Bron: DFT, http://www.telegraaf.nl/d(...)ng_S_P__.html?p=15,1quote:ING en Aegon onderuit na aankondiging S&P
di 24 feb 2009, 11:51
AMSTERDAM (AFN) - Bankverzekeraar ING en verzekeraar Aegon maakten dinsdagochtend een koersval op de Amsterdamse beurs na een aankondiging van de Amerikaanse kredietbeoordelaar Standard & Poor (S&P). De beoordelaar liet weten zeven verzekeraars, waaronder ING en Aegon, onder de loep te nemen.
“De aanhoudende zwakheid van financiële markten en de snelle verslechtering van de globale economie oefenen druk uit op de winstgevendheid van verzekeraars”, aldus S&P in een verklaring. De beoordelaar gaat komende maand bekijken hoe de zeven verzekeraars zich staande houden in de voortdurende financiële crisis.
S&P bekijkt naast de twee Nederlande financiële concerns onder meer het Duitse Allianz, het Britse Aviva en het Franse Axa. ING dook na de aankondiging tot 14 procent in de min tot 3,09 euro. Aegon, dat voor de aankonding al ruim 5 procent lager stond, daalde tot 13 procent naar 2,77 euro.
Niet minder dan 0% en niet meer dan 100%quote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:17 schreef Amokzaaier het volgende:
Wat is nu de kans dat ING kapot gaat? 20%? (ik noem maar iets)
Als mensen dat toch eens zouden weten he...quote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:17 schreef Amokzaaier het volgende:
Wat is nu de kans dat ING kapot gaat? 20%? (ik noem maar iets)
Het lijkt me niet passen in een risicomijdende strategiequote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:30 schreef Revolution-NL het volgende:
tvp
In hoeverre zou het verstandig zijn om nu aandelen ING te kopen voor de lange termijn ?
Hoe verstandig was het om Fortis te kopen op 3 euroquote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:30 schreef Revolution-NL het volgende:
tvp
In hoeverre zou het verstandig zijn om nu aandelen ING te kopen voor de lange termijn ?
Vraag mezelf dit ook al af.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:30 schreef Revolution-NL het volgende:
tvp
Ik twijfel al langer om iets met aandelen te gaan doen voor de fun lijkt met wel leuk om nu voor 200 euro wat aandeeltjes te kopen en kijken wat het opleverd. Gewoon even aftasten dus.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Vraag mezelf dit ook al af.
Als ze het overleven, dan kun je flink winst maken in een paar jaar.
Maar ja...het risico he...
Wat doet een aandeeltje fortis tegenwoordig?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:33 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Hoe verstandig was het om Fortis te kopen op 3 euro
Bij welke brooker ga je dan?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:35 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik twijfel al langer om iets met aandelen te gaan doen voor de fun lijkt met wel leuk om nu voor 200 euro wat aandeeltjes te kopen en kijken wat het opleverd. Gewoon even aftasten dus.
Ing is al TOASTquote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:17 schreef Amokzaaier het volgende:Wat is nu de kans dat ING kapot gaat? 20%? (ik noem maar iets)
quote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Bij welke brooker ga je dan?
Zelf zit ik bij Alex, maar dat is toch iedere keer 10 euro aankoopkosten, 10 euro verkoopkosten...al met al 20 euro, en dat is 10% van je startkapitaal...
Nee.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:40 schreef King_MT het volgende:
heeft iemand een tip welke speeders ik het best kan kopen
Ach ja, Nederlanders die nu dumpen naaien zich zelf 2x zo hard. Ze raken geld kwijt op de beurs en Bos moet belastingcenten er weer in pompen....quote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:48 schreef PietjePuk007 het volgende:
Tijdens de eerste bailout was oa de lage koers verantwoordelijk voor 't dalen van de ratio's en om nog te kunnen concurreren met de andere wereldwijde spelers hadden ze geld nodig. Wat was de koers toen, 8 euro?
ben toch stiekem steeds blijer dat ik lekker aan de andere kant van de wereld woon. Hier is echt niet alles perfect, maar het weggooien van zoveel miljarden is waanzin.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:50 schreef existenz het volgende:
[..]
Ach ja, Nederlanders die nu dumpen naaien zich zelf 2x zo hard. Ze raken geld kwijt op de beurs en Bos moet belastingcenten er weer in pompen....
Telegraafquote:Op dinsdag 24 februari 2009 15:56 schreef eleusis het volgende:
http://www.telegraaf.nl/dft/streamingkoersen/aandelen/ als je realtime wil huilen
Zeer obscure bron met amper tot geen bewijsquote:Op dinsdag 24 februari 2009 16:28 schreef Maanvis het volgende:
Het duurt niet lang meer voor ING genationaliseerd wordt...
http://925.nl/archief/200(...)e-ing-op-handen#body
Tja er zullen wellicht wel FOKkers zijn die in de schoen werken, die er meer van weten?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 16:31 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Zeer obscure bron met amper tot geen bewijs.
Pardon?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 17:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
AEGON kan gewoon failliet, die is niet essentieel voor de NL economie.
quote:Op dinsdag 24 februari 2009 16:28 schreef Maanvis het volgende:
Het duurt niet lang meer voor ING genationaliseerd wordt...
http://925.nl/archief/200(...)e-ing-op-handen#body
Volledig mee eens, helaas erkent de rechterlijke macht niet dat het eigendom dat men verkrijgt bij bezit van een aandeel fundamenteel is. Het is ondergeschikt aan een afweging van belangen, waarbij men er vanuit gaat de overheid het algemene belang het best kan dienen.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:10 schreef hetzwartegat het volgende:
Nationalisatie zou een zware misdaad zijn tegen de zittende aandeelhouders.
Nee, dat hoeft niet, volgens de rechter is het stukje eigendom dat een aandeel geeft ondergeschikt aan het 'algemene belang'. Daarom hoefde er ook geen AvA meer bij Fortis in Nederland meer plaats te vinden over de nationalisatie van Fortis. De Nederlandse Staat kan ieder moment tot nationalisatie over gaan, daarmee ben je een groot deel van je bezit kwijt als aandeelhouder, vandaar dat ik ook nooit in banken zou beleggen op dit moment. Meer beleggers zullen die gedachte aanhangen waardoor er een extra neerwaartse druk bestaat op de koers van aandelen van banken en verzekeraars.quote:Ik neem aan dat de Algemene Vergadering van Aandeelhouders uiteindelijk beslist over een bod van de staat?
Ik denk dat ze jouw spaargeld gebruiken om ING te redden..quote:
Achterlijk paniekerig gedoe allemaal.quote:
Ik ben bang dat ze daarvoor mijn kapitaal gaan gebruiken:quote:Op dinsdag 24 februari 2009 @ 18:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat ze jouw spaargeld gebruiken om ING te redden..
Daar zat ik ook aan te denken, een Fortis-scenario. Is zoiets mogelijk? ING Nederland is nog wel te nationaliseren, dan kan die ING Direct tak mooi zelf zonder drama vallen.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 @ 18:22 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
het bedrijf opsplitsen en de slechte onderdelen failliet laten gaan. de voor de nl economie essentiële onderdelen nationaliseren.
helaas heeft bos zich al voor 80% garant gesteld hier, helaas zal door de waardeloze Bos deal van een paar weken terug hier een stevig prijskaartje aan zittenquote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:24 schreef Q. het volgende:
[..]
Daar zat ik ook aan te denken, een Fortis-scenario. Is zoiets mogelijk? ING Nederland is nog wel te nationaliseren, dan kan die ING Direct tak mooi zelf zonder drama vallen.
Oh ja. Kut. Nou. Dan ga ik maar emigreren.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 @ 18:26 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
helaas heeft bos zich al voor 80% garant gesteld hier, helaas zal door de waardeloze Bos deal van een paar weken terug hier een stevig prijskaartje aan zitten
Ik zou ze nu maar gewoon houden als je er voor een klein bedrag in zit. Nationalisatie is natuurlijk niet zeker, en de koers staat nu zo laag dat je er niet zoveel winst meer mee kunt behalen (in de zin dan dat het verlies beperkt wordt) door de aandelen nu te verkopen. Schrijf ze als het ware af, dan kan het alleen maar meevallen als er toch geen nationalisatie van komt. Die kans lijkt mij best groot, Bos zal er alles aan doen ING niet te hoeven nationaliseren omdat het een probleem kan vormen voor de Nederlandse Staat als het gaat om zijn kredietwaardigheid en de mogelijkheid geld dat wordt teruggetrokken uit ING door spaarders boven de macht gaat om het te betalen.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:28 schreef hetzwartegat het volgende:
Hmm... als ik dit zo lees wordt verkopen en verlies nemen toch een optie. Als aandeelhouder heb je kennelijk weinig rechten.
Er spelen hier belangen die vele malen hoger zijn dan die van de aandeelhouder.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 @ 18:28 schreef hetzwartegat het volgende:
Als aandeelhouder heb je kennelijk weinig rechten.
Prima, maar dan dienen aandeelhouders vergoed te worden in de schade die zij leiden doordat hun recht op inspraak terzijde geschoven wordt. Overigens meen ik dat ING met certificaten op de beurs staat en niet met aandelen, weet iemand in hoeverre die certificaten stemrecht geven?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:36 schreef Q. het volgende:
Er spelen hier belangen die vele malen hoger zijn dan die van de aandeelhouder.
Wat is gemiddelde aankoopkoers geweest van de ING's die je nu nog in bezit hebt?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:28 schreef hetzwartegat het volgende:
Hmm... als ik dit zo lees wordt verkopen en verlies nemen toch een optie. Als aandeelhouder heb je kennelijk weinig rechten. Echte nationalisatie geloof ik niet in, maar een stripact zie ik er nog wel van komen.
Zit er overigens zelf gelukkig niet in vanaf 35 euro.
7,25..hmmm, als ze niet genationaliseerd worden gewoon vasthouden.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:46 schreef hetzwartegat het volgende:
200 stuks à 7,25, dus al met al een verlies van 50% (ongeveer 700 euro).
Niet echt dramatisch ofzo, maar hoop er wel nog zoveel mogelijk uit te halen.
Die 5 euro kunnen ze toch zo'n 30 keer uitlenen dus da's toch 150 pleurquote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:22 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik ben bang dat ze daarvoor mijn kapitaal gaan gebruiken:
[ afbeelding ]!
Ik zo van mn oude dag wat doen ze?
WAAROM zou de belastingbetaler dan moeten opdraaien? Een eerlijker verdeling (of prioritering) zou zijn:quote:Prima, maar dan dienen aandeelhouders vergoed te worden in de schade die zij leiden doordat hun recht op inspraak terzijde geschoven wordt. Overigens meen ik dat ING met certificaten op de beurs staat en niet met aandelen, weet iemand in hoeverre die certificaten stemrecht geven?
idd, naar mijn idee zat hij daar glashard te liegen.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 20:22 schreef Lassekjus het volgende:
Net de CEO bij DWDD op tv.
Ze krijgen er elke week 1.5 miljard bij vertelde hij.
Die 20 miljard in het najaar waren dan wel wat vreemd. =)
Ben benieuwd naar het commentaar op RTLZ als dat gebeurt...quote:Op woensdag 25 februari 2009 06:44 schreef jpjedi het volgende:
Vandaag verwacht ik een rally van dit aandeel gezien NY ook een bearrally heeft gehad vannacht.
10%+ is niets geks.
Waarom? Er is al weken lang een trend gaande dat spaarders van de prijsvechters terugkomen naar de "oude" banken. Juist omdat ook de prijsvechters de rente verlagen en mensen het risico (icesave) willen mijden. Zo gek vind ik de bewering dus niet.quote:Op woensdag 25 februari 2009 06:41 schreef RvLaak het volgende:
[..]
idd, naar mijn idee zat hij daar glashard te liegen.
Ze roepen iets tè hard dat er niets aan de hand is. Zoals ik al zei, het lijkt me teveel op het hele Fortis gebeuren.quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:14 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Waarom? Er is al weken lang een trend gaande dat spaarders van de prijsvechters terugkomen naar de "oude" banken. Juist omdat ook de prijsvechters de rente verlagen en mensen het risico (icesave) willen mijden. Zo gek vind ik de bewering dus niet.
Dat zou dan niet heel verstandig zijn omdat over 4 dagen het kwartaal sluit en de balans gewoon beschikbaar komt.quote:Op woensdag 25 februari 2009 06:41 schreef RvLaak het volgende:
[..]
idd, naar mijn idee zat hij daar glashard te liegen.
Tja, als er sinds januari elke week een miljard (euro of dollar? Heb hij nooit gezegd) bijkomt, heb je geen garanties op obligatieleningen van 4 miljard nodig. Lijkt mij tenminste.quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:47 schreef eleusis het volgende:
[..]
Dat zou dan niet heel verstandig zijn omdat over 4 dagen het kwartaal sluit en de balans gewoon beschikbaar komt.
Dat hangt maar helemaal af wat er op de rest van de balans voor nucleaire bommen afgaan...quote:Op woensdag 25 februari 2009 14:14 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Tja, als er sinds januari elke week een miljard (euro of dollar? Heb hij nooit gezegd) bijkomt, heb je geen garanties op obligatieleningen van 4 miljard nodig. Lijkt mij tenminste.
Precies wat Matthijs van Nieuwkerk al zei. ING Nederland is slechts een klein deel van een groot lichaam. Als het lichaam ziek is, kan het rechterbeen dat niet staande houden.quote:Op woensdag 25 februari 2009 14:20 schreef eleusis het volgende:
[..]
Dat hangt maar helemaal af wat er op de rest van de balans voor nucleaire bommen afgaan...
Als mensen risico willen mijden, waarom zou je dan nu geld naar de ING brengen als je de keuze hebt tussen 1000 banken ?quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:14 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Waarom? Er is al weken lang een trend gaande dat spaarders van de prijsvechters terugkomen naar de "oude" banken. Juist omdat ook de prijsvechters de rente verlagen en mensen het risico (icesave) willen mijden. Zo gek vind ik de bewering dus niet.
"Oud" wil niet zeggen goed. Voornamelijk de "oude" banken hebben de tijd gehad om veel directeurtjes op de loonlijst te zetten. De nieuwe banken hebben nog een kleinere organisatie waardoor de kosten ook lager zijn.quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:14 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Die zittende aandeelhouders zijn eerder zware misdadigers van hun eigen portemonnee.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:10 schreef hetzwartegat het volgende:
Nationalisatie zou een zware misdaad zijn tegen de zittende aandeelhouders.
koop er ING aandelen vanquote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:22 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
het bedrijf opsplitsen en de slechte onderdelen failliet laten gaan. de voor de nl economie essentiële onderdelen nationaliseren. [edit] mn spaarrekening werkt weer, zal ik het eraf halen, of moet ik het nog even aanzien?
Dat gaat mij weinig moeite kostenquote:Op woensdag 25 februari 2009 19:47 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Als ING alsnog genationaliseerd gaat worden mag Bos zijn biezen pakken natuurlijk. Er zijn enorme risico's. Ik zorg er gewoon voor dat ik minder dan een ton op mn spaarrekening heb staan, dan zie ik het verder wel. Ik denk dat Bos verder wacht tot het echt niet anders meer kan en hij voor een relatief klein bedrag kan overgaan tot nationalisatie. (zoals inderdaad die 50 cent per aandeel) Nu is het nog relatief duur.
En velen hier (op Fok!) met onsquote:Op woensdag 25 februari 2009 21:46 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Dat gaat mij weinig moeite kosten
quote:Op donderdag 26 februari 2009 06:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Zolang het commercieel vastgoed nog niet ontplofd is, en ING dat blijkt te overleven, blijf ik er ver van weg
Nu zijn het alleen nog de subprime kredieten, maar de de echte klap (bedrijfskredieten, en dan vooral de financiering van commercieel vastgoed) moet nog komen. Als ze dat overleven, is er toekomst, zij het dat de magische jaren '90 en '00 niet meer terugkomen. ING zal moeten krimpen, en veel ook.
Er valt best op te traden, met al die koersbewegingen, maar met beleggen heeft het niet veel te maken.
Het voornaamste probleem dat Fortis had was dat de spaarders miljarden uit de bank haalden in een paar weken.quote:Op donderdag 26 februari 2009 06:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Zolang het commercieel vastgoed nog niet ontplofd is, en ING dat blijkt te overleven, blijf ik er ver van weg
Nu zijn het alleen nog de subprime kredieten, maar de de echte klap (bedrijfskredieten, en dan vooral de financiering van commercieel vastgoed) moet nog komen. Als ze dat overleven, is er toekomst, zij het dat de magische jaren '90 en '00 niet meer terugkomen. ING zal moeten krimpen, en veel ook.
Er valt best op te traden, met al die koersbewegingen, maar met beleggen heeft het niet veel te maken.
Ben echt benieuwd naar de cijfers van komende en vertrekkende spaarders bij ING.quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:29 schreef HarryP het volgende:
[..]
Het voornaamste probleem dat Fortis had was dat de spaarders miljarden uit de bank haalden in een paar weken.
Dat lijkt mij ook voor ING de voornaamste zorg. Daarom roepen alle banken ook dat ze zich weer meer met primaire bankzaken zoals sparen gaan bezig houden. Alleen maar om de spaarders niet weg te jagen.
eergisteren?quote:Op donderdag 26 februari 2009 14:55 schreef DonPerignon het volgende:
[..]
Man, man, man, wanneer duiken die gasten weer onder de 3eu. Dan wil ik er wel instappen
Dat is toch wel vaker met die 'penny'-achtige aandelen?quote:Op donderdag 26 februari 2009 16:39 schreef LXIV het volgende:
Dat extreem volatiele koersverloop slaat toch helemaal nergens meer op. Nu weer ruim boven de vier euro, net als aan het begin van de week. Ik vraag me nu af: Wie verkoopt er dan op 2,80? En is het mogelijk om over 1 maandje weer op zes euro te verkopen? Gelukkig was ik carnaval aan het vieren afgelopen dinsdag en is het allemaal langs me heen gegaan.
Goeie kans dat ING als systeembank een saai overheidsinstituut gaat worden, met vaste normen omtrent het aangaan van risico's en aangestuurd vanuit Brussel.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 16:10 schreef deepart het volgende:
Ben aan het twijfelen of ik een aantal aandelen ING koop. En ze gewoon een jaar of 5 vast laten staan.
Jullie mening?
Dat klinkt niet erg aantrekkelijkquote:Op vrijdag 27 februari 2009 16:15 schreef henkway het volgende:
[..]
Goeie kans dat ING als systeembank een saai overheidsinstituut gaat worden, met vaste normen omtrent het aangaan van risico's en aangestuurd vanuit Brussel.
zeker de eerste vijf jaar zonder dividend
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |