RAW heeft geen gevolgen. Alleen voordelen voor dit soort "probleem"-foto'squote:Op maandag 28 september 2009 11:33 schreef Puala het volgende:
Ik schiet niet in RAW, want ik weet niet wat dit voor gevolgen heeft etc. Ik heb wel boeken over fotografie maar kan er niet goed wijs uit worden. Moet het nog een keer uitzoeken eigenlijk![]()
Ik zal eens kijken als ik thuis ben wat ik er nog van kan maken
Wederom:quote:Op vrijdag 25 september 2009 20:24 schreef Jongeheer123 het volgende:
En dit ben ikzelf.
Geschoten met een D300, ISO320, 52MM
[ afbeelding ]
Ik vind de gekozen kleurstelling geen geslaagd planquote:
Dankjequote:Op woensdag 30 september 2009 14:33 schreef H-blast het volgende:
[..]
Ik vind de gekozen kleurstelling geen geslaagd plan![]()
Technisch is de foto wel oké! Heb je niet een foto met wat meer saturatie ofzo? Die lijkt mij een stuk beter geslaagd..
Ehm, dude, smaak endezo. Of je post even je eigen werk om je punt toe te lichten.quote:Op maandag 28 september 2009 14:56 schreef slashyou het volgende:
[..]
Wederom:
Aiii, selectieve inkleuring!!
Waarom in godsnaam, wat voegt het toe aan deze foto?
En daar komt nog bij, waarom je vermeld je iso, camera model en brandpuntafstand? Je had dezelfde foto net zo goed met een D40 kunnen maken b.v.
Ja ik vind hem zo eigenlijk wel leukquote:Op woensdag 30 september 2009 14:50 schreef Row-1 het volgende:
[..]
Dankje
Deze is met wat meer levendigheid en saturatie, ik vind persoonlijk mijn 1e versie dan toch nog mooier
[ afbeelding ]
Hier ziet ze er nu uit als een opgeblazen kers... Gecalibreerd scherm is best handig bij dergelijke ingrepen, maar smaak ook.quote:Op woensdag 30 september 2009 15:17 schreef H-blast het volgende:
[..]
Ja ik vind hem zo eigenlijk wel leuk![]()
Niks meer aan doen
quote:Op woensdag 30 september 2009 15:24 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Hier ziet ze er nu uit als een opgeblazen kers... Gecalibreerd scherm is best handig bij dergelijke ingrepen, maar smaak ook.
quote:Op woensdag 30 september 2009 15:59 schreef Omniej het volgende:
Ouch, die met opgeschroefde saturatie
Vind de originele versie véél mooier.
1 en 3 niet echt zo super daar in tegen nummer 2 helemaal topquote:Op woensdag 30 september 2009 16:26 schreef pumpkinsoup het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Roodtinten slaan hier gewoon behoorlijk door. (merk zegt niets ondanks prestaties in testen, hang je er ook een oog voor?)quote:Op woensdag 30 september 2009 16:50 schreef H-blast het volgende:
[..]
[..]
![]()
![]()
Ik zit hier toch wel echt wel met een goed gecalibreerd scherm (dell 2408), maar die kers zie ik er echt niet in terug![]()
Maargoed ieder wat wils
Ik vind zelf het origineel ook veel mooierquote:Op woensdag 30 september 2009 15:59 schreef Omniej het volgende:
Ouch, die met opgeschroefde saturatie
Vind de originele versie véél mooier.
Dat is ook zo, daarom had ik het origineel zo grauw gemaaktquote:Op woensdag 30 september 2009 17:04 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Roodtinten slaan hier gewoon behoorlijk door. (merk zegt niets ondanks prestaties in testen, hang je er ook een oog voor?)
Nou hoe? de foto is gewoon zo vanaf mijn bed genomen hahaquote:Op woensdag 30 september 2009 16:57 schreef H-blast het volgende:
Pump, ik ga mee met Dekkered.
Foto 1 kan je misschien aan de bovenkant wat ruimer maken? Ik vind hem erg kort op de ogen zitten. Ik denk dat dat de foto wat completer maakt, aangezien je wel een groot gedeelte van haar bovenlichaam ziet.
Hehe tsjeh dan houdt het opquote:Op woensdag 30 september 2009 17:58 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
Nou hoe? de foto is gewoon zo vanaf mijn bed genomen haha
Roodkanaal terugduwen is een betere optie lijkt me, al had je al wat kunnen winnen door de witbalans aan te passen gok ik.quote:Op woensdag 30 september 2009 17:37 schreef Row-1 het volgende:
Dat is ook zo, daarom had ik het origineel zo grauw gemaakt
Junkie chique...me likequote:Op woensdag 30 september 2009 16:26 schreef pumpkinsoup het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja ik heb gehoord dat je bij een portretfoto altijd scherp moet stellen op de ogen. Omdat ik de foto zelf maakte met autofocus met gestrekte armen kon ik het helaas niet zien.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:53 schreef Omniej het volgende:
@Jongeheer123: ik had liever je ogen scherp gezien, in plaats van je haar.
Geheel offtopic;quote:Op zondag 4 oktober 2009 01:30 schreef Jongeheer123 het volgende:
[..]
Ja ik heb gehoord dat je bij een portretfoto altijd scherp moet stellen op de ogen. Omdat ik de foto zelf maakte met autofocus met gestrekte armen kon ik het helaas niet zien.
Deze foto is van dezelfde serie, beter?
[ afbeelding ]
http://www.flickr.com/photos/37034954@N05/3977842807
Qua focus vind ik deze beter ja, maar met name de belichting en compositie vind ik bij die andere (zwartwit)foto weer beter. Op de laatste is je gezicht aan de onderkant wel héél erg uitgebeten.quote:Op zondag 4 oktober 2009 01:30 schreef Jongeheer123 het volgende:
[..]
Ja ik heb gehoord dat je bij een portretfoto altijd scherp moet stellen op de ogen. Omdat ik de foto zelf maakte met autofocus met gestrekte armen kon ik het helaas niet zien.
Deze foto is van dezelfde serie, beter?
[ afbeelding ]
http://www.flickr.com/photos/37034954@N05/3977842807
Florian Schulz is een soort Pseudoniem inderdaad.quote:Op zondag 4 oktober 2009 02:43 schreef H-blast het volgende:
[..]
Geheel offtopic;
Jij upload bij flickr onder de naam Florian Schulz?
Dat is voor mij een zeer bekende wildlife fotograaf...![]()
http://www.visionsofthewild.com/
De kleuren van die eerste zijn mooi! Dat rood/groen. Vind het wel jammer dat haar ogen niet te zien zijn, nu zegt de foto me verder vrij weinig, behalve dat ik de kleuren mooi vind.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 15:49 schreef plipo het volgende:
Dit waren mijn eerste 2 pogingen tot portret fotografie... Om de 1 of andere reden voel ik me nooit zo op me gemak bij het fotograferen van mensen... Dit moet denk ik wennen?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Iemand bruikbare tips of feedback?
Afgezien van dat er bocht wordt gedronken vind ik em wel gaaf, misschien te geposeerd, maar het lichtwerk is wel goed.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:44 schreef Xlarge het volgende:
Ik weet niet of dit ook ls een portret wordt bestempeld, anders kan een mod hem weer verwijderen.
Een aantal weken geleden tijdens een bbq in de tuin, terwijl ik wat foto´s aan het maken was, maakte ik deze van mijn maat.
Het is wel een beetje fake geposeerd, maar ik vond hem toch wel leuk.
Ik heb hem erg `rauw` geshopped, en er een kadertje om gedaan.
[ afbeelding ]
Hij´s kleiner, ik was vergeten hem kleiner te maken.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 16:12 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Afgezien van dat er bocht wordt gedronken vind ik em wel gaaf, misschien te geposeerd, maar het lichtwerk is wel goed.
Zou je hem wel wat kleiner neer kunnen zetten? Ik vind em nogal aan de grote kant
Ach, kaders, daar heb ik een heel simpele mening over, je moet zelf weten of je er een kader omheen wil zetten. Heel formeel is mijn standpunt dat een 'goede' foto geen kader nodig heeft, bij een 'goede' foto zit in de foto een kader verwerkt. Maar iedereen zijn eigen voorkeur en stijl. Bij deze foto past de gekozen kader, maar hou wel vast een specifieke stijl en geen niet elke foto een ander soort kader.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 16:26 schreef Xlarge het volgende:
Wat vind je van het kader ?
Ik heb mijn twijfels of de zwarte rand minder moet
Van mij mag ie een tikkeltje meer licht hebben! Misschien dat een kleine invulflitsje ook fijn was zodat er een leuk lichtpuntje in z'n ogen verschijnt.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 23:45 schreef Jongeheer123 het volgende:
[ afbeelding ]
Graag commentaar : )
preciesquote:Op zondag 11 oktober 2009 13:24 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Van mij mag ie een tikkeltje meer licht hebben! Misschien dat een kleine invulflitsje ook fijn was zodat er een leuk lichtpuntje in z'n ogen verschijnt.
van gister middag.quote:
Heeft niks met smaak te maken, gewoon een vraag wat een toevoegd aan een foto. Mijn mening is dat een bewerking een foto moet versterken, iets moet toevoegen. Kan het uit deze foto niet opmaken wat de boedeling is, of het moet een reclame foto voor het bloesje zijn of zo. Als dat zo is zou ik echt wel een andere compositie kiezen.quote:Op woensdag 30 september 2009 15:13 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ehm, dude, smaak endezo. Of je post even je eigen werk om je punt toe te lichten.
wat een schatjequote:Op dinsdag 27 oktober 2009 13:21 schreef nednederlander het volgende:
Ik vind de kleuren (of het gebrek daaraan) eigenlijk wel heel goed passen bij het onderwerp; het gras en de aardetinten van de kleding komen mooi uit de verf met de contrast schuif niet te ver open. Fijne sfeer...
[ afbeelding ]
*trotse vader alert*
Deze hangt inmiddels op 30x30 in onze woonkamer :-)
quote:Op maandag 26 oktober 2009 09:13 schreef monikanyc het volgende:
[..]
van gister middag.
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
volgens mij zouden ze mooier zijn als ze wat feller zouden zijn? of toch niet
??quote:
Ik had een beetje ruzie met het plaatsen van een afbeelding. En nu zag ik dat ik een nieuw berichtje heb geplaatst en ook daar heb ik ruzie mee met het verwijderen van een het dubbel berichtje. Ik bestempel mezelf als een noob. Op Fok.quote:
ik mis warmte uit deze foto vandaan......quote:Op maandag 26 oktober 2009 09:13 schreef monikanyc het volgende:
[..]
van gister middag.
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
volgens mij zouden ze mooier zijn als ze wat feller zouden zijn? of toch niet
100x100 aan de muur!quote:Op woensdag 4 november 2009 22:38 schreef MevrouwVanDalen het volgende:
@ Takkewijf: ik vind alleen de takken (![]()
) of bladeren storend, dus iets meer zoom/crop misschien?
Verder wel mooi gevangen!
@ Nednederlander: leuke, mooie portretfoto inderdaad.![]()
Portret van mijn dochter:
[ afbeelding ]
hahah die laatste vind ik echt leuk:pquote:Op vrijdag 6 november 2009 01:05 schreef Schieganger het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vriend van me, rapper. Vandaar de koptelefoon en achtergrondkeuze
Wel gruwelijk onscherp helaas, anders was het best een mooie foto geweest.quote:Op woensdag 11 november 2009 18:16 schreef dyonvbaal het volgende:
Leuke foto's allemaal. De 1 wat mooier dan de ander natuurlijk. Maar toch leuk om te zien allemaal.
Ik heb tijdens mijn vakantie (maandje geleden) deze foto gemaakt, vond em wel mooi. Dus denk deel hem met jullie...
[ afbeelding ]
I know, maar had me foto toetsel pas 2 weken, totaal geen verstand van fotograferen en stond op zo'n 15meter van d'r vandaan...quote:Op woensdag 11 november 2009 19:03 schreef Omniej het volgende:
[..]
Wel gruwelijk onscherp helaas, anders was het best een mooie foto geweest.
En wie is het?quote:Op woensdag 11 november 2009 19:50 schreef dyonvbaal het volgende:
[..]
I know, maar had me foto toetsel pas 2 weken, totaal geen verstand van fotograferen en stond op zo'n 15meter van d'r vandaan...
het is:quote:
ik heb het opgezocht en vond echt allesandro (vond ik ook vreemd...) en nee, was bij de MTV VMA's in new york...quote:Op woensdag 11 november 2009 20:14 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Ik hoop dat je Alessandra bedoeld. Zat je in Cannes?
Omdat we off-topic gaan => [FOT SC #130] Ochtendrituelenquote:Op woensdag 11 november 2009 20:16 schreef dyonvbaal het volgende:
[..]
ik heb het opgezocht en vond echt allesandro (vond ik ook vreemd...) en nee, was bij de MTV VMA's in new york...
Portret of object fotografie? De nadruk ligt op het blad hier.quote:Op zondag 15 november 2009 19:56 schreef RikH het volgende:
Ben niet zo van het portret fotografie maar vond deze wel de moeite waard!
[ afbeelding ]
Tja... vond het toch meer een portret!quote:Op maandag 14 december 2009 13:11 schreef slashyou het volgende:
[..]
Portret of object fotografie? De nadruk ligt op het blad hier.
EchnaDarr : Mooi belicht, had persoonlijk iets meer hoofdruimte gegeven.
Wat is dan de functie van de selectieve inkleuring?quote:Op maandag 14 december 2009 18:47 schreef RikH het volgende:
[..]
Tja... vond het toch meer een portret!
Om een extra demensie aan de foto toe te voegen. Dit zou betekenen wanneer je bijvoorbeeld van een model enkel de lippen rood kleurt en het overige zwart/wit het geen portretfoto meer is? Omdat de nadruk ligt op de lippen? vind het een beetje een vage beredenering.quote:Op dinsdag 15 december 2009 22:42 schreef slashyou het volgende:
[..]
Wat is dan de functie van de selectieve inkleuring?
Het enige verschil is dat je bij een selectieve inkleuren van de lippen, de nadruk nog op één aspect van het model legt, terwijl bij de selectieve inkleuring van het blad hierboven de nadruk op iets anders dan het model gelegd wordt...quote:Op woensdag 16 december 2009 12:27 schreef RikH het volgende:
[..]
Om een extra demensie aan de foto toe te voegen. Dit zou betekenen wanneer je bijvoorbeeld van een model enkel de lippen rood kleurt en het overige zwart/wit het geen portretfoto meer is? Omdat de nadruk ligt op de lippen? vind het een beetje een vage beredenering.
Ik wordt eigenlijk meer afgeleid door de ondefinieerbare grijze vlakken in de linkerhelft van de foto. Ik kom er maar niet achter wat dat is en het leid me af van de rest van de foto. Maar het ondefinieerbare kan ook door mijn beeldschermpje (laptop) komen.quote:Op donderdag 17 december 2009 10:12 schreef Anglerfish het volgende:
Ja, dat is de bedoeling.
Persoonlijk houd ik juist heel erg van donkere foto's. Bovendien was het niet de bedoeling om hem te portretteren zoals hij is, dat doe ik eigenlijk zelden met mensen. Daar ligt mijn kwaliteit gewoon absoluut niet.
Hmm nee dat ligt niet aan je laptop, maar ik vond het geen goed idee om dat deel ook nog helemaal zwart te maken. Dan werd het helemaal een groot zwart vlak.quote:Op donderdag 17 december 2009 10:16 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Ik wordt eigenlijk meer afgeleid door de ondefinieerbare grijze vlakken in de linkerhelft van de foto. Ik kom er maar niet achter wat dat is en het leid me af van de rest van de foto. Maar het ondefinieerbare kan ook door mijn beeldschermpje (laptop) komen.
Zodra niemand iets zegt over een geplaatste foto mag je er vanuit gaan dat ze hem mooi vinden. Want dan hoor je namelijk niets.quote:Op donderdag 17 december 2009 10:05 schreef Anglerfish het volgende:
[ afbeelding ]
En ik maak graag kleine beeldreeksjes:
[ afbeelding ]
Zou je hem even wat kunnen resizen? Dit is wel erg grootquote:Op donderdag 31 december 2009 15:59 schreef pizzaluigi het volgende:
Ik post ook maar eens wat, even een willekeurig plaatje uit de collectie
Was iets voor een schoenenmerk geloof ik, nou ja, kritiek is altijd welkom, maar keep in mind, is alweer een paar maanden oud
[ afbeelding ]
Als het voor een schoenen merk is vind ik hem persoonlijk tegenvallen de schoen is erg donker en komt dus niet over.quote:Op donderdag 31 december 2009 15:59 schreef pizzaluigi het volgende:
Was iets voor een schoenenmerk geloof ik, nou ja, kritiek is altijd welkom, maar keep in mind, is alweer een paar maanden oud
[ afbeelding ]
Waaaauw!quote:Op zondag 3 januari 2010 22:06 schreef Targavision het volgende:
Portret:
[ afbeelding ]
Bewerkt in Photoshop:
[ afbeelding ]
Ik had graag iets minder overbelichte plekken gezien in het haar, maar verder best okquote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:50 schreef Rockabella het volgende:
Wel bewerkt, maar toch.
[ afbeelding ]
Die onbewerkte foto is fijnquote:Op zondag 3 januari 2010 22:06 schreef Targavision het volgende:
Portret:
[ afbeelding ]
Bewerkt in Photoshop:
[ afbeelding ]
Ik ga eens even zoeken!quote:Op zondag 3 januari 2010 22:34 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik had graag iets minder overbelichte plekken gezien in het haar, maar verder best okKun je het origineel laten zien?
[..]
Die onbewerkte foto is fijnIk vind je bewerking niet zo eigenlijk.
Die onbewerkte heb ik niet zelf genomen. Ik doe namelijk nu nog alleen bewerken.quote:Op zondag 3 januari 2010 22:34 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Die onbewerkte foto is fijnIk vind je bewerking niet zo eigenlijk.
Maar het is wel de bedoeling dat je hier je eigengemaakte foto's laat zien en niet de ge-PS-dequote:Op zondag 3 januari 2010 22:40 schreef Targavision het volgende:
[..]
Die onbewerkte heb ik niet zelf genomen. Ik doe namelijk nu nog alleen bewerken.
Das wel gelukt zou ik zo zeggenquote:Op zondag 3 januari 2010 22:45 schreef Rockabella het volgende:
Hmm ik kan hem helaas niet meer vinden. (Heb de meeste foto's op een andere schijf staan die nog steeds bij m'n moeder thuis staat.) Heb nog wel een recent foto'tje van in de sneeuw. Was wel de bedoeling om er een soort portret van te maken inclusief koud gezichtje.
[ afbeelding ]
Je origineel heb je ook al aardig bewerktquote:Op zondag 3 januari 2010 22:54 schreef Targavision het volgende:
Origineel:
[ afbeelding ]
Bewerkt:
[ afbeelding ]
Ik weet dat hij niet heel mooi is en er kleine foutjes in zitten, maar ik vond hem wel origineel
Ja naja, in zoverre was het voor een schoenenmerk dat het een voorstel was om het model te laten zien. De schoen was niet zo belangrijk, toevallig een oud ding van toevallig het zelfde merkquote:Op vrijdag 1 januari 2010 22:36 schreef sjoemie_82 het volgende:
[..]
Als het voor een schoenen merk is vind ik hem persoonlijk tegenvallen de schoen is erg donker en komt dus niet over.
Had je dit er niet bij gezegd en kijkend naar het model vind ik hem leuk en orgineel.
Leuke compo, dat wel.quote:Op donderdag 31 december 2009 15:59 schreef pizzaluigi het volgende:
[ afbeelding ]
Bij nadere inspectie moet ik concluderen dat je gelijk hebt, lijkt inderdaad net een blauw oog.quote:Op donderdag 7 januari 2010 17:47 schreef limpix het volgende:
[..]
Leuke compo, dat wel.
Ik vind de rechterzijde van het gezicht van het model erg slecht belicht, erg donker, zo donker dat het lijkt of ze een blauw oog/enorme wallen heeft.
Maar misschien zie alleen ik dat ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |