Checkquote:Op donderdag 10 september 2009 19:08 schreef Skaai het volgende:
[..]
Heb 'm helaas alleen maar zo, dit is de originele foto. Had er niks mee gedaan, ben niet zo van het croppen/bewerken.
Maar zwart wit klinkt wel tof, deze richting bedoel je?
[ afbeelding ]
Aiii, selectieve inkleuring!!quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:23 schreef Xlarge het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn dochtertje een aantal weken geleden, ik heb hem vandaag bewerkt met Photoshop, waar ik pas geleden mee ben begonnen
quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:07 schreef slashyou het volgende:
[..]
Aiii, selectieve inkleuring!!
Waarom in godsnaam, wat voegt het toe aan deze foto?
Dan kan, ik vind het helemaal niks, jammer van de verder goede foto.quote:Op zaterdag 19 september 2009 08:49 schreef Xlarge het volgende:
[..]
De selectieve inkleuring voegt niet veel toe, ik vond het echter toch wel leuk
En of het een geschikte starter is.quote:Op vrijdag 25 september 2009 12:29 schreef thedailyphoto het volgende:
Voor het eerst op FOK Fotoforum en dit leek mij wel een geschikte starter:
[ afbeelding ]
Ook wel fijn dat je onderwerp beetje uit het midden isquote:Op vrijdag 25 september 2009 12:29 schreef thedailyphoto het volgende:
Voor het eerst op FOK Fotoforum en dit leek mij wel een geschikte starter:
[ afbeelding ]
Kwestie van je zwartwitconversie aanpassen natuurlijkquote:Op maandag 28 september 2009 09:38 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]
Al vind ik wel dat mijn foto's vaak zwart-grijs zijn en niet zwart-wit
Met photoshop, maar ik heb hier (op stage) niet de goede versie van thuis. Zou het eventueel thuis nog een keer kunnen proberen.quote:Op maandag 28 september 2009 09:54 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Kwestie van je zwartwitconversie aanpassen natuurlijkHoe doe je het nu? Ik vind je foto trouwens niet zo geweldig. De kleurenversie heeft verschrikkelijke kleuren
Je zit een mega-flitsplek op haar voorhoofd
En ik vind hem ook een tikkie te donker. De armen komen op een vreemde manier de foto in. Deze had je misschien beter portrait kunnen nemen.
quote:Op maandag 28 september 2009 11:12 schreef Puala het volgende:
[..]
Met photoshop, maar ik heb hier (op stage) niet de goede versie van thuis. Zou het eventueel thuis nog een keer kunnen proberen.
Het is een zelfportret en eigenlijk gewoon een redelijk gelukte foto uit een serie. Ik stond in een ongemakkelijke houding in een donkere ruimte, dus voor de situatie vind ik nog dat ie er best mag wezen![]()
Maar ontzettend bedankt voor je opbouwende kritiek. Ik zal er de volgende keer rekening mee houden
Ow nee hoor, ik vind het juist kritiek waar ik wat mee kanquote:Op maandag 28 september 2009 11:16 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Sorry als ik je beledigd heb
Als je in RAW hebt geschoten, probeer dan nog wat te corrigeren. De foto iets oplichten en dan met de repairfunctie proberen de highlights tegen te gaan. Daarna in PS even een channelmixer gebruiken en met de schuifjes slepen tot je een prettige conversie hebt.
RAW heeft geen gevolgen. Alleen voordelen voor dit soort "probleem"-foto'squote:Op maandag 28 september 2009 11:33 schreef Puala het volgende:
Ik schiet niet in RAW, want ik weet niet wat dit voor gevolgen heeft etc. Ik heb wel boeken over fotografie maar kan er niet goed wijs uit worden. Moet het nog een keer uitzoeken eigenlijk![]()
Ik zal eens kijken als ik thuis ben wat ik er nog van kan maken
Wederom:quote:Op vrijdag 25 september 2009 20:24 schreef Jongeheer123 het volgende:
En dit ben ikzelf.
Geschoten met een D300, ISO320, 52MM
[ afbeelding ]
Ik vind de gekozen kleurstelling geen geslaagd planquote:
Dankjequote:Op woensdag 30 september 2009 14:33 schreef H-blast het volgende:
[..]
Ik vind de gekozen kleurstelling geen geslaagd plan![]()
Technisch is de foto wel oké! Heb je niet een foto met wat meer saturatie ofzo? Die lijkt mij een stuk beter geslaagd..
Ehm, dude, smaak endezo. Of je post even je eigen werk om je punt toe te lichten.quote:Op maandag 28 september 2009 14:56 schreef slashyou het volgende:
[..]
Wederom:
Aiii, selectieve inkleuring!!
Waarom in godsnaam, wat voegt het toe aan deze foto?
En daar komt nog bij, waarom je vermeld je iso, camera model en brandpuntafstand? Je had dezelfde foto net zo goed met een D40 kunnen maken b.v.
Ja ik vind hem zo eigenlijk wel leukquote:Op woensdag 30 september 2009 14:50 schreef Row-1 het volgende:
[..]
Dankje
Deze is met wat meer levendigheid en saturatie, ik vind persoonlijk mijn 1e versie dan toch nog mooier
[ afbeelding ]
Hier ziet ze er nu uit als een opgeblazen kers... Gecalibreerd scherm is best handig bij dergelijke ingrepen, maar smaak ook.quote:Op woensdag 30 september 2009 15:17 schreef H-blast het volgende:
[..]
Ja ik vind hem zo eigenlijk wel leuk![]()
Niks meer aan doen
quote:Op woensdag 30 september 2009 15:24 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Hier ziet ze er nu uit als een opgeblazen kers... Gecalibreerd scherm is best handig bij dergelijke ingrepen, maar smaak ook.
quote:Op woensdag 30 september 2009 15:59 schreef Omniej het volgende:
Ouch, die met opgeschroefde saturatie
Vind de originele versie véél mooier.
1 en 3 niet echt zo super daar in tegen nummer 2 helemaal topquote:Op woensdag 30 september 2009 16:26 schreef pumpkinsoup het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Roodtinten slaan hier gewoon behoorlijk door. (merk zegt niets ondanks prestaties in testen, hang je er ook een oog voor?)quote:Op woensdag 30 september 2009 16:50 schreef H-blast het volgende:
[..]
[..]
![]()
![]()
Ik zit hier toch wel echt wel met een goed gecalibreerd scherm (dell 2408), maar die kers zie ik er echt niet in terug![]()
Maargoed ieder wat wils
Ik vind zelf het origineel ook veel mooierquote:Op woensdag 30 september 2009 15:59 schreef Omniej het volgende:
Ouch, die met opgeschroefde saturatie
Vind de originele versie véél mooier.
Dat is ook zo, daarom had ik het origineel zo grauw gemaaktquote:Op woensdag 30 september 2009 17:04 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Roodtinten slaan hier gewoon behoorlijk door. (merk zegt niets ondanks prestaties in testen, hang je er ook een oog voor?)
Nou hoe? de foto is gewoon zo vanaf mijn bed genomen hahaquote:Op woensdag 30 september 2009 16:57 schreef H-blast het volgende:
Pump, ik ga mee met Dekkered.
Foto 1 kan je misschien aan de bovenkant wat ruimer maken? Ik vind hem erg kort op de ogen zitten. Ik denk dat dat de foto wat completer maakt, aangezien je wel een groot gedeelte van haar bovenlichaam ziet.
Hehe tsjeh dan houdt het opquote:Op woensdag 30 september 2009 17:58 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
Nou hoe? de foto is gewoon zo vanaf mijn bed genomen haha
Roodkanaal terugduwen is een betere optie lijkt me, al had je al wat kunnen winnen door de witbalans aan te passen gok ik.quote:Op woensdag 30 september 2009 17:37 schreef Row-1 het volgende:
Dat is ook zo, daarom had ik het origineel zo grauw gemaakt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |