Zeer obscure bron met amper tot geen bewijsquote:Op dinsdag 24 februari 2009 16:28 schreef Maanvis het volgende:
Het duurt niet lang meer voor ING genationaliseerd wordt...
http://925.nl/archief/200(...)e-ing-op-handen#body
Tja er zullen wellicht wel FOKkers zijn die in de schoen werken, die er meer van weten?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 16:31 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Zeer obscure bron met amper tot geen bewijs.
Pardon?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 17:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
AEGON kan gewoon failliet, die is niet essentieel voor de NL economie.
quote:Op dinsdag 24 februari 2009 16:28 schreef Maanvis het volgende:
Het duurt niet lang meer voor ING genationaliseerd wordt...
http://925.nl/archief/200(...)e-ing-op-handen#body
Volledig mee eens, helaas erkent de rechterlijke macht niet dat het eigendom dat men verkrijgt bij bezit van een aandeel fundamenteel is. Het is ondergeschikt aan een afweging van belangen, waarbij men er vanuit gaat de overheid het algemene belang het best kan dienen.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:10 schreef hetzwartegat het volgende:
Nationalisatie zou een zware misdaad zijn tegen de zittende aandeelhouders.
Nee, dat hoeft niet, volgens de rechter is het stukje eigendom dat een aandeel geeft ondergeschikt aan het 'algemene belang'. Daarom hoefde er ook geen AvA meer bij Fortis in Nederland meer plaats te vinden over de nationalisatie van Fortis. De Nederlandse Staat kan ieder moment tot nationalisatie over gaan, daarmee ben je een groot deel van je bezit kwijt als aandeelhouder, vandaar dat ik ook nooit in banken zou beleggen op dit moment. Meer beleggers zullen die gedachte aanhangen waardoor er een extra neerwaartse druk bestaat op de koers van aandelen van banken en verzekeraars.quote:Ik neem aan dat de Algemene Vergadering van Aandeelhouders uiteindelijk beslist over een bod van de staat?
Ik denk dat ze jouw spaargeld gebruiken om ING te redden..quote:
Achterlijk paniekerig gedoe allemaal.quote:
Ik ben bang dat ze daarvoor mijn kapitaal gaan gebruiken:quote:Op dinsdag 24 februari 2009 @ 18:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat ze jouw spaargeld gebruiken om ING te redden..
Daar zat ik ook aan te denken, een Fortis-scenario. Is zoiets mogelijk? ING Nederland is nog wel te nationaliseren, dan kan die ING Direct tak mooi zelf zonder drama vallen.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 @ 18:22 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
het bedrijf opsplitsen en de slechte onderdelen failliet laten gaan. de voor de nl economie essentiële onderdelen nationaliseren.
helaas heeft bos zich al voor 80% garant gesteld hier, helaas zal door de waardeloze Bos deal van een paar weken terug hier een stevig prijskaartje aan zittenquote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:24 schreef Q. het volgende:
[..]
Daar zat ik ook aan te denken, een Fortis-scenario. Is zoiets mogelijk? ING Nederland is nog wel te nationaliseren, dan kan die ING Direct tak mooi zelf zonder drama vallen.
Oh ja. Kut. Nou. Dan ga ik maar emigreren.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 @ 18:26 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
helaas heeft bos zich al voor 80% garant gesteld hier, helaas zal door de waardeloze Bos deal van een paar weken terug hier een stevig prijskaartje aan zitten
Ik zou ze nu maar gewoon houden als je er voor een klein bedrag in zit. Nationalisatie is natuurlijk niet zeker, en de koers staat nu zo laag dat je er niet zoveel winst meer mee kunt behalen (in de zin dan dat het verlies beperkt wordt) door de aandelen nu te verkopen. Schrijf ze als het ware af, dan kan het alleen maar meevallen als er toch geen nationalisatie van komt. Die kans lijkt mij best groot, Bos zal er alles aan doen ING niet te hoeven nationaliseren omdat het een probleem kan vormen voor de Nederlandse Staat als het gaat om zijn kredietwaardigheid en de mogelijkheid geld dat wordt teruggetrokken uit ING door spaarders boven de macht gaat om het te betalen.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:28 schreef hetzwartegat het volgende:
Hmm... als ik dit zo lees wordt verkopen en verlies nemen toch een optie. Als aandeelhouder heb je kennelijk weinig rechten.
Er spelen hier belangen die vele malen hoger zijn dan die van de aandeelhouder.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 @ 18:28 schreef hetzwartegat het volgende:
Als aandeelhouder heb je kennelijk weinig rechten.
Prima, maar dan dienen aandeelhouders vergoed te worden in de schade die zij leiden doordat hun recht op inspraak terzijde geschoven wordt. Overigens meen ik dat ING met certificaten op de beurs staat en niet met aandelen, weet iemand in hoeverre die certificaten stemrecht geven?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:36 schreef Q. het volgende:
Er spelen hier belangen die vele malen hoger zijn dan die van de aandeelhouder.
Wat is gemiddelde aankoopkoers geweest van de ING's die je nu nog in bezit hebt?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:28 schreef hetzwartegat het volgende:
Hmm... als ik dit zo lees wordt verkopen en verlies nemen toch een optie. Als aandeelhouder heb je kennelijk weinig rechten. Echte nationalisatie geloof ik niet in, maar een stripact zie ik er nog wel van komen.
Zit er overigens zelf gelukkig niet in vanaf 35 euro.
7,25..hmmm, als ze niet genationaliseerd worden gewoon vasthouden.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:46 schreef hetzwartegat het volgende:
200 stuks à 7,25, dus al met al een verlies van 50% (ongeveer 700 euro).
Niet echt dramatisch ofzo, maar hoop er wel nog zoveel mogelijk uit te halen.
Die 5 euro kunnen ze toch zo'n 30 keer uitlenen dus da's toch 150 pleurquote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:22 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik ben bang dat ze daarvoor mijn kapitaal gaan gebruiken:
[ afbeelding ]!
Ik zo van mn oude dag wat doen ze?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |