ik niet dus ik ben altijd wel nuchter (A)

Ondertussen werd het erg gezellig..en zag k me klasgenoot een zithouding aannemen waar je best veel inkijk had..het mannelijke oog ging dus automatisch richting haar en toen dacht ik bij me zelf van wat nou als haar moeder me nu zou zien ofseu..

Een maat van me ging ff naar de keuken om daar een frisse neus te halen op t balkon, maar de deur was op slot dus gingen we ff met zn tweetjes in de keuken zitten praten ( hij was helemaal dronken en stoned ) opeens hoorden we alsof iemand de deur open wou maken maar niet lukte..dus ik reageerde er ff niet op en hij zei Fcuker heb je dat ook gehoord of ben ik helemaal de weg kwijt, ik hoorde het dus ook we gingen ff kijken op t balkon en er was niemand dus wij haasten naar de woonkamer om het tegen haar te zeggen en toen zei ze tegen haar vriendin van met grote ogen "Geloof je me nu, geloof je me nu!"

Ik schrok me echt kapot krijg nu ook de rillingen over me lijf..

( sorry voor typfouten etc )
Who the fuck is Fcuker?
  dinsdag 21 april 2009 @ 12:15:54 #150
235465 maffemaniak
pi_68233548
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 18:45 schreef Filiassi_Jane het volgende:
Misschien niet zozeer een spookverhaal, maar ik vond het wel heel vreemd en eng:

Een jaar of 10 of 11 geleden (ik was denk ik 11 jaar) bleef ik met wat vriendinnen bij een andere vriendin op de boerderij slapen. We hadden een tent opgezet in de tuin en bleven daar enkele nachten slapen. Zoals dat gaat met een hoop vriendinnen samen, waren we nog tot laat wakker.
Rond een uur of 4 of 5 's ochtends hoorden we een hoop geluid en dat meisje van de boerderij zei dat het de melkman was. Dus wij vonden het wel grappig om daar in onze pyjama's heen te lopen op weg naar de wc. Dus wij staan allemaal op en lopen daarheen.
Het was nog donker en de melkwagen had zijn verlichting aan, de melkman stapte net uit de wagen of had in ieder geval zijn deur open staan. Wij liepen achter elkaar daarlangs, maar toen ik in die lichten van de wagen keek, stond ik opeens naast de melkman en zag mezelf daar in het rijtje lopen. Echt heel erg vreemd. Ik zag hoe we schrokken van de melkman, want we hadden elkaar natuurlijk zitten opjagen of het wel echt de melkman was of een inbreker.

Ik heb nooit meer zoiets meegemaakt, maar denk er nog wel vaak aan terug als mensen met onverklaarbare zaken aankomen.

Verder woon ik in een huis dat al ruim 170 jaar oud is. Het is gebouwd als pastorie, tijdens WO II werd het een hoofdkwartier van de Duitsers en daarna is het jaren lang een jeugdherberg geweest. En ik heb eigenlijk nooit iets meegemaakt van onverklaarbare wijze. Behalve dan dat ik de laatste maanden nogal eens half wakker word met het idee dat er mensen in mijn kamer staan die ik niet heb uitgenodigd, maar die een bed nodig hebben. Misschien heeft het iets met de jeugdherberg te maken, misschien heb ik gewoon een levendige fantasie (ik praat wel vaker in mijn slaap, ik loop ook wel eens half wakker, half slapend rond), maar ik zeg wel altijd dat ze het zelf maar moeten uitzoeken, ik ga toch niet midden in de nacht voor bedden zorgen
Dat is wel vaag zeg! Dus toen je in de lichten van de melkwagen keek verplaatste je opeens naar naast de melkboer en zag jullie (incl jezelf) lopen?

Lijkt wel op die film, a christmas carel....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')