Dat mes snijdt aan 2 kanten. Mensen zoals jij zien maar al te graag het alternatief terwijl dat lang niet altijd terecht hoeft te zijn. Daarnaast denk ik eerder dat die mensen een rationele verklaring willen omdat ze simpelweg niet geloven dat er een alternatief bestaat. Niet dat het te eng is.quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:40 schreef Summers het volgende:
[..]
Dingen kunnen ook een bovennatuurlijke verklaring hebben , dat is toch ook een verklaring .
het eerste waar je aan denkt is namelijk een rationele verklaring , vaak wil je dat ook graag omdat het alternatief te eng is .
Dat vind ik ook altijd kut irritant. Van die grappenmakers die denken leuk te zijn ofzo...quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:18 schreef Summers het volgende:
heel vaak periodes dat er op de deur werd gebonst en dat er niemand stond , het was alleen eng als ik er wakker van werd en half slaperig de deur opendeed en er niemand stond , dan voel je je wel ff klote dat je de deur had opengedaan zonder eerst te kijken .
Je krijgt niet alles wat je wilt he , hoe weet jij nou of het niet te eng is of wel ..quote:Op donderdag 12 maart 2009 14:08 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Dat mes snijdt aan 2 kanten. Mensen zoals jij zien maar al te graag het alternatief terwijl dat lang niet altijd terecht hoeft te zijn. Daarnaast denk ik eerder dat die mensen een rationele verklaring willen omdat ze simpelweg niet geloven dat er een alternatief bestaat. Niet dat het te eng is.
onzichtbare grappenmakers dan .quote:Op donderdag 12 maart 2009 15:17 schreef Flammie het volgende:
[..]
Dat vind ik ook altijd kut irritant. Van die grappenmakers die denken leuk te zijn ofzo...
Ik kan me daar volledig in inleven Summers... oprotten met die kutgeintjes in het midden van de nacht bij mensen die NACHTRUST willen!
Dit is spookverhalen, niet mannen die grapjes maken en verder ga ik het je niet eens uitleggen .quote:Op donderdag 12 maart 2009 15:52 schreef Flammie het volgende:
[..]
Gewoon een paar man die aangepakt moeten worden![]()
![]()
Ik zou ook behoorlijk boos worden hoor.
Sorry, late reactie, ik had het druk. Weet je, ik denk niet echt dt het nut heeft dat ik nu echt ga roepen dat ik geloof dat het daar echt spookte. Misschien, misschien niet. Ik weet alleen wat ik in dat huis heb meegemaakt en hoop er nooit meer te wonen. Maar toch even een reactie op het bovenstaande.quote:Op donderdag 12 maart 2009 06:40 schreef Hanoying het volgende:
Meeste reacties op Siface's post zijn toch in de trant van "Sjesus, het spookt echt" en maken je alleen maar banger. Skeptische analyse van je eerste post:
[..]
So far so good, oud huis in Den Haag.
[..]
Veel insecten en raren beestjes zijn inderdaad niet vreemd voor een oud huis. Naaktslakken komen altijd alleen 's-nachts.
[..]
Je brengt dit als feit, "als je een handdoek op de grond laat liggen dan stinkt hij de volgende dag ontzettend".. Maar hoe vaak is het voorgekomen? Bovendien zijn er veel niet paranormale verklaringen voor. First and foremost -> Pis... Pis?... Ja, pis. Tien tegen één dat er 's-nachts muizen en/of ratten in dat oude huis rondrennen. Wellicht houden ze er van om op handdoeken te pissen, dat stinkt namelijk ontzettend. andere mogelijke verklaringen zijn dat lucht door de kieren van de vloer omhoog trekt en er een paar dode muizen onder liggen of iets dergelijks. In ieder geval lijkt een stinkende handdoek me niet echt reden om paranormale verklaringen nodig te hebben.
[..]
Dode muis en/of zwaluwnest onder de vloer/in de muur.
[..]
Misschien is de vloer niet waterpas, in combinatie met de rottende muizen kan dit een unheimlich gevoel geven.
[..]
Toegegeven, dit is wel het vreemdste aan je ervaringen. Anderhalve meter is erg lang zeg maar ik twijfel. Ten eerste twijfel ik of de krassen en het geluid dat je hoorde een verband hebben. Het geluid lijkt me namelijk wel overéén komen met twee vechtende ratten/katten. Vechtende ratten het lijkt me niet onwaarschijnlijk omdat ratten ook al de beste verklaring geven voor de stank in het kamertje en de stinkende handdoek. Geloof me als ik zeg dat vechtende ratten een klereherrie geven, bij ons buiten lopen er veel rond en als ze vechten klinkt het doodeng. Soms valt er zelfs één tijdens het vechten een verdieping of 4 naar beneden, al stuiterend over de daken. Het lijkt me zeker niet onwaarschijnlijk dat de krassen al in de deur zaten maar dat je er simpelweg nooit op gelet had totdat je zorgvuldig ging zoeken naar bewijs van je eigen perceptie. Overigens is het ook mogelijk dat de ratten of katten de krassen veroorzaakt hebben -> Big ass kat A heeft kat B op de vlucht en laat hem alle hoeken van de gang zien. Kat B Kan nergens meer heen en springt een paar keer met gestrekte klauwen tegen de deur op om de happende muil van Kat A te ontwijken.
[..]
Zijn legio verklaringen voor in de moderne wetenschap.
http://www.sleepeducation.com/Disorder.aspx?id=36
Ik heb zelf jaren last gehad van slaapverlamming en lange tijd niet geweten wat het was, bang was ik er gelukkig niet voor.
[..]
Al met al heb je dus slechts twee dingen meegemaakt. Ten eerste het geluid op de gang toen je aan het douchen was en dit kan prima veroorzaakt zijn door twee vechtende ratten/katten en en ten tweede heeft je vriend mensen aan jullie bed zien staan wat een klassiek teken is van een slaapstoornis. De rest is onderbuik.
Tja.. Het klinkt allemaal wel erg mysterieus in ieder geval. Maar ik ben wel vrij onverbeterlijk dus stel dat ik uitga van de volgende situaties:quote:
Dat moet je maar net durven op dat moment, voor hetzelfde geldt staat er een inbreker met een bijl. Men is bang van het onbekende.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 10:22 schreef Hanoying het volgende:
Edit (toevoeging):
Eigenlijk doodzonde dat je de deur van de badkamer niet even open getrokken had om te kijken waar al dat geluid vandaan kwam in plaats van je vader te bellen vanuit de badkamer!Dan had je geweten wat er voor verantwoordelijk was en was je je misschien alleen even kapot geschrokken van twee vechtende katten. Nu zul je het nooit weten en blijft het altijd een angstige herinnering
![]()
Dat vind ik een mooie quote hoor maar ik heb een kritische noot.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:20 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Dat moet je maar net durven op dat moment, voor hetzelfde geldt staat er een inbreker met een bijl. Men is bang van het onbekende.
quote:Op maandag 9 maart 2009 14:25 schreef siface het volgende:
Ik heb nog een leuke. Vraag me nog steeds af of dit echt gebeurd is, of dat zowel ik als mijn man tijdelijk niet goed bij ons hoofd waren.Hier gaat ie.
Een aantal jaar geleden heb ik in een oud huis in Den Haag gewoond. De straat (vlakbij Hollands spoor) heet 'Het zieken'. We hebben ons nooit echt afgevraagd waar die naam vandaan kwam. Ik vond het een heel gezellig huis. Sfeer was goed, midden in het centrum, oude houten vloeren, antieke schuifdeuren, je kent het wel. Ik woonde op de eerste etage.
Al snel bleek dit huis toch wel wat vreemde trekjes te hebben. Er zaten ontzettend veel insecten, grote spinnen, rare beestjes in de muren. Op zich niet zo vreemd voor een oud huis. Wat wel enigszins apart was waren de ontzettend grote naaktslakken die daar rondkropen. Ze kwamen alleen 's nachts, 's ochtends waren ze nergens te bekennen. Heb er ooit eens één gevangen in een grote beker. 't Beest was de volgende dag weg.
Wat ook nogal vreemd was, was dat als je een handdoek op de vloer legde, je hem direct twee keer kon wassen, omdat hij verschrikkelijk stonk, echt een verrotte lucht. Verder was er een klein kamertje naast de woonkamer (open met een toogje erin) waar ik en mijn man absoluut niet in konden. Ik werd daar echt kotsmisselijk.
Ik vrees dat jullie gewoon een slecht sex leven hebben !![]()
Het was een beetje een vreemd ingedeelde etage waar ik woonde. Je had een woonkamer en slaapkamer aan elkaar en je moest over de gang voor de badkamer, keuken etc. Die gang was niet te doen. Als je daar liep had je echt het gevoel of je tegen de muur werd geduwd. We werden er zo misselijk van. Ach ja denk je dan nog, een oud huis, het zal wel.
Op een gegeven moment stond ik onder de douche aan het eind van de gang (ik woonde er toen 6 maanden ofzo). Ineens hoorde ik gekrab en gebons aan de deur. Ik dacht aan een kat, maar het werd steeds luider. Ik volledig in paniek, mijn vader gebeld (telefoon zat in mijn broekzak). Gelukkig (of misschien juist niet) had ik de gewoonte altijd de deur van de badkamer op slot te doen. Toen ik (met papa aan de andere kant van de deur) eindelijk de deur open durfde te doen, bleken er krassen in de deur te staan (3 of 4) van wel anderhalve meter lang en goed diep. Mijn vader heeft ze gezien, maar er nooit over willen spreken. Het was gewoon een bijzonder grote kat geweest volgens hem…
Toen ik mijn man dit vertelde, kwamen de verhalen bij hem los. Hij had gezwegen omdat hij bang was dat ik in paniek zou raken.
Hij had eens op bed gelegen en een grote zwarte schaduw boven zich zien verschijnen die 'op hem viel'. Echt vreselijk had dat gevoeld. Verder had hij meegemaakt dat we samen in bed lagen en hij iets heel vreemds had gezien. Ik lag toen blijkbaar half te slapen. Hij was net in bed gestapt en nog klaarwakker. Was dus geen droom. Rondom het bed stonden mensen, een stuk of 10 naar ons te kijken. Ze waren bleek, zagen er ziek uit. Ze hadden oude kleren aan (soort antieke arbeiderskleren of lompen ofzo).
Heb nog een paar maanden in dat huis gewoond. Erger is het niet geworden. Mijn man heeft die figuren geloof ik ook niet meer gezien. We waren er iig niet echt welkom. Vreemd was wel dat de sfeer daar ontzettend kon omslaan: het ene moment was het gezellige, het andere moment dacht je dat je in een horrorfilm vastzat.
Een half jaar later ben ik erachter gekomen waarom die straat Het Zieken heet: er heeft sinds de 14e eeuw een leprooshuis gestaan waar melaatsen werden opgesloten. Later was het een ziekenhuis geworden, tot ergens in de 19e eeuw.
Ik weet niet wat ik er van moet vinden. Maar die krassen in de deur stonden er echt... Huizen zijn later volledig gerenoveerd. Ik hoop voor de nieuwe bewoners dat ik het allemaal bij elkaar gefantaseerd heb.
Images or speaking that appear during the paralysis. The person may think that someone is standing beside them or they may hear strange sounds. These may be dreamlike, possibly causing the person to think that they are still dreaming. Often it is reported as feeling a weight on one's chest, as if being underneath a person or heavy object.quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:03 schreef Summers het volgende:
[..]
hoeveel mensen heb jij tijdens je slaapverlamming ( je hebt het vaak gehad ) zeg je , rond je bed zien staan ? wat had hij aan , een driedelig kostuum en was zongebruind ? blond haar ? bruine krullen ? misschien wel een bril ? beschrijf dan eens , ik ben benieuwd aangezien je er ervaring mee hebt .
geef maar een link van een slaapstoornis waarbij je mensen rond je bed ziet staan of op je werk of op straat , want mensen zien niet alleen geesten als ze in bed liggen namelijk of als ze met slapen bezig zijn .
Misschien zijn het niet altijd andere mensen die een veelvoud van stoornissen hebben en van daaruit praten en dingen beredeneren ...............
quote:Op zondag 15 maart 2009 13:35 schreef Zon het volgende:
[..]
Images or speaking that appear during the paralysis. The person may think that someone is standing beside them or they may hear strange sounds. These may be dreamlike, possibly causing the person to think that they are still dreaming. Often it is reported as feeling a weight on one's chest, as if being underneath a person or heavy object.
These symptoms can last from mere seconds to several minutes (although they can feel like much longer) and can be frightening to the person. There may be some body movement, but it is very unlikely and hard for a person to accomplish.
http://en.wikipedia.org/wiki/Sleep_paralysis
Wat voor bewijzen?quote:Op zondag 15 maart 2009 15:53 schreef JeanPaulvdveeken het volgende:
Geesten bestaan zeker,daar ben ik 100% zeker van.Heb zelfs bewijzen!Ik was vroeger ook heel sceptisch over geesten,maar nu ik het zelf meemaak,weet ik wel beter.
Nou, post ze dan!quote:Op zondag 15 maart 2009 15:53 schreef JeanPaulvdveeken het volgende:
Geesten bestaan zeker,daar ben ik 100% zeker van.Heb zelfs bewijzen!I
dan ben je de eerste en ga je de geschiedenis veranderen..congrats!quote:Op zondag 15 maart 2009 15:53 schreef JeanPaulvdveeken het volgende:
Geesten bestaan zeker,daar ben ik 100% zeker van.Heb zelfs bewijzen!Ik was vroeger ook heel sceptisch over geesten,maar nu ik het zelf meemaak,weet ik wel beter.
Damn, ik ken dezelfe boerderij en ook ik heb er vage dingen meegemaakt...quote:Op dinsdag 21 november 2006 16:04 schreef sandertjuh het volgende:
Ik heb vroeger ook wel is wat meegemaakt op vakantie, hier in nederland, in ommen.
Camping de kleine wolf, daar zijn we ongeveer 5 jaar achtereen op vakantie geweest. Hele mooi omgeving, mooi bos rondom.
Beetje buiten de camping had je een weg naar harderberg of ommem, 1 van de 2 waar je een zijweg had met een boerderij die niet meer bewoond was. Overdag was er weinig te merken maar we zijn daar een keer savonds geweest en dat staat me altijd bij.
We gingen met een groepje daarheen. Paar jongens en een paar meisjes. We hadden een zaklamp mee en hoe dichter we bij het huis kwamen hoe zwakker het lampje werd. Eenmaal bij het huis deed deze lamp het niet meer. Het voelde daar zo eng en zo niet oké dat ik niet besloten had om naar binnen te gaan. We hoorden serieus rare geluiden uit het huis, net of iemand met een hamer ergens op stond te rammen en hierdoor besloten we om maar niet naar binnen te gaan.
Toen we de weg afliepen kwam er in 1x uit het niets een auto te voorschijn die vol op ons in kwam rijden. Je zag niks door de ramen, die waren 100% zwart en de auto zag eruit of deze uit de sloot gevist was. Wij rennen natuurlijk en de auto stopte zo 100m achterons om vervolgens niks meer van te zien en te horen.
Dit staat me nog steeds bij (3-4 jaar geleden).
Wat ik ook nog heb meegemaakt is dat een oom van mij vorige week zaterdag (11 november) is overleden. Die avond waren wij allemaal aanwezig bij hem toen hij ze laatste adem uitblies. Toen ik eenmaal savonds naar de wc liep en terug kwam voelde ik op de gang zo nadrukkelijk zijn aanwezigheid.. maar dit voelde heel vertrouwd en goed, ik kreeg er spontaan een glimlach van op me gezicht terwijl het toch echt een hele trieste avond was.
Sindsdien heb ik het gevoel dat hij over me waakt. Een haal raar gevoel maar toch ook wel weer een heel veilig gevoel.
Buren heb je daar amper, het staat tussen de bebossing in namelijk.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:17 schreef BarraCupraCuda het volgende:
dat van die auto is niet zo eng.. dat kan de politie zijn of de buren die daar mensen willen weghouden.
Ik vond het enkel opmerkelijk, én voor mij een teken dat er meer is tussen hemel en aarde. én datgene wat er zijn kan is onbekend, en voor het onbekende zijn we wél bang.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:26 schreef Flammie het volgende:
hahah het is donker, het is afgelegen en mensen zijn bang voor spoken
Er lopen verkrachters rond, die autobestuurder kon een serial killer zijn, iemand kon ontvoerd worden door een geschifte ontsnapte gek, maar waar zijn we allemaal bang voor:..... spoken![]()
!!!
De wereld draait wat dat betreft heel erg door
oke dat kanquote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:26 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Buren heb je daar amper, het staat tussen de bebossing in namelijk.
Maar inderdaad, waarschijnlijk was het een beheerder of de politie.
Maar ik ben blijkbaar dus niet de enige die meegemaakt heeft dat het daar niet helemaal pluis is
idd mensen zijn banger voor iets wat ze niet kennen...quote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:29 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Ik vond het enkel opmerkelijk, én voor mij een teken dat er meer is tussen hemel en aarde. én datgene wat er zijn kan is onbekend, en voor het onbekende zijn we wél bang.
Ik wil niet teveel erop ingaan omdat deze thread natuurlijk louter gemaakt is om te praten OVER ervaringen zoals jij zojuist deed. Ik wil er wel over PM'en mocht je interesse hebben. De OP stelt helaas dat dit de hoofdgedachte van de thread is en dat er dus minder plaats moet zijn voor een welles-nietes discussie.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:29 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Ik vond het enkel opmerkelijk, én voor mij een teken dat er meer is tussen hemel en aarde. én datgene wat er zijn kan is onbekend, en voor het onbekende zijn we wél bang.
En wat doet een spook dan behalve rondzweven. Kijk jij kunt een verkrachter met je MUAY THAI JAJA tussen zijn benen trappen, of misschien een mes afhandig maken maar 9 op 10 mensen klappen totaal in.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:34 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
idd mensen zijn banger voor iets wat ze niet kennen...
kijk als je een verkrachter goed tussen zn benen trapt weet je dat hij niets meer doet
en toen ging je weg ?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 09:25 schreef Harajuku. het volgende:
Nou hè! Vanochtend keek ik vanaf buiten naar 't zolderraam, en wil je weten waarom??? Omdat het licht daar ineens aan was! En toen ook nog een schim!
Maar ik durfde niet te gaan kijken.
ook toevallig , open je zo'n topic en dan zie je iets , ik zou ook niet naar zolder gaan om polshoogte te nemen , wel met zijn tweeenquote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:22 schreef Harajuku. het volgende:
Nope, ging naar binnen
uit het spookverhalentopic deel 2 maar moet ff reageren ,quote:Op maandag 20 november 2006 23:25 schreef HetUltiemeKonijntjuh het volgende:
[..]
Toch leuk dat je, net als ik, in '88 geboren bent en dit meemaakte toen je een aantal jaren geleden verhuisde met je vriendin.
Ik zal zelf ook maar even wat toevoegen..
Ik heb 3 jaar geleden mijn vader verloren. 1 of 2 jaar terug wilde ik rond middernacht (tussen 11 en 1 uur) wat kleren pakken van de kamer waar mijn vader altijd sliep, en waar hij de laatste paar weken voordat het gebeurde ook de hele dag in sliep. Plotseling hoorde ik keihard iets zwaars trillen, en zag in m'n ooghoeken het bed heen en weer schudden. Ik deinsde terug en dacht natuurlijk van "WTF" maar had nog geen kleren gepakt. Toen dacht ik "Het zal m'n vader wel zijn", pakte mn kleren en ging snel naar beneden toe.
Hij heeft wel altijd gezegd "Als ik ga, dan kom ik terug om jullie te pesten". Misschien dat hij z'n woorden waarmaaktHoop het stiekem wel.
de symptomen die je beschrijft lijken verdacht veel op slaapverlamming of slaapparalyse aandoening(ikzelf heb er vaker last vanquote:Op woensdag 15 april 2009 12:11 schreef maffemaniak het volgende:
Maar even een keer dat ik dooie mensen zag!
Ik sliep een keer en werd wakker. Maar terwijl ik wakker werd keek ik op (ik lag op mijn buik) en er hing een ouwe mannen gezicht boven me. toen mijn ogen open gingen leek de man een klein beetje te schrikken en het de man kwam omhoog. Ik kon niet reageren, ik was verstijfd! Ik kon niet gillen of roepen en ik kon niet bewegen en niet eens ademen!
Het leek op een toestand tussen slapen en wakker zijn in maar ik weet zeker dat ik het niet gedroomd had!
ik zie schimmen door de kamer bewegen en hoor stemmen.. (en dit is geen grapquote:Op woensdag 15 april 2009 12:28 schreef Bastard het volgende:
Zie je bij slaapverlammingen ook standaard geesten?
offtopic:quote:Op woensdag 15 april 2009 12:29 schreef Summers het volgende:
Ik heb nog nooit iets gelezen waarbij je geesten ziet of mensen bij een slaapverlamming .
Nou ik heb het maar 1x gehad en dat was die keer. Het leek erop dat het tussen slapen en wakker zijn was, maar ik was daarna meteen klaarwakker en herrinerde me alle details nog. Normaal gesproken word ik met geen mogenlijkheid wakker 's nachts en dromen die weet ik me nooit te herrineren.quote:Op woensdag 15 april 2009 12:30 schreef Michielos het volgende:
[..]
offtopic:
Gevoelsmatig
De gewaarwording van een meestal onzichtbare, vaak kwaadaardige “aanwezigheid” in de kamer
Het gevoel niet of nauwelijks te kunnen ademen
Een druk/gewicht op de borst
Auditief
Voetstappen
Stemmen
Gezoem, gerinkel, geruis, geschreeuw … soms in combinatie met een gevoel van tinteling of vibratie door het lichaam heen
Tactiel
Gevoel van aanraking
Visueel
Een zwarte figuur of schaduw die zich in de kamer bevindt.
Het opengaan van deuren e.d.
Voorwerpen uit de droom waarnemen
dit heb ik i.i.g. En again, hij weet het beter dan mij maar even om aan te geven dat ik er wel last van heb
Het zou best een geest kunnen zijn , i don't know , ik was er niet bij ofzo heVond alleen dat de verschijnselen wel iets van een slaapparalyse aandoening weg hadden.
Ik heb voornamelijk het niet kunnen ademen, niet kunnen schreeuwen of praten, alleen kunnen kijken en dan stemmen, kwaadaardige entiteit in de kamer en zwarte schim die beweegt.
het zullen dan wel geesten geweest zijn. Let wel.. tijdens mijn slaapverlamming ben ik klaar wakker. je bent volkomen bij bewustzijn, en daarom is het een angstaanjagende ervaring. Je herinnert alles nog. De reden dat ik eraan dacht is omdat je aangaf dat je je niet kon bewegen en geen geluid kon maken(en stikte), precies de symptomen die ik ook heb.quote:Op woensdag 15 april 2009 12:49 schreef maffemaniak het volgende:
[..]
Nou ik heb het maar 1x gehad en dat was die keer. Het leek erop dat het tussen slapen en wakker zijn was, maar ik was daarna meteen klaarwakker en herrinerde me alle details nog. Normaal gesproken word ik met geen mogenlijkheid wakker 's nachts en dromen die weet ik me nooit te herrineren.
Ik weet het verder ook niet hoor, dacht altijd dat ik het me verbeeldde maar mijn ex had daar ook last van zei ze en ze zag wel vaker geesten en shit. Werd ik 's nachts weer wakker gemaakt omdat ze er weer 1 zag. Ik zag ze alleen nooit.....
Dus je bent klaarwakker en je kan je niet bewegen, niet praten en je heb het gevoel dat je stikt. Wow, das best scary, al mee naar de dokter geweest?quote:Op woensdag 15 april 2009 16:46 schreef Michielos het volgende:
[..]
het zullen dan wel geesten geweest zijn. Let wel.. tijdens mijn slaapverlamming ben ik klaar wakker. je bent volkomen bij bewustzijn, en daarom is het een angstaanjagende ervaring. Je herinnert alles nog. De reden dat ik eraan dacht is omdat je aangaf dat je je niet kon bewegen en geen geluid kon maken(en stikte), precies de symptomen die ik ook heb.
ja, ik slik er ook iets tegenquote:Op donderdag 16 april 2009 08:32 schreef maffemaniak het volgende:
[..]
Dus je bent klaarwakker en je kan je niet bewegen, niet praten en je heb het gevoel dat je stikt. Wow, das best scary, al mee naar de dokter geweest?
Dat heet pendelen, de communicatie met de pendel "wie beweegt de pendel" heeft meerdere opvattingen.quote:Op donderdag 16 april 2009 10:11 schreef maffemaniak het volgende:
Vroeger heb ik wel eens geesten opgeroepen met zo'n ketting, ronddraaien is nee en heen en weer draaien is ja. En dan vragen stellen! Werkte wel (of het nou mijn verbeelding was of niet) hij deed het wel.
in de oudere paranormalere boeken (jaren 70/80) stelde men dat pendelen de veiligste manier was om met hogere intelligenties in contact te komen (itt Ouija e.d.).quote:Op donderdag 16 april 2009 10:20 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dat heet pendelen, de communicatie met de pendel "wie beweegt de pendel" heeft meerdere opvattingen.
- Je bent zelf degene die met miniaansturingen in je hand de pendelt beweegt.
- Een geest die de pendel beweegt.
Overigens zou ik ook wel eens een geest overdag willen zien.. maar dat lijkt op de een of andere manier niet te lukken![]()
Hoe zouden die mediums zoals Derrick (die ik echt geloof) en Char (die ik nou weer net niet geloof...quote:Op donderdag 16 april 2009 10:25 schreef Michielos het volgende:
[..]
in de oudere paranormalere boeken (jaren 70/80) stelde men dat pendelen de veiligste manier was om met hogere intelligenties in contact te komen (itt Ouija e.d.).
Overigens had je volgens dezelfde literatuur de meeste kans in tuinen om entiteiten te zien(itt de opvatting van kerken) omdat tuinen puur zouden zijn.
Ik denk dat Derek de entiteiten visueel ziet. Als doorzichtige wezens ofzo. mijn vermoedens hierbij zijn dat hij de informatie in beelden doorkrijgt.quote:Op donderdag 16 april 2009 10:31 schreef maffemaniak het volgende:
[..]
Hoe zouden die mediums zoals Derrick (die ik echt geloof) en Char (die ik nou weer net niet geloof...)
de geesten zien..... Als einergie bundels ofzo? Of als schimmen? Lijkt me best freaky zoals Derick het af en toe beschrijft.......... Ja je zoon he, is hij van de trap gevallen? Van de derde trede van boven misschien? Ja weet het niet hoor, maar hij zit hier op de bovenste trede de hele tijd te wijzen naar de derde trede van boven......
Moet ik echt de hele tijd denken aan dat jongetje van de Grudge......BBrrrr.....
In tuinen omdat het puur zou zijnquote:Op donderdag 16 april 2009 10:25 schreef Michielos het volgende:
[..]
in de oudere paranormalere boeken (jaren 70/80) stelde men dat pendelen de veiligste manier was om met hogere intelligenties in contact te komen (itt Ouija e.d.).
Overigens had je volgens dezelfde literatuur de meeste kans in tuinen om entiteiten te zien(itt de opvatting van kerken) omdat tuinen puur zouden zijn.
Ik denk hetzelfde. Daarom was het ook oudere literatuur. De mediums van nu hebben al wat meer inzicht gekregen over entiteiten. Ik denk dat ze zich ook voornamelijk ophouden op plekken met veel emotie.. waar het een en ander gebeurd is.quote:Op donderdag 16 april 2009 10:47 schreef Bastard het volgende:
[..]
In tuinen omdat het puur zou zijnSja waarom ook niet. Ik denk alleen dat geesten zich daar niet zoveel van aantrekken, misschien ook wel om de schoonheid maar ik geloof eerder dat je een geest aantreft op een plek waar wat gebeurd is. Slagveld, verkeersongeval, dat soort dingen.
Lijkt mij ook ja. Dan vraag ik me meteen af hoe het zou zijn als geest!quote:Op donderdag 16 april 2009 11:30 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ik denk hetzelfde. Daarom was het ook oudere literatuur. De mediums van nu hebben al wat meer inzicht gekregen over entiteiten. Ik denk dat ze zich ook voornamelijk ophouden op plekken met veel emotie.. waar het een en ander gebeurd is.
ik denk dat het anders zit. Je ziet het beeld wel van het kind dat heletijd herhaaldelijk het patroon afspeeld. Het is heus niet zo dat geesten heletijd hetzelfde doen en op dezelfde plek hangen.. dan kregen ze allang een boete van de politie wegens ongeoorloofd rondhangenquote:Op donderdag 16 april 2009 11:50 schreef maffemaniak het volgende:
[..]
Lijkt mij ook ja. Dan vraag ik me meteen af hoe het zou zijn als geest!
Zit je daar een beetje de hele dag op de zelfde plek (3e trede van boven op de trap) tot in de eeuwigheid!
En zou je nog na kunnen denken enzo als geest? Want geesten hebben wel duidelijk herrineringen....
Hanggeesten.quote:Op donderdag 16 april 2009 11:55 schreef Michielos het volgende:
[..]
Het is heus niet zo dat geesten heletijd hetzelfde doen en op dezelfde plek hangen.. dan kregen ze allang een boete van de politie wegens ongeoorloofd rondhangen
ik ben al aan het experimenteren ermee hoor. De angst verdwijnt langzaam. Het stikken blijft echter.quote:Op donderdag 16 april 2009 12:21 schreef FatalException het volgende:
Slaapverlamming is in feite de zelfde "staat" als dat je in een diepe meditatie bent. Je geest is dan trancendent. Met andere woorden, als je je in deze staat bevindt, sta je deels buiten de fysieke wereld. Maak er gebruik van! Als je in die staat bent, visualiseer dan wat je wenst, en het zal gebeuren.
Dit gok ik, en terecht!quote:
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:34 schreef jogy het volgende:
Mensen: Dit is het spookVERHALEN topic. Niet de technische achtergrond, wel of niet mogelijk zijn van of de eventuele verklaringen achter spoken topic.
Ontopic dus. Ik ga even opschonen om het topic weer op de rail te krijgen.
de technische achtergrond werd dan ook niet besprokenquote:
Dat is wel vaag zeg! Dus toen je in de lichten van de melkwagen keek verplaatste je opeens naar naast de melkboer en zag jullie (incl jezelf) lopen?quote:Op vrijdag 17 april 2009 18:45 schreef Filiassi_Jane het volgende:
Misschien niet zozeer een spookverhaal, maar ik vond het wel heel vreemd en eng:
Een jaar of 10 of 11 geleden (ik was denk ik 11 jaar) bleef ik met wat vriendinnen bij een andere vriendin op de boerderij slapen. We hadden een tent opgezet in de tuin en bleven daar enkele nachten slapen. Zoals dat gaat met een hoop vriendinnen samen, waren we nog tot laat wakker.
Rond een uur of 4 of 5 's ochtends hoorden we een hoop geluid en dat meisje van de boerderij zei dat het de melkman was. Dus wij vonden het wel grappig om daar in onze pyjama's heen te lopen op weg naar de wc. Dus wij staan allemaal op en lopen daarheen.
Het was nog donker en de melkwagen had zijn verlichting aan, de melkman stapte net uit de wagen of had in ieder geval zijn deur open staan. Wij liepen achter elkaar daarlangs, maar toen ik in die lichten van de wagen keek, stond ik opeens naast de melkman en zag mezelf daar in het rijtje lopen. Echt heel erg vreemd. Ik zag hoe we schrokken van de melkman, want we hadden elkaar natuurlijk zitten opjagen of het wel echt de melkman was of een inbreker.
Ik heb nooit meer zoiets meegemaakt, maar denk er nog wel vaak aan terug als mensen met onverklaarbare zaken aankomen.
Verder woon ik in een huis dat al ruim 170 jaar oud is. Het is gebouwd als pastorie, tijdens WO II werd het een hoofdkwartier van de Duitsers en daarna is het jaren lang een jeugdherberg geweest. En ik heb eigenlijk nooit iets meegemaakt van onverklaarbare wijze. Behalve dan dat ik de laatste maanden nogal eens half wakker word met het idee dat er mensen in mijn kamer staan die ik niet heb uitgenodigd, maar die een bed nodig hebben. Misschien heeft het iets met de jeugdherberg te maken, misschien heb ik gewoon een levendige fantasie (ik praat wel vaker in mijn slaap, ik loop ook wel eens half wakker, half slapend rond), maar ik zeg wel altijd dat ze het zelf maar moeten uitzoeken, ik ga toch niet midden in de nacht voor bedden zorgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |