Nou ik heb het maar 1x gehad en dat was die keer. Het leek erop dat het tussen slapen en wakker zijn was, maar ik was daarna meteen klaarwakker en herrinerde me alle details nog. Normaal gesproken word ik met geen mogenlijkheid wakker 's nachts en dromen die weet ik me nooit te herrineren.quote:Op woensdag 15 april 2009 12:30 schreef Michielos het volgende:
[..]
offtopic:
Gevoelsmatig
De gewaarwording van een meestal onzichtbare, vaak kwaadaardige “aanwezigheid” in de kamer
Het gevoel niet of nauwelijks te kunnen ademen
Een druk/gewicht op de borst
Auditief
Voetstappen
Stemmen
Gezoem, gerinkel, geruis, geschreeuw … soms in combinatie met een gevoel van tinteling of vibratie door het lichaam heen
Tactiel
Gevoel van aanraking
Visueel
Een zwarte figuur of schaduw die zich in de kamer bevindt.
Het opengaan van deuren e.d.
Voorwerpen uit de droom waarnemen
dit heb ik i.i.g. En again, hij weet het beter dan mij maar even om aan te geven dat ik er wel last van heb
Het zou best een geest kunnen zijn , i don't know , ik was er niet bij ofzo heVond alleen dat de verschijnselen wel iets van een slaapparalyse aandoening weg hadden.
Ik heb voornamelijk het niet kunnen ademen, niet kunnen schreeuwen of praten, alleen kunnen kijken en dan stemmen, kwaadaardige entiteit in de kamer en zwarte schim die beweegt.
het zullen dan wel geesten geweest zijn. Let wel.. tijdens mijn slaapverlamming ben ik klaar wakker. je bent volkomen bij bewustzijn, en daarom is het een angstaanjagende ervaring. Je herinnert alles nog. De reden dat ik eraan dacht is omdat je aangaf dat je je niet kon bewegen en geen geluid kon maken(en stikte), precies de symptomen die ik ook heb.quote:Op woensdag 15 april 2009 12:49 schreef maffemaniak het volgende:
[..]
Nou ik heb het maar 1x gehad en dat was die keer. Het leek erop dat het tussen slapen en wakker zijn was, maar ik was daarna meteen klaarwakker en herrinerde me alle details nog. Normaal gesproken word ik met geen mogenlijkheid wakker 's nachts en dromen die weet ik me nooit te herrineren.
Ik weet het verder ook niet hoor, dacht altijd dat ik het me verbeeldde maar mijn ex had daar ook last van zei ze en ze zag wel vaker geesten en shit. Werd ik 's nachts weer wakker gemaakt omdat ze er weer 1 zag. Ik zag ze alleen nooit.....
Dus je bent klaarwakker en je kan je niet bewegen, niet praten en je heb het gevoel dat je stikt. Wow, das best scary, al mee naar de dokter geweest?quote:Op woensdag 15 april 2009 16:46 schreef Michielos het volgende:
[..]
het zullen dan wel geesten geweest zijn. Let wel.. tijdens mijn slaapverlamming ben ik klaar wakker. je bent volkomen bij bewustzijn, en daarom is het een angstaanjagende ervaring. Je herinnert alles nog. De reden dat ik eraan dacht is omdat je aangaf dat je je niet kon bewegen en geen geluid kon maken(en stikte), precies de symptomen die ik ook heb.
ja, ik slik er ook iets tegenquote:Op donderdag 16 april 2009 08:32 schreef maffemaniak het volgende:
[..]
Dus je bent klaarwakker en je kan je niet bewegen, niet praten en je heb het gevoel dat je stikt. Wow, das best scary, al mee naar de dokter geweest?
Dat heet pendelen, de communicatie met de pendel "wie beweegt de pendel" heeft meerdere opvattingen.quote:Op donderdag 16 april 2009 10:11 schreef maffemaniak het volgende:
Vroeger heb ik wel eens geesten opgeroepen met zo'n ketting, ronddraaien is nee en heen en weer draaien is ja. En dan vragen stellen! Werkte wel (of het nou mijn verbeelding was of niet) hij deed het wel.
in de oudere paranormalere boeken (jaren 70/80) stelde men dat pendelen de veiligste manier was om met hogere intelligenties in contact te komen (itt Ouija e.d.).quote:Op donderdag 16 april 2009 10:20 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dat heet pendelen, de communicatie met de pendel "wie beweegt de pendel" heeft meerdere opvattingen.
- Je bent zelf degene die met miniaansturingen in je hand de pendelt beweegt.
- Een geest die de pendel beweegt.
Overigens zou ik ook wel eens een geest overdag willen zien.. maar dat lijkt op de een of andere manier niet te lukken![]()
Hoe zouden die mediums zoals Derrick (die ik echt geloof) en Char (die ik nou weer net niet geloof...quote:Op donderdag 16 april 2009 10:25 schreef Michielos het volgende:
[..]
in de oudere paranormalere boeken (jaren 70/80) stelde men dat pendelen de veiligste manier was om met hogere intelligenties in contact te komen (itt Ouija e.d.).
Overigens had je volgens dezelfde literatuur de meeste kans in tuinen om entiteiten te zien(itt de opvatting van kerken) omdat tuinen puur zouden zijn.
Ik denk dat Derek de entiteiten visueel ziet. Als doorzichtige wezens ofzo. mijn vermoedens hierbij zijn dat hij de informatie in beelden doorkrijgt.quote:Op donderdag 16 april 2009 10:31 schreef maffemaniak het volgende:
[..]
Hoe zouden die mediums zoals Derrick (die ik echt geloof) en Char (die ik nou weer net niet geloof...)
de geesten zien..... Als einergie bundels ofzo? Of als schimmen? Lijkt me best freaky zoals Derick het af en toe beschrijft.......... Ja je zoon he, is hij van de trap gevallen? Van de derde trede van boven misschien? Ja weet het niet hoor, maar hij zit hier op de bovenste trede de hele tijd te wijzen naar de derde trede van boven......
Moet ik echt de hele tijd denken aan dat jongetje van de Grudge......BBrrrr.....
In tuinen omdat het puur zou zijnquote:Op donderdag 16 april 2009 10:25 schreef Michielos het volgende:
[..]
in de oudere paranormalere boeken (jaren 70/80) stelde men dat pendelen de veiligste manier was om met hogere intelligenties in contact te komen (itt Ouija e.d.).
Overigens had je volgens dezelfde literatuur de meeste kans in tuinen om entiteiten te zien(itt de opvatting van kerken) omdat tuinen puur zouden zijn.
Ik denk hetzelfde. Daarom was het ook oudere literatuur. De mediums van nu hebben al wat meer inzicht gekregen over entiteiten. Ik denk dat ze zich ook voornamelijk ophouden op plekken met veel emotie.. waar het een en ander gebeurd is.quote:Op donderdag 16 april 2009 10:47 schreef Bastard het volgende:
[..]
In tuinen omdat het puur zou zijnSja waarom ook niet. Ik denk alleen dat geesten zich daar niet zoveel van aantrekken, misschien ook wel om de schoonheid maar ik geloof eerder dat je een geest aantreft op een plek waar wat gebeurd is. Slagveld, verkeersongeval, dat soort dingen.
Lijkt mij ook ja. Dan vraag ik me meteen af hoe het zou zijn als geest!quote:Op donderdag 16 april 2009 11:30 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ik denk hetzelfde. Daarom was het ook oudere literatuur. De mediums van nu hebben al wat meer inzicht gekregen over entiteiten. Ik denk dat ze zich ook voornamelijk ophouden op plekken met veel emotie.. waar het een en ander gebeurd is.
ik denk dat het anders zit. Je ziet het beeld wel van het kind dat heletijd herhaaldelijk het patroon afspeeld. Het is heus niet zo dat geesten heletijd hetzelfde doen en op dezelfde plek hangen.. dan kregen ze allang een boete van de politie wegens ongeoorloofd rondhangenquote:Op donderdag 16 april 2009 11:50 schreef maffemaniak het volgende:
[..]
Lijkt mij ook ja. Dan vraag ik me meteen af hoe het zou zijn als geest!
Zit je daar een beetje de hele dag op de zelfde plek (3e trede van boven op de trap) tot in de eeuwigheid!
En zou je nog na kunnen denken enzo als geest? Want geesten hebben wel duidelijk herrineringen....
Hanggeesten.quote:Op donderdag 16 april 2009 11:55 schreef Michielos het volgende:
[..]
Het is heus niet zo dat geesten heletijd hetzelfde doen en op dezelfde plek hangen.. dan kregen ze allang een boete van de politie wegens ongeoorloofd rondhangen
ik ben al aan het experimenteren ermee hoor. De angst verdwijnt langzaam. Het stikken blijft echter.quote:Op donderdag 16 april 2009 12:21 schreef FatalException het volgende:
Slaapverlamming is in feite de zelfde "staat" als dat je in een diepe meditatie bent. Je geest is dan trancendent. Met andere woorden, als je je in deze staat bevindt, sta je deels buiten de fysieke wereld. Maak er gebruik van! Als je in die staat bent, visualiseer dan wat je wenst, en het zal gebeuren.
Dit gok ik, en terecht!quote:
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:34 schreef jogy het volgende:
Mensen: Dit is het spookVERHALEN topic. Niet de technische achtergrond, wel of niet mogelijk zijn van of de eventuele verklaringen achter spoken topic.
Ontopic dus. Ik ga even opschonen om het topic weer op de rail te krijgen.
de technische achtergrond werd dan ook niet besprokenquote:
Dat is wel vaag zeg! Dus toen je in de lichten van de melkwagen keek verplaatste je opeens naar naast de melkboer en zag jullie (incl jezelf) lopen?quote:Op vrijdag 17 april 2009 18:45 schreef Filiassi_Jane het volgende:
Misschien niet zozeer een spookverhaal, maar ik vond het wel heel vreemd en eng:
Een jaar of 10 of 11 geleden (ik was denk ik 11 jaar) bleef ik met wat vriendinnen bij een andere vriendin op de boerderij slapen. We hadden een tent opgezet in de tuin en bleven daar enkele nachten slapen. Zoals dat gaat met een hoop vriendinnen samen, waren we nog tot laat wakker.
Rond een uur of 4 of 5 's ochtends hoorden we een hoop geluid en dat meisje van de boerderij zei dat het de melkman was. Dus wij vonden het wel grappig om daar in onze pyjama's heen te lopen op weg naar de wc. Dus wij staan allemaal op en lopen daarheen.
Het was nog donker en de melkwagen had zijn verlichting aan, de melkman stapte net uit de wagen of had in ieder geval zijn deur open staan. Wij liepen achter elkaar daarlangs, maar toen ik in die lichten van de wagen keek, stond ik opeens naast de melkman en zag mezelf daar in het rijtje lopen. Echt heel erg vreemd. Ik zag hoe we schrokken van de melkman, want we hadden elkaar natuurlijk zitten opjagen of het wel echt de melkman was of een inbreker.
Ik heb nooit meer zoiets meegemaakt, maar denk er nog wel vaak aan terug als mensen met onverklaarbare zaken aankomen.
Verder woon ik in een huis dat al ruim 170 jaar oud is. Het is gebouwd als pastorie, tijdens WO II werd het een hoofdkwartier van de Duitsers en daarna is het jaren lang een jeugdherberg geweest. En ik heb eigenlijk nooit iets meegemaakt van onverklaarbare wijze. Behalve dan dat ik de laatste maanden nogal eens half wakker word met het idee dat er mensen in mijn kamer staan die ik niet heb uitgenodigd, maar die een bed nodig hebben. Misschien heeft het iets met de jeugdherberg te maken, misschien heb ik gewoon een levendige fantasie (ik praat wel vaker in mijn slaap, ik loop ook wel eens half wakker, half slapend rond), maar ik zeg wel altijd dat ze het zelf maar moeten uitzoeken, ik ga toch niet midden in de nacht voor bedden zorgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |