abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 februari 2009 @ 18:26:55 #51
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_66416687
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 18:24 schreef Q. het volgende:

[..]

Daar zat ik ook aan te denken, een Fortis-scenario. Is zoiets mogelijk? ING Nederland is nog wel te nationaliseren, dan kan die ING Direct tak mooi zelf zonder drama vallen.
helaas heeft bos zich al voor 80% garant gesteld hier, helaas zal door de waardeloze Bos deal van een paar weken terug hier een stevig prijskaartje aan zitten
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_66416705
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 @ 18:26 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

helaas heeft bos zich al voor 80% garant gesteld hier, helaas zal door de waardeloze Bos deal van een paar weken terug hier een stevig prijskaartje aan zitten
Oh ja. Kut. Nou. Dan ga ik maar emigreren. .
For great justice!
pi_66416738
Hmm... als ik dit zo lees wordt verkopen en verlies nemen toch een optie. Als aandeelhouder heb je kennelijk weinig rechten. Echte nationalisatie geloof ik niet in, maar een stripact zie ik er nog wel van komen.

Zit er overigens zelf gelukkig niet in vanaf 35 euro.
pi_66416887
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 18:28 schreef hetzwartegat het volgende:
Hmm... als ik dit zo lees wordt verkopen en verlies nemen toch een optie. Als aandeelhouder heb je kennelijk weinig rechten.
Ik zou ze nu maar gewoon houden als je er voor een klein bedrag in zit. Nationalisatie is natuurlijk niet zeker, en de koers staat nu zo laag dat je er niet zoveel winst meer mee kunt behalen (in de zin dan dat het verlies beperkt wordt) door de aandelen nu te verkopen. Schrijf ze als het ware af, dan kan het alleen maar meevallen als er toch geen nationalisatie van komt. Die kans lijkt mij best groot, Bos zal er alles aan doen ING niet te hoeven nationaliseren omdat het een probleem kan vormen voor de Nederlandse Staat als het gaat om zijn kredietwaardigheid en de mogelijkheid geld dat wordt teruggetrokken uit ING door spaarders boven de macht gaat om het te betalen.
pi_66416940
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 @ 18:28 schreef hetzwartegat het volgende:
Als aandeelhouder heb je kennelijk weinig rechten.
Er spelen hier belangen die vele malen hoger zijn dan die van de aandeelhouder.
For great justice!
pi_66417033
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 18:36 schreef Q. het volgende:
Er spelen hier belangen die vele malen hoger zijn dan die van de aandeelhouder.
Prima, maar dan dienen aandeelhouders vergoed te worden in de schade die zij leiden doordat hun recht op inspraak terzijde geschoven wordt. Overigens meen ik dat ING met certificaten op de beurs staat en niet met aandelen, weet iemand in hoeverre die certificaten stemrecht geven?
pi_66417083
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 18:28 schreef hetzwartegat het volgende:
Hmm... als ik dit zo lees wordt verkopen en verlies nemen toch een optie. Als aandeelhouder heb je kennelijk weinig rechten. Echte nationalisatie geloof ik niet in, maar een stripact zie ik er nog wel van komen.

Zit er overigens zelf gelukkig niet in vanaf 35 euro.
Wat is gemiddelde aankoopkoers geweest van de ING's die je nu nog in bezit hebt?
Ik heb nog iets van 90 stuks voor 450 euro, dus gemiddeld 5 euro per stuk.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66417230
200 stuks à 7,25, dus al met al een verlies van 50% (ongeveer 700 euro).

Niet echt dramatisch ofzo, maar hoop er wel nog zoveel mogelijk uit te halen.
pi_66418270
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 18:46 schreef hetzwartegat het volgende:
200 stuks à 7,25, dus al met al een verlies van 50% (ongeveer 700 euro).

Niet echt dramatisch ofzo, maar hoop er wel nog zoveel mogelijk uit te halen.
7,25..hmmm, als ze niet genationaliseerd worden gewoon vasthouden.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 24 februari 2009 @ 19:31:44 #60
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_66418600
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 18:22 schreef Q. het volgende:

[..]

Ik ben bang dat ze daarvoor mijn kapitaal gaan gebruiken:

[ afbeelding ]

!

Ik zo van mn oude dag wat doen ze?
Die 5 euro kunnen ze toch zo'n 30 keer uitlenen dus da's toch 150 pleur Ik zou er wel voor tekenen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_66420243
Vanmiddag nog wat bijgekocht op 3.40 geloof ik. Ik heb er vertrouwen in dat deze dip een gebrek aan vertrouwen en slechte media aandacht is. Vandaag nog berichten dat de situatie onvergelijkbaar is met Fortis en dat nationalisatie alles behalve aan de orde is.

Maar ik heb dus gekocht. Ofwel maandag koopt Wouter het op. Net als toen ik Fortis kocht
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_66420401
Net de CEO bij DWDD op tv.
Ze krijgen er elke week 1.5 miljard bij vertelde hij.
Die 20 miljard in het najaar waren dan wel wat vreemd. =)
pi_66423619
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  dinsdag 24 februari 2009 @ 21:56:10 #64
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_66423850
quote:
Prima, maar dan dienen aandeelhouders vergoed te worden in de schade die zij leiden doordat hun recht op inspraak terzijde geschoven wordt. Overigens meen ik dat ING met certificaten op de beurs staat en niet met aandelen, weet iemand in hoeverre die certificaten stemrecht geven?
WAAROM zou de belastingbetaler dan moeten opdraaien? Een eerlijker verdeling (of prioritering) zou zijn:
1. binnen bedrijf (onderdelen afstoten, personeel ontslaan etc.)
2. aandeelhouders (geen dividend)
3. obligatiehouders (geen rente)
ex aequo:
4. spaarders (via depositogarantiestelsel)
4. belastingbetaler (indien belang groot genoeg is)

Als jij mij een reden weet te geven waarom ik het belang van de bank en van de staat (en daarmee dus ook de rekeninghouders én alle belastingbetalers) minder belangrijk moet vinden dan jouw 'recht op inspraak' (wat overigens voor ingrepen in het land als wegaanleg etc. terzijde geschoven moet worden)?
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_66433020
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 20:22 schreef Lassekjus het volgende:
Net de CEO bij DWDD op tv.
Ze krijgen er elke week 1.5 miljard bij vertelde hij.
Die 20 miljard in het najaar waren dan wel wat vreemd. =)
idd, naar mijn idee zat hij daar glashard te liegen.
pi_66433025
Vandaag verwacht ik een rally van dit aandeel gezien NY ook een bearrally heeft gehad vannacht.

10%+ is niets geks.
pi_66434054
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 06:44 schreef jpjedi het volgende:
Vandaag verwacht ik een rally van dit aandeel gezien NY ook een bearrally heeft gehad vannacht.

10%+ is niets geks.
Ben benieuwd naar het commentaar op RTLZ als dat gebeurt...
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
pi_66442666
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 06:41 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Waarom? Er is al weken lang een trend gaande dat spaarders van de prijsvechters terugkomen naar de "oude" banken. Juist omdat ook de prijsvechters de rente verlagen en mensen het risico (icesave) willen mijden. Zo gek vind ik de bewering dus niet.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_66443685
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:14 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Waarom? Er is al weken lang een trend gaande dat spaarders van de prijsvechters terugkomen naar de "oude" banken. Juist omdat ook de prijsvechters de rente verlagen en mensen het risico (icesave) willen mijden. Zo gek vind ik de bewering dus niet.
Ze roepen iets tè hard dat er niets aan de hand is. Zoals ik al zei, het lijkt me teveel op het hele Fortis gebeuren.
  woensdag 25 februari 2009 @ 13:47:43 #70
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_66444030
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 06:41 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Dat zou dan niet heel verstandig zijn omdat over 4 dagen het kwartaal sluit en de balans gewoon beschikbaar komt.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_66445067
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:47 schreef eleusis het volgende:

[..]

Dat zou dan niet heel verstandig zijn omdat over 4 dagen het kwartaal sluit en de balans gewoon beschikbaar komt.
Tja, als er sinds januari elke week een miljard (euro of dollar? Heb hij nooit gezegd) bijkomt, heb je geen garanties op obligatieleningen van 4 miljard nodig. Lijkt mij tenminste.
  woensdag 25 februari 2009 @ 14:20:19 #72
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_66445300
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 14:14 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Tja, als er sinds januari elke week een miljard (euro of dollar? Heb hij nooit gezegd) bijkomt, heb je geen garanties op obligatieleningen van 4 miljard nodig. Lijkt mij tenminste.
Dat hangt maar helemaal af wat er op de rest van de balans voor nucleaire bommen afgaan...
pi_66445391
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 14:20 schreef eleusis het volgende:

[..]

Dat hangt maar helemaal af wat er op de rest van de balans voor nucleaire bommen afgaan...
Precies wat Matthijs van Nieuwkerk al zei. ING Nederland is slechts een klein deel van een groot lichaam. Als het lichaam ziek is, kan het rechterbeen dat niet staande houden.

Jort Kelder zei trouwens ook een aantal hele scherpe dingen waar die ING man niet (goed) op reageerde, vond ik.
pi_66447551
quote:

[..]

Als mensen risico willen mijden, waarom zou je dan nu geld naar de ING brengen als je de keuze hebt tussen 1000 banken ?
pi_66449227
quote:

[..]

"Oud" wil niet zeggen goed. Voornamelijk de "oude" banken hebben de tijd gehad om veel directeurtjes op de loonlijst te zetten. De nieuwe banken hebben nog een kleinere organisatie waardoor de kosten ook lager zijn.
De prijsvechters kunnen hun rente ook weer niet te ver laten dalen. Maar de meeste mensen die met hun geld zijn vertrokken bij de oude banken houden ook de rente in de gaten en zijn ook zo weer naar een andere bank overgestapt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')