abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 maart 2009 @ 11:33:31 #101
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_67131125
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 11:26 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Buren heb je daar amper, het staat tussen de bebossing in namelijk.
Maar inderdaad, waarschijnlijk was het een beheerder of de politie.

Maar ik ben blijkbaar dus niet de enige die meegemaakt heeft dat het daar niet helemaal pluis is
oke dat kan
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  dinsdag 17 maart 2009 @ 11:34:21 #102
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_67131142
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 11:29 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ik vond het enkel opmerkelijk, én voor mij een teken dat er meer is tussen hemel en aarde. én datgene wat er zijn kan is onbekend, en voor het onbekende zijn we wél bang.
idd mensen zijn banger voor iets wat ze niet kennen...
kijk als je een verkrachter goed tussen zn benen trapt weet je dat hij niets meer doet
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_67131259
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 11:29 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ik vond het enkel opmerkelijk, én voor mij een teken dat er meer is tussen hemel en aarde. én datgene wat er zijn kan is onbekend, en voor het onbekende zijn we wél bang.
Ik wil niet teveel erop ingaan omdat deze thread natuurlijk louter gemaakt is om te praten OVER ervaringen zoals jij zojuist deed. Ik wil er wel over PM'en mocht je interesse hebben. De OP stelt helaas dat dit de hoofdgedachte van de thread is en dat er dus minder plaats moet zijn voor een welles-nietes discussie.
Dus bij deze reageer ik er niet op en ga ik eens piekeren of er uberhaubt iets paranormaals is dat ik ooit heb meegemaakt
pi_67131353
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 11:34 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

idd mensen zijn banger voor iets wat ze niet kennen...
kijk als je een verkrachter goed tussen zn benen trapt weet je dat hij niets meer doet
En wat doet een spook dan behalve rondzweven. Kijk jij kunt een verkrachter met je MUAY THAI JAJA tussen zijn benen trappen, of misschien een mes afhandig maken maar 9 op 10 mensen klappen totaal in.

Verkrachters en moordenaars zijn alledaags. Tyrannie kent geen nationaliteit en geschiftheid ook niet. In een wereld waar je alles kan overkomen overal ten alle tijden door de grootste beesten op de planeet (mensen) lijkt het mij logischer om bang te zijn in een verlaten omgeving (waar een auto rondrijd, waar een huis is etc etc) om bang te zijn voor iemand met moordgevoelens dan voor iets dat nog nooit iemand daadwerkelijk gezien heeft toch ?:)

Dat jij iemand in 3 tellen naar de grond werkt wil niet zeggen dat Jantje Puk van 17 jaar oud, zo dun als een lat, dit ook kan
En lees het nieuws maar Verder wil ik er niet op ingaan.

Bang zijn voor het onbekende is 1 ding. Bang zijn voor je eigen gedachtenspinsels is een ander verhaal
  dinsdag 17 maart 2009 @ 11:45:35 #105
248821 Rauw.
op je bord.
pi_67131524
Flammie, je hebt al PM. Dus we kunnen weer ontopic
Het lijkt me trouwens een leuk discussiepunt voor een ander topic (wat ik misschien wel gemist heb)?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_67131604
Inderdaad

Gewoon ontopiccen
  dinsdag 31 maart 2009 @ 09:25:15 #107
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_67568612
Nou hè! Vanochtend keek ik vanaf buiten naar 't zolderraam, en wil je weten waarom??? Omdat het licht daar ineens aan was! En toen ook nog een schim!

Maar ik durfde niet te gaan kijken.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 11:17:59 #108
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_67572154
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 09:25 schreef Harajuku. het volgende:
Nou hè! Vanochtend keek ik vanaf buiten naar 't zolderraam, en wil je weten waarom??? Omdat het licht daar ineens aan was! En toen ook nog een schim!

Maar ik durfde niet te gaan kijken.
en toen ging je weg ?
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  dinsdag 31 maart 2009 @ 11:22:47 #109
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_67572316
Nope, ging naar binnen
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 11:30:25 #110
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_67572600
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 11:22 schreef Harajuku. het volgende:
Nope, ging naar binnen
ook toevallig , open je zo'n topic en dan zie je iets , ik zou ook niet naar zolder gaan om polshoogte te nemen , wel met zijn tweeen
pi_67579657
Ik kan me herinneren dat tijdens kamp (1994) ik er volledig van overtuigd was een geest gezien te hebben. Jammer genoeg weet ik niet meer waar ik kampeerde met school, maar in ieder geval naast een groot bos. Er werd aan de leerlingen verteld nooit alleen het bos in te gaan, omdat je er makkelijk in kon verdwalen. Om te zorgen dat de kinderen dit echt niet deden vertelde ze het verhaal van een jongetje die verdwaald was en vanwege onderkoeling dood was gevonden.

Toen ik 's nachts wakker werd omdat ik verschrikkelijk moest zeiken ben ik mijn tent uitgegaan en het een stukje het bos ingelopen omdat daar het wc-hok stond. Toen ik het wc-hok uitkwam dacht ik verderop een jongetje te zien staan in het bos. Met het spookverhaal nog in vers mijn hoofd ben ik snel terug mijn tent ingegaan.

Natuurlijk was het geen geest maar hoogstwaarschijnlijk gewoon een andere jongen van de school die zijn behoefte maar even voor het gemak tegen een boom deed. Je moest namelijk wel een stukje lopen naar die wc-hok.

[ Bericht 0% gewijzigd door LordHypnos op 31-03-2009 15:12:24 ]
pi_67580752
Leuk topic! Mijn ervaringen:

Een droom die precies beschreef hoe mijn moeder zou overlijden en hoe ik haar dan zou vinden. Dag erna nogal geschokt door die nachtmerrie en aan mijn broer en vader verteld. Hun natuurlijk allemaal een beetje lacherig, mama zou niet overlijden. Een week daarna belt mijn oma op, ze had al dagen niks van mijn moeder gehoord... Of we een kijkje konden nemen bij haar flat. Mijn broer zou er wel even heen fietsen, ik zeg ineens tegen hem: 'Niet gek staan kijken als ze dood is he?' Broer helemaal boos op mij en fietst weg. 10 minuten later belt hij op: 'Ik denk dat ze dood is.' Broer had haar gevonden op precies dezelfde manier als ik het gedroomd had een week daarvoor. Voor mij onverklaarbaar.

Maanden later ben ik op de fiets naar huis met een vriendin. Ik zie in de verte twee vrouwen staan praten, als ik dichterbij kom denk ik nog: Goh, die vrouw lijkt wel op mijn moeder. Als ik echt voorbij fiets draait de vrouw zich om en kijkt me recht aan. Ik schrik me de tyfus, het is mijn moeder echt! Val zo van mijn fiets af De twee vrouwen en de vriendin buigen zich over me heen en vragen of het wel gaat. Natuurlijk was het mijn moeder niet. Voor mij wel verklaarbaar, in rouwperiode wil je graag diegene weer zien en de vrouw had een zelfde soort jas aan, 1 + 1 = 2 maar het was wel ongemakkelijk voor me. Mijn knie deed pijn.

Een droom dat een vriendin van me zou komen te overlijden bij een woningbrand. Volgende dag op school heeft ze heel haar hand in het verband, pannetje heet water overheen gevallen.

Een droom dat een andere vriendin van me (zelfde als die toen met de fiets en mijn moeder) zou gaan paardrijden, dat het paard zou schrikken van iets en in het prikkeldraad zou springen waardoor mijn vriendin lelijk te val zou komen, botbreuk e.d. Ik vertel haar dit voordat we op weg gaan naar de manege, vriendin durft meteen niet meer te gaan rijden omdat ze 'geloofde' in mijn dromen. Ik zeg nog: Doe niet zo dom! Nee, ze was met geen mogelijkheid op het paard te krijgen. Oke, iemand anders gaat het paard voor haar rijden. Tsja, hoef niet te vertellen hoe het eindigde, lelijke botbreuk had het meidje. Toen stond ik ook even te trillen hoor...

Ook ik heb wel eens gehad dat werkelijk al het apparatuur beneden ontzettend hard aanging, midden in de nacht. De tv en de radio stonden keihard aan. De dvd-speler was gaan draaien. Ik was net in slaap aan het vallen dus ik ren naar beneden om die herrie uit te zetten. Eenmaal alles uit ging ik pas nadenken hoe het eigenlijk kon. Ik dacht aan een stroomstoring o.i.d. Loop weer naar boven, nestel me weer in mijn warme bedje. Halfuur daarna weer precies hetzelfde. Daar schrok ik wel van, weer naar beneden (dit keer iets voorzichtiger), al het apparatuur uitgezet en toch maar half huilend van de schrik mijn broer gebeld of hij kon komen logeren want ik wilde niet alleen zijn. De jongen pakt stomdronken een taxi naar huis en komt zijn roes uitslapen bij mij. Natuurlijk gebeurde er niks meer toen en verklaart iedereen me alsnog voor gek, maar ik zweer het... Wat een herrie.

En dan ook een beeldje van kristal dat ik ooit van mijn moeder had gehad dat ineens van de plank afviel en werkelijk in duizenden stukjes kapot viel terwijl ik hoogpolig en vrij zacht tapijt had thuis. Mijn vader verweet de radio ervan, die stond ook op de plank en die stond zachtjes aan, door trillingen waarschijnlijk dat beeldje verschoven. Hoe iets dan meteen 20cm kan verschuiven is mij een raadsel maar oke... Wel zonde van het beeldje though.

Dat was het tot dusverre wel. Nu woon ik in een oud houten huisje, midden in het bos naast een begraafplaats en ik heb hier nog nooit iets meegemaakt. Wordt wel tijd toch?
  dinsdag 31 maart 2009 @ 16:34:39 #113
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_67582763
Mensen: Dit is het spookVERHALEN topic. Niet de technische achtergrond, wel of niet mogelijk zijn van of de eventuele verklaringen achter spoken topic.

Ontopic dus. Ik ga even opschonen om het topic weer op de rail te krijgen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 31 maart 2009 @ 16:42:50 #114
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_67583043
Het hoe en wat van spookverschijningen, de discussie.

Daar staan ook een aantal quotes in die hier zijn verwijderd om de kennis niet verloren te laten gaan.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 31 maart 2009 @ 16:49:36 #115
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_67583265
-Spookverhalen dus, zie boven-

[ Bericht 90% gewijzigd door Bastard op 31-03-2009 18:26:58 ]
zzz
  dinsdag 31 maart 2009 @ 16:54:35 #116
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_67583464
-Spookverhalen dus, zie boven-

[ Bericht 95% gewijzigd door Bastard op 31-03-2009 18:27:16 ]
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_67697680
Leuk topic, ik heb de vorigedelen even snel doorgelezen en er zitten hele goede verhalen tussen.

Zelf heb ik nog wel een raar verhaal.

Op het moment zit ik in New York voor een cursus aan de New York Film Academy. Ik ben schrijver/regisseur met een hang naar thriller en horror. Het spannende gedeelte van de filmgenres, zeg maar. Ik krijg mijn inspiratie voor mijn verhalen vaak via dromen en door in de duisternis te staren. Dat laatste klinkt misschien raar, maar misschien ken je dat spelletje wel waarin je willekeurige punten op een papier stippelt. Je verbindt de punten doormiddels van een lijn en je fantasie laat je zien wat je hebt "getekend". Ditzelfde doe ik in principe door in het donker te staren. Je ziet niets, behalve wat je geest je wilt laten zien.

Een kort weekje geleden had ik nogal last van een writersblock. Ik moet mijn final film over twee weken schieten maar ik had werkelijk geen idee wat. Ik had wel wat ideeën, maar deze waren te moeilijk om te verfilmen in deze korte tijdsduur.

Ik woon in een typisch Amerikaans studentenhuis (lees flat, kamer iets groter dan een kast, roommate is bij de huur inbegrepen) en op een avond kwam mijn vriendin overnachten. Nu kan er voor dit soort bezoekjes altijd wel wat geregeld worden en kon ik een leegstaande kamer op dezelfde verdieping krijgen voor een nacht.

Later die nacht lagen mijn vriendin en ik te slapen. Als ik slaap kan er buiten mijn kamer een bom ontploffen, ik word er niet wakker van, maar er hoeft maar een klein beetje geluid in de kamer te zijn en ik ben klaarwakker.

Dit dus ook deze nacht, ik denk iets te horen en ik ben wakker. Ik kijk door de donkere kamer en ik meen iets te zien bij de deur van het appartement. Nu weet ik hoe mijn geest en fantasie werken en ik begin "de puntjes te verbinden". Hetgene wat ik zie heeft wel iets weg van een persoon, beter nog, volgens mij is het zelfs een jongevrouw. Een jongevrouw met een witte jurk aan, lijkt het wel, en ze heeft lang donker haar. Ik begin te denken en te denken. Een geest in appartement, dat zou wel een goed idee zijn voor een korte film. En dan hebben we als slachtoffers een koppel dat daar woont. Ik blijf staren naar de "vrouw" in de kamer en zij staart terug. Ik ben een heel verhaal aan het verzinnen wat goed verfilmbaar zou zijn en toch verdomd eng zou zijn. De vrouw blijft me aankijken. Ik kijk naar haar. Doodse stilte. Het New Yorkse verkeer op de straat is niet meer hoorbaar. Plotseling hoor ik naast me: "Do you see her too?". Mijn hart slaat een slag of twee over. Mijn vriendin kijkt me angstig aan, ik doe meteen het licht aan. Er is niemand in het appartement, behalve mijn vriendin en ik. Mijn vriendin vraagt me nog een een keer of ik die vrouw gezien heb. Ik weet niet wat ik moet zeggen. Moet ik haar geruststellen? Of moet ik haar vertellen wat ik zag? Ik besluit het eerste doen. Minuten later valt mijn vriendin weer in slaap, ik niet. Het idee van de geest in het appartement blijft de hele nacht in mijn hoofd rondspoken...

Ik weet nog steeds niet wat ik er van moet denken, zelf ben ik het wel gewend rare dingen te zien in het donker, het is namelijk mijn fantasie die aan het werk is. Maar het feit dat mijn vriendin ook iets zag. Dat is iets wat ik maar moeilijk uit mijn hoofd kan zetten. Maar goed, het script voor mijn final film is klaar en het is ietwat anders dan het bovenstaande verhaal (lees bloederiger, enger en meer gegil) en mijn vriendin is er van overtuigd dat ze dingen zag die er niet waren.

Leuk detail btw, de Film Academy studenten wonen allemaal op de 14e verdieping. Maar, het gebouw heeft geen 13e verdieping, dus eigenlijk...

En om er nog eentje toe te voegen in he rijtje bizarre toevalligheden.

Jaren geleden, een vriend van me, die destijds nog bij zijn ouders woonde, was alleen thuis. Laat in de nacht zitten hij en ik nog een biertje te drinken en een beetje te ouwehoeren. Op een gegeven moment heeft hij het erover dat hij nog wel eens gekke dingen hoort als hij alleen thuis is en op zijn bed ligt. Dingen als kastdeuren die open en dicht gaan terwijl er niemand in het huis kan zijn. We hebben het even over geesten enzovoorts. Ik zeg nog doodleuk dat ik niet zozeer geloof in geesten, maar dat ik wel geloof in de mogelijkheid van geesten. Ik heb deze zin net uitgesproken en er knapt een gloeilamp in de keuken...
  zaterdag 4 april 2009 @ 11:05:39 #118
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_67699504
quote:
Op maandag 20 november 2006 23:25 schreef HetUltiemeKonijntjuh het volgende:

[..]

Toch leuk dat je, net als ik, in '88 geboren bent en dit meemaakte toen je een aantal jaren geleden verhuisde met je vriendin.

Ik zal zelf ook maar even wat toevoegen..

Ik heb 3 jaar geleden mijn vader verloren. 1 of 2 jaar terug wilde ik rond middernacht (tussen 11 en 1 uur) wat kleren pakken van de kamer waar mijn vader altijd sliep, en waar hij de laatste paar weken voordat het gebeurde ook de hele dag in sliep. Plotseling hoorde ik keihard iets zwaars trillen, en zag in m'n ooghoeken het bed heen en weer schudden. Ik deinsde terug en dacht natuurlijk van "WTF" maar had nog geen kleren gepakt. Toen dacht ik "Het zal m'n vader wel zijn", pakte mn kleren en ging snel naar beneden toe.

Hij heeft wel altijd gezegd "Als ik ga, dan kom ik terug om jullie te pesten". Misschien dat hij z'n woorden waarmaakt Hoop het stiekem wel.
uit het spookverhalentopic deel 2 maar moet ff reageren ,
Ik heb dat dus ook een keer gehad vroeger dat mijn matras op de grond waar ik op lag hevig heen en weer schudde alleen lag ik er dus op en werd ik mee gehusseld in een rap tempo ! Ik schrok me wezenloos en ben meteen opgestaan , heb mijn schoenen aan gedaan en ben ergens anders gaan slapen
pi_67865048
TVP
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught, then lie.
  woensdag 15 april 2009 @ 12:11:54 #120
235465 maffemaniak
'My home is in my head!&#
pi_68035628
Maar even een keer dat ik dooie mensen zag!

Ik sliep een keer en werd wakker. Maar terwijl ik wakker werd keek ik op (ik lag op mijn buik) en er hing een ouwe mannen gezicht boven me. toen mijn ogen open gingen leek de man een klein beetje te schrikken en het de man kwam omhoog. Ik kon niet reageren, ik was verstijfd! Ik kon niet gillen of roepen en ik kon niet bewegen en niet eens ademen!

Het leek op een toestand tussen slapen en wakker zijn in maar ik weet zeker dat ik het niet gedroomd had!
  woensdag 15 april 2009 @ 12:14:22 #121
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_68035700
quote:
Op woensdag 15 april 2009 12:11 schreef maffemaniak het volgende:
Maar even een keer dat ik dooie mensen zag!

Ik sliep een keer en werd wakker. Maar terwijl ik wakker werd keek ik op (ik lag op mijn buik) en er hing een ouwe mannen gezicht boven me. toen mijn ogen open gingen leek de man een klein beetje te schrikken en het de man kwam omhoog. Ik kon niet reageren, ik was verstijfd! Ik kon niet gillen of roepen en ik kon niet bewegen en niet eens ademen!

Het leek op een toestand tussen slapen en wakker zijn in maar ik weet zeker dat ik het niet gedroomd had!
de symptomen die je beschrijft lijken verdacht veel op slaapverlamming of slaapparalyse aandoening(ikzelf heb er vaker last van ). Then again.. het kon ook een geest zijn hoor, dat zal je zelf beter weten dan mij .
  woensdag 15 april 2009 @ 12:28:21 #122
8372 Bastard
Persona non grata
pi_68036158
Zie je bij slaapverlammingen ook standaard geesten?
The truth was in here.
  woensdag 15 april 2009 @ 12:29:23 #123
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_68036195
quote:
Op woensdag 15 april 2009 12:28 schreef Bastard het volgende:
Zie je bij slaapverlammingen ook standaard geesten?
ik zie schimmen door de kamer bewegen en hoor stemmen.. (en dit is geen grap )
nogmaals, de poster zal zelf beter weten dan mij wat hij zag hoor.

ps. ik weet niet of het standaard is. Het zullen vast geen geesten zijn(in mijn geval dan) (hij zag een gezicht en ik zie "slechts" schimmen, dus heel wat anders he

[ Bericht 3% gewijzigd door Michielos op 15-04-2009 12:39:46 ]
  woensdag 15 april 2009 @ 12:29:27 #124
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_68036196
Ik heb nog nooit iets gelezen waarbij je geesten ziet of mensen bij een slaapverlamming .
  woensdag 15 april 2009 @ 12:30:50 #125
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_68036247
quote:
Op woensdag 15 april 2009 12:29 schreef Summers het volgende:
Ik heb nog nooit iets gelezen waarbij je geesten ziet of mensen bij een slaapverlamming .
offtopic:

Gevoelsmatig
De gewaarwording van een meestal onzichtbare, vaak kwaadaardige “aanwezigheid” in de kamer
Het gevoel niet of nauwelijks te kunnen ademen
Een druk/gewicht op de borst
Auditief
Voetstappen
Stemmen
Gezoem, gerinkel, geruis, geschreeuw … soms in combinatie met een gevoel van tinteling of vibratie door het lichaam heen
Tactiel
Gevoel van aanraking
Visueel
Een zwarte figuur of schaduw die zich in de kamer bevindt.
Het opengaan van deuren e.d.
Voorwerpen uit de droom waarnemen

dit heb ik i.i.g. En again, hij weet het beter dan mij maar even om aan te geven dat ik er wel last van heb
Het zou best een geest kunnen zijn , i don't know , ik was er niet bij ofzo he Vond alleen dat de verschijnselen wel iets van een slaapparalyse aandoening weg hadden.
Ik heb voornamelijk het niet kunnen ademen, niet kunnen schreeuwen of praten, alleen kunnen kijken en dan stemmen, kwaadaardige entiteit in de kamer en zwarte schim die beweegt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')