helaas heeft bos zich al voor 80% garant gesteld hier, helaas zal door de waardeloze Bos deal van een paar weken terug hier een stevig prijskaartje aan zittenquote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:24 schreef Q. het volgende:
[..]
Daar zat ik ook aan te denken, een Fortis-scenario. Is zoiets mogelijk? ING Nederland is nog wel te nationaliseren, dan kan die ING Direct tak mooi zelf zonder drama vallen.
Oh ja. Kut. Nou. Dan ga ik maar emigreren.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 @ 18:26 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
helaas heeft bos zich al voor 80% garant gesteld hier, helaas zal door de waardeloze Bos deal van een paar weken terug hier een stevig prijskaartje aan zitten
Ik zou ze nu maar gewoon houden als je er voor een klein bedrag in zit. Nationalisatie is natuurlijk niet zeker, en de koers staat nu zo laag dat je er niet zoveel winst meer mee kunt behalen (in de zin dan dat het verlies beperkt wordt) door de aandelen nu te verkopen. Schrijf ze als het ware af, dan kan het alleen maar meevallen als er toch geen nationalisatie van komt. Die kans lijkt mij best groot, Bos zal er alles aan doen ING niet te hoeven nationaliseren omdat het een probleem kan vormen voor de Nederlandse Staat als het gaat om zijn kredietwaardigheid en de mogelijkheid geld dat wordt teruggetrokken uit ING door spaarders boven de macht gaat om het te betalen.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:28 schreef hetzwartegat het volgende:
Hmm... als ik dit zo lees wordt verkopen en verlies nemen toch een optie. Als aandeelhouder heb je kennelijk weinig rechten.
Er spelen hier belangen die vele malen hoger zijn dan die van de aandeelhouder.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 @ 18:28 schreef hetzwartegat het volgende:
Als aandeelhouder heb je kennelijk weinig rechten.
Prima, maar dan dienen aandeelhouders vergoed te worden in de schade die zij leiden doordat hun recht op inspraak terzijde geschoven wordt. Overigens meen ik dat ING met certificaten op de beurs staat en niet met aandelen, weet iemand in hoeverre die certificaten stemrecht geven?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:36 schreef Q. het volgende:
Er spelen hier belangen die vele malen hoger zijn dan die van de aandeelhouder.
Wat is gemiddelde aankoopkoers geweest van de ING's die je nu nog in bezit hebt?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:28 schreef hetzwartegat het volgende:
Hmm... als ik dit zo lees wordt verkopen en verlies nemen toch een optie. Als aandeelhouder heb je kennelijk weinig rechten. Echte nationalisatie geloof ik niet in, maar een stripact zie ik er nog wel van komen.
Zit er overigens zelf gelukkig niet in vanaf 35 euro.
7,25..hmmm, als ze niet genationaliseerd worden gewoon vasthouden.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:46 schreef hetzwartegat het volgende:
200 stuks à 7,25, dus al met al een verlies van 50% (ongeveer 700 euro).
Niet echt dramatisch ofzo, maar hoop er wel nog zoveel mogelijk uit te halen.
Die 5 euro kunnen ze toch zo'n 30 keer uitlenen dus da's toch 150 pleurquote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:22 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik ben bang dat ze daarvoor mijn kapitaal gaan gebruiken:
[ afbeelding ]!
Ik zo van mn oude dag wat doen ze?
WAAROM zou de belastingbetaler dan moeten opdraaien? Een eerlijker verdeling (of prioritering) zou zijn:quote:Prima, maar dan dienen aandeelhouders vergoed te worden in de schade die zij leiden doordat hun recht op inspraak terzijde geschoven wordt. Overigens meen ik dat ING met certificaten op de beurs staat en niet met aandelen, weet iemand in hoeverre die certificaten stemrecht geven?
idd, naar mijn idee zat hij daar glashard te liegen.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 20:22 schreef Lassekjus het volgende:
Net de CEO bij DWDD op tv.
Ze krijgen er elke week 1.5 miljard bij vertelde hij.
Die 20 miljard in het najaar waren dan wel wat vreemd. =)
Ben benieuwd naar het commentaar op RTLZ als dat gebeurt...quote:Op woensdag 25 februari 2009 06:44 schreef jpjedi het volgende:
Vandaag verwacht ik een rally van dit aandeel gezien NY ook een bearrally heeft gehad vannacht.
10%+ is niets geks.
Waarom? Er is al weken lang een trend gaande dat spaarders van de prijsvechters terugkomen naar de "oude" banken. Juist omdat ook de prijsvechters de rente verlagen en mensen het risico (icesave) willen mijden. Zo gek vind ik de bewering dus niet.quote:Op woensdag 25 februari 2009 06:41 schreef RvLaak het volgende:
[..]
idd, naar mijn idee zat hij daar glashard te liegen.
Ze roepen iets tè hard dat er niets aan de hand is. Zoals ik al zei, het lijkt me teveel op het hele Fortis gebeuren.quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:14 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Waarom? Er is al weken lang een trend gaande dat spaarders van de prijsvechters terugkomen naar de "oude" banken. Juist omdat ook de prijsvechters de rente verlagen en mensen het risico (icesave) willen mijden. Zo gek vind ik de bewering dus niet.
Dat zou dan niet heel verstandig zijn omdat over 4 dagen het kwartaal sluit en de balans gewoon beschikbaar komt.quote:Op woensdag 25 februari 2009 06:41 schreef RvLaak het volgende:
[..]
idd, naar mijn idee zat hij daar glashard te liegen.
Tja, als er sinds januari elke week een miljard (euro of dollar? Heb hij nooit gezegd) bijkomt, heb je geen garanties op obligatieleningen van 4 miljard nodig. Lijkt mij tenminste.quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:47 schreef eleusis het volgende:
[..]
Dat zou dan niet heel verstandig zijn omdat over 4 dagen het kwartaal sluit en de balans gewoon beschikbaar komt.
Dat hangt maar helemaal af wat er op de rest van de balans voor nucleaire bommen afgaan...quote:Op woensdag 25 februari 2009 14:14 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Tja, als er sinds januari elke week een miljard (euro of dollar? Heb hij nooit gezegd) bijkomt, heb je geen garanties op obligatieleningen van 4 miljard nodig. Lijkt mij tenminste.
Precies wat Matthijs van Nieuwkerk al zei. ING Nederland is slechts een klein deel van een groot lichaam. Als het lichaam ziek is, kan het rechterbeen dat niet staande houden.quote:Op woensdag 25 februari 2009 14:20 schreef eleusis het volgende:
[..]
Dat hangt maar helemaal af wat er op de rest van de balans voor nucleaire bommen afgaan...
Als mensen risico willen mijden, waarom zou je dan nu geld naar de ING brengen als je de keuze hebt tussen 1000 banken ?quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:14 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Waarom? Er is al weken lang een trend gaande dat spaarders van de prijsvechters terugkomen naar de "oude" banken. Juist omdat ook de prijsvechters de rente verlagen en mensen het risico (icesave) willen mijden. Zo gek vind ik de bewering dus niet.
"Oud" wil niet zeggen goed. Voornamelijk de "oude" banken hebben de tijd gehad om veel directeurtjes op de loonlijst te zetten. De nieuwe banken hebben nog een kleinere organisatie waardoor de kosten ook lager zijn.quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:14 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |